Maksakirroosi?

Anonyymi-ap

Nuoren ihmisen juominen on pikkuhiljaa lisääntynyt siihen pisteeseen että nyt näyttää lopun olevan lähellä. Näkyviä oireita ovat valtava pömppövatsa, nilkkojen ja kasvojen turpoaminen ja punaiset kämmenet. Jos saa käsiinsä viinaa niin juo sitä kunnes taju lähtee, ei siis osaa lopettaa ollenkaan. Menee viinasta täysin sekaisin ja alkaa käyttäytyä todella vaarallisesti, kohteena oma itsensä sekä kaikki muut keitä kohdalle sattuu tulemaan. Joka ikinen kerta näyttää olevan näitä vaaratilanteita, on ihme ettei ole keneltäkään vielä henki mennyt. Pakkohoitoa ei varmasti nykyään saa näin ongelmalliselle ihmiselle vaikka mikä olisi. Käy myös säännöllisesti terapiassa muiden ongelmien vuoksi mutta sieltä ei näy mitään apua olevan tiedossa. Onko tässä mitään mitä voisi yrittää tehdä? Hirvittää katsella sivusta kun ihminen kulkee kohti varmaa tuhoa?

6

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Neuvot ovat vähissä, ainoa on se, että yrittäisi saada hänet pakkohoitoon.
      Ongelmana on se, kun nykyään yleensä täytyy jotakin tapahtua, ennen kuin asioihin puututaan, se on harmi.
      Kun on nuori ihminen vielä kyseessä, olisi kaikki mahdollisuudet ehkä saada vielä elämä järjestykseen.
      Tosin se, mitä kerroit hänen oireistaan, viittaa jonkinasteiseen jo tapahtuneeseen maksan vaurioitumiseen.
      Kun näkee läheisen, joka on vaikeassa tilanteessa, niin auttaisihan sitä vaikka kuinka, mutta keinot ovat vähissä, ja se juuri tekee asiasta kovin hankalan myös sivusta seuraajalle.

    • Anonyymi

      Vaarini aikaan kukaan ei ollut selvinpäin edes työaikaan. Ja viinatkin oli itsetehtyjä.

      • Anonyymi

        Niin se oli silloin ennen vanhaan.
        Paitsi tietysti monet olivat työaikaan selvinkin päin.


    • Anonyymi

      Niin, vielä lisäyksenä tuohon aloitukseen että tämä henkilö sekakäyttää lääkkeitä ja viinaa samanaikaisesti mistä menee täysin sekaisin. Näyttää vielä olevan oikein expertti kaikenlaisten lääkeaineiden suhteen joista onnistuu saamaan mahdollisimman vahingollisia yhdistelmiä. Selvin päin ei halua olla nykyään enään ollenkaan ja tekee parhaansa että pääsee humaltumaan kaikkia keinoja hyväksikäyttäen. Mitään neuvoja tai ehdotuksia ei hyväksy vaan kääntää aina kaikki argumentit niin päin että hänellä ei ole muuta valintaa kuin juominen, kurjan elämänsä takia.

      • Anonyymi

        Jotenkin niin tuttua tekstiä, olin itse nuorena samanlainen " sekopää ".
        Usein asiat voivat mennä liian pitkälle, sattua jopa jotain ikävää, ennen kuin tulee stoppi.
        Minun tapauksessa kaikki pysähtyi siihen, kun syyllistyin vakavaan väkivaltarikokseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin niin tuttua tekstiä, olin itse nuorena samanlainen " sekopää ".
        Usein asiat voivat mennä liian pitkälle, sattua jopa jotain ikävää, ennen kuin tulee stoppi.
        Minun tapauksessa kaikki pysähtyi siihen, kun syyllistyin vakavaan väkivaltarikokseen.

        Jatkan vielä tuohon edelliseen.
        Elämä on kurjaa juuri siitä syystä, kun käyttää kaikkea sekaisin. Sitä ei enää itse ymmärrä siinä vaiheessa, kun on riittävän syvällä.
        Jos joutuu olemaan selvin päin, olo tulee todella kurjaksi, on itsesyytöstä omasta käyttäytymisestä, ongelmista, jne.
        Ulkopuolinen kun asiasta huomauttaa, alkaa suututtaa, koska tietää itsekin, ettei hyvin mene.
        Päihdeongelmainen osaa itse syyttää itseään, eli jonkun toisen sanomiset vain pahentaa omaa kurjuutta.
        Tuollaisesta tilanteesta ei yleensä pääse itse ja yksin irti. Kun on noin pitkälle ongelmat päässeet, tarvitsee kyllä apua ja tukea.

        Ei varmasti ole helppoa vierestä seurata. Olen itsekin jälkeenpäin ajatellut, ettei omaisillani taatusti ollut aikanaan helppoa, kun elin pahimpia aikoja.
        Kaikki on kuitenkin mahdollista, edessä voi olla hyväkin elämä, koskaan ei voi tietää.
        Toivotaan, että tuollakin nuorella on vielä mahdollisuus kaikkeen hyvään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      624
      4622
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3509
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      154
      3211
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2469
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2309
    6. 252
      1867
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1457
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1349
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1340
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe