Uusi rinta

Rintasyöpäläinen

En tiedä onko tämä oikea paikka kysyä, mutta onko tietoa, kannattaako uusi rinta tehdä selkä- vai vatsalihaksesta/läskistä. Onko leikkauskohta miten kauan kipeä, voiko pitää "tiukkoja" paitoja vai näkyykö kuoppa selässä? Jos tauti ei uusi, on tällainen operaatio odotettavissa n. vuoden päästä. Olen reilun vuoden elellyt yksirintaisena ja nyt alkaa olla ikävä oikeaa tissiä, ihan oikeesti. Kyllähän tämän silikonitissinkin kanssa hyvin pärjää, mutta aina pitää tarkistaa, että se on "hyvin". Nyt on alkanut ärsyttämään myös sekin, kun kauniit yökkäritkään eivät näytä miltään, kun ei ole toista tissiä ja aina ei viitsisi pitää liivejä. No aikansa kutakin.

12

2933

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niitti

Minulla on uusi rinta tehty vatsalihaksesta. Leikkaus tehtiin vanhaan keisarileikkausarpeen ja se jäi parannuttuaan ihan näkymättömiin bikinirajaan. Ja kun vatsan rasvakudos on näin poistettu, on olemus sitten huomattavasti hoikempi koko loppuiän.

Olen nähnyt näitä selkäpuolitapauksia, niissä jää selän arvet aika hurjiksi, mihinkäs niitä piilottaisi. Sen kummpaa en siitä menetelmästa tiedä.

Leikkauskohta oli sen verran kipeä kuin leikkaushaavat yleensäkin, ei mitään kovin ihmeellistä. Muistaakseni sitten noin puolen vuoden päästä rakennettiin nänni ja nännipiha nivustaipeen ihosta ja tatuoitiin tarpeelliset värikorjaukset.

• Rintasyöpäläinen

Kiitos sinulle! Tram rekonstruktiovara on tuossa vatsalla, joten siitä se varmaan tehdään. Olen niin onnellinen, että tuo kaikki on mahdollista, tuntuisi tulevaisuus muuten aika toivottomalta. Toivotan sinulle mukavaa kesää ja aurinkoisia päiviä.

• Ninni

Ihan oikein sinulle, ettei sulla ole toista tissiä. Nyt tiedät miltä minusta pienirintaisesta tuntuu.

• Rintasyöpäläinen
        Ninni kirjoitti:

Ihan oikein sinulle, ettei sulla ole toista tissiä. Nyt tiedät miltä minusta pienirintaisesta tuntuu.

Et tiedä mistä puhut, joten annan sinulle anteeksi. Tuli kyllä vähän paha mieli.

• rentukka
        Ninni kirjoitti:

Ninni kuinka kehtaat tuollaista edes kirjoittaa

• häpeä
        Ninni kirjoitti:

...todella typerä kommentti. sinun pienirintaisuus ei ole hänen vikansa. Grow up.

• Ninni
        Rintasyöpäläinen kirjoitti:

Et tiedä mistä puhut, joten annan sinulle anteeksi. Tuli kyllä vähän paha mieli.

Pienet tissit tai syövän ruhjomat tissit, kummastakaan ei miehet tykkää. Olemme tasoissa.

• Rintasyöpäläinen
        Ninni kirjoitti:

Pienet tissit tai syövän ruhjomat tissit, kummastakaan ei miehet tykkää. Olemme tasoissa.

"Huasta huasta hupsun kanssa, juoksen huiman vasikan kanssa" sanoisi minun mummoni nyt jos eläisi. Tee sinunkaupat itsesi kanssa.

• rakennus

Usein pyritään odottamaan noin 2 vuotta, ennen kuin uusi rinta rakennetaan. Aikataulu riippuu myös millainen syöpä oli, ja mitä hoitoja on annettu. Se valitaanko selästä vai vatsasta otettava kieleke ratkeaa mm. rinnan koon, ja ruumiinrakenteen perusteella. Kandee neuvotella laikkaavaan lääkärin kanssa, ja esittää mahdolliset toiveet hänelle.
      Jaksamista!

• niitti

Minulle rakennettiin uusi rinta Helsingin Kirurgisesssa sairaalassa. Nimenomaan silloin tähdennettiin, että uusi rinta rakennetaan yleensä ja mieluiten siinä samalla kun "vanha" poistetaan.

Henkilökohtaisen (työ)tilanteeni takia en kuitenkaan halunnut pitkää sairaslomaa siinä vaiheessa, joten omasta toivomuksestani korjausleikkaus tehtiin vasta 6 kk kuluttua varsinaisesta rinnan poistoleikkauksesta.

• Rintasyöpäläinen

Tuosta kahdesta vuodesta minulle on puhuttu koko ajan, voi mennä kyllä kauemminkin, on niin pitkät leikkausjonot. Mutta ei se mitään, odotellaan ja jaksellaan, kiitos sinulle!

• rakennus
        niitti kirjoitti:

Minulle rakennettiin uusi rinta Helsingin Kirurgisesssa sairaalassa. Nimenomaan silloin tähdennettiin, että uusi rinta rakennetaan yleensä ja mieluiten siinä samalla kun "vanha" poistetaan.

Henkilökohtaisen (työ)tilanteeni takia en kuitenkaan halunnut pitkää sairaslomaa siinä vaiheessa, joten omasta toivomuksestani korjausleikkaus tehtiin vasta 6 kk kuluttua varsinaisesta rinnan poistoleikkauksesta.

Rintasyöpä ei ole yksi ja sama tauti jokaisella, vaan sillä on liuta ominaisuuksia, joiden mukaan hoito räätälöidään. Myös paikalliset tottumukset vaikuttavat hoidon kulkuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8617
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4768
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3807
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2990
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      44
      2304
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2213
    Aihe