Jeesus itse kastoi vedellä, kuten Johannes Kastajakin!

Anonyymi-ap

Johanneksen evankeliumi:
3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
3:24 Sillä Johannesta ei vielä oltu heitetty vankeuteen.
3:25 Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.
3:26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".
3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.
3:28 Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty.

Johanneksen evankeliumi:
4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -



( Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda". )
( - vaikka Jeesus ei itse sanonut hänelle, vaan hänen opetuslapsensa - )
4:7 Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda".

( Jeesus sanoi hänelle: "Mene, kutsu miehesi ja tule tänne".)
( - vaikka Jeesus ei itse sanonut hänelle, vaan hänen opetuslapsensa - )
4:16 Jeesus sanoi hänelle: "Mene, kutsu miehesi ja tule tänne".

(Tämä oli taas tunnusteko, toinen, jonka Jeesus teki, tultuaan Juudeasta Galileaan.)
( - vaikka Jeesus ei itse tunnustekoa tehnyt, vaan hänen opetuslapsensa - )
4:54 Tämä oli taas tunnusteko, toinen, jonka Jeesus teki, tultuaan Juudeasta Galileaan.

160

844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uuden LIITON kastekäskyn Jeesus antoi vasta ylösnousemuksensa jälkeen.

      "Laki ja profeetat oli Johannekseen asti , siitä lähtien juistetaan Jumalan valtakuntaa,
      ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin." Luuk: 16: 16

      • Anonyymi

        Etkö ymmärrä lukemaasi?

        Jeesus kastoi vedellä!


        "Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi."

        "Mutta Johanneskin kastoi"

        JEESUS KASTOI
        MUTTA
        JOHANNESKIN KASTOI


      • Anonyymi

        "Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta."

        Johanneksen evankeliumi:
        3:25 Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.
        3:26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".

        - Tuo "eräs juutalainen", joka kastoi, ja josta Johannes oli todistanut [Joh.1:19-51], oli Jeesus!

        Johanneksen opetuslapset Johannes Kristukselleen:
        "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".

        Johannes vastaa opetuslapsilleen, jotka pitivät häntä Kristuksena:
        "Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty."
        <<< ! >>>
        Johanneksen evankeliumi:
        1:19 Ja tämä on Johanneksen todistus, kun juutalaiset lähettivät hänen luoksensa Jerusalemista pappeja ja leeviläisiä kysymään häneltä: "Kuka sinä olet?"
        1:20 Ja hän tunnusti eikä kieltänyt; ja hän tunnusti: "Minä en ole Kristus".

        Johannes tuosta "eräästä juutalaisesta", joka kastoi ja jonka kanssa hänen opetuslapsensa olivat ruvenneet väittelemään:

        Johanneksen evankeliumi:
        3:26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".
        3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.
        3:28 Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty.
        3:29 Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi.
        3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
        3:31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.
        3:32 Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
        3:33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
        3:34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
        3:35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
        3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."


        Menikö perille, vai pitääkö piirtää?

        Johanneksen evankeliumi:
        4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta."

        Johanneksen evankeliumi:
        3:25 Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.
        3:26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".

        - Tuo "eräs juutalainen", joka kastoi, ja josta Johannes oli todistanut [Joh.1:19-51], oli Jeesus!

        Johanneksen opetuslapset Johannes Kristukselleen:
        "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".

        Johannes vastaa opetuslapsilleen, jotka pitivät häntä Kristuksena:
        "Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty."
        <<< ! >>>
        Johanneksen evankeliumi:
        1:19 Ja tämä on Johanneksen todistus, kun juutalaiset lähettivät hänen luoksensa Jerusalemista pappeja ja leeviläisiä kysymään häneltä: "Kuka sinä olet?"
        1:20 Ja hän tunnusti eikä kieltänyt; ja hän tunnusti: "Minä en ole Kristus".

        Johannes tuosta "eräästä juutalaisesta", joka kastoi ja jonka kanssa hänen opetuslapsensa olivat ruvenneet väittelemään:

        Johanneksen evankeliumi:
        3:26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".
        3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.
        3:28 Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty.
        3:29 Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuuntelee häntä, iloitsee suuresti yljän äänestä. Tämä minun iloni on nyt tullut täydelliseksi.
        3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
        3:31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.
        3:32 Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
        3:33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
        3:34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
        3:35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
        3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."


        Menikö perille, vai pitääkö piirtää?

        Johanneksen evankeliumi:
        4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes

        Johanneksen evankeliumi:
        4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        4:3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.

        - Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes, jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        MYÖHEMPI ASIATON LISÄYS:
        (4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa - )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumi:
        4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        4:3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.

        - Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes, jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        MYÖHEMPI ASIATON LISÄYS:
        (4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa - )

        Jaa Raamattuun on tehty asiattomia lisäyksiä :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumi:
        4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        4:3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.

        - Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes, jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        MYÖHEMPI ASIATON LISÄYS:
        (4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa - )

        "niinkuin luultiin"
        on myöskin Raamattuun jälkikäteen tehty lisäys!


        Luukkaan evankeliumi:
        3:23 Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika.

        "niinkuin luultiin"
        kumoaa sen, että Jeesus olisi ollut Daavidin sukua, koska tuolla jatkolla tuossa alhaalla ei ole enää yhtään mitään tekemistä Jeesuksen kanssa!

        Joosef oli Eelin poika,
        3:24 Eeli Mattatin, tämä Leevin, tämä Melkin, tämä Jannain, tämä Joosefin,
        3:25 tämä Mattatiaan, tämä Aamoksen, tämä Naahumin, tämä Eslin, tämä Naggain,
        3:26 tämä Maahatin, tämä Mattatiaan, tämä Semeinin, tämä Joosekin, tämä Joodan,
        3:27 tämä Johananin, tämä Reesan, tämä Serubbaabelin, tämä Sealtielin, tämä Neerin,
        3:28 tämä Melkin, tämä Addin, tämä Koosamin, tämä Elmadamin, tämä Eerin,
        3:29 tämä Jeesuksen, tämä Elieserin, tämä Joorimin, tämä Mattatin, tämä Leevin,
        3:30 tämä Simeonin, tämä Juudan, tämä Joosefin, tämä Joonamin, tämä Eliakimin,
        3:31 tämä Melean, tämä Mennan, tämä Mattatan, tämä Naatanin, tämä Daavidin,
        3:32 tämä Iisain, tämä Oobedin, tämä Booaan, tämä Saalan, tämä Nahassonin,
        3:33 tämä Aminadabin, tämä Adminin, tämä Arnin, tämä Esromin, tämä Faareen, tämä Juudan,
        3:34 tämä Jaakobin, tämä Iisakin, tämä Aabrahamin, tämä Taaran, tämä Naahorin,
        3:35 tämä Serukin, tämä Ragaun, tämä Faalekin, tämä Eberin, tämä Saalan,
        3:36 tämä Kainamin, tämä Arfaksadin, tämä Seemin, tämä Nooan, tämä Laamekin,
        3:37 tämä Metusalan, tämä Eenokin, tämä Jaaretin, tämä Mahalalelin, tämä Keenanin,
        3:38 tämä Enoksen, tämä Seetin, tämä Aadamin, tämä Jumalan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumi:
        4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        4:3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.

        - Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes, jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        MYÖHEMPI ASIATON LISÄYS:
        (4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa - )

        Matteuksen evankeliumi:
        1:1 Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.

        JOOSEFIN SYNTYKIRJA, EI JEESUKSEN SYNTYKIRJA!

        1:2 Aabrahamille syntyi Iisak, Iisakille syntyi Jaakob, Jaakobille syntyi Juuda ja tämän veljet;
        1:3 Juudalle syntyi Faares ja Sera Taamarista, Faareelle syntyi Esrom, Esromille syntyi Aram;
        1:4 Aramille syntyi Aminadab, Aminadabille syntyi Nahasson, Nahassonille syntyi Salmon;
        1:5 Salmonille syntyi Booas Raahabista, Booaalle syntyi Oobed Ruutista, Oobedille syntyi Iisai;
        1:6 Iisaille syntyi Daavid, kuningas. Daavidille syntyi Salomo Uurian vaimosta;
        1:7 Salomolle syntyi Rehabeam, Rehabeamille syntyi Abia, Abialle syntyi Aasa;
        1:8 Aasalle syntyi Joosafat, Joosafatille syntyi Jooram, Jooramille syntyi Ussia;
        1:9 Ussialle syntyi Jootam, Jootamille syntyi Aahas, Aahaalle syntyi Hiskia;
        1:10 Hiskialle syntyi Manasse, Manasselle syntyi Aamon, Aamonille syntyi Joosia;
        1:11 Joosialle syntyi Jekonja ja tämän veljet Babyloniin siirtämisen aikoina.
        1:12 Babyloniin siirtämisen jälkeen Jekonjalle syntyi Sealtiel, Sealtielille syntyi Serubbaabel;
        1:13 Serubbaabelille syntyi Abiud, Abiudille syntyi Eljakim, Eljakimille syntyi Asor;
        1:14 Asorille syntyi Saadok, Saadokille syntyi Akim, Akimille syntyi Eliud;
        1:15 Eliudille syntyi Eleasar, Eleasarille syntyi Mattan, Mattanille syntyi Jaakob;
        1:16 Jaakobille syntyi Joosef

        JOS JOOSEF OLI VAIN MARIAN MIES, EIKÄ JEESUKSEN ISÄ, NIIN TUO YLLÄ OLEVA EI SIINÄ TAPAUKSESSA OLE JEESUKSEN SYNTYKIRJA, EIKÄ JEESUS OLE DAAVIDIN SUKUA!

        , Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä lukemaasi?

        Jeesus kastoi vedellä!


        "Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi."

        "Mutta Johanneskin kastoi"

        JEESUS KASTOI
        MUTTA
        JOHANNESKIN KASTOI

        Edelleen onko vaikeaa olla vammainen ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä lukemaasi?

        Jeesus kastoi vedellä!


        "Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi."

        "Mutta Johanneskin kastoi"

        JEESUS KASTOI
        MUTTA
        JOHANNESKIN KASTOI

        Ainoastaan Johannes kastoi vedellä.

        Jeesus kastoi pyhällä hengellä ja tulella. Tästä todisteena on UT:ssa useakin kohta, jossa viherkaihista kärsivä saa näkökykynsä takaisin. Vesikaste ei samalla tavalla nosta silmänpainetta ja palauta näkökykyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumi:
        1:1 Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.

        JOOSEFIN SYNTYKIRJA, EI JEESUKSEN SYNTYKIRJA!

        1:2 Aabrahamille syntyi Iisak, Iisakille syntyi Jaakob, Jaakobille syntyi Juuda ja tämän veljet;
        1:3 Juudalle syntyi Faares ja Sera Taamarista, Faareelle syntyi Esrom, Esromille syntyi Aram;
        1:4 Aramille syntyi Aminadab, Aminadabille syntyi Nahasson, Nahassonille syntyi Salmon;
        1:5 Salmonille syntyi Booas Raahabista, Booaalle syntyi Oobed Ruutista, Oobedille syntyi Iisai;
        1:6 Iisaille syntyi Daavid, kuningas. Daavidille syntyi Salomo Uurian vaimosta;
        1:7 Salomolle syntyi Rehabeam, Rehabeamille syntyi Abia, Abialle syntyi Aasa;
        1:8 Aasalle syntyi Joosafat, Joosafatille syntyi Jooram, Jooramille syntyi Ussia;
        1:9 Ussialle syntyi Jootam, Jootamille syntyi Aahas, Aahaalle syntyi Hiskia;
        1:10 Hiskialle syntyi Manasse, Manasselle syntyi Aamon, Aamonille syntyi Joosia;
        1:11 Joosialle syntyi Jekonja ja tämän veljet Babyloniin siirtämisen aikoina.
        1:12 Babyloniin siirtämisen jälkeen Jekonjalle syntyi Sealtiel, Sealtielille syntyi Serubbaabel;
        1:13 Serubbaabelille syntyi Abiud, Abiudille syntyi Eljakim, Eljakimille syntyi Asor;
        1:14 Asorille syntyi Saadok, Saadokille syntyi Akim, Akimille syntyi Eliud;
        1:15 Eliudille syntyi Eleasar, Eleasarille syntyi Mattan, Mattanille syntyi Jaakob;
        1:16 Jaakobille syntyi Joosef

        JOS JOOSEF OLI VAIN MARIAN MIES, EIKÄ JEESUKSEN ISÄ, NIIN TUO YLLÄ OLEVA EI SIINÄ TAPAUKSESSA OLE JEESUKSEN SYNTYKIRJA, EIKÄ JEESUS OLE DAAVIDIN SUKUA!

        , Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.

        Kyllä tämä on Jeesuksen syntykirja. Joosef oli Jeesuksen isä, vaikka Jeesus oli syntyisin Pyhästä Hengestä. Tallainen uhrikaritsan piti olla, pyhä. hänessä virtaili pyhä veri, joka vuodatettiin meidän syntien tähden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa Raamattuun on tehty asiattomia lisäyksiä :D

        Koko raamattu on täysin asiaton, joten varmasti asiattomia lisäyksiä riittää.


    • Anonyymi

      Joh. 4:1,2. kertoo opetuslasten kastamisesta, joka tapahtui siis ennen lähetyskäskyn antamista: ”Jeesus sai tietää fariseusten kuulleen, että Hän teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes – tosin Jeesus ei itse kastanut vaan Hänen opetuslapsensa.”
      Opetuslapset siis kastoivat toisiaan sekä samalla monia muita ihmisiä, enemmän kuin Johannes Kastaja. Jeesuksen seuraajat ovat aina tahtoneet tehdä Mestarinsa esimerkin mukaan:
      ”Ja koko kansa, kaikki, jotka häntä kuulivat, publikaanitkin, tunnustivat Jumalan olevan oikeassa ja antoivat kastaa itsensä Johanneksen kasteella. Mutta fariseukset ja lainoppineet hylkäsivät suunnitelman, joka Jumalalla oli heitä varten, eivätkä ottaneet Johannekselta kastetta.” Luuk. 7:29,30.

      Ristintyön jälkeen annetun lähetyskäskyn antamisesta alkaen on kaikki uskoon tulleet kastettu Jeesuksen Kristuksen nimeen välittömästi heidän kääntymyksensä jälkeen. Tämän tähden alkuajan seurakunnassa ei ollut kastamattomia, paitsi joissain tapauksissa muutaman tunnin tai päivän ajan, kunnes kastepaikka löytyi. Apt. 2:38,41. 10:48.

      • Anonyymi

        Johanneksen evankeliumi:
        3:26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".

        "josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa"

        JOSTA SINÄ OLET TODISTANUT
        KATSO
        HÄN KASTAA

        JOS-TA SI-NÄ O-LET TO-DIS-TA-NUT
        KAT-SO
        HÄN KAS-TAA

        Kenestä muusta kuin Jeesuksesta Johannes Kastaja todisti?

        Ei kenestäkään muusta!

        Ei ole naurun asia kun et ymmärrä lukemaasi, mutta kun opetat muitakin väärin, ei ole hyvä!

        Johanneksen evankeliumi:
        4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        4:3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan,



        Mitä noissa jakeissa on sellaista, mitä et ymmärrä?

        Niissä sanotaan että Jeesus kastoi!


        Johanneksen evankeliumi:
        3:22 Sen jäl-keen Jee-sus me-ni o-pe-tus-lap-si-neen Juu-de-an maa-seu-dul-le ja o-les-ke-li siel-lä hei-dän kans-saan ja kas-toi.

        Johanneksen evankeliumi:
        3:26 Ja he tu-li-vat Jo-han-nek-sen luo ja sa-noi-vat hä-nel-le: "Rab-bi, se, jo-ka oli si-nun kans-sa-si Jor-da-nin tuol-la puo-lel-la ja jos-ta si-nä o-let to-dis-ta-nut, kat-so, hän kas-taa, ja kaik-ki me-ne-vät hä-nen ty-kön-sä".

        Johanneksen evankeliumi:
        4:1 Kun nyt Her-ra sai tie-tää fa-ri-seus-ten kuul-leen, et-tä Jee-sus te-ki o-pe-tus-lap-sik-si ja kas-toi u-se-am-pi-a kuin Jo-han-nes
        4:3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.


    • Anonyymi

      Jeesus kastoi vedellä

      Johanneksen evankeliumi:
      3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

      Johanneksen evankeliumi:
      3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.

      • Anonyymi

        P.S.

        Johanneksen evankeliumi:
        7:16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.

        HÄN, kenen TÄMÄ jo sillä hetkellä VALMIS OPPI oli, ja HÄN joka Jeesuksen oli lähettänyt TÄTÄ VALMISTA OPPIA julistamaan ja levittämään, KÄSKI JEESUSTA KASTAMAAN VEDELLÄ!

        Ja Jeesus opetti ja kastoi kansaa vedellä!

        JUMALAN OPPI, ei Jeesuksen oppi!

        Johanneksen evankeliumi:
        4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        4:3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.


      • Anonyymi

        Ookkonää oikeasti hullu


    • Anonyymi

      Kuka ymmärtää tämän, mitä Jeesus Nikodeemukselle sanoo? Itse voin vain itsemielessäni arvuutella!

      Johanneksen evankeliumi:
      3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.


      "noussut ylös taivaaseen"? "taivaasta tuli alas"? "on taivaassa"?

      Jeesus tarkoitti ehkä tätä?! :
      "Herran käsi tuli minun päälleni ja vei minut pois Herran hengessä"
      "Niin henki nosti minut"
      "carried me out in the spirit of the LORD"
      "näyssä, Jumalan Hengen voimalla"
      <<<?!?>>>
      "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa"

      And no man hath ascended vp to heauen, but hee that came downe from heauen, euen the Sonne of man which is in heauen.
      - King James Version (1611) - View 1611 Bible Scan

      "which is in heauen"

      There is no one who has gone up to Heaven, but there is One who has come down from Heaven, namely the Son of Man whose home is in Heaven.
      - Weymouth Bible

      "whose home is in Heaven"
      "whose home"


      "jos joku ei synny vedestä (=Jumalasta?) ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"



      Sananlaskut:
      30:4 Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, jos sen tiedät?


      And no man hath ascended vp to heauen, but hee that came downe from heauen, euen the Sonne of man which is in heauen.
      - King James Version (1611) - View 1611 Bible Scan

      "which is in heauen"

      There is no one who has gone up to Heaven, but there is One who has come down from Heaven, namely the Son of Man whose home is in Heaven.
      - Weymouth Bible

      "whose home is in Heaven"

      >>>>>>>>>>>>>>>>>>

      Johanneksen evankeliumi:
      3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.

      • Anonyymi

        Se, joka on uudestisyntynyt ylhäältä,ymmärtää kirkkaasti,mitä Jeesus puhui Nikodemukselle.Nämä asiat avautuvat Pyhässä Hengessä


    • Anonyymi

      Siinä on nyt veivattu uudenmallista jaearpakonetta joka tulostaa monella kielellä!

      Onkohan kiinassa rakennettu vmm.

      • Anonyymi

        Joo ei sieltä Kiinasta tuu muuta kuin pas (sana jäi kesken kun kone hajos ja pitää vain arvailla ne siitä puuttuvat loppukirjaimet)

        Tarkoitin siis sitä että:

        Johanneksen evankeliumi:
        3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

        And no man hath ascended vp to heauen, but hee that came downe from heauen, euen the Sonne of man which is in heauen.
        - King James Version (1611) - View 1611 Bible Scan

        "which is in heauen" - (Poika) JOKA ON TAIVAASSA

        There is no one who has gone up to Heaven, but there is One who has come down from Heaven, namely the Son of Man whose home is in Heaven.
        - Weymouth Bible

        "whose home is in Heaven" - (Poika) JONKA KOTI ON TAIVAASSA

        a) Poika on taivaassa

        b) Pojan koti on taivaassa

        Tarkoittavat kahta täysin eri asiaa ja selittää tuon Jeesuksen sanomisen Joh. 3:13 , jos tuota b-vaihto-ehtoa käytetään suomennoksessa, elikkä:

        "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, jonka koti on taivaassa."

        eikä

        "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

        (Osta kuule melkein uusi uudenmallinen kiinalainen jaearpakone! Halvalla lähtee!)

        https://www.kingjamesbibleonline.org/

        https://www.koivuniemi.com/raamattu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ei sieltä Kiinasta tuu muuta kuin pas (sana jäi kesken kun kone hajos ja pitää vain arvailla ne siitä puuttuvat loppukirjaimet)

        Tarkoitin siis sitä että:

        Johanneksen evankeliumi:
        3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

        And no man hath ascended vp to heauen, but hee that came downe from heauen, euen the Sonne of man which is in heauen.
        - King James Version (1611) - View 1611 Bible Scan

        "which is in heauen" - (Poika) JOKA ON TAIVAASSA

        There is no one who has gone up to Heaven, but there is One who has come down from Heaven, namely the Son of Man whose home is in Heaven.
        - Weymouth Bible

        "whose home is in Heaven" - (Poika) JONKA KOTI ON TAIVAASSA

        a) Poika on taivaassa

        b) Pojan koti on taivaassa

        Tarkoittavat kahta täysin eri asiaa ja selittää tuon Jeesuksen sanomisen Joh. 3:13 , jos tuota b-vaihto-ehtoa käytetään suomennoksessa, elikkä:

        "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, jonka koti on taivaassa."

        eikä

        "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

        (Osta kuule melkein uusi uudenmallinen kiinalainen jaearpakone! Halvalla lähtee!)

        https://www.kingjamesbibleonline.org/

        https://www.koivuniemi.com/raamattu

        JUU JEESUS NOUSI KUOLLEISTA YLÖS TAIVAASEEN IHAN OIKEIN ON ✝️


    • Anonyymi

      Saattoi olla ns. kultainen kaste.

    • Anonyymi

      Miksi uskovaiset raivostuvat kun kuulevat Jeesuksen itse kastaneen vedellä?
      Kieltäytyvät uskomasta siinä asiassa Raamattua?!

      • Anonyymi

        Mitä sinä höpiset?
        Uskovaisethan seuraavat Jeesuksen esimerkkiä ja antavat kastaa ITSENSÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä höpiset?
        Uskovaisethan seuraavat Jeesuksen esimerkkiä ja antavat kastaa ITSENSÄ!

        Uskovat seuraa Jeesukseen ohjetta. Ihminen tulee kastetuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä höpiset?
        Uskovaisethan seuraavat Jeesuksen esimerkkiä ja antavat kastaa ITSENSÄ!

        Uskovaiset EIVÄT USKO JEESUKSEN ITSE KASTANEEN muita ihmisiä VEDELLÄ!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset EIVÄT USKO JEESUKSEN ITSE KASTANEEN muita ihmisiä VEDELLÄ!!!

        Kyllä uskovat, ja opetuslapset kastoivat myös


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä uskovat, ja opetuslapset kastoivat myös

        Kaikki uskossa olevat uskovaiset siis uskovat Jeesuksen kastaneen itse henkilökohtaisesti vedellä, yhdessä Johannes Kastajan kanssa!

        Vastaväitteitä ei kuulu, joten totta tuo on!


      • Anonyymi

        Ei kastanut lapsia laittomuuden jäseniksi;

        Lasten uskonvapauden riisto valheellisia tietoja käyttämällä eksyttää uskovaisia. Eniten ureiksi joutuvat aivopestettyjen lapset.
        Törkeää väärää tietoa! Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus EI KÄSKYNYT KASTEEN KETÄÄN. LAPSIAKAAN kristittyjen lapsiakin laittomasti kohtelevien jäseniksi.
        Kaikkivaltias Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohteleville antoi myllynkivien käyttöohjeet opiksi:
        Matteuksen evankeliumi:
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Markuksen evankeliumi:
        9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.
        Luukkaan evankeliumi:
        17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Kaste_sylilapsia_kastavissa_kristillisissä_yhteisöissä
        # Martti Luther korosti, että lähetyskäsky velvoittaa kastamaan kaikkia ihmisiä ja että kaste on Jumalan lahja eikä ihmisen ansiota, joten lapsetkin tulee kastaa. Luterilaiset puolustavat lapsikastetta Jeesuksen sanoilla, sillä Jeesus sanoi heidän mielestään lasten ottavan vastaan taivasten valtakunnan sekä kielsi aikuisia estämästä lapsia tulemasta Hänen luoksensa.[61] Luterilaiset katsovat lasten taivasten valtakunnan vastaanottamisen osoittavan sen, että lapset, ainakin pienet lapset, uskovat itsestään ja luonnostaan. Lutherin mukaan aikuisen usko ei ole välttämättä oikeaoppista, vaikka heille tulisi hyvinkin tutuksi Jumalan sana Raamatun kautta tai kasteessa, jolloin he joutuvat kadotukseen,[32] mutta juuri lapsi ottaa vastaan taivasten valtakunnan eli uskoo (Luuk. 18:17). Luterilaisen opin mukaan siksi juuri lapsikasteessa usko on varmimmin läsnä.lähde?
        Kolmiyhteinen Jumala on tosiasiallinen kastaja, ihminen on vain välikäsi, mitä osoittaa kastaminen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.lähde? #

        Näin se kristittyjen joulupukki muuttuukin uskossa....:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Joulupukki#Suomi
        "Euroopassa Martti Luther halusi korvata mielestään liian paavillistuneen Nikolauksen juhlan ja alkoi opettaa vuonna 1535, että Jeesus-lapsi tuo lahjoja jouluaattona[4] ja kehitti Christkind-juhlan (saks. Kristus-lapsi), jossa lahjat toi Jeesus-lapsi eikä Nikolaus. Sana Christkind muuttui Yhdysvalloissa vuosien saatossa muotoon Kriss Kringle, jota ironisesti pidetään nykyään siellä joulupukin toisena nimenä. Joulupukin ja Kristuksen hahmot ovat siten sekoittuneet toisiinsa.[3]"

        Nykyisin omia lapsiaan rakastavat lasten vanhemmat kunnioittavat lastensa oikeuksia ja jättävät lapsensa kastattamatta. Suomen Perustuslaki on antanut suojan kansalaisilleen vailita oman kasteensa ja uskonvapauden ja uskonvapaus suoja antaa myös oikeuden olla uskomatta. Uskomattomien määrä kasvaa maailmalla....


    • Anonyymi

      Minä kastan kahvissa.

    • Anonyymi

      Luterilaisen paskanjauhannalla ei ole ikärajoja. Mutta Jumalan ilmoituksen mukaan pikkuvauvat kelpaavat sinällään Jeesuksen sovitustyön ansiosta Jumalalle. Pikkulasten ei tarvitse tulla uskoon eikä ottaa harteilleen osaansa ikuisuudessa. Pikkulapsia ei voi eikä tarvitse tehdä luterilaisen kirkon kastekaavan avulla Jumalalle otollisiksi.
      Sana puhuu selkeästi myös iästä ja ymmärryksestä. Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.
      Korneliuksen kodissa uskoon tulleet olivat aikuisia. Nämä eivät ole vauvojen, vaan aikuisten ja ymmärryksessä olevien sanoja: "olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua."
      Vanhassa liitossakin oli jako niihin, jotka ymmärtävät ja niihin jotka eivät: hän luki sitä Vesiportin edustalla olevalla aukealla päivän koitosta puolipäivään saakka miehille ja naisille, niille, jotka voivat sitä ymmärtää, kaiken kansan kuunnellessa lain kirjan lukemista.
      Luterilainen porttokirkko, katolisen äitikirkon tytär pysyy pystyssä kolmen vesitipan valheen ja vahvan eksytyksen voimasta.

      • Anonyymi

        Uudestikastajan paskanjauhannalla ei ole mitään rajaa. Raamattu ei opeta että Jeesuksen sovitustyö hyödyttää epäuskoisia. Se hyöyttää uskovia kastettuja. Siksi kasetaan ja opetetaan ja evankeliumia julistetaan. Ymmärrys tai sen puute ei määritä syntiä.

        Mitään kolmen vesitipan rituaalia ei ole olemassa muuta kuin tuon lässyttävän uudestikastajan kuvitlmissa. Uudestikastajoen porttolahko eksytää ihmisiä ja kieltää synnin


      • Anonyymi

        Hahah, voiko suurempaa opetusta olla!!?!?!?

        "ei tarvitse tulla uskoon"

        Siinä uudestikastajien evankeliumi, ei tarvite tulla uskoon vaan Jeesus pelastaa kaikki

        Ei tarvise sen kummemmin perustella tuota harhaa joka on niin selvästi Raamatun vastainen kuin olla ja voi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastajan paskanjauhannalla ei ole mitään rajaa. Raamattu ei opeta että Jeesuksen sovitustyö hyödyttää epäuskoisia. Se hyöyttää uskovia kastettuja. Siksi kasetaan ja opetetaan ja evankeliumia julistetaan. Ymmärrys tai sen puute ei määritä syntiä.

        Mitään kolmen vesitipan rituaalia ei ole olemassa muuta kuin tuon lässyttävän uudestikastajan kuvitlmissa. Uudestikastajoen porttolahko eksytää ihmisiä ja kieltää synnin

        Luterilaiset kieltävät opeillaan sovituksen. Jokainen maailman syntyvä lapsi on sovitettu. Pientä lasta ei pidä eikä tarvitse pelastaa sakramentin kautta, "Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit". Aadamin syntejä eikä isien syntejä sälytetä pienten lasten kannettavaksi. "oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit" Jos vauva joutuisi helvettiin perityn synnin tähden, niin Jumala olisi valehtelija, sillä Jumala ilmoittaa Jeesuksen kantaneen jokaisen ihmisen synnit ruumiissaan ristinpuulle.
        Isien synnit on selitetty Sanassa: Isien synnit ovat itsenkukin omia syntejä, samoja syntejä, joita jo isät tekivät. Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet! Jeesus itse opettaa: Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
        Lapset ovat otollisia Jumalalle siihen asti kuin lapset erottavat hyvän ja pahan. "jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä".
        "jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen" Usko Jeesukseen ei ole sama kuin luterilaisen kirkon sakramentti.
        "vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset kieltävät opeillaan sovituksen. Jokainen maailman syntyvä lapsi on sovitettu. Pientä lasta ei pidä eikä tarvitse pelastaa sakramentin kautta, "Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit". Aadamin syntejä eikä isien syntejä sälytetä pienten lasten kannettavaksi. "oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit" Jos vauva joutuisi helvettiin perityn synnin tähden, niin Jumala olisi valehtelija, sillä Jumala ilmoittaa Jeesuksen kantaneen jokaisen ihmisen synnit ruumiissaan ristinpuulle.
        Isien synnit on selitetty Sanassa: Isien synnit ovat itsenkukin omia syntejä, samoja syntejä, joita jo isät tekivät. Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet! Jeesus itse opettaa: Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
        Lapset ovat otollisia Jumalalle siihen asti kuin lapset erottavat hyvän ja pahan. "jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä".
        "jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen" Usko Jeesukseen ei ole sama kuin luterilaisen kirkon sakramentti.
        "vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen".

        Luterilauiet eiävät kiellä soitusta vaan uudestikastajat kieltävät. He opetavat endaumentteja Jeesusken rinnalla. Jeesuken uhrin saa omistaa vain uskon kautta, eikä raamattu opeta epäuskoisten pelastuvan'

        Lapset ovat samassa asemassa kuin aikuiset eikä kukaan ole Jeesuksen oma ilman uskoa. Raamattu ei opeta "siihen asti Jumalale kelpaavia kunnes oppivat erottaman hyvän ja pahan." - tuollainen on ihmisoppia

        Usko on todella eri asia kuin sarkamentti mutta ne kuuluvat yhteen. Uudestikastajat erottavat Jeesuksen ja sarkamentit


      • Anonyymi

        No no porttoilija panettelet Kristuksen omia kehtaat ja vielä vihaat ihmisiä et ole Jeesusta nähnyt !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahah, voiko suurempaa opetusta olla!!?!?!?

        "ei tarvitse tulla uskoon"

        Siinä uudestikastajien evankeliumi, ei tarvite tulla uskoon vaan Jeesus pelastaa kaikki

        Ei tarvise sen kummemmin perustella tuota harhaa joka on niin selvästi Raamatun vastainen kuin olla ja voi

        Hellareilla on varastettua kaikki niin TV stereot kuin peilit kukkaset ruuat vaatteet huonekalut kaikki mitä ne myy on varastettua kirjat myös !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahah, voiko suurempaa opetusta olla!!?!?!?

        "ei tarvitse tulla uskoon"

        Siinä uudestikastajien evankeliumi, ei tarvite tulla uskoon vaan Jeesus pelastaa kaikki

        Ei tarvise sen kummemmin perustella tuota harhaa joka on niin selvästi Raamatun vastainen kuin olla ja voi

        Ne on niin täysin juutalaisia eksyttäjiä rahan kerääjiä myyntityötä lypsää rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset kieltävät opeillaan sovituksen. Jokainen maailman syntyvä lapsi on sovitettu. Pientä lasta ei pidä eikä tarvitse pelastaa sakramentin kautta, "Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit". Aadamin syntejä eikä isien syntejä sälytetä pienten lasten kannettavaksi. "oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit" Jos vauva joutuisi helvettiin perityn synnin tähden, niin Jumala olisi valehtelija, sillä Jumala ilmoittaa Jeesuksen kantaneen jokaisen ihmisen synnit ruumiissaan ristinpuulle.
        Isien synnit on selitetty Sanassa: Isien synnit ovat itsenkukin omia syntejä, samoja syntejä, joita jo isät tekivät. Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet! Jeesus itse opettaa: Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
        Lapset ovat otollisia Jumalalle siihen asti kuin lapset erottavat hyvän ja pahan. "jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä".
        "jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen" Usko Jeesukseen ei ole sama kuin luterilaisen kirkon sakramentti.
        "vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen".

        Kristityillä on tosiaan armo joka on vapauttanut synnin ja kuoleman laista ✝️ tämä katkaisi kaikki kiroukset isältä pojalle kiroukset ja muut.


    • Anonyymi

      Johannes oli oikea, Aaronin järjestyksen mukainen ylipappi. Johannes kastoi ihmisiä Jordanin virrassa. Johannes kastoi myös Jeesuksen, mutta Jeesusta ei tietenkään kastettu Johanneksen kasteella eli parannuksen kasteella, jossa kastettava ensin tunnusti syntinsä ja lupasi uskoa tulevaan profeettaan, Jeesukseen.
      Johanneksen Jeesukselle antama kaste oli osa Aaronilta Jeesukselle siirtyvää ylipappeutta:
      Tuo sitten Aaron poikinensa ilmestysmajan ovelle ja pese heidät vedellä." Pese sanan translitteroitu: rachats raw-khats. Raamattu selittää sanan merkityksen: Mene ja peseydy seitsemän kertaa Jordanissa, niin lihasi tulee entisellensä, ja sinä tulet puhtaaksi". 'Peseydy' sana on sama rachats raw-khats.
      Naeman ymmärsi 'peseydy' sanan merkityksen oikein: Niin hän meni ja sukelsi Jordaniin seitsemän kertaa, niinkuin Jumalan mies oli sanonut;
      rachats raw-khats tarkoittaa peseytymistä upottamalla. Aaron ja hänen poikansa pestiin upottamalla veteen. Mooseksen lain käskyn mukaisesti Johannes pesi Jeesuksen upottamalla ja asetti Hänet ylimmäiseksi papiksi.
      Johannes esteli: Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!" Tarkoittaen Mooseksen lain täyttämistä Jeesus vastasi: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". 
      Se jälkeen kun papit oli vedellä pesty upottamalla veteen, Jumalan Mooseksella antama käsky kuului: Ja ota voiteluöljyä ja vuodata hänen päähänsä ja voitele hänet.
      Samalla tavoin itse Jumala voiteli Jeesuksen kasteen jälkeen: Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.

      • Anonyymi

        "Jeesusta ei tietenkään kastettu Johanneksen kasteella eli parannuksen kasteella, jossa kastettava ensin tunnusti syntinsä "
        <<<???>>>
        Hebrealaiskirje:
        5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.


        "Samalla tavoin itse Jumala voiteli Jeesuksen kasteen jälkeen: Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä."
        <<<???>>>
        Matteuksen evankeliumi:
        11:2 Mutta kun Johannes vankilassa ollessaan kuuli Kristuksen teot, lähetti hän opetuslapsiansa
        11:3 sanomaan hänelle: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"
        <<<???>>>
        Matteuksen evankeliumi:
        16:13 Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?"
        16:14 Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista".
        <<<???>>>
        "Samalla tavoin itse Jumala voiteli Jeesuksen kasteen jälkeen: Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä."
        <<<!!!>>>
        Johanneksen evankeliumi:
        3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
        3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
        3:24 Sillä Johannesta ei vielä oltu heitetty vankeuteen.
        3:25 Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.
        3:26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".

        Kuinka Johannes&kansa&Johanneksen opetuslapset saattoivat välttyä näkemästä, tai unohtaa näkemäänsä, että:

        ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä."


        Miten he saattoivat tuon näkemänsä unohtaa noin pian?

        Ai niin, eihän heillä vielä silloin ollut Raamattuja, joista olisivat voineet lukea, että "mitä heidän nähtensä kuulemma oli tapahtunut"!


      • Anonyymi

        "Pese sanan translitteroitu: rachats raw-khats.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pese sanan translitteroitu: rachats raw-khats.

        Mistähän nuo kasteenpalvojat ovat oppineet tuollaisen valehtelemisen taidon: "Siinä uudestikastajien evankeliumi, ei tarvite tulla uskoon vaan Jeesus pelastaa kaikki"???

        Valheella yritetään puolustaa vauvakastetta.
        He eivät tajua, että pelastusta tarvitsee vain sellainen, joka on hukkumisvaarassa. Vauva ei sitä ole, joten siksi Jeesus sanoo , että heidän kaltaisillaan on taivasten valtakunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän nuo kasteenpalvojat ovat oppineet tuollaisen valehtelemisen taidon: "Siinä uudestikastajien evankeliumi, ei tarvite tulla uskoon vaan Jeesus pelastaa kaikki"???

        Valheella yritetään puolustaa vauvakastetta.
        He eivät tajua, että pelastusta tarvitsee vain sellainen, joka on hukkumisvaarassa. Vauva ei sitä ole, joten siksi Jeesus sanoo , että heidän kaltaisillaan on taivasten valtakunta.

        Eikö saatananpalvoja juuri lukenut mitä yksi uudestikastaja kirjoitti että lapsi ei tarvi tse uskoa. Raamattu opettaa toista.
        Tuo lastenraiskaaja alkoi taas aamutyimaan puhumaan vauvoista monella eri palstalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän nuo kasteenpalvojat ovat oppineet tuollaisen valehtelemisen taidon: "Siinä uudestikastajien evankeliumi, ei tarvite tulla uskoon vaan Jeesus pelastaa kaikki"???

        Valheella yritetään puolustaa vauvakastetta.
        He eivät tajua, että pelastusta tarvitsee vain sellainen, joka on hukkumisvaarassa. Vauva ei sitä ole, joten siksi Jeesus sanoo , että heidän kaltaisillaan on taivasten valtakunta.

        Raamatun mukaan kaikki ovat hukkumisvaarassa ja synnin turmelemia.

        Jeesus ei sano että lasten on t aivasten valtakunta vaan että heidn kaltaistensa, eli siis niiden jotka ottavat sen uskolla vastaan. Kukaan ei ole Jumalan valtakunnassa ilman uskoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän nuo kasteenpalvojat ovat oppineet tuollaisen valehtelemisen taidon: "Siinä uudestikastajien evankeliumi, ei tarvite tulla uskoon vaan Jeesus pelastaa kaikki"???

        Valheella yritetään puolustaa vauvakastetta.
        He eivät tajua, että pelastusta tarvitsee vain sellainen, joka on hukkumisvaarassa. Vauva ei sitä ole, joten siksi Jeesus sanoo , että heidän kaltaisillaan on taivasten valtakunta.

        "joten siksi Jeesus sanoo , että heidän kaltaisillaan on taivasten valtakunta"

        Lasten kaltaisilla todella on taivasten valtakunta. Jeesus tarkoittaa sillä tätä:

        "joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse"

        Jeesus ei viitannut sanallakaan että lapsi tai joku olisi siellä automaattisesti vaan se pitää ottaa vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "joten siksi Jeesus sanoo , että heidän kaltaisillaan on taivasten valtakunta"

        Lasten kaltaisilla todella on taivasten valtakunta. Jeesus tarkoittaa sillä tätä:

        "joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse"

        Jeesus ei viitannut sanallakaan että lapsi tai joku olisi siellä automaattisesti vaan se pitää ottaa vastaan.

        Lapset tarvitsevat uskoa pelastukseen, Jumalan Pojan uskon.


      • Anonyymi

        AHARON VARASTAA VAIKKA MOOSES KÄSKY ÄLÄ VARASTA !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesusta ei tietenkään kastettu Johanneksen kasteella eli parannuksen kasteella, jossa kastettava ensin tunnusti syntinsä "
        <<<???>>>
        Hebrealaiskirje:
        5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.


        "Samalla tavoin itse Jumala voiteli Jeesuksen kasteen jälkeen: Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä."
        <<<???>>>
        Matteuksen evankeliumi:
        11:2 Mutta kun Johannes vankilassa ollessaan kuuli Kristuksen teot, lähetti hän opetuslapsiansa
        11:3 sanomaan hänelle: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"
        <<<???>>>
        Matteuksen evankeliumi:
        16:13 Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?"
        16:14 Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista".
        <<<???>>>
        "Samalla tavoin itse Jumala voiteli Jeesuksen kasteen jälkeen: Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä."
        <<<!!!>>>
        Johanneksen evankeliumi:
        3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
        3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
        3:24 Sillä Johannesta ei vielä oltu heitetty vankeuteen.
        3:25 Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.
        3:26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".

        Kuinka Johannes&kansa&Johanneksen opetuslapset saattoivat välttyä näkemästä, tai unohtaa näkemäänsä, että:

        ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä."


        Miten he saattoivat tuon näkemänsä unohtaa noin pian?

        Ai niin, eihän heillä vielä silloin ollut Raamattuja, joista olisivat voineet lukea, että "mitä heidän nähtensä kuulemma oli tapahtunut"!

        Jeesus on Jumala te ette tajua sitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "joten siksi Jeesus sanoo , että heidän kaltaisillaan on taivasten valtakunta"

        Lasten kaltaisilla todella on taivasten valtakunta. Jeesus tarkoittaa sillä tätä:

        "joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse"

        Jeesus ei viitannut sanallakaan että lapsi tai joku olisi siellä automaattisesti vaan se pitää ottaa vastaan.

        Kristityillä ei ole mitään isältä pojalle kirouksia enää ollut 2000 vuoteen te olette perkeestä raiskanneet kristittyjä varastaneet väärentäneet eksyttäneet pois Jeesuksesta vaihdatte nimiä meidän kristittyjen nimiä almanakassa juutalaisiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AHARON VARASTAA VAIKKA MOOSES KÄSKY ÄLÄ VARASTA !

        Lähiöissä on Jesse nimisiä isättömiä lapsia sellainen Jumala se Jahve on käy panemassa


    • Anonyymi

      Luterilainen kirkko on ottanut itselleen Jumalan aseman ja korottanut itsensä yli kaiken mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan. Luterilaisten opin mukaan vain kirkko voi pelastaa kolmen vesitipan pakanallisen rituaalin kautta. Herra Jeesus ei voi ketään pelastaa, ei vaikka yötä päivää avuksi huutaisi Herran Jeesuksen nimeä, näin kirkko opettaa.
      Luterilaisen opin mukaan myöskään Jeesus ei sovittanut eikä kantanut kenenkään syntejä ristille, vaan yhä edelleen synnit, jopa Aadamista asti, laitetaan jokaisen maailman syntyvän ihmisen kannettavaksi. Luterilaisilla on ratkaisu synteihin: kolme vesitippaa taikojen ja merkkien ja loitsujen kera otsaan ja kas synnit pyyhitään pois.

      • Anonyymi

        Taas sama lässyttäjä kitisee tuskaansa

        Uudestikastajat eivät usko Jeesukseen

        Taikaa ja loitsuja on ukastajien usko


      • Anonyymi

        Sorry mut juutalaiset ei palvo jumalaa vaan itseään saatana on ylistyksen johtaja ja luulee ovansa joku helvetin jahvejehova itse eikä ole. Kuolevat ihmiset. Moskeijat vetää samaa teemaa ja miten korvata varastetut autot koirat ...Jahve odottaa että teet parannuksen adonai Adam homo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas sama lässyttäjä kitisee tuskaansa

        Uudestikastajat eivät usko Jeesukseen

        Taikaa ja loitsuja on ukastajien usko

        Budhan henkiä puhuu kiinaa arabiaa


    • Anonyymi

      Luterilaiset opettavat Vanhan Liiton olleen parempi kuin Uusi liitto. Vanhasta Liitosta on todistettu: toiseen majaan menee ainoastaan ylimmäinen pappi kerran vuodessa, ei ilman verta, jonka hän uhraa itsensä edestä ja kansan tahattomien syntien edestä.
      Uudesta liitossa sen sijaa luterilaisten mukaan ei ole uhria pikkulapsen tahattomien syntien edestä, vaan ilman pelastavaa kirkon sakramenttia, pikkulapsi joutuu vastuuseen, ei ainoastaan omista tahattomista synneistä, vaan myös isiensä ja Aadamin synnistä.

      • Anonyymi

        Tarkoitat että helluntailaiset opettaa niinä
        Uudestikastajat eivät usko syntiinlankeemukseen

        Raamattu opettaa että vain uskolla voidaan ottaa pelastus vastaan


      • Anonyymi

        Tuo lässyttäjä kopioi samaa viestiä aina helluntailaisuus-osiossa. Pelkkää valetta sen jutut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat että helluntailaiset opettaa niinä
        Uudestikastajat eivät usko syntiinlankeemukseen

        Raamattu opettaa että vain uskolla voidaan ottaa pelastus vastaan

        "Raamattu opettaa että vain uskolla voidaan ottaa pelastus vastaan"???

        Tarkoitatko, että pienten lasten kastaminen on turhaa, koska he eivät kykene vielä uskomaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattu opettaa että vain uskolla voidaan ottaa pelastus vastaan"???

        Tarkoitatko, että pienten lasten kastaminen on turhaa, koska he eivät kykene vielä uskomaan?

        He kykenevät uskomaan eli se ei ole turhaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He kykenevät uskomaan eli se ei ole turhaa

        Sinulla tuntuu olevan liian vilkas mielikuvitus. Tuskin itsekään uskot siihen, mitä kirjoitat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla tuntuu olevan liian vilkas mielikuvitus. Tuskin itsekään uskot siihen, mitä kirjoitat.

        Uskon sen mitä Jeesus sanoi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon sen mitä Jeesus sanoi

        Hyvä, Uskot siis Jeesuksen sanan: "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta".
        Ilman mitään kastetta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, Uskot siis Jeesuksen sanan: "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta".
        Ilman mitään kastetta!

        Ei kaltaisuus viittaa siihen onko kastettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaltaisuus viittaa siihen onko kastettu

        Totta. Pieni lapsi on "lasten kaltainen", joten hän on Jeesuksenkin sanojen mukaan sisällä taivasten valtakunnassa.
        Kasteella ei ole sen kanssa mitään tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Pieni lapsi on "lasten kaltainen", joten hän on Jeesuksenkin sanojen mukaan sisällä taivasten valtakunnassa.
        Kasteella ei ole sen kanssa mitään tekemistä.

        Eivät ole automaattisesti siellä vaan siellä ovat ne jotka ottavat sen vastaan kuin lapsi
        Kaste on portti Jumalan valtakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Pieni lapsi on "lasten kaltainen", joten hän on Jeesuksenkin sanojen mukaan sisällä taivasten valtakunnassa.
        Kasteella ei ole sen kanssa mitään tekemistä.

        Jeesuksen käskythän ei helluntailaisille merkitse mitään:

        "Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa
        ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Matt: 28: 18-19

        "Jos te pidätte minun KÄSKYNI , niin te pysytte MINUN rakkaudessani." Joh: 15:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen käskythän ei helluntailaisille merkitse mitään:

        "Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa
        ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen." Matt: 28: 18-19

        "Jos te pidätte minun KÄSKYNI , niin te pysytte MINUN rakkaudessani." Joh: 15:

        "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."

        Vuonna 325 !!!

        Jesaja:
        14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!

        2.Pietarin kirje:
        1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.

        Ilmestyskirja:
        22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."


        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."

        Vuonna 325 !!!

        Jesaja:
        14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!

        2.Pietarin kirje:
        1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.

        Ilmestyskirja:
        22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."


        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi

        "Eivät ole automaattisesti siellä vaan siellä ovat ne jotka ottavat sen vastaan kuin lapsi"???

        Tuo on uusi tieto, että pieni lapsi ei olekkaan lapsen kaltainen. Missähän noin suuri viisaus on keksitty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eivät ole automaattisesti siellä vaan siellä ovat ne jotka ottavat sen vastaan kuin lapsi"???

        Tuo on uusi tieto, että pieni lapsi ei olekkaan lapsen kaltainen. Missähän noin suuri viisaus on keksitty?

        Ei lapsen kaltaisuus liittyy ikään vaan uskoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lapsen kaltaisuus liittyy ikään vaan uskoon

        Mutta kun sillä vauvalla ei voi olla uskoa! Kuitenkin sekin on lapsen kaltainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun sillä vauvalla ei voi olla uskoa! Kuitenkin sekin on lapsen kaltainen.

        Sinä et Pyhän Hengen työtä määrää. Jos jollakin ei ole uskoa niin ei sellainen voi olla Jumalan valtakunnassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun sillä vauvalla ei voi olla uskoa! Kuitenkin sekin on lapsen kaltainen.

        " Kuitenkin sekin on lapsen kaltainen."

        Jos sillä ei ole uskoa niin ei se sitten ole lapsen kaltainen. Lapsen kaltaisuus liittyy nimeomaan uskoon eli Jumalan valtakunnan vastaanottamiseen:

        " joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kuitenkin sekin on lapsen kaltainen."

        Jos sillä ei ole uskoa niin ei se sitten ole lapsen kaltainen. Lapsen kaltaisuus liittyy nimeomaan uskoon eli Jumalan valtakunnan vastaanottamiseen:

        " joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse."

        Taas meni väärin. Sinä et määrää Jeesusta, joka rakastaa lapsia.
        Lapsenkaltaisuus tarkoittaa puhdassydämisyyttä ja viattomuutta, jollainen lapsi on luonnostaan, ennenkuin kasvaa ja alkaa tekemään syntiä.

        Jeesuskin kehoitti meitä tulemaan lapsen kaltaiseksi:
        "”Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan. Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas meni väärin. Sinä et määrää Jeesusta, joka rakastaa lapsia.
        Lapsenkaltaisuus tarkoittaa puhdassydämisyyttä ja viattomuutta, jollainen lapsi on luonnostaan, ennenkuin kasvaa ja alkaa tekemään syntiä.

        Jeesuskin kehoitti meitä tulemaan lapsen kaltaiseksi:
        "”Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan. Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa."

        Taas meni väärin. Usko Jeesusta, joka sanoo mitä lapsenkaltaisuus tarkoittaa

        " joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse.""

        Se siis tarkoittaa Jumalan valtakunnan vastaanottamista. Ei tarvitse keksiä selityksiä tyylin "Lapsenkaltaisuus tarkoittaa puhdassydämisyyttä ja viattomuutta" kun uskoo miten Jeesus sen itse määrittelee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas meni väärin. Usko Jeesusta, joka sanoo mitä lapsenkaltaisuus tarkoittaa

        " joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse.""

        Se siis tarkoittaa Jumalan valtakunnan vastaanottamista. Ei tarvitse keksiä selityksiä tyylin "Lapsenkaltaisuus tarkoittaa puhdassydämisyyttä ja viattomuutta" kun uskoo miten Jeesus sen itse määrittelee

        Tuokin on totta mutta kun vauva ei ota vastaan mitään, vaikka kaataisitte hänen otsalleen ämpärillisen vettä. Hän vain kastuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin on totta mutta kun vauva ei ota vastaan mitään, vaikka kaataisitte hänen otsalleen ämpärillisen vettä. Hän vain kastuisi.

        Jos ei ota vastaan mitään niin ei ole Jumalan valtakunnassa. Siellä ei olla ilman uskoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ota vastaan mitään niin ei ole Jumalan valtakunnassa. Siellä ei olla ilman uskoa

        helluntailaiset ei usko ,

        kaste: "silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan"

        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi , silloin
        te saatte Pyhän Hengen lahjan, sillä TEILLE ja TEIDÄN lapsillenne tämä lupaus on
        annettu" Apt: 2: 38-39

        helluntailainen KIELTÄÄ edellisenkin raamatun sanan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset ei usko ,

        kaste: "silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan"

        "kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi , silloin
        te saatte Pyhän Hengen lahjan, sillä TEILLE ja TEIDÄN lapsillenne tämä lupaus on
        annettu" Apt: 2: 38-39

        helluntailainen KIELTÄÄ edellisenkin raamatun sanan.

        "helluntailainen KIELTÄÄ edellisenkin raamatun sanan."??

        Niin kieltää, sillä kasteessa ei kukaan saa Pyhää henkeä:
        Ap 8
        "Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
        .Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
        sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "helluntailainen KIELTÄÄ edellisenkin raamatun sanan."??

        Niin kieltää, sillä kasteessa ei kukaan saa Pyhää henkeä:
        Ap 8
        "Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
        .Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
        sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen."

        Jeesus ei missään sano, että: "seuratkaa Apostoleja"

        Jeesus sanoo: "Seuraa sinä MINUA" Matt: 8: 22


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "helluntailainen KIELTÄÄ edellisenkin raamatun sanan."??

        Niin kieltää, sillä kasteessa ei kukaan saa Pyhää henkeä:
        Ap 8
        "Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen.
        .Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
        sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen."

        Aika jännää et helluntailaien myöntää että he kieltää raamatun sanan: "Niin kieltää"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika jännää et helluntailaien myöntää että he kieltää raamatun sanan: "Niin kieltää"

        Tosi jännää, että sinä et tajunnut, mitä tuossa kielletään!
        Siinähän kielletään sellainen harhaoppi, että kasteessa joku saisi Pyhän hengen.
        Ap 10
        "”Voiko kukaan kieltää kastamasta vedessä näitä ihmisiä, jotka ovat saaneet pyhän hengen niin kuin mekin?” Sen jälkeen hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimessä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi jännää, että sinä et tajunnut, mitä tuossa kielletään!
        Siinähän kielletään sellainen harhaoppi, että kasteessa joku saisi Pyhän hengen.
        Ap 10
        "”Voiko kukaan kieltää kastamasta vedessä näitä ihmisiä, jotka ovat saaneet pyhän hengen niin kuin mekin?” Sen jälkeen hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimessä."

        Raamatun mukaan Pyhän hengen saa kasteessa. Toki sen voi saada ilman kastettakin

        Sanoit että kiellätte Raamatun Sanan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Pyhän hengen saa kasteessa. Toki sen voi saada ilman kastettakin

        Sanoit että kiellätte Raamatun Sanan

        Miksi lutteri itse ei omannut minkäänlaista pyhän Hengen läsnäoloa vai kuvitteleeko joku että se oli pyhä Henki joka käski tehdä niitä jumalattomia tekoja joita hän teki !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei missään sano, että: "seuratkaa Apostoleja"

        Jeesus sanoo: "Seuraa sinä MINUA" Matt: 8: 22

        Milloin apostolit lakkasivat olemasta jeesuksen seuraajia, onko sakastissa asiasta kokoustettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin apostolit lakkasivat olemasta jeesuksen seuraajia, onko sakastissa asiasta kokoustettu?

        Ei sitä meinaa uskoa että ollaan lukutaidon maassa ja vuonna 2023 !

        On nämä sakastin kommentit sitä hupiluokkaa että lähinnä huvivero olis paikallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä meinaa uskoa että ollaan lukutaidon maassa ja vuonna 2023 !

        On nämä sakastin kommentit sitä hupiluokkaa että lähinnä huvivero olis paikallaan.

        missä Jeesus sanoo: "Seuratkaa Apostoleja !

        raamatussa: "Seuraa sinä minua" Matt: 8: 22


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi lutteri itse ei omannut minkäänlaista pyhän Hengen läsnäoloa vai kuvitteleeko joku että se oli pyhä Henki joka käski tehdä niitä jumalattomia tekoja joita hän teki !?

        Omasi mutta sokea ei sitä näe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä meinaa uskoa että ollaan lukutaidon maassa ja vuonna 2023 !

        On nämä sakastin kommentit sitä hupiluokkaa että lähinnä huvivero olis paikallaan.

        On tuon kellarin kääkän kommentit typeriä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tuon kellarin kääkän kommentit typeriä

        Miksihän luterilaiset eivät seuraa Jeesuksen esimerkkiä kasteasiassa?
        "Jeesus sanoo: "Seuraa sinä MINUA" Matt: 8: 22


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän luterilaiset eivät seuraa Jeesuksen esimerkkiä kasteasiassa?
        "Jeesus sanoo: "Seuraa sinä MINUA" Matt: 8: 22

        Miksihän helluntailaiset eivät seuraa Jeesuksen esimerkkiä ja ota Johanneselta kastetta Jordanissa?


      • Anonyymi

        Millä hellari korvaa varastetut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He kykenevät uskomaan eli se ei ole turhaa

        Älkää enää olko näiden kanssa tekemisissä antimessiaita eksyttää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, Uskot siis Jeesuksen sanan: "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta".
        Ilman mitään kastetta!

        Kaltaiset oli vertauskuvana hyvistä kielteistä ihmisistä ja tämä oli ennen kun pahat ihmiset ristiin naulitse Jeesuksen olette vääriä profeettoja eksyttäjiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Pieni lapsi on "lasten kaltainen", joten hän on Jeesuksenkin sanojen mukaan sisällä taivasten valtakunnassa.
        Kasteella ei ole sen kanssa mitään tekemistä.

        Kyseessä on vertaus kilteistä ihmisistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ole automaattisesti siellä vaan siellä ovat ne jotka ottavat sen vastaan kuin lapsi
        Kaste on portti Jumalan valtakuntaan.

        Jeesus on portti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."

        Vuonna 325 !!!

        Jesaja:
        14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!

        2.Pietarin kirje:
        1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.

        Ilmestyskirja:
        22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."


        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi

        Ilmestyskirja luku 11


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."

        Vuonna 325 !!!

        Jesaja:
        14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!

        2.Pietarin kirje:
        1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.

        Ilmestyskirja:
        22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."


        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi

        David on kuollut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin on totta mutta kun vauva ei ota vastaan mitään, vaikka kaataisitte hänen otsalleen ämpärillisen vettä. Hän vain kastuisi.

        No usko ei ole jokamiehen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi lutteri itse ei omannut minkäänlaista pyhän Hengen läsnäoloa vai kuvitteleeko joku että se oli pyhä Henki joka käski tehdä niitä jumalattomia tekoja joita hän teki !?

        Mitä tekemistä synagogalla on täällä ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi lutteri itse ei omannut minkäänlaista pyhän Hengen läsnäoloa vai kuvitteleeko joku että se oli pyhä Henki joka käski tehdä niitä jumalattomia tekoja joita hän teki !?

        Jesse etsii isäänsä oletko sinä käynyt naimassa jonkun paksuksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän luterilaiset eivät seuraa Jeesuksen esimerkkiä kasteasiassa?
        "Jeesus sanoo: "Seuraa sinä MINUA" Matt: 8: 22

        Juutalainen ei seuraa Jeesusta ollenkaan luulee itse olevansa Jumala kääntää kirjoituksia kieroon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalainen ei seuraa Jeesusta ollenkaan luulee itse olevansa Jumala kääntää kirjoituksia kieroon

        "Miksihän helluntailaiset eivät seuraa Jeesuksen esimerkkiä ja ota Johanneselta kastetta Jordanissa?"?????

        Siksi, kun Johanneksen kaste kuului vain juutalaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksihän helluntailaiset eivät seuraa Jeesuksen esimerkkiä ja ota Johanneselta kastetta Jordanissa?"?????

        Siksi, kun Johanneksen kaste kuului vain juutalaisille.

        Hyvä että myönnät sen ettet siis seuraa jeesusta tässä asiassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että myönnät sen ettet siis seuraa jeesusta tässä asiassa

        Siksi, koska minä en ole juutalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksihän helluntailaiset eivät seuraa Jeesuksen esimerkkiä ja ota Johanneselta kastetta Jordanissa?"?????

        Siksi, kun Johanneksen kaste kuului vain juutalaisille.

        Johannes Kastaja oli mandealainen, ei juutalainen. Mandealaisuus oli monoteistinen gnostilainen uskonto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes Kastaja oli mandealainen, ei juutalainen. Mandealaisuus oli monoteistinen gnostilainen uskonto.

        Höpö höpö!
        Johannes Katajan isä oli pappi ja äiti tavallinen juutalainen nainen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö!
        Johannes Katajan isä oli pappi ja äiti tavallinen juutalainen nainen!

        Sakarias surmattiin kun Johannes oli pieni taapero. Johannes puolestaan kääntyi gnostilaisvaikutteiseen juutalaisuuteen eli mandealaisuuteen ja ryhtyi vesikastavaksi profeetaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi lutteri itse ei omannut minkäänlaista pyhän Hengen läsnäoloa vai kuvitteleeko joku että se oli pyhä Henki joka käski tehdä niitä jumalattomia tekoja joita hän teki !?

        Näin se laittomuuden edustajien yhteistyö toimii.....

        Luterin tuki Hitlerille:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Tuen saaneen seurauksista.
        Hitlerin uskontunnustus:
        Hitler sanoi vuonna 1941 Gerhard Engelille, yhdelle kenraaleistaan, että "Olen nyt kuten aina katolilainen ja tulen aina olemaan sitä"
        Mein Kampf kirjassaan hän kirjoitti että: "Siksi olen vakuuttunut siitä että olen Luojamme agentti. Taistelemalla Juutalaisia vastaan teen Herran työtä".
        Hän sanoi saman asian Reichstag puheessaan vuonna 1938.
        Kuitenkin sen sijaan että Katolinen kirkko olisi erottanut hänet, heidän lehdistönsä usein kirjoitti ylistävästi Hitleristä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Pyhän hengen saa kasteessa. Toki sen voi saada ilman kastettakin

        Sanoit että kiellätte Raamatun Sanan

        Ei eksytetyt saa....

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        ....
        Eroamalla Heistä yhdestä, eroaa Heistä.
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lapsen kaltaisuus liittyy ikään vaan uskoon

        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        Ja kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus"

        Näin se kristittyjen joulupukki muuttuukin uskossa....:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Joulupukki#Suomi
        "Euroopassa Martti Luther halusi korvata mielestään liian paavillistuneen Nikolauksen juhlan ja alkoi opettaa vuonna 1535, että Jeesus-lapsi tuo lahjoja jouluaattona[4] ja kehitti Christkind-juhlan (saks. Kristus-lapsi), jossa lahjat toi Jeesus-lapsi eikä Nikolaus. Sana Christkind muuttui Yhdysvalloissa vuosien saatossa muotoon Kriss Kringle, jota ironisesti pidetään nykyään siellä joulupukin toisena nimenä. Joulupukin ja Kristuksen hahmot ovat siten sekoittuneet toisiinsa.[3]"


    • Anonyymi

      Kristillisten Kaikkivaltiasta Jeesusta pilkkajille ymmärrystä!
      Monelle voi olla pahaa omaatuntoa kristillisten Kaikkivaltiaasta "ulostuksen" tekeminen pilkaten?

      Matteuksen evankeliumi:
      15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
      15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
      15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

      Ja kristillisten Kaikkivaltiaasta Jeesuksen ruumiin pilkkaaminen on tavallaan kannipalistiksi eksyttämistä ja eihän ylös nousseella Jeesuksella ollut ruumista vaan opetuslapsen tarkistama keho.
      Paavali on tuomionsa ilmeisesti antanut omilleen kristittynä kristillisten Kaikkivaltiaan pilkkaajanaa.:
      1. Kor. 11:28–29 "Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion."

      • Anonyymi

        Onko tuo taas sitä "viimeisten tutkimusten tulosta: " eihän ylös nousseella Jeesuksella ollut ruumista vaan opetuslapsen tarkistama keho."???

        Kumpi teillä pantiin hautaan, ruumis vai keho? Pitäisikö ehtoollisasetusta muuttaa:
        "Tämä on minun kehoni, joka teidän edestänne annetaan."?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo taas sitä "viimeisten tutkimusten tulosta: " eihän ylös nousseella Jeesuksella ollut ruumista vaan opetuslapsen tarkistama keho."???

        Kumpi teillä pantiin hautaan, ruumis vai keho? Pitäisikö ehtoollisasetusta muuttaa:
        "Tämä on minun kehoni, joka teidän edestänne annetaan."?

        Taas se märisee tuota samaa

        Jeesuksen ruumis nousi ylös


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas se märisee tuota samaa

        Jeesuksen ruumis nousi ylös

        Ai siksikö te syötte sitä kehoa kun Jeesuksen ruumis nousi taivaaseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai siksikö te syötte sitä kehoa kun Jeesuksen ruumis nousi taivaaseen?

        lue edes Raamatusta , Jeesuksen asettama ehtoollinen.
        ja kysy itseltäsi , uskotko !

        Herran Pyhä ehtoollinen: > Matt : 26: 26-29


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai siksikö te syötte sitä kehoa kun Jeesuksen ruumis nousi taivaaseen?

        Kristityt syövät Jeesuksen ruumiin ja ha juovat veren

        Uudestikastajat eivät tee niin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristityt syövät Jeesuksen ruumiin ja ha juovat veren

        Uudestikastajat eivät tee niin

        Syöttekö te myös toisianne, koska Jeesus sanoi, että seurakunta on myös hänen ruumiinsa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lue edes Raamatusta , Jeesuksen asettama ehtoollinen.
        ja kysy itseltäsi , uskotko !

        Herran Pyhä ehtoollinen: > Matt : 26: 26-29

        Raamattu puhuu muistoateriasta, en ole löytänyt pyhää ehtoollista mistään muualta kuin kirkkoisien päähän pälkähtämistä ja asian vääntelyistä omiin poliittisiin tarkoituksiin.!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu puhuu muistoateriasta, en ole löytänyt pyhää ehtoollista mistään muualta kuin kirkkoisien päähän pälkähtämistä ja asian vääntelyistä omiin poliittisiin tarkoituksiin.!

        kuusvuotias hereillä oleva tajuaa ettei Jeesus käske ihmissyöntiin eikä edes Jumalan syöntiin, vaan seuraamaan Häntä !

        mutta sokeille on hankalaa selostaa maisemia, se on tosi hankalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu puhuu muistoateriasta, en ole löytänyt pyhää ehtoollista mistään muualta kuin kirkkoisien päähän pälkähtämistä ja asian vääntelyistä omiin poliittisiin tarkoituksiin.!

        raamattu sisältää Pyhät kirjoitukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syöttekö te myös toisianne, koska Jeesus sanoi, että seurakunta on myös hänen ruumiinsa?

        Jeesus ei käskenyt syödä seurakuntaa. Et tunnu paljoa tietävän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu puhuu muistoateriasta, en ole löytänyt pyhää ehtoollista mistään muualta kuin kirkkoisien päähän pälkähtämistä ja asian vääntelyistä omiin poliittisiin tarkoituksiin.!

        Ei puhu muitoateriasta missään, vaan Jeesus käski tehdä sen hänen muistolleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuusvuotias hereillä oleva tajuaa ettei Jeesus käske ihmissyöntiin eikä edes Jumalan syöntiin, vaan seuraamaan Häntä !

        mutta sokeille on hankalaa selostaa maisemia, se on tosi hankalaa.

        Kuusivuotias näkee että Jeesus käskin syödä ruumistaan ja juomaan verensä

        Mutta epäuskoiselle se on ihmissyöntiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuusivuotias näkee että Jeesus käskin syödä ruumistaan ja juomaan verensä

        Mutta epäuskoiselle se on ihmissyöntiä

        helluntailaisuudessa laitetaan vähempään arvoon (jos mihinkään arvoon ??) nimenomaan Jeesuksen käskyt,
        - kaste ja ehtoollinen , lähes vastustetaan tyyliin, "kaste ei sitä ei tätä, ja ehtoollinen on toinen pelkästään muodollinen ,

        helluntailaisuudessa:
        - Vt: on heitetty roskikseen
        -perisynti kielletään
        -synnittömiä syntyessään
        -kaste ei liity ihmisen syntiin
        -kaatamiset / kokemukset on oikea uskon / pelastuksen merkki
        -ehtoollinen , > muodollisesti
        -ehtoollinen ei liity ihmisen syntiin
        -kasteen raamatullinen merkitys kielletään , jne, jne.

        kaste Raamatussa: "anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" ,> helluntailainen kieltää

        - ehtoollinen Raamatussa:
        "sillä tämä on minun vereni , joka monen edestä vuodatetaan syntien
        anteeksiantamiseksi" Matt: 26: 28 > helluntailaisuudessa muodollinen > mehukatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuudessa laitetaan vähempään arvoon (jos mihinkään arvoon ??) nimenomaan Jeesuksen käskyt,
        - kaste ja ehtoollinen , lähes vastustetaan tyyliin, "kaste ei sitä ei tätä, ja ehtoollinen on toinen pelkästään muodollinen ,

        helluntailaisuudessa:
        - Vt: on heitetty roskikseen
        -perisynti kielletään
        -synnittömiä syntyessään
        -kaste ei liity ihmisen syntiin
        -kaatamiset / kokemukset on oikea uskon / pelastuksen merkki
        -ehtoollinen , > muodollisesti
        -ehtoollinen ei liity ihmisen syntiin
        -kasteen raamatullinen merkitys kielletään , jne, jne.

        kaste Raamatussa: "anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" ,> helluntailainen kieltää

        - ehtoollinen Raamatussa:
        "sillä tämä on minun vereni , joka monen edestä vuodatetaan syntien
        anteeksiantamiseksi" Matt: 26: 28 > helluntailaisuudessa muodollinen > mehukatti.

        Helluntaissa on uudestisyntyneet ihmiset jotka ymmärtävät raamatun sisällön eivätkä kaikuna ole hokemassa kirkkoisien pöljiä päätelmiä jotka eivät palvele muuta kuin poliittisia päämääriä.

        Helluntaissa ei myöskään puhuta puuta heinää kasteista eikä ehtoollisista perisynneistä eikä naurettavista vauvojen uskomisista!
        Eikä kiivetä navetan katolle kaffipannun kanssa jeesuksen kärsimisen juhlana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaissa on uudestisyntyneet ihmiset jotka ymmärtävät raamatun sisällön eivätkä kaikuna ole hokemassa kirkkoisien pöljiä päätelmiä jotka eivät palvele muuta kuin poliittisia päämääriä.

        Helluntaissa ei myöskään puhuta puuta heinää kasteista eikä ehtoollisista perisynneistä eikä naurettavista vauvojen uskomisista!
        Eikä kiivetä navetan katolle kaffipannun kanssa jeesuksen kärsimisen juhlana!

        helluntailaisuudessa ei uudestisyntyminenkään ole raamatullista.

        tiedokis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuudessa ei uudestisyntyminenkään ole raamatullista.

        tiedokis.

        Kyllä karvakoiven ja palkkalaistensa mielestä on hyvin raamatullista kun lutterinkin mielestä sellaiset pitää tuhota karkottaa ja roviottaa ihan sukupuuttoon!

        Ei kele omiaan vainoa tiesitkö sitä !

        Muistolauseeksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuudessa ei uudestisyntyminenkään ole raamatullista.

        tiedokis.

        Epäilen vahvasti että et tiedä mitään uudestisyntymisestä!
        Jos haluat muuttaa asetelmaa voit kertoa omasta uudestisyntymisestäsi omin sanoin mutta älä satuile kasteista tai mistään kirkollisista saduista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä karvakoiven ja palkkalaistensa mielestä on hyvin raamatullista kun lutterinkin mielestä sellaiset pitää tuhota karkottaa ja roviottaa ihan sukupuuttoon!

        Ei kele omiaan vainoa tiesitkö sitä !

        Muistolauseeksi

        helluntailaisuus:
        "Monta tulee minun NIMESSÄNI sanoen: `Minä se olen`, ja he eksyttävät monta"
        Mark: 13: 16

        helluntailaisuus on vihollisen , MYÖHEMMIN kylvämää lustetta.
        ja tulevat todella "Jeesuksen nimessä . . . , ja huutavat ja hokevat, jeesus , jeesus, jeesus . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuus:
        "Monta tulee minun NIMESSÄNI sanoen: `Minä se olen`, ja he eksyttävät monta"
        Mark: 13: 16

        helluntailaisuus on vihollisen , MYÖHEMMIN kylvämää lustetta.
        ja tulevat todella "Jeesuksen nimessä . . . , ja huutavat ja hokevat, jeesus , jeesus, jeesus . . .

        Ei nyt oikein täsmää tarinasi helluntaihin.

        Ei siellä kukaan huuda mitään miä se olen.. olet sekaisin lutteristasi laita jo paskeri naulaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt oikein täsmää tarinasi helluntaihin.

        Ei siellä kukaan huuda mitään miä se olen.. olet sekaisin lutteristasi laita jo paskeri naulaan!

        Helluntaiss todella huudetaan jresusta apuun, ja hän auttaa edelleen lupaustensa mjkaan.

        Jo ainakin 500 miljoonaa ympäri pallon on sen kokenut ja sakkeukset on tapahtuneita tosiasioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuus:
        "Monta tulee minun NIMESSÄNI sanoen: `Minä se olen`, ja he eksyttävät monta"
        Mark: 13: 16

        helluntailaisuus on vihollisen , MYÖHEMMIN kylvämää lustetta.
        ja tulevat todella "Jeesuksen nimessä . . . , ja huutavat ja hokevat, jeesus , jeesus, jeesus . . .

        Hyvä on huutaa jeesusta apuun aina kun tarvitaan apua hengelliseen ongelmaan.

        Luterilaiset voisivat ottaa siitä neuvosta vaarin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä on huutaa jeesusta apuun aina kun tarvitaan apua hengelliseen ongelmaan.

        Luterilaiset voisivat ottaa siitä neuvosta vaarin!

        Jeesusta ei tarvitse kokoajan huutaa, se joka uskoo , uskoo myös Jeesuksen sanan itselleen
        ja kaikille kristillisen kasteen saaneille:

        "ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Matt: 28: 20

        helluntailaisille: "Miksi te huudatte `Herra, Herra` ! Ettekä tee , mitä minä sanon ?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesusta ei tarvitse kokoajan huutaa, se joka uskoo , uskoo myös Jeesuksen sanan itselleen
        ja kaikille kristillisen kasteen saaneille:

        "ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Matt: 28: 20

        helluntailaisille: "Miksi te huudatte `Herra, Herra` ! Ettekä tee , mitä minä sanon ?"

        Tarkotatko että jeesus luterilaisen vauvakastetun kanssa joka päivä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkotatko että jeesus luterilaisen vauvakastetun kanssa joka päivä ?

        Oliko jeesus lutterin kanssa silloin kun hän kauheuksiaan kirjotteli ympäriinsä ?

        Onko jeesus paljupapin kanssa kylvyssä kirkkopihalla?

        Suomen vankilat on täynnä vauvakastettuja, onko jeesus siellä sellissä heitin kanssaan !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko jeesus lutterin kanssa silloin kun hän kauheuksiaan kirjotteli ympäriinsä ?

        Onko jeesus paljupapin kanssa kylvyssä kirkkopihalla?

        Suomen vankilat on täynnä vauvakastettuja, onko jeesus siellä sellissä heitin kanssaan !?

        Mitä jeesus tekee kun lutterin väki hilluu festareilla?

        Onko kovasti mukana ja näyttelee prunmerkkiä kavereille niinkö jeesus on heidän kanssaan!@?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkotatko että jeesus luterilaisen vauvakastetun kanssa joka päivä ?

        Mitään vauvakastettua ei ole olemassakaan. Jeesus on meidän kanssa kuten lupasin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko jeesus lutterin kanssa silloin kun hän kauheuksiaan kirjotteli ympäriinsä ?

        Onko jeesus paljupapin kanssa kylvyssä kirkkopihalla?

        Suomen vankilat on täynnä vauvakastettuja, onko jeesus siellä sellissä heitin kanssaan !?

        Oli varmasti, Jeesuksen lupausta ei tarvitse epäillä kuten sodomiittikäkätys tekee

        Ei ile mitään vauvakastettuja ei ole muuta kun sodomiittikäkätyksen pään sisällä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jeesus tekee kun lutterin väki hilluu festareilla?

        Onko kovasti mukana ja näyttelee prunmerkkiä kavereille niinkö jeesus on heidän kanssaan!@?

        Oliko Jeesus sodomiittikäkätysksen kanssa parinvaihtobilessäkin?

        Mites kun kääkkö hyppäsi navetan katolta rippilasten kimppuun niin oliko Jeesus siinäkin

        Tuollaista kyselyä se on kun ei usko Jeesusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        raamattu sisältää Pyhät kirjoitukset.

        Pyhät kirjoitukset! Aamen!

        Korkea Veisu:
        4:1 "Katso, kaunis sinä olet, armaani; katso, kaunis sinä olet. Kyyhkyläiset ovat sinun silmäsi huntusi takana; sinun hiuksesi ovat kuin vuohilauma, joka laskeutuu Gileadin vuorilta.
        4:2 Sinun hampaasi ovat kuin lauma kerittyjä lampaita, pesosta nousseita, kaikilla kaksoiset, ei yhtäkään karitsatonta.
        4:3 Kuin punainen nauha ovat sinun huulesi, ja suusi on suloinen; kuin granaattiomena, kypsyyttään halkeileva, on sinun ohimosi huntusi takana.
        4:4 Sinun kaulasi on niinkuin Daavidin torni, linnaksi rakennettu; tuhat kilpeä riippuu siinä, urhojen varustuksia kaikkia.
        4:5 Sinun rintasi ovat kuin kaksi nuorta peuraa, kuin gasellin kaksoiset, jotka käyvät laitumella liljain keskellä. >> Jakeen lisätiedot
        4:6 Siksi kunnes päivä viilenee ja varjot pakenevat, minä käyn mirhavuorelle ja suitsukekukkulalle.
        4:7 Kaikin olet kaunis, armaani, ei ole sinussa ainoatakaan virheä."
        4:8 "Tule kanssani Libanonilta, sinä morsiameni, tule kanssani Libanonilta. Lähde pois Amanan huipulta, Senirin ja Hermonin huipuilta, leijonain leposijoilta ja pantterien vuorilta."
        4:9 "Olet lumonnut minut, siskoni, morsiameni, lumonnut minut yhdellä ainoalla silmäykselläsi, yhdellä ainoalla kaulakoristeesi käädyllä.
        4:10 Kuinka ihana onkaan sinun rakkautesi, siskoni, morsiameni! Kuinka paljon suloisempi viiniä on sinun rakkautesi, suloisempi kaikkia balsameja sinun voiteittesi tuoksu!
        4:11 Sinun huulesi tiukkuvat hunajaa, morsiameni; mesi ja maito on sinun kielesi alla, ja sinun vaatteittesi tuoksu on kuin Libanonin tuoksu."
        4:12 "Suljettu yrttitarha on siskoni, morsiameni, suljettu kaivo, lukittu lähde.
        4:13 Sinä versot kuin paratiisi, jossa on granaattiomenia ynnä kalliita hedelmiä, koofer-kukkia ja narduksia,
        4:14 nardusta ja sahramia, kalmoruokoa ja kanelia ynnä kaikkinaisia suitsukepuita, mirhaa ja aloeta ynnä kaikkinaisia parhaita balsamikasveja.
        4:15 Sinä olet yrttitarhojen lähde, elävien vetten kaivo, Libanonilta virtaavaisten."
        4:16 "Heräjä, pohjatuuli, tule, etelätuuli; puhalla yrttitarhaani, että sen balsamituoksut tulvahtaisivat. Tulkoon puutarhaansa rakkaani ja syököön sen kalliita hedelmiä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuusivuotias näkee että Jeesus käskin syödä ruumistaan ja juomaan verensä

        Mutta epäuskoiselle se on ihmissyöntiä

        1.Mooseksen kirja:
        9:4 Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on.

        KuusivuotiasKIN näkee että se on ihmissyöntiä KUN JEESUSTA VERINEEN PÄIVINEEN POPSITAAN POSKEEN

        1.Korinttolaiskirje:
        11:25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".

        niin usein kuin te juotte,
        VAIKKAPA RAVINTOLASSA, OLOHUONEESSA, KEITTIÖSSÄ, PICNIKILLÄ
        tehkää se minun muistokseni".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.Mooseksen kirja:
        9:4 Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on.

        KuusivuotiasKIN näkee että se on ihmissyöntiä KUN JEESUSTA VERINEEN PÄIVINEEN POPSITAAN POSKEEN

        1.Korinttolaiskirje:
        11:25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".

        niin usein kuin te juotte,
        VAIKKAPA RAVINTOLASSA, OLOHUONEESSA, KEITTIÖSSÄ, PICNIKILLÄ
        tehkää se minun muistokseni".

        >>>"ravintolassa , olohuoneessa , keittiössä , picnikillä"<<<

        "sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta syömisestä tai juomisesta , se
        syö ja juo tuomiokseen" 1 Kor: 11: 29


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.Mooseksen kirja:
        9:4 Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on.

        KuusivuotiasKIN näkee että se on ihmissyöntiä KUN JEESUSTA VERINEEN PÄIVINEEN POPSITAAN POSKEEN

        1.Korinttolaiskirje:
        11:25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".

        niin usein kuin te juotte,
        VAIKKAPA RAVINTOLASSA, OLOHUONEESSA, KEITTIÖSSÄ, PICNIKILLÄ
        tehkää se minun muistokseni".

        Miten viinirypäleestä tehty juoma ja vehnästä tehty leipä voisi olla ihmissyöntiä? Nehän ovat kasvisperäisiä tuotteita, käyvät jopa vegaaneille.
        Kuusivuotiaskin huomaa, että pappi valehtelee kun sanoo viinin olevan 2000 vuotta sitten eläneen henkilön verta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten viinirypäleestä tehty juoma ja vehnästä tehty leipä voisi olla ihmissyöntiä? Nehän ovat kasvisperäisiä tuotteita, käyvät jopa vegaaneille.
        Kuusivuotiaskin huomaa, että pappi valehtelee kun sanoo viinin olevan 2000 vuotta sitten eläneen henkilön verta.

        Jeesus ei valehtele


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten viinirypäleestä tehty juoma ja vehnästä tehty leipä voisi olla ihmissyöntiä? Nehän ovat kasvisperäisiä tuotteita, käyvät jopa vegaaneille.
        Kuusivuotiaskin huomaa, että pappi valehtelee kun sanoo viinin olevan 2000 vuotta sitten eläneen henkilön verta.

        maan päällä ollessaan Jeesus muutti veden viiniksi.

        "Täyttäkää astiat vedellä. "He täyttivät ne piripintaan. Jeesus sanoi: "Ottakaa siitä ja
        viekää juhlista vastaavalle palvelijalle , ja he veivät. Tämä maistoi vettä joka oli
        muuttunut viiniksi." Joh: 2: 7-9

        eikö Jeesus enää ylösnousemuksensa jälkeen pysty tekeen ihmetekoja,
        muuttaa , viinin vereksi.
        ehtoollinen: "Tämän on minun vereni, liiton veri " Mark: 14


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten viinirypäleestä tehty juoma ja vehnästä tehty leipä voisi olla ihmissyöntiä? Nehän ovat kasvisperäisiä tuotteita, käyvät jopa vegaaneille.
        Kuusivuotiaskin huomaa, että pappi valehtelee kun sanoo viinin olevan 2000 vuotta sitten eläneen henkilön verta.

        Jaa, onko Jeesus hellareille vain 2000 vain sitten elänyt henkilö? Eli ei elä enää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei valehtele

        Totta: "Jeesus ei valehtele", mutta eräät kirkkokiivailijat tulkitsevat väärin Jeesuksen sanoja. He eivät ymmärrä, että Jeesus puhui usein vertauksilla:
        Matt13
        " Nämät kaikki puhui Jesus kansalle vertauksilla, ja ilman vertauksia ei hän mitään puhunut heille, "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "Jeesus ei valehtele", mutta eräät kirkkokiivailijat tulkitsevat väärin Jeesuksen sanoja. He eivät ymmärrä, että Jeesus puhui usein vertauksilla:
        Matt13
        " Nämät kaikki puhui Jesus kansalle vertauksilla, ja ilman vertauksia ei hän mitään puhunut heille, "

        Tuossa ei ole kysymys vertauksesta. Jotkut muuttavat Jeesuksen sanoja vertauksiksi ilman syytä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa ei ole kysymys vertauksesta. Jotkut muuttavat Jeesuksen sanoja vertauksiksi ilman syytä

        Onko se Jeesuksen ruumis sitkeää, kun sitä syöt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se Jeesuksen ruumis sitkeää, kun sitä syöt?

        Sinähän et syö Jeesuksen ruumista koska et ole hänen omansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se Jeesuksen ruumis sitkeää, kun sitä syöt?

        Tuollaista pitää kysyä kun ei usko raamatun lupausta "joka syö minun vereni..."

        Selvästi uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa taas asialla


    • Anonyymi

      Luterit on syöneet viissataa vuotta jeesusta ja juoneet verensä.
      Joko pian alka se vaikutus tulla esiin!?

      Onko käytö depattia sakastissa aiheesta?

      Sakkeuksesta ilmeni varttitunnissa jeesuksen kohdatessaan.
      Koskahan luttereissa kohdataan jeesus?

      • Anonyymi

        On tullut mutta parhamit on sata vuotta taistellut Jeesuksen sanoja vastaan

        Onkohan kellarissa mietitty asiaa? Miksi parhameissa ei näy Jeesuksen seuraaminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tullut mutta parhamit on sata vuotta taistellut Jeesuksen sanoja vastaan

        Onkohan kellarissa mietitty asiaa? Miksi parhameissa ei näy Jeesuksen seuraaminen

        miten on tullut esiin, kerro monia kiinnostaa!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tullut mutta parhamit on sata vuotta taistellut Jeesuksen sanoja vastaan

        Onkohan kellarissa mietitty asiaa? Miksi parhameissa ei näy Jeesuksen seuraaminen

        Ai s eon sitä kun jopa yli tuhat kastettua eroaa lutterin kirkosta päivässä !

        ok, se on siis sellaista esiin tulemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten on tullut esiin, kerro monia kiinnostaa!?

        Ihan sinun teksteissäsi se tulee esille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai s eon sitä kun jopa yli tuhat kastettua eroaa lutterin kirkosta päivässä !

        ok, se on siis sellaista esiin tulemista.

        ja parhamissa ei ole edes niin paljoa jäseniä, hehehahahaeheh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja parhamissa ei ole edes niin paljoa jäseniä, hehehahahaeheh

        Onhan siellä se katkera käkätysmäkätys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai s eon sitä kun jopa yli tuhat kastettua eroaa lutterin kirkosta päivässä !

        ok, se on siis sellaista esiin tulemista.

        Lutterilla ei ole mitään kirkkoa


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1143
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1091
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe