Kuoleman virka oli kirkkautta, mutta se ei riitä!

Anonyymi-ap

2.Kor.3:6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.

7 Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista, 8
kuinka paljoa enemmän onkaan Hengen virka oleva kirkkaudessa! 9

Sillä jos kadotustuomion virka jo oli kirkkautta, niin on vanhurskauden virka vielä paljoa runsaammassa määrin kirkkautta. 10Sillä se, millä ennen oli kirkkaus, on tämän rinnalla kirkkautta vailla, tämän ylenpalttisen kirkkauden tähden. 11Jos sillä, mikä on katoavaista, oli kirkkaus, niin vielä paljoa enemmän on sillä, mikä on pysyväistä, oleva kirkkautta.

5

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin kauan kuin on kysymys ihmisen omista yrityksistä elää täydellistä elämää, on aina epäonnistuminen seurauksena. Siksi myös kymmenen käskyä ovat kuoleman virka.

      Paavalikin myönsi sen, ja vika ei ollut käskyissä:

      Room.7:7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse". 8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut. 9Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi, 10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi. 11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.

      12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

    • Anonyymi

      Eihän kukaan olekaan väittänyt, että riittäisi.

    • Anonyymi

      Myös adventistien pitää myöntää, etteivät he pidä kymmentä käskyä, vaikka yrittävätkin.

      On parempi keskustelussa muiden kanssa sanoa, että olen syyllinen kaikkien kymmenen käskyn, myös sapattikäskyn, rikkomiseen, ja että tarvitsen armoa ja anteeksiantoa, ja ainoa toivoni on Jeesuksen ristinkuolema minunkin puolestani.

      Kun sanomme, että pidämme sapatin, silloin väitämme pystyvämme olemaan täydellisiä yhden käskyn kohdalla. Sekin on valhe!
      Sapattiakaan emme voi viettää oikein, ellei Jeesus saa vaikuttaa meissä tahtomista ja tekemistä.
      Heti kun vanha aatu on pitävinään jonkun käskyn, olemme tekemisissä kuoleman viran kanssa, joka on kiviin kaiverrettu.

      Ei niin, että käskyissä olisi vikaa, vika on minussa. Jeesus sanoi: "Ilman minua te ette voi mitään tehdä. "

      • Anonyymi

        No, teetkö haureutta? Onhan sekin lakiin kirjoitettu ja puheittesi mukaan, et pysty elämää ilman haureutta ja avioliitossasi et ole uskollinen puolisollesi.
        sitäkö tarkoitit, ettei "pysty" pitämään tietä puhtaana?

        Mutta, jos kohteesi ilmaisee sapatin suhteen, että pitää sen, eikä pidä sunnuntaita, niin pitäisikö meidän ymmärtää asia tällä määreellä?

        Kouluaikainen kaveri irrottautui Sairaanlan tehtäväkuvasta hoitajana, kun ei saanut pitää sunnuntaita. Olin sattumalta sairalassa itse käymässä, kun hoitajat keskustelivat tästä valinnasta, tietämättä että puheensa kuului sivulliselle ja tämä sivullinen sattui tuntemaan ko. valintahenkilön. Hän alkoi pesemään urheilijoiden pyykkejä, että se sunnuntain pito onnistuisi ja lauantai-iltanahan kuulemme kirkonkellojen soiton sunnununtain alkamiseksi.
        Ja sunnuntailisä on kirkollisille orjarahan lisä, että etteivät he pidä sunnuntaita.
        Sunnuntaikorvaus, ettei pääse kirkkoon.

        Kannattaa näitä pohtia, kun sitä "rikkaa" ottaa sen veljen silmästä. Eikös vain?


    • Anonyymi

      kuoleman virka on tehtäväkuva, koska oli ilmaistava meille tietoon SYNTI!
      Synnin palkka on kuolema. Synti on Jumalan lain rikkomista. Kun menemme kerran, Ilmestyskirjan mukaan kirjoitettuna todistuksen majaan, valkean valtaistuimen eteen, niin siellä on arkki näkyvillä ja arkissa lain taulut.

      ts. siellä julistetaan jokainen meistä, toiset iankaikkiseen elämään ja toiset helvetin tuleen. Siinä siis perustetaan luomakunta kohdilleen. Taivaaseen pääsee vain ihminen, joka heittää kruununsa Valtaistuimella elävän Jumalan eteen, jolla on Elämän itsessään, on antanut Pojalle elämän ja Poika antaa sen kenelle tahtoo. ts. Luoja, Sapatin Herrasta on kyse- Poika ja pääsy iankaikkisen sapatin lepoon. Siis sapatti sanana on tuonpuoleisuutta.
      Valtaistuimella istuva siunasi ko. kohdan sanoituksella levon ihmiselle - Adamia varten.

      Niin olemme siellä Valkean Valtaistuimen vallansalissa. Siellähän kirjoitusten mukaan jokaisesta sanastakin teemme tilin ja Uusitestamentti todistaa.
      Joka hylkää Mooseksen lain, kahden todistajan toimesta hän kokee kuoleman ja minkä ankaramman rangaistuksen, eli tuomion saa hän, joka tallaa jalkoihinsa Armon Hengen.
      Sitten lisätään, on hirvittävä langeta Elävän Jumalan edessä.

      Jokaisen polven on notkistuttava Jumalan edessä ja tunnustettava, että Jeesus Kristus on Herra! Tämä sijaisuhri, uhrikaritsa, lunastusveressä on anteeksianto, Ylimmäinen Pappi ja nyt siinä Kuninkaana.

      Raamatussa on jo Edenistä opetettu sijaisuhrin opetus- kun se verinen nahka puettiin Adamin ja Evan päälle. Eli veressä oli anteeksianto- peitti synnin alastomuuden, synnin, koska ei totellut Jumalan Sanaa. Siitähän on kyse.
      Aabel- alttarilla jatkoi viesti - uhrikaritsa oli viestiväline ja siinä Kain lyhteineen hyökkäsi ja tappoi tuo uhrin sanomallisen viestintuojan, -veljensä-.
      Vanhanliiton, joka on peili elämästä ja uskovaisuuden matkoista, oppina, sekä ohjeina, sekä varoittavana esimerkkinä lopun aikaa eläville. Siinä -peilistä- näemme syyn ja seurauksien taistelukentät. Sekä uskon, ja mitä luettiin silloin vanhurskaudeksi, eli Jumala tunsi totuudessa vaeltavien sydämet.
      Vanhaliiton puolella oli seremonialaki. Se esikuvallisesti kertoi uhreista, siihen asti sovituksen sanoittajana, kunnes kertakaikkinen uhri tuli sovittajaksi, eikä enää uhreja tarvita, On Jumalan Uhrikaritsa. Näin se seremonialain aikakausi päättyi. Laki loppui.
      Ei enää ole Leeviläistä pappeutta, eikä kiviin rakennettuja temppeleitä, ne kivet ovat sulaneet. Tabernaakkelillakin oli aikakausi, joka myös on peili- tässä ajassa.
      Jumala tuli oli kaksi kertaa Seremonialain aikana temppeleissä. Tabernaakkelissa ja ensimmäisessä temppelissä.
      Seremonialaki päättyi, Jumalanuhri oli annettu, sovintoveri, anteeksiannon veri vuoti.
      Kaikki on täytetty ja alkaa uusiliitto, hänen veressään.
      Golgatalta löydämme itsemme ristinrakentajina. Ristillä tämä Jeesus. Minkä teette yhdelle minun vähimmistä, sen teette Hänelle, on hyvä muistaa.
      Hän kuoli, kuoleman uneen, josta Herra herätti -elämänantajana- että opimme ylösnousemuksen merkityksen. Toisella kuolemalla ei ole valtaa synnittömään.
      Hapan edustaa sanomallisesti Raamatussa syntiä, ja Jeesus oli syntiuhrina siten happamaton, ja sovintoveri ei voi olla hapettua. Hapanhan piti siivota kodistakin määräajoin. Happamaton leipä.
      Hän otti leivän ja mursi, anti opetuslapsille, eli uskovaisuudessa olemme opetuslapsia.
      Se on haaste, kilvoitella Pyhän Hengen voimasta, että pysyisimme puhtaana.
      Ei maailman hapatteissa. Kyllä kirjoituksissa on paljon neuvoja ja ohjeita, elämään, sekä Pyhittymään - kuolemaan lihalle.
      Repäistää silmä, katkaistaan käsi ja jalka, eli ei tehdä sitä, missä on se viettelyksen kohde.
      Tämänkin Uudenliiton Jeesuksen antama -laki- on syvälle käyvä miekka sydämessä.
      Lestadiolaisuudessa on ymmärretty sovintoveri. Saanko anteeksi, kysytään, niin Jeesuksen nimessä ja veressä se julistetaan anteeksiannetuksi.

      ts. kirjain kuolettaa. Se voi kuolettaa monella tapaa. Se osoittaa synnin. parannus, eli Henki tekee eläväksi, Hänessä saan anteeksiannon.
      Katumaton synti vie lain alle. Eli laki siinä syyttää, teit- mutta et ole tehnyt parannusta.
      Kaduttu, vapauttaa lain alta, eli armoistuimella istuva sanoo, olet saantu syntisi anteeki minun veressäni. Veri on anteeksiannon ainut lähde ja sen ansainnan teki Jumala ja siinä on tämä kertaikaikkisen Uudenliiton uhrin sanoma. Vanhaliiton uhreissa - tuliuhreissa nähdään, kuinka hirvittävää oli Jeesuksen tuskat -meidän tekojen tähden ja lunastusveren arvo. KM

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2555
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1917
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 76
      1484
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      112
      1397
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe