Munkin on myönnettävä, että kolehtien keräämiseen liittyy sosiaalista painetta. On noloa olla antamatta.
Kolehtien kerääminen ja sosiaalinen paine
16
486
Vastaukset
- Anonyymi
Ei munkilla ole pakko antaa kolehtiin mitään. Mistä sinä sen orjuuden olet saanut?
Eli itsehän, itsesi olet orjuuttanut, ikäänkuin ottanut rienaajalta ikeen harteille.
Kolehtikoppa eri kirkoissa menee eteenpäin, eikä sitä suntiot heiluttele nokkasi edessä ja sano, panehan poika pari nappia, että näytät fariseuksen hengessä pyhältä.
Toisaalta tänäpäivänä kolehdin voi hoitaa sähköisesti, kotoa käsin, jos haluaa.
Omiaahan siinä laittaa, tai ei.- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17959998H
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Ei sinne kolehtihaaviin ole pakko laittaa mitään!!
- Anonyymi
Minua Jumala kehottaa laittamaan kolehtihaaviin vain paperille kirjoitetun kysymyksen.
"Miksi seurakuntiemme pastorit ovat rahalle persoja?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua Jumala kehottaa laittamaan kolehtihaaviin vain paperille kirjoitetun kysymyksen.
"Miksi seurakuntiemme pastorit ovat rahalle persoja?"Vastaus: he eivät ole, mutta sinä olet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaus: he eivät ole, mutta sinä olet.
Ainakin oma pastorini puhui aika paljon rahasta saarnoissaan. Kai se johonkin vihjaa. Oli myös menestysteologista sisältöä puheissaan vähän liikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaus: he eivät ole, mutta sinä olet.
Sinun vastauksellasi ei ole mitään merkitystä, koska et ole pastori, vaan nettitrolli.
- Anonyymi
Ei kenenkään ole pakko laittaa euroakaan kolehtihaaviin.
- Anonyymi
Sosiaalinen paine pakottaa laittamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sosiaalinen paine pakottaa laittamaan.
Nin pakottaakin. Muut katsoo pahasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nin pakottaakin. Muut katsoo pahasti.
Minä laitan kolehtiin seteleitä, joilla voi vaikka pyyhkiä persettään, eikä niiden antamisesta köyhdy.
Esim. Venäjän ruplaa kolehtihaaviin tai Armenian Dramia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä laitan kolehtiin seteleitä, joilla voi vaikka pyyhkiä persettään, eikä niiden antamisesta köyhdy.
Esim. Venäjän ruplaa kolehtihaaviin tai Armenian Dramia.Aivan oikein sulta. Oppisivat.
- Anonyymi
Kolehtien julkisesta keräämisestä tulisi luopua, sillä se on sosiaalista kontrollia. 💰💰💰
- Anonyymi
Rahakasta sosiaalista kontrollia, joten siitä ei kannata luopua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahakasta sosiaalista kontrollia, joten siitä ei kannata luopua.
Kirkot kuihtuisivat, elleivät ne käyttäisi sosiaalista kontrollia sekä syyllistäisi ihmisiä tai pelottelisi heitä helvettiin joutumisella tai Jumalalta varastamisella, elleivät maksa veroja tai kymmenyksiä, joilla kustannetaan kuolleiden kivien kirkko-organisaatioiden seinät ja epäraamatullisen palkkapapiston valheellinen elämä.
Niin ja jos antaa setelin niin pitää pikkusen hitaasti ja seteliä heilutellen laittaa se kolehtihaaviin että muutkin setelin näkisivät.
Kolikko pitää laittaa niin että kolikko kilahtaa että muutkin kuulevat. Sehän voi olla kahden euron kolikko että siihen malliin kilauttaa.
Heh.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943762
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453144Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.972749Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572430- 1342397
- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172367Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212284Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232276- 642070