lukekaa

uskovaiset

tuolta ateismi palstalta kirjoitus uskonto=psykoosi. siinä teille miettimistä. lisäisin vielä että uskoon voi tulla myös vanhempien tai muiden aivopesulla. otan osaa.

6

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Freak2

      ...kasvatettiin uskoon, mutta en kutsuisi sitä aivopesuksi. Olen valinnut uskoni ihan itse, miettinyt tarkkaan ja yhdessä välissä ryhdyin melkein ateistiksi.
      Että turha väittää uskovia aivopestyiksi. Eiköhän jokainen tee sen uskonvalinnan ihan ITSE.

      • se toinenkin vaihtoehto..

        nimittäin psykoosi. mielestäni uskonto on heikkoja ihmisiä varten. ihmisiä, jotka eivät pysty itse vastaamaan teoistaan ja ottamaan elämää vastuulleen. he antavat elämänsä kuvitellulle Jumalalle ja näin pääsevät eroon vastuun taakasta. mitä heille ikinä tapahtuikaan se on jumalan tahto. Ja uskomalla tuohon, että se on Jumalan tahto he pääsevät kuoleman jälkeiseen taivaaseen. Varmaankin lähes kaikkia tuo kuolema ja sen jälikinen aika palottaa ja mietityttää, mutta uskovaiset ovat liian heikkoja kestääksen sen epätietoisuuden. huomasin että kirjoitukseni meni ohi aiheen, mutta haluan tarkentaa että näin asian näin: uskontoon joko kasvetaan (aivopestään) tai tullaan psykoosin kautta tai sitten jos tuollainen persoonallisuus minkä edellä kuvasin luultavasti tulee uskoon ja ysyy uskovaisena. minulla ei ole sinänsä mitään uskovaisia vastaan. ainoastaan sitä vastaan jos ja kun he tulevat arvostelemaan muiden näkemyksiä ja heidän syntejään ja sitä kuinka he joutuvat helvettiin.


      • Anders

        No tuota hieno juttu mikäli olet objektiivisesti koetellut uskosi ja päätynyt silti uskoon. Hyvä homma. Mutta väitän, että on paljon ihmisiä jotka ovat "kristittyjä" vaikka eivät itse tiedä mistä asiassa on edes kyse. Monet on kasvatettu "uskoon" ja mikäli kyseessä on heikko ihminen joka ei ajattele itse niin tämmöinen ihminen sitten helposti luulee olevansa todellinen Jumalan seuraaja. Jokainen tekee uskonvalinnan itse ja useat eivät ole sitä tehneet vaikka luulevat tehneensä.

        Itse olen päätynyt Jumalan kannalle ilman mitään "ohjausta" asiaan.


      • Freak2
        Anders kirjoitti:

        No tuota hieno juttu mikäli olet objektiivisesti koetellut uskosi ja päätynyt silti uskoon. Hyvä homma. Mutta väitän, että on paljon ihmisiä jotka ovat "kristittyjä" vaikka eivät itse tiedä mistä asiassa on edes kyse. Monet on kasvatettu "uskoon" ja mikäli kyseessä on heikko ihminen joka ei ajattele itse niin tämmöinen ihminen sitten helposti luulee olevansa todellinen Jumalan seuraaja. Jokainen tekee uskonvalinnan itse ja useat eivät ole sitä tehneet vaikka luulevat tehneensä.

        Itse olen päätynyt Jumalan kannalle ilman mitään "ohjausta" asiaan.

        ..siitä koitua jotain vahinkoa jos on kastettu kristityksi? Luulen että jokainen jossain vaiheessa alkaa miettimään uskoaan, ainakin silloin kun joku sitä kysyy. Joillekin usko ei ole tärkeää elämässä, ja jotkut valitsevat vahvasti jonkun kannan uskon puolelta tai sitä vastaan. Loppupeleissä jokainen valitsee sen minkä katsoo sopivan eniten itselleen, jonka kanssa on onnellisin. Oli se sitten mikä tahansa.


      • aurora borealis prima vista
        se toinenkin vaihtoehto.. kirjoitti:

        nimittäin psykoosi. mielestäni uskonto on heikkoja ihmisiä varten. ihmisiä, jotka eivät pysty itse vastaamaan teoistaan ja ottamaan elämää vastuulleen. he antavat elämänsä kuvitellulle Jumalalle ja näin pääsevät eroon vastuun taakasta. mitä heille ikinä tapahtuikaan se on jumalan tahto. Ja uskomalla tuohon, että se on Jumalan tahto he pääsevät kuoleman jälkeiseen taivaaseen. Varmaankin lähes kaikkia tuo kuolema ja sen jälikinen aika palottaa ja mietityttää, mutta uskovaiset ovat liian heikkoja kestääksen sen epätietoisuuden. huomasin että kirjoitukseni meni ohi aiheen, mutta haluan tarkentaa että näin asian näin: uskontoon joko kasvetaan (aivopestään) tai tullaan psykoosin kautta tai sitten jos tuollainen persoonallisuus minkä edellä kuvasin luultavasti tulee uskoon ja ysyy uskovaisena. minulla ei ole sinänsä mitään uskovaisia vastaan. ainoastaan sitä vastaan jos ja kun he tulevat arvostelemaan muiden näkemyksiä ja heidän syntejään ja sitä kuinka he joutuvat helvettiin.

        varsinkin netissä kevyesti huulta uskonnosta ja uskomisen hulluudesta. Ja kuitenkin se kiinnostaa. Kiinnostaa niin paljon, että siihen pitää ottaa ainakin kielteinen kanta. Se onkin hyvä: on parempi olla kylmä tai kuuma kuin penseä.

        En ole ollenkaan varma, että uskonto on aivopesua tai psykoosi. Joka ainut ihminen joutuu ratkaisemaan kantansa, uskooko ja mihin uskoo. Mitä suuremmalla äänellä kieltää, sen varmempi saa olla, että puhuja ei ole varma asiastaan. Ei kukaan tunnusta uskoaan niin hartaasti kuin ateistiksi itseään kutsuva.

        Ammatistani johtuen olen paljon tekemisissä elämän viimeisiä aikoja elävien kanssa. Kun on siinä rajalla, ei ole ollenkaan niin samantekevää, missä ikuisuutensa viettää. Ei ole näkynyt virnistäviä naamoja. Ne asiat ovat niin pyhiä ja isoja asioita, ettei niillä leikkiä sopisi eikä pilkkaa tehdä.

        Ihmisellä on aina vastuu elämästään ja sen aikana tekemistään valinnoista. Ei usko Jumalaan sitä poista. Uskovainen saa vain uskoa väärät valinnat, synnit ja epäuskon anteeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      202
      4810
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      279
      2942
    3. 134
      1757
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      219
      1526
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1186
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1129
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1097
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1081
    Aihe