Mitä minun täytyy tehdä että pelastuisin?

Anonyymi-ap

Luterilaisuudessa vastaus kuuluu selkokielellä: EI MITÄÄN.

202

904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ensin pitäsi tietään mistä sinun pitäisi pelastua. Minkä koet uhkaksi. Siitä lähdetään. Asia hoituu osittain järjellä, osin rukouksella ja osin antamalla osan Jumalan hoidettavaksi. Kannattaa käydä keskustelemassa kirkon diakonin kanssa.

• Anonyymi

Kirkon diakonilla ei ole mitään hajua aiheesta.

Piste

• Anonyymi

ArtoTTT

Mitään ei tarvi tehdä päästäkseen kadotukseen.

• Anonyymi

Mitä pelastuakseen? Olla kaltaisesi fanaatikko vai riittääkö vähempi? Vaikkapa usko Jumalaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä pelastuakseen? Olla kaltaisesi fanaatikko vai riittääkö vähempi? Vaikkapa usko Jumalaan?

ArtoTTT

Kyllähän Jeesus sanoi sen Nikodemukselle.

• Anonyymi

Aivan? Ihminen pakotetaan syntymään ilman Hänen lupaansa sellaiseksi, millaiseksi syntyy Hänestä itsestään riippumattomista syistä.
        Osaatko Arto kertoa, mikä on itsetuhoiselle ihmiselle pahempaa kuin elämä ja miksi niin on?
        Meidän, jotka haluamme elää, on vaikeaa ymmärtää heitä, jotka eivät halua elää.
        Voitko tarkentaa, miten ihminen voisi välttää joutumisensa kadotukseen, jos Jumala jo ihmisen ollessa idullaan, ennalta tietää kyseisen ihmisen joutuvan kadotukseen?

• Anonyymi

Kadotus on helvetti. Sanat ovat synonymejä.

• Anonyymi

Ihminen ei voi pelastua, ellei Jumala Itse häntä vedä puoleensa.

Jumalan kutsun kuullessaan, ihmisellä on vapaus vastata Hänelle
      - joko: "Kyllä",
      - tai: "Ei."

Tämän verran ihmiseltä odotetaan, eikä ihminen muuta voikaan.
      Tämä on "luterilainen oppi".

• Anonyymi

Miten "kutsun" voi kuulla. Mistä tietää että kutsuja on Jumala?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osuit asian ytimeen. Riittää kunhan kuulee ääniä päässään noita voi sitten väittää vaikka kenen puheiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osuit asian ytimeen. Riittää kunhan kuulee ääniä päässään noita voi sitten väittää vaikka kenen puheiksi.

Puhe? Miten niin puhe?

• Anonyymi kirjoitti:

Sydämessä. Jumalan antamassa Evankeliumissa. Totuudessa.

Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä. Hän kuulle, kun etsit Häntä ja sydämessäsi huudat Häntä avuksesi.

Apt. 2:
        21. Mutta joka huutaa avuksi Herran nimeä, se pelastuu.
        Ap. t. 4:12; Room. 10:13; 1. Kor. 1:2

Herran nimen avuksi huutaminen on paljon enemmän kuin pelkkä huudahdus: »Herra, Herra!» (Matt 7:21). Avuksi huutaminen ei ole vain sanoja, vaan sydämen rukous, johon liittyy halu toteuttaa Jumalan tahto.Sanoissa "Ja on tapahtuva" on lupaus, joka ei milloinkaan raukea. Tämä lupaus on voimassa siitä päivästä, jona Pietari lausui sen, aina Henan päivään saakka. Pietari nojautui siihen kehottaessaan kansaa parannukseen (j. 38). Sana "jokainen" osoittaa, että lupaus koskee koko maailmaa.

• Anonyymi

Vaihtamalla lahkoon ja maksamalla kiltisti kymmenykset pääsee ainakin saarnaajien, ihmeparantajien ja eheyttäjien suosioon.

• Anonyymi

Miltä pitää pelastua ja miksi?

• Luterilaisuuden alkeet voisit opiskella muualla!

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Luterilaisuuden alkeet voisit opiskella muualla!

Luterilaiseen oppiin siis on keksitty että pitää pelastua keksityllä tavalla 😹😂

• Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiseen oppiin siis on keksitty että pitää pelastua keksityllä tavalla 😹😂

Tee kuten pyysin ja palaa sitten keskustelemaan. 😺

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Luterilaisuuden alkeet voisit opiskella muualla!

Mikä on se muualla?

• Anonyymi kirjoitti:

Mikä on se muualla?

Saat itse päättää. 😺

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Saat itse päättää. 😺

Sinähän siitä "muualla" muhuit. Älä sitten puhu höpöjäsi jos et itsekään tiedä mitä puhut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän siitä "muualla" muhuit. Älä sitten puhu höpöjäsi jos et itsekään tiedä mitä puhut.

aito_laisella ajatuksenjuoksu takkuilee taas HehHeh!

• Anonyymi kirjoitti:

Muihin? Tuskinpa muhuin. 😹

• Anonyymi kirjoitti:

Muihin? Tuskinpa muhuin. 😹

• Anonyymi kirjoitti:

aito_laisella ajatuksenjuoksu takkuilee taas HehHeh!

Mitä sinä muhuit? 😺

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Saat itse päättää. 😺

aito_lainen ei tunne luterilaisia tunnustuskirjoja, vaikka väittää tuntevansa. Luterilainen tunnustus ei hyväksy minkäänlaista uskoontuloa, ainoastaan kasvatuskristillisyyden, josta Jumala määrää kaiken. Ihminen on niin perusteellisesti turmeltunut, ettei voi vähääkään vaikuttaa kohtaloonsa.

Eri asia on, että luterilaiseen kirkkoon on valunut herätyskristillisiä oppeja varsinkin 1700-luvun puolivälistä lähtien, mutta niitä ei ole otettu tunnustuskirjoihin. KAIKKI herätyskristityt ovat siis luterilaiselta kannalta harhaoppisia, olivat sitten kirjoilla vaikka petäjän kuoressa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

aito_lainen ei tunne luterilaisia tunnustuskirjoja, vaikka väittää tuntevansa. Luterilainen tunnustus ei hyväksy minkäänlaista uskoontuloa, ainoastaan kasvatuskristillisyyden, josta Jumala määrää kaiken. Ihminen on niin perusteellisesti turmeltunut, ettei voi vähääkään vaikuttaa kohtaloonsa.

Eri asia on, että luterilaiseen kirkkoon on valunut herätyskristillisiä oppeja varsinkin 1700-luvun puolivälistä lähtien, mutta niitä ei ole otettu tunnustuskirjoihin. KAIKKI herätyskristityt ovat siis luterilaiselta kannalta harhaoppisia, olivat sitten kirjoilla vaikka petäjän kuoressa.

Väkevä eksytys äiti-katolinen kirkko ja sen tytär, luterilainen kirkko, joka omistavat pelastavat sakramentit. Vanhojen kirkkokuntien ulkopuolella ei ole pelastusta.
        Kirkko on ainoa pelastaja, siis jumala kaikkivaltias ja kaiken jumalisuuden yläpuolelle itsensä korottanut, joka valheen kaikella tunnusteoilla ja ihmeillä johtaa harhaa.
        Kirkon opin mukaan vesi on ihmeiden tekijä, joka antaa ikuisen elämän pappien taikojen ja loitsujen kautta. Kirkoissa viini muuttuu synnit anteeksi antavaksi vereksi ja öylätti lihaksi.

Luopumus tarkoittaa uskon hylkäämistä ja sakramenttien asettamista uskon sijaa.
        Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
        Kirkoista löytyvät villitsevät henget ja riivaajien opit!

• Anonyymi

Jumalan tuomiolta. Kun kuolet, tuo narsistinen diktaattori herättää sinut henkiin ja kiduttaa sinua ikuisesti, koska et uskonut ja palvonut Häntä Herranasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei pelastu sillä, että tutustuu tunnustuskirjoihin. Nehän ovat vain kirkkoisien selitysyrityksiä.
        Pelastus on ilmoitettu Raamatussa niin selvästi, että siitä ei voi erehtyä:
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhekuntasi." Ap 16

Jumala ei pelasta ketään väkisin eikä ulkopuolisten temput, kuten kaste, voi ketään pelastaa. Se on aina henkilökohtainen valinta niille, joita Jumala kutsuu:
        "Kukaan ei voi tulla, ellei Jumala häntä vedä," sanoi Jeesus. Joh 6

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kuule jokainen kristitty alkaa uskoa kun saa uskon lahjan. Mitä muuta sillä lahjalla tehtäisiin? 😺

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Kyllä kuule jokainen kristitty alkaa uskoa kun saa uskon lahjan. Mitä muuta sillä lahjalla tehtäisiin? 😺

Mistä niitä uskon lahjoja saa? Mitä ne maksavat?

• Anonyymi kirjoitti:

Jumalalta. Maksavat nöyrtyminen.

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Jumalalta. Maksavat nöyrtyminen.

Älä valehtele! Minä en ole saanut.

• Anonyymi kirjoitti:

Nöyrry ensin.

• Anonyymi kirjoitti:

Nöyrry ensin.

• Anonyymi kirjoitti:

Nöyrry ensin.

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Mitä sinä muhuit? 😺

Minä en ole "muhunut". Tarkista kenelle vastaat-

• Anonyymi kirjoitti:

Sinulle Anonyymi, sinulle 😺

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Nöyrry ensin.

Jospa odotetaan että näytät mallia.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinulle Anonyymi, sinulle 😺

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vapaakirkoissa uskon lahjat maksavat ainakin kymmenykset tuloista. Monilla vielä mielenterveydenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei pelastu sillä, että tutustuu tunnustuskirjoihin. Nehän ovat vain kirkkoisien selitysyrityksiä.
        Pelastus on ilmoitettu Raamatussa niin selvästi, että siitä ei voi erehtyä:
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, samoin kuin sinun perhekuntasi." Ap 16

Jumala ei pelasta ketään väkisin eikä ulkopuolisten temput, kuten kaste, voi ketään pelastaa. Se on aina henkilökohtainen valinta niille, joita Jumala kutsuu:
        "Kukaan ei voi tulla, ellei Jumala häntä vedä," sanoi Jeesus. Joh 6

Aamen tälle, " usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut".

Ei siihen todellakaan mitään "temppuja" tarvita, eikä tunnustuskirjojakaan ja sanon näin, vaikka olen itse luterilainen.
        Luther puhdisti katolisen uskon silloisia asekauppaa koskevia säädöksiä, eikä muuten edes halunnut, että oppilaan kannattavat nimeäsi itseään luterilaisiksi, vaan kristityiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aamen tälle, " usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut".

Ei siihen todellakaan mitään "temppuja" tarvita, eikä tunnustuskirjojakaan ja sanon näin, vaikka olen itse luterilainen.
        Luther puhdisti katolisen uskon silloisia asekauppaa koskevia säädöksiä, eikä muuten edes halunnut, että oppilaan kannattavat nimeäsi itseään luterilaisiksi, vaan kristityiksi.

...Luther puhdisti katolisen kirkon silloisia anekauppaa koskevia säädöksiä, eikä muuten edes halunnut, että hänen oppiaan kannattavat kutsuvat itseään luterilaisiksi, vaan kristityiksi, piti olla..

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Saat itse päättää. 😺

Mikä tahansa muu, mutta sinä et kerro?

• Anonyymi

Ei pidä paikkaansa - pelastuakseen kristinuskossa on palvottava tosi Jumalan kiroamista ja teurastamista uhrilampaana, koska opin pelastus on palvella puhtaalla omallatunnolla lihalla synnin lakia.

Löytyy selvällä suomen kielellä opin tehneen juutalaisen tärkeimmästä opetuskirjeestä, kirje Roomalaisille ja luku 7, kaksi viimmeistä jaetta.

• Anonyymi

Ja Jeesuksen sanoin, joka on tämän opin se kirottu ja teurastettu uhrilammas tosi Jumalana, juutalaisten Jumala on Saatana (Joh.8), jonka vastustamisesta Jeesus itse surmattiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja Jeesuksen sanoin, joka on tämän opin se kirottu ja teurastettu uhrilammas tosi Jumalana, juutalaisten Jumala on Saatana (Joh.8), jonka vastustamisesta Jeesus itse surmattiin.

Lisäystä - kääntäkäähän pelikenttä oikein päin. Jumala ei synny sanasta Jumala. Jumala voi olla myös Saatana, jos se edustaa pahaa tietoa, kuten tosi Jumalan kiroamista, kiduttamista ja syömistä teurastettuna uhrilampaana, vaikkapa hyvän ihmisen nimeen, joka opetti etiikkaa ja moraalia sekä hyvästä taivasten valtakunnan isä Jumalasta.

• Anonyymi

Sinä "uhrilammas" voit suksia suolle ja pysyä siellä, olet sekaisin..

• Anonyymi

Kirkon virallisen opin mukaan kirkko pesee puhtaaksi synnistä kolmella vesitipalla.
      Kirkon virallisen opin mukaan Raamattu valehtelee sanoessaan: uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
      Kirkon virallisen opin mukaan ennen tehdyt synnit ovat sovittamatta ja ennen tehdyt synnit, aina Aadamista asti, sälytetään jokaisen ihmisen kannettavaksi.
      Kirkon virallisen opin mukaan kirkolla on pelastavat sakramentit. Kirkko kykenee siihen, mihin Jumala ei kyennyt: pelastamaan ihmisen.

• Anonyymi

Ei pese. Lutherin mukaan kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi, löytyy ev.lut. sivut, Vähäkatekismus liitteet.

Vika on teidän omien korvienne välissä, ei Raamatussa, ei kirkossa, eikä luterilaisuudessa.

Teidän mielestänne pahan pitäisi olla pyhää. Ei se ole. Se on juuri sitä itseään, kuten Raamatussa lukeekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pese. Lutherin mukaan kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi, löytyy ev.lut. sivut, Vähäkatekismus liitteet.

Vika on teidän omien korvienne välissä, ei Raamatussa, ei kirkossa, eikä luterilaisuudessa.

Teidän mielestänne pahan pitäisi olla pyhää. Ei se ole. Se on juuri sitä itseään, kuten Raamatussa lukeekin.

Lisäystä. Ja jokaisella teillä hurskaalla paskiaisella on ollut Raamattu avoimesti saatavilla, josta tämän on voinut lukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäystä. Ja jokaisella teillä hurskaalla paskiaisella on ollut Raamattu avoimesti saatavilla, josta tämän on voinut lukea.

Jeesusta siteeratakseni - kyykäärmeiden sikiöllä.

• Anonyymi

Jeesus opetti aktiivisuutta: Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan...Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta,
      Sen sijaa luterilaisen opi mukaan kirkko toimittaa kaiken pelastukseen tarvittavan sakramenttien kautta. Luterilaisuudessa ei ole Sanan mukaista etsimistä ja taistelua ja kustannusten arviointi. Luterilaisuus on uskoa kirkon oppiin: kirkko hoitaa taivaan porteista sisään.

• Anonyymi

No et sinä pelastu palvelemaan lihalla synnin lakia, jos et perkaa ensin taivasten valtakuntaa pois, ja julista Herran kuolemaa Paavalin sanoin ehtoollisella syömällä tämän teurastetun lammasuhrin kuvitellen veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä. Sakramentit tarvitaan.

Tässä on kaikki tähän liittyvät Raamatun kohdat:

Matteus 13:33, Paavali 1.Kor.5:7 ja 1.Kor.11:23

• Anonyymi

Koko opissa ei ole mitään taivasta. Lopeta valehteleminen. Kristinuskossa odotetaan fyysistä ylösnousemusta koko maailman viimmeisenä päivänä, kun koko maailma palaa ja mennään niihin Paavalin tulenliekkeihin, joista juutalaisten tulivuorenjumala 5.Moos4:10 puhuu. Paavalilta tämä löytyy 1.Kor.3:13.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koko opissa ei ole mitään taivasta. Lopeta valehteleminen. Kristinuskossa odotetaan fyysistä ylösnousemusta koko maailman viimmeisenä päivänä, kun koko maailma palaa ja mennään niihin Paavalin tulenliekkeihin, joista juutalaisten tulivuorenjumala 5.Moos4:10 puhuu. Paavalilta tämä löytyy 1.Kor.3:13.

Lisäystä. Ei Jeesuksen opetus liity mitenkään kristinuskoon.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Mitä minun täytyy tehdä että pelastuisin?

Sinun tulee lopettaa pahan ja väärin tekiminen ja ottaa uusi suunta ja ASENNE.
      Lopeta pahan ja väärin aj synnin tekeminen, ja käänny rukouksessa ja anomisessa Herran Jumalan puoleen Herran Jeesuksen kautta ja avulla.

ellet, sinä olet kuollut ja tulet menemään helvettiin, mikä lie sitten se onkaan.

Vain ja yksin tekemällä parannuksen pääset taivaaseen:
      parannus on:
      Lopeta pahan ja väärin tekeminen ja synnin tekeminen,
      ja KÄÄNNY pahoilta teiltäsi Herran Jeesuksen puoleen.

ja Herra Jeesus on armollinen ja antaa synnit anteeksi.
      Jos et, niin ikuinen helvetti, mikä lie, on tuleva sinun osaksesi, ikuisesesti, ajasta aikaa ja iankaiken.
      tuhansia, miljoonia ja miljoonia vuosia, ikuisesti ja loppumatottmasti!
      vuosia ja päiviä ilman määrää!

itke ja valita, sillä minä tulen äkisti!

• Anonyymi

Sinähän se oikea syntisäkki oletkin, jos tuo on totta mitä kirjoitit. Minä en tiedä mitään pahaa tehneeni. Turhaan minulle räksytät.

• Anonyymi

Ei Jeesuksen oppiin kuulu tai voi edes kuulua synti tai sen mikään anteeksi antaminen, koska hän opetti taivasten valtakunnasta - synti on vain Saatanan planeetalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän se oikea syntisäkki oletkin, jos tuo on totta mitä kirjoitit. Minä en tiedä mitään pahaa tehneeni. Turhaan minulle räksytät.

1 Moos 6
        5 Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,

1. Moos. 8:
        21 Ja Herra tunsi suloisen tuoksun ja sanoi sydämessänsä: "En minä koskaan enää kiroa maata ihmisen tähden; sillä ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka. Enkä minä koskaan enää tuhoa kaikkea, mikä elää, niinkuin nyt olen tehnyt.

ihmiset ovat pahoja ja syntisiä, nuoruudesta asti, aina kuolemaan saakka.

Jos väität ettet ole tehnyt pahaa. vääryyttä ja syntiä, niin tässä itsellesi testi, jso olet REHELLINEN itsellesi:

OMATUNTO!
        Room. 2:
        15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-

100% varmuudella omatuntosi, todistaa sinut, väärin tekijäksi, syntiseksi ja pahan tekijäksi!

itke kurjuutasi!

Room. 3:
        23 Sillä KAIKKI ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

nyt koska ihminen on syntinen, tekee sen tähden syntiä.

1. Joh. 1:
        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

ja vielä tämä:
        Room. 2:
        1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

Et VOI MILLÄÄN ITSEÄSI PUOLUSTAA!

Joten ota Herran tarjoama PUOLUSTAJA itsellesi, eli
        Tee parannus, lopeta synnin. pahan ja väärin tekeminen ja käänny Herran puoleen!

• Anonyymi

Ja jos ihminen elää lakien mukaisesti yhteiskunnan asettamilla lakisäännköksillä niin mitä hän muka tekee silloin väärin tai syntiä mitenkään.
        Mistä muka pitäisi pelastua ???????

• Anonyymi

Luterilaisuudessa usko ei ole mikään ansio tai ihmisen oma teko niin kuin helluntailaisuudessa. Usko on meillä vastaus Jumalan armoon, mikä taas on Ansioton Rakkaus Minun Osakseni.

luterilainen

• Anonyymi

Ja armosta pääset pois sieltä Paavalin lupaamasta helvetistä, jos se kirottuna ja teurastettuna palvomasi tosi Jumala tulee pelastamaan.

Tämä 'tosi' sana on luterilaisuuden tärkeimmästä tunnustuksesta Augsburgin tunnustus, jonka mukaan Kristus on tosi Jumala ja ristiinnaulittu uhri lepyttämän vihaisen Jumalan viha.

Juutalaisten tulivuorenjumalan viha symtyi, kun ihmeidentekijä houkutteli toisen Jumalan luo, eli Jeesus taivasten valtakunnan isän, ja tämä määräsi 5.Moos.13 ihmeidentekijän surmattavaksi ja kostonkäden nostettavaksi seuraajien ylle.

Kristinuskolla Paavali, joka tuomitsi Jeesuksen kuolemaan sitten toteutti tämän määräyksen.

• Anonyymi

Ai niin usko-sana. Se liittyy Lutherin mukaan 'vakaaseen uskoon', ettei pahan tekemistä merkitä tilille, saa puhtaan omantunnon teoista huolimatta.

Tästä syystä luterilaisuudessa ei teoilla ole merkitystä - vain 'yksin uskosta' pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia (Room.7).

• Anonyymi

Ai niin usko-sana. Se liittyy Lutherin mukaan 'vakaaseen uskoon', ettei pahan tekemistä merkitä tilille, saa puhtaan omantunnon teoista huolimatta.

Tästä syystä luterilaisuudessa ei teoilla ole merkitystä - vain 'yksin uskosta' pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia (Room.7).

• Anonyymi

Luterilasuudessa ihminen, vauva, tulee uskoon kummien ja vanhempien uskolla ja kirkon virahaltijan toimittamalla pakanarituaalilla. Nämä kaikki ovat tekoja. Luterilaisuudesta puuttuu, eikä luterilainen oppi salli, Sanan ilmoittamia tekoja: sydämen usko ja Jeesuksen avuksi huutaminen ja suun tunnustus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilasuudessa ihminen, vauva, tulee uskoon kummien ja vanhempien uskolla ja kirkon virahaltijan toimittamalla pakanarituaalilla. Nämä kaikki ovat tekoja. Luterilaisuudesta puuttuu, eikä luterilainen oppi salli, Sanan ilmoittamia tekoja: sydämen usko ja Jeesuksen avuksi huutaminen ja suun tunnustus.

Sinä et tiedä luterilaisuudesta yhtään mitään. Olet omien kuvitelmiesi ja lahkosi valheiden vietävänä.

luterilainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisten ilkeämielistä uskovien panettelua ja kaiken lisäksi hyvin tietoista ja tahallista pahuutta. Tulet tänne Luterilaisuus -palstalle valehtelemaan. Häpeä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin sinä käytät samaan aikaan 'Sanan ilmoittamia tekoja', ja huudat vielä Jeesusta avuksi, kun palvot tätä itsesi puolesta teurastettuna uhrilampaana?!

Juu, ei kahdella hevosella pysty samaan aikaan ratsastamaan, sanoi Jeesus jo muinoin.

Teillä kaikilla on mielenkiintoinen yritys yrittää maksimoida hyödyt kummastakin opista - Paavalin syntien valtakunnan ja Jeesuksen taivasten valtakunnan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisten ilkeämielistä uskovien panettelua ja kaiken lisäksi hyvin tietoista ja tahallista pahuutta. Tulet tänne Luterilaisuus -palstalle valehtelemaan. Häpeä!

Heissä on aina ollut vahvoja riivaajahenkiä, joiden ohjauksessa liikkuvat pilkkaamassa kristittyjä, vääristelemässä uskoamme.

He eivät voi lopettaa, sillä riivaajat heissä eivät lopeta. Tuo on ihan tavallista helluntailaisuutta. Heidän ent. uskonnonuhrinaan kuulin noita pilkkapuheita koko lapsuuteni ajan (ja myöhemminkin) heidän "seurakunnissaan".

Heidän monet, tunnetuimmat johtajansa puhujakorokkeiltaan (esim. Hgin Saalem-"srk":ssa) oikein lietsoivat tuota pilkkaamista.

Ulospäin he teeskentelevät "yhteiskristillisyyttä", vaikkeivät itse ole kristittyjä ensinkään, vaan USA:n Ku klux klanin, vapaamuurarien (luciferistien) johtamia antikristittyjä!

• Anonyymi

Ottaa vastaan usko Jeesukseen ja sitten elää tämän uskon mukaisesti iankaikkisesti.

• Anonyymi

Ja ennen tuota kehotusta kehotan lukemaan Matteuksen evankeliumin 7. luvun - nimeen uskominen (persoonsusko) on Jeesuksen sanoin laittomuuden tekemistä, ja näille hän sanoo, menkää pois, en tunne teitä.

Tämä siis niille, joilla on korvat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ennen tuota kehotusta kehotan lukemaan Matteuksen evankeliumin 7. luvun - nimeen uskominen (persoonsusko) on Jeesuksen sanoin laittomuuden tekemistä, ja näille hän sanoo, menkää pois, en tunne teitä.

Tämä siis niille, joilla on korvat.

Vain yhden päätteen ero, mutta matkana universumin mitta taivaan ja helvetin välillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain yhden päätteen ero, mutta matkana universumin mitta taivaan ja helvetin välillä.

Uskotko Jeesusta vai uskotko Jeesukseen.

Jos uskot Jeesukseen, mutta et Jeesusta, joka sanoo Raamatussa juutalaisten Jumalaa Saatanaksi, niin Jumalasi onkin Saatana Jeesuksen teurastamisella uhrilampaana.

Kuten Jeesus sanoo, se joka tehdään hänen nimeen on LAITTOMUUDEN TEKEMISTÄ.

Paavalin opilla pelastutaan palvelemaan lihalla synnin lakia - Room.7.

Juu, en väsy teidän tyhmyyteen, jaksan, jaksan, jaksan, jaksa...

• Anonyymi

Minkä lahkon "uskon Jeesukseen" olet ottanut vastaan? Vasta evankeliumin kuuleminen ja kokeminen synnyttää oikean kristinuskon.

• Anonyymi

Tunne Rakkaus,se oikea.
      Kyllä sinä pelastut jokatapaksessa,aika opettaa.

• Anonyymi

sinulle 2023-08-02 16:41:29, Jos olet aloittaja niin sitten asenteesi on se ettet koskaan löydä vastausta kysymykseesi. Joten näin ollen on tosiaan parasta olla tekemättä mitään ja unohtaa koko pohdinta. Hyvää jatkoa sinulle.

• Anonyymi

Kirkon diakonit ovat kokemukseni mukaan aivan tietämättömiä kristinuskon perusasioistakin. Ei kannata vaivautua juttusille. Niissä on jos minkäkinlaista räpeltäjää. Joku uskoo enkeliterapioihinkin ja sinut yritetään vetää mukaan monenlaisiin uskomuksiin. Sitten on kiihkofundamentalisteja yms.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkon diakonit ovat kokemukseni mukaan aivan tietämättömiä kristinuskon perusasioistakin. Ei kannata vaivautua juttusille. Niissä on jos minkäkinlaista räpeltäjää. Joku uskoo enkeliterapioihinkin ja sinut yritetään vetää mukaan monenlaisiin uskomuksiin. Sitten on kiihkofundamentalisteja yms.

Ikävä jos sinulle on sattunut tietämättömiä. Voitko vähän avata mitä se tarkoittaa, kiitos etukäteen.
        Minä olen keskustellut yhden kanssa, ollut monella diakonin vetämällä raamattutunnilla, tehnyt yhteistyötä seurakunnassa ja istunut vapaalla kahvilla. En ole koskaan tavannut vielä sellaista joka ei osaa uskon perusasioita. Ne ja hyvin laajasti muuta kyllä osaavat.
        Sinun tapauksessa kertoisin tämän kirkkoherralle, Jossakin on vikaa jos on vihitty diakoniksi, eikä hallitse uskon perusasioitakaan. Todella harmi sinulle.

• Anonyymi

Lakata uskomasta syntiin, jumalaan, känninkäisiin, jeesukseen, menninkäisiin, jne. - ja käyttää pelastusliivejä.

• Anonyymi

Hyvä kysymys: "Mitä minun täytyy tehdä että pelastuisin?"

Luterilaisuudessa ihminen itse ei saa tehdä mitään.
        Vanhempien, kummien ja papin teot riittävät. Tätä on luterilainen armo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Luterilaisuudessa ihminen itse ei saa tehdä mitään."

No tämä on vain sitä luterilaisuutta, mutta apostolisessa kristinuskossa ihmisen tulee tunnistaa ja tunnustaa syntinsä, tehdä parannus ja ottaa vastaan usko Jeesukseen ja sitten elää täynnä Pyhää henkeä tässä uskossaan iankaiken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaksat jankata tuota samaa levyäsi mikä sinuun on aivopesty lahkossasi. Jeesuksen työ ristillä on niin täydellinen ettei se kaipaa ihmiseltä enää mitään parantelemista. Kun tähän luottaa eli uskoo, se on kokonaan Jumalan evankeliumin aikaansaamaa uskoa ihmisessä eli uudestisyntymistä. Jumala tässä synnyttää uudesti ei ihminen voi synnyttää itseään maallisellakaan tavalla, ei myöskään taivaallisella tavalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaksat jankata tuota samaa levyäsi mikä sinuun on aivopesty lahkossasi. Jeesuksen työ ristillä on niin täydellinen ettei se kaipaa ihmiseltä enää mitään parantelemista. Kun tähän luottaa eli uskoo, se on kokonaan Jumalan evankeliumin aikaansaamaa uskoa ihmisessä eli uudestisyntymistä. Jumala tässä synnyttää uudesti ei ihminen voi synnyttää itseään maallisellakaan tavalla, ei myöskään taivaallisella tavalla.

" Jumala tässä synnyttää uudesti ei ihminen voi synnyttää itseään maallisellakaan tavalla, ei myöskään taivaallisella tavalla."???

Mutta kyllä sitä papit kovasti yrittävät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kun tähän luottaa eli uskoo, se on kokonaan Jumalan evankeliumin aikaansaamaa uskoa ihmisessä eli uudestisyntymistä."

Näin se on että tulee uskoa Jeesukseen ja sitten elää tässä uskossa iankaiken. Mutta ennenkuin uskoo Jeesukseen niin tulee tulla uskoon Jeesukseen ja ottaa Hänet vastaan sydämeensä jolloin saa Pyhän hengen Jumalan tahdon mukaan evankelioiden ja lähimmäistyötä tehden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Jumala tässä synnyttää uudesti ei ihminen voi synnyttää itseään maallisellakaan tavalla, ei myöskään taivaallisella tavalla."???

Mutta kyllä sitä papit kovasti yrittävät.

Ainakin helluntailaispastorit yrittävät sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kun tähän luottaa eli uskoo, se on kokonaan Jumalan evankeliumin aikaansaamaa uskoa ihmisessä eli uudestisyntymistä."

Näin se on että tulee uskoa Jeesukseen ja sitten elää tässä uskossa iankaiken. Mutta ennenkuin uskoo Jeesukseen niin tulee tulla uskoon Jeesukseen ja ottaa Hänet vastaan sydämeensä jolloin saa Pyhän hengen Jumalan tahdon mukaan evankelioiden ja lähimmäistyötä tehden.

Olin lestaadiolaisten seuroissa. Siellä kuulijat kysyivät puhujalta "saanko minäkin uskoa syntini anteeksi". Hänelle vastattiin: Sinäkin SAAT uskoa syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä. Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Tämä on evankeliumia. Mene ja tee sinäkin samoin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tämä on vain sitä luterilaisuutta, mutta apostolisessa kristinuskossa ihmisen tulee tunnistaa ja tunnustaa syntinsä, tehdä parannus ja ottaa vastaan usko Jeesukseen ja sitten elää täynnä Pyhää henkeä tässä uskossaan iankaiken.

Tämä ei ole luterilaisuutta, vaan teidän helluntairiivattujen omia valheita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herran pelko on vankka varustus

141

Vaimon viisaus talon rakentaa,

vaimon tyhmyyteen talo sortuu.

2Joka kuulee Herraa, kulkee suoria teitä,

joka Herraa väheksyy, poikkeaa tieltään.

3Tyhmä puhuu raippoja omaan selkäänsä,

viisaan huulet ovat hänen vartijansa.

4Heinää säästää, joka ei härkiä pidä,

mutta vahvat juhdat takaavat runsaan sadon.

5

Luotettava todistaja ei valehtele,

vilpillinen on valhetta täynnä.

6Ylimielinen tavoittelee turhaan viisautta,

ymmärtävälle tieto aukeaa.

7Pysy loitolla tyhmästä miehestä,

hänen puheestaan et tietoa löydä.

8Viisaan viisaus on elämäntaitoa,

tyhmän tyhmyys itsensä pettämistä.

9Tyhmät nauravat rikkomuksilleen,

mutta suosio seuraa nuhteettomia.

10Surussaan on jokainen ihminen yksin,

iloakaan ei voi toisen kanssa jakaa.

11Jumalattoman talo tuhoutuu,

oikeamielisen maja kestää.

12Moni luulee omaa tietään oikeaksi,

vaikka se on kuoleman tie.

13Naurunkin pohjalla voi olla suru,

ja kun ilo päättyy, murhe jää.

14Luopio saa ravintonsa omalta tieltään,

hyvä ihminen omaltaan.

15Tyhmä uskoo kaiken minkä kuulee,

järkevä harkitsee mitä tekee.

16Viisas pelkää pahaa ja karttaa sitä,

tyhmä on hillitön ja itsevarma.

17Äkkipikainen tekee hullun töitä,

juonien punojaa vihataan.

18Tyhmyys on narrien koristus,

viisaiden päässä on tiedon seppele.

19Pahat pannaan kumartamaan hyvien edessä,

jumalattomat oikeamielisten porteilla.

20

Köyhästä ei välitä edes toinen köyhä,

mutta rikkaalla on paljon ystäviä.

21Syntiä tekee, joka lähimmäistään halveksii,

autuas se, joka köyhää säälii.

22Joka pahaan pyrkii, kulkee harhaan,

joka pyrkii hyvään, saa rakkautta.

23Kaikesta vaivannäöstä on jotakin hyötyä,

tyhjästä puheesta vain vahinkoa.

24Viisaat seppelöidään rikkaudella,

tyhmien otsaripana on tyhmyys.

25Luotettava todistaja pelastaa ihmishenkiä,

valehtelija johtaa oikeuden harhaan.

26Herran pelko on vankka varustus,

jälkipolvillekin se suo turvan.

• Jaksat jankata tuota samaa levyäsi mikä sinuun on aivopesty lahkossasi. Jeesuksen työ ristillä on niin täydellinen ettei se kaipaa Putinilta enää mitään parantelemista. Kun tähän luottaa eli uskoo, se on kokonaan Jumalan evankeliumin aikaansaamaa uskoa Putinissa eli uudestisyntymistä. Jumala tässä synnyttää uudesti ei Putin voi synnyttää itseään maallisellakaan tavalla, ei myöskään taivaallisella tavalla.

😄😄😄😄😄

• Anonyymi

Pelastumiseen tarvitaan usko Jeesukseen. Ota hänet vastaan omana vapahtajanasi,
      Saat uskoa hänelle kaikki asiat, jotka mieltäsi painavat.. Hän antaa voiman tulla Jumalan lapseksi, ja elämä saa uuden merkityksen.

• Anonyymi

Minä kävin nuorenpana helluntaiseurakunnassa. Kun muistelen jälkeenpäin tapahtumia niin mitään evankeliumia en siellä kuullut. Pelkkää ihmismielen manipulointia kovasti siellä yritettiin.
        Minähän olin uskonut Jeesukseen jo lapsesta lähtien, mutta heidän mielestään olisi kai pitänyt vielä liittyä heidän porukoihinsa heidän kasterituaalinsa kautta. Minua ei tuollainen aivopesu kiinnosta.

• Anonyymi

Luterilaisen opin mukaan mitään ei ole tehtävissä. Herätyskristillisen opin mukaan ihminen voi valita uskon, ja jos sen valitsee, niin pelastuu.

Herätyskristittyjä oppeja aito ja alkuperäinen luterilaisuus ei hyväksy, vaikka kuorruttaisi hunajalla ja marsipaanilla. Luterilaisen käsityksen mukaan Jumalalla on kaikki valta.

• Anonyymi

Kuvitelma, että alkuperäisen luterilaisuuden Jumala olisi hyvä ja armollinen, on silkkaa propagandaa. Oppi opetti, että on kidutushelvetti, jonne despoottijumala heittää kenet tahtoo ilman pienintäkään armoa.

Nykyluterilaiset uskovat, ettei helvettiä yksinkertaisesti ole. Muuten armoton despoottijumala olisi välttämätön päätelmä, jos Jumalalla kerran on kaikki valta.

• Anonyymi

Luther ei keksinyt mitään uutta.

Hänen käsityksensä Jumalan kaikkivallasta ja suvereenista helvettiin heittäjästä on munkkikuntansa perustajalta P. Augustinukselta (354 – 430), Hippon piispalta, täsmällisesti ja mitään muuttamatta.

Luterilainen propaganda on vain tehnyt hänestä neron ja syvältä näkevän ajattelijan.

• Anonyymi

Hyvä ettei keksinyt. Evankeliumi on n. 2000 vuotta sitten kerrottu ja se toimii tänäänkin

• Anonyymi

Ja taas jaellaan vääriä tuomioita Lutherista, jonka käsitys Raamatusta on vain sama kuin Jeesuksen.

JUUTALAISTEN JUMALA ON SAATANA.

Ja jos te haluatte palvoa Jeesuksen nimeen Kristus Raamatun mukaan tosi Jumalaa teurastettuna uhrilampaana SAATANALLE, se ei todellakssn ole Lutherin vika.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä ettei keksinyt. Evankeliumi on n. 2000 vuotta sitten kerrottu ja se toimii tänäänkin

Kaksi evsnkeliumia, joista toimii vain syntien valtakunnan ja juutalaisten evankeliumi, ei Jeesuksen taivasten valtakunnan, jota hän käski julistaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaksi evsnkeliumia, joista toimii vain syntien valtakunnan ja juutalaisten evankeliumi, ei Jeesuksen taivasten valtakunnan, jota hän käski julistaa.

Ja sen minkä Luther ansiokkaasti teki - oli se, että hän uskontona konkreettisesti piirsi mikä tuo syntienevankeliumi Raamatussa oikeasti on, mutta valinta oli teidän.

On se Jumalan ja Saatanan erottaminen sitten vaikea asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sen minkä Luther ansiokkaasti teki - oli se, että hän uskontona konkreettisesti piirsi mikä tuo syntienevankeliumi Raamatussa oikeasti on, mutta valinta oli teidän.

On se Jumalan ja Saatanan erottaminen sitten vaikea asia.

Ja miksi oppi perustuu vain juutalaisten syntien valtakuntaan Paavalin opilla, niin siksi, koska Paavali kiroaa niin tosi Jumalan Jeesuksen nimeen ristille, kuten myös kiroaa kaikki Jeesuksen evankeliumin lukijat ja taivaan enkelinkin.

Kaikkien kirkkoisien ja Lutherin kanssa olen täsmälleen samaa mieltä, että koska meillä on Raamattu Jumalan sana, niin sitä ei ryhdytä säätämään, vaan pysytään aukottomasti tuossa sanassa. Ja niin kauan kuin tuo kirous on voimassa, niin sitten uskovaiset uskovat, että Saatana on Jumala, mutta se ei tietenkään tarkoita niitä, joiden nimi Raamatun mukaan on ollut aikojen alusta lähtien Elämän kirjassa.

Tässä on Paavalin lukemat kiroukset:

Galatalaiskirje: 3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja miksi oppi perustuu vain juutalaisten syntien valtakuntaan Paavalin opilla, niin siksi, koska Paavali kiroaa niin tosi Jumalan Jeesuksen nimeen ristille, kuten myös kiroaa kaikki Jeesuksen evankeliumin lukijat ja taivaan enkelinkin.

Kaikkien kirkkoisien ja Lutherin kanssa olen täsmälleen samaa mieltä, että koska meillä on Raamattu Jumalan sana, niin sitä ei ryhdytä säätämään, vaan pysytään aukottomasti tuossa sanassa. Ja niin kauan kuin tuo kirous on voimassa, niin sitten uskovaiset uskovat, että Saatana on Jumala, mutta se ei tietenkään tarkoita niitä, joiden nimi Raamatun mukaan on ollut aikojen alusta lähtien Elämän kirjassa.

Tässä on Paavalin lukemat kiroukset:

Galatalaiskirje: 3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

"Kaikkien kirkkoisien ja Lutherin kanssa olen täsmälleen samaa mieltä, että koska meillä on Raamattu Jumalan sana, niin sitä ei ryhdytä säätämään, vaan pysytään aukottomasti tuossa sanassa. Ja niin kauan kuin tuo kirous on voimassa, niin sitten uskovaiset uskovat, että Saatana on Jumala, mutta se ei tietenkään tarkoita niitä, joiden nimi Raamatun mukaan on ollut aikojen alusta lähtien Elämän kirjassa."

Ilmestyskirja: "13:2 Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan. Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa. Ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle, ja kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?" Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat. Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot. Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, JOKAINEN, JONKA NIMI EI OLE KIRJOITETTU jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan ELÄMÄN KIRJAAN HAMASTA MAAILMAN PERUSTAMISESTA."

Olen nyt satakertaa jo todistanut Raamatusta, että juutalaisten tulivuorenjumala Jahve on sama kuin puhuva ilmestyskirjan Peto, ja liittyy lukuun kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

"13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin."

• Anonyymi

Pitää maksaa kirkollisveroa niin siten pelastuu 🤣

• Anonyymi

"Pelastumiseen tarvitaan usko Jeesukseen. Ota hänet vastaan omana vapahtajanasi,
      Saat uskoa hänelle kaikki asiat, jotka mieltäsi painavat.. Hän antaa voiman tulla Jumalan lapseksi, ja elämä saa uuden merkityksen."

Tässä on riittävät eväät pelastukseen - suoraan Uudesta testamentista. Uskoontullut ja upotuksessa käynyt saa Pyhän hengen joka antaa voiman tulla Jumalan lapseksi ja tehdä evankeliumin ja lähimmäistyötä. Siitä alkaa kristillinen kasvu ja eheytyminen jos on taakkana traumaattisia asioita.

• Anonyymi

Ja pelastuminen on PELASTUA PALVELEMAAN LIHALLA SYNNIN LAKIA, vaikka tekisi sitä.pahaa mitä vihaa. Löytyy Roomalaisluku 7.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja pelastuminen on PELASTUA PALVELEMAAN LIHALLA SYNNIN LAKIA, vaikka tekisi sitä.pahaa mitä vihaa. Löytyy Roomalaisluku 7.

Tässä suoraan Raamatusta:

"7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. ..... Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."

Ihan uteliaisuuttani haluaisin tietää, että valehteletteko te tarkoituksella, vai oletteko te oikeasti sokeita kuten Raamattu väittää?

Tämä olisi tärkeä asia tietää, jotta voimme Raamatun määritellä todella Jumalan sanaksi ja tiedoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä suoraan Raamatusta:

"7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. ..... Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."

Ihan uteliaisuuttani haluaisin tietää, että valehteletteko te tarkoituksella, vai oletteko te oikeasti sokeita kuten Raamattu väittää?

Tämä olisi tärkeä asia tietää, jotta voimme Raamatun määritellä todella Jumalan sanaksi ja tiedoksi.

Ja tähän on motiivina Raamatun mukaan se, että tällä tavalla ja menetelmällä kerätään lusteet pois kylvetystä viljasta - löytyy lukemattomista Jeesuksen kertomaksi kirjoitetuista vertauksista - jotta oikeudenmukaisuus ja totuus voittaa, eikä enää ole oleva itkua.

Perusta on Luojajumalan sanoissa, kun ihminen tuli hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla jumalien kaltaiseksi mistä syystä oli ikuinen elämä suojattava sitomalla ihminen materian kautta aikaan.

Löytyy 1.Moos.3:22

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tähän on motiivina Raamatun mukaan se, että tällä tavalla ja menetelmällä kerätään lusteet pois kylvetystä viljasta - löytyy lukemattomista Jeesuksen kertomaksi kirjoitetuista vertauksista - jotta oikeudenmukaisuus ja totuus voittaa, eikä enää ole oleva itkua.

Perusta on Luojajumalan sanoissa, kun ihminen tuli hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla jumalien kaltaiseksi mistä syystä oli ikuinen elämä suojattava sitomalla ihminen materian kautta aikaan.

Löytyy 1.Moos.3:22

Totuuden nimissä on sanottava, ettei ratkaisun ja Raamatun totuuden löytäminen nyt mikään ihan helpoinkaan tehtävä ole, koska jo lähtökohtana on tiedettävä mitä tässä tarkoittaa 'ikuinen elämä', mutta ei minulle tullut mielernkään, että jotkut eivät pysty ymmärtämään sitä edes selitettynä, joten tuli mieleen, että kyse todella olisi Raamatun väittämästä sokeudesta.

• Anonyymi

Ja tuli hiljaista kuin hautaustoimistossa. Minua kiinnostaa seuraavaksi, että mitä Luojajumala on ajatellut nyt tehdä näille lusteille.

• Anonyymi

Joka tahtoo pelastaa elämänsä kadottaa sen.....

Kristinuskoon ei liity mitään oppia pelastuksesta, vaan se pyrkii käännyttämään uskovan saatanan vallasta takaisin rakastamaan Jumalaa.
      Tehkää parannus.... Antakaa kastaa itsenne....
      Syökää minun lihani ja juokaa minun vereni.....

Pelastuksesta puhuva uskonto on Islam ja jossain määrin hindulaiset liikkeet.

Jos joku kristitty puhuu pelastuksesta on hänessä vaikutusta islamista tai Intiasta.

• Anonyymi

Että silleen

Ef. 2:8

Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24+]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Että silleen

Ef. 2:8

Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24 ]

Näin Jumala antoi minullekin uskon Jeesukseen eräässä kokouksessa ja nostin käden ylös sen merkiksi. Välittömästi tuli Pyhä henki joka täytti mieleni ja siitä alkoi suuri ja monitahoinen seikkailu mikä jatkuu edelleen. Paljon ihmeellisiä ja ihmiselle käsittämättömiä tapahtumia on tapahtunut.

• Anonyymi

Helluntaiseurakunnissa otetaan Jeesus vastaan saarnan jälkeen kädennostolla ja menemällä kokoussalin eteen rukoiltavaksi. Eräs ystäväni kertoi että hän koki silloin Saatanan tulevan hänen sydämeensä. Hän joutui pian tämän jälkeen psykiatriseen hoitoon. Mistä tietää näistä Jeesuksen nimessä saarnaavista mitä sietä saa mukaansa. Saatanahan tulee aina Jeesuksen nimessä niin kuin Raamattu kertoo. Jeesus varoitti näistä sanomalla "älkää uskoko heitä"

• Anonyymi

Jos on kovin herkkä ihminen, tuollainen manipuloiva aivopesu voi olla psyykkisen terveyden kannalta vaarallista. Siinä voi koko henkinen identiteetti mennä rikki. Nämä ovat psykoterapiassa vaikempia tapauksia koska he luulevat harhansa olevan Jumalan puhetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on kovin herkkä ihminen, tuollainen manipuloiva aivopesu voi olla psyykkisen terveyden kannalta vaarallista. Siinä voi koko henkinen identiteetti mennä rikki. Nämä ovat psykoterapiassa vaikempia tapauksia koska he luulevat harhansa olevan Jumalan puhetta.

Ei ole. Uudestisyntymisen merkki uskovaisten mukaan on se, että saa demoneita kimppuunsa, ehkä.kaikki eivät vain kestä sitä.

• Anonyymi

Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös perhekuntasi.

Jeesus kysyy: Ilm. 3: 20, vastaa tähän pyyntöön.

• Anonyymi

Missä näet kysymyksen? Jeesus vain toteaa, ei kysy mitään. Näitä Jeesuksen nimessä kolkuttajia kyllä löytyy, mutta he huijaavat ihmisparkoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä näet kysymyksen? Jeesus vain toteaa, ei kysy mitään. Näitä Jeesuksen nimessä kolkuttajia kyllä löytyy, mutta he huijaavat ihmisparkoja.

"Katso minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan ja hän minun kanssani" Ilm. 3: 20.

- jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven , on myös kysymys, haluatko avata vai et jne...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Katso minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan ja hän minun kanssani" Ilm. 3: 20.

- jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven , on myös kysymys, haluatko avata vai et jne...
        Silloin, kun Jeesus kolkuttaa, tiedät varmasti, kuka kolkuttaa..

Kokemuksesta kirjoitan...

• "Mitä minun täytyy tehdä että pelastuisin? Luterilaisuudessa vastaus kuuluu selkokielellä: EI MITÄÄN."

Tämä koskee vain pyhäpäiviä.

• Miten niin pyhäpäiviä. Oletko joku katkera tilittäjä koska meillä on perinteitä, eikö se sovi sinulle?

• Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Miten niin pyhäpäiviä. Oletko joku katkera tilittäjä koska meillä on perinteitä, eikö se sovi sinulle?

Joskus on hyvä olla tekemättä mitään ja vaikka ihan vain hiljentyä.

• inti kirjoitti:

Joskus on hyvä olla tekemättä mitään ja vaikka ihan vain hiljentyä.

Toki hiljentyä voi muutenkin mutta en kyllä näe kirkkopyhissä mitään väärää kyllähän joulukirkkokin aikoinaan silloin kun oli lapsi tuntui juhlalliselta vaikka sinne aikaisin piti mennä että monesti väsytti mutta olihan se juhlallista. Nykyään nuo järjestetään säälliseen aikaan mikä varmasti on helpotus lapsiperheille mutta ei se sitä juhlantuntua vie pois. Täälläkin vanha kirkko joka pääasiassa valaistu oikeilla kynttilöillä joita tietenkin on alttarilla mutta myös jokaisen penkin päädyssä. Enpä oikein saa tuosta kaivettua mitään pahaa vaikka kuinka yrittäisi tai pahaa että kokoonnutaan.

• Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Toki hiljentyä voi muutenkin mutta en kyllä näe kirkkopyhissä mitään väärää kyllähän joulukirkkokin aikoinaan silloin kun oli lapsi tuntui juhlalliselta vaikka sinne aikaisin piti mennä että monesti väsytti mutta olihan se juhlallista. Nykyään nuo järjestetään säälliseen aikaan mikä varmasti on helpotus lapsiperheille mutta ei se sitä juhlantuntua vie pois. Täälläkin vanha kirkko joka pääasiassa valaistu oikeilla kynttilöillä joita tietenkin on alttarilla mutta myös jokaisen penkin päädyssä. Enpä oikein saa tuosta kaivettua mitään pahaa vaikka kuinka yrittäisi tai pahaa että kokoonnutaan.

Mihin pahaan viittaat?

• inti kirjoitti:

Mihin pahaan viittaat?

No ilmeisesti pidät noita jotenkin "pahana" pitäisi vaan hiljentyä kotona.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

No ilmeisesti pidät noita jotenkin "pahana" pitäisi vaan hiljentyä kotona.

Ainakasn ihmeparannusta ei saa tehdä sapattina, tietää Jeesus kertoa.

• Voisi puhua yleisemminkin lepopäivistä. Ne ovat tärkeitä ihmisen hyvinvoinnin kannalta.

• Anonyymi

Ei se käy. Taivastenvaltakunnassa kukaan ei ole yliedustettuna. Ei yksikään.

• Anonyymi

Emme voi tietää, kun taivasten valtakuntaa ei ole ollut 2000 vuoteen, kun on julistettu vain syntien valltakuntaa Jeesuksen teurastamisella uhrilampaana ja tosi Jumalana ristiin kirottuna.

Emme tiedä, että mikä olisi edes taivasten valtakunta, joka Jeesuksen opetuksen mukaan olisi meissä ja meidän ympärillämme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Emme voi tietää, kun taivasten valtakuntaa ei ole ollut 2000 vuoteen, kun on julistettu vain syntien valltakuntaa Jeesuksen teurastamisella uhrilampaana ja tosi Jumalana ristiin kirottuna.

Emme tiedä, että mikä olisi edes taivasten valtakunta, joka Jeesuksen opetuksen mukaan olisi meissä ja meidän ympärillämme.

Et tiedä mikä on taivasten valtakunta koska et tiedä syntejäsikään. Katso peiliin ja opettele ensin tuntemaan itsesi

• Anonyymi

Vapaakirkoissa ja kräsäläisyydessä (KRS) ihmisen "ratkaisu" on kaiken mitta (ns. semipelagiolainen harhaoppi). Luterilaisuudessa kaiken mitta on Jumala ja Hänen rakkautensa.

luterilainen

• Anonyymi

Mutta tuota "Jumalan rakkautta" ei pääse kokemaan ilman papin ja vanhempien tekoja.
        Jumalan rakkaus menee silloin hukkaan.

• Anonyymi

Luterilasuudessa kolme tippaa vettä päälakeen on kaiken perusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta tuota "Jumalan rakkautta" ei pääse kokemaan ilman papin ja vanhempien tekoja.

"Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja". Siis moniaan luopuvat uskosta, eivät kasteen armosta, eivätkä yhdestä oikeasta kasteesta, vaan moniaat luopuvat uskosta. Luterilaiset ei tarvitse uskoa astuakseen Jumalan valtakuntaan, vaan luterilainen tarvitsee kasteen ja saadakseen uskon ja Pyhän Hengen. Luterilaisten usko tulee kasteen kautta. Mutta Raamattu puhuu kuulemisen kautta saatavasta uskosta. Raamattu puhuu myös: "hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään", mutta luterilaisille kaikki, mitä tarvitaan taivasmatkaan, lahjoitetaan kirkon viranhaltijoiden suorittamien sakramenttien kautta.
        LUTERILAISUUS ON LUOPUMISTA USKOSTA JA SAKRAMENTTIEN ASETTAMISTA USKON JA JEESUKSEN SIJAAN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset yrittävät asettaa esteitä Jumalan rakkaudelle erityisesti vapaakirkoissa ja viidesläisyydessä. Tämä on minunkin kokemukseni. Vastenmielistä.

• Anonyymi

Oletko luterilainen viimeaikoina saanut sähköshokkeja kiveksiin ?
        Siinä sulle ratkaisu...

• Anonyymi

Jumala on pojassaan suunnitellut pelastuksen tien eikä s e ole monimutkainen.

sitä voi verrata siihen että lapselle laitetaan ruoka valmiiksi lautaselle ja lasta kehotetaan syömään.
        jos lapsi ei halua syödä mikään rakkaus ei pelasta vaan nälkäkuolema ruokalautasen äärellä on tosiasia.

olipas vaikeeta eikö ollutkin vai mitä lutterin kansan jäsen sanoo.

• Anonyymi

Lutherin aikaan oli muotia käyttää erittäin karkeaa kieltä, eikä Luther itse ollut kaikkein kesyin sanoissaan. Hän rehvasteli keksineensä evankeliumin pääkohdat istuessaan luostarin paskahuussissa.

Todellisuudessa hän ei keksinyt mitään siellä, eikä missään muuallakaan. Luterilainen uskonkäsitys oli täsmälleen sama, kuin luostarikuntansa perustajalla P. Augustinuksella (354 – 430), siis jo runsas 1 000 vuotta aiemmin.

Augustinuksen käsitys voidaan kertoa muutamin sanoin: Jumala on kaikkivaltias, joten mitään ei tapahdu hänen sallimattaan. Ihminen on niin täysin syntinen, ettei hän pysty ottamaan vastaan edes Jumalan armoa, ellei Jumala pakota. Siten jokainen pelastettu on pakotettu pelastukseen.

Muut joutuvat helvettiin.

Mutta koska Jumala on kaikkivaltias, hän on de facto pakottanut myös helvettiin menevät. Heillä ei ole ollut muuta mahdollisuutta. Pakottamista kohtaloon sanotaan predestinaatioksi. Luther noudatti täsmälleen samaa predestinaatio-oppia, mikä on myös lausuttu tunnustuskirjoissa.

Myöhempi propaganda väitti, että luterilaisuus noudatti vain 'yksinkertaista' predestinaatio-oppia. Olisi muka ihminen predestinoitu vain autuuteen, mutta ei helvettiin. Silkkaa epäloogista sotkua ja propagandaa, sillä helvettiin joutuville ei ole mahdollinen muu kohtalo.

Luterilainen propaganda pyrkii vaikenemaan päätelmän loogis-välttämättömästä luonteesta.

Nykyajan luterilaisuus ei usko koko helvetin olemassaoloon, mutta tästäkin pyritään vaikenenemaan. - ex-Dogmatikos

• Anonyymi

Osaatko kertoa, että mikä on tämä tulinen paikka, johon Paavalin mukaan jokainen kristitty joutuu, kun seuraa Paavalin opettamaa syntien valtakunnan tietä ja pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia (Room.7), ellei se ole helvetti, koska siellä palaa tuli?

Löytyy Paavalin 1.Korintolaiskirje, luku 3:11-13.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osaatko kertoa, että mikä on tämä tulinen paikka, johon Paavalin mukaan jokainen kristitty joutuu, kun seuraa Paavalin opettamaa syntien valtakunnan tietä ja pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia (Room.7), ellei se ole helvetti, koska siellä palaa tuli?

Löytyy Paavalin 1.Korintolaiskirje, luku 3:11-13.

Se luostarin paskahuussi, kun hän kertoo pieraisseensa ja kysyneensä Paholaiselta, että oletko tämänkin merkinnyt SYNTILISTAASI, oli idiooteille tiedoksi, että.SYNTILISTAA PITÄÄ SAATANA EIKÄ JUMALA. Mutta harakoille meni viesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se luostarin paskahuussi, kun hän kertoo pieraisseensa ja kysyneensä Paholaiselta, että oletko tämänkin merkinnyt SYNTILISTAASI, oli idiooteille tiedoksi, että.SYNTILISTAA PITÄÄ SAATANA EIKÄ JUMALA. Mutta harakoille meni viesti.

Ja tähän ideaan perustui Lutherin karkea kieli - äärimmäisen karkeaan uskontoon, brutaaliin uhrikulttiin, raadolliseen saatanpalvonnan kuvaukseen, kun hän yritti saada viestiään esille niin, että ei olisi menettänyt päätään giljotiinilla.

• Room. 10:
      Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
      Ap. t. 16:31; 1. Kor. 6:14
      10. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen.
      11. Kirjoituksissa sanotaan: "Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään."
      Ps. 25:3; Jes. 28:16; Room. 9:33
      12. Juutalaisen ja kreikkalaisen välillä ei ole eroa. Kaikilla on sama Herra, ja häneltä riittää rikkautta kaikille, jotka huutavat häntä avukseen.
      Ap. t. 10:36; Room. 3:29; 1. Tim. 2:5
      13. Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."
      Joel 3:5; Ap. t. 2:21
      14. Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen sitä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei kukaan julista?
      Ap. t. 8:31
      15. Kuinka kukaan voi julistaa, ellei häntä ole lähetetty? Onhan kirjoitettu: "Kuinka ihanat ovat ilosanoman tuojan askelet!"
      Jes. 52:7; Nah. 2:1
      16. Mutta kaikki eivät ole olleet evankeliumille kuuliaisia. Jesaja sanookin: "Herra, kuka on uskonut meidän sanomamme?"
      Jes. 53:1; Joh. 12:38
      17. Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana.

• Anonyymi

Oletko sinä koskaan kokenut Jumalan ehdotonta rakkautta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sinä koskaan kokenut Jumalan ehdotonta rakkautta?

Jumalan rakkauden kokee kun on ollut uskossa pitkään ja alkaa tarkastella elämänsä eri vaiheita ja siinä kun tajuaa kuinka tarkkaa ja ihmeitä täynnä olevia sattumuksia on johdattanut elämääni. Olenkin toistuvasti sanonut Jumalalle, että "Sinä olet rakentanut mun elämän- ja työurankaaren loistavalla tavalla. Jokaisessa ratkaisevassa vaiheessa Sinä Jumala olet ollut mukana ja ohjaamassa asioitten kulkua!". Jäljelle jää vain syvä ja nöyrä ja ikuinen ja jatkuva kiitos kaikesta mitä on tapahtunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan rakkauden kokee kun on ollut uskossa pitkään ja alkaa tarkastella elämänsä eri vaiheita ja siinä kun tajuaa kuinka tarkkaa ja ihmeitä täynnä olevia sattumuksia on johdattanut elämääni. Olenkin toistuvasti sanonut Jumalalle, että "Sinä olet rakentanut mun elämän- ja työurankaaren loistavalla tavalla. Jokaisessa ratkaisevassa vaiheessa Sinä Jumala olet ollut mukana ja ohjaamassa asioitten kulkua!". Jäljelle jää vain syvä ja nöyrä ja ikuinen ja jatkuva kiitos kaikesta mitä on tapahtunut.

Johannes K oli suurin vaimoista syntyneitten joukossa. voisitko kertoa kuinka kertomasi suhteutuu hänen elämäänsä?

entäs Apostolien elämä, eli ei kuvitella että Jumala tahtoo koko ajan tarjota mansikkajäätelöä jopa ukkosella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikuttaa vain tekopyhältä jaaritukselta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johannes K oli suurin vaimoista syntyneitten joukossa. voisitko kertoa kuinka kertomasi suhteutuu hänen elämäänsä?

entäs Apostolien elämä, eli ei kuvitella että Jumala tahtoo koko ajan tarjota mansikkajäätelöä jopa ukkosella.

Jäikö joku Jeesuksen oppilaista - no, Pietari joka kielsi Jeesuksen kolmasti ennen kuin kukko oli laulanut - henkiin Paavalin Jeesuksen oppilaiden vainoamisesta?

Tästä on ainakin yksi esimerkki wikisivulla Pyhä Stefanos, jonka Paavali kivitti kuoliaaksi vielä väittämänsä Damaskoksen tien tapahtumien jälkeen, kun väitti saaneensa Jeesukselta valtakirjan tehdä hänestä teuradtettu uhrilammas sanomalleen Saatanalle ja kaiken valheen isälle, juutalaisten Jumalalle.

• Anonyymi

Kysykää nyt sitten umpiuskovaiselta Välvalta Jumalan rakkaudesta, kun uskonnon Jumala on Jeesuksen sanoin Saatana?!

• Anonyymi

mitä virkaa on lutterin kirkolla !?

ei yhtään mitään jos puhutaan sielun pelastuksesta. siihen eikirkolla ol eminkäänlaisia eväitä, rituaaleilla ei mikään ovi aukea pään yläpuolella.

lutterin kirkon pitäisikin vain keskittya ajallisen elon muutamien asioiden käsittelyyn kuten hautaaminen ja leipäpussien jakelu joka sekin tulee kirkon ulkopuolelta.
      pussikaan ei taida olla kirkon lahjoittamaa.

sielun asiat pois kirkolta niille jotka jotain siitä tietävät.

• Anonyymi

Niin, kun uskonnossa ei ole sielua ollenkaan. Etkö ole ollut koskaan edes hautajaisissa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, kun uskonnossa ei ole sielua ollenkaan. Etkö ole ollut koskaan edes hautajaisissa?

Joten ei ole mitään mitä sitä edes otettaisiin pois. Uskonto perustuu vain fyysisyyteen ja materiaan, kuten sana synti ja fyysinen ylösnousemus. Etkö tätä nyt ole hoksannut näistä homovainopuheista jo?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan työläisiksi itsensä määrittelevien työ on osoittaa selvästi mikä on Raamatun linjaus ihmisen sielun hyväksi.

siinä kaikki. tämä ainoa tehtävä on lutterin kirkolta täysin hukassa.

he laittavat ihmisiä rituaaliputkeen ja kuvittelevat että toisesta päästä tulee raamatullista porukkaa!

ei tule, putki ei tee yhtään mitään !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joten ei ole mitään mitä sitä edes otettaisiin pois. Uskonto perustuu vain fyysisyyteen ja materiaan, kuten sana synti ja fyysinen ylösnousemus. Etkö tätä nyt ole hoksannut näistä homovainopuheista jo?

Koska olet kuullut uskovaisten puhuvan, että homoilla olisi edes mitään tunteita?

• Anonyymi

Luterilainen uskoko sinulla on kivenä kengässäsi??!! Helluntailaisilla on kova viha luterilaisia kristittyjä kohtaan.

• Anonyymi

Sama virka kuin helluntaikirkolla

Sinulle ehkä riittää maalliset asiat mutta kirkkojen tehtävä on se aina ollutkin evankeliumin saarnaaminen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilainen uskoko sinulla on kivenä kengässäsi??!! Helluntailaisilla on kova viha luterilaisia kristittyjä kohtaan.

Ei ole mitään eroa - kaikki pääsevät kristinuskolla yhtälaisesti helvettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Helluntailaisissa ole viha Luterilaisia kohtaan. Eikä todellisesti uudestisyntyneillä luterilaisilla ole vihaa helluntailaisia vastaan.
        Mutta tämäkin palsta osoittaa, että niillä luterilaisilla, jotka eivät ole uskossa he vihaavat vapaitten suuntien uskovia.

Luterilaisissa on vähän uudestisyntyneitä uskovia, koska luterilaisuuteen kuuluminen ei edellytä uskoa. Mutta ne jotka oat uudestisyntyneet, rakastavat myös toisissa kirkko- tai seurakunnissa olevia uskovia. Tämä on selvästi nähtäväissä.
        Seurakunta nimestä välittämättä, todelliset uudestisyntyneet kristityt ovat sydämeltään veljiä ja sisaria ja heillä on keskinäinen Jumalan Rakkaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Helluntailaisissa ole viha Luterilaisia kohtaan. Eikä todellisesti uudestisyntyneillä luterilaisilla ole vihaa helluntailaisia vastaan.
        Mutta tämäkin palsta osoittaa, että niillä luterilaisilla, jotka eivät ole uskossa he vihaavat vapaitten suuntien uskovia.

Luterilaisissa on vähän uudestisyntyneitä uskovia, koska luterilaisuuteen kuuluminen ei edellytä uskoa. Mutta ne jotka oat uudestisyntyneet, rakastavat myös toisissa kirkko- tai seurakunnissa olevia uskovia. Tämä on selvästi nähtäväissä.
        Seurakunta nimestä välittämättä, todelliset uudestisyntyneet kristityt ovat sydämeltään veljiä ja sisaria ja heillä on keskinäinen Jumalan Rakkaus.

Sinä olet se joka haukkuu luterilaisia täällä. Taidat vihata niitä

Et pidä niitä veljinä joilla on eri näkemyksiä kuin sinulla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä valehtelet häpeämättömästi niin kuin naapurimaamme presidentti Putin. Minä en pidä valehtelijoista, mutta se ei ole vielä vihaa. Helluntailaisilla on nimenomaan uskonnollista vihaa luterilaisia uskovia kohtaan. Minulla on laaja kokemus myös helluntailaisuudesta ja siksi voin sanoa helluntailaisten vihaavan luterilaisia kristittyjä. Ette te vihaa niitä luterilaisen kirkon jäseniä jotka eivät ole uskossa vaan nimenomaan uskovia luterilaisia te vihaatte.

Miksi vihaa? Siksi koska uskomme asettaa teidän uskonne kyseenalaiseksi. Se kertoo vain siitä ettei uskonne kestä mitään arvostelua ja olette tosi heikoilla ja se herättää vihaa. Olen luterilainen kristitty, mutta minulla on myös ystäviä Jehovantodistajista ja helluntailaisuudesta, myös ateisteja. Jos he tarvitsevan apua, autan mahdollisuuksieni mukaan heti. Koitan välttää keskusteluja uskonnosta, mutta sanon kyllä mielipiteeni ja kerron oman uskoni sitä kysyttäessä. Jos he eivät ole sen jälkeen enää ystäviäni pidän sitä heidän ongelmanaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisessa kirkossa olevat viidesläiset komppaavat toki helluntailaisia koska heidän ideansa ovat myös amerikkalaiselta raamattuvyöhykkeeltä. Heidän vihansa on samaa perua kuin helluntailaistenkin. He perustelevat vihaansa Raamatulla, mutta se on kuitenkin vihaa joka ilmenee myös teoissa ja monenlaisena syrjintänä.

• Anonyymi

Usko Herraan Jeesukseen ,niin pelastut. Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelestutaan.

• Anonyymi

Ja pelastus on pelastua palvelemaan lihalla synnin lakia puhtaalla omallatunnolla. Löytyy Room.7, mutta sitten mennäänkin helvettiin, löytyy 1.Kor.3:13.

• Anonyymi

"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI maailman itsensä kanssa" 2 Kor: 5: 19

pelastukseen kukaan ei voi mitään LISÄTÄ , sillä pelastus on jo 2000 vuotta sitten
      tapahtunut tosiasia , sen kun uskotte , sitten voitte sanoa : "minä uskon"

• Anonyymi

2.Kor.5:
        17. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. 18. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. 20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2.Kor.5:
        17. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. 18. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. 20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

sovittaa > kaste Jeesukseen,

"Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niille ,, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat"

kasteessa , pukeudutaan KRISTUKSEEN .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sovittaa > kaste Jeesukseen,

"Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niille ,, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat"

kasteessa , pukeudutaan KRISTUKSEEN .

Ompa jännää pukeutumista, kun vain otsaa kastellaan. Onko pipo pukeutumista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pipoko sinulla on piukka?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

et käsitä raamatullisesta "pukeutumisesta" yhtään mitään.
        Tuijotat ULKONAISIIN asioihin .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

et käsitä raamatullisesta "pukeutumisesta" yhtään mitään.
        Tuijotat ULKONAISIIN asioihin .

Niin Lutherin sanoin kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko elämän ajaksi.

Ja jos uudestisyntymällä uskovaiset kertovat saavansa demonit kimppuunsa, niin kiinnostaisi todella kovasti, että onko se ulkoinen asia vai sisäinen asia.

• Hepr.11.
      6. Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla kelvollinen, sillä sen, joka tulee Jumalan luo, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

• Anonyymi

Ainoa ongelmahan Raamatun mukaan onkin vain se, että Jumalasi on Saatana.

• Anonyymi

Ota pari kaljaa.

• Anonyymi

Jeesus itse antaa ymmärryksen omille opetuslapsilleen.
      Luuk. 24:
      Jeesus sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, jotka puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne. Kaiken sen pitää käydä toteen, mitä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa, profeetoissa ja psalmeissa."
      45. Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään Kirjoitukset.
      46. Ja hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä ja kolmantena päivänä nousta kuolleista,
      47. ja parannusta syntien anteeksiantamiseksi on saarnattava hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
      48. Te olette tämän todistajat.
      49. Ja minä lähetän teille sen, minkä minun Isäni on luvannut. Mutta pysykää te tässä kaupungissa, kunnes teidät puetaan voimalla korkeudesta."

• Anonyymi

Miksi sinut on jätetty tuosta ymmärryksestä osattomaksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinut on jätetty tuosta ymmärryksestä osattomaksi?

Ainakin se, että termiä ja nimeä Kristus ei edes ole ollut Jeesuksen eläessä - kyseessä on arvonimi pakanahallitsija Auringonjumala Sol Invictukselle (piispa Huovinen, ja Raamatun mukaan Lucifer), vasta Paavalin kehittämänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin se, että termiä ja nimeä Kristus ei edes ole ollut Jeesuksen eläessä - kyseessä on arvonimi pakanahallitsija Auringonjumala Sol Invictukselle (piispa Huovinen, ja Raamatun mukaan Lucifer), vasta Paavalin kehittämänä.

Kristus oli jo ihmiskunnan alussa ilmoitettu.

• Anonyymi

Joka haluaa pelastua, hänen tulee kääntyä asiassa suoraan Jumalan puoleen. Aito pelastuskaipuu jo itsessään on Jumalan Pyhän Hengen ihmisessä vaikuttama Jumalan kutsu.

- Mene polvillesi vaikka sänkysi viereen, laita kätesi ristiin ja ala puhua Jumalalle, kunnioituksella.
      - Kerro Hänelle, että haluat pelastua ja pyydä, että Hän vaikuttaisi sinussa tämän pelastustyön.
      - Kerro Hänelle, että haluat hylätä kaiken jumalattoman maailman, kaiken synnin.
      - Rukoile, että Jeesus puhdistaisi sinut, antaisi syntisi anteeksi ja loisi sinuun uuden, puhtaan mielen ja hengen. Pyydä Jeesusta elämäsi Herraksi.
      - Luovuta itsesi, koko elämäsi Jumalan tahdon alle.

Pian huomaat, että alkaa tapahtua. Älä säikähdä, vaan jatka yhteydenpitoasi Jumalaan. Rukoile ja kiitä Häntä Hänen avustaan. Ala lukea Raamatun Uutta testamenttia.

Tästä se alkaa.

• Anonyymi

• Anonyymi

Onko tämä helluntaiseurakuntaan tarvittava liittymisohje?

• Anonyymi

Ei näytä tuossa listassa Jeesuksella olevan mitään tehtävää. Ihminen "pelastaa" itse itsensä.

• Anonyymi

Tuon voisi sanoa lyhyemmin ja rehellisemminkin:

Luovuta itsesi, koko elämäsi, omatuntosi, tahtosi, järkesi ja rahasi helluntaiseurakunnan tahdon alle ja määräysvaltaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei näytä tuossa listassa Jeesuksella olevan mitään tehtävää. Ihminen "pelastaa" itse itsensä.

Näin ihminen vastaa Jumalan kutsuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoo: "Tule ja seuraa minua."
        Tämä on ihmisen oma osuus ja vastuu pelastuksessaan.

Muutoinhan ihmistä ei voisi tuomita.

Raamatun alkukristityt eivät vain istuneet paikoillaan ja odottaneet, että Jumala tekisi kaiken heidän puolestaan. Jumala kyllä on kaiken pelastustyön taustalla, mutta ihmiseltä vaaditaan se, että hän sallii Jumalan toimia itsessään ja kauttaan.

Kristitty on luovuttanut itsensä Jeesuksen Hengen hallintaan.

Jeesuksella on hänessä paljonkin tehtävää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rehellisemmin sanottuna USKONLAHKON kutsuun mikä haluaa lisää höynäytettäviä joukkoonsa ja kartuttaa rahallista vaurauttaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tämä helluntaiseurakuntaan tarvittava liittymisohje?

Onko Raamattu sinulle tuntematon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Panit aivan oikein pelastaa -sanan lainausmerkkeihin. Ihminen ei pelasta itseään tuon listan ohjeiden mukaan, Jumalasta puhumattakaan, vaan hän tekee itsestään uskonnon uhrin. Näitä surullisia kertomuksia voimme lukea Uskontojen uhrien tuki ry:n (UUT) nettisivuilta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun alkukristityt eivät vain istuneet paikoillaan ja odottaneet, että Jumala tekisi kaiken heidän puolestaan. Jumala kyllä on kaiken pelastustyön taustalla, mutta ihmiseltä vaaditaan se, että hän sallii Jumalan toimia itsessään ja kauttaan.

Jumalasi on tosiaan "taustalla". Hän on siinä niin kaukana kuin itä on lännestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksella ei ole mitään muuta osaa kristinuskossa kuin olla kirottu, teurastettu ja syöty uhrilammas, ja se mikä uhrataan lakkaa ihmisille kokonaan olemasta. Ellet tiedä uhrauksen logiikkaa, lue wikipedia 'uhraaminen'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuudessa ihminen pelastuu yksin Jumalan armosta, mutta sen ei pitäisi tehdä ihmistä passiiviseksi. Jeesus käski julistaa tätä evankeliumia kaikkeen maailmaan. Sarkaa riittää kyllä jokaiselle loppuelämäksi. Itse olen tehnyt viimeiset kaksikymmentä vuotta vapaaetoistyötä kirkossa ja julistanut evankeliumia sanoin ja teoin,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Raamattu sinulle tuntematon?

Ei! Antamasi ohje on kopioitu helluntailaisten Sudenpentujen käsikirjasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksella ei ole mitään muuta osaa kristinuskossa kuin olla kirottu, teurastettu ja syöty uhrilammas, ja se mikä uhrataan lakkaa ihmisille kokonaan olemasta. Ellet tiedä uhrauksen logiikkaa, lue wikipedia 'uhraaminen'.

Wikipedia ei tunne tosiasioita. Se on ihmisten kirjoittamia mielipiteitä. Vain mielipiteitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wikipedia ei tunne tosiasioita. Se on ihmisten kirjoittamia mielipiteitä. Mielipiteitä jotka vaitelevat.
        Raamattu onJumalan ilmoitus ihmisille, Raamattu on muuttumaton totuus. Alkukielistä tehdyisssä eri kielisissä käännöksissä olevat asiat avautuvat Jumalaa etsiville vain Pyhän Hengen avulla.

1.Kor.2:
        14. Ihminen ei luonnostaan ota vastaan Jumalan Hengen puhetta, sillä se on hänen mielestään hulluutta. Hän ei pysty tajuamaan sitä, koska sitä on tutkittava Hengen avulla.
        Joh. 14:17; Room. 8:5; 1. Kor. 1:24

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wikipedia ei tunne tosiasioita. Se on ihmisten kirjoittamia mielipiteitä. Mielipiteitä jotka vaitelevat.
        Raamattu onJumalan ilmoitus ihmisille, Raamattu on muuttumaton totuus. Alkukielistä tehdyisssä eri kielisissä käännöksissä olevat asiat avautuvat Jumalaa etsiville vain Pyhän Hengen avulla.

1.Kor.2:
        14. Ihminen ei luonnostaan ota vastaan Jumalan Hengen puhetta, sillä se on hänen mielestään hulluutta. Hän ei pysty tajuamaan sitä, koska sitä on tutkittava Hengen avulla.
        Joh. 14:17; Room. 8:5; 1. Kor. 1:24

Häpeätkö jo niin paljon omia sepustuksiasi täällä ettet kehtaa käyttää rekattua nimimerkkiäsi?

• Anonyymi

Vihata homoja ja julistaa sitä täällä. Ja sitten Sinä pelastut. Muuta ei vaadita.

• Anonyymi

mee kuulu saunan taa ja ....

• Anonyymi

Palstan ja tämän ketjun kommenteista päätellen itseäsi lukuunottamatta kukaan toinen ei aloituksessa kysymääsi asiaan voi antaa vastausta.
      Johanneksen sanoin Kaikkivaltias Jumala tietää jo ollessamme iduillaan kaikki elämämme aikana tekemänne valinnat ja päätökset sekä tekemättä jättämisemme.
      Jumalalla olevan ennaltatietämyksen mukaisesti elämme ja teemme valintojamme,
      jokaisen tulevaisuus on jo päätetty siementä valittaessa.
      Oikeastaan voidaan ajatella, että jos palstalla pelastuksesta julistaneet ovat oikeassa, niin kukaan ei pelastu tai kaikki pelastuvat.

Kukaan ei siis tiedä olemmeko oikeassa tai väärässä uskossamme, voidaan myös kysyä teemmekö tänä päivänä syntiä noudattaessamme Jumalan antamaa lakia kirjaintakaan muuttamatta, vai teemmekö syntiä jättäessämme noudattamatta sitä.
      Teemmekö syntiä jättäessämme lainrikkojan kivittämättä, vai teemmekö syntiä kivittäessämme hänet.
      Palstalla on keksitty kaikenlaisia verukkeita ja selityksiä miksi meidän nykyihmisten ei tarvitse noudattaa Jumalan antamaa lakia tai millä kohden sitä pitää noudattaa, oikean vastauksen tietää oikeasti vain Lain antaja.

• Anonyymi

Syytä olettaa, että Johannekseen asti oli tulivuori Jumalana, koska Jeesus sanoi, että Johannekseen asti oli voimassa (Mooseksen) laki ja profeetat, JASIITÄ.LÄHTIEN JYLISTETAAN taivasten valtakunnan tulemista maan päälle. Jota tosin ei ole julistettu vielä päivääkään.

• Anonyymi

Se Jumala, johon synti Raamatussa liittyy, on Jeesuksen sanoin Saatana.

• Anonyymi

On pitänyt tulla kastetuksi. Se on se taikakeino, jolla pelastuu!

• Anonyymi

No jos mielestään pelastuu jostakin sillä, kun Lutherin sanoin, asetetaan Perkele kimppuun koko elämän ajaksi.

• Anonyymi

Riippuu miltä haluat pelastua. Tulipalon sattuessa on aina ohjeistus talossa. (Ei ehkä jossain takahikiän juopon asunnossa). Sodan sattuessa sinulle tullaan kertomaan asia tavalla tai toisella. Myrskyssä pysy sisällä ja seuraa tiedotuksia.
      On suositeltavaa omistaa paristokäyttöinen radio ja pattereita siihen. Myös taskulamppu ja vesipumput ovat uskomattoman arvokkaita. Puukko on ihan perus juttu selviytymiseen. Lisää voi opiskella ammattilaisilta.

• Anonyymi

Koko ketjun paras ja asiallisin kommentti - juuri näin. Nyt sitten vain kerrotte, että mistä itse kukin haluaa pelastua, niin ihan varmasti löytyy hyvät neuvot ja apu täältä..

Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      48
      3096
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2934
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      50
      2800
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2628
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2528
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2510
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2281
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2178
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2068
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2062
    Aihe