On olemassa muutamia seikkoja, jotka pistävät silmään ja saavat minut ajattelemaan, että hän oli homo tai ainakin biseksuaali.Paavali, joka valitsee matkustaa nuorten miesten kanssa sen sijaan, että hänellä olisi vaimo kuten muilla apostoleilla. Hän puhuu piikistä, josta hän ei pääse eroon, ja nykypäivän tutkimukset osoittavat, että Paavalin retoriikka homoseksuaalisuutta kohtaan on linjassa sen kanssa, miten tukahdutetut homomiehet käyttäytyvät homoseksuaaleja kohtaan. Minulle myös kerrottiin, että historiassa oli ihmisiä, jotka käyttivät homoseksuaalisia haukkumasanoja Paavalia kohtaan.
Romalaiskirjeen 7:15: Paavali sanoi: "Sillä en tee sitä, mitä tahdon, vaan mitä vihaan, sitä minä teen." Mitä hän vihasi? Piikkiä?
Roomalaiskirjeen 7:23 saattaa auttaa ymmärtämään sen: "Minä näen jäsenissäni toisen lain, joka sotii mieleni lakia vastaan ja tekee minut saaliiksi synnin lain alle, joka on jäsenissäni".
Raamatussa jäsenillä viitataan usein "lisäosina". Miehillä on kaksi käsivartta, kaksi jalkaa ja sukupuolielin. Raamatussa sukupuolielimillä viitataan usein "ruumiinosina" . Mikä synnin laki voisi olla miehen käsivarsissa ja jaloissa? Tämä jättää meille yhden vaihtoehdon siis sukupuolielin.
Roomalaiskirjeen 7:24:ssä Paavali väheksyi itseään: "Voi minua raukkaa! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?"
Mietin, oliko Paavalilla homoseksuaalisia tunteita ja hän tunsi niistä niin syyllisyyttä, että hän yritti paeta itseään ja estää muita huomaamasta, että hän oli homo laajamittaisen lähetystyönsä kautta. Monet ihmiset yrittävät selviytyä ongelmistaan pakenemalla, joko kirjaimellisesti tai huumeiden avulla.
Korinttilaiskirjeen 7:8:ssa Paavali suositteli, että naimattomien ihmisten tulisi "olla naimattomia, niinkuin minäkin olen". Ehkä hän ajatteli, että jos paljon heteroseksuaalisia miehiä pysyisi naimattomina, ihmiset eivät kyseenalaistaisi hänen omaa poikamiehisyyttään.
Paavalin homoseksuaalisuus
38
325
Vastaukset
- Anonyymi
Katsokaa nyt uskovat minkälaista pilkkaa tämä jumalaton julistaja tekee Jeesuksen Kristuksen palvelijasta meille pakanoille. Tiedätte tästä kuka on teidän apostolinne. Tiedätte että Paavali on vanhurskas Kristuksen kautta, koska vaikka hän on nukkunut pois häntä edelleen vainotaan ja hänestä puhutaan pahaa ja valhetta, vanhurskauden tähden. Vanhurskauden tähden vainoaminen on sitä, että ihmistä vainotaan siitä, että tämä julistaa oikeaa Jumalan Sanaa oikeaan aikaan. Meidän tulee siis julistaa sitä mitä Paavali julisti: ristiinnaulittua Herraa Jeesusta.
- Anonyymi
Paavali pisti valhetta totuuden sekaan jotta lopun ajan väkevä eksytys toteutuisi. Paavalilla oli erikoistehtävä, samoin kuten oli apostoli Juudaksella aikanaan. Jokaiseen pöytään mahtuu yksi Juudas.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Svenska Bibelen 1917
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom synda
lögnaktighet = epärehellinen
- Anonyymi
Paavali ulkoistaa oman syntielämänsä puhumalla vanhoista aatameista ja lihoista, millä saattaa tarkoittaa homoseksuaalisuutta. Esim. helluntailiikkeen perustajat olivat niitä miehiä, vaikka esiintyivät hurskaina alkukirkon palauttajina.
Kristukseen kasteessa liitetty ja vedestä ja Hengestä Jumalan luomistyön tekona uudeksi syntynyt ihmisen vanhat aatamit ja lihat on kuollu perusteellisesti, ei ne enää ole elossa.
Kyllä synneistä pitää ottaa itse vastuu, eikä syyttää mitään vanhoja aatameita ja lihoja, kuten Paavali kiemurteli niiden asioiden kanssa.
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.- Anonyymi
Hän piti sukupuoliviettiä syntinä, joka hänessä asuu. Pelkkäsi homoutta itsessään.
- Anonyymi
Jeesuksen kanssa maan päällä kulkeneet apostolit ovat luotettavampia, koska heille Jeesus itse opetti niitä asioita maan päällä eläissään.
Johannes julistaa ja opettaa Jeesuksen opettamaa totuutta viimeiseen asti, siksi muu alkuseurakunta, Paavali mukaan lukien karkotti hänet sieltä pois Patmos nimiselle saarelle.
1. Joh. 3:9
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
1. Joh. 4:6
Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.- Anonyymi
Totuusen henget ovat kyllä teistä valovuosien päässä,. Kummaa jankutusta sinänsä uskonnosta. Äei voi olla Titta että vieläkin on ihmisiä jotka elävät satuja lukien ja vielä uskovat niihin
- Anonyymi
Raamatun mukaan Jumalasta uudeksi vedestä ja Hengestä syntyneellä kuolee kaikki vanhat aatamit ja lihat himoineen, ei ne Kristukseen kasteessa liitettyä ihmistä enää kiusaa. Kristukseen kastettu on Kristuksessa Jeesuksessa. Ei missän lihoissaan.
Kyllä siellä Paavalin lihoissa oli muita himoja, jotka siellä sitä syntiä teki. Homohenki niitä lihan himoja tekee. Helluntailailiikkeen perustajat muuten olivat homoseksuaaleja.
Ei pelkkä ihmisen liha mitään ajattele eikä himoitse.
Paavali selvästi ulkoistaa itse tekemänsä synnit jonkin epämäärisen "lihan" syyksi. - Anonyymi
Paavali kyllä puhuu "lihan himoista", jotka häntä vaivaavat ja ohjaavat niihin tekoihin, joista hän ei pääse eroon.
Johanneksen mukaan Kristuksen omassa ei enää lihan himot vaikuta, koska ne ovat kuolleet kasteessa yhdessä Kristuksen kanssa.
1. Joh. 3:9
Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.- Anonyymi
Ette kai ihan tosissanne usko noihin juttuihin mitenkään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ette kai ihan tosissanne usko noihin juttuihin mitenkään
Ei siihen testamenttiin kannatakaan uskoa.
- Anonyymi
Raamatun mukaan ihmisessä on joko Jumalan henki tai Paholaisen henki.
Mutta ei molemmat yhtä aikaa keskenään painimassa, kuten Paavali opettaa.
Pyhä Henki ei koske syntiin eikä paini pahojen henkien kanssa ihmisen sisällä.
Eihän Pyhä Henki muuten Pyhä ja puhdas olisikaan, jos se alkaisi nokikolariksi.
Kaikki viittaa siihen, että Paavalin ja kunigas Saulin kohtalo oli samanlainen.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä. - Anonyymi
Pyhä Henki voi tulla syntisen ihmisen päälle tekemään jotain tehtävää, mutta sisälle ihmiseen Pyhä Henki tulee vasta kun Kristittyjen kasteessa on kaikki syntisyys alkusyineen puhdistettu ja pesty ihmisestä pois. Vanhat aatamit ja lihan himot tapetaan kasteessa perusteellisesti, koska Jumalan ei tarvi uusia eikä parannella tekojaan.
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä ja teisän lapsia tämä tarkoittaa."
Jos Jumala syystä tai toisesta vetää Pyhän Hengen pois ihmisestä, niin tilalle tulee jokin muu henki, joka ottaa ihmisen asuinsijakseen.
Luuk. 11:24
Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. 25 Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.
26 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."- Anonyymi
Paavalin ja kuningas Saulin viimeiset tulivat pahemmaksi kuin aikaisemmat vuodet.
- Anonyymi
Entäs sitten Pietarin ja Johanneksen ja ...
Johanneksen evankeliumi:
21:7 Silloin se opetuslapsi, jota Jeesus rakasti, sanoi Pietarille: "Se on Herra". Kun Simon Pietari kuuli, että se oli Herra, vyötti hän vaippansa ympärilleen, sillä hän oli ilman vaatteita, ja heittäytyi järveen.
Johanneksen evankeliumi:
13:23 Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten.- Anonyymi
Eikös ne miehimykset parittele toisiaan peräsuoleen?
Eihän siinä sellaisesta puhuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän siinä sellaisesta puhuta."lihan himolla" tarkoitetaan seksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"lihan himolla" tarkoitetaan seksiä.
Sodoman ja Gomorran miehet oli niitä miehiä. He halusivat paritella miehen hahmossa olevien enkeleiden kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sodoman ja Gomorran miehet oli niitä miehiä. He halusivat paritella miehen hahmossa olevien enkeleiden kanssa.
Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt edes kymmentä synnitöntä lasta, niin kaikki ihmiset olisivat pelastuneet. Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.
Sekin totuus kumoaa lahkolaisten väitteet, että mitään perisyntiä, eikä vanhempien syntivelkaa ei olisi olemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt edes kymmentä synnitöntä lasta, niin kaikki ihmiset olisivat pelastuneet. Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.
Sekin totuus kumoaa lahkolaisten väitteet, että mitään perisyntiä, eikä vanhempien syntivelkaa ei olisi olemassa.3. Moos. 26:40
Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.
Raamatussa on tehty paljon sukututkimuksia, joissa kerrotaan juuri esivanhempien synneistä.
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän siinä sellaisesta puhuta.Mene niitä sellaisia tarinoita etsimään seksipalstoilta, jos sellaisia kaipaat!
Onko Päivi Räsänen koskaan kirjoittanut mitään "peräsuoleen paritteluista"?
Ei taida olla, mutta hyvin varmaan ymmärrät häntä muutenkin.
Ammattikalastajat, kuten Pietarikin, tiesi kyllä milloin myrsky tulee, mutta siitä huolimatta lähti Jeesukselle rakkaan Johanneksen kanssa järvelle, riisuen siellä Johanneksen seurassa itsensä alastomaksi, vaikka kylmä varmaan on ollut.
Jeesukselle tuli hätä rakkaastaan ja pinkoi pitkin järven pintaa rakkaansa luo.
Kolmiodraama?! Kyllä sen nyt tajuaa jokainen, ilman noita sinun kaipaamiasi sanojakin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekin totuus kumoaa lahkolaisten väitteet, että mitään perisyntiä, eikä vanhempien syntivelkaa ei olisi olemassa."synnitöntä lasta"
"tuhansia"
Ja mitähän syntiä ne tuhannet pienet lapset sinun mielestäsi sitten olivat tehneet? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"synnitöntä lasta"
"tuhansia"
Ja mitähän syntiä ne tuhannet pienet lapset sinun mielestäsi sitten olivat tehneet?Perisynti ja vanhempien homosteluiden synti teki lapsistakin syntisiä.
Ps.51:7 "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene niitä sellaisia tarinoita etsimään seksipalstoilta, jos sellaisia kaipaat!
Onko Päivi Räsänen koskaan kirjoittanut mitään "peräsuoleen paritteluista"?
Ei taida olla, mutta hyvin varmaan ymmärrät häntä muutenkin.
Ammattikalastajat, kuten Pietarikin, tiesi kyllä milloin myrsky tulee, mutta siitä huolimatta lähti Jeesukselle rakkaan Johanneksen kanssa järvelle, riisuen siellä Johanneksen seurassa itsensä alastomaksi, vaikka kylmä varmaan on ollut.
Jeesukselle tuli hätä rakkaastaan ja pinkoi pitkin järven pintaa rakkaansa luo.
Kolmiodraama?! Kyllä sen nyt tajuaa jokainen, ilman noita sinun kaipaamiasi sanojakin!sulla viiraa nämä uskonasiat ja homoseksuaalisuus sakkaa mielessä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän siinä sellaisesta puhuta.Luuletteko,että homoilu olisi kirjattu sellaisenaan Raamattuun ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy olla aika paljon taikasieniä syönyt jos haluaa paritella enkelin kanssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
3. Moos. 26:40
Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.
Raamatussa on tehty paljon sukututkimuksia, joissa kerrotaan juuri esivanhempien synneistä.
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.Jumala kostaa , aika alhainen Jahve
- Anonyymi
Jos itsellä ei ole asiat kunnossa, on helppo etsiä vikoja muista.
Ei raamattu kerro kenenkään opetuslapsista olleen homoseksualisteja.
Itämailla, ja esimerkiksi Romaniassa, on aivan normaalia, että miehet pussaavat toisiansa poskelle tavatessa, ja syleilevät mielellään. Vaikka se minua vähän ärsyttääkin, kun joku poika tulee pussaamaan tullessaan pitkän ajan päästä käymään, ei se heille muuta merkitse kuin että haluavat olla kohteliaita. Ja minun vaimoani he suutelevat käsivarrelle. Se on heille normaalia.
Paavali kehottaa suutelemaan veljiä. Ja että joku nojaa toiseen, ei merkitse myöskään muuta, kuin että ollaan hyviä ystäviä. Johannes nojasi Jeesusta vasten viimeisellä aterialla.
Koska kalastajat eivät käyttäneet uimapukuja, oli luonnollista, että uitiin alasti. Ei se tarkoittanut mitään seksuaalista. Pietarilla oli sitä paitsi vaimo, ja anoppi.
Joten meidän aikanamme kaikki on joillekin seksiä. Johtuneeko se siitä, ettei enää saa muuta kuin kuviteltua seksiä?
Juutalaiset miehet olivat tavallisesti naimisissa.
1.Kor.9:5
"Eikö meillä olisi oikeus kuljettaa muassamme vaimoa, uskonsisarta, niinkuin muutkin apostolit ja Herran veljet ja Keefas tekevät? "- Anonyymi
Pussaavatko sinun seurakunnassasi miehet toisiaan?
"Koska kalastajat eivät käyttäneet uimapukuja, oli luonnollista, että uitiin alasti."
Ei Pietari uimisen takia ollut alasti vaan lähti Jeesusta, Johanneksen rakasta karkuun!
Luuletko sinä että kalastajat kalastusveneissään uimaan menevät?
Kalastamaan kalastajat kalastusveneissään menevät, eivätkä uimaan!
Kyllä pitää olla pölijöitä kommentoijija täällä, niinkuin sinäkin! Voi herran pieksut ja uimahousut sentään! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Koska kalastajat eivät käyttäneet uimapukuja, oli luonnollista, että uitiin alasti."
Ei Pietari uimisen takia ollut alasti vaan lähti Jeesusta, Johanneksen rakasta karkuun!
Kyllä pitää olla pölijöitä kommentoijija täällä, niinkuin sinäkin! Voi herran pieksut ja uimahousut sentään!Sehän voi kuuluu kulttuuriin, kun veljet pussaa toisiaan kuten Venäjällä tekevät.
- Anonyymi
Yksi rehellinen pappi sanoi suoraan, että viimeisellä aterialla veljet juhlivat ja ryyppäsivät oikein kunnolla, että monet sammuivat ja makasivat puistossa. Ei puistoissa muuten maata.
Jeesus kesti viinaa paremmin ja pysyi hereillä, koska oli harjoitellut.
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi rehellinen pappi sanoi suoraan, että viimeisellä aterialla veljet juhlivat ja ryyppäsivät oikein kunnolla, että monet sammuivat ja makasivat puistossa. Ei puistoissa muuten maata.
Jeesus kesti viinaa paremmin ja pysyi hereillä, koska oli harjoitellut.
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää.Mark. 14:25
Totisesti sanon minä teille: en minä suinkaan silleen juo viinapuun hedelmästä, siihen päivään asti kuin minä sen juon uuden, Jumalan valtakunnassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pitää olla pölijöitä kommentoijija täällä, niinkuin sinäkin! Voi herran pieksut ja uimahousut sentään!Lue raamattua ennenkuin vastaat!
Pietari oli kalastamassa, ja ui maihin koska hän ei halunnut odottaa venettä joka viipyi.
Ei hänellä tietenkään ollut uimahousuja, joten miksi sinusta on outoa että ui alasti?
Etelän seurakunnissa pussaavat miehet toisiaan molemmalle poskelle, niinkuin Venäjällä.
Se kuuluu tapoihin. Etkö ole ollut ulkomailla?
Hanki vähän yliessivistystä!
- Anonyymi
Paavalilla oli tapana puhua itsestään ja heikkouksistaan, mutta käytti kirjoituksissaan kolmatta persoonaa "tunnen muuan miehen" -tyyliin.
Korintin satamakaupunki hurmoshenkineen ja Delfoin oraakkelin enkelin kielten palvonta ja matkiminen koitui Paavalin kohtaloksi.
"Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet."- Anonyymi
Eiköhän se valehtelu ollut Paavalilla verissä, koska Raamattu sanoo, että Paavali oli valheellinen ja epärehellinen luonteeltaan. Ei se ihmisen perusluonne siitä miksikään muutu.
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Svenska Bibeln 1917
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?
lögnaktighet = epärehellinen
- Anonyymi
Paavali eli lihoissaan, lihan himoissaan, se viittaa kylläkin lihan synteihin.
Room. 7:17
Niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu.
Room. 7:20
Mutta jos minä teen, jota en minä tahdo, niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu.
Room. 7:19
Sillä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee, vaan pahaa, jota en minä tahdo, teen minä.
Paavali avaa perustelut synnin teolle, joita moni käyttää. En minä, mutta minun lihani tekee sitä syntiä, enkä minä voi sille mitään.
Eksyttäjät käyttävät juuri Paavalin puheita hyväkseen.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?"- Anonyymi
Jos kerran apostoli Paavali ei pystynyt estämään synnin tekemistä ja lihan himojaan saanut kuriin, niin miten minun siihen pitäisi pystyä?
Ei muuta kun laitetaan elämä risaseksi ja lasketaan piru irti ja lihat esiin.
Room. 7:17
Niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu.
- Anonyymi
No nämä kitårjoituksethan eivät ole muuta kun kirjoittajien mielikuvitusta , ei ole niin sanottu että tälläisiä ihmisiä edes on ollut elämässä ollenkaan .äsken ajan kertomaa sen ajan mediaalista jorinaa
- Anonyymi
Vastaukset kertovat enemmän vastaajan persoonasta kuin Paavalista.
Minulle ei olisi tullut mieleenikään kirjoittaa tuollaista aloitusta, koska se ei kuulu minun ajatusmaailmaan.
Siitä suu puhuu, mitä sydän on täynnä!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076992Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652089- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71176RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992