Kuinka moni Raamattuun uskovista täyttää jumalan sanan mukaisen uskovaisen määritelmän:
"Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
Jumalan sanaa ei pieni ihminen saisi selitellä ja väärentää omilla tulkinnoilla vaan lukea niin kuin se on kirjoitettu, ja tietysti noudattaa jumalan opettavaisia opetuksia niin kuin ne on kirjoitettu, ilman selityksiä (mutta se on toinen aihe).
Miksi tämä kohta ei koske sinua, juuri sinua uskovainen?
"Oikea uskovainen"
11
259
Vastaukset
- Anonyymi
mikä kohta? ja mihin se liittyy?? mikä, missä, milloin??
- Anonyymi
Markuksen evankeliumi:
16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." - Anonyymi
"mikä kohta? ja mihin se liittyy?? mikä, missä, milloin??"
Nyt on tainnut Raamatun luku mennä täysin valikoivaksi, kun tämä kohta on ohitettu vahingossa tai tarkoituksella.
Silleenhän se uskovainen pyhää kirjaansa lukee, etsii itselle mieleiset kohdat ja sivuuttaa epämieluisat tai hankalat kirjoitukset. Lopulta uskovainen selittää ja tulkitsee kaikki oman mielensä mukaan ja itselle edulliseksi Se on sitten jumalan sanaa ja jumalan tahto vaikka on täysin oma muokattu mielipide.
- Anonyymi
Kaksimielinen mies. Epävakainen kaikilla teillään. Älköön luulko Herralta mitään saavansa, sanoo Jumalan sana.
Siinä syy miksi ihmiseen ei voi luottaa ja Jumala siunauksiaan jakaa. Jumala odottaa täydellistä kuuliaisuutta sanalleen.- Anonyymi
Eli kukaan ihminen ei täytä jumalan asettamia uskovaisen merkkejä, määritelmää. Kaikki uskovaisena itseään pitävät ovatkin valeuskovaisia, yrittävät harhauttaa tätä raamatun jumalaa valheellisella uskollaan.
- Anonyymi
Kuka sinä olet toisia tuomitsemaan, eihän kukaan tiedä vaikka itse ansaitsisit omat tuomiosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kukaan ihminen ei täytä jumalan asettamia uskovaisen merkkejä, määritelmää. Kaikki uskovaisena itseään pitävät ovatkin valeuskovaisia, yrittävät harhauttaa tätä raamatun jumalaa valheellisella uskollaan.
Jumalaa ei kukaan pysty harhauttamaan, koska Hän on sydäntentutkija.
Minä voin tarjota oikealle uskonharhaiselle metanolia, mutta vain siinä tapauksessa että uskonharhainen oikeasti uskoo epäjumalaansa ja selviämismaheollisuuksiinsa.
- Anonyymi
juo itse typerät metanoolisi jos uskallat, esimerkkikö olet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
katsos kun eihän Raamattu tarkoita sitä että menet hurjapäisyyttäsi tekemään typeryyksiä, vaan se tarkoittaa tilannetta, jossa vaikka vääräuskoinen pitää jotain vankinaan ja juottaa hänelle väkisin myrkkyä, yrittäen todistella näin omaa jumalaansa että se on se oikea, oli se vaikka polkupyörän satula.
Anonyymi kirjoitti:
On se kumma että raamatun sanaan vedotaan, mutta ei kuitenkaan luoteta sen taikavoimaan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569