vääristynyt hinnoittelu

Anonyymi-ap

Miten paljon kaupat tienaavatkaan sillä että pitää hontoja 2.99, 1,99, 9,99, kun ei trvi antaa sitä 1 centtiä takasin. Vuodessa siitä tulee hurja määrä, vaikka tuntuu mitättömältä.

Aatelkaa, kun kauppa sanoo että saat puhelimen 89,99, alle yhdeksäkymmentä euroa, et saa sitä hinnalla, maksat siitä 90 e!!! Se on suranaista valehtelua.

Hirmu summia tienaa ylimääräistä rahaa.

Muutenkin älytön ja nöyryyttävä tapa hinnoitella.

Markka aikana ei koskaan ollut 4 mk 99 penniä, hintoja.

18

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo hinnoitteluharha on suoraan ameriikasta kopioitu.

    • Anonyymi

      Nuo ysi hinnat on sellasii, että ikinä se pyöritys ei osu asiakkaaseen. Ostit vaik kuin monta 99 hintaista. Vilpillistä kaupankyntiä. Harmi ettei kuluttajan suoja puutu.

    • Anonyymi

      Itse maksan aina niin, että jos hinta on vaikka 1,99€, niin kortilla. SIlloin ottaa juuri tuon tasasumman.
      Mutta jos hinta onkin 2,01€, niin maksan käteisellä, koska se pyöristyy 2 euroon ja saa 1 sentin "alennuksen".
      Ja tämä toimii. Korttimaksulla tililtä lähtee just se summa, mikä on kassan loppusumma. Käteismaksussa pyöristää aina lähimpään tasalukemaan ja tilanteesa tosiaan riippuen kannattaa maksaa joko käteisellä tai kortilla.

    • Anonyymi

      Maksa kortilla, niin ei tarvitse yhtä senttiä itkeä, veloitus on just sentilleen.

      • Anonyymi

        Ei tässä yhtä senttiä itketä, laskeppa vuositasolla, mitä menettää kun hinta on valheellinen. Se on kaupalle ilmaista rahaa,, vuodessa todellakin kymmeniä tuhansia.


    • Anonyymi

      Pitää ostaa kolme eri tuotetta ja kääntää senttien virta toiseen suuntaan.

      • Anonyymi

        Ei pidä. En pidä turhista ostoksista. En osta kolmea lohta siksi että sentit alenee.. kyllä se pitää hinnoittelusta lähteä, ettei asiakasta huijata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä. En pidä turhista ostoksista. En osta kolmea lohta siksi että sentit alenee.. kyllä se pitää hinnoittelusta lähteä, ettei asiakasta huijata.

        Käytkö useinkin ruokakaupassa ostamassa vain sen yhden tuotteen?

        Meillä päin useimmat kalat muuten myydään kilohinnalla.

        En muutenkaan ymmärrä vinkumistasi: maksa kortilla niin ei tarvii vinkua yhden tai kahden pyöristetyn sentin perään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytkö useinkin ruokakaupassa ostamassa vain sen yhden tuotteen?

        Meillä päin useimmat kalat muuten myydään kilohinnalla.

        En muutenkaan ymmärrä vinkumistasi: maksa kortilla niin ei tarvii vinkua yhden tai kahden pyöristetyn sentin perään.

        Useimmiten ostan yhden tuotteen yhtä lajia. Yksi lohi,, pussi perunoita,, maitoa , viiliä, , pussi omenoita,, yksi leipä... esim. kyllä, en tarvi tupla määriä kaikkia.


    • Anonyymi

      Voi pyhä yksinkertaisuus. Sittenkö olisit tyytyväinen, jos hinta olisikin vaikka 90e eikä 89,99e? Maksa kortilla, jos noin paljoa ahdistaa. Tai vielä parempi, osta kolme x,y9-hintaista tuotetta ja maksa käteisellä, aattele, saat kokonaista 2 (KAKSI) senttiä säästöä! Jos haluat tehdä itsesi vielä enemmän naurunalaiseksi, voit jaotella tuotteesi kassahihnalle eriin sen mukaan, että niiden senttilukeman viimeinen numero on 2 tai 7 ja maksaa jokaisen erän käteisellä erikseen.

      • Anonyymi

        Kyllä. On kusetusta laittaa lappuun väärä hinta kun kuintekin maksaa enempi.
        Reilusti vaan 90 e, 100 e ja 200 e... ei mitään 99 summia.

        Mikä sinua naurattaa jos asiakasta kusetetaan? Sinulle varmaan on kei vaikka hinta olisi 4 e, ja maksaisitkin siitä 94,99 e!!!! Sinulle jos hinta ei merkkaa mitään, niin ei kaikille.

        Minä olen hyvä asiakas, kyseenalaistan kaikki, niin pitäkin. Kyllä kauppiaat huijaa, jos itse et pidä heitä silmällä.


    • Anonyymi

      Kaiken totuu asian ei enää kiinitä huomiota.Maksan aina käteisellä koska ostokseni pient ja suuria rahoja en omista.Tiedän tasan tarkaan siloin talouteni ja halitsen rahan käytön.

      • Anonyymi

        Et kyllä kovin hyvin rahan käyttöä hallitse, jos edes korttia et käytä. Eivätkö myönnä sellaista luottotietojen takia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kyllä kovin hyvin rahan käyttöä hallitse, jos edes korttia et käytä. Eivätkö myönnä sellaista luottotietojen takia?

        Olen niin nuuka, että korttia en halua, koska käteisellä voi seurata paremmin rahan kulutusta. Korilla maksajat luulee ettei mikään maksa mitään, siksi he ovatkin aina ongelmissa. Luotolla kun maksaa niin seuraava tili menee luotomakuihin ja taas elelevät velaksi. En ole koskaan pitänyt velaksi elämisestä.

        Kovasti pankit sitä luottokorttia tyrkyttää, mutten ole huolinut, käteinen on paras maksu väline. Automaattikortti on, ja sillä nostan rahaa, kaipa siinä on maksuvaihtoehtokin, mutten koskaan ole käyttänyt, en edes tiesä voiko sillä maksaa. KÄTEINEN ON PARAS.


    • Anonyymi

      Viisas käyttää aina käteistä.
      On typerää edes harkita luottokorttia, siihenhän luottoyhtiöt tähtää että ihminen päätyy luottotietojen menetyksiin ja raha ongelmiin, sehän luo lisää rahaa heille suurine kuluineen.

      On omituista edes keskustella tlläisistä asioista, jokainen tekee itse omat valntansa.

      Mutta kauppojen hintapolitiikka on perseestä juuri niden 99 hintojen takia, He kuvittelevat että asiakas ei ymmärrä että hinta 39,99 on tasan 40 e!!!! Pöyristyttävää.

      • Anonyymi

        Luottoyhtiöt saavat kyllä tulonsa maksuliikenteestä, eivät perintäkuluista. Ja aina olenkin ihmetellyt matkatoimistojen konkurssien yhteydessä, että kuka ihmeessä ei ole maksanut matkaansa luottokortilla, ja siten saisi rahansa helposti takaisin. Taidat olla sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luottoyhtiöt saavat kyllä tulonsa maksuliikenteestä, eivät perintäkuluista. Ja aina olenkin ihmetellyt matkatoimistojen konkurssien yhteydessä, että kuka ihmeessä ei ole maksanut matkaansa luottokortilla, ja siten saisi rahansa helposti takaisin. Taidat olla sinä.

        En matkustele ulkomailla, en pidä siitä. Kotimatkailu on parasta, omalla autolla. ja mökki niin ei tarvi muille rannoille lähteä.

        Olen käynyt 1997 viimeksi ruotsissa, ja se riitti, matkustelu on rahan tuhalusta, ja typerää.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe