Mestarillinen esiintyminen

Anonyymi-ap

Istuimme kaverin kanssa iltaa ja katsoimme isolta television näytöltä puheen kuolemasta. Kaverini on ateisti mutta äskettäin edesmenneen pastorin puhe, eleet, ilmeet, nöyryys ja rauhallisuus koskettivat. Tämä mestariteos on katsottavissa linkistä alkaen 6 min kohdalta päättyen tunnin kohdalla. Hänestä jäi hyvä muisto.
https://youtu.be/_AewpeCCmVM

25

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ne kauniit sanat tai puheet ole minkään arvoisia sellaisen henkilön suusta, jonka sisin on petosta täynnä.
      Tiedän hyvin tarkkaan kyseisen puhujan ja hänen tekonsa.
      Hän mm. aikoinaan väärillä todistuksillaan haki omaa etuaan, että sai jatkaa adventtikirkon pastorina, kun muita säästösyistä jouduttiin erottamaan pastorin tehtävästä.
      Myös hänen toimintansa mm. hänen oman seurakuntansa vanhusten keskuudessa ja hänen motiivinsa olivat erittäin 'saastaiset', kun hän pyrki saamaan imelillä ja 'kauniilla' puheillaan vanhukset allekirjoittamaan adventtikirkon nimiin testamentteja ja lahjakirjoja. Hän sillä toiminnalla pyrki luonnollisesti vain varmistamaan oman palkkansa ja paikkansa adventtikirkon piirissä.

      Adventtikirkko on rakastunut materiaan enemmän kuin mihinkään muuhun.
      Tietysti vedotaan aina siihen, että muutkin uskonsuunnat toimivat samalla tavalla, joten mekin voimme olla heidän kaltaisiaan.

      • Anonyymi

        Ei ole syytä herjata ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole syytä herjata ihmisiä.

        Totuuden ei pitäisi kirpaista.
        Pastori, joka työskentelee adventtikirkon piirissä, on varmuudella sellainen, jonka kaappi on täynnä luurankoja ja se johtuu siitä, että hänen tulee tehdä, kuten keskushallinto sanelee.
        Kun keskushallinto edellyttää tulosta, merkitsee se sitä, että tulosta on tehtävä ja rahaa kerättävä kassaan keinoja kaihtamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuuden ei pitäisi kirpaista.
        Pastori, joka työskentelee adventtikirkon piirissä, on varmuudella sellainen, jonka kaappi on täynnä luurankoja ja se johtuu siitä, että hänen tulee tehdä, kuten keskushallinto sanelee.
        Kun keskushallinto edellyttää tulosta, merkitsee se sitä, että tulosta on tehtävä ja rahaa kerättävä kassaan keinoja kaihtamatta.

        Valheesi ei meitä hetkauta.


      • Anonyymi

        Valheesi ei hetkauta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheesi ei hetkauta.

        Me emme hetkahdu valheistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me emme hetkahdu valheistaan.

        Juu, me emme valheista hetkahda. Antiadventistien valheet eivät merkitse meille mitään.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kyllähän ääntä ajassa on, monenlaista, -tavallaan katsotaan verrokkia, esimerkkinä- kuin nämä bodari tuo esiin hyvin treenatun kehon, äänimaailmaa äänihuulista voidaan bodata ja siitä ne taputukset tulevat.

        Eli ihmisen kunnioitus voi tulla väärään malliin taputukseksi ja ihailluksi. Tähti ja jumala.

        Se on ikävällä tavalla näkyvyydessä ja esissä seurakunnissa, jossa voidaan eriarvoistaa veljet ja sisaret, sekä lapset. Se on huono eriarvoistava opetus. Ehkä sitä tehdään huomaamatta ongelmaa.

        On sekakuoroa, on tavallaan tähtiä taivaalla, mutta se voi tavallaan riistää sitä rakkautta, mikä se kuorolaulu voi kantaakaan "hengessä" laulaen, vaikka laulukirjasta.

        Siinä "hengessä" voi lapsikuorossa olla -kaikki- lapset "lavalla" ja -lapsikuoro- laulaa.
        Eli Isän edessä on ylistyslaulu, jossa ei mitata sävelkorvan ja äänen absoluuttista oppia, sekä koulua. Samanarvoisuus Isän edessä, se voitaisiin tuoda seurakuntien lapsikuoroon jne.
        Tämä voi olla siunauksellinen nuorisokuorossa. Kaikki nuoret laulamaan lavalle.

        Nykyään on niin bodattuja kuoroja esiintymässä ja äänien kautta ylistetään kuoron ominaisuuksia. Tietenkin, kaunistahan se tavallaan on. Sibeliustalossakin kyseiset yhteiskuorot eri kirkkokunnista loistaa, sekä orkesteri säestää, "Aika päättyy"! No, olihan tuo adventistin tekemä päätös juhlallinen.

        Siinä seurakunnissa voi tullakin sellainen huomaamaton tilanne, että kyynärpäillä musiikinopettajien toimesta osa lapsista tyrkätään penkkiin yleisöpuolelle istumaan. Eli lapsia, jotka haluaisivat sillä "omalla" soinnillaan tuoda väriä, jossa Isän nimi tulee ylistetyksi.

        ts. nämä linkittävät voisivat miettiä hieman kokonaisuutta. Onko lapsilla - veljillä - sisarilla paikkaa rinnalla laulaa ylistyslaulua, vai onko nostettu kultainen vasikka - ihmisen toimesta lavalle ja jolle taputetaan. Eli taputuksen kohde vaihtuu - kumartamaan - ihmistä.

        Tällainen taivaallinen malli, se voi ajassa olla siunauksellinen. Kukaan ei ole toista päätä pidempi.


    • Our pastors must be obedient to the authority that we represent from here in the United States.

      • Anonyymi

        Typerät valheesi eivät meitä hetkauta.


    • Anonyymi

      Mitä?
      Onko MM siis siirretty lepoon odottamaan ylösnousemuksen aamua? Milloin?

      Yksi lempisaarnaajistani, joka kansanomaisesti jakoi Raamatun totuuksia lukemattomissa kokoussarjoissaan vielä eläkkeellä ollessaan.
      Hän sai mielenkiinnon säilymään puheensa alusta loppuun jutustelevalla tyylillään ilman mitään vaikeaa teologista käpykieltä.
      Jäinpä kaipailemaan, vaikkakin hyvän perinnön jätti jälkeensä kuunneltavaksi vielä poismenonsa jälkeen netissä.

      • Anonyymi

        No joo...jos uskoo sellaiseen. Meille muille hänkin on vain kuollut.


      • Anonyymi

        On tästä jo jonkin aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo...jos uskoo sellaiseen. Meille muille hänkin on vain kuollut.

        Sillä ei ole mitään väliä, mitä sinä et halua uskoa. Me tiedämme, että Jumala herättää kuolleet.


    • Anonyymi

      Kiitos linkistä. Hieno esitys todella. Hän oli vilpitön. Kuitenkin itse olen tulkinnut Raamatusta, että Jeesukseen uskovat siirtyvät tietoisessa tilassa taivaaseen kuollessaan. En osaisi oikein muulla tavalla ajatella.

      Kaikkea hyvää!

      • Anonyymi

        "...itse olen tulkinnut Raamatusta, että Jeesukseen uskovat siirtyvät tietoisessa tilassa taivaaseen kuollessaan."

        Missähän raamatunkohdassa niin lukee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "...itse olen tulkinnut Raamatusta, että Jeesukseen uskovat siirtyvät tietoisessa tilassa taivaaseen kuollessaan."

        Missähän raamatunkohdassa niin lukee?

        Miten olis tässä:

        “Jeesus sanoi hänelle: ”Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä sinä olet minun kanssani paratiisissa.”” (Luuk 23:43, FinRK)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten olis tässä:

        “Jeesus sanoi hänelle: ”Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä sinä olet minun kanssani paratiisissa.”” (Luuk 23:43, FinRK)

        Tuo käy vähän huonosti todisteeksi. Ei tarvitse kuin siirtää pilkun paikkaa, niin tuo ei enää todista yhtään mitään.

        Alkutekstissä ei ollut välimerkkejä, vaan ne on kielenkääntäjä lisännyt oman uskonsa mukaisesti käännöksen tekstiin. Ihan yhtä hyvin voisi teksti kuulua näin:

        “Jeesus sanoi hänelle: ”Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: sinä olet minun kanssani paratiisissa.””

        Raamatunkin käännös on aina Raamatun tulkintaa, ja tulkinta tehdään useimmiten kirjakustantajan agendan mukaisesti. Sanoisinko, kustantajan korvasyyhyä tukemaan.


      • Anonyymi

        "Jeesukseen uskovat siirtyvät tietoisessa tilassa taivaaseen kuollessaan. En osaisi oikein muulla tavalla ajatella"

        Mutta Raamattu ei noin opeta. Tuo on se valhe, jonka paholainen on iskostuttanut kristinuskon keskuuteen avaamaan kirkkojen ovet spiritismille.

        Saarn. 9:5 "Elävät tietävät sen, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten olis tässä:

        “Jeesus sanoi hänelle: ”Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä sinä olet minun kanssani paratiisissa.”” (Luuk 23:43, FinRK)

        Ei tuossa niin sanota, varsinkin, kun kaksoispiste on tarkoituksella väärässä paikassa. Alkutekstissä kun ei välimerkkiä ole lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "...itse olen tulkinnut Raamatusta, että Jeesukseen uskovat siirtyvät tietoisessa tilassa taivaaseen kuollessaan."

        Missähän raamatunkohdassa niin lukee?

        Kiitos kysymyksestä. Olen aika monesta kohtaa niin tulkinnut. Jeesus esimerkiksi selvästi sanoo, ett jos joku elää ja uskoo Häneen, ei ikinä kuole.

        Myös Jeesuksen sanat katuvalle ryövärille, kuten on otettu esille täällä jo muuallakin. "Jo tänään olet kanssani paratiisissa."

        Jeesus sanoo, että Jumala on Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, ei kuolleiden Jumala, vaan elävien, kun jotkut väittävät, että esi-isäthän ovat kuolleet.

        Kun Jeesus oli kirkastusvuorella, Hänelle ilmestyi siellä Mooses ja Elia. Eli nämäkin uskoivat Jeesukseen jo ennen Hänen syntymäänsä ja olivat saaneet ikuisen elämän Jumalan valtakunnassa.

        Paljon on myös kohtia mm. VT:ssä, jossa sanotaan suunnilleen, että kuolleet eivät tiedä mitään. Sehään pitää paikkansa. KUOLLEET eivät todellakaan tiedä mitään. Jeesukselle kuitenkin Häneen turvaavat ovat lähtökohtaisesti eläviä. Näissä kohdissa ei oteta kantaa siihen, onko kuoleman jälkeistä elämää pelastetuilla olemassa, vaan todetaan vain yksikantaan: Jos ihminen (pelastumaton) on kuollut, hän ei tiedä mitään. Hän on silloin tuonelassa, sielujen hautausmaalla.

        Raamattu antaa myös ymmärtää, että jotkut erittäin pahat ihmiset, jotka ovat vihkiytyneet paholaisen omaksi omilla pahoilla ajatuksillaan ja teoillaan, joutuvat tietoisessa tilassa paholaisen palvelijoiksi kuoltuaan. He ovat silloin valinneet mestarinsa jo täällä ollessaan.

        Tuonelassa kuolon unta nukkuvat herätetään tuhannen vuoden Kristuksen valtakunnan jälkeen uudelleen ja heidät tuomitaa vielä kaikki tekojensa mukaan. Suurin osa joutuu ehkä jakamaan paholaisen kohtalon ja heidän olemassa olonsa lopullisesti päättyy. Voi olla, että jotkut kuitenkin tämänkin jälkeen vielä ehkä pelastuvat. Olen saanut sen kuvan, kun olen yrittänyt tulkita Raamatun tekstejä.

        Toivottavasti tämä hiukan selkeytti, vaikka toki onkin vain vajavaisen ihmisen tulkintaa tämäkin. Voi hyvin!


    • Anonyymi

      Tietoisessa tilassa... kaikkine syöpäkipuineen.
      Sekä Alzheimerin runnomin aivoin.
      Ei tunnu uskottavalta.

      • Anonyymi

        Saarn. 9:5 "Elävät tietävät sen, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään."


    • Anonyymi

      Pastorit ja kirkonmiehet ovat KAIKKI huijareita ja kusettajia.
      Se kusettajan tehtävä on heille ylhäältä heidän edustamien yhteisöjensä valtaapitävien antama tehtävä.
      Ylhäältä alaspäin annettu käsky.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      109
      2155
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1666
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe