Kysynpä näin tyhmänä, että miten erottaa korvakivun ja hammaskivun toisistaan ? Vai voivatko molemmat olla yhtäaikaa kipeitä ?
Kyseessä oleva oireileva hammas on siis joko alakutonen tai alavitonen.
Korvakipu vai hammaskipu
8
19283
Vastaukset
- olin
hammaslääkärissä ja kyselin siellä kyseisestä asiasta! Sanoivat että hammassärky voi vaikuttaa korvaan! Itsekkin luulin että minulla on korvatulehdus ja hammaskipu, mutta kaikki lähti pois saatuani hoitoa hammaslääkärissä! :)
- Alakutonen
Kävin hammaslääkärissä ja valitin alakutosta, kun siinä oli kipua ollut jo pitkään. Otettiin kuva, sanoi että ei näy mitään.
Kipu alkoi tuntua korvassa, ja oli tosi voimakasta, en tiennyt mitä tehdä. Menin toiselle hammaslekurille ja hän löysi hampaasta tosi ison reiän, joka sitten paikattiin. Ja kipu hävisi! - MAri
kun hammasta särki, alkoi selvästi korvakivulla ja aattelin kun oli alkukevättä että pompin liian aikaisin ilman pipoa ulkona. Sitten viilteli vähän hammasta. Ja parin päivän päästä en enää tiennyt että kumpaa se oli. Kun ei se niin hirveää kipua ollut. Lauantaina iltapäivällä iski ja taisin vetää paketin buranaa maanantaihin mennessä.
- hammaslääkärikammoinen
Minulle sanottiin, ettei alahampaassani ole mitään vikaa, vaikka valitin sitä vihloneen välillä. Nyt sitten viimepäivinä sitä alkoi särkeä enemmän ja särky "säteili" korvaan asti.. Menin hammaslääkärille särkyajalla. Otettiin kuva, ei näkynyt reikää.. mutta koska hampaan ympärillä oli ientulehdusta ja märkääkin jo kehittynyt, niin lääkäri varmuuden vuoksi porasi hammasta(vanhaa paikkaa) ja kappas.. hammas oli kuollut ja joutui juurihoitoon. Lääkekuuri.
Nyt odotan seuraavaa käyntiäni hammas "auki".. ja särkee yhä.
-2 kertaa päivässä hampaansa pesevä..-
- Allu313
Itsellä oli taka alahampaassa iso reikä ja vihloi kipu leukaan ja korvaan saakka,hammas menee poistoon,ei pystytä enää juurihoidolla tekemään.
- Anonyymi
Minulle laitettiin silta ylös taakse. Nyt tuntuu, että purenta ei ole kohdallaan eli poski jää vähän hampaiden väliin ja korvaa särkee ja niskaa siltä puolelta. Sain antibioottikuurin korvakipuun. Askarruttaa, onko korvakivun todellinen syy se silta. Ylihuomenna on hammaslääkärille aika. Olisiko ollut parempi ottaa implantti?
- Anonyymi
Minulla oli korva-ja hammasärkyä. Sain terkkarista antibiootti kuurin. Hammaslääkäri sanoi, että kivut johtuivat leukaluun väärästä asennosta. Hioi hampaitani ja kivut loppuivat. Hammaslääkäriin kannattaa noiden vaivojen kanssa mennä.
- Anonyymi
Kannatta mennä, JOS sieltä apua kipuihinsa saa. Aina näin onnellisesti ei vain käy. Valitettavasti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1401757
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir269897- 34789
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.65677Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44651Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik29651Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta5644Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse48626- 43600
Mun veikkaus
On se, että jos/kun tavataan ja aletaan juttelemaan, tajutaan, että ollaan jotain muuta kuin kuviteltiin. Ja kupla puhke53592