Luterilaisten viha helluntailaisia kohtaan

Anonyymi-ap

Mistä johtuu luterilaisten viha ja katkeruus hellareita kohtaan ? Hellareiden palstaa näköjään terrorisoi joku luterilaisen uskon ristiretkeläinen. En edusta kumpaakaan osapuolta. Ihmettelen vain.

541

1993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi te vapaiden suuntien uskovat tulette tänne solvaamaan kirkkoa, joka on monelle yhtä rakas hengellinen koti kuin helluntaiseurakuntanne teille?

      • Anonyymi

        Sitä vaan kun mamut ryntää joka helvetin paikkaan meidän uskonsalitkin on vallanneet. En halua enää käydä kum mustia on niin paljon ja haisevat niin karusti. Eikö mitään lakia löydy näille valtaajille


      • Anonyymi

        Tosiasia on, että vain harvaa luterilaista kiinnostaa mitä helluntailaiset uskovat. Ja vielä harvempi viitsii heitä solvata.

        Hellareiden mahd. "solvaajat" ovat pääosin heidän omia, aiempia, kaltoinkohdeltuja uskonnonuhrejaan. Yleensä kyseessä onkin enemänkin juuri heidän omiin solvauksiinsa vastaavat uskontonsa uhrit.

        Hellaripalstalla taitaa pyöriä vain yksi tai kaksi kasteen armoliitossa vakaasti elävää, nk. syntyperäistä luterilaista. Hellareiden riitelyihin on hedelmätöntä vastata. Eksyneitä, mitä eksyneitä. Heidän kanssaan tulee vain paha olo. Kyseessä on monesti heissä vaikuttavat riivaajahenget.

        "Rehellistä ihmistä ei voi huijata."


      • Anonyymi

        Tämä Luterilainen on vale Luterilainen ateisti, joka on ottanut tehtäväkseen aiheuttaa riitaa erilaisten kristittyjen näkemysten painottajien välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasia on, että vain harvaa luterilaista kiinnostaa mitä helluntailaiset uskovat. Ja vielä harvempi viitsii heitä solvata.

        Hellareiden mahd. "solvaajat" ovat pääosin heidän omia, aiempia, kaltoinkohdeltuja uskonnonuhrejaan. Yleensä kyseessä onkin enemänkin juuri heidän omiin solvauksiinsa vastaavat uskontonsa uhrit.

        Hellaripalstalla taitaa pyöriä vain yksi tai kaksi kasteen armoliitossa vakaasti elävää, nk. syntyperäistä luterilaista. Hellareiden riitelyihin on hedelmätöntä vastata. Eksyneitä, mitä eksyneitä. Heidän kanssaan tulee vain paha olo. Kyseessä on monesti heissä vaikuttavat riivaajahenget.

        "Rehellistä ihmistä ei voi huijata."

        Hellarit pitää ajaa pois kirkon tiloista heillä on omat saalemit siionit missä kokoontua rahan ahneus ajaa heitä myymään kirjojaan ja keräämään rahaa pois luterilaisilta. Ja venäläiset nimittele natseiksi sen päälle judet saksalaisiksi ja muslimit väärä uskoisiksi sekä muut jotka kieltää Jeesuksen.Myslimi ei kuulu kirkkoon heillä on omat ja samoin synagogat on.


      • Anonyymi

        Helkarivaparitlestat uhraa vielä elukkauhreja mohamettien kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä vaan kun mamut ryntää joka helvetin paikkaan meidän uskonsalitkin on vallanneet. En halua enää käydä kum mustia on niin paljon ja haisevat niin karusti. Eikö mitään lakia löydy näille valtaajille

        Kuoleman tuoksu on heille evankeliumi


      • Anonyymi

        tehän tulette hellareiden palstalle solvaamaan hellareita. siellä minä olen ainoastaan puolustanut hellareita, koska itsekin kuulun heihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä vaan kun mamut ryntää joka helvetin paikkaan meidän uskonsalitkin on vallanneet. En halua enää käydä kum mustia on niin paljon ja haisevat niin karusti. Eikö mitään lakia löydy näille valtaajille

        Uskosi on siis muuttanut sinut rasistiksi ja hajuaistisi valpastunut.
        MIeti uudelleen, pakanana olit onnellisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä vaan kun mamut ryntää joka helvetin paikkaan meidän uskonsalitkin on vallanneet. En halua enää käydä kum mustia on niin paljon ja haisevat niin karusti. Eikö mitään lakia löydy näille valtaajille

        Etpä paljon anna uskollesi arvoa, kun nimität kokoontumistilojasiksin "helvetin paikaksi".

        Kaipaako sinua siellä joku, vaikka et siellä kävisikään inhoamassa?


    • Anonyymi

      Helluntailaisilla on väärä oppi ja voi kai siitä varoittaa mahdollisia lukijoita.

      • Olin muutama vuosi sitten hellaripalstalla.

        Siellä he jäivät kiinni valtavasta valheesta. En ole sen jälkeen siellä käynyt. Samoin kävi TV7;n ja Patmoksen kanssa.

        Valheet karkoittaa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olin muutama vuosi sitten hellaripalstalla.

        Siellä he jäivät kiinni valtavasta valheesta. En ole sen jälkeen siellä käynyt. Samoin kävi TV7;n ja Patmoksen kanssa.

        Valheet karkoittaa.

        Ei oikeastaan valheet vaan epäusko. Mutta sama asiahan se periaatteessa on. Sielunvihollinen on valheen isä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olin muutama vuosi sitten hellaripalstalla.

        Siellä he jäivät kiinni valtavasta valheesta. En ole sen jälkeen siellä käynyt. Samoin kävi TV7;n ja Patmoksen kanssa.

        Valheet karkoittaa.

        Olette päästänyt näitä patmoksia keräämään rahaa juutalaisille kirkkoihin eksyttämään


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olin muutama vuosi sitten hellaripalstalla.

        Siellä he jäivät kiinni valtavasta valheesta. En ole sen jälkeen siellä käynyt. Samoin kävi TV7;n ja Patmoksen kanssa.

        Valheet karkoittaa.

        Ne elää Moosesbudhaa eli Egyptiä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olette päästänyt näitä patmoksia keräämään rahaa juutalaisille kirkkoihin eksyttämään

        Ei minun tuella.

        Pois se minusta!


      • Anonyymi

        Sitä väärää oppia voi löytää luterilaisuudestakin. Kuuluu sitten mihin kirkkoon tahansa, on henkilökohtaisen uskon ankkuroiduttava Jumalan Sanaan, Raamattuun ja henkilökohtaiseen Jumalasuhteeseen Jeesuksessa Kristuksessa.


      • Anonyymi

        Ensin usko Jeesukseen Kristukseen, Omien syntien tunnustaminen. Siinä on heti jeesus paikalla. ( Jeesus on ollut heti paikalla 40 vuotta. viimeksi tänä aamuna lukiessani Jumalan Sanaa. Suuri lepo, ilo ja rauha.) Ihminen uudestisyntyy ylhäältä. Joh 3 ; 4-7
        jeesus puhui Nikodemukselle. Sen jälkeen liittyminen johonkin raamatulliseen seurakuntaan. Minulla se oli silloin Turun Helluntaiseurakunta. Alttiuden kengät. Palvelin seurakuntaa erilaisissa tehtävissä. Sen jälkeen rukoiltiin Pyhän Hengen täyteyttä. Tämä toteuitui ollessani Helsingissä töissä, Helsingin Lähetysseurakunnassa. Vanhimmistoon kuuluvat veljet rukoilivat puolestani ja sain Pyhän hengen. Apt 2: 38-39 Puhuin jonkin verran kielillä, mutta tärkein , voima tuli elämään. Sitä voimaa ja iloa koin tänäänkin, oli pakko lauleskella bussipysäkillä. Kilvoittelen kohti iankaikkista päämäärää. Jeesus tahtoo jokaisen pelastuvan iankaikkiseen elämään. Olen helluntailainen


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olin muutama vuosi sitten hellaripalstalla.

        Siellä he jäivät kiinni valtavasta valheesta. En ole sen jälkeen siellä käynyt. Samoin kävi TV7;n ja Patmoksen kanssa.

        Valheet karkoittaa.

        Et tiedä mltään koska elät tynnyrissä.


    • Anonyymi

      Joku sanoi, että uskovaisen pahin vihollinen ei ole ateisti vaan toinen uskovainen.

      En tiedä pitääkö paikkaansa.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa.


    • Anonyymi

      Luterilaiset pitää yleensä helluntailaisia hyväuskoisina hölmöinä. Tosin nykyään luterilaisilla on omaa karismaattista toimintaa kunten "hengen uudistus kirkossamme" joten kiistakysymys on vain kaste ja tuo ihmisen tahdon osuus pelastuksessa. Pirkko Jalovaara ja Markku Koivisto toi karismaattisuuden luterilaiseen valtavirtaan.

      Luterilaisilla on enemmän vääntöä liberaalien ja konservatiivien välillä kuten Luther säätiön naispappeus keissi osoittaa. Päivi Räsänen ja sateenkaariliike on toinen kysymys.

      https://www.hengenuudistus.fi/

      • Anonyymi

        Luterilaisten karismaattisuus on samaa mielikuvitus uskoa kun helluntailaisten karismaattisuus. Vääriä profetioita, siansaksan puhumista mistä kukaan ei rakennu ja itse keksittyjä parantumisihmeitä. Ylistysmusiikki on myös samaa yhden tai kahden säkeistön toistoa jolla yritetään saada kirkkoväki hurmoksiin. Idiotttien pelleilyä on karismaattisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisten karismaattisuus on samaa mielikuvitus uskoa kun helluntailaisten karismaattisuus. Vääriä profetioita, siansaksan puhumista mistä kukaan ei rakennu ja itse keksittyjä parantumisihmeitä. Ylistysmusiikki on myös samaa yhden tai kahden säkeistön toistoa jolla yritetään saada kirkkoväki hurmoksiin. Idiotttien pelleilyä on karismaattisuus.

        Room 8 : 15 " Sillälä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: Abba, Isä." ja Galat4 : 6 ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, , joka huutaa: " Abba, Isä ! " ja Apt 1 : 5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näiden päivien jälkeen." ja Apt 2 :2-18 "ja tuli äkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat. 3 ja he näkivät ikäänkuin tulisia hiiliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle. 4 ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä henki heille puhuttavaksi antoi. 6 ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa, ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan omaa kieltänsä. 13 Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: He ovat täynnä makeata viiniä. 14 Niin pietari astui esiin ja puhui heille: 15 Eivät nämä ole juovuksissa, vaan 16 tämä on se, mitä on sanottu profeetta Joelin kautta 17 Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevätja vanhuksenne unia uneksuvat 18 ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan henkeni ja he ennustavat


      • Anonyymi

        Koivisto on hellareissa ja hellarit on sleyssä ja vapaamuurareita sekä Jalovaara samoin ortodokskirkossa ja hellareissa myös Räsänen samaa porukkaa.


      • Anonyymi

        Ei mitään uudistuksia kyllä nyt riittää sekoilu kun vielä joga ja muu sekoitus on eksytyshenkiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room 8 : 15 " Sillälä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: Abba, Isä." ja Galat4 : 6 ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, , joka huutaa: " Abba, Isä ! " ja Apt 1 : 5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näiden päivien jälkeen." ja Apt 2 :2-18 "ja tuli äkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat. 3 ja he näkivät ikäänkuin tulisia hiiliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle. 4 ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä henki heille puhuttavaksi antoi. 6 ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa, ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan omaa kieltänsä. 13 Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: He ovat täynnä makeata viiniä. 14 Niin pietari astui esiin ja puhui heille: 15 Eivät nämä ole juovuksissa, vaan 16 tämä on se, mitä on sanottu profeetta Joelin kautta 17 Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevätja vanhuksenne unia uneksuvat 18 ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan henkeni ja he ennustavat

        No satuja suurin osa mutta tulisia hiiliä saatte kun varastatte ja syötte kristittyjen maksamia ruokia ilmaiseksi ! Me on ne maksettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No satuja suurin osa mutta tulisia hiiliä saatte kun varastatte ja syötte kristittyjen maksamia ruokia ilmaiseksi ! Me on ne maksettu.

        Jeesus käski tehdä töitä maksaa itse ruokansa eikä varastaa muilta saati seistä leipäjonoissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus käski tehdä töitä maksaa itse ruokansa eikä varastaa muilta saati seistä leipäjonoissa.

        Jeesus käski myydä kaikki mitä on ja antaa köyhille.

        Kukaan ei vaan tee mitä Jeesus sanoi. Hän taisi puhua kuin kylähullu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisten karismaattisuus on samaa mielikuvitus uskoa kun helluntailaisten karismaattisuus. Vääriä profetioita, siansaksan puhumista mistä kukaan ei rakennu ja itse keksittyjä parantumisihmeitä. Ylistysmusiikki on myös samaa yhden tai kahden säkeistön toistoa jolla yritetään saada kirkkoväki hurmoksiin. Idiotttien pelleilyä on karismaattisuus.

        Ylistysmusiikkiin en ota kantaa, mutta muistutan Patrik Tiaisen varoittavasta esimerkkimenettelystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylistysmusiikkiin en ota kantaa, mutta muistutan Patrik Tiaisen varoittavasta esimerkkimenettelystä.

        Eihän Patric Tiainen ollut helluntailainen. Hän taisi tulla uskoon luterilaisten leirillä. Hän meni johonkin ulkomaille. Siellä ilmeisesti oppi. Tuli takaisin ja perusti oman seurakunnan. Kyllä se henki varmaan oli oikea, mutta jos puuttuu sanan syvempi tuntemus ja ihminen on kovin nuori, vihollisella on saalis siinä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Patric Tiainen ollut helluntailainen. Hän taisi tulla uskoon luterilaisten leirillä. Hän meni johonkin ulkomaille. Siellä ilmeisesti oppi. Tuli takaisin ja perusti oman seurakunnan. Kyllä se henki varmaan oli oikea, mutta jos puuttuu sanan syvempi tuntemus ja ihminen on kovin nuori, vihollisella on saalis siinä

        Vihollinen oli Suomessa oleva helluntaiseurakunta. Tiainen sai lähteä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Vihollinen oli Suomessa oleva helluntaiseurakunta. Tiainen sai lähteä.

        tietääkseni tiaisella ja helluntaiseyrakunnalla ei ole ollut eikä ole mitään yhteyttä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koivisto on hellareissa ja hellarit on sleyssä ja vapaamuurareita sekä Jalovaara samoin ortodokskirkossa ja hellareissa myös Räsänen samaa porukkaa.

        Et tiedä noista asioista näköjään mitään.


    • Anonyymi

      Joku yksittäinen puupää se on. Ei luterilaiset yleisesti vihaa hellareita

      • Anonyymi

        nyt kyllä puuäijä saattaa loukkaantua !!


    • Anonyymi

      Taitaa olla toisin päin, eikö sieltä jatkuvasti tule tänne näitä "vauva valelijoita" tuputtamaan omaa harhaansa ?

      • Anonyymi

        Ne kastaa jordanilla upotuksella juutalaisuuden tiedätte kertakaikkiaan siellä ei Kristus kirkastu myös olette päästänyt näitä laulamaan kirkkoihin MOOSEKSEN LAIN VAATIMUKSIA Jeesuksen tilalle.


      • Anonyymi

        Miltä tuntuu käydä muslimilla hoitamassa hampaita ja ottamassa rokotteita


    • Anonyymi

      Helluntailaisten omasta toiminnasta.

      • Anonyymi

        Eniten palstalla tuntuu olevan asiattomia ja ilkeitä kirjoituksia kirkossa olevista luterilaisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eniten palstalla tuntuu olevan asiattomia ja ilkeitä kirjoituksia kirkossa olevista luterilaisista.

        Huomaat asioita valikoivasti


    • Anonyymi

      prrriiiiiiiiiiiig !!! helluntai herätys 🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        Ehkä psykoosin nimike muutetaan jossain vaiheessa herätykseksi. Sen verran yleistähän se on.


      • Anonyymi

        Herätkää itse pellet


    • Anonyymi

      Laitalahkolaiset ovat rynnistäneet palstalle pilkkaamaan kirkon pappeja, piispoja ja järjellisiä kirkkoon kuuluvia uskovia. Tämä luterilaisuuden ja luterilaisten solvaaminen on jokapäiväistä ja asialla aina aitouskovaiset. Miettikääpä vähän sitä omaa käytöstä, kun pilkkaatte muille pyhiä arvoja.

      • Anonyymi

        KTS, mikset tullut reilusti omalla nikilläsi ?
        Oletko muuten itse edes kirkkoon kuuluva, etkös edusta PLO, ta?

        Nykyisen kirkon papeista ja "papeista", noin puolet alkaa olla valepappeja, jotka eivät siis edes usko ylösnousseeseen Jeesukseen, eivätkä muutenkaan noudata edes kirkkojärjestystä, luterilaisesta Tunnustuksesesta puhumattakaan.
        Piispoistakin alkaa kohta puolet olla valepappeja ( naisia, jotka pukeutuvat papin asuun), ei heitä voi kukaan kristitty tosissaan ottaa.


      • Anonyymi

        nyt pitää hiukan miettiä, nimittäin ketä ne kirkon järjelliset nyt sitten onkaan, niitäkö jotka eroavat jop a tuhannen henkeä päivässä taiko ne jotka eivät eroa?!

        onko asiasta selvä näkemys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KTS, mikset tullut reilusti omalla nikilläsi ?
        Oletko muuten itse edes kirkkoon kuuluva, etkös edusta PLO, ta?

        Nykyisen kirkon papeista ja "papeista", noin puolet alkaa olla valepappeja, jotka eivät siis edes usko ylösnousseeseen Jeesukseen, eivätkä muutenkaan noudata edes kirkkojärjestystä, luterilaisesta Tunnustuksesesta puhumattakaan.
        Piispoistakin alkaa kohta puolet olla valepappeja ( naisia, jotka pukeutuvat papin asuun), ei heitä voi kukaan kristitty tosissaan ottaa.

        Joo naiset kyllä tuomitsee juorun tai tunteen perusteella mitä Jeesus ei tee.


      • Anonyymi

        Sehän se hirveää onkin, että pidetään lapsikastetta pyhänä. Mikä harhaoppi1 Jos ihminen uskoo tuollaiseen, eikä tee ikinä parannusta ja uudestisynny, huonosti käy. Joh 3 :5, 6
        Kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus apt 17 :30


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sehän se hirveää onkin, että pidetään lapsikastetta pyhänä. Mikä harhaoppi1 Jos ihminen uskoo tuollaiseen, eikä tee ikinä parannusta ja uudestisynny, huonosti käy. Joh 3 :5, 6
        Kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus apt 17 :30

        Ei käy huonosti. Esimerkiksi tuomittu ryöväri ei tehnyt parannusta eikä kastettu, ei uudestisyntynyt.

        Hän meni suoraan paratiisiin.


      • Anonyymi

        ei se ole pilkkaaminsta, jos hellareiden palstalla puolustaa hellareita. en keksi tuolle solvaajalle muuta, kuin että hän ei ole uudestisyntynyt., hän on alkanut vihaamaan ja vastustamaan elävää uskoa. olen sanonut vauvakasteesta, että kauheaa, jos sitä niin pidetään pyhänä , että ihminen ei ikinä tee parannusta. kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. muuten ihminen menee synneissään iankaikkisuuteen


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ei käy huonosti. Esimerkiksi tuomittu ryöväri ei tehnyt parannusta eikä kastettu, ei uudestisyntynyt.

        Hän meni suoraan paratiisiin.

        ryöväri teki ristillä parannuksen. hän kääntyi jeesuksen puoleen ja sanoi. muista minua, kun tulet valtakuntaasi. ryöväri lakkasi pilkkaamasta ja kääntyi jeesuksen puoleen. siis ihminen voi viime hetkilläänkin katua ja päästä ikuiseen elämään.


      • Anonyymi

        Aloitit näköjään pilkkaamisen heti eka sanastasi lähtien nimittelemällä asiattomasti.


    • Anonyymi

      Helluntailaiset ovat kyllä itse syyllisiä siihen jos heitä arvostellaan. Heidän vihansa on suorastaan ylitsepursuavaa luterilaisia uskovia kohtaan. Puhun kokemuksesta.

      • Minun tutuissani ei ole ketään, joka vihaisi luterilaisia. Minulla on luterilaisia ystäviä ja ei meillä ole koskaan ollut mitään riitoja. Emmekä me hauku toisiamme, vaikka kuulumme toiseen seurakuntaan. Me koemme oikeaksi Jeesuksen sanat, että meillä olisi keskinäinen rakkaus ja kunnioitus toisiamme kohtaan.

        On ihan hyvä keskustella uskon asioistakin. Mutta ei se tarkoita sitä, että alamme haukkua toisiamme, jos olemme eri mieltä jostain asiasta.

        Olen sitä mieltä, että Jeesuksessa on pelastus. Hänen päällään oli syntimme ja Jumala tuomitsi ne ristillä. Pelastusta ei ole missään muussa kuin Jeesuksessa, kaste, hyvät työt eivät pelasta ihmistä, vain yksin Jeesus.


      • Anonyymi

        Miksi lutterin kirkko pyysi anteeksi vapailta uskovilta kamalia tekoja jos niitä ei ole ollutkaan, kuka tietää?


      • Anonyymi

        MItenkäs tämä asia nyt oikein meneekään..!

        eli siis kun aikanaan huss poltettiin roviolla niin vanha nainen kantoi risukimppua tulen vahvikkeeksi kuten muistamme historian muistavan.

        oliko se niin että huss vihasi niin paljon isompaa kirkkoa että sen takia joutui tuleen vai mitä?!

        ja sama suomenkin lutterin kirkon asiassa jossa parikymmentä ihmistä lähetettiin syysmerelle siksi koska vihasi niin kovin paljon lutterin kirkkoa !?

        kuka osaa selittää tämän oudon asian?


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Minun tutuissani ei ole ketään, joka vihaisi luterilaisia. Minulla on luterilaisia ystäviä ja ei meillä ole koskaan ollut mitään riitoja. Emmekä me hauku toisiamme, vaikka kuulumme toiseen seurakuntaan. Me koemme oikeaksi Jeesuksen sanat, että meillä olisi keskinäinen rakkaus ja kunnioitus toisiamme kohtaan.

        On ihan hyvä keskustella uskon asioistakin. Mutta ei se tarkoita sitä, että alamme haukkua toisiamme, jos olemme eri mieltä jostain asiasta.

        Olen sitä mieltä, että Jeesuksessa on pelastus. Hänen päällään oli syntimme ja Jumala tuomitsi ne ristillä. Pelastusta ei ole missään muussa kuin Jeesuksessa, kaste, hyvät työt eivät pelasta ihmistä, vain yksin Jeesus.

        "Luterilaisessa" kirkossa on myös vapaakirkollinen siipi mikä ei juurikaan poikkea näistä eli viidesläisyys. Nämä tahot järjestivät viime syksynä Se löytyi -kampanjankin yhdessä. Muut eli enemmistö luterilaisista uskovista saavat kyllä helvettituomioita helluntailaisilta. Se ei ole rakentava lähtökohta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi lutterin kirkko pyysi anteeksi vapailta uskovilta kamalia tekoja jos niitä ei ole ollutkaan, kuka tietää?

        lutterilla ei ole mitään kirkkoa joten tietosi ei pidä paikkaansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MItenkäs tämä asia nyt oikein meneekään..!

        eli siis kun aikanaan huss poltettiin roviolla niin vanha nainen kantoi risukimppua tulen vahvikkeeksi kuten muistamme historian muistavan.

        oliko se niin että huss vihasi niin paljon isompaa kirkkoa että sen takia joutui tuleen vai mitä?!

        ja sama suomenkin lutterin kirkon asiassa jossa parikymmentä ihmistä lähetettiin syysmerelle siksi koska vihasi niin kovin paljon lutterin kirkkoa !?

        kuka osaa selittää tämän oudon asian?

        Noinko helluntailaiset on toimineet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Luterilaisessa" kirkossa on myös vapaakirkollinen siipi mikä ei juurikaan poikkea näistä eli viidesläisyys. Nämä tahot järjestivät viime syksynä Se löytyi -kampanjankin yhdessä. Muut eli enemmistö luterilaisista uskovista saavat kyllä helvettituomioita helluntailaisilta. Se ei ole rakentava lähtökohta

        Olen samaa mieltä kanssasi, että se ei ole rakentava lähtökohta. Minulla oli työkaveri, joka kuuluu kirkon perinteiseen siipeen. Mutta hänenkään kanssaan minulla ei ollut koskaan riitaa. Pystyimme keskustelemaan kaikesta, mutta riitaa eikä haukkumista ollut meidän puheissamme.

        Jos joku alkaa haukkua, minä usein kuuntelen kiltisti ja lähden siitä tilanteesta pois. Minulla on lapsuudesta kokemuksia haukkumisista, joten sen tilanteen osaan hoitaa.

        Kyllä minuakin on haukuttu tällä palstalla, vaikka millä nimityksillä, viimeisin on se, että olen apinahelluntailainen. Mutta onneksi pystyin sille kirjoitukselle nauramaan. Vanha sanonta on, että haukku ei haavaa tee, mutta olen sitä mieltä, että se joskus tekee sisimpään niin suuret haavat, että paraneminen kestää kauan.


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi, että se ei ole rakentava lähtökohta. Minulla oli työkaveri, joka kuuluu kirkon perinteiseen siipeen. Mutta hänenkään kanssaan minulla ei ollut koskaan riitaa. Pystyimme keskustelemaan kaikesta, mutta riitaa eikä haukkumista ollut meidän puheissamme.

        Jos joku alkaa haukkua, minä usein kuuntelen kiltisti ja lähden siitä tilanteesta pois. Minulla on lapsuudesta kokemuksia haukkumisista, joten sen tilanteen osaan hoitaa.

        Kyllä minuakin on haukuttu tällä palstalla, vaikka millä nimityksillä, viimeisin on se, että olen apinahelluntailainen. Mutta onneksi pystyin sille kirjoitukselle nauramaan. Vanha sanonta on, että haukku ei haavaa tee, mutta olen sitä mieltä, että se joskus tekee sisimpään niin suuret haavat, että paraneminen kestää kauan.

        Minä olen lapsesta asti ollut uskossa, mutta kun eräs työkaverini houkutteli helluntaiseurakuntaan menin sinne. Hämmästykseni oli aika suuri kun minun uskoani helluntaisaarnaaja haukkui riivaajien uskoksi. Se loppui siihen. En yhtään ihmettele että tuollainen toisen uskon mitätöiminen saa myös vastareaktioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luterilaisessa" kirkossa on myös vapaakirkollinen siipi mikä ei juurikaan poikkea näistä eli viidesläisyys. Nämä tahot järjestivät viime syksynä Se löytyi -kampanjankin yhdessä. Muut eli enemmistö luterilaisista uskovista saavat kyllä helvettituomioita helluntailaisilta. Se ei ole rakentava lähtökohta

        Kuulostat evlutilta ja valehtelet ainakin samalla tavalla.
        Se löytyi kampanjassa oli mukana 80 luterilaista seurakuntaa monella eri tavalla.
        Viidesläiset ovat yksi luerilaisista herätysliikkeistä, se ei ole vapaakirkollinen, vaan luterilainen ja on lähimpänä luterilaisuutta, kuin emäkirkon eksyttävät "papit", joita ei voi hyvällä omallatunnolla sanoa uskoviksi.

        Helluntalaisissa on uskovia siinä missä luterilaisissakin ja jokaisesta yhteisöstä löytyy myös näitä ns. "mätiä hedelmiä", jotka pilaavat ympäristöään.
        - sinäkin edustat niitä.


      • Anonyymi

        Noin on ollut aina. Muistan jo kaukaisesta lapsuudestani asti Hgin Saalem-srk:n johtajiston kristinuskon vastaiset vihamanipuloinnit. Ihmettelin tätä jo pikkulapsena.

        Kun kysyin äidiltäni, että "uskooko luterilaiset, että vain kaste ja Luther pelastaa, eikö ne usko, että Jeesus pelastaa?!" Äiti ent. papin tyttärenä vastasi: "En minä tiedä. Mitä minulta kyselet! Mene ja kysy niiltä itteltään. Minä en ole tuota koskaan ymmärtänyt."

        Näin sitten aikuisena teinkin ja itse Lutheria lueskellessani ymmärsin heti. Erosin helluntaipuljusta ja liityin kirkkoon, josta minut oli vastoin omaa tahtoani pidetty erossa. Minulla oli lapsena trauma, kun" kaikki muut" pihan lapset oli kastettu, heillä oli kummisedät ja kummitädit, jotka toivat lahjoa. Minulla ei ollut ketään, ei mitään turvaa, vaikka olisin tarvinnut apua, jopa poliisin väliintuloa. Kukaan ei minusta piitannut.

        Koin hengellisen heräämisen ja mm. alkoholistinen juomiseni päättyi heti. Helluntaiuskonto oli julma, niin fyysisesti (monenlainen kotiväkivalta), kuin psyykkisesti (en koskaan saanut hyväksyntää, ym) sekä hengellisesti, myös sosiaalisesti (minulta kiellettiin lapsen ja nuoren luonnollinen sosiaalinen elämä).

        Kirkon ylimieliset ja jumalattomat piispat sittemmin saivat aikaan, että erosin kirkon virallisesta jäsenyydestä, mutta itse lutherilaista oppia ja uskoa tunnustan edelleen. Toisella isoäidilläni oli länsi-Suomen rukoilevaiset juuret ja pidän kovasti heidän heng. lauluistaan, Achreniuksen syvällisistä virsistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MItenkäs tämä asia nyt oikein meneekään..!

        eli siis kun aikanaan huss poltettiin roviolla niin vanha nainen kantoi risukimppua tulen vahvikkeeksi kuten muistamme historian muistavan.

        oliko se niin että huss vihasi niin paljon isompaa kirkkoa että sen takia joutui tuleen vai mitä?!

        ja sama suomenkin lutterin kirkon asiassa jossa parikymmentä ihmistä lähetettiin syysmerelle siksi koska vihasi niin kovin paljon lutterin kirkkoa !?

        kuka osaa selittää tämän oudon asian?

        Kristityt ei polta ihmisiä ne on niitä muita uskontoja jotka niin tekee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinko helluntailaiset on toimineet?

        Hellarivapareita on sitä varastettua on käyty luterilaisilta varastaa ja niin on juutalaisilla budhilla muslimeillakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen lapsesta asti ollut uskossa, mutta kun eräs työkaverini houkutteli helluntaiseurakuntaan menin sinne. Hämmästykseni oli aika suuri kun minun uskoani helluntaisaarnaaja haukkui riivaajien uskoksi. Se loppui siihen. En yhtään ihmettele että tuollainen toisen uskon mitätöiminen saa myös vastareaktioita.

        Budhan henki virtaa virvoittaa kun eivät etsikkoaikaansa tunteneet niin sitten ollaan siellä Mooseksen ja budhan kaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luterilaisessa" kirkossa on myös vapaakirkollinen siipi mikä ei juurikaan poikkea näistä eli viidesläisyys. Nämä tahot järjestivät viime syksynä Se löytyi -kampanjankin yhdessä. Muut eli enemmistö luterilaisista uskovista saavat kyllä helvettituomioita helluntailaisilta. Se ei ole rakentava lähtökohta

        En ole koskaan antanut luterilaisille helvettituomioita. Sanon vain yleisesti, että raamatun mukaan kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Jos parannusta ei tehdä , huonosti käy ja ihminen menee synneissään kerran Jumala kasvojen eteen .Miten sitten käy?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan antanut luterilaisille helvettituomioita. Sanon vain yleisesti, että raamatun mukaan kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Jos parannusta ei tehdä , huonosti käy ja ihminen menee synneissään kerran Jumala kasvojen eteen .Miten sitten käy?

        Että turhaa vouhkaamista siitä, että Jeesus sovitti synnit.

        Kun tehdään parannus, niin syntiä ei ole. Ihmiset korvaavat Jeeusuksen m


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luterilaisessa" kirkossa on myös vapaakirkollinen siipi mikä ei juurikaan poikkea näistä eli viidesläisyys. Nämä tahot järjestivät viime syksynä Se löytyi -kampanjankin yhdessä. Muut eli enemmistö luterilaisista uskovista saavat kyllä helvettituomioita helluntailaisilta. Se ei ole rakentava lähtökohta

        ei hellarit anna helvettituomioita luterilaisille. he vain sanovat että on tehtövä parannus. jos ihminen ei tee parannusta, hän joutuu helvettiin


    • Anonyymi

      Toinen on lännestä tuleva kasteella kastettu ja ahdingoissa ryyditetty helluntailainen.

      Toinen on etelästä tuleva tulessa kastettu hieman langennut armoa tarvitseva joskus toivotonkin tapaus.

      Luukkaan evankeliumin loppupuolella on paljon vertauskuvallista asiaa tästä lännen ja Etelän välisestä kädenväännöstä.

      On olemassa viinitarha jossa on viikunapuu ja sinappipuu. Jne.

      Molemmat ovat ihan oikealla asialla ja Jeesus kallistuu vuoroin kummankin puoleen.
      He ovat kuin oikea ja vasen käsi.

      • Anonyymi

        Molemmat eivät ole "oikealla asialla" , sillä opillisesti helluntailaisuus (anabaptismi) ja luterilaisuus ovat toisiinsa nähden päinvastaisia, toinen poissulkee toisen.

        Jo Luther sanoi aikoinaan heidän lipevälle johtajalleen: "Meissä on eri henki".

        Kaikki keskustelut helluntailaisten kanssa, näilläkin foorumeilla, kyllä ovat todistaneet tämän. Helluntailaiset ehkä teeskentelevät ystävyyttä luterilaisia kohtaan ("Saatanan lapsille saakin valehdella"), vain hankkiakseen heistä / meistä käännynnäisiä. Minuun ei ole enää aikoihin uponnut mikään heikäläisten "hengellisyys", tunnen heidät, liiankin hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Molemmat eivät ole "oikealla asialla" , sillä opillisesti helluntailaisuus (anabaptismi) ja luterilaisuus ovat toisiinsa nähden päinvastaisia, toinen poissulkee toisen.

        Jo Luther sanoi aikoinaan heidän lipevälle johtajalleen: "Meissä on eri henki".

        Kaikki keskustelut helluntailaisten kanssa, näilläkin foorumeilla, kyllä ovat todistaneet tämän. Helluntailaiset ehkä teeskentelevät ystävyyttä luterilaisia kohtaan ("Saatanan lapsille saakin valehdella"), vain hankkiakseen heistä / meistä käännynnäisiä. Minuun ei ole enää aikoihin uponnut mikään heikäläisten "hengellisyys", tunnen heidät, liiankin hyvin.

        Niin kuin olen sanonut, minulla on luterilaisia ystäviä, eikä minulle ole tullut mieleenkään tehdä heistä käännynnäisiä. Minä iloitsen jokaisesta Jeesuksen omasta, kuuluu hän sitten luterilaiseen seurakuntaan, metodisteihin, baptisteihin tai katoliseen kirkkoon. Minulle merkitsee se, että ihminen on ottanut Jeesuksen vastaan elämäänsä. Se on tärkeintä. Kuukui hän sitten, mihin tahansa seurakuntaan.

        Juuri juttelin yhden ihmisen kanssa, miten uskovaisessakin ihmisessä välillä se lihan mieli ottaa vallan. Silloin tulee riitoja ja kaikenlaista eripuraa. Sitä taitaa aika ajoin olla meissä kaikissa.

        Äitini oli luterilainen. Hän kasvatti minut pelkoon. Pelkäsin äitiäni ja isääni rakastin. Äitini löi ja haukkui ja vei minulta itsetunnon kokonaan. Isänikin pelkäsi häntä, myös hänen äitinsä ja sisarensa pelkäsivät häntä. En tiedä, kärsikö hän siitä, että kaikki pelkäsivät häntä. Vuosi ennen kuolemaansa hän huusi minulle, kuinka hän joutuu häpeämään minua. Kun hän sairastui syöpään, hänessä tapahtui muutosta parempaan. Nykyään suren sitä, että elämäni ei mennyt niin kuin olisi halunnut. Ihmispelkoni esti sen.


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Niin kuin olen sanonut, minulla on luterilaisia ystäviä, eikä minulle ole tullut mieleenkään tehdä heistä käännynnäisiä. Minä iloitsen jokaisesta Jeesuksen omasta, kuuluu hän sitten luterilaiseen seurakuntaan, metodisteihin, baptisteihin tai katoliseen kirkkoon. Minulle merkitsee se, että ihminen on ottanut Jeesuksen vastaan elämäänsä. Se on tärkeintä. Kuukui hän sitten, mihin tahansa seurakuntaan.

        Juuri juttelin yhden ihmisen kanssa, miten uskovaisessakin ihmisessä välillä se lihan mieli ottaa vallan. Silloin tulee riitoja ja kaikenlaista eripuraa. Sitä taitaa aika ajoin olla meissä kaikissa.

        Äitini oli luterilainen. Hän kasvatti minut pelkoon. Pelkäsin äitiäni ja isääni rakastin. Äitini löi ja haukkui ja vei minulta itsetunnon kokonaan. Isänikin pelkäsi häntä, myös hänen äitinsä ja sisarensa pelkäsivät häntä. En tiedä, kärsikö hän siitä, että kaikki pelkäsivät häntä. Vuosi ennen kuolemaansa hän huusi minulle, kuinka hän joutuu häpeämään minua. Kun hän sairastui syöpään, hänessä tapahtui muutosta parempaan. Nykyään suren sitä, että elämäni ei mennyt niin kuin olisi halunnut. Ihmispelkoni esti sen.

        Jumala kutsuu usein sairauksien kautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala kutsuu usein sairauksien kautta.

        Tuossa tapauksessa Jumala ei ole näyttänyt kutsuvan.

        Kuten ei kutsu minuakaan, vaikka monenlaisia sairauksia on ollut.


      • Anonyymi

        Kun annat jotain almua älä huutele sitä kaikille vaan tee vaivihkaa kuten Jeesus opettaa ja taas synnin kanssa on samoin joskus ei tiedä mikä on oikea mikä väärä tai kun antaa ei tiedä mitä vasen oikea tekee mutta ääri itämainen oriental kirkko oli osittain miehitetty huijareilla siksi lännen kirkot otti eroa niiden okkulttismiin.


    • Anonyymi

      Helluntaikirkko ei käy tällaisia keskusteluja koska aika ja energia menee Kristuksen evankeliumin julistamiseen ja Jeesukseen uskoontulleiden upottamiseen että vedestä nousee ylös uudestisyntynyt Jumalan lapsi mikä elää iankaiken.

      • Anonyymi

        Mutta helluntailaiset käy


      • Anonyymi

        Käytättekö te nykyään Jeesuksesta nimitystä "Kristus"?

        Muistan hyvin, kuinka te Saalemissa (mm. K. Antturi) hyökkäsitte tuota "kirkon pappien Jeesukselle antamaa nimitystä" vastaan. "Ei meitä, haleluuja mikään kirkon pappien" kristus" pelasta, vain Jeesus-nimessä on pelastus! Ja kaikki kansa sanokoon" aamen! ""

        Ja "seurakunta" nauroi ja sanoi "aamen!"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käytättekö te nykyään Jeesuksesta nimitystä "Kristus"?

        Muistan hyvin, kuinka te Saalemissa (mm. K. Antturi) hyökkäsitte tuota "kirkon pappien Jeesukselle antamaa nimitystä" vastaan. "Ei meitä, haleluuja mikään kirkon pappien" kristus" pelasta, vain Jeesus-nimessä on pelastus! Ja kaikki kansa sanokoon" aamen! ""

        Ja "seurakunta" nauroi ja sanoi "aamen!"

        En ollut kylläkään siellä ja jos olisin ollut, en olisi nauranut. Olen sitä mieltä, että K. Antturi ei olisi saanut sanoa noin, ainakin minun mielestäni. Mutta ainahan me sanomme sellaista, mitä ei saisi sanoa. Ainakin minä olen sanonut paljon sellaista, mikä olisi saanut jäädä sanomatta.

        Minä en ole koskaan pitänyt siitä, että haukutaan toisia. Minä jouduin lapsuuteni siitä kärsimään ja sen tähden en pidä haukkumisesta ollenkaan.

        Kun olin nuori ja kävin kirkossa, ihmettelin itsekseni sitä, miksi siellä puhutaan vain Jumalasta, koska Jeesushan meni ristille. Kun mieheni oli kuollut ja menin anoppini kanssa Launeen kirkkoon, niin siellä pappi puhui silloin Jeesuksesta. Oli hyvilläni, mutta anoppini oli vähän myrtynyt ja sanoi, ettei hän ymmärrä, miksi pappi Jeesuksesta puhui eikä Jumalasta. Näin se menee, pappikaan ei voi olla kaikkien mieleen. Mutta minä olin onnellinen papin saarnasta.

        Silloin, kun en ollut uskossa Jeesukseen, en silloinkaan halunnut riidellä, miksi nyt haluaisin.


      • Monkki kirjoitti:

        En ollut kylläkään siellä ja jos olisin ollut, en olisi nauranut. Olen sitä mieltä, että K. Antturi ei olisi saanut sanoa noin, ainakin minun mielestäni. Mutta ainahan me sanomme sellaista, mitä ei saisi sanoa. Ainakin minä olen sanonut paljon sellaista, mikä olisi saanut jäädä sanomatta.

        Minä en ole koskaan pitänyt siitä, että haukutaan toisia. Minä jouduin lapsuuteni siitä kärsimään ja sen tähden en pidä haukkumisesta ollenkaan.

        Kun olin nuori ja kävin kirkossa, ihmettelin itsekseni sitä, miksi siellä puhutaan vain Jumalasta, koska Jeesushan meni ristille. Kun mieheni oli kuollut ja menin anoppini kanssa Launeen kirkkoon, niin siellä pappi puhui silloin Jeesuksesta. Oli hyvilläni, mutta anoppini oli vähän myrtynyt ja sanoi, ettei hän ymmärrä, miksi pappi Jeesuksesta puhui eikä Jumalasta. Näin se menee, pappikaan ei voi olla kaikkien mieleen. Mutta minä olin onnellinen papin saarnasta.

        Silloin, kun en ollut uskossa Jeesukseen, en silloinkaan halunnut riidellä, miksi nyt haluaisin.

        Evlut kirkon piispoilla on kynnys käyttää nimeä Jeesus. Vaikka vain siinä n i m e s s ä on pelastus.
        Kristus ei ole nimi.


      • Anonyymi

        Voi olla ettei elä iankaiken koska omavanhurskaus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytättekö te nykyään Jeesuksesta nimitystä "Kristus"?

        Muistan hyvin, kuinka te Saalemissa (mm. K. Antturi) hyökkäsitte tuota "kirkon pappien Jeesukselle antamaa nimitystä" vastaan. "Ei meitä, haleluuja mikään kirkon pappien" kristus" pelasta, vain Jeesus-nimessä on pelastus! Ja kaikki kansa sanokoon" aamen! ""

        Ja "seurakunta" nauroi ja sanoi "aamen!"

        Älkää uskoko näitä hellareista vapareita on kopioita alkuperästä vaan ei oikeita.


      • Anonyymi
        yIämummo kirjoitti:

        Evlut kirkon piispoilla on kynnys käyttää nimeä Jeesus. Vaikka vain siinä n i m e s s ä on pelastus.
        Kristus ei ole nimi.

        Jaaha eksyttää KRISTUS ON OIKEIN ARVONIMI


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaaha eksyttää KRISTUS ON OIKEIN ARVONIMI

        Mutta Jeesus on nimi.


      • yIämummo kirjoitti:

        Mutta Jeesus on nimi.

        Espanjassa mies voi olla Maria Jesús.

        Ja nainen Jesús María.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Espanjassa mies voi olla Maria Jesús.

        Ja nainen Jesús María.

        Ja Jouko Erkkilä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja Jouko Erkkilä.

        Ei oikeastaan.

        Mutta Espanjassa on Risto Medije. TV-kasvo.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ei oikeastaan.

        Mutta Espanjassa on Risto Medije. TV-kasvo.

        Kyllä siellä Jouko Erkkiä loisii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siellä Jouko Erkkiä loisii.

        Tai elää eläkeläisen elämää.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tai elää eläkeläisen elämää.

        Huijatulla (minimi)sairaseläkkeellä.


    • Anonyymi

      Se viha on vain aloittajan päässä ja asenteissa! Helluntalaiset ovat meidänkin siskojamme ja veljiämme! Aloittajatrollin tapaiset yrittävät vain lyödä kiiloja välillemme onnistumatta siinä! Taas miljoonatta kertaa esiintyvä juuttusi on erittäin huono ja läpinäkyvä yritys! Toki luterilaiset ja helluntalaiset ovat eri mieltä joistakin pikkuisista yksityiskohdista ja se on ihan tervettäkin, koska emme ole mitään robotteja, joita ohjaillaan jostain konekeskuksesta. Trollit taas käyttävät aivan identtistä kaavaa kuin koneet, ymmärtämättä asioiden oikeita näkökulmia.

      • Anonyymi

        Mitä ihmettä höpötät. Ensimmäisen kerran olen luterilaisten palstalle aloituksen tehnyt. Oikea trolli selviää sinullekin kun käyt hellareiden palstalla lukemassa satoja lähes idettisiä aloituksia ja kommentteja.


      • Anonyymi

        helluntailaiset täällä herjaa luterilaisia . martin kaljoja , martin viini (ehtoollinen) , jne, jne !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä höpötät. Ensimmäisen kerran olen luterilaisten palstalle aloituksen tehnyt. Oikea trolli selviää sinullekin kun käyt hellareiden palstalla lukemassa satoja lähes idettisiä aloituksia ja kommentteja.

        Joo, uskotaan uskotaan, heh heh! Ensimmäinen kerta...... :)


    • Anonyymi

      Eräät fundamentalistiset uskovat pilkkaavat ja mitätöivät luterilaisten uskoa palstalla täysin häpäilemättä nimitellen heitä solvaavin sanakääntein. Ja nämä samat rienaajat pillastuvat heti kun heitä vähääkään arvostelee.

      • Anonyymi

        Ja itse nimittelet toisia fundamentalisiksi uskoviksi. Luterilaiset kyllä ihan itse mitätöivät uskonsa omalla käyttäytymisellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja itse nimittelet toisia fundamentalisiksi uskoviksi. Luterilaiset kyllä ihan itse mitätöivät uskonsa omalla käyttäytymisellä.

        Miten käyttäydytte rahankerääjät muiden tiloissa ja pilkkaamassa muita.


    • En käy tuolla hellareiden palstalla mutta ainakin tällä palstalla lähes päivittäin aloittavat jonkin sonnanheitto ketjun jossa haukkuvat luterilaisia tai kirkkoa. Olisi melko typerää odottaa noihin kirjoituksiin jotain ylitsevuotavan ystävällistä suitsutusta sillä niinhän metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Tuskin minuunkaan suhtaudutaan ystävällisesti jos menen heidän palstalle tekemään vastaavaa. Vihaa tuo tuskin kuitenkaan on korkeintaan jonkin asteista inhoa ja vastenmielisyyttä joka ei johdu uskosta vaan ihan heidän käytöksestään. No kaikki helluntailaisethan eivät varmastikaan tuota tee ja taitaa olla osa noista palstan pahimmista sontatykeistä viidesläisiä joten rehellisyyden nimissä "kunnia" sille jolle se kuuluu.

      • Anonyymi

        Näyt hyvin purkavan vihaasi heihin myös tällä palstalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näyt hyvin purkavan vihaasi heihin myös tällä palstalla.

        Jälleen kerran väärin. Et kait nyt tosissasi ole sitä mieltä, että kenenkään pitäisi katsella noiden ala-arvoisia juttuja ja kenties kiitellä niistä.

        Kuinka typerä pitää olla että tuollaista odottaa?


      • Tuolle ei löydy mitään perusteita mutta onko siis niin että ollaksesi viidesläinen pitää olla sontatykki.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tuolle ei löydy mitään perusteita mutta onko siis niin että ollaksesi viidesläinen pitää olla sontatykki.

        Omat kirjoituksesi ovat peruste sille, että olet pelkkä sontatykki.


      • Anonyymi

        "Olisi melko typerää odottaa noihin kirjoituksiin jotain ylitsevuotavan ystävällistä suitsutusta sillä niinhän metsä vastaa kuin sinne huudetaan."

        Tolkku on oikeassa että varsinkin luterilaiset vaativat palvelua palvelusta, mutta kristinuskossa ei ole asianlaita näin. Kristinuskossa metsä vastaa aina rakkauden täyttämin asioin riippumatta miten sinne huudetaan. Näin on laita uskovien kesken eli Jeesuksessa olevien ihmisten kesken. Tämä maailma tietenkin työstää vihaa meitä kohtaan mutta me vastaamme aina evankeliumilla ja Jeesuksen rakkaudella. Asuuhan Jeesus sydämissämme.


      • yIämummo kirjoitti:

        Omat kirjoituksesi ovat peruste sille, että olet pelkkä sontatykki.

        Tuskinpa vaan vai montako aloitusta olen tehnyt kyseisestä aiheesta ? 0
        Kun sinä taas lukemattomia sonnanheitto ketjuja. Ainoastaan haukuttavat noissa vaihtuvat.
        Kirjoittaisit ihan vaan sillä aito_laisellasi . Tuonkin nimimerkin olet ottanut alun perin siksi että pääset mummomuoria morkkaamaan ja sitten kuvittelet sen olevan jotenkin hauskaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Olisi melko typerää odottaa noihin kirjoituksiin jotain ylitsevuotavan ystävällistä suitsutusta sillä niinhän metsä vastaa kuin sinne huudetaan."

        Tolkku on oikeassa että varsinkin luterilaiset vaativat palvelua palvelusta, mutta kristinuskossa ei ole asianlaita näin. Kristinuskossa metsä vastaa aina rakkauden täyttämin asioin riippumatta miten sinne huudetaan. Näin on laita uskovien kesken eli Jeesuksessa olevien ihmisten kesken. Tämä maailma tietenkin työstää vihaa meitä kohtaan mutta me vastaamme aina evankeliumilla ja Jeesuksen rakkaudella. Asuuhan Jeesus sydämissämme.

        Tuo teidän ystävällisyys on kyllä nähty. Se on varsin rajallista ja haisevaa. Jos tuntuu kovin vaikealta asiallinen kirjoitus niin ottakaa vaikka nimimerkki Tipale mallia. Hän kaiketi helluntailainen mutta osaa silti käyttäytyä.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tuskinpa vaan vai montako aloitusta olen tehnyt kyseisestä aiheesta ? 0
        Kun sinä taas lukemattomia sonnanheitto ketjuja. Ainoastaan haukuttavat noissa vaihtuvat.
        Kirjoittaisit ihan vaan sillä aito_laisellasi . Tuonkin nimimerkin olet ottanut alun perin siksi että pääset mummomuoria morkkaamaan ja sitten kuvittelet sen olevan jotenkin hauskaa.

        Aloituksista en tiedä mutta tekstisi ovat täysin ala-arvoisia.


      • yIämummo kirjoitti:

        Aloituksista en tiedä mutta tekstisi ovat täysin ala-arvoisia.

        Jostain kumman syystä sinun pitää ne yleensä nylkyttää vieläpä useammalla nimimerkillä komppailen itseäsi.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Jostain kumman syystä sinun pitää ne yleensä nylkyttää vieläpä useammalla nimimerkillä komppailen itseäsi.

        Yritä hyvä tyttö hillitä mielikuvitustasi.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tuo teidän ystävällisyys on kyllä nähty. Se on varsin rajallista ja haisevaa. Jos tuntuu kovin vaikealta asiallinen kirjoitus niin ottakaa vaikka nimimerkki Tipale mallia. Hän kaiketi helluntailainen mutta osaa silti käyttäytyä.

        "Tuo teidän ystävällisyys on kyllä nähty. Se on varsin rajallista ja haisevaa."

        Jeesus rakastaa myös sinua. Ota Herra Jeesus vastaan sydämeesi, niin sen jälkeen sinun ei enää tarvitse suoltaa tuollaisia vihaa täynnä viestejä vaan otat kaiken vastaan rakkaudella Jeesuksessa Kristuksessa.


      • yIämummo kirjoitti:

        Yritä hyvä tyttö hillitä mielikuvitustasi.

        Kuvitteletko tytöttelyn olevan suurikin juttu :d


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Kuvitteletko tytöttelyn olevan suurikin juttu :d

        Ihan miten itse sen koet.


      • Anonyymi
        yIämummo kirjoitti:

        Yritä hyvä tyttö hillitä mielikuvitustasi.

        Oletko tosiaan näin epärehellinen ?
        Kaikille täällä vähänkin käyneille, on päivänselvää, että käytät tilanteen mukaan jotain nimimerkeistäsi ja aito_ lainen on warmasti yksi niistä.

        Kaikki tekisivät hyvin, mikäli ilmoittaisivat sinut kaikkine nikkeinesi pois täältä häiriköimästä, sinä olet foorumin pahin trolli, vain monot yltää samaan, koska kuulutte samaan kategoriaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tosiaan näin epärehellinen ?
        Kaikille täällä vähänkin käyneille, on päivänselvää, että käytät tilanteen mukaan jotain nimimerkeistäsi ja aito_ lainen on warmasti yksi niistä.

        Kaikki tekisivät hyvin, mikäli ilmoittaisivat sinut kaikkine nikkeinesi pois täältä häiriköimästä, sinä olet foorumin pahin trolli, vain monot yltää samaan, koska kuulutte samaan kategoriaan.

        Minusta on lähinnä humoristista, että sinä Anonyymi tivaat jatkuvasti joidenkin nikeistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olisi melko typerää odottaa noihin kirjoituksiin jotain ylitsevuotavan ystävällistä suitsutusta sillä niinhän metsä vastaa kuin sinne huudetaan."

        Tolkku on oikeassa että varsinkin luterilaiset vaativat palvelua palvelusta, mutta kristinuskossa ei ole asianlaita näin. Kristinuskossa metsä vastaa aina rakkauden täyttämin asioin riippumatta miten sinne huudetaan. Näin on laita uskovien kesken eli Jeesuksessa olevien ihmisten kesken. Tämä maailma tietenkin työstää vihaa meitä kohtaan mutta me vastaamme aina evankeliumilla ja Jeesuksen rakkaudella. Asuuhan Jeesus sydämissämme.

        Jeesus ei varastelee kenenkään huonekaluja eikä erota kirkoista saati omasta perheestä tai ystävistä eikä varastele muilta kelloja koiria kenkiä saati mitään KOULUKIRJOJA kirjojakaan tai kukkia tai peittoja JEESUS EI KULJE VARASTAMASSA MITÄÄN heti kun alkaa tavaraa hävitä se on perkele joukkoineen.


      • Anonyymi
        yIämummo kirjoitti:

        Minusta on lähinnä humoristista, että sinä Anonyymi tivaat jatkuvasti joidenkin nikeistä.

        Minusta näytät typeryytesi kun kirjoitat anonyymeistä yhtään mitään, jokainen tietää myös, että tänne voi kirjautua useammalla nimimerkillä, koska tunnistautumista ei vaadita.

        Sinä olet käyttänyt ja käytät useampia nimimerkkejä vieläkin ja kaikki keksityt ja muita halventavat nikkisi ovat täysin samalla tavalla anonymejä, kuin anonyymit.
        Haukut periaatteessa kaikkia ja kaikkea, olet mahdollisesti itse joku *koulukiusattu reppana ja purat turhautumistasi täällä monen nimimerkin turvin, jotka ovat siis yhtä anonyymejä, kuten omani.
        * mikäli olet, tähän on tarjolla hoitoja, joihin sinun kannattaa hakeutua.

        Säännöissä ei ole rekisteröitipakkoa ja feikki rekisteröinnit menee lävitse, koska tunnistautumista ei vaadita.
        Sinä toimit juuri viimeisen vaihtoehdon mukaisesti evlut, luterilainen, aito_ lainen, ylämummo, ym, ym


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta näytät typeryytesi kun kirjoitat anonyymeistä yhtään mitään, jokainen tietää myös, että tänne voi kirjautua useammalla nimimerkillä, koska tunnistautumista ei vaadita.

        Sinä olet käyttänyt ja käytät useampia nimimerkkejä vieläkin ja kaikki keksityt ja muita halventavat nikkisi ovat täysin samalla tavalla anonymejä, kuin anonyymit.
        Haukut periaatteessa kaikkia ja kaikkea, olet mahdollisesti itse joku *koulukiusattu reppana ja purat turhautumistasi täällä monen nimimerkin turvin, jotka ovat siis yhtä anonyymejä, kuten omani.
        * mikäli olet, tähän on tarjolla hoitoja, joihin sinun kannattaa hakeutua.

        Säännöissä ei ole rekisteröitipakkoa ja feikki rekisteröinnit menee lävitse, koska tunnistautumista ei vaadita.
        Sinä toimit juuri viimeisen vaihtoehdon mukaisesti evlut, luterilainen, aito_ lainen, ylämummo, ym, ym

        Älä et oo tosissasi:xd


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Älä et oo tosissasi:xd

        Taas ilmoittaudut, eli olet siis myös tolkun.ihminen, evlut, ylämummo, aito_ lainen, ja mitähän vielä ?
        Toisin sanoen, keskustelet itseksesi, näiden jakautuneiden persooniesi kanssa, sekä komppaat niitä, sairasta !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas ilmoittaudut, eli olet siis myös tolkun.ihminen, evlut, ylämummo, aito_ lainen, ja mitähän vielä ?
        Toisin sanoen, keskustelet itseksesi, näiden jakautuneiden persooniesi kanssa, sekä komppaat niitä, sairasta !

        Ai siellä taas aito_lainen vauhdissa. No sinullahan ei ole muuta tekemistä kuin olla koko päivä palstalla aamusta iltaan jne. Haluatko taas tietää mitä tein nuo tunnit kun olin pois.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ai siellä taas aito_lainen vauhdissa. No sinullahan ei ole muuta tekemistä kuin olla koko päivä palstalla aamusta iltaan jne. Haluatko taas tietää mitä tein nuo tunnit kun olin pois.

        No ei ollut, miksi siis vastasit ikäänkuin multinikki evlut tuossa ylempänä ?

        Tämä viesti;" Älä et oo tosissasi:xd", koska se näytti siltä, että olisit juuri itse myös tuo multinikki aito_ lainen jne muut nikit?


    • Anonyymi

      Luterilaisten viha helluntailaisia kohtaan johtuu tietenkin siitä, että me helluntailaiset olemme Jeesuksessa. Jokainen ei-uskova vihaa sellaista ihmistä jossa Jeesus asuu, koska he vihasivat jo aikoinaan Jeesusta ja luterilaiset nimikristityt ovat tämän vihan perineet isiltään. Mutta samaan hengenvetoon täytyy muistaa että luterilaisten joukossa on myös paljon sisariamme ja veljiämme Jeesuksessa Kristuksessa vaikka heidän oppinsa toisinaan ovat kristinuskolle vieraita, mutta ymmärrän että armo Jeesuksessa kohtaa myös heitä koska uskovat Jumalan Pojan Jeesuksen nimeen. Amen

      • Anonyymi

        Tuo on se syy miksi hellarit vihaa uskovia luterilaisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on se syy miksi hellarit vihaa uskovia luterilaisia

        Mutta samaan hengenvetoon täytyy muistaa että luterilaisten joukossa on myös paljon sisariamme ja veljiämme Jeesuksessa Kristuksessa vaikka heidän oppinsa toisinaan ovat kristinuskolle vieraita, mutta ymmärrän että armo Jeesuksessa kohtaa myös heitä koska uskovat Jumalan Pojan Jeesuksen nimeen. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta samaan hengenvetoon täytyy muistaa että luterilaisten joukossa on myös paljon sisariamme ja veljiämme Jeesuksessa Kristuksessa vaikka heidän oppinsa toisinaan ovat kristinuskolle vieraita, mutta ymmärrän että armo Jeesuksessa kohtaa myös heitä koska uskovat Jumalan Pojan Jeesuksen nimeen. Amen

        Oletpa omahyväinen ja vain itseäsi täynnä. Neuvon että arvioisit vain omaa uskoasi ja jättäisit muiden uskon arvioimisen vähemmälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa omahyväinen ja vain itseäsi täynnä. Neuvon että arvioisit vain omaa uskoasi ja jättäisit muiden uskon arvioimisen vähemmälle.

        "Oletpa omahyväinen ja vain itseäsi täynnä."

        Tarkasti ottaen olen täynnä Jeesusta Kristusta, joka on myös kuningasten Kuningas. Eiköhän Jeesuksen suomat neuvot ole ihan riittäviä minulle.


      • Anonyymi

        Kyllä hellareissa on vääriä oppeja kertakaikkiaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Oletpa omahyväinen ja vain itseäsi täynnä."

        Tarkasti ottaen olen täynnä Jeesusta Kristusta, joka on myös kuningasten Kuningas. Eiköhän Jeesuksen suomat neuvot ole ihan riittäviä minulle.

        Et edes älyä mitä tarkoittaa kuningasten kuningas


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et edes älyä mitä tarkoittaa kuningasten kuningas

        On se silti aika ylimielistä.


    • Anonyymi

      Niin metsä vastaa kuin sille huudetaan. Te helluntailaiset tämän huutelun aloititte.

      • Anonyymi

        Minä oli se aloitus?


    • Anonyymi

      Yhteinen homoihin kohdistuva syrjintä ja viha yhdistää helluntailaisia ja viidesläisiä.

      • Anonyymi

        se on sitä itsensä korottamaista , olla parempi kuin tuo toinen.

        sitähän ne raamatun fariseuksetkin Jeesukselle sanoi:
        "Miksi sinun opetuslapsesi ei pese käsiään ruvetessaan aterialle" Matt: 15:

        edelliseen , "jolla on korva se kuulkoon"


      • Eivät ajattele, että homot ovat miehiä.

        Heille homot ovat jotain kummallista ja kauheaa.


      • Ja ajattelevat, että eivät ole miehiä, vaan oksettavia.


      • Anonyymi

        Itse ymmärrän että vain helluntailaiset ym. Jeesukseen uskovat rakastavat myös homoseksuaaleja niin paljon että kerromme myös heille Jumalan tahto totuuden mukaisesti emmekä valhetellen. Näin suomme homoseksuaaleille mahdollisuuden pelastua taivaaseen eikä heidän sitten tarvikaan kitua kadotuksessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse ymmärrän että vain helluntailaiset ym. Jeesukseen uskovat rakastavat myös homoseksuaaleja niin paljon että kerromme myös heille Jumalan tahto totuuden mukaisesti emmekä valhetellen. Näin suomme homoseksuaaleille mahdollisuuden pelastua taivaaseen eikä heidän sitten tarvikaan kitua kadotuksessa.

        En ole huomannut mitä Jumalan tahtoa totuuden mukaisesti olette kertoneet homoseksuaalisille.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        En ole huomannut mitä Jumalan tahtoa totuuden mukaisesti olette kertoneet homoseksuaalisille.

        Et olekaan, hyvä niin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et olekaan, hyvä niin.

        Eli turhaa hommanne on. Sitä ei huomata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ymmärrän että vain helluntailaiset ym. Jeesukseen uskovat rakastavat myös homoseksuaaleja niin paljon että kerromme myös heille Jumalan tahto totuuden mukaisesti emmekä valhetellen. Näin suomme homoseksuaaleille mahdollisuuden pelastua taivaaseen eikä heidän sitten tarvikaan kitua kadotuksessa.

        Espoossa on juutalaisia pyllyseksissä voiko joku kertoo et se ei ole oikein sopivaa käytöstä Mooses mies miehen kanssa nainen naisen. Kuka kertoo Ukrainan kielellä .


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Eli turhaa hommanne on. Sitä ei huomata.

        Et halua huomata


    • Anonyymi
      • Islam on myös levinnyt moneen maahan. Buddhalaisuus ja hindulaisuus eivät ole levinneet kovin kummoisesti.


      • torre3 kirjoitti:

        Islam on myös levinnyt moneen maahan. Buddhalaisuus ja hindulaisuus eivät ole levinneet kovin kummoisesti.

        Ilman tuo vain tuhoa länsimaihin,


      • yIämummo kirjoitti:

        Ilman tuo vain tuhoa länsimaihin,

        Vai niin.

        Ennen aikaan luterilaiset ja katoliset sotivat 30 vuotta, ja 40 prosenttia Saksan väestä kuoli, ja muualla Euroopassa lisää.


      • torre3 kirjoitti:

        Vai niin.

        Ennen aikaan luterilaiset ja katoliset sotivat 30 vuotta, ja 40 prosenttia Saksan väestä kuoli, ja muualla Euroopassa lisää.

        Kristityt taitavat kyllä johtaa kiistatta tappamistilastoja.


      • Anonyymi
        yIämummo kirjoitti:

        Ilman tuo vain tuhoa länsimaihin,

        Äörioikeisto on tällä hetkellä eniten uhreja tuottanut terroriin turvautuva aate Euroopassa.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Kristityt taitavat kyllä johtaa kiistatta tappamistilastoja.

        Kyllä ne kommunistit on.




      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kommunismi on mennyttä aikaa.

        Tyhmyytesi ei enää edes yllätä.


      • Anonyymi
        yIämummo kirjoitti:

        Älä puhu skeidaa!
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kommunismin_musta_kirja

        Tällä hetkellä Euroopassa siinä sanottiin. Et vissiin käsitä lukemaasi? Suomessakin poliisi pidätti iskuja suunnitelleet äärioikeistolaisen ryhmän juuri. Oli konetuliaseita ja räjähteitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tällä hetkellä Euroopassa siinä sanottiin. Et vissiin käsitä lukemaasi? Suomessakin poliisi pidätti iskuja suunnitelleet äärioikeistolaisen ryhmän juuri. Oli konetuliaseita ja räjähteitä.

        Oliko niitä tilastoja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmyytesi ei enää edes yllätä.

        Ai. Nytkö kommunismi onkin nykyaikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne kommunistit on.

        Adolf Hitler oli uskovainen. Hän pani homot kaasukammioihin muiden vihaamiensa ihmisryhmien kanssa. Hän toteutti Jumalansa tahtoa kirjaimellisesti.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ai. Nytkö kommunismi onkin nykyaikaa?

        Ei se koskaan ole loppunutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adolf Hitler oli uskovainen. Hän pani homot kaasukammioihin muiden vihaamiensa ihmisryhmien kanssa. Hän toteutti Jumalansa tahtoa kirjaimellisesti.

        Hitler uskoi eräänlaiseen kaitselmukseen mutta ei uskonut Jeesukseen koska Jeesus oli juutalainen.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ai. Nytkö kommunismi onkin nykyaikaa?

        Koko vasemmisto ihannoi kommunismia,toki se ei enää ole niin räikeässä muodossa kuin ennen. Se juuri nykyajassamme onkin vaarallista, että asioita ei helposti päältä päin huomaa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ai. Nytkö kommunismi onkin nykyaikaa?

        Miten joku voi mässätä itsensä sellaiseen kuntoon kuin Kuutio ja sinä Jammu🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äörioikeisto on tällä hetkellä eniten uhreja tuottanut terroriin turvautuva aate Euroopassa.

        Kyllä se lsIam on edelleen.


      • Onneksi en huomaa kuin sinun inhon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se koskaan ole loppunutkaan.

        Kuuba ja Pohjois -Korea eivät ole kovin merkittäviä kommunistia valtioita. Pientä kommunismi on.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kuuba ja Pohjois -Korea eivät ole kovin merkittäviä kommunistia valtioita. Pientä kommunismi on.

        Ei kukaan kuvittelekaan, että jotain tietäisit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hitler uskoi eräänlaiseen kaitselmukseen mutta ei uskonut Jeesukseen koska Jeesus oli juutalainen.

        Yllätys tässä onkin se ettei Hitler pitänyt Jeesusta juutalaisena ja hänen evankeliuminsa oli juuri Johanneksen evankeliumi. Paavali oli hänelle sensijaan saastainen juutalainen. Uskovat eivät ole kovin rationaalisia ajatuskyvyltään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllätys tässä onkin se ettei Hitler pitänyt Jeesusta juutalaisena ja hänen evankeliuminsa oli juuri Johanneksen evankeliumi. Paavali oli hänelle sensijaan saastainen juutalainen. Uskovat eivät ole kovin rationaalisia ajatuskyvyltään.

        Hitler on sinulle uskovainen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hitler on sinulle uskovainen?

        Hitler muutti Itävallasta Saksan Baijeriin, ja omaksui Lutherin opit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan kuvittelekaan, että jotain tietäisit.

        Tiedän, että kommunismi jäi Suomessa 1970-luvulle.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tiedän, että kommunismi jäi Suomessa 1970-luvulle.

        Höpöhöpö! Edelleen on kommunistinen puolue.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö! Edelleen on kommunistinen puolue.

        Tiedossa on. Johtaja on ollut mieheni työnjohtaja aikoinaan. Turhaa luulet, etten tiedä mitään.

        Suomen kommunistinen puolue on toisin yksi mitättömmistä: ei mitään asiaa eduskuntaan tai minnekään.


      • Anonyymi

        Kaikki nimellä Christian ei ole kristittyjen mitä TV ja muuta on olemassa myyntijeesusta monet on ihan muiden uskontojen tekemää bisnestä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Vai niin.

        Ennen aikaan luterilaiset ja katoliset sotivat 30 vuotta, ja 40 prosenttia Saksan väestä kuoli, ja muualla Euroopassa lisää.

        Koko albania on muslimia


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Kristityt taitavat kyllä johtaa kiistatta tappamistilastoja.

        Muslimit taitaa johtaa murhaaja tilastoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adolf Hitler oli uskovainen. Hän pani homot kaasukammioihin muiden vihaamiensa ihmisryhmien kanssa. Hän toteutti Jumalansa tahtoa kirjaimellisesti.

        Hitler oli Jude jolla oli venäläinen kaasu


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kuuba ja Pohjois -Korea eivät ole kovin merkittäviä kommunistia valtioita. Pientä kommunismi on.

        Kiinalaiset vie työpaikat


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Hitler muutti Itävallasta Saksan Baijeriin, ja omaksui Lutherin opit.

        Hitlerin vanhemmat oli judeja Alice ja Alois


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hitlerin vanhemmat oli judeja Alice ja Alois

        Hitlerin perheellä oli juutalaisia ystäviä Itävallassa.

        Ole tarkkana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koko albania on muslimia

        Jopa keksit erittäin pienen tekijän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hitler on sinulle uskovainen?

        Hitler oli vapaakirkollinen uskovainen. Nämä ainakin häntä kovin ihailivat. Luterilainen perisyntioppi oli Hitlerille mielettömin oppi mitä ihmisaivot olivat koskaan keksineet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö! Edelleen on kommunistinen puolue.

        Paljonko oli ääniosuus tämän vuoden eduskuntavaaleissa? Minäpä kerron, se oli 0.1%. Kommunismin kannatus on siis jopa Ano Turtiaisen puulaakia vähäisempää, he keräsivät sentään 0.27% äänistä.

        -a-teisti-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko oli ääniosuus tämän vuoden eduskuntavaaleissa? Minäpä kerron, se oli 0.1%. Kommunismin kannatus on siis jopa Ano Turtiaisen puulaakia vähäisempää, he keräsivät sentään 0.27% äänistä.

        -a-teisti-

        Näinhän se on. Mutta luulee, että kommunismi hallitsee.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Kristityt taitavat kyllä johtaa kiistatta tappamistilastoja.

        Ehkä kuitenkin isä "aurinkoinen", vai mikä lie Stalin, lenin ja nyt uusi putin, kaikki samanlaisia diktaattoreta ja murhaajia...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kuitenkin isä "aurinkoinen", vai mikä lie Stalin, lenin ja nyt uusi putin, kaikki samanlaisia diktaattoreta ja murhaajia...

        Historian juoksussa hänkin pikku tekijä .Tietäisit jos olisit historiaa lukenut.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tiedossa on. Johtaja on ollut mieheni työnjohtaja aikoinaan. Turhaa luulet, etten tiedä mitään.

        Suomen kommunistinen puolue on toisin yksi mitättömmistä: ei mitään asiaa eduskuntaan tai minnekään.

        Koetas nyt ihan oikeasti miettiä, että miehellä ei voi olla miestä, vai oletko mahdollisesti se teidän suhteessa, joka kuvittelee olevansa nainen ?
        Näin ainakin lepakolla tuntuu menevän, että toinen kuvittelee olevansa mies.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Historian juoksussa hänkin pikku tekijä .Tietäisit jos olisit historiaa lukenut.

        Siis mitä ?
        Väitätkö, ettei nuo mainitsemani kommarit, Stalin, Lenin, Putin Hitler ja Mao ole teurastanut ihmisiä kautta historian eniten ?

        Jossain uskonsodissa ei ole voinut noita miljoonia edes olla, kun ihmisiäkään ei ole jossain ennen ajanlaskumme alkua ollut niin paljon, kuin ajanlaskumme aikana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koetas nyt ihan oikeasti miettiä, että miehellä ei voi olla miestä, vai oletko mahdollisesti se teidän suhteessa, joka kuvittelee olevansa nainen ?
        Näin ainakin lepakolla tuntuu menevän, että toinen kuvittelee olevansa mies.

        Meillä menee niin, että avioliitossa on kaksi miestä.

        Sellainen on avioliitto kun ollaan samaa sukupuolta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Meillä menee niin, että avioliitossa on kaksi miestä.

        Sellainen on avioliitto kun ollaan samaa sukupuolta.

        Kaksi irstasta pappaa avioliitossa. 😏


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Kuuba ja Pohjois -Korea eivät ole kovin merkittäviä kommunistia valtioita. Pientä kommunismi on.

        Aidot, suomalaiset kommunistit ovat tarkkoja, minkä he tunnustavat aatteelliseksi kommunismiksi.

        Moni maa ja yksilökin voi väittää itseään kommunistiseksi, muttei kuitenkaan ole tätä tarkasti.

        P-Korea ei edusta kommunismin ihannetta, vaan termin väärinkäyttöä. Siellä palvotaan johtajaa lähes uskonnollisesti ja siellä elää harvainvaltainen öky-eliitti.

        Kuuba taas ei yhteiskuntana edusta kommunismia, vaikka kommunistinen puolue saattaa olla johtoasemassa.

        Myöskään NL aikoinaan ei yhteiskuntana ollut kommunistinen, vaan tietyllä tapaa sosialistinen. Kommunistinen puolue kyllä johti maata.

        Aidon kommunismin aatteeseen ei kuulu, että johtoporras elää elitistisesti ja kansa niukasti ja Johtaja korotetaan ylitse muiden. Näin oli aikoinaan mm. Stalininkin kohdalla.

        Näin olen eräänkin ystäväni puheista asiat ymmärtänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adolf Hitler oli uskovainen. Hän pani homot kaasukammioihin muiden vihaamiensa ihmisryhmien kanssa. Hän toteutti Jumalansa tahtoa kirjaimellisesti.

        minusta hitler oli demonien vallassa.


    • Anonyymi

      Kommonistiset venäjän trollit yrittävät saada Suomeen riitaisuutta.

      Kommonistit vastustavat Jumalan tahtoa.

      Jumalan tahto on:
      Matt. 22:
      37. Jeesus vastasi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi, kaikesta sielustasi ja kaikella ymmärrykselläsi.'
      38. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
      39. Toinen, tämän kaltainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.'
      40. Näihin kahteen käskyyn sisältyy koko laki ja profeetat."

      • Anonyymi

        "Rakkasta Jumalaa yli kaiken" merkitsee Hänen käskyjensä noudattamista.

        1. Sam. 15:3

        Mene siis nyt ja kukista amalekilaiset. Julista heidät ja heidän omaisuutensa Herralle kuuluvaksi uhriksi. Älä sääli heitä vaan tapa kaikki, miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Rakkasta Jumalaa yli kaiken" merkitsee Hänen käskyjensä noudattamista.

        1. Sam. 15:3

        Mene siis nyt ja kukista amalekilaiset. Julista heidät ja heidän omaisuutensa Herralle kuuluvaksi uhriksi. Älä sääli heitä vaan tapa kaikki, miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit.

        "1. Sam. 15:3

        Mene siis nyt ja kukista amalekilaiset. Julista heidät ja heidän omaisuutensa Herralle kuuluvaksi uhriksi. Älä sääli heitä vaan tapa kaikki, miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit."

        Kuvastaa myös mitä tuleman pitää jos Jumalan tahto ei ihmisille kelpaa vaan kapinoidaan Jumalaa vastaan. Käytännössä kaikki pannaan sileäksi - vauvasta vaariin ja näin kaikkinainen pahuus katoaa maailmasta ja jäljelle jää vain me joille Jumalan rakkaus on kelvannut. Tästä syystä tulee rakastaa Jumalaa yli kaiken muun. Vain harvat valitut tähän kykenevät. Haluatko sinä tuhoutua ihan turhaan pahuuden alttarille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "1. Sam. 15:3

        Mene siis nyt ja kukista amalekilaiset. Julista heidät ja heidän omaisuutensa Herralle kuuluvaksi uhriksi. Älä sääli heitä vaan tapa kaikki, miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit."

        Kuvastaa myös mitä tuleman pitää jos Jumalan tahto ei ihmisille kelpaa vaan kapinoidaan Jumalaa vastaan. Käytännössä kaikki pannaan sileäksi - vauvasta vaariin ja näin kaikkinainen pahuus katoaa maailmasta ja jäljelle jää vain me joille Jumalan rakkaus on kelvannut. Tästä syystä tulee rakastaa Jumalaa yli kaiken muun. Vain harvat valitut tähän kykenevät. Haluatko sinä tuhoutua ihan turhaan pahuuden alttarille?

        Teistä tulee julmia tappajia, kuten Samuel esittää?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Teistä tulee julmia tappajia, kuten Samuel esittää?

        Kenestä Samuel puhui? Ja missä amalekilaiset ovat nyt?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kenestä Samuel puhui? Ja missä amalekilaiset ovat nyt?

        Tuo otti esimerkin "miten tuleman pitää".


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tuo otti esimerkin "miten tuleman pitää".

        Minä kysyin sinulta! Etkö tiedäkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "1. Sam. 15:3

        Mene siis nyt ja kukista amalekilaiset. Julista heidät ja heidän omaisuutensa Herralle kuuluvaksi uhriksi. Älä sääli heitä vaan tapa kaikki, miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit."

        Kuvastaa myös mitä tuleman pitää jos Jumalan tahto ei ihmisille kelpaa vaan kapinoidaan Jumalaa vastaan. Käytännössä kaikki pannaan sileäksi - vauvasta vaariin ja näin kaikkinainen pahuus katoaa maailmasta ja jäljelle jää vain me joille Jumalan rakkaus on kelvannut. Tästä syystä tulee rakastaa Jumalaa yli kaiken muun. Vain harvat valitut tähän kykenevät. Haluatko sinä tuhoutua ihan turhaan pahuuden alttarille?

        "1. Sam. 15:3

        Mene siis nyt ja kukista amalekilaiset. Julista heidät ja heidän omaisuutensa Herralle kuuluvaksi uhriksi. Älä sääli heitä vaan tapa kaikki, miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit."

        Minä en halua noudattaa tuollaista Jumalan tahtoa enkä käskyä. Jos jumalasi kostaa minulle samalla tavalla tapattamalla kaltaistesi uskoviensa välityksellä minun pienet lapsenikin, niin siitä vaan. Jumalasi vaikuttaa Perkeleeltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä kysyin sinulta! Etkö tiedäkään?

        Otin kantaa ainoastaan siihen, että tuollaista tuleman pitää, jos ei tee kuten Jumala haluaa.

        Toki tiedän, että tuo Israelin Jumala käski tappaa kaikki muutkin kansat mitä lähellä oli.


      • Anonyymi

        Jeesus ennen ristiin NAULITSEMISTA on eri asia kuin ristin jälkeen jos olette kovasti opiskellut teologiaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Rakkasta Jumalaa yli kaiken" merkitsee Hänen käskyjensä noudattamista.

        1. Sam. 15:3

        Mene siis nyt ja kukista amalekilaiset. Julista heidät ja heidän omaisuutensa Herralle kuuluvaksi uhriksi. Älä sääli heitä vaan tapa kaikki, miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit.

        No kun kerran amalekilaiset on kaikki tapettu jo ennen Jeesusta niin heitä ei enää ole olemassa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Rakkasta Jumalaa yli kaiken" merkitsee Hänen käskyjensä noudattamista.

        1. Sam. 15:3

        Mene siis nyt ja kukista amalekilaiset. Julista heidät ja heidän omaisuutensa Herralle kuuluvaksi uhriksi. Älä sääli heitä vaan tapa kaikki, miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit.

        Älä varasta Mooses käsky


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "1. Sam. 15:3

        Mene siis nyt ja kukista amalekilaiset. Julista heidät ja heidän omaisuutensa Herralle kuuluvaksi uhriksi. Älä sääli heitä vaan tapa kaikki, miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, härät ja lampaat, kamelit ja aasit."

        Kuvastaa myös mitä tuleman pitää jos Jumalan tahto ei ihmisille kelpaa vaan kapinoidaan Jumalaa vastaan. Käytännössä kaikki pannaan sileäksi - vauvasta vaariin ja näin kaikkinainen pahuus katoaa maailmasta ja jäljelle jää vain me joille Jumalan rakkaus on kelvannut. Tästä syystä tulee rakastaa Jumalaa yli kaiken muun. Vain harvat valitut tähän kykenevät. Haluatko sinä tuhoutua ihan turhaan pahuuden alttarille?

        Siinä se syntivelka kasvaa muita tappaessa hyvä kun tunnusta omat syntisi tässä juutalaisena oikein että tuli tapettua amalekilaiset siinä kuin Jeesuskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun kerran amalekilaiset on kaikki tapettu jo ennen Jeesusta niin heitä ei enää ole olemassa .

        Onneksi meille kristyille tuli taas tää pelle tänne kertoo mitä syntejä ovat itse tehneet väittää et Jahve käski vielä ! Tuskin käskee. Mitä tavaraa Jahve tarvii kaiken luojana.Taas näkee nää väärentäjät ja hyvä et täs nyt näkee et judet tappoi ne eikä kristityt oikein hyvä asia et kertoo täällä kuka sen pahan teon teki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä kysyin sinulta! Etkö tiedäkään?

        Ja kun usein pitää tarkistaa.

        Amalek oli tullut Egyptistä tulleiden israelilaisten esteeksi.

        Siitä jälkikäteen heidät piti kaikki tappaa. Mutta Saul jätti paremmat e l ä i m e t henkiin, joten hänen kuninkuus päättyi siihen.


      • torre3 kirjoitti:

        Ja kun usein pitää tarkistaa.

        Amalek oli tullut Egyptistä tulleiden israelilaisten esteeksi.

        Siitä jälkikäteen heidät piti kaikki tappaa. Mutta Saul jätti paremmat e l ä i m e t henkiin, joten hänen kuninkuus päättyi siihen.

        Ja luvun esittäjä valehteli. Ei ollut sinänsä Jumalan tahdon noudattamatta jättämisestä.


      • Anonyymi

        Kai sinulla on todisteet, että täällä kirjoittelee Venäjän kommunistisen puolueen alaisuudessa toimivia, siellä koulutettuja "trolleja"?

        Väärinkäytät Jumalan sanaa, jonka nimissä levität valheväittämiäsi. Joudut kerran vastaamaan sanoistasi sekä Jumalalle että rikosuhreillesi.

        Oletko itse ehkä CIA / Pentagonin trolli? Teiltähän tuota valhetta, uskonnon nimissä, on aina saanut kuulla.

        Terv. suomalainen mielipidekirjoittaja.

        Ainoa Herrani on Jeesus Kristus, ei joku mahf. Venäjän komm.puolueen pamppu.


    • Anonyymi

      En tiedä mitään helluntalaisten ja luterilaisten niin sanotusta katkeruudesta. Minulle aivan uusi asia. Mutta sen tiedän, ettei kukaan tosi kristitty saa vihata ketään. Sellainen uskonto jonka keskuudessa näin tapahtuu ei ole tosi uskonto. Tosi uskonto tunnetaan rakkaudesta toisia kohtaan, ei katkeruuden juurista tai vihan hedelmistä. Jumala tulee tuomitsemaan ankarasti uskonnot, jotka tekopyhästi väittävät olevansa ainoa oikea uskonto, mutta joiden teot osoittautuvat ristiriitaiseksi väitteidensä kanssa.

      • Anonyymi

        "Mutta sen tiedän, ettei kukaan tosi kristitty saa vihata ketään. "

        No ei ainakaan helluntaisuudessa tule vihata ketään mutta kaikille tulee julistaa evankeliumia uskoontulosta Jeesukseen samaan tapaan kuin apostolit ovat hyvän mallin antaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta sen tiedän, ettei kukaan tosi kristitty saa vihata ketään. "

        No ei ainakaan helluntaisuudessa tule vihata ketään mutta kaikille tulee julistaa evankeliumia uskoontulosta Jeesukseen samaan tapaan kuin apostolit ovat hyvän mallin antaneet.

        Aamen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta sen tiedän, ettei kukaan tosi kristitty saa vihata ketään. "

        No ei ainakaan helluntaisuudessa tule vihata ketään mutta kaikille tulee julistaa evankeliumia uskoontulosta Jeesukseen samaan tapaan kuin apostolit ovat hyvän mallin antaneet.

        Tätä teette vangeille.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tätä teette vangeille.

        Kaikki ovat saman arvoisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ovat saman arvoisia.

        Tarkoitan sitä, että teillä vangit ovat usein pääasia.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tarkoitan sitä, että teillä vangit ovat usein pääasia.

        Ihan omaa skeidaasi länkytät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan omaa skeidaasi länkytät.

        Vangeilla te ratsastatte. Huomenna Jurvan Helluntaiseurakunnnassa esiintyy "murhaaja" Late.


      • Anonyymi

        Judet on tappanut noi amalekilaiset niin niitä ei oo niinku Rakel itkee lapsiaan kun niitä ei enää ole kun karma kostaa sitten Mooses et silmä silmästä niinku sohva sohvasta kenkä kengästä ja mitä ootte varastanut sen ottaa Jahve heti pois taas teiltä. Et silleen nää karmauskoiset voi aina huonosti kun kosto tulee heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Judet on tappanut noi amalekilaiset niin niitä ei oo niinku Rakel itkee lapsiaan kun niitä ei enää ole kun karma kostaa sitten Mooses et silmä silmästä niinku sohva sohvasta kenkä kengästä ja mitä ootte varastanut sen ottaa Jahve heti pois taas teiltä. Et silleen nää karmauskoiset voi aina huonosti kun kosto tulee heti.

        Jos elää moosesta niin miehen paha teko KOSTETAAN sen pojalle et niinku koskee juutalaisia tää osio ei kristityt elä missään näissä vanhan liiton jutuissa kuin hellarit elää.


      • Ihmiset tekevät sen mikä uskonto on.

        Siitä huolimatta, että uskonnot ovat huijausta, niin ihmiset tekevät uskonnoista ikäviä ja jopa huvittavia.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ihmiset tekevät sen mikä uskonto on.

        Siitä huolimatta, että uskonnot ovat huijausta, niin ihmiset tekevät uskonnoista ikäviä ja jopa huvittavia.

        Älä jaksa länkyttää.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Vangeilla te ratsastatte. Huomenna Jurvan Helluntaiseurakunnnassa esiintyy "murhaaja" Late.

        Late ei ole enää vanki, eikä rikollinen.
        Hän on uskoontullut uusi ihminen.


    • Anonyymi

      Jeesus käski rakastaa vihollisiaan. Jumala käski tappaa heidän imeväisensäkin. Onko mitään ristiriitaa?

      • Kun yksi Jumala on kolmessa osassa.


      • Anonyymi

        Paha hävitettiin kokonaan kuten tullaan hävittämään jatkossskin.
        Miksi pahan pitäisi saada elää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paha hävitettiin kokonaan kuten tullaan hävittämään jatkossskin.
        Miksi pahan pitäisi saada elää?

        Mitä pahaa nämä vauvat olivat tehneet jotka tapettiin Jumalan käskystä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pahaa nämä vauvat olivat tehneet jotka tapettiin Jumalan käskystä?

        Tai mitä jokainen Egyptin esikoinen eläimineen, kun Jumala tappoi ne kaikki?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paha hävitettiin kokonaan kuten tullaan hävittämään jatkossskin.
        Miksi pahan pitäisi saada elää?

        Odotatko kuolemaa, vai oletko vain omahyväinen?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Odotatko kuolemaa, vai oletko vain omahyväinen?

        Kirjoitat kuin pulloperse sika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pahaa nämä vauvat olivat tehneet jotka tapettiin Jumalan käskystä?

        Mitä pahaa abortoitavat sikiöt ovat tehneet?


      • torre3 kirjoitti:

        Tai mitä jokainen Egyptin esikoinen eläimineen, kun Jumala tappoi ne kaikki?

        Luulen että tähän hyytyy keskustelu tästä "moraalista" :d


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Luulen että tähän hyytyy keskustelu tästä "moraalista" :d

        Väitätkö, että Jumala teki väärän päätöksen kun rankaisi epäjumalan palvelijoita?


      • yIämummo kirjoitti:

        Väitätkö, että Jumala teki väärän päätöksen kun rankaisi epäjumalan palvelijoita?

        Eikä pienten syyttömien lasten tappaminen olekaan mielestäsi moraalitonta. Eihän nuo lapset asialle mitään voineet.

        Vanhemmat kait tuossa olisi "oikeudenmukaisuuden nimissä" pitänyt tappaa


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Eikä pienten syyttömien lasten tappaminen olekaan mielestäsi moraalitonta. Eihän nuo lapset asialle mitään voineet.

        Vanhemmat kait tuossa olisi "oikeudenmukaisuuden nimissä" pitänyt tappaa

        Jumala ei tee mitään moraalitonta.
        Vai oletko eri mieltä?


      • yIämummo kirjoitti:

        Jumala ei tee mitään moraalitonta.
        Vai oletko eri mieltä?

        Mielestäsi siis oli oikein.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Mielestäsi siis oli oikein.

        Eikö sinusta Jumala toimi oikein kun rankaisee niitä, jotka eivät kunnioita ja tottele Häntä?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Mielestäsi siis oli oikein.

        ” Luulen että tähän hyytyy keskustelu tästä "moraalista" :d”

        Hyydyit tosiaan heti. 🤣


      • yIämummo kirjoitti:

        Jumala ei tee mitään moraalitonta.
        Vai oletko eri mieltä?

        Pakko olla eri mieltä.

        Täysin moraalitonta tappaa kaikki vain sen takia, että ovat esikoisia. Tai että käski enkelien tuhota Jerusalemissa, ja käski lopettamaan kun näki mitä tuhoa oli saatu aikaan.

        Kuka ihan haluaa Jumalan valtakuntaan?


      • Anonyymi

        "Jeesus käski rakastaa vihollisiaan. "

        Käytännössä tämä vihollisen rakastaminen tarkoittaa, että heille tulee julistaa evankeliumia uskoontulosta Jeesukseen samaan tapaan kuin apostolit ovat hyvän mallin antaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pahaa nämä vauvat olivat tehneet jotka tapettiin Jumalan käskystä?

        "Mitä pahaa nämä vauvat olivat tehneet jotka tapettiin Jumalan käskystä?"

        Uskon että isien pahat teot olivat niin karmeita että ne teot ylittivät kaikki rajat mihin verrattuna holokaust oli vain lasten leikkiä.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Eikä pienten syyttömien lasten tappaminen olekaan mielestäsi moraalitonta. Eihän nuo lapset asialle mitään voineet.

        Vanhemmat kait tuossa olisi "oikeudenmukaisuuden nimissä" pitänyt tappaa

        "Eikä pienten syyttömien lasten tappaminen olekaan mielestäsi moraalitonta."

        Room. 9:20

        Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Eikä pienten syyttömien lasten tappaminen olekaan mielestäsi moraalitonta."

        Room. 9:20

        Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"

        Eihän tuo liity syyttömien lasten tappamiseen.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Eihän tuo liity syyttömien lasten tappamiseen.

        Mutta abortti on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus käski rakastaa vihollisiaan. "

        Käytännössä tämä vihollisen rakastaminen tarkoittaa, että heille tulee julistaa evankeliumia uskoontulosta Jeesukseen samaan tapaan kuin apostolit ovat hyvän mallin antaneet.

        Et ymmärrä rakkaudesta mitään.

        Jeesus taisi verrata suunnilleen perheenjäsenten rakastamiseen.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Et ymmärrä rakkaudesta mitään.

        Jeesus taisi verrata suunnilleen perheenjäsenten rakastamiseen.

        Sinua inhoaa kaikki,


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Eikä pienten syyttömien lasten tappaminen olekaan mielestäsi moraalitonta."

        Room. 9:20

        Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"

        No tuotahan voi tosiaan abortinpuoltajatkin käyttää "argumenttina"


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No tuotahan voi tosiaan abortinpuoltajatkin käyttää "argumenttina"

        Abortti on aina murha.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Abortti on aina murha.

        No mitä muuta se on jos Jumala tappaa sadoittain lapsia ? Hyvä tekoko ?

        Ei ihme, että teillä siellä lahkoissa on asiat ihan viturallaan kun ei yhtään mietitä mitään.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No mitä muuta se on jos Jumala tappaa sadoittain lapsia ? Hyvä tekoko ?

        Ei ihme, että teillä siellä lahkoissa on asiat ihan viturallaan kun ei yhtään mietitä mitään.

        OIet täysin sekaisin Iahkossasi:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OIet täysin sekaisin Iahkossasi:

        Mielestäni ihan aiheellista siis moraalista. Ei kait sadat kenties tuhannet jo olemassa olevat lapset voi olla vähempiarvoisia kuin tsygootit ?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No tuotahan voi tosiaan abortinpuoltajatkin käyttää "argumenttina"

        Room. 9:20

        Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"

        Mutta abortit eivät ole tapahtuneet Jumalan tahdosta vaan ne ovat ihmisten päätöksiä tappaa äärimmäisen heikko ihminen.

        Jumala kun määrää tapettavaksi kaikki vauvasta vaariin niin sen kansan synti on jo ylittänyt kaikki mahdolliset kohtuudet. Isien pahat teot tällaisessa tilanteessa kostetaan Jumalan lupauksen mukaisesti aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room. 9:20

        Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"

        Mutta abortit eivät ole tapahtuneet Jumalan tahdosta vaan ne ovat ihmisten päätöksiä tappaa äärimmäisen heikko ihminen.

        Jumala kun määrää tapettavaksi kaikki vauvasta vaariin niin sen kansan synti on jo ylittänyt kaikki mahdolliset kohtuudet. Isien pahat teot tällaisessa tilanteessa kostetaan Jumalan lupauksen mukaisesti aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka.

        Jumalan kostamisesta ei ole kyse se on huonosti käännetty suomalaisen raamatussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Room. 9:20

        Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"

        Mutta abortit eivät ole tapahtuneet Jumalan tahdosta vaan ne ovat ihmisten päätöksiä tappaa äärimmäisen heikko ihminen.

        Jumala kun määrää tapettavaksi kaikki vauvasta vaariin niin sen kansan synti on jo ylittänyt kaikki mahdolliset kohtuudet. Isien pahat teot tällaisessa tilanteessa kostetaan Jumalan lupauksen mukaisesti aina kolmanteen ja neljänteen polveen saakka.

        Jumala on järjetön.

        Pitää tehdä pahaa, että määrää tapettavaksi. Ei sentään viattomia vauvoja eikä hyvää tekeviä. Jumalan pitäisi vähän katsoa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jumala on järjetön.

        Pitää tehdä pahaa, että määrää tapettavaksi. Ei sentään viattomia vauvoja eikä hyvää tekeviä. Jumalan pitäisi vähän katsoa.

        Tyhmyytesi on ilmeinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmyytesi on ilmeinen.

        Nyt päätän olla viisas.

        Jumala on mahtava, kun haluaa tapettavaksi vauvat ja hyvää tekevät.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Nyt päätän olla viisas.

        Jumala on mahtava, kun haluaa tapettavaksi vauvat ja hyvää tekevät.

        Ei sinulla ole mitään edellytyksiä viisauteen.


    • Anonyymi

      Helluntalaisuus on maailmaan lähetetty eksytys !

      • Anonyymi

        Luterilaiset ovat omassa uskossaan ilman Pyhää Henkeä.


    • Anonyymi

      Aloitus on helluntailaisen, kristittyjen foorumille tuoma provo, jolla on ollut tarkoitus vain lietsoa mahd. vihakirjoituksia.

      Helluntailaisuus ei koskaan ilmennä mitään hyvää, eikä pyhää henkeä, itse Pyhästä Hengestä puhumattakaan! Kaikki heissä edustaa riitaisuutta.

      Tämä on ollut aina nk. helluntailaisuuden koko henki, heidän toimintansa alusta asti, hiukan päälle 100 v Suomessa. Tätä samaa muistan kuulleeni jo koko lapsuuteni ajan ja sai lopulta aikaan eroamiseni helluntailaisuudesta.

      Kristilliseen kirkkoon liittyessäni pyysin peräti kasteenvahvistus-seremonian, jossa julkisesti kielsin saamani helluntailaisen kasteopin ja tunnustauduin nyt kristityksi. Itse kastetta ei uusittu, sillä teknisesti se, (tämä ainoa kasteeni) oli oikein suoritettu. Mutta siihen liitetty oppi oli ollut väärä. Kirkossa julkisesti tunnustauduin kristinoppiin.

      Kaste on kristillinen, jos se on suoritettu puhtaalla vedellä, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen. Soitin Saalem-srk:aan ja kysyin mitä sanoja he ovat kastaessaan käyttäneet.

      Oman muistini mukaan kasteessani (vuosikymmeniä sitten) kastaja käytti seuraavia sanoja: "Oman suusi tunnustuksen perusteella, uskostasi Häneen, kastan sinut, sisareni, Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen". Ja sitten veteen upotus ja ylösnousu.

      Tässä siis anabaptismin perustus, joka eroaa klassisen kristinuskon opista: "oman suusi tunnustuksen perusteella uskostasi Häneen". Ensikuulemalta "kuulostaa ihan hyvältä", mutta anabaptistit eivät jää tuohon, vaan omien tekojen vanhurskaus jatkuu tuostakin. Kasteoppi on siis toinen, kuin kristityillä.

      Tämän, omiin tekoihini perustuvan anabaptismin harhaopin siis kielsin ja heittäydyin täysin, uskossa yksin Jumalan armon ja Kristuksen tekojen varaan.

    • Anonyymi

      Luterilaisilla kuten kaikilla muillakin on oikeus puolustautua lahkoja kuten helluntailaisia vastaan.

      • Anonyymi

        kristinusko tullut Suomeen jo 1100 -luvulla.
        helluntailaiset tulleet sata vuotta sitten , elikkä 1900 -luvulla käännyttään kristinuskon kirkoista omaan lahkoonsa.

        kuka tuli vainoaan ketäkin . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kristinusko tullut Suomeen jo 1100 -luvulla.
        helluntailaiset tulleet sata vuotta sitten , elikkä 1900 -luvulla käännyttään kristinuskon kirkoista omaan lahkoonsa.

        kuka tuli vainoaan ketäkin . . .

        Luterilaisuus tuli Suomeen vasta 500v sitten.


      • Anonyymi

        Miten ne käyvät sinun kimppuusi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuus tuli Suomeen vasta 500v sitten.

        luterilaisuus on kristinusko ihan niinkuin kristilliset kirkot on , ainoastaan
        sakramentteja on luterilaisuudessa ainoastaan kaksi , > kaste ja ehtoollinen. muut kristilliset kirkot , sakramentteja on seitsemän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ne käyvät sinun kimppuusi?

        >>>>"Miten ne käyvät kimppuusi"<<<<

        houkuttelevat uudelleen -kasteelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luterilaisuus on kristinusko ihan niinkuin kristilliset kirkot on , ainoastaan
        sakramentteja on luterilaisuudessa ainoastaan kaksi , > kaste ja ehtoollinen. muut kristilliset kirkot , sakramentteja on seitsemän.

        Nykyään evlut kirkko on vain synnin siunaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>"Miten ne käyvät kimppuusi"<<<<

        houkuttelevat uudelleen -kasteelle.

        Varo niitä siellä on kuulemma paljon homoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varo niitä siellä on kuulemma paljon homoja.

        Pitäisikö heitä pelätä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>"Miten ne käyvät kimppuusi"<<<<

        houkuttelevat uudelleen -kasteelle.

        Vain uskoontullet kastetaan jos sitä itse pyytävät eli ei koske sinua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain uskoontullet kastetaan jos sitä itse pyytävät eli ei koske sinua!

        niinkö JEESUS käskee ?

        "Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni , kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Matt: 28: 19

        "ja pitämällä KAIKKI , mitä MINÄ olen KÄSKENYT teidän pitää" Matt: 28: 20

        "käskenyt" , joidenkin mielestä Jeesus ei käskenytkään , >kaikki kansat" .
        Jeesus olisi voinut yhtä hyvin sanoa , "kaikki kansat , jotka uskovat minuun . . .
        mutta Jeesus sanoo selkeästi:
        "kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen
        nimeen" Matt: 28: 19 Ja Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kristinusko tullut Suomeen jo 1100 -luvulla.
        helluntailaiset tulleet sata vuotta sitten , elikkä 1900 -luvulla käännyttään kristinuskon kirkoista omaan lahkoonsa.

        kuka tuli vainoaan ketäkin . . .

        Ortodoksinen kristinusko tuli Suomeen jo 500-luvulla, tuolloiselta Venäjältä.

        Venäjälle kristinuskon vei ensimmäisellä vuosisadalla apostoli Andreas. Hän kulki pohjoiseen, nyk. Moskovan länsipuolitse, lähelle suomalaialueitamme.

        Ruotsalainen miehittäjä, eli viikingit toivat 1200-luvulla tänne hyökätessään paavin, jakaantuneen Katolisen kirkon riidat alueillemme.

        Luterilainen vaikutus alkoi sitten 1500-luvulla levitä myös maillemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ortodoksinen kristinusko tuli Suomeen jo 500-luvulla, tuolloiselta Venäjältä.

        Venäjälle kristinuskon vei ensimmäisellä vuosisadalla apostoli Andreas. Hän kulki pohjoiseen, nyk. Moskovan länsipuolitse, lähelle suomalaialueitamme.

        Ruotsalainen miehittäjä, eli viikingit toivat 1200-luvulla tänne hyökätessään paavin, jakaantuneen Katolisen kirkon riidat alueillemme.

        Luterilainen vaikutus alkoi sitten 1500-luvulla levitä myös maillemme.

        luterilaisuus on kristinuskoa kuin ortodoksisuus, katolilaisuus , anglikaanisuus , metodismi, ja KAIKISSA kristillisissä on armoa välittävä salaisuus eli, sakramentti, sakramentit.

        tiedoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luterilaisuus on kristinuskoa kuin ortodoksisuus, katolilaisuus , anglikaanisuus , metodismi, ja KAIKISSA kristillisissä on armoa välittävä salaisuus eli, sakramentti, sakramentit.

        tiedoksi.

        Mitä sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten?

        Kokemuksesta tiedän, että valtaosa luterilaisista ei vihaa helluntailaisia, mutta siellä on pieni, ärhäkäs porukka, lähinnä sleyn piirissä, joille kaste on jumalan veroinen taikakalu, ja he eivät hyväksy helluntailaisia. Sehän näkyy näilläkin palstoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemuksesta tiedän, että valtaosa luterilaisista ei vihaa helluntailaisia, mutta siellä on pieni, ärhäkäs porukka, lähinnä sleyn piirissä, joille kaste on jumalan veroinen taikakalu, ja he eivät hyväksy helluntailaisia. Sehän näkyy näilläkin palstoilla.

        Höpöhöpö! Kyllä ne hellareita vihaavat tälläkin palstalla ovat nimikristityt ja ateistit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemuksesta tiedän, että valtaosa luterilaisista ei vihaa helluntailaisia, mutta siellä on pieni, ärhäkäs porukka, lähinnä sleyn piirissä, joille kaste on jumalan veroinen taikakalu, ja he eivät hyväksy helluntailaisia. Sehän näkyy näilläkin palstoilla.

        Kaste ei ole kellekään mikän taikakalu, joten tuo todistuksesi kertoo jo ettet hyväksy luterilaisia
        Ja sinä olet se joka täällä on haukkunut luterilaisia erilaisin termein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö! Kyllä ne hellareita vihaavat tälläkin palstalla ovat nimikristityt ja ateistit!

        Kyllä ja tuokin nimikristitty helluntailainen kirjoittaa jatkuvasti valheita uskovista ja haukkuu heitä erilaisin termein. Hänet on helppo tunnistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste ei ole kellekään mikän taikakalu, joten tuo todistuksesi kertoo jo ettet hyväksy luterilaisia
        Ja sinä olet se joka täällä on haukkunut luterilaisia erilaisin termein.

        eikä pelkästään "jeesus -nimen " huutaminen ole mikään taikakalu,

        "Monta tulee minun nimessäni , sanoen: "Minä olen Kristus , ja he eksyttävät monta"

        "Monet sanovat minulle sinä päivänä: `Herra, Herra , emmekö me sinun nimessäsi
        profetoineet , sinun nimessäsi ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimessäsi tehneet paljon
        voimatekoja ?` Silloin minä vastaan heille : `Minä en ole koskaan teitä tuntenut . Menkää
        pois minun tyköäni , te laittomuuden tekijät." Matt: 7: 22-23


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja tuokin nimikristitty helluntailainen kirjoittaa jatkuvasti valheita uskovista ja haukkuu heitä erilaisin termein. Hänet on helppo tunnistaa.

        Sinä taidat olla se sley:n agentti, joka palvot kastetta epäjumalana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä taidat olla se sley:n agentti, joka palvot kastetta epäjumalana.

        Sinä olet ainoa joka puhuu kasteen palvomisesta ja sleystä täällä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaste ei ole kellekään mikän taikakalu, joten tuo todistuksesi kertoo jo ettet hyväksy luterilaisia
        Ja sinä olet se joka täällä on haukkunut luterilaisia erilaisin termein.

        Luterilaisia on monenlaisia.
        Keitä sinä tarkoitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä taidat olla se sley:n agentti, joka palvot kastetta epäjumalana.

        ip-osoite kertoo että olet se juuri se riehuva helluntailainen. Haukut täällä uskovia mm kasteenpalvojiksi, vedenpalvojksi, kirkkoviivailijoiksi, vauvanvalelijoiksi, jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ip-osoite kertoo että olet se juuri se riehuva helluntailainen. Haukut täällä uskovia mm kasteenpalvojiksi, vedenpalvojksi, kirkkoviivailijoiksi, vauvanvalelijoiksi, jne

        hän taitaa vihata luterilaisia ja niitä jotka ovat hänen kanssaan eri mieltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikä pelkästään "jeesus -nimen " huutaminen ole mikään taikakalu,

        "Monta tulee minun nimessäni , sanoen: "Minä olen Kristus , ja he eksyttävät monta"

        "Monet sanovat minulle sinä päivänä: `Herra, Herra , emmekö me sinun nimessäsi
        profetoineet , sinun nimessäsi ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimessäsi tehneet paljon
        voimatekoja ?` Silloin minä vastaan heille : `Minä en ole koskaan teitä tuntenut . Menkää
        pois minun tyköäni , te laittomuuden tekijät." Matt: 7: 22-23

        "eikä pelkästään "jeesus -nimen " huutaminen ole mikään taikakalu,"

        Ei niin mutta Jeesuksessa eläminen on se tie taivaaseen ja pelastukseen. Tämä saadaan vain uskoontulemisella Jeesukseen ja sitten upotuksessa ylös nousee uudestisyntynyt Jumalan lapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "eikä pelkästään "jeesus -nimen " huutaminen ole mikään taikakalu,"

        Ei niin mutta Jeesuksessa eläminen on se tie taivaaseen ja pelastukseen. Tämä saadaan vain uskoontulemisella Jeesukseen ja sitten upotuksessa ylös nousee uudestisyntynyt Jumalan lapsi.

        Kyllä, kasteessa tapahtuu näin


      • Anonyymi kirjoitti:

        "eikä pelkästään "jeesus -nimen " huutaminen ole mikään taikakalu,"

        Ei niin mutta Jeesuksessa eläminen on se tie taivaaseen ja pelastukseen. Tämä saadaan vain uskoontulemisella Jeesukseen ja sitten upotuksessa ylös nousee uudestisyntynyt Jumalan lapsi.

        "Jeesuksessa eläminen"..

        Edes RAAMATUSSA ei eletty Jeesuksessa. Mistä tuollaisen keksit?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        "Jeesuksessa eläminen"..

        Edes RAAMATUSSA ei eletty Jeesuksessa. Mistä tuollaisen keksit?

        Sinun länkytyksesi ei kiinnosta ketään . Voit vaihtaa palstaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luterilaisuus on kristinuskoa kuin ortodoksisuus, katolilaisuus , anglikaanisuus , metodismi, ja KAIKISSA kristillisissä on armoa välittävä salaisuus eli, sakramentti, sakramentit.

        tiedoksi.

        Miksi tiedotat tuota? Tottakai tunnen kristilliset kirkkokunnat.

        Toin vain esille kristinuskon historiaa, sen vaikutusta suomalaisalueillamme.

        Ruotsalainen valhehistoria opettaa kouluissamme, että muka he toivat kristinuskon suomalaisalueillemme, vaikka totuus on, että Suomessa oli katolilaisuuden vaikutus ollut jo 700 vuotta ennen viikinkien tänne hyökkäystä!

        Katolinen kirkko jakaantui 1100-luvulla, ortodoksinen katolilaisuus edustaa Kirkon alkuperäisintä uskoa.

        Room.katolinen kirkko otti itselleen nimityksen Katolinen kirkko, vaikkakin täsmällisesti ottaen idän = Bysantin- / kreikkalais- / ortodoksinen katolinen kirkko edusti ja edustaa tuon kirkon alkuperäisintä uskoa.

        Ruotsalaiset, eli gootit hyökkäsivät maillemme 100 vuotta myöhemmin, tuoden mukanaan monet valheensa, paavin riidat ja sodat.

        Jakautumiseensa asti 'kristinuskoa" oli edustanut ainoastaan jakamaton Katolinen kirkko.

        Venäjän kaksoiskotka kuvaa tätä yhtä, jakamatonta Kirkkoa. Toinen kotka kstsoo kohti itää, Bysanttia, toinen kohti länttä (Rooma). Se on kristinuskon tunnus.

        Ei ihme, että koko antikristitty maailma on taas vihassaan pelkkää tulta ja tappuraa heitä vastaan. Ainoa Kristukselle pyhitetty kansa ja valtio koko maailmassa. Pyhä Äiti Venäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tiedotat tuota? Tottakai tunnen kristilliset kirkkokunnat.

        Toin vain esille kristinuskon historiaa, sen vaikutusta suomalaisalueillamme.

        Ruotsalainen valhehistoria opettaa kouluissamme, että muka he toivat kristinuskon suomalaisalueillemme, vaikka totuus on, että Suomessa oli katolilaisuuden vaikutus ollut jo 700 vuotta ennen viikinkien tänne hyökkäystä!

        Katolinen kirkko jakaantui 1100-luvulla, ortodoksinen katolilaisuus edustaa Kirkon alkuperäisintä uskoa.

        Room.katolinen kirkko otti itselleen nimityksen Katolinen kirkko, vaikkakin täsmällisesti ottaen idän = Bysantin- / kreikkalais- / ortodoksinen katolinen kirkko edusti ja edustaa tuon kirkon alkuperäisintä uskoa.

        Ruotsalaiset, eli gootit hyökkäsivät maillemme 100 vuotta myöhemmin, tuoden mukanaan monet valheensa, paavin riidat ja sodat.

        Jakautumiseensa asti 'kristinuskoa" oli edustanut ainoastaan jakamaton Katolinen kirkko.

        Venäjän kaksoiskotka kuvaa tätä yhtä, jakamatonta Kirkkoa. Toinen kotka kstsoo kohti itää, Bysanttia, toinen kohti länttä (Rooma). Se on kristinuskon tunnus.

        Ei ihme, että koko antikristitty maailma on taas vihassaan pelkkää tulta ja tappuraa heitä vastaan. Ainoa Kristukselle pyhitetty kansa ja valtio koko maailmassa. Pyhä Äiti Venäjä.

        Mitä vastaat aloitukseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tiedotat tuota? Tottakai tunnen kristilliset kirkkokunnat.

        Toin vain esille kristinuskon historiaa, sen vaikutusta suomalaisalueillamme.

        Ruotsalainen valhehistoria opettaa kouluissamme, että muka he toivat kristinuskon suomalaisalueillemme, vaikka totuus on, että Suomessa oli katolilaisuuden vaikutus ollut jo 700 vuotta ennen viikinkien tänne hyökkäystä!

        Katolinen kirkko jakaantui 1100-luvulla, ortodoksinen katolilaisuus edustaa Kirkon alkuperäisintä uskoa.

        Room.katolinen kirkko otti itselleen nimityksen Katolinen kirkko, vaikkakin täsmällisesti ottaen idän = Bysantin- / kreikkalais- / ortodoksinen katolinen kirkko edusti ja edustaa tuon kirkon alkuperäisintä uskoa.

        Ruotsalaiset, eli gootit hyökkäsivät maillemme 100 vuotta myöhemmin, tuoden mukanaan monet valheensa, paavin riidat ja sodat.

        Jakautumiseensa asti 'kristinuskoa" oli edustanut ainoastaan jakamaton Katolinen kirkko.

        Venäjän kaksoiskotka kuvaa tätä yhtä, jakamatonta Kirkkoa. Toinen kotka kstsoo kohti itää, Bysanttia, toinen kohti länttä (Rooma). Se on kristinuskon tunnus.

        Ei ihme, että koko antikristitty maailma on taas vihassaan pelkkää tulta ja tappuraa heitä vastaan. Ainoa Kristukselle pyhitetty kansa ja valtio koko maailmassa. Pyhä Äiti Venäjä.

        Lisäys: en väitä, että koko kansa siellä olisi kristittyjä ja että heidän kaikki tekonsa olisivat kristillisiä.

        Vaan: kyseessä on tuon maan ja kansan nk. hengellisesti virallinen olemus.

        Venäjän keisarikunnan virallinen olemus on edustaa ortodoksista, eli oikeaoppisinta kristinuskoa. Aitovenäläinen kansa on kastettu ortodoksisuuteen.

        Vallankumouksessa, Venäjän olemukseen kuulumaton, ulkopuolinen, juutalainen, antikristillinen ateismi pyrki tuhoamaan tämän kansan olemuksen ja kristillisen uskon ja kulttuurin. Tsaari oli Venäjän ortodoksikatolisen kirkon maallinen pää, Kristuksen edustaja. Siksi juutalaiset halusivat tappaa hänet, samoin kuin tappoivat itse Kristuksenkin.

        Nyt juutalaisuus hyökkää edelleen samoin Venäjää vastaan, nyt Ukrainasta käsin. Juutalainen satanisti Zelenskyi on vetänyt taakseen koko Lännen sotavoimat, lukuisten valheiden keinoin.

        Nämä eri kahakat ovat juuriltaan 2000 vuotta vanhat. Kyseessä on edelleen motiiveiltaan sama, vanha Lucifer vs. Kristus. Juutalaisuus vs kristinusko.

        Henkilöt kaikkineen eivät välttämättä "edusta" Kristusta, mutta itse asia, tilannekuvio, tästä on näissä teoissa edelleen kysymys.

        On jo varsin selvää, että Länsi avoimesti edustaa Saatanaa


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        "Jeesuksessa eläminen"..

        Edes RAAMATUSSA ei eletty Jeesuksessa. Mistä tuollaisen keksit?

        >>>>"Jeesuksessa eläminen"<<<<

        Kaikki te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette Kristuksen päällenne pukeneet"
        Gal: 3: 27

        Jeesus rukoilee Isää, ei kuitenkaan sano että "elää" Isässä, vaan Isä ON hänessä,

        "Minä rukoilen , että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä , olet minussa ja minä sinussa."
        Gal: 3: 28


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>>"Jeesuksessa eläminen"<<<<

        Kaikki te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette Kristuksen päällenne pukeneet"
        Gal: 3: 27

        Jeesus rukoilee Isää, ei kuitenkaan sano että "elää" Isässä, vaan Isä ON hänessä,

        "Minä rukoilen , että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä , olet minussa ja minä sinussa."
        Gal: 3: 28

        Jumalan Nimi on Minä Olen.
        Jeesus käytti myös itsestään tätä Nimeä.
        Siksi juutalaiset raivosivat.

        Minä Olen Se Joka Minä Olen.

        Jumala On. Jeesus On. Pyhä Henki On.

        Joh. 4: 24-26
        24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
        25 Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki".
        26 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi".

        "Minä Olen Se, Minä, Joka puhun sinun kanssasi. "


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        "Jeesuksessa eläminen"..

        Edes RAAMATUSSA ei eletty Jeesuksessa. Mistä tuollaisen keksit?

        "Edes RAAMATUSSA ei eletty Jeesuksessa. Mistä tuollaisen keksit?"

        Jumalan sanasta kun Jeesus jo eläessään ihmiskehossa puhalsi Pyhän hengen opetuslapsiin ja sitten eka helluntaina Pyhä henki tuli heihin ja näin se saivat voiman julistaa uskoontuloa Jeesukseen mikä julistus on sitten siitä asti jatkunut katkeamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Edes RAAMATUSSA ei eletty Jeesuksessa. Mistä tuollaisen keksit?"

        Jumalan sanasta kun Jeesus jo eläessään ihmiskehossa puhalsi Pyhän hengen opetuslapsiin ja sitten eka helluntaina Pyhä henki tuli heihin ja näin se saivat voiman julistaa uskoontuloa Jeesukseen mikä julistus on sitten siitä asti jatkunut katkeamatta.

        Kaikki te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette Kristuksen päällenne pukeneet"
        Gal: 3: 27

        "Minä rukoilen , että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä , olet minussa ja minä sinussa."
        Gal: 3: 28


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette Kristuksen päällenne pukeneet"
        Gal: 3: 27

        "Minä rukoilen , että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä , olet minussa ja minä sinussa."
        Gal: 3: 28

        ei Jeesuskaan sanonut , "minä ELÄN Isässä", vaan "Isä sinä OLET minussa ja minä sinussa"
        (Gal: 3: 28)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei Jeesuskaan sanonut , "minä ELÄN Isässä", vaan "Isä sinä OLET minussa ja minä sinussa"
        (Gal: 3: 28)

        Olemme Kristuksen päällemme pukeneet eli olemme Kristuksessa Jeesuksessa. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ip-osoite kertoo että olet se juuri se riehuva helluntailainen. Haukut täällä uskovia mm kasteenpalvojiksi, vedenpalvojksi, kirkkoviivailijoiksi, vauvanvalelijoiksi, jne

        Ja ip-osoitteesi kertoo, että sinä olet tuo sairas rienaaja, joka pilkkaa uskovia. Kirjoitat kastepalstalla:
        "Saatananpalvoja kitisee taas tuskaansa eikä hän usko Jeesuksen sanoja. Ulkoinen materia ei synnytä uudesti vaan vesi ja henki
        Tuo satanistinoita märisee alhaalta syntymisestä mutta Jeesuksen mukaan se tapahtuu ylhäältä vedestä ja hengestä. Siinä ero"?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ip-osoitteesi kertoo, että sinä olet tuo sairas rienaaja, joka pilkkaa uskovia. Kirjoitat kastepalstalla:
        "Saatananpalvoja kitisee taas tuskaansa eikä hän usko Jeesuksen sanoja. Ulkoinen materia ei synnytä uudesti vaan vesi ja henki
        Tuo satanistinoita märisee alhaalta syntymisestä mutta Jeesuksen mukaan se tapahtuu ylhäältä vedestä ja hengestä. Siinä ero"?????

        Miksi valehtelet, ei täällä muiden ip-osoite ole näkyvillä kuin sinun

        Sinä olet se joka herjaa uskovia mm kasteenpalvojiksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet, ei täällä muiden ip-osoite ole näkyvillä kuin sinun

        Sinä olet se joka herjaa uskovia mm kasteenpalvojiksi

        Kyllä näkee jos osaa katsoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet, ei täällä muiden ip-osoite ole näkyvillä kuin sinun

        Sinä olet se joka herjaa uskovia mm kasteenpalvojiksi

        Sama tyyppi haukkunut minua jonglööriksi ja pelleksi. Tuntuu nimittelevän vähän jokaista uskovaa jolla on eri näkemyksiä kuin hänellä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olemme Kristuksen päällemme pukeneet eli olemme Kristuksessa Jeesuksessa. Amen

        Tuollainen sanahelinä ei ole uskottavaa

        Kuka tahansa voi väittää yhtä epäuskottavia asioita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Edes RAAMATUSSA ei eletty Jeesuksessa. Mistä tuollaisen keksit?"

        Jumalan sanasta kun Jeesus jo eläessään ihmiskehossa puhalsi Pyhän hengen opetuslapsiin ja sitten eka helluntaina Pyhä henki tuli heihin ja näin se saivat voiman julistaa uskoontuloa Jeesukseen mikä julistus on sitten siitä asti jatkunut katkeamatta.

        Suomessa usko Jeesukseen on vähentynyt sitä mukaa kuin te olette olleet olemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>>>"Jeesuksessa eläminen"<<<<

        Kaikki te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette Kristuksen päällenne pukeneet"
        Gal: 3: 27

        Jeesus rukoilee Isää, ei kuitenkaan sano että "elää" Isässä, vaan Isä ON hänessä,

        "Minä rukoilen , että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä , olet minussa ja minä sinussa."
        Gal: 3: 28

        Se mitä Raamatussa sanotaan, ei taida olla totta.

        Päälle pukeminen ei käytännössä ole että elää vaikka paidassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun länkytyksesi ei kiinnosta ketään . Voit vaihtaa palstaa!

        Pitää olla tarkka

        Jeesuksessa eläminen on liian epämääräinen ilmaisu.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Pitää olla tarkka

        Jeesuksessa eläminen on liian epämääräinen ilmaisu.

        Sinulle kaikki on epämääräistä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Pitää olla tarkka

        Jeesuksessa eläminen on liian epämääräinen ilmaisu.

        OIet kuuluisa Bottom.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama tyyppi haukkunut minua jonglööriksi ja pelleksi. Tuntuu nimittelevän vähän jokaista uskovaa jolla on eri näkemyksiä kuin hänellä

        Jonglööriä varmaan hävettää hänen omat kirjoituksensa, kun nyt yrittää esiintyä uskovaisena.
        Hänen vakioterminsähän ovat saatananpalvoja, pedofiili tai uudestikastaja. Niitä hän toistaa viikosta toiseen ja siitä huolimatta yrittää näytellä uskovaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonglööriä varmaan hävettää hänen omat kirjoituksensa, kun nyt yrittää esiintyä uskovaisena.
        Hänen vakioterminsähän ovat saatananpalvoja, pedofiili tai uudestikastaja. Niitä hän toistaa viikosta toiseen ja siitä huolimatta yrittää näytellä uskovaa.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa siinä taas itkemässä

        Hän käyttää termejä jonglööri, kasteenpalvoja, vedenpalvoja.

        Onneksi kukaan ei pidä sitä uskovana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama tyyppi haukkunut minua jonglööriksi ja pelleksi. Tuntuu nimittelevän vähän jokaista uskovaa jolla on eri näkemyksiä kuin hänellä

        Niin se tekee. Sen vihan oikein aistii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se tekee. Sen vihan oikein aistii.

        Niin. Ja se paljasti itsenä käyttämällä taas tuota jonglööriä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa siinä taas itkemässä

        Hän käyttää termejä jonglööri, kasteenpalvoja, vedenpalvoja.

        Onneksi kukaan ei pidä sitä uskovana

        Jännä muuten että helluntailaisten omalla foorumillakin oli kommenttia että ei tuo ole yksi meistä. Hellaritkaan ei pidä sitä uskovana. Kumma kun kulkee luterilaisten foorumeilla vihaansa purkamassa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle kaikki on epämääräistä.

        Ei sentään. Tosiasiat ovat aivan selviä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ip-osoitteesi kertoo, että sinä olet tuo sairas rienaaja, joka pilkkaa uskovia. Kirjoitat kastepalstalla:
        "Saatananpalvoja kitisee taas tuskaansa eikä hän usko Jeesuksen sanoja. Ulkoinen materia ei synnytä uudesti vaan vesi ja henki
        Tuo satanistinoita märisee alhaalta syntymisestä mutta Jeesuksen mukaan se tapahtuu ylhäältä vedestä ja hengestä. Siinä ero"?????

        Kuulutko ylläpitoon?
        Levität luottamuksellisia tietoja foorumilla.

        Sinulla ei olisi oikeutta ilmaista, mitä kaikkia viestejä joku tietty ip-osoite kirjoittaa.

        Suomi 24:n yp:a ei selvästikään sido edes moraalinen vaitiolovelvollisuus.
        Asiallisessa ammatissa kyseessä olisi rikos ja saisit potkut työpaikastasi.

        S24 on epäluotettava roskafoorumi.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        "Jeesuksessa eläminen"..

        Edes RAAMATUSSA ei eletty Jeesuksessa. Mistä tuollaisen keksit?

        paavalin toinen kirje timoteukselle 3;12 jakaikki,jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Se mitä Raamatussa sanotaan, ei taida olla totta.

        Päälle pukeminen ei käytännössä ole että elää vaikka paidassa.

        Et ymmärrä kielikuvia?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ei sentään. Tosiasiat ovat aivan selviä..

        Ei ole. Et edes tiedä sukupuolen olevan biologinen, muuttumaton asia ja että näitä suvunjatkamispuolia on vain kaksi.


    • Anonyymi

      Luterilaiset ovat uskontonsa alusta asti vainonneet anabaptisteja.
      Anabaptistien vaino alkoi Sveitsissä vuonna 1527, jolloin Felix Manzista tuli ensimmäinen marttyyri. Hänen polvensa taivutettiin puukepin yli niin, että nilkat saatiin kiinnitettyä selän taakse sidottuihin käsiin. Hänet vietiin veneellä joelle, jonne hänet hukutettiin.
      Ja yhä jatkuu luterilaisen viha helluntailaisia kohtaan.

      • Anonyymi

        Tuokin kirjoitus kertoo siitä että hellarien viha luterilaisia kohtaan on kova


    • Anonyymi

      Yksittäistapaus. Yleensä niihin vastaa kolme eri kirjoittajaa jotka vihaa luterilaisia

      • Anonyymi

        Kaikki tappamisethän ovat luterilaisille yksittäistapauksia, vaikka niitä olisi satatuhatta, kuten anabaptistien vainoissa tapettuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tappamisethän ovat luterilaisille yksittäistapauksia, vaikka niitä olisi satatuhatta, kuten anabaptistien vainoissa tapettuja.

        Tappaminen on todella uudestikastajille tärkeää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tappamisethän ovat luterilaisille yksittäistapauksia, vaikka niitä olisi satatuhatta, kuten anabaptistien vainoissa tapettuja.

        Tuossa puhuttiin hellaripalstalla aloituksia tekevästä tyypistä. Opettele lukemaan tyhmä anabaptisti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tappaminen on todella uudestikastajille tärkeää

        Puhu vain omasta puolestasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhu vain omasta puolestasi.

        Hän puhui sinun puolestasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhu vain omasta puolestasi.

        Hyvä huomautus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhu vain omasta puolestasi.

        Tuo on hyvä huomautus kaikille,


    • Anonyymi

      On se ilon päivä kun jeesus saapuu ja noutaa omansa pois!

      Odotan sitä hartaasti.

      Silti en mene navetan katolle kaffipannun kanssa häntä vastaan.

      • Anonyymi

        Illan mietelauseeksi!

        Mistä luterilaiset tietää jeesuksen tulleen?


      • Anonyymi

        Sinä et taida kuulua Jeesuksen omiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Illan mietelauseeksi!

        Mistä luterilaiset tietää jeesuksen tulleen?

        Ihan samasta kuin helluntailainenkin.

        Jeesuksen omat ovat sitten yksi joukko eikä ole erikseen luterilaista ja helluntailaista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et taida kuulua Jeesuksen omiin

        Miksi se on sinulle tärkeää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se on sinulle tärkeää?

        Minulle on tärkeää olla Jeesuksen oma koska hän on ainoa tie Jumalan luo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samasta kuin helluntailainenkin.

        Jeesuksen omat ovat sitten yksi joukko eikä ole erikseen luterilaista ja helluntailaista

        "Jeesuksen omat ovat sitten yksi joukko eikä ole erikseen luterilaista ja helluntailaista"

        On vain Jeesukseen uskoontulleita uudestisyntyneitä ihmisiä Jeesuksessa Kristuksessa. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesuksen omat ovat sitten yksi joukko eikä ole erikseen luterilaista ja helluntailaista"

        On vain Jeesukseen uskoontulleita uudestisyntyneitä ihmisiä Jeesuksessa Kristuksessa. Amen

        Jeesus rukoili Isää Jumalaa että uskovat yhtä olisimme ja näin on myös käytännössä käynyt. Kaikki Jeesuksessa elämäänsä elävät uudestisyntyneet uskovat olemme aina olleet yhtä. Tottakai Jumala on kuullut Poikansa hartaan rukouksen kaikki nämä 2000 vuotta.

        Maalliset nimikristityt ja feikkaajakristityt (= ihmiset jotka identifioivat itsensä seurakuntiensa ja eri ihmisten kautta, ei siis Jeesuksen kautta) ovat sitten oma tarinansa, mutta he saavat olla omillaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus rukoili Isää Jumalaa että uskovat yhtä olisimme ja näin on myös käytännössä käynyt. Kaikki Jeesuksessa elämäänsä elävät uudestisyntyneet uskovat olemme aina olleet yhtä. Tottakai Jumala on kuullut Poikansa hartaan rukouksen kaikki nämä 2000 vuotta.

        Maalliset nimikristityt ja feikkaajakristityt (= ihmiset jotka identifioivat itsensä seurakuntiensa ja eri ihmisten kautta, ei siis Jeesuksen kautta) ovat sitten oma tarinansa, mutta he saavat olla omillaan.

        Se ole kuitenkaan estänyt sitä, että esimerkiksi Seinäjoen Helluntaiseurakunta valehtelee väkevästi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulle on tärkeää olla Jeesuksen oma koska hän on ainoa tie Jumalan luo

        Tuo on vain yhden uskonnon uskomus.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Se ole kuitenkaan estänyt sitä, että esimerkiksi Seinäjoen Helluntaiseurakunta valehtelee väkevästi

        OIet armoton vaIehtelija.


      • Anonyymi kirjoitti:

        OIet armoton vaIehtelija.

        Miksi et usko, että Jeesus ja sen jutut ovat vain yhden uskonnon uskomusta?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Se ole kuitenkaan estänyt sitä, että esimerkiksi Seinäjoen Helluntaiseurakunta valehtelee väkevästi

        Mutta ei niin väkevästi kuin sinä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Miksi et usko, että Jeesus ja sen jutut ovat vain yhden uskonnon uskomusta?

        "Miksi et usko, että Jeesus ja sen jutut ovat vain yhden uskonnon uskomusta?"

        Paremminkin sanoen se yksi usko koskee tosiaan vain meitä jotka elämme Jeesuksessa Kristuksessa eli Jeesus elää meidän kauttamme ja vaikuttaa tekemistä ja tahtomista. Ja tämä porukka on aina ollut yksimielistä.

        Maalliset nimikristityt ja feikkaajakristityt (= ihmiset jotka identifioivat itsensä seurakuntiensa ja eri ihmisten kautta, ei siis Jeesuksen kautta) ovat sitten oma tarinansa, mutta he saavat olla omillaan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Miksi et usko, että Jeesus ja sen jutut ovat vain yhden uskonnon uskomusta?

        Kyllähän Kuutio Soinia paksumpi on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän Kuutio Soinia paksumpi on.

        Niinkö kuvassa näyttää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi et usko, että Jeesus ja sen jutut ovat vain yhden uskonnon uskomusta?"

        Paremminkin sanoen se yksi usko koskee tosiaan vain meitä jotka elämme Jeesuksessa Kristuksessa eli Jeesus elää meidän kauttamme ja vaikuttaa tekemistä ja tahtomista. Ja tämä porukka on aina ollut yksimielistä.

        Maalliset nimikristityt ja feikkaajakristityt (= ihmiset jotka identifioivat itsensä seurakuntiensa ja eri ihmisten kautta, ei siis Jeesuksen kautta) ovat sitten oma tarinansa, mutta he saavat olla omillaan.

        Et taaskaan ymmärrä mitään.

        Tuolla perusteella kaikilla maailmassa on "se yksi usko".

        Mutta tarkoitus oli sanoa, että maailmassa on erilaisia uskontoja hyvin paljon. Jeesus on vain yhden uskonnon hemmo. Suurin osa maailman ihmisistä uskoo aivan muihin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei niin väkevästi kuin sinä.

        Siellä on valehdeltua jopa Valencian sää.


    • Anonyymi

      Liberaalit toki vihaavat.

    • Anonyymi

      Miksi uskoa itsensä helevettiin ja maksaa siitä?

      Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
      24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu, Kristus ei ole nyt maan päällä ja siksi tuo varoitus, Kristus Jeesus on meidän sydämissämme vaikuttaen tahtomisen ja tekemisen. Eli se yksi usko koskee tosiaan vain meitä jotka elämme Jeesuksessa Kristuksessa eli Jeesus elää meidän kauttamme ja vaikuttaa tekemistä ja tahtomista. Ja tämä porukka on aina ollut yksimielistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu, Kristus ei ole nyt maan päällä ja siksi tuo varoitus, Kristus Jeesus on meidän sydämissämme vaikuttaen tahtomisen ja tekemisen. Eli se yksi usko koskee tosiaan vain meitä jotka elämme Jeesuksessa Kristuksessa eli Jeesus elää meidän kauttamme ja vaikuttaa tekemistä ja tahtomista. Ja tämä porukka on aina ollut yksimielistä.

        Että se tahto on mennä hengellisiin kokouksiin. Saarnaajat ja seurakunnat rikastuvat.

        Raamatun mukaan köyhien pitäisi rikastua.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Että se tahto on mennä hengellisiin kokouksiin. Saarnaajat ja seurakunnat rikastuvat.

        Raamatun mukaan köyhien pitäisi rikastua.

        Sinä jauhat täällä vuodesta toiseen samaa paskaasi, olet sairas !


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Että se tahto on mennä hengellisiin kokouksiin. Saarnaajat ja seurakunnat rikastuvat.

        Raamatun mukaan köyhien pitäisi rikastua.

        Otit sitten keskeltä romuvarastoa kuvan.
        🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä jauhat täällä vuodesta toiseen samaa paskaasi, olet sairas !

        Että onko se mielestäsi niin, että uskovat eivät anna saarnaajille ja seurakunnille rahaa, vaan köyhille?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Että onko se mielestäsi niin, että uskovat eivät anna saarnaajille ja seurakunnille rahaa, vaan köyhille?

        Mitä se sinulta on pois miten muut rahansa käyttävät?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Että onko se mielestäsi niin, että uskovat eivät anna saarnaajille ja seurakunnille rahaa, vaan köyhille?

        Miksi mässäät jatkuvasti🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se sinulta on pois miten muut rahansa käyttävät?

        Ei tietenkään. Itse annan toisella tavalla, eikä sekään ole muilta pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi mässäät jatkuvasti🤔

        Aamulla paino oli 87,2 kg, eli alempaan suuntaan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ei tietenkään. Itse annan toisella tavalla, eikä sekään ole muilta pois.

        Älä sitten ulise!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä sitten ulise!

        Onko mielestäsi uskovia seuraavia merkkejä, että he menevät hengellisiin kokouksiin?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Onko mielestäsi uskovia seuraavia merkkejä, että he menevät hengellisiin kokouksiin?

        Mitä se sinulle kuuluu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se sinulle kuuluu?

        On kuulunut jo kauan.

        Itse havahduin aikoinaan kun huomasin, että minulla ei ollut yhtään uskovia seuraavia merkkejä. Seurasin sitten muita, eikä heilläkään ollut.

        Siinä Raamatulta putosi pohja, ja Jeesuksen puheet olivat lopulta kuin kylähullun. Minusta tuli ateisti.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        On kuulunut jo kauan.

        Itse havahduin aikoinaan kun huomasin, että minulla ei ollut yhtään uskovia seuraavia merkkejä. Seurasin sitten muita, eikä heilläkään ollut.

        Siinä Raamatulta putosi pohja, ja Jeesuksen puheet olivat lopulta kuin kylähullun. Minusta tuli ateisti.

        Ei kuulu millään tavalla joten voit länkyttää muilla palstoilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuulu millään tavalla joten voit länkyttää muilla palstoilla.

        Minun elämäni tärkein asia kyllä kuului ja kuuluu edelleen minulle. Mark. 16.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Minun elämäni tärkein asia kyllä kuului ja kuuluu edelleen minulle. Mark. 16.

        Ei kiinnosta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiinnosta!

        Tiedän, että täällä ei ketään kiinnosta Raamattu eikä Jeesus. Mutta on yksi, jota kiinnostaa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Tiedän, että täällä ei ketään kiinnosta Raamattu eikä Jeesus. Mutta on yksi, jota kiinnostaa.

        Ei siellä kiinnostakaan. Mutta jaksat silti siitä maanisesti jankuttaa täällä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Minun elämäni tärkein asia kyllä kuului ja kuuluu edelleen minulle. Mark. 16.

        OIet kuuluisa naismainen ToIIo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu, Kristus ei ole nyt maan päällä ja siksi tuo varoitus, Kristus Jeesus on meidän sydämissämme vaikuttaen tahtomisen ja tekemisen. Eli se yksi usko koskee tosiaan vain meitä jotka elämme Jeesuksessa Kristuksessa eli Jeesus elää meidän kauttamme ja vaikuttaa tekemistä ja tahtomista. Ja tämä porukka on aina ollut yksimielistä.

        "Hyvin sanottu, Kristus ei ole nyt maan päällä ja siksi tuo varoitus, Kristus Jeesus on meidän sydämissämme vaikuttaen tahtomisen ja tekemisen. Eli se yksi usko koskee tosiaan vain meitä jotka elämme Jeesuksessa Kristuksessa eli Jeesus elää meidän kauttamme ja vaikuttaa tekemistä ja tahtomista. Ja tämä porukka on aina ollut yksimielistä."

        Jumalattomien ongelma on että eivät tunne elävää kristinuskoa missä Jeesus itse asuu sydämissämme ja tuottaa sen hyvän mikä on Jumalan tahto ikuisuutta silmälläpitäen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvin sanottu, Kristus ei ole nyt maan päällä ja siksi tuo varoitus, Kristus Jeesus on meidän sydämissämme vaikuttaen tahtomisen ja tekemisen. Eli se yksi usko koskee tosiaan vain meitä jotka elämme Jeesuksessa Kristuksessa eli Jeesus elää meidän kauttamme ja vaikuttaa tekemistä ja tahtomista. Ja tämä porukka on aina ollut yksimielistä."

        Jumalattomien ongelma on että eivät tunne elävää kristinuskoa missä Jeesus itse asuu sydämissämme ja tuottaa sen hyvän mikä on Jumalan tahto ikuisuutta silmälläpitäen.

        Olen tuntenut paljon uskovia, ja heidän elämä poikkeaa muista siinä, että käyvät hengellisissä kokouksissa. Avioeroja uskovat ottavat muita enemmän.

        "Hyvän tuottaminen" ei näy.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olen tuntenut paljon uskovia, ja heidän elämä poikkeaa muista siinä, että käyvät hengellisissä kokouksissa. Avioeroja uskovat ottavat muita enemmän.

        "Hyvän tuottaminen" ei näy.

        Sinä puhut tekouskovista.
        Sinulle ei kelpaa Jeesuksen armo ja kirkkaus sen mukana.
        On parempi sii räyhätä ja tuoda vain epäkohtia, kun aito rakentava empatia ei kelpaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä puhut tekouskovista.
        Sinulle ei kelpaa Jeesuksen armo ja kirkkaus sen mukana.
        On parempi sii räyhätä ja tuoda vain epäkohtia, kun aito rakentava empatia ei kelpaa?

        Ajattelen, että kymmenien uskovien keskuudessa kymmeniä vuosia oleminen, ja monessa vapaan suunnan seurakunnissa oleminen on näyttänyt minkäänlaista on uskovien elämä.

        Minua ei voi huijata missään asiassa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Ajattelen, että kymmenien uskovien keskuudessa kymmeniä vuosia oleminen, ja monessa vapaan suunnan seurakunnissa oleminen on näyttänyt minkäänlaista on uskovien elämä.

        Minua ei voi huijata missään asiassa.

        tekouskovien keskuudessa olet ollut.
        Mene oikeiden uskovaisten sakkiin niin tiedät mikä oikein on!
        "Ei tarvi räyhätä" ja aina vastaan hyvyyttä, - Jeesus vapauttaa sinut pahuuden voimien alta.
        Ei mikään katkeruus ja viha auta, luovuta syntisi Jeesukselle, se on siinä!
        Ystävyydellä!


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olen tuntenut paljon uskovia, ja heidän elämä poikkeaa muista siinä, että käyvät hengellisissä kokouksissa. Avioeroja uskovat ottavat muita enemmän.

        "Hyvän tuottaminen" ei näy.

        Kuvista näkyy.

        Kaksi nàismaista ToIIoa ja tosiaan Soinia paksumpi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        tekouskovien keskuudessa olet ollut.
        Mene oikeiden uskovaisten sakkiin niin tiedät mikä oikein on!
        "Ei tarvi räyhätä" ja aina vastaan hyvyyttä, - Jeesus vapauttaa sinut pahuuden voimien alta.
        Ei mikään katkeruus ja viha auta, luovuta syntisi Jeesukselle, se on siinä!
        Ystävyydellä!

        Sinulla ei ole ystävällisyyttä, vaan esität minut pahana.

        Ja kaikki vain sen takia, että olen elänyt kymmeniä vuosia uskovien keskuudessa. Sinä määrittelet jopa uskovat. Eli minun tuntemani uskovat ovat mielestäsi "tekouskovia".


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Sinulla ei ole ystävällisyyttä, vaan esität minut pahana.

        Ja kaikki vain sen takia, että olen elänyt kymmeniä vuosia uskovien keskuudessa. Sinä määrittelet jopa uskovat. Eli minun tuntemani uskovat ovat mielestäsi "tekouskovia".

        OIet täynnä Pahuutta.

        Täällä kerrotaan miten asiat ovat ja millainen oIet.

        Et voi paeta Totuutta enää.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Sinulla ei ole ystävällisyyttä, vaan esität minut pahana.

        Ja kaikki vain sen takia, että olen elänyt kymmeniä vuosia uskovien keskuudessa. Sinä määrittelet jopa uskovat. Eli minun tuntemani uskovat ovat mielestäsi "tekouskovia".

        Sinua on vuosia vedelty hanuriin.

        Pyörit Iähinnä Pervojen piirissä ja oIet sellainen.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Sinulla ei ole ystävällisyyttä, vaan esität minut pahana.

        Ja kaikki vain sen takia, että olen elänyt kymmeniä vuosia uskovien keskuudessa. Sinä määrittelet jopa uskovat. Eli minun tuntemani uskovat ovat mielestäsi "tekouskovia".

        <<Eli minun tuntemani uskovat ovat mielestäsi "tekouskovia".<<<
        Itsehän väitä niin, heidän elämäntapansa ei ole uskovan elämäntapa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<Eli minun tuntemani uskovat ovat mielestäsi "tekouskovia".<<<
        Itsehän väitä niin, heidän elämäntapansa ei ole uskovan elämäntapa.

        Että uskovilla ei ole uskovan elämäntapa? Mistä niin luulet?

        Maailmassa kun on niin, että kristityllä on vähiten uskovan elämäntapaa. Kun ei tarvitse tehdä mitään kummempaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        OIet täynnä Pahuutta.

        Täällä kerrotaan miten asiat ovat ja millainen oIet.

        Et voi paeta Totuutta enää.

        Sinulla ei todellakaan ole ystävällisyyttä..

        Sen näkee joka päivä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Sinulla ei todellakaan ole ystävällisyyttä..

        Sen näkee joka päivä.

        Kerron vain miten asiat ovat.

        En mielistele.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Sinulla ei todellakaan ole ystävällisyyttä..

        Sen näkee joka päivä.

        Junttieinari istui lippus päässä syömässä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Että onko se mielestäsi niin, että uskovat eivät anna saarnaajille ja seurakunnille rahaa, vaan köyhille?

        Molempiin osotteisiin antavat


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olen tuntenut paljon uskovia, ja heidän elämä poikkeaa muista siinä, että käyvät hengellisissä kokouksissa. Avioeroja uskovat ottavat muita enemmän.

        "Hyvän tuottaminen" ei näy.

        Tuo on omaa kuvitteluasi, että uskovat ottaisivat enemmän avioeroja.


    • Anonyymi

      Mietin miten se menee jos niinhullusti kävisi että torre sattuisi potkaisemaan ihan tyhjää, niin kuka hautaa ja mihin ?

      • Espanjassa varmaan se kaikille tuleva poltto, ja muuriin tuleva laatikko.

        Jos Jurvassa, niin kyllä joku hautaaminen tulee. Ei ketään jätetä maan päälle lojumaan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Espanjassa varmaan se kaikille tuleva poltto, ja muuriin tuleva laatikko.

        Jos Jurvassa, niin kyllä joku hautaaminen tulee. Ei ketään jätetä maan päälle lojumaan.

        Toivottavasti pian.
        🙏


    • Joidenkin luterilaisten lievähkö vastentahtoisuus helluntailaisuutta kohtaan saattaa johtua helluntailaisten kasteenhalveksunnasta.

      • Anonyymi

        Juuri noin. Helluntailaisten höpötykset siitä kuinka vain heillä on oikea kaste eivät ole kovin hyvä maaperä hedelmällisille keskusteluille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin. Helluntailaisten höpötykset siitä kuinka vain heillä on oikea kaste eivät ole kovin hyvä maaperä hedelmällisille keskusteluille.

        Tai luterilaisten vänkäämiset siitä, että vain heillä on oikea kaste, tekee yhteistyön usein vaikeaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai luterilaisten vänkäämiset siitä, että vain heillä on oikea kaste, tekee yhteistyön usein vaikeaksi.

        Kastekiimaiset ovat kyllä lähes poikkeuksetta helluntailaisia.


      • Ei tietenkään olla koska ei meillä ole mitään tarvetta puolustella kastetapojamme. Kun taas helluntailaiset yrittävät keksiä sillä mitä merkillisimpiä suorastaan mystisiä mittasuhteita vaikkei mokomalla liikkeellä ole historiaa juuri ollenkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai luterilaisten vänkäämiset siitä, että vain heillä on oikea kaste, tekee yhteistyön usein vaikeaksi.

        Luterilaiset hyväksyvät helluntailaisten kasteen, jos se on suoritettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Jos siis joku, joka on kastettu helluntaiseurakunnassa, päättää liittyä luterilaiseen kirkkoon, häntä ei kasteta uudelleen. Helluntailaiset sen sijaan kastavat kristittyjä surutta uudelleen. Tämä uudelleenkastaminen juuri on kasteenhalveksuntaa.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Kastekiimaiset ovat kyllä lähes poikkeuksetta helluntailaisia.

        "Kastekiimaiset ovat kyllä lähes poikkeuksetta helluntailaisia.",
        mutta vauvakastekiimaiset poikkeuksetta luterilaisia. Heillä on tapana syyttä toisinajatteleviä saatananpalvojiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kastekiimaiset ovat kyllä lähes poikkeuksetta helluntailaisia.",
        mutta vauvakastekiimaiset poikkeuksetta luterilaisia. Heillä on tapana syyttä toisinajatteleviä saatananpalvojiksi.

        Hölynpölyä, uudelleen kastettuja te vain olette.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Hölynpölyä, uudelleen kastettuja te vain olette.

        Itse olet pelkkä räyhäävä trikoissa joka häpäisee evlut kirkon,


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ei tietenkään olla koska ei meillä ole mitään tarvetta puolustella kastetapojamme. Kun taas helluntailaiset yrittävät keksiä sillä mitä merkillisimpiä suorastaan mystisiä mittasuhteita vaikkei mokomalla liikkeellä ole historiaa juuri ollenkaan.

        Olet häpeäksi evlut kirkolle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse olet pelkkä räyhäävä trikoissa joka häpäisee evlut kirkon,

        Vai trikoot. Mistä edes keksitä noita juttujasi vai liittyykö tuokin jotenkin sinun miehen kaipuuseen.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Vai trikoot. Mistä edes keksitä noita juttujasi vai liittyykö tuokin jotenkin sinun miehen kaipuuseen.

        Ei ihme, että kirkosta erotaan kun sinä siellä hääräät.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Hölynpölyä, uudelleen kastettuja te vain olette.

        Taas iso valhe: "Hölynpölyä, uudelleen kastettuja te vain olette."

        Miten voi olla uudestikastettu kun ei ole vauvana saanut sitä "otsan kastelemista"?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihme, että kirkosta erotaan kun sinä siellä hääräät.

        Ei täältä ole kukaan lähtenyt. Taidat olla surkeassa seurakunnassa.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Kastekiimaiset ovat kyllä lähes poikkeuksetta helluntailaisia.

        "Kastekiimaiset ovat kyllä lähes poikkeuksetta helluntailaisia."

        Kai sen voi noinkin ilmaista - sydämen kyllyydestä suu puhuu!

        Mutta Jeesuksen uskon vastaanottaneiden upottaminen aloitettiin Jeesuksen aikaan ja jatkettiin apostolien aikaan ja siitä sitten satoja vuosia aina tähän päivään saakka. Näin veteen upotettu usko pannaan kasteen hautaan ja ylösnousee uudestisyntynyt Jumalan lapsi joka kasvaa kristittynä, tekee lähimmäistä ja julistaa evankeliumia kuten Paavali, Pietari, Jaakob ym ikään. Näin se kristinusko on edennyt kaikki nämä 2000 vuotta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kastekiimaiset ovat kyllä lähes poikkeuksetta helluntailaisia."

        Kai sen voi noinkin ilmaista - sydämen kyllyydestä suu puhuu!

        Mutta Jeesuksen uskon vastaanottaneiden upottaminen aloitettiin Jeesuksen aikaan ja jatkettiin apostolien aikaan ja siitä sitten satoja vuosia aina tähän päivään saakka. Näin veteen upotettu usko pannaan kasteen hautaan ja ylösnousee uudestisyntynyt Jumalan lapsi joka kasvaa kristittynä, tekee lähimmäistä ja julistaa evankeliumia kuten Paavali, Pietari, Jaakob ym ikään. Näin se kristinusko on edennyt kaikki nämä 2000 vuotta.

        Niin miksei voisi. Jeesuksen aikaan upotettiin mutta eivät tainneet olla teidän helluntaihurmoksen jäseniä.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Niin miksei voisi. Jeesuksen aikaan upotettiin mutta eivät tainneet olla teidän helluntaihurmoksen jäseniä.

        Sinua saa aina hävetä.

        -luterilainen-


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ei täältä ole kukaan lähtenyt. Taidat olla surkeassa seurakunnassa.

        Kyllä minä ainakin erosin evlut kirkosta kun luin, että sinä kuulut siihen ja pidät itseäsi luterilaisena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas iso valhe: "Hölynpölyä, uudelleen kastettuja te vain olette."

        Miten voi olla uudestikastettu kun ei ole vauvana saanut sitä "otsan kastelemista"?

        Hyvin pieni osa helluntailaisista on tosiaan niitä joita ei ole lapsena kastettu. Sinänsä melko jännä että he eivät yleensä olekaan mitään kastekiivailijoita vaan kunnioittavat toistenkin tapoja kuten myös sitten allekirjoittanut vastavuoroisesti.

        Kastekiivailijat ovat yleensä aina uudelleen kastettuja ojanpohjia kulkeneita öykkäreitä jotka niiden lukuisten deliriumien ja psykoosien jälkeen jotenkin saaneet elämänsä kasaan kursittua mutta eihän veemäisyys lähde vaikka upotettaisiin viidesti joten negatiivinen energia ladataan vauvakasteeseen, kirkkoon sekä tietenkin seksuaalivähemmistöihin.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Hyvin pieni osa helluntailaisista on tosiaan niitä joita ei ole lapsena kastettu. Sinänsä melko jännä että he eivät yleensä olekaan mitään kastekiivailijoita vaan kunnioittavat toistenkin tapoja kuten myös sitten allekirjoittanut vastavuoroisesti.

        Kastekiivailijat ovat yleensä aina uudelleen kastettuja ojanpohjia kulkeneita öykkäreitä jotka niiden lukuisten deliriumien ja psykoosien jälkeen jotenkin saaneet elämänsä kasaan kursittua mutta eihän veemäisyys lähde vaikka upotettaisiin viidesti joten negatiivinen energia ladataan vauvakasteeseen, kirkkoon sekä tietenkin seksuaalivähemmistöihin.

        Sinäkö et pidä helluntailaisia Jeesuksen omina?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin erosin evlut kirkosta kun luin, että sinä kuulut siihen ja pidät itseäsi luterilaisena.

        Kait muistit ensin liittyä takaisin.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Kait muistit ensin liittyä takaisin.

        Minut liitettiin jo vauvana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö et pidä helluntailaisia Jeesuksen omina?

        Varmasti osa heistä on .


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Hyvin pieni osa helluntailaisista on tosiaan niitä joita ei ole lapsena kastettu. Sinänsä melko jännä että he eivät yleensä olekaan mitään kastekiivailijoita vaan kunnioittavat toistenkin tapoja kuten myös sitten allekirjoittanut vastavuoroisesti.

        Kastekiivailijat ovat yleensä aina uudelleen kastettuja ojanpohjia kulkeneita öykkäreitä jotka niiden lukuisten deliriumien ja psykoosien jälkeen jotenkin saaneet elämänsä kasaan kursittua mutta eihän veemäisyys lähde vaikka upotettaisiin viidesti joten negatiivinen energia ladataan vauvakasteeseen, kirkkoon sekä tietenkin seksuaalivähemmistöihin.

        Semmoistakin ainesta luttereista siirtyy helluntaihin minkäs teet.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Varmasti osa heistä on .

        Miten erotat kuka on ja kuka ei?
        Oketko sinä itse?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Varmasti osa heistä on .

        Mikä tekee sinusta Jeesuksen oman?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Semmoistakin ainesta luttereista siirtyy helluntaihin minkäs teet.

        Ja toisinpäin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Semmoistakin ainesta luttereista siirtyy helluntaihin minkäs teet.

        On siistiä muistaa että takavuosien helluntalaiset oli noin 100 pros entisiä vauvakastettuja!

        Ja iso osa mullinkasvattajia kaiken lisäksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On siistiä muistaa että takavuosien helluntalaiset oli noin 100 pros entisiä vauvakastettuja!

        Ja iso osa mullinkasvattajia kaiken lisäksi.

        Ei tämä mullikoitten kasvattaminen ihan noin yleisestä ole. Eikä myöskään ihan tyhjätaskujen hommaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Semmoistakin ainesta luttereista siirtyy helluntaihin minkäs teet.

        No suurin osa helluntailaisiin siirtyneitä ei ole mitään kirkon aktiivijäseniä vaan noihin piireihin kuljetaan pitkälti katkojen ja psykiatrisen hoidon kautta. Ehkä nimellisesti ovat jäseniä mutta kirkon ovia ei ole elämässään avattu kuin pari kertaa. Kirkosta eroamisesta tehdään sitten kyllä suurta numero :d ikään kuin joku edes huomaisi noiden lähtevän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten erotat kuka on ja kuka ei?
        Oketko sinä itse?

        Ei minun heitä tarvitse erottaa. Kyllä heidät sitten aikanaan punnitaan.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ei minun heitä tarvitse erottaa. Kyllä heidät sitten aikanaan punnitaan.

        Kaikki alle satakiloiset punnitaan neuvolassa!

        Paitsi mullikat @


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No suurin osa helluntailaisiin siirtyneitä ei ole mitään kirkon aktiivijäseniä vaan noihin piireihin kuljetaan pitkälti katkojen ja psykiatrisen hoidon kautta. Ehkä nimellisesti ovat jäseniä mutta kirkon ovia ei ole elämässään avattu kuin pari kertaa. Kirkosta eroamisesta tehdään sitten kyllä suurta numero :d ikään kuin joku edes huomaisi noiden lähtevän.

        Kyllä se näkyy kirkon kirstussa, siinä ainoassa luterilaisessa huolessa jäseniin päin.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ei tämä mullikoitten kasvattaminen ihan noin yleisestä ole. Eikä myöskään ihan tyhjätaskujen hommaa.

        Ja vielä harvempien kunhan eeuun järjetön tukiralli päättyy jossain vaiheessa!
        Se ainoa joka ei perustu tulokseen!


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ei minun heitä tarvitse erottaa. Kyllä heidät sitten aikanaan punnitaan.

        Juurihan sanoit, että osa heistä on.
        Mutta oletko sinä itse?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se näkyy kirkon kirstussa, siinä ainoassa luterilaisessa huolessa jäseniin päin.

        Tuollainen kaiken juostenkussut löysäpuntti maksaa niin vähän kirkollisveroa ettei sen puuttumista huomaa kukaan. Ei taida hätinä sataa euroa olla per vuosi ja taatusti hakee ruokaa ja ostokortteja diakonista . Yleensähän tuollaiset osaa kyllä vetää välistä jos vaan mahdollisuus on. Toisin sanoen siis saattaa olla että kirkko oikeasti säästää kun nuo lähtevät jonnekin muualle pätemään.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No suurin osa helluntailaisiin siirtyneitä ei ole mitään kirkon aktiivijäseniä vaan noihin piireihin kuljetaan pitkälti katkojen ja psykiatrisen hoidon kautta. Ehkä nimellisesti ovat jäseniä mutta kirkon ovia ei ole elämässään avattu kuin pari kertaa. Kirkosta eroamisesta tehdään sitten kyllä suurta numero :d ikään kuin joku edes huomaisi noiden lähtevän.

        Miksi kirkossa on niin sairasta porukkaa niin paljon !?

        Lutterin hautomossa siis, miksi ette paranna heitä vaikka jeesus niin käskee!!


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tuollainen kaiken juostenkussut löysäpuntti maksaa niin vähän kirkollisveroa ettei sen puuttumista huomaa kukaan. Ei taida hätinä sataa euroa olla per vuosi ja taatusti hakee ruokaa ja ostokortteja diakonista . Yleensähän tuollaiset osaa kyllä vetää välistä jos vaan mahdollisuus on. Toisin sanoen siis saattaa olla että kirkko oikeasti säästää kun nuo lähtevät jonnekin muualle pätemään.

        Oletko sinä siis Jeesuksen oma?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirkossa on niin sairasta porukkaa niin paljon !?

        Lutterin hautomossa siis, miksi ette paranna heitä vaikka jeesus niin käskee!!

        Hokkus pokkus temput ja kusetukset on teikäläisten heiniä.
        Täällä oikeasti ihmistä autetaan mutta apua pitää itse haluta ja kantaa tuossakin jokin vastuu.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Hokkus pokkus temput ja kusetukset on teikäläisten heiniä.
        Täällä oikeasti ihmistä autetaan mutta apua pitää itse haluta ja kantaa tuossakin jokin vastuu.

        Eikö sinun Jeesuksesi tee ihmeitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä harvempien kunhan eeuun järjetön tukiralli päättyy jossain vaiheessa!
        Se ainoa joka ei perustu tulokseen!

        Ei taideta olla siellä ihan tilanteen tasalla mutta hei, olen sanonnut aikaisemminkin että kyllä tänne pääsee jos tämä noin helppoa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirkossa on niin sairasta porukkaa niin paljon !?

        Lutterin hautomossa siis, miksi ette paranna heitä vaikka jeesus niin käskee!!

        Helluntaikirkossa ainakin

        Parhamin hautomo siis


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ei taideta olla siellä ihan tilanteen tasalla mutta hei, olen sanonnut aikaisemminkin että kyllä tänne pääsee jos tämä noin helppoa on.

        Anna osoite!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anna osoite!

        No eihän tätä nyt ilmaiseksi anneta että paljonkos sinulla olikaan sitä rahaa laittaa pöytään.
        Ihan halvallahan ei lähde kaikkien remonttien jälkeen mutta jos oikein hyvän tarjouksen teet niin saat ehkä koneineen päivineen ja voin antaa sen pari mullikkaa ja pari lammasta siihen väliin.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No eihän tätä nyt ilmaiseksi anneta että paljonkos sinulla olikaan sitä rahaa laittaa pöytään.
        Ihan halvallahan ei lähde kaikkien remonttien jälkeen mutta jos oikein hyvän tarjouksen teet niin saat ehkä koneineen päivineen ja voin antaa sen pari mullikkaa ja pari lammasta siihen väliin.

        Laita tilinumerosi sitten.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No eihän tätä nyt ilmaiseksi anneta että paljonkos sinulla olikaan sitä rahaa laittaa pöytään.
        Ihan halvallahan ei lähde kaikkien remonttien jälkeen mutta jos oikein hyvän tarjouksen teet niin saat ehkä koneineen päivineen ja voin antaa sen pari mullikkaa ja pari lammasta siihen väliin.

        Tiesitkö, että olet hyvin vastenmielinen tyyppi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesitkö, että olet hyvin vastenmielinen tyyppi?

        Mikähän ongelma tolkulla on?

        Ei kukaan täysjärkinen riehu tuolla tavalla jokaisella palstalla aamusta iltaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän ongelma tolkulla on?

        Ei kukaan täysjärkinen riehu tuolla tavalla jokaisella palstalla aamusta iltaan.

        Ihan totta

        Sinä riehut


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Hyvin pieni osa helluntailaisista on tosiaan niitä joita ei ole lapsena kastettu. Sinänsä melko jännä että he eivät yleensä olekaan mitään kastekiivailijoita vaan kunnioittavat toistenkin tapoja kuten myös sitten allekirjoittanut vastavuoroisesti.

        Kastekiivailijat ovat yleensä aina uudelleen kastettuja ojanpohjia kulkeneita öykkäreitä jotka niiden lukuisten deliriumien ja psykoosien jälkeen jotenkin saaneet elämänsä kasaan kursittua mutta eihän veemäisyys lähde vaikka upotettaisiin viidesti joten negatiivinen energia ladataan vauvakasteeseen, kirkkoon sekä tietenkin seksuaalivähemmistöihin.

        "Kastekiivailijat ovat yleensä aina uudelleen kastettuja ojanpohjia kulkeneita öykkäreitä jotka niiden lukuisten deliriumien ja psykoosien jälkeen jotenkin saaneet elämänsä kasaan kursittua ..."

        Aika usein näin, mutta ei aina. Uskovat yleensä olemme ns. alhaalta pelastettuja ja juuri siksi Jumala on katsonut puoleemme ja uudestisynnyttänyt meidät upotuksessamme Jeesuksen nimeen. Näin olemme saaneet uuden elämän Kristuksessa Jeesuksessa mikä sitten kestääkin jo iankaiken. Kaikki entinen on mennyt!!

        Mutta Jeesuksen uskon vastaanottaneiden upottaminen aloitettiin Jeesuksen aikaan ja jatkettiin apostolien aikaan ja siitä sitten satoja vuosia aina tähän päivään saakka. Näin veteen upotettu usko pannaan kasteen hautaan ja ylösnousee uudestisyntynyt Jumalan lapsi joka kasvaa kristittynä, tekee lähimmäistä ja julistaa evankeliumia kuten Paavali, Pietari, Jaakob ym ikään. Näin se kristinusko on edennyt kaikki nämä 2000 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kastekiivailijat ovat yleensä aina uudelleen kastettuja ojanpohjia kulkeneita öykkäreitä jotka niiden lukuisten deliriumien ja psykoosien jälkeen jotenkin saaneet elämänsä kasaan kursittua ..."

        Aika usein näin, mutta ei aina. Uskovat yleensä olemme ns. alhaalta pelastettuja ja juuri siksi Jumala on katsonut puoleemme ja uudestisynnyttänyt meidät upotuksessamme Jeesuksen nimeen. Näin olemme saaneet uuden elämän Kristuksessa Jeesuksessa mikä sitten kestääkin jo iankaiken. Kaikki entinen on mennyt!!

        Mutta Jeesuksen uskon vastaanottaneiden upottaminen aloitettiin Jeesuksen aikaan ja jatkettiin apostolien aikaan ja siitä sitten satoja vuosia aina tähän päivään saakka. Näin veteen upotettu usko pannaan kasteen hautaan ja ylösnousee uudestisyntynyt Jumalan lapsi joka kasvaa kristittynä, tekee lähimmäistä ja julistaa evankeliumia kuten Paavali, Pietari, Jaakob ym ikään. Näin se kristinusko on edennyt kaikki nämä 2000 vuotta.

        Kyllä, siis kasteessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan totta

        Sinä riehut

        Miksi riehut?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Hokkus pokkus temput ja kusetukset on teikäläisten heiniä.
        Täällä oikeasti ihmistä autetaan mutta apua pitää itse haluta ja kantaa tuossakin jokin vastuu.

        Hokkuspokkus ja sylilapsosesta tuli uskovainen papin laittaessa kolme vesitilkkaa hänen päähänsä.
        Minua ei ole naurattanut näin paljoa sen jälkeen kun potkaisin papin kastemaljan kumoon 2 kuukauden ikäisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hokkuspokkus ja sylilapsosesta tuli uskovainen papin laittaessa kolme vesitilkkaa hänen päähänsä.
        Minua ei ole naurattanut näin paljoa sen jälkeen kun potkaisin papin kastemaljan kumoon 2 kuukauden ikäisenä.

        Vesitipat noilla on vaaan mielessä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hokkuspokkus ja sylilapsosesta tuli uskovainen papin laittaessa kolme vesitilkkaa hänen päähänsä.
        Minua ei ole naurattanut näin paljoa sen jälkeen kun potkaisin papin kastemaljan kumoon 2 kuukauden ikäisenä.

        Nuo on sinun ihan omia kuvitelmia. Teikäläiset haluaa tosiaan liittää tuohon kasteeseen jotain taikamenoja. Tuosta syystä helluntailaisuus vetääkin juuri tietynlaista porukkaa. Täytyyhän sitä vanhojen addiktioiden tilalle kehittää jotain vastaavaa kuten henkien kanssa vaahtoamiset ja pehmoisten puhuminen. Bonuksena on tietenkin se typerä uskomus että kaikki pahat tekonne ovat sitten kuitattuja. Eikä niistä tarvitse vastuuta ottaa.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Nuo on sinun ihan omia kuvitelmia. Teikäläiset haluaa tosiaan liittää tuohon kasteeseen jotain taikamenoja. Tuosta syystä helluntailaisuus vetääkin juuri tietynlaista porukkaa. Täytyyhän sitä vanhojen addiktioiden tilalle kehittää jotain vastaavaa kuten henkien kanssa vaahtoamiset ja pehmoisten puhuminen. Bonuksena on tietenkin se typerä uskomus että kaikki pahat tekonne ovat sitten kuitattuja. Eikä niistä tarvitse vastuuta ottaa.

        Kerro toki omasta uskostasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kastekiivailijat ovat yleensä aina uudelleen kastettuja ojanpohjia kulkeneita öykkäreitä jotka niiden lukuisten deliriumien ja psykoosien jälkeen jotenkin saaneet elämänsä kasaan kursittua ..."

        Aika usein näin, mutta ei aina. Uskovat yleensä olemme ns. alhaalta pelastettuja ja juuri siksi Jumala on katsonut puoleemme ja uudestisynnyttänyt meidät upotuksessamme Jeesuksen nimeen. Näin olemme saaneet uuden elämän Kristuksessa Jeesuksessa mikä sitten kestääkin jo iankaiken. Kaikki entinen on mennyt!!

        Mutta Jeesuksen uskon vastaanottaneiden upottaminen aloitettiin Jeesuksen aikaan ja jatkettiin apostolien aikaan ja siitä sitten satoja vuosia aina tähän päivään saakka. Näin veteen upotettu usko pannaan kasteen hautaan ja ylösnousee uudestisyntynyt Jumalan lapsi joka kasvaa kristittynä, tekee lähimmäistä ja julistaa evankeliumia kuten Paavali, Pietari, Jaakob ym ikään. Näin se kristinusko on edennyt kaikki nämä 2000 vuotta.

        Jeesuksen ajan kastajat eivät kuitenkaan kuuluneet helluntai herätykseen.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Jeesuksen ajan kastajat eivät kuitenkaan kuuluneet helluntai herätykseen.

        Olivatko he sitten luterilaisia? 😺


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Olivatko he sitten luterilaisia? 😺

        Eivät mutta suurin osa helluntailaisista on alun perin luterilaisia.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Eivät mutta suurin osa helluntailaisista on alun perin luterilaisia.

        Niinpä, jotkut tulevat oikeasti uskoon ja lähtevät evlut kirkosta. 😺


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Niinpä, jotkut tulevat oikeasti uskoon ja lähtevät evlut kirkosta. 😺

        Tarkoitat siis että haluavat leipää ja sirkushuveja.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tarkoitat siis että haluavat leipää ja sirkushuveja.

        Taidat olla ainoa jonka usko on noita. 😺


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Niinpä, jotkut tulevat oikeasti uskoon ja lähtevät evlut kirkosta. 😺

        Jos sitten jonnekin, niin huutoa ja naurua, kaatuilua.

        Hullua menoa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jos sitten jonnekin, niin huutoa ja naurua, kaatuilua.

        Hullua menoa.

        Se on sinun elämääsi.


    • Anonyymi

      Tämä sivun sisältö todistaa Raamatun tekstin oikeaksi.

      2.Timoteuksen kirje:
      3:1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
      3:2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
      3:3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
      3:4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
      3:5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

      Kyllä rauhan evankeliumi on hukassa, ei armosta tietoakaan.

      • Raamattu on ihmisten ajatuksia. Onko tuohonkaan luottamista.

        Mitä tuonkaan kirjeen saaja hyötyi siitä.


    • Anonyymi

      Pahan vihaaminen on myönteinen asia. Emmehän me saa hyväksyä syntiä itsessämme tai muissa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Helluntailaiset palvoo juutalaisia, etuoikeutettuja, ovat rasisteja ja heillä on despootti jumala. He pistävät jumalan tahriin vanhurskaan nimensä epäoikeudenmukaisuuteen.

      Jumala ei katso henkilöön, Jeesus on VT:n lupaus ja evankeliumi täyttymys koko maailmalle.

      • Anonyymi

        Luterilaislle parannuksen tekeminen tuottaa tuskaa.


      • Anonyymi

        Siinähän sitä tuli taas syvällistä opetusta vauvakasteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän sitä tuli taas syvällistä opetusta vauvakasteesta.

        Uudestiastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raaatussa ja "syvällistä opetusta vauvakasteesta" :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaislle parannuksen tekeminen tuottaa tuskaa.

        Mikä on "Luterilaislle"? Eikö helluntailaiset tee parannusta? Niiden ei kai tarvi


      • Anonyymi

        "Jumala ei katso henkilöön"

        Aamen, Jumalalle kaikki ovat samalla viivalla


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala ei katso henkilöön"

        Aamen, Jumalalle kaikki ovat samalla viivalla

        Eivät suinkaan.

        Naapurikansat käski tappamaan. Vähän eri viivoilla ollaan.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Eivät suinkaan.

        Naapurikansat käski tappamaan. Vähän eri viivoilla ollaan.

        Niin Herra tekee homoille ja satanisteille. Se on Herran puhtauden ylläpitoa.
        Herran Pyhyys tuhoaa kaiken pahan ja saastaisuuden. Mikään sellainen ei voi edes lähestyä Herran Kirkkautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin Herra tekee homoille ja satanisteille. Se on Herran puhtauden ylläpitoa.
        Herran Pyhyys tuhoaa kaiken pahan ja saastaisuuden. Mikään sellainen ei voi edes lähestyä Herran Kirkkautta.

        Eli Herra ei tee mitään homoille. He kun ei ole pahantekijöitä.

        Esimerkiksi temppelin pyhimpään oli homoilla vapaus mennä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Eli Herra ei tee mitään homoille. He kun ei ole pahantekijöitä.

        Esimerkiksi temppelin pyhimpään oli homoilla vapaus mennä.

        Siellä kaksi nàismaista tosiaan.

        Emme mahda faktoille mitään.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Eivät suinkaan.

        Naapurikansat käski tappamaan. Vähän eri viivoilla ollaan.

        OIet tosiaan naismainen.

        Turhaan Totuutta kiistät.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Eli Herra ei tee mitään homoille. He kun ei ole pahantekijöitä.

        Esimerkiksi temppelin pyhimpään oli homoilla vapaus mennä.

        3 Moos: 20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.
        Siinä Herran mielipide homoilusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OIet tosiaan naismainen.

        Turhaan Totuutta kiistät.

        Mikä on se totuus?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Eli Herra ei tee mitään homoille. He kun ei ole pahantekijöitä.

        Esimerkiksi temppelin pyhimpään oli homoilla vapaus mennä.

        Teidät onkin hylätty !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teidät onkin hylätty !

        Tuskinpa. Esimerkiksi temppelin pyhimpään ei ole kieltoa homoille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        3 Moos: 20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.
        Siinä Herran mielipide homoilusta.

        Se on siinä, missä on kieltolista perhe-elämään.

        Maata miehen kanssa kuten naisen kanssa maataan, heh heh.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Se on siinä, missä on kieltolista perhe-elämään.

        Maata miehen kanssa kuten naisen kanssa maataan, heh heh.

        OIet naismainen ToIIo ja Bottom.

        Heh heh!
        🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Se on siinä, missä on kieltolista perhe-elämään.

        Maata miehen kanssa kuten naisen kanssa maataan, heh heh.

        Lihava Kuutio veteIee sinua pérseeseen.

        OIet naismainen totta tosiaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihava Kuutio veteIee sinua pérseeseen.

        OIet naismainen totta tosiaan!

        Se on totta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on totta!

        Se kimittää samalla kun se toinen ToIIo vetelee takaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lihava Kuutio veteIee sinua pérseeseen.

        OIet naismainen totta tosiaan!

        Olet maailman pelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se kimittää samalla kun se toinen ToIIo vetelee takaa!

        Olet maailman pelle.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Olet maailman pelle.

        OIet PeIIe totta tosiaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on "Luterilaislle"? Eikö helluntailaiset tee parannusta? Niiden ei kai tarvi

        Teet vain itsestäsi typerän esittämällä, ettet muka tajuaisi kyseistä sanaa kyseisen pienen kirjoitusvirheen vuoksi. Miksi valehtelet kysellen, ettet muka tajuaisi?


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Eli Herra ei tee mitään homoille. He kun ei ole pahantekijöitä.

        Esimerkiksi temppelin pyhimpään oli homoilla vapaus mennä.

        Homotaipumus ei ole pahantekoa, mutta homostelu ilman parannuksen tekoa on.


        Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.
        1. Timoteuskirje 1:9-11

        Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät.
        1. Korinttilaiskirje 6:9-10


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Se on siinä, missä on kieltolista perhe-elämään.

        Maata miehen kanssa kuten naisen kanssa maataan, heh heh.

        Tyhmää naurua.
        Seksuaalisesti ei saa maata Raamatun mukaan kuin vain mies naisen kanssa.


    • Anonyymi

      <<Esimerkiksi temppelin pyhimpään oli homoilla vapaus mennä.<<
      tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla,he ovat verivelan alaiset.

      • Anonyymi

        emme elä Vanhan liiton aikaa,

        "Sillä hän on hän YHDELLÄ ainoalla uhrilla AINIAAKSI tehnyt ne, jotka pyhitetään."
        Hebr: 10: 14

        jotkut aikoo viedä omia "lihallisia uhreja täydentään , > YHDELLÄ ainoalla uhrilla" ,
        Jumalan Poika Jeesus Kristus, se ei kaikille ole riittävä uhri , vaan MINUN teot . . .

        "yhdellä ainoalla uhrilla " , EI lisätä minun tekojani puolustukseksi !


      • Anonyymi kirjoitti:

        emme elä Vanhan liiton aikaa,

        "Sillä hän on hän YHDELLÄ ainoalla uhrilla AINIAAKSI tehnyt ne, jotka pyhitetään."
        Hebr: 10: 14

        jotkut aikoo viedä omia "lihallisia uhreja täydentään , > YHDELLÄ ainoalla uhrilla" ,
        Jumalan Poika Jeesus Kristus, se ei kaikille ole riittävä uhri , vaan MINUN teot . . .

        "yhdellä ainoalla uhrilla " , EI lisätä minun tekojani puolustukseksi !

        Raamatun lopussa "kaikki tuomitaan tekojensa mukaan".


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Raamatun lopussa "kaikki tuomitaan tekojensa mukaan".

        niin:
        ja "MINUN tekojani ei lisätä SINUN tekoihisi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        emme elä Vanhan liiton aikaa,

        "Sillä hän on hän YHDELLÄ ainoalla uhrilla AINIAAKSI tehnyt ne, jotka pyhitetään."
        Hebr: 10: 14

        jotkut aikoo viedä omia "lihallisia uhreja täydentään , > YHDELLÄ ainoalla uhrilla" ,
        Jumalan Poika Jeesus Kristus, se ei kaikille ole riittävä uhri , vaan MINUN teot . . .

        "yhdellä ainoalla uhrilla " , EI lisätä minun tekojani puolustukseksi !

        Jos ottaa Kristuksen vastaan ei voi enää homoilla, se on iljetys Jumalan edessä nytkin.

        Matt: 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        Jeesus täytti lain puolestamme, ei se ole mihinkään hävinnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        emme elä Vanhan liiton aikaa,

        "Sillä hän on hän YHDELLÄ ainoalla uhrilla AINIAAKSI tehnyt ne, jotka pyhitetään."
        Hebr: 10: 14

        jotkut aikoo viedä omia "lihallisia uhreja täydentään , > YHDELLÄ ainoalla uhrilla" ,
        Jumalan Poika Jeesus Kristus, se ei kaikille ole riittävä uhri , vaan MINUN teot . . .

        "yhdellä ainoalla uhrilla " , EI lisätä minun tekojani puolustukseksi !

        Homoille ei ollut uhria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        emme elä Vanhan liiton aikaa,

        "Sillä hän on hän YHDELLÄ ainoalla uhrilla AINIAAKSI tehnyt ne, jotka pyhitetään."
        Hebr: 10: 14

        jotkut aikoo viedä omia "lihallisia uhreja täydentään , > YHDELLÄ ainoalla uhrilla" ,
        Jumalan Poika Jeesus Kristus, se ei kaikille ole riittävä uhri , vaan MINUN teot . . .

        "yhdellä ainoalla uhrilla " , EI lisätä minun tekojani puolustukseksi !

        Heb: 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,

        10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homoille ei ollut uhria.

        suksi kuuseen .

        "Sillä hän yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydelliseksi ne , jotka pyhitetään"
        Hebr: 10:14

        joillekin ei vaan Jeesuksen teko "riitä" , vaan koettavat täydentää Jumalan teko , omilla teoillaan , > omilla teoillaan täydellisemmäksi . . .

        "Hän muistaa , minkälaista TEKOA me olemme , hän MUISTAA meidät tomuksi "
        Ps. 90: 3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suksi kuuseen .

        "Sillä hän yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydelliseksi ne , jotka pyhitetään"
        Hebr: 10:14

        joillekin ei vaan Jeesuksen teko "riitä" , vaan koettavat täydentää Jumalan teko , omilla teoillaan , > omilla teoillaan täydellisemmäksi . . .

        "Hän muistaa , minkälaista TEKOA me olemme , hän MUISTAA meidät tomuksi "
        Ps. 90: 3

        jotka pyhitetään" mutta ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jotka pyhitetään" mutta ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        Hebr: 10:14: "Sillä hän yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydelliseksi ne , jotka pyhitetään"
        ne , jotka pyhitetään"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jotka pyhitetään" mutta ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

        >>>"ulkopuolella ovat"<<<

        "Ymmärrätkö myös mitä luet ?" Apt: 8: 30


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ottaa Kristuksen vastaan ei voi enää homoilla, se on iljetys Jumalan edessä nytkin.

        Matt: 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        Jeesus täytti lain puolestamme, ei se ole mihinkään hävinnyt.

        Se mikä Jumalalle on iljetys, ei ole muille.

        Me emme pidä iljetyksenä tottelematonta poikaa emmekä sitä, joka kerää puita vääränä päivänä.

        Antaa Jumalan pitää iljetyksenä mitä haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"ulkopuolella ovat"<<<

        "Ymmärrätkö myös mitä luet ?" Apt: 8: 30

        8:30 Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?"

        53:6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.

        36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
        että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

        Huom! Hengessä ei kirjaimessa. Kaikki tulee armosta ja toisesta luomakunnasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        8:30 Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?"

        53:6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.

        36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
        että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

        Huom! Hengessä ei kirjaimessa. Kaikki tulee armosta ja toisesta luomakunnasta.

        Lause sieltä toinen täältä.

        Sillä ei pitkälle pötkitä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Se mikä Jumalalle on iljetys, ei ole muille.

        Me emme pidä iljetyksenä tottelematonta poikaa emmekä sitä, joka kerää puita vääränä päivänä.

        Antaa Jumalan pitää iljetyksenä mitä haluaa.

        Jumalan halventaminen on syntiä Jumalan Pyhyyttä kohtaa. Se halventaa uskovaisten vakaumusta ja aiheuttaa riitoja, tahallista ärsyttämistä. Ei ole edes sivistynyttä käyttäytymistä, eikä kuulu hyviin tapoihin. Vai kuinka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suksi kuuseen .

        "Sillä hän yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydelliseksi ne , jotka pyhitetään"
        Hebr: 10:14

        joillekin ei vaan Jeesuksen teko "riitä" , vaan koettavat täydentää Jumalan teko , omilla teoillaan , > omilla teoillaan täydellisemmäksi . . .

        "Hän muistaa , minkälaista TEKOA me olemme , hän MUISTAA meidät tomuksi "
        Ps. 90: 3

        ""Hän muistaa , minkälaista TEKOA me olemme , hän MUISTAA meidät tomuksi "
        Ps. 90: 3"

        Tuo on totta että Jumala muistaa mitä tekoa olemme. Tämä merkitsee sitä, että uskovat yleensä olemme ns. alhaalta pelastettuja ja juuri siksi Jumala on katsonut puoleemme ja uudestisynnyttänyt meidät upotuksessamme Jeesuksen nimeen. Näin olemme saaneet uuden elämän Kristuksessa Jeesuksessa mikä sitten kestääkin jo iankaiken. Kaikki entinen on mennyt!!

        Täytyy muistaa, että uskon vastaanottaneiden upottaminen aloitettiin Jeesuksen aikaan ja jatkettiin apostolien aikaan ja siitä sitten satoja vuosia aina tähän päivään saakka. Näin veteen upotettu usko pannaan kasteen hautaan ja ylösnousee uudestisyntynyt Jumalan lapsi joka kasvaa kristittynä, tekee lähimmäistä ja julistaa evankeliumia kuten Paavali, Pietari, Jaakob ym ikään. Näin se kristinusko on edennyt kaikki nämä 2000 vuotta.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Lause sieltä toinen täältä.

        Sillä ei pitkälle pötkitä.

        OIet naismainen ToIIo.

        Et pääse pitkälle.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Se mikä Jumalalle on iljetys, ei ole muille.

        Me emme pidä iljetyksenä tottelematonta poikaa emmekä sitä, joka kerää puita vääränä päivänä.

        Antaa Jumalan pitää iljetyksenä mitä haluaa.

        Sinua Iykitään pérseeseen tosiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Hän muistaa , minkälaista TEKOA me olemme , hän MUISTAA meidät tomuksi "
        Ps. 90: 3"

        Tuo on totta että Jumala muistaa mitä tekoa olemme. Tämä merkitsee sitä, että uskovat yleensä olemme ns. alhaalta pelastettuja ja juuri siksi Jumala on katsonut puoleemme ja uudestisynnyttänyt meidät upotuksessamme Jeesuksen nimeen. Näin olemme saaneet uuden elämän Kristuksessa Jeesuksessa mikä sitten kestääkin jo iankaiken. Kaikki entinen on mennyt!!

        Täytyy muistaa, että uskon vastaanottaneiden upottaminen aloitettiin Jeesuksen aikaan ja jatkettiin apostolien aikaan ja siitä sitten satoja vuosia aina tähän päivään saakka. Näin veteen upotettu usko pannaan kasteen hautaan ja ylösnousee uudestisyntynyt Jumalan lapsi joka kasvaa kristittynä, tekee lähimmäistä ja julistaa evankeliumia kuten Paavali, Pietari, Jaakob ym ikään. Näin se kristinusko on edennyt kaikki nämä 2000 vuotta.

        Ulkoisilla menoilla ei pelastuta, täytyy muuttua sisäisesti,
        Ulkoiset rituaalit ei Jumalalle kelpaa.
        Kastettuja on miljoonia ateisteja, - taikatemput ei auta, Jeesusta ei voi pettää eikä huijata,
        Lusteenkylväjät kyllä Jeesus tuntee ja sudet lampaiden vaateissa.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Se mikä Jumalalle on iljetys, ei ole muille.

        Me emme pidä iljetyksenä tottelematonta poikaa emmekä sitä, joka kerää puita vääränä päivänä.

        Antaa Jumalan pitää iljetyksenä mitä haluaa.

        Sinua vedellään pyIIyyn totta tosiaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua vedellään pyIIyyn totta tosiaan!

        Horo on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan halventaminen on syntiä Jumalan Pyhyyttä kohtaa. Se halventaa uskovaisten vakaumusta ja aiheuttaa riitoja, tahallista ärsyttämistä. Ei ole edes sivistynyttä käyttäytymistä, eikä kuulu hyviin tapoihin. Vai kuinka?

        Hyvin sanoit.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Lause sieltä toinen täältä.

        Sillä ei pitkälle pötkitä.

        Et tosiaan pötkikään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan halventaminen on syntiä Jumalan Pyhyyttä kohtaa. Se halventaa uskovaisten vakaumusta ja aiheuttaa riitoja, tahallista ärsyttämistä. Ei ole edes sivistynyttä käyttäytymistä, eikä kuulu hyviin tapoihin. Vai kuinka?

        Jumalan halventamista ei ole, kun toteaa, että sitä iljettää eri asiat kuin suomalaisia.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jumalan halventamista ei ole, kun toteaa, että sitä iljettää eri asiat kuin suomalaisia.

        Olet surkea työntekijä.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Jumalan halventamista ei ole, kun toteaa, että sitä iljettää eri asiat kuin suomalaisia.

        PervoiIusi ei yllätä enää ketään.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Se mikä Jumalalle on iljetys, ei ole muille.

        Me emme pidä iljetyksenä tottelematonta poikaa emmekä sitä, joka kerää puita vääränä päivänä.

        Antaa Jumalan pitää iljetyksenä mitä haluaa.

        Olet vaillinainen moraaliltasi.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Totuus on kaunista.


    • Anonyymi

      Eikä vihaaminen ole synti?
      Helluntaalaisten velvollisuus joka tapauksessa on antaa anteeksi vihamiehelleen. Sehän on selvääkin selvempi asia.
      Mikä teitä asiassa askarruttaa.

      • Anonyymi

        Aloittaja taitaa kertoa vain omista ennakkoluuloistaan.
        Jos joku kiivailija panettelee helluntailaisia, niin ei sen perusteella voi yleistää. Ainahan on tuollaisia vähän yksinkertaisia, jotka nauttivat siitä, että voivat halventaa toisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja taitaa kertoa vain omista ennakkoluuloistaan.
        Jos joku kiivailija panettelee helluntailaisia, niin ei sen perusteella voi yleistää. Ainahan on tuollaisia vähän yksinkertaisia, jotka nauttivat siitä, että voivat halventaa toisia.

        Luulet taas tietäväsi paremmin kuin henkilö itse,
        Mistä pääsi on noin seonnut?


    • Anonyymi

      olen nähnyt lutterin sakastissa aikoinaan aanelosen jolla papin piti tehdä selkoa aluuensa ei-luterilaisita eläjistä!

      eli papin velvollisuuksiin kuului kaiken muun kuin luterilaisen menon minimoiminen vastuualueeltaan eri keinoin, ilman karkottamisia ja rovioita kun kyse oli kuuskytluvusta.

      • Anonyymi

        voi kun helluntaivaari taas parkuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi kun helluntaivaari taas parkuu

        Hän vihaa sekä luterilaisia että ei-uskovia.

        Haukkuu niitä roskasakiksi. Kertoo paljon


      • Anonyymi

        "eli papin velvollisuuksiin kuului kaiken muun kuin luterilaisen menon minimoiminen vastuualueeltaan eri keinoin, ilman karkottamisia ja rovioita kun kyse oli kuuskytluvusta."

        Tämä on ollut pelin henki aina Lutherista lähtien, ensin tapettiin ja kidutettiin, sitten alettiin käyttää henkistä väkivaltaa ja railakkaita yhteiskunnallisia toimenpiteita ja sitten sanallista hyökkäilyä missä vaiheessa nyt olemme. Fyysinen väkivalta astuu sitten taas kuvioihin myöhemmin Jeesukseen uskovia vastaan kunhan lait saadaan säädettyä sellaisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "eli papin velvollisuuksiin kuului kaiken muun kuin luterilaisen menon minimoiminen vastuualueeltaan eri keinoin, ilman karkottamisia ja rovioita kun kyse oli kuuskytluvusta."

        Tämä on ollut pelin henki aina Lutherista lähtien, ensin tapettiin ja kidutettiin, sitten alettiin käyttää henkistä väkivaltaa ja railakkaita yhteiskunnallisia toimenpiteita ja sitten sanallista hyökkäilyä missä vaiheessa nyt olemme. Fyysinen väkivalta astuu sitten taas kuvioihin myöhemmin Jeesukseen uskovia vastaan kunhan lait saadaan säädettyä sellaisiksi.

        Juuri niin, nyt valmistellaan vainoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin, nyt valmistellaan vainoja.

        Harmi kun noita ei ole Suomessa tarjolla muuten kuin uhriutumalla nettipalstalla.
        Tulisikin oikein sellaiset kunnolliset niin saisitte tekin jotain muuta mietittävää kuin muutama homo jossakin.


    • Anonyymi

      Onko se kotikasvatusta vai itseopittua?

    • Anonyymi

      monet ovat palanneet takaisin lapsuutensa kirkkoon luterilaisuuteen , helluntailaisuuden käännyttämisen jälkeen, >"routa porsaan kotiin ajaa" :D

      • Anonyymi

        Kerro muutama nimeltä.


      • Anonyymi

        Ei vaan näy tilastoissa, väki kirkossa vähenee jyrkästi…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro muutama nimeltä.

        >>>"muutamia nimeltä"<<<

        miksi ??


      • Anonyymi

        Monet tosiaan luopuvat uskostaan jos se usko on ollut vain eräänlaista feikkaamista ilman Jeesusta sydämessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monet tosiaan luopuvat uskostaan jos se usko on ollut vain eräänlaista feikkaamista ilman Jeesusta sydämessä.

        Siis, että tuhannet rukoukset menevät seinille.

        Jeesus ei kuule mitään.


      • Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

        Siis, että tuhannet rukoukset menevät seinille.

        Jeesus ei kuule mitään.

        Tuskin olet ollut koskaan oikeasti uskossa, olet vain leikkinyt oikeasti uskovien seurassa


    • Anonyymi

      Joku luterilainen on mennyt vihassaan jo niin pitkälle, että on tehnyt nimimerkistä "miikanaahum" oman nimimerkki väännöksen "miikanaahum-", ja esiintyy/kommentoi muka nimimerkkinä "miikanaahum". Kaikkea se viha ja katkeruus ihmisellä teettää.

      Saas nähdä puuttuuko ylläpito sääntöjen vastaiseen kommentointiin.
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17967305/jumalasuhde-oikein

      • Anonyymi

        Mitä sääntöjen vastaista tuossa on ? Entä aitolaisen kaikki nimimerkit ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sääntöjen vastaista tuossa on ? Entä aitolaisen kaikki nimimerkit ?

        Säännöissä kielletään "Esiintyä toisena käyttäjänä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säännöissä kielletään "Esiintyä toisena käyttäjänä"

        Ylämummo menee siis myös kieltoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylämummo menee siis myös kieltoon.

        Kenä hän esiintyy???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenä hän esiintyy???

        Ylämummo ei sorru tuollaiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylämummo ei sorru tuollaiseen.

        Ei sorrunaan, vaan on asiallinen kirjoittaja.


    • Anonyymi

      Vainoharhaisuutta.

    • Anonyymi

      Aloitus on tyypillinen pahansuopainen, pienisieluisen palstatrollaus, jolla ensin keksitään joku juttu riitaa rakentamaan ja sitten revitellään palstalla kauhukuvia, joita ei todellisuudessa olekaan. Mutta paljasti vain trollin mielentilan. Luterilaisten viha helluntailaisia kohtaan on siten vain aloittajan keksimä juttu, trolli, jolla saataisiin välirikkoja välillemme. Eri painotuksia tietysti on, mutta ei niistä riidellä saati sitten levitellä vihamielisyyttä. Samaan taivaaseen olemme matkalla. Meidän alueella on paljon yhteisiäkin tapahtumia ja joukko "menee ristiin" näissä. Eikös ollutkin vielä kiva sanaleikki!? Sitä kerran käytinkin kokoontumisessamme.

      • Anonyymi

        Kyllä se kuule näkyy esim. kirkkouskovaisen Tolkun.Ihminen ja lukuisten Anonyymien solvaavissa kirjoituksissa.


      • Anonyymi

        Käy lukemassa helluntailaisten palstaa., niin huomaat ettei kyse ole mistään "eri painotuksista" .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käy lukemassa helluntailaisten palstaa., niin huomaat ettei kyse ole mistään "eri painotuksista" .

        Trollien jutut nyt vaan on niin älyttömiä, ei niitä voi edes lukea nauramatta eikä niillä ole mitään arvoa. Ne on vain trolleja. Saman Jumalan lapsia ovat helluntailaiset ja luterilaiset, vaikka ovatkin syntyneet ja kasvaneet eri "kodeissa". Nähty niin monta kertaa käytännön elämässä.


    • Anonyymi

      Ei sinua kukaan vihaa, kuvittelet vain.

      • Anonyymi

        Missä ap sanoi olevansa hellari?


    • Anonyymi

      Mistä johtuu, että pidetään vihan osoituksena eri katsantokantoja? Erimielisyys on sallittu. mielipiteenvapaus on sallittu, uskonvapaus on sallittu.
      Aika loukkaavaa, että sanotaan jonkun ryhmän vihaavan toista, jolla on eri näkemys asioista.

      • Anonyymi

        Toisten solvaaminen ja nimittely ei ole eri näkökanta. Eikä jatkuva provoilu ole erimielisyyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisten solvaaminen ja nimittely ei ole eri näkökanta. Eikä jatkuva provoilu ole erimielisyyttä.

        Tuota olen juuri usein sanonut kun nuo aitouskovat tuppaavat tekemään noita aloituksiaan missä ei muuta tehdä kuin heti alusta veetuillaan. Hienoa että löytyy samaa mieltä olevia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisten solvaaminen ja nimittely ei ole eri näkökanta. Eikä jatkuva provoilu ole erimielisyyttä.

        "Toisten solvaaminen ja nimittely ei ole eri näkökanta. Eikä jatkuva provoilu ole erimielisyyttä."

        Samaa mieltä että viha ja haukunta ei ole eri mieltä-olemista, vaan se on vihaa ja haukkumista. Jotenkin uskoviin kohdistuva rasismi on sallittua Suomessa, erityisesti heidän mielestään jotka käyttävät rasismi-syytöksiä poliittisena viha-aseena.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tuota olen juuri usein sanonut kun nuo aitouskovat tuppaavat tekemään noita aloituksiaan missä ei muuta tehdä kuin heti alusta veetuillaan. Hienoa että löytyy samaa mieltä olevia.

        Möööö kun sanoo mullinavetassa niin heti löytyy monta samanmielistä !

        Kokeile


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Möööö kun sanoo mullinavetassa niin heti löytyy monta samanmielistä !

        Kokeile

        Hyvä idea!


    • Anonyymi

      Luterilaisten ongelma.

    Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3219
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1275
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      46
      1045
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe