Haluaisin kokemuksia Lohjan alueen kotihoidosta? Olemme harkinneet sen aloittamista mutta nyt pohdimme olisiko joku yksityinen palvelun tuottaja parempi sillä kotihoidosta on kuulunut todella paljon negatiivista palautetta. Haluaisin teidän kokemuksia miten se toimii vanhusten kanssa ja omaisen kanssa?
Kotihoito Lohja kokemuksia
23
1290
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kunnallista kotihoitoa noin vain ”aloiteta”. Kotihoidon aloittamiseen on olemassa tarkat kriteerit hoidon tarpeen suhteen. Tehdään ensin ns. arvointikäynti, että onko tarvittavaa hoidon tarvetta. Vanhuksia on paljon ja hoitajia vähän ja vaihtuvuus suuri ja vain välttämätön pystytään hoitamaan. Suurin osa vanhuksen hoidontarpeesta suorittavat yksityiset toimitsijat ja omaiset, jos heitä on.
Yksityisesti ostettuna palvelun voi paremmin valita, mutta siinäkin hoitajat vaihtuvat. - Anonyymi
Lohja kuuluu nykyisin Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueeseen. Tietoa kotihoidon palveluista ja niihin hakeutumisesta löydät: https://www.luvn.fi/fi/palvelut/ikaantyneiden-palvelut/kotihoito
Kannattaa tutustua myös etäkotihoitoon.
-Maria - Anonyymi
Pelkkää unelmaa, nuoret kotihoitajattaret käyvät kotona lääkitsemässä pelkät stringit päällä ja valkoinen hoitajan puku on hyvin antava keuhkojen kohdilta..
- Anonyymi
🤣🤣🤣👍 Olet tainnut käydä määrätyillä nettisivuilla. Mikäsiin jos se tuo elämään 🤣 iloa.
- Anonyymi
En suosittele ainakaan kunnallista kotihoitoa. Suuri osa epäpätevää ja se miten he käyttäytyvät asiakkaita kohtaan on todella kamalaa.
- Anonyymi
Tätä olen myös minä kuullut. Naapurilla oli kotihoito kerran päivässä mutta olivat hyvin pettyneitä. Yksityinen tuli tilalle ja sitä kehuu edelleen. Kysyn mikä yritys on kyseessä.
- Anonyymi
Hiukan faktaa pöytään, muuten jonninjoutavaa 💩.
Vai perustatko tietosi tai epäilyksesi, siihen että porvarien palvelusetelit. Keihentävät entisestään kunnallisia hoitoyksiköitä.
Persut tukevat kunnallisenhoidon heikentämistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä olen myös minä kuullut. Naapurilla oli kotihoito kerran päivässä mutta olivat hyvin pettyneitä. Yksityinen tuli tilalle ja sitä kehuu edelleen. Kysyn mikä yritys on kyseessä.
Mahtoiko käydä niin että kunnalliselta tuli työhönsäkyllästynyt.
Voin sanoa ihan vaimoni kokemuksesta, Lohjan sairaalan ja terveyskeskuksen vuodeosastoilla on eroa yhtäpaljon kuin yöllä ja päivällä.
Jälkimmäinen parempi, siihenkään eivät hoitajat yksistään ole syypäitä. Enemmän laitan lääkärienpiikkiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nopea Kuolema Oy
- Anonyymi
Paljon huolimattomuus virheitä, mitkä eivät ole pikku asioita mm Ovat asiakkaille jakaneet vääriä lääkkeitä. Tällaista ei saisi ikinä tapahtua. En voi suositella heitä. Itse olin tästä hyvin järkyttynyt.
- Anonyymi
🤔🤔🤔 Eikö lääkärit määrää lääkkeet mitä jaetaan.
Ainakin vaimonikohdalla kävi niin, että lääkäri poisti lääkkeitä mitä, oli jo vuosiasyönyt kotona, siitä alkoi alakäki.
- Anonyymi
Ammattitaito hukassa. Kotihoito kun kävi niin valittivat koko ajan kun heillä on niin kiire ja töitä niin paljon. Pelkkää negatiivista valitusta heidän käynnit. Eihän tämä heidän kiire ja se että siellä ei ihmiset riitä ole millään tavalla asiakkaan ongelma. Koskaan ei ollut mitään positiivista . Työntekijät vaihtuivat koko ajan ja osaaminen aivan olematonta.En suosittele kunnallista. Huushollipiiat, tätä yritystä suosittelen. Vaihdoimme siihen. Heidän kanssaan kaikki toimi todella hyvin ja vanhukset olivat tyytyväisiä kun heidän kohtaamiset olivat iloisia eikä tässä yrityksessä valitettu omia asioita asiakkaan niskaan.
- Anonyymi
Kunnan ”hoitomateriaali” on ihan toisen tyyppistä, kun mitä yksityinen ottaa hoitoonsa. Kunta hoitaa, juopot, mielenterveys ja hamstraaja-asiakkaat. Ei siinä paljon iloa ole. Sitten vielä kaikki jonninjoutavat kirjaukset kuka mihinkin ihmeelliseen tietokonejärjestelmään. Ei niissä hommissa vakituiset työntekijät viihdy!
- Anonyymi
KIIRE 🤔🤔🤔 sehän on hoitohenkilöitten vika.
Yksityiset säästävät kaikessa, Lohjalla yksityisessä hoivakodissa yöllä tarvitsee pyytää vartiokeskuksen vartia avuksi potilaan nostamiseen.
On yksityisellä tai kunnallisella, sama koulutustaso on.
En tiedä yhtään alaa missä kiireellä tulee hyvää.
- Anonyymi
Hei
Ei suosituksia täältä. Ei pidä omaisia ajan tasalla saati vastaa puhelimeen. Vastuutonta toimintaa.- Anonyymi
Käy katsomassa, pitäisikö toisten hoidosta tinkiä, laiskojen omaisten takia.
Vieläkö pitäisi palkata henkilö teidän jatkuviin puhelinsoittojen vastaamiseen.
- Anonyymi
Kunnallisella kotihoidolla todella huono maine Lohjalla
- Anonyymi
Tästä samaa mieltä. Koko ajan työntekijät vaihtuu. Vanhuksille tää ei oo yhtään mukava asia. Muutenkin kuullut ja nähnyt että ei näitä kiinnosta hoitaa. Kunhan juoksee tukka putkella paikasta toiseen ja valittaa kiirettään. Kauheeta että vanhusten täytyy kestää näin huonoa palvelua. Kotihoidolla olisi peiliin katsomisen paikka!!!
- Anonyymi
Kertoo ikänsä rutissut henkilö.
- Anonyymi
asun äitini kanssa jolla muistisairaus,meil o hetken käyny kotihoito. Voin kertoo et ei toimi homma. He kysyvät äidiltäni onko hän käynyt kylvyssä, äitini vastaa kyllä vaikka ei oikeasti oo. Tämän ku kerron heille et näi ei oo niin he ei tee elettäkään et pesisivät äidin. Meil on kylpyamme ja äitini ei ees itse pääse sinne. Puhuvat käynneil et on kiire ja paljon vanhuksia. Eihä kukaa marketissakaa kassal valita kiirettä. Kotihoito kun alkoi käymään nii menetimme intervalli jaksot ja se mikä apu kotihoidosta on nii en olis uskonu et näin onnetonta. Meil ei oo paljo rahaa nii ei pystytä muita palkkaa mut jos olis nii lopetettais tää. Paljo huonoo Suomee puhuvia eikä äiti ymmärrä mitä ne puhuu.
- Anonyymi
Kylpyamme ja liikuntarajoiteinen ihminen. 🤔🤔
Olisiko aika purkaa amme ja laittaa suihkunurkaus ja ostaa tuoli jossa voi istua pesunaikana.
TURVALLISUUS PARANTUISI HUOMATTAVASTI.
Liukasammeen pohja 😱😱😱😱😱
- Anonyymi
Lohjalla NurseWise, joka tarjoaa yksityistä kotisairaanhoitoa ja kotihoitoa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631433Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on531237Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241219Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141120- 1261068
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk315991- 42939
- 72905
- 73899