Digi- ja väestötietovirastolta tuli tietoa. Viime vuonna evlut kirkosta erosi noin 62 400 ihmistä. Se on noin 1300 vähemmän kuin kirkontilastot-sivu kertoo.
Varmaa selitystä ei ole. Eroa voi DVV:n mukaan tulla siinä, miten lähellä eropäivää kuollut henkilö huomioidaan tilastossa, tai onko kyseessä Suomen kansalainen vai Suomessa asuva kirkon jäsen jolla on täällä kotikunta mutta ei kansalaisuutta.
Jos joku tänään eroaa kirkosta ja huomenna kuolee, niin normaalilogiikalla merkattaisiin eronneeksi. Mutta jos tilastointi katsoo vain että kuun alussa oli hengissä ja kirkon jäsen, ja kuun lopusssa kuollut, niin silloin tietysti tilasto vääristyy.
Eli kirkontilastot on vähän sinnepäin. Kertoihan se jokin aika sitten kirkon jäsenmääräksi noin 8 miljoonaa henkeä... Sillä tasolla siihen kuitenkin voi luottaa, että viime vuosi oli kiistatta vilkkaampi kuin vuosi 2021.
Vuonna 2022 evlut kirkosta erosi noin 62 400
1
261
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1054690Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743951418- 1871081
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091062Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86990Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11912Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64901
tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10897- 64876