Tulipa viina mieleen.Niin pieni määrä lasiin ettei siitä humallu, mutta vaikuttaa mielialaan nostattaen, innoittaen ja kirvoittaen sosiaalista aktiivisuutta.
Viinaa en ole juonut pitkään aikaan välttääkseni humaltumisrajan ylittämistä.
Olisiko se synti? Millä perusteella? Moni saarnaaja puhuu ettei alkoholia saa ottaa yhtään paitsi ehtoollisella.
Miksi ehtoollisella saa ottaa viiniä? Mutta majoitustilassa ei.
Selef Urge
Onko syntiä ostaa viinapullo ja ottaa toisinaan naukku?
40
354
Vastaukset
- Anonyymi
Kysy luterilaiselta papiltasi.
- Anonyymi
nykyään kaikilla on mahdollisuus omistaa tai edes lukea raamatusta , jos omaa lukutaidon !
ei siis tarvitse kysellä keneltäkään. - Anonyymi
Selef Urge ei ole uskoltaan luterilainen.
Kyllä te osaatte tuon valehtelemisen taidon, silloin kun omat ongelmanne tulevat julki.
Selef ei ymmärrä edes mitä ehtoollinen tarkoittaa ja kysyy "miksi ehtoollisviiniä saa ottaa, mutta majoitustilassa ei". Tai, jos ymmärtääkin, ei tunnusta sitä kristinopin mukaisesti.
Te ette ole osanneet, ettekä osaa kertoa omillenne mikä ehtoollinen on, sillä teillähän ei vietetä kristillistä ehtoollista, vaan epäuskon "muistoaterioita".
- Anonyymi
Raamatun mukaan Jeesus muutti veden viiniksi ja oli viininjuoja itsekin. Hän myös asetti viinin verensä vertauskuvaksi ja tarjosi viiniä ehtoollisella.
Jos siis kaikenlainen alkoholinkäyttö olisi syntiä, Jeesuskin olisi sen perusteella syntinen. Mutta hän ei ollut syntinen Raamatun mukaan. Siksi muun muassa tuon kaltainen alkoholinkäyttö ei ole syntiä, miten Jeesus viiniä käytti.
Raamattu kieltää mm. olemasta minkään orja ja humaltumasta. Jos siis on alkoholin orja ja humaltuu alkoholista, silloin tekee syntiä.- Anonyymi
"Raamattu kieltää mm. olemasta minkään orja ja humaltumasta"
Ei muuten kiellä humalasta, JOS siihen ei liity rakkauden lain vastaiset asiat. Tai irstas olo. - Anonyymi
Luterilaiset syökää ja juokaa huomenna te kuolette.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset syökää ja juokaa huomenna te kuolette.
Selef on helluntailainen.
Niin sinäkin. Sinussa muuten on riivaaja, useita saastaisia henkiä, mutta vauvakastelusta se selvästikään ei ole tullut.
Kristittyjä haistatteleva romani? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Raamattu kieltää mm. olemasta minkään orja ja humaltumasta"
Ei muuten kiellä humalasta, JOS siihen ei liity rakkauden lain vastaiset asiat. Tai irstas olo.Olihan vanha kunnon Noakin kännissä kuin käki.
- Anonyymi
Olet tyypillinen suomalainen. Onko tämä , tuo, se, nämä nuo ne syntiä ? Näin saat kysellä hautaan asti. Ei näin.
- Anonyymi
Ei ole tyypillinen suomalainen, vaan tyypillinen helluntailainen.
Vain te, "synnittömät" hellarit kyselette lupia synneillenne, koska synnittömyydestänne huolimatta tekee kuitenkin niin kovasti mieli.
- Anonyymi
Voi myös ostaa kottikärryt ja lykäillä niissä hiekkasäkkejä eestaa.
Ei ole syntiä.- Anonyymi
No... selehvi nyt ei muutenkaan lue ITSE Raamattua vaan kuuntelee muitten mielipiteitä siitä, mitä Raamattu muka sanoo.
- Anonyymi
Miksi et saisi humaltua? Raamattu kieltää vain ylilyönnit ja rakkaudettoman käytöksen humaltumksen alaisena. Lue ihmeessä kaikki raamatunkohdat, jotka puhuvat alkoholin käytöstä, niin et takuulla löydä yhtäkään sellaista kohtaa, jossa humaltuminen kielletään silloin kun siihen EI LIITY rakkauden lain vastaista käyttäytymistä.
- Anonyymi
Niin autoilu käy siis hyvin humaltuneena kunhan ei tee ylilyöntejä.
Mutta kun humaltuminen ilmenee juurikin ylilyönteinä !@#- Anonyymi
Viina on viisasten juoma.
- Anonyymi
Tunnen yhden helluntailaisen, joka käy säännöllisesti saunporukassamme. Kyllä hänelle olut maistuu ja joskus väkevämmätkin. En voi väittää nähneeni häntä humalassa, mutta eipä saunaporukassamme kukaan muukaan örvellä.
Mahtaako juoda seurakunnalta salaa, sitä en tiedä.- Anonyymi
Eli hän on uudestikastettu helluntalainen, jolle on jäänyt Lutherin itsenä kaljanmaku suuhun.
Lutherin virretkin on sanoitettu uudelleen kaljapaikkojen lauluihin.
Näin olutporukka oppi helposti olututpavirret.
- Anonyymi
Tuon tyypillisempää kysymystä ei uskoville esitetäkään. Tiedät itse vastauksen. Kuulut joutoväkeen.
- Anonyymi
tommosia ne helluntailaiset kyselee, ja erittelee syntejä ,
onko syntiä, "tämä, tuo se", eivät ymmärrä ihmisen perus-syntisyyttä,
"synti , joka minussa asuu" Room: 7
ei synti, jostakin ulkopuolelta tule ihmiseen asuun, kuten "tavarasta, aineesta" , Jeesus kuoli
syntisen ihmisen puolesta , eikä syntisen tavaran / tuotteen puolesta . . . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tommosia ne helluntailaiset kyselee, ja erittelee syntejä ,
onko syntiä, "tämä, tuo se", eivät ymmärrä ihmisen perus-syntisyyttä,
"synti , joka minussa asuu" Room: 7
ei synti, jostakin ulkopuolelta tule ihmiseen asuun, kuten "tavarasta, aineesta" , Jeesus kuoli
syntisen ihmisen puolesta , eikä syntisen tavaran / tuotteen puolesta . . .Nämä kaikki, tämänkin ketjun helluntailaiset ovat omien oppiensa mukaan synnittömiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä kaikki, tämänkin ketjun helluntailaiset ovat omien oppiensa mukaan synnittömiä.
Aivan helluntailaset sitä ja helluntalaiset tätä, ettehän te pääse pantteripilkuista mihinkään.
Jos joku kysyy, kummalla kädellä pyyhitään takapuoli ja kummalla syödään, niin taas hellutalaisuus sitä ja tätä pyörii teidän sairaissa päässä.
Jos on kengät lapsella väärässä jalassa, se on helluntalaisten lapsi, ei ole kastettu, eli teidän korvienväli aina läpättää sonnanpuhumista... Olette sairaita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan helluntailaset sitä ja helluntalaiset tätä, ettehän te pääse pantteripilkuista mihinkään.
Jos joku kysyy, kummalla kädellä pyyhitään takapuoli ja kummalla syödään, niin taas hellutalaisuus sitä ja tätä pyörii teidän sairaissa päässä.
Jos on kengät lapsella väärässä jalassa, se on helluntalaisten lapsi, ei ole kastettu, eli teidän korvienväli aina läpättää sonnanpuhumista... Olette sairaita.miksi työaikana olet foorumilla, ei sellainen kuulu luterilaisen uskovaisen tapoihin, eihän kuulu!?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on kengät lapsella väärässä jalassa, se on helluntalaisten lapsi, ei ole kastettu, eli teidän korvienväli aina läpättää sonnanpuhumista... Olette sairaita.Nuo olivat vastauksia teidän itsenne asiaan kuulumattomiin hyökkäyksiin luterilaisia uskovia vastaan.
Teillä on tuo tapanne puolittaa kaikki: raamatunjakeet, Raamatun oppi, omat vihakirjoituksenne. Ette ole huomaavinanne omia tekojanne, mutta kun uskontonne uhrit teille vastaavat ja vielä täydemmällä mitalla, alkaa oma uhriutumisenne.
Teillä on tuo taktiikka ollut niin kauan kuin olen teitä tuntenut ja se on ollut melkoinen määrä ihmisikää. Itseasiassa koko ikäni.
- Anonyymi
On se syntiä. Se ei ole syntiä, jos juo koko viinapullon kerralla vaikkapa yhden illan aikana. Silloin tällöin naukkailu on viinan väärinkäyttöä. Siitä ei tule humalaa.
- Anonyymi
On synti elää .
- Anonyymi
>>Tulipa viina mieleen. Niin pieni määrä lasiin ettei siitä humallu, mutta vaikuttaa mielialaan nostattaen, innoittaen ja kirvoittaen sosiaalista aktiivisuutta.<<
Nämä kaksi lausetta viittaavat siihen, että ehkä Selef on alkoholisti. Ollut ehkä kauan juomatta, mutta nyt:
- "Tulipa viina mieleen." (Miksi se tuli mieleen? Onko Selefillä henkisesti ollut liian vaikeaa, koska:)
- "Niin pieni määrä, ettei siitä humallu." (Juu, juu. Mutta kuitenkin selvästi sen verran, että humalluttaa, sillä:)
- "Vaikuttaa mielialaan nostattaen, innoittaen ja kirvoittaen sosiaalista aktiivisuutta."(= alkoholin lääkemäinen käyttötarkoitus, joka on eräs alkoholismin tunnusmerkkejä.)
Jos tuolla mielellä aikoo ottaa "vain vähän viinaa", mutta lääkinnällinen tarkoitus ei synny puolella lasillisella, alkoholisti ottaa lisää, kunnes tuo toivottu autuas olo lyhyen hetken virtaa hänen suonnissaan. Sen jälkeen tulee paha olo. Krapula. Itsesyytökset, Saatanan kuiskutukset, "että et selvästikään ole oikea uskovainen, Jumala on hylännyt sinut jne."
Nämä S:n puheet ovat tietenkin valheita. Sillä juuri katuvana syntisenä tulee ihmisen tulla Jumalan luo, Jeesuksen Ristin juurelle. Tätä varten on Risti.
Ei kannattaisi leikkiä tulella. Mutta minun mielipiteistäni ja neuvoistani ei Selef ole yleensä piitannut. Olen paha ihminen. Joten tämä vastaukseni on niille, jotka ymmärtävät asian vakavuuden.- Anonyymi
"viina on viisasten juoma"
Raamatussa alkoholia ei ole kielletty:
"Tule siis , syö leipäsi ilolla , ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä aikaa on Jumala hyväksynyt
nuo tekosi." Saarn: 9: 7
"Osta sillä rahalla kaikkea mitä haluat, joko raavaita, lampaita , viiniä tai väkijuomaa,
kaikkea mitä mielesi tekee." 5 Moos: 14: 26 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tule siis , syö leipäsi ilolla , ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä aikaa on Jumala hyväksynyt
"Osta sillä rahalla kaikkea mitä haluat, joko raavaita, lampaita , viiniä tai väkijuomaa,
kaikkea mitä mielesi tekee." 5 Moos: 14: 26Niin, se väkiviina on hyvä lammaspaimenessa, kun kompastuu ja pitää haavoja voidella, desinfioida. Teillä on vain väärät motiivit, kun teissä on aina tarve terveysasemallakin juoda käsidesipurkit tyhjäksi.
Te ajattelette vain päiväntarpeenne syistä käsin.
Perjantaina kävin ensiavussa - siellä hoitaja sanoi, että piti desit poistaa, kun ne menevät väärinkäytöksiin. Eli kun käytätte niitä deseja sekoitaakseen huivinne ja pääsette kirjoittamaan päättömiä, sekä jokapaikassa päässänne pörrää helluntai sitä ja tätä, ei pidä tapojanne tyrkyttää toisten ylle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kaikkea mitä mielesi tekee." 5 Moos: 14: 26vanhan liiton jutut ei kuule kuulu suomalaisille pakanoille yhtään mitään.
koittakaa tajuta, niitä ei ole kirjoitettu pakanoille, ymmärrys hoi äly älä jätä!
- Anonyymi
Synnin raja on 20 tilavuusprosentissa
- Anonyymi
Sellaisia kuppeja voi ottaa useamman.
- Anonyymi
minulla on mieliala aina niin korkealla että pitäisi olla joku naukku jolla sitä saisi vähän laskettua !
muutamille se autta akun katsoo lompakkoonsa, ei pitkää tuijotusta vaan pieni vilkaisu ettei mene synnin puolelle!
minulla ei ole varaa edes vilkaista, nousee heti mieli yhä ylemmäs, ihan latvatähden paikalle kohoaa! - Anonyymi
kukaan raamatun ympyröissä ei ole tiennyt mitään suomesta eikä suomalaiski nyt sanotuista ei sanan sanaa !
siellä ei moni omistanut mopoa eikä autoa, siellä asuttiin saman pensaan juurella monta sukupolvea, mailmankartasta ei tietty mitään.
naapurin asiat oli ainoa virike omien lisäksi. - Anonyymi
> Onko syntiä ostaa viinapullo ja ottaa toisinaan naukku?
Jos sen vuoksi hylkää Jumalan.
"Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita."
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 6:12
""Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna."
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 10:23
"Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni."
Joh. 14:15
"Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;"
Ensimmäinen Johanneksen kirje 5:3- Anonyymi
"Olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä , eivät enkelit , eivät enkelit , eivät henkivallat , ei
MIKÄÄN nykyinen , eikä MIKÄÄN tuleva , eivätkä mitkään voimat , ei korkeus , eikä syvyys ,
ei mikään luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta , joka on tullut ilmi Kristuksessa
Jeesuksessa , meidän Herrassamme" Room: 8: 38-39
>"ilmi Herrassamme" > "ette itsenne kautta" Ef: 2 - Anonyymi
En mä omaa Isää osaa hylkää.
Ketjussa Soffiina (?) epäili mua alkoholistiksi kun viina tuli mieleen. En ole alkoholisti.
Jeesuksellekin tuli Kaanaan häissä alkoholijuoma mieleen eikä se tee Jeesuksesta alkoholistia. Ihmisen tulee hallita alkoholia eli alkoholin käyttöä jos sitä käyttää, humaltumatta.
Itselleni kävi kerran niin että ostin valkoviinipullon, joka oli paremmanmakuista kuin limunaati. Join sitä sitten siinä tunnustellen etten vaan humallu vaan jossain vaiheessa olin humaltunut.Syynä kokemattomuus ymmärtää missä näymätön rajaviiva on.Olen asian katunut ja anteekspyytänyt.Asiaa mietittyäni päätin että parempi olla alkoholitta loppuelämä.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En mä omaa Isää osaa hylkää.
Ketjussa Soffiina (?) epäili mua alkoholistiksi kun viina tuli mieleen. En ole alkoholisti.
Jeesuksellekin tuli Kaanaan häissä alkoholijuoma mieleen eikä se tee Jeesuksesta alkoholistia. Ihmisen tulee hallita alkoholia eli alkoholin käyttöä jos sitä käyttää, humaltumatta.
Itselleni kävi kerran niin että ostin valkoviinipullon, joka oli paremmanmakuista kuin limunaati. Join sitä sitten siinä tunnustellen etten vaan humallu vaan jossain vaiheessa olin humaltunut.Syynä kokemattomuus ymmärtää missä näymätön rajaviiva on.Olen asian katunut ja anteekspyytänyt.Asiaa mietittyäni päätin että parempi olla alkoholitta loppuelämä.
Selef UrgeSe oli kallis pullo muistaakseni yli 20e. Devils jokin.....
Selef Urge
- Anonyymi
Jos pidät sitä syntinä se on sitten syntiäsi. Jos et pidä, ei se ole sinulle synti eikä ongelma. Näin sanotaan Raamatussa. Sitten on asioita jotka vahingoittavat itseä tai toisia. Niillä on vaiktuksensa, jonka kieltäminen ei auta. Ajattelutavassa on silloin korjattavaa eli tämä väärä ajatustapa on syntiä. Siiten vaanyritetään korjata asia, esimerkiksi lopettaa tupakointi tai suhtautua alkoholiin terveemmin.
Juo itse yhden saunaoluen ja se tekee hyvää. Ei ole tarvetta humaltua yhtään enempää.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403057- 802801
- 1842428
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362155- 181476
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241