Kirjanoppineiden uususkonnollinen oppi

Anonyymi-ap

SDA.ORG on sapattikeskeinen organisaatio joka opettaa sapatista, pedosta ja helvetistä.

Juutalaisuudesta on tullut sianlihan syömisen välttäminen.
Soijanakot ovat korvikkeena.

36

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tohtori Timo Flink noudattaa kymmentä käskyä ja eikä ole koskaan rikkonut sapattikäskyä sunnuntaina.

      • Anonyymi

        Eihän sapattikäskyä voikaan rikkoa sunnuntaina, kun käsky ei puhu sunnuntaista.


    • Anonyymi

      Sillä totisesti minä (sapatin Herra) sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

      • Anonyymi

        "Sillä totisesti minä (sapatin Herra) sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."

        Ja kaikki tapahtui Jeesuksen ristin kuolemassa.
        Taivas ja maa katosivat kun Jeesus naulittiin ristille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä totisesti minä (sapatin Herra) sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."

        Ja kaikki tapahtui Jeesuksen ristin kuolemassa.
        Taivas ja maa katosivat kun Jeesus naulittiin ristille.

        Näin on.
        Taivaan ja maan erottava väliseinä purettiin ristillä.
        Lakiin piirretyt piirrot katosivat, koska Jumalan rakkauden laki (ei sama kuin kymmenen käskyä) kirjoitettiin ihmisten sydämiin, ei piirtona kivitauluihin.
        Mikä on Jumalan rakkauden laki Jeesuksen kuoleman jälkeen, joka on AINOA asia, millä perusteella pääset Jumalan luo taivaaseen?

        Lue Matt. 25:31-46

        31 »Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. 32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. 33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen.

        34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.
        35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. 36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’

        37»Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? 38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? 39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’

        40 Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’

        41 »Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.
        42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. 43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’

        44 »Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ 45 Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’

        46 »Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä totisesti minä (sapatin Herra) sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."

        Ja kaikki tapahtui Jeesuksen ristin kuolemassa.
        Taivas ja maa katosivat kun Jeesus naulittiin ristille.

        No höpöhöpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on.
        Taivaan ja maan erottava väliseinä purettiin ristillä.
        Lakiin piirretyt piirrot katosivat, koska Jumalan rakkauden laki (ei sama kuin kymmenen käskyä) kirjoitettiin ihmisten sydämiin, ei piirtona kivitauluihin.
        Mikä on Jumalan rakkauden laki Jeesuksen kuoleman jälkeen, joka on AINOA asia, millä perusteella pääset Jumalan luo taivaaseen?

        Lue Matt. 25:31-46

        31 »Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. 32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. 33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen.

        34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.
        35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. 36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’

        37»Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? 38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? 39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’

        40 Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’

        41 »Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.
        42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. 43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’

        44 »Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ 45 Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’

        46 »Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»

        Sinä valehtelet. Raamatun mukaan 10 käskyä = rakkauden kaksoiskäsky.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on.
        Taivaan ja maan erottava väliseinä purettiin ristillä.
        Lakiin piirretyt piirrot katosivat, koska Jumalan rakkauden laki (ei sama kuin kymmenen käskyä) kirjoitettiin ihmisten sydämiin, ei piirtona kivitauluihin.
        Mikä on Jumalan rakkauden laki Jeesuksen kuoleman jälkeen, joka on AINOA asia, millä perusteella pääset Jumalan luo taivaaseen?

        Lue Matt. 25:31-46

        31 »Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. 32 Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. 33 Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen.

        34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti.
        35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. 36 Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’

        37»Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? 38 Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? 39 Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’

        40 Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’

        41 »Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.
        42 Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. 43 Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’

        44 »Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ 45 Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’

        46 »Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»

        Kun menet Matteuksesta Ilmestyskirjaan ja todistuksen majaan, jossa se tuomio julistetaan, mitäpä huomaat, saat etsiä sen itse.
        Siellä ON - arkki ja arkissa ne laintaulut. Kyse on Valtakunnan laista.

        Ja mikä väliseinä tai esirippu purettiin, ilmeisti sitä tarkoitat.
        Se repäistiin, kun seremonialaki päättyi, eläinuhrit, sekä leeviläispappeus.
        Kertakakkinen uhri avasi meillekin pääsy kaikkeinpyhimpään, Golgatan sovitustyön ja veren kautta.
        Mutta, jos tätä sovitutyötä ei ole sydämessä, niin esirippu on edelleen paikallaan.
        Tiedekin raapii sitä esirippua, nähdäkseen tuonpuoleisuuteen, mutta sitä ei nähdä, ilman Jeesusta. Esirippu pysyy, sinne ei katsota ominluvin ja kerrota sitten puutaheinää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä totisesti minä (sapatin Herra) sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."

        Ja kaikki tapahtui Jeesuksen ristin kuolemassa.
        Taivas ja maa katosivat kun Jeesus naulittiin ristille.

        Taivas ja maa eivät ole vielä kadonneet yhtään mihinkään. Ne katoavat vasta sitten, kun Jeesus tulee takaisin. Jumalan laki on ja pysyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taivas ja maa eivät ole vielä kadonneet yhtään mihinkään. Ne katoavat vasta sitten, kun Jeesus tulee takaisin. Jumalan laki on ja pysyy.

        "Taivas ja maa eivät ole vielä kadonneet yhtään mihinkään. Ne katoavat vasta sitten, kun Jeesus tulee takaisin."

        Sinä se et edes ymmärrä lukemaasi.
        Jos maa katoaisi kirjaimellisesti ja taivas myös, niin silloin myös Jumala katoaisi, koska hän asuu itse taivaassa.
        Adventistitomppelit eivät ymmärrä kirjaimellisen ja vertauskuvallisen tekstin päälle enempää kuin sika tuuliviirin päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Taivas ja maa eivät ole vielä kadonneet yhtään mihinkään. Ne katoavat vasta sitten, kun Jeesus tulee takaisin."

        Sinä se et edes ymmärrä lukemaasi.
        Jos maa katoaisi kirjaimellisesti ja taivas myös, niin silloin myös Jumala katoaisi, koska hän asuu itse taivaassa.
        Adventistitomppelit eivät ymmärrä kirjaimellisen ja vertauskuvallisen tekstin päälle enempää kuin sika tuuliviirin päälle.

        Sinä itse et ymmärrä. Maan katoaa = Jumala luo uuden maan. Taivas katoaa = Jumala luo uuden taivaan. Suoraan sanottu Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Taivas ja maa eivät ole vielä kadonneet yhtään mihinkään. Ne katoavat vasta sitten, kun Jeesus tulee takaisin."

        Sinä se et edes ymmärrä lukemaasi.
        Jos maa katoaisi kirjaimellisesti ja taivas myös, niin silloin myös Jumala katoaisi, koska hän asuu itse taivaassa.
        Adventistitomppelit eivät ymmärrä kirjaimellisen ja vertauskuvallisen tekstin päälle enempää kuin sika tuuliviirin päälle.

        Anteeksi nyt vain, mutta Raamattu puhuu kolmesta ei taivaasta. Jumala ei katoa mihinkään.

        Ilm. 21:1 "Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi nyt vain, mutta Raamattu puhuu kolmesta ei taivaasta. Jumala ei katoa mihinkään.

        Ilm. 21:1 "Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää."

        siis kolmesta ERI taivaasta ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä totisesti minä (sapatin Herra) sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."

        Ja kaikki tapahtui Jeesuksen ristin kuolemassa.
        Taivas ja maa katosivat kun Jeesus naulittiin ristille.

        Alkuteksti on yleensä väärin käännetty.

        Se tarkoittaa, että LAKI (Viisi Mooseksen kirjaa) tulee toteutumaan viimeistä piirtoa myöten, ennenkuin taivas ja maa katoaa.

        Jeesus itse selittää sen niin, ja alkukielen taitoiset voivat itse tarkastaa asian.

        Luuk.24:44
        Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa". 45Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.


    • Anonyymi

      Aloitus taas typerää suunsoittoa.

    • Anonyymi

      Kurjan oppineet on ottaneet. Juhlarahat on mahdollista maksaa pois korkoinensa. Mitään toisia varoituksia ei ole. Vain Sana. Ei ihan huvituta.

    • Anonyymi

      Aloittaja on suossa tämän sianlihan suhteen, koska on tietämätön.
      Ilmeisesti tämä LKT Arno Forsius on edesmennyt, kun hänen lääketieteelliset sivut taitaa olla jo pois, mutta tämä trikiini avaa kyllä näköalaa, siasta. Kyllä Lääketieteen tohtorismies osaa selittää- sikaopin aloittajalle. Ei siitä niin kauaa ole, kun Virossa kuoli ihmisiä ja sika oli syyssä.

      Siksi yleisohje - raamatun Jumalan sanassa on sian saastaisuus, kun ja koska se on suojannut monet ihmise kuolemalta.

      Lainaan tätä linkkiä
      https://hirvikota.wordpress.com/2022/02/09/trikiinitauti-eli-trikinoosin-historiaa/

      • Anonyymi

        Kerropa aloittaja, kun luet tuon linkin, tuntuuko edelleen, että sianliha voi olla haasteellinen ja matkalaisen muistaminen, miten raamattu varoittaa, suojaako se, vai ei?

        Mitäpä mieltä olet? Onko turha kirjoitus, vai olisiko niin, että Jumala haluaa suojata omiaan.?


      • Anonyymi

        Trikinoosi on usein hengenvaarallinen tauti

        Tautiin kuolee keskimäärin 5—15 % sairastuneista, mutta vaikeissa tartunnoissa kuolleisuus on ollut jopa 30 %.

        Toukkien valtaamat lihakset ovat särkeviä ja kosketusarkoja sekä liikutettaessa aristavia ja kankeita. Silmäluomissa esiintyy usein turvotusta. Silmien sidekalvoissa voidaan havaita sarveiskalvon lähellä pieniä verenpurkautumia, samoin sormien ja varpaiden kynsien alla.

        Toukkien koteloituminen kudoksissa alkaa noin 17. päivänä taudin tartunnasta ja kestää 2 viikkoa. Sen aikana toukka kasvaa, kiertyy spiraaliksi ja kehittää ympärilleen kotelon. Vasta tämän vaiheen jälkeen trikiini on taas lisääntymiskykyinen.

        Kotelo alkaa kalkkiutua noin kuuden kuukauden kuluttua.

        Lihakseen koteloituneet toukat kuolevat yleensä muutaman vuoden kuluessa, mutta toisinaan niiden on todettu säilyvän elossa jopa yli 20 vuotta.

        Joskus trikiinin toukkia on osoitettavissa ulosteista taudin alkuvaiheessa ja veressä 9. päivänä tartunnasta. Valkosolujen ja erityisesti eosinosolujen määrä veressä lisääntyy. Trikiinit muodostavat myrkkyä, joka aiheuttaa elimistössä vasta-aineiden muodostumista.

        Niiden seurauksena tauti on varmistettavissa ihokokeella (Bachmanin koe) tai verinäytteillä kahden-kolmen viikon kuluttua tartunnan saamisesta. Trikiinien tunkeuduttua lihaksiin tauti voidaan todeta myös niistä otetun näytteen avulla.

        Tiabendatsoli -niminen lääke tehoaa taudin alkuvaiheessa suolistossa oleviin trikiineihin, mutta myöhemmin tautiin voidaan käyttää vain oireenmukaista hoitoa.
        Trikinoosin ehkäiseminen

        Suomessa asetusten mukaan tarkastettu ja myynnissä oleva liha ei aiheuta trikinoosin vaaraa.

        Oloissa, joissa tartunnan mahdollisuus on olemassa, on vältettävä trikiinien tavallisesti saastuttamaa lihaa, siis lähinnä sian ja villisian lihaa sekä niistä valmistettuja lihajalosteita, tai huolehdittava siitä, että syö niitä vain kunnollisesti kypsennettynä ja kuumennettuna.

        Lihan kuumentaminen kauttaaltaan 80 asteeseen tappaa trikiinit.

        Suuret lihapalat lämpiävät keskeltä hitaasti, minkä vuoksi ne kehotetaan leikkaamaan varmuuden vuoksi ohuiksi viipaleiksi ennen kypsentämistä.

        Tartunnanaiheuttajat voidaan tuhota myös pakastamalla – 15 asteessa kolmen viikon ajan tai – 18 asteessa kahden vuorokauden ajan. Suolaaminen ja savustaminen eivät tapa luotettavasti lihassa olevia trikiinejä.

        Koska trikiinitauti on hankala ja vaarallinenkin, ovat yhteiskunnat pyrkineet ehkäisemään taudin esiintymistä määräämällä tarkastuspakon myytävälle ja elintarvikkeiden valmistukseen käytettävälle lihalle.

        Suomessa valtakunnallinen lihan trikiinitarkastus perustuu alunperin vuonna 1922 voimaan tulleeseen lihantarkastuslakiin. Meillä tarkastetaan nykyään kaikki myyntiin ja elintarvikkeiden valmistukseen tuleva sian liha ja muu mahdollisesti trikiinejä sisältävä ravinnoksi käytettävä liha.

        Lähde: Trikiinitauti eli trikinoosi | Arno Forsius


      • Anonyymi

        'Toksoplasmatartunta aiheuttaa ihmisille esimerkiksi sikiövaurioita tai näköä uhkaavan silmäsairauden. Tartunnan voi saada syömällä loista kantaneen eläimen kudoksia, kuten LAMPAAN lihaa.'

        Nyt siis selvisi sekin, miksi Raamatun aikaan oli paljon sokeita?
        He söivät lampaan lihaa, jossa tuo em. loinen eleli.
        Jeesus taisi olla myös täysin sokea, kun hän tykästyi lampaan lihaan ja sitä syötiin esim. pääsiäisen aikaan valtavat määrät?


    • Anonyymi

      Sitten tuli Ellen G. White, joka perusti kristinuskon.

      • Anonyymi

        Höpsis. Kukaan ei tuollaiseen väitteeseen usko, varsinkaan adventistit.


      • Anonyymi

        Voi voi...pikkutekijä Ellen White tuli ihan jälkijunassa, sillä se on Paavi, joka perusti kristinuskon.

        Paavi pitää myös huolen perustamastaan kristinuskosta erottelemalla lampaat vuohista keksimällään kolminaisuusopilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi...pikkutekijä Ellen White tuli ihan jälkijunassa, sillä se on Paavi, joka perusti kristinuskon.

        Paavi pitää myös huolen perustamastaan kristinuskosta erottelemalla lampaat vuohista keksimällään kolminaisuusopilla.

        Paavista ei silloin vielä tiedetty mitää, kun kristinusko sai syntynsä kristuksen ristinkuolemasta ja ylösnousemuksesta, jota apostolit lähtivät levittämään ilosanomana eteenpäin Jeesuksen käskyn mukaisesti.
        Se hiippalakki tuli kuvioihin mukaan vasta myöhemmin ominen pakanauskonnoista lainattuine ihmisoppeineen (aurinkojumalan palvonnasta lähtien), alkaen jopa vainoamaan oikeita kristittyjäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavista ei silloin vielä tiedetty mitää, kun kristinusko sai syntynsä kristuksen ristinkuolemasta ja ylösnousemuksesta, jota apostolit lähtivät levittämään ilosanomana eteenpäin Jeesuksen käskyn mukaisesti.
        Se hiippalakki tuli kuvioihin mukaan vasta myöhemmin ominen pakanauskonnoista lainattuine ihmisoppeineen (aurinkojumalan palvonnasta lähtien), alkaen jopa vainoamaan oikeita kristittyjäkin.

        Kyllä Paavi perusti tämän teidän kristinuskonne. Alkuperäisestä kistinuskosta ei ole mitään jäljellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi...pikkutekijä Ellen White tuli ihan jälkijunassa, sillä se on Paavi, joka perusti kristinuskon.

        Paavi pitää myös huolen perustamastaan kristinuskosta erottelemalla lampaat vuohista keksimällään kolminaisuusopilla.

        Paavi on myös antanut teille Raamatun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavi on myös antanut teille Raamatun.

        Raamatun kirjoitukset ovat paavia vanhempia. Ei niissä edes mainita paavia. Tai oikeastaan mainitaan kyllä paavikunta :))) vaikkakaan ei mitenkään imartelevssa mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi...pikkutekijä Ellen White tuli ihan jälkijunassa, sillä se on Paavi, joka perusti kristinuskon.

        Paavi pitää myös huolen perustamastaan kristinuskosta erottelemalla lampaat vuohista keksimällään kolminaisuusopilla.

        Paavikunta ei ole kolminaisuusoppia keksinyt. Opettelisit historialliset faktat. Paavi ei edes osallistunut Nikean kirkolliskokoukseen 325 jKr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Paavi perusti tämän teidän kristinuskonne. Alkuperäisestä kistinuskosta ei ole mitään jäljellä.

        Onpas. Kaikista vaihtoehtoista juuri adventismi on lähinnä alkuperäistä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpas. Kaikista vaihtoehtoista juuri adventismi on lähinnä alkuperäistä.

        Organisoitunut kirkkokunta palkkapastoreineen, muotojumalanpalveluksineen ja jäsenrekistereineen ei muistuta alkukristittyjä millään tasolla.

        Kuinka jotkut voivat olla noin sokeita oman lahkonsa suhteen??!

        Adventtikirkko on katolisen Äitikirkon jälkeläinen aivan kuten muutkin kirkkokunnat. Siltä se on perinyt seurakuntamallinsa, tosin huomattavasti vaatimattomamman.


    • Anonyymi

      Jeesus söi myös kalaa ja joi saastunutta vettä.
      Siitä syystä Jeesuksen vatsa ei toiminut ja hänellä oli suolistossa loisia.
      Se sai aikaan kiukunpurkauksia ja itsetuhoisia aatoksia.
      Halu ja pakkomielle mennä ristille itsemurhaan oli loisten aiheuttamaa.

      • Anonyymi

        Kukaan ei sinun typeriä satujasi usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei sinun typeriä satujasi usko.

        Kyllä Jeesus teki itsemurhan.
        Hän antautui tahallisesti vaaraan ja se on itsemurha.
        Aivan samoin kuin jos adventisti hyppää liikkuvan junan eteen tai hyppää alas katolta, kuten moni adventisti on tehnytkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesus teki itsemurhan.
        Hän antautui tahallisesti vaaraan ja se on itsemurha.
        Aivan samoin kuin jos adventisti hyppää liikkuvan junan eteen tai hyppää alas katolta, kuten moni adventisti on tehnytkin.

        Kukaan ei sinun valheitasi usko.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2027
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1480
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      107
      1463
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1164
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      480
      1094
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      56
      1037
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      902
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe