Pieniä reikiä ienrajassa

Anonyymi-ap

Minulla on useammassa yläetuhampaassa pienehkö, silmin nähtävä reikä aivan ienrajassa. Onnistuuko niiden paikkaus? Tietääkö kukaan?

Oma epäilykseni on, että reiät tulivat näkyviin, kun harjasin hampaita liian kovaa ja ikenet alkoivat vetäytymään.

Hammaslääkäriin pääsen vasta parin viikon kuluttua, mutta olisi huojentavaa kuulla, jos jollakin olisi vastaavasta kokemusta.

12

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On aina ollut vetäytyneet ikenet. Kerran yhteen etuhampaaseen laitettiin ienrajaan paikka, vuosia sitten. Se lähti heti pois. Myöhemmin hampaasta lähti iso pala, joten nyt siinä on kruunu. Taas hammaslääkäri esitti että pitäisi laittaa ienrajaan paikka. Vähän epäilyttää jos se ei siinä pysy. En ole vielä tilannut siihen työhön aikaa.

    • Anonyymi

      Yleensä paikkaus onnistuu hyvin.

      • Anonyymi

        Onko omaa kokemusta vai luuloa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko omaa kokemusta vai luuloa

        On sekä omaa kokemusta että hankittua tietoa.


    • Anonyymi

      Onnistuu nykyisin ihan kaikki hammaslääkärissä,

      • Anonyymi

        Älä viitti, luettelenko omasta suustani jonne on mennyt yks auton hinta, on kusetusta, kiskontaa ja sähläystä. Auton hinta on tosin venyvä käsite, niitä kun on joka lähtöön. Mutta keskityn nyt mitä kysytään, eli ienrajapaikkaan. Se ei pysynyt paikallaan kuin pari viikkoa ja jäljellä oleva kohta onkin sitten paha kun sitä on jo porattu että paikka pysyisi.
        Sen tiedän on ainakin kahdenlaista liimaa hammaslääkärillä, huononpaa ja parempaa, kuulin kun lääkäri ja avustaja puhuivat siitä, Toiseen paikkaan ymmärsin että minulle pantiin parempaa. Olen esimerkillisesti huolehtinut ja pessyt hampaitani, siitä saan usein kiitosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitti, luettelenko omasta suustani jonne on mennyt yks auton hinta, on kusetusta, kiskontaa ja sähläystä. Auton hinta on tosin venyvä käsite, niitä kun on joka lähtöön. Mutta keskityn nyt mitä kysytään, eli ienrajapaikkaan. Se ei pysynyt paikallaan kuin pari viikkoa ja jäljellä oleva kohta onkin sitten paha kun sitä on jo porattu että paikka pysyisi.
        Sen tiedän on ainakin kahdenlaista liimaa hammaslääkärillä, huononpaa ja parempaa, kuulin kun lääkäri ja avustaja puhuivat siitä, Toiseen paikkaan ymmärsin että minulle pantiin parempaa. Olen esimerkillisesti huolehtinut ja pessyt hampaitani, siitä saan usein kiitosta.

        Olet poikkeustapaus. Yhden tapauksen perusteella ei kuulu yleistää koskemaan kaikkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet poikkeustapaus. Yhden tapauksen perusteella ei kuulu yleistää koskemaan kaikkia.

        En halua ystävieni hampaita täällä vatvoa.


    • Anonyymi

      Hammaslääkäri joskus korjatessaan reikiä painaa ikenen "paenneeksi" välineillä voidakseen operoida myös ikenen alta.
      Itselleni on tehty näin joskus vuosia sitten ja ikenet ovat vuosien varrella palanneet takaisin omille paikoilleen vaikka joskus kaverini sanoi operoitua hammastani "megatoniseksi".

    • Anonyymi

      Minulla vetäytyi kulmahampaan ien aivan kamalasti ja siihen tuli reikä. Paikattiin ja hyvin on pysynyt. Käyttivät jotain uutta tekniikkaa.

    • Anonyymi

      Kiitos kaikille vastanneille! Hivenen sain toivoa, että minunkin reiät pystyttäisiin paikkaamaan. Jos jollakulla on vielä kokemusta, niin erittäin mielelläni lukisin! Ap

    • Anonyymi

      Ei kannata paikkauttaa ienrajan pikkureikää jos väri alkanut tummua reikiintymisen pysähtymisen merkkinä, kolon muoto ei estä riittävää päivittäistä harjalla puhdistusta ja reikää ei koe itse häiritsevän epäesteettiseksi.

      Jos paikataan, niin ei ehkä pysy paikallaan ja onkin sitten paha kun sitä on jo porattu että paikka pysyisi. Voi myös jäädä likaa keräävä pykälä, osoittautua väärän väriseksi tai ilmetä pitkittynyttä kylmän ja viiman arkuutta. Kyllä nämä monesti myös onnistuu ja pysyy. Kokeile ensin yhteen hampaaseen ja pyydä sitten muihinkin jos toteat hyväksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe