lukekaa

uskovaiset

tuolta ateismi palstalta kirjoitus uskonto=psykoosi. siinä teille miettimistä. lisäisin vielä että uskoon voi tulla myös vanhempien tai muiden aivopesulla. otan osaa.

6

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Freak2

      ...kasvatettiin uskoon, mutta en kutsuisi sitä aivopesuksi. Olen valinnut uskoni ihan itse, miettinyt tarkkaan ja yhdessä välissä ryhdyin melkein ateistiksi.
      Että turha väittää uskovia aivopestyiksi. Eiköhän jokainen tee sen uskonvalinnan ihan ITSE.

      • se toinenkin vaihtoehto..

        nimittäin psykoosi. mielestäni uskonto on heikkoja ihmisiä varten. ihmisiä, jotka eivät pysty itse vastaamaan teoistaan ja ottamaan elämää vastuulleen. he antavat elämänsä kuvitellulle Jumalalle ja näin pääsevät eroon vastuun taakasta. mitä heille ikinä tapahtuikaan se on jumalan tahto. Ja uskomalla tuohon, että se on Jumalan tahto he pääsevät kuoleman jälkeiseen taivaaseen. Varmaankin lähes kaikkia tuo kuolema ja sen jälikinen aika palottaa ja mietityttää, mutta uskovaiset ovat liian heikkoja kestääksen sen epätietoisuuden. huomasin että kirjoitukseni meni ohi aiheen, mutta haluan tarkentaa että näin asian näin: uskontoon joko kasvetaan (aivopestään) tai tullaan psykoosin kautta tai sitten jos tuollainen persoonallisuus minkä edellä kuvasin luultavasti tulee uskoon ja ysyy uskovaisena. minulla ei ole sinänsä mitään uskovaisia vastaan. ainoastaan sitä vastaan jos ja kun he tulevat arvostelemaan muiden näkemyksiä ja heidän syntejään ja sitä kuinka he joutuvat helvettiin.


      • Anders

        No tuota hieno juttu mikäli olet objektiivisesti koetellut uskosi ja päätynyt silti uskoon. Hyvä homma. Mutta väitän, että on paljon ihmisiä jotka ovat "kristittyjä" vaikka eivät itse tiedä mistä asiassa on edes kyse. Monet on kasvatettu "uskoon" ja mikäli kyseessä on heikko ihminen joka ei ajattele itse niin tämmöinen ihminen sitten helposti luulee olevansa todellinen Jumalan seuraaja. Jokainen tekee uskonvalinnan itse ja useat eivät ole sitä tehneet vaikka luulevat tehneensä.

        Itse olen päätynyt Jumalan kannalle ilman mitään "ohjausta" asiaan.


      • Freak2
        Anders kirjoitti:

        No tuota hieno juttu mikäli olet objektiivisesti koetellut uskosi ja päätynyt silti uskoon. Hyvä homma. Mutta väitän, että on paljon ihmisiä jotka ovat "kristittyjä" vaikka eivät itse tiedä mistä asiassa on edes kyse. Monet on kasvatettu "uskoon" ja mikäli kyseessä on heikko ihminen joka ei ajattele itse niin tämmöinen ihminen sitten helposti luulee olevansa todellinen Jumalan seuraaja. Jokainen tekee uskonvalinnan itse ja useat eivät ole sitä tehneet vaikka luulevat tehneensä.

        Itse olen päätynyt Jumalan kannalle ilman mitään "ohjausta" asiaan.

        ..siitä koitua jotain vahinkoa jos on kastettu kristityksi? Luulen että jokainen jossain vaiheessa alkaa miettimään uskoaan, ainakin silloin kun joku sitä kysyy. Joillekin usko ei ole tärkeää elämässä, ja jotkut valitsevat vahvasti jonkun kannan uskon puolelta tai sitä vastaan. Loppupeleissä jokainen valitsee sen minkä katsoo sopivan eniten itselleen, jonka kanssa on onnellisin. Oli se sitten mikä tahansa.


      • aurora borealis prima vista
        se toinenkin vaihtoehto.. kirjoitti:

        nimittäin psykoosi. mielestäni uskonto on heikkoja ihmisiä varten. ihmisiä, jotka eivät pysty itse vastaamaan teoistaan ja ottamaan elämää vastuulleen. he antavat elämänsä kuvitellulle Jumalalle ja näin pääsevät eroon vastuun taakasta. mitä heille ikinä tapahtuikaan se on jumalan tahto. Ja uskomalla tuohon, että se on Jumalan tahto he pääsevät kuoleman jälkeiseen taivaaseen. Varmaankin lähes kaikkia tuo kuolema ja sen jälikinen aika palottaa ja mietityttää, mutta uskovaiset ovat liian heikkoja kestääksen sen epätietoisuuden. huomasin että kirjoitukseni meni ohi aiheen, mutta haluan tarkentaa että näin asian näin: uskontoon joko kasvetaan (aivopestään) tai tullaan psykoosin kautta tai sitten jos tuollainen persoonallisuus minkä edellä kuvasin luultavasti tulee uskoon ja ysyy uskovaisena. minulla ei ole sinänsä mitään uskovaisia vastaan. ainoastaan sitä vastaan jos ja kun he tulevat arvostelemaan muiden näkemyksiä ja heidän syntejään ja sitä kuinka he joutuvat helvettiin.

        varsinkin netissä kevyesti huulta uskonnosta ja uskomisen hulluudesta. Ja kuitenkin se kiinnostaa. Kiinnostaa niin paljon, että siihen pitää ottaa ainakin kielteinen kanta. Se onkin hyvä: on parempi olla kylmä tai kuuma kuin penseä.

        En ole ollenkaan varma, että uskonto on aivopesua tai psykoosi. Joka ainut ihminen joutuu ratkaisemaan kantansa, uskooko ja mihin uskoo. Mitä suuremmalla äänellä kieltää, sen varmempi saa olla, että puhuja ei ole varma asiastaan. Ei kukaan tunnusta uskoaan niin hartaasti kuin ateistiksi itseään kutsuva.

        Ammatistani johtuen olen paljon tekemisissä elämän viimeisiä aikoja elävien kanssa. Kun on siinä rajalla, ei ole ollenkaan niin samantekevää, missä ikuisuutensa viettää. Ei ole näkynyt virnistäviä naamoja. Ne asiat ovat niin pyhiä ja isoja asioita, ettei niillä leikkiä sopisi eikä pilkkaa tehdä.

        Ihmisellä on aina vastuu elämästään ja sen aikana tekemistään valinnoista. Ei usko Jumalaan sitä poista. Uskovainen saa vain uskoa väärät valinnat, synnit ja epäuskon anteeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe