poikaystävän itsemurha.

yksin, nyt, huomenna, aina.

Aivan. Mun on pakko purkaa itseäni ja ajatuksiani johonkin, en vaan saa puhuttua tästä kenellekään. Ne jotka uskoovat niin uskovat, jotka eivät niin eivät. Yks hailee mulle. Niin hassulta kuin se kuulostaakin, mun rakkain ystäväni, poikaystäväni, hyppäsi eilen mustaan, eikä tule enää takaisin.
Sain poikaystävältäni eilen kaksi kirjettä, jossa hän kertoi elämästään, vastoinkäymisistään, itsemurhasta jonka aikoo tehdä.
Toinen kirjeistä sisälsi mm. yhden kappaleen sanoja jotka käsittelevät itsemurhaa, en ala yksityiskohtia kertomaan.
Hassuinta on se, että kun luin kirjeitä, luin kuin omaa elämääni. Ensimmäinen kysymys oli se, että kun kumpikin ovat tunteneet niin kauan samanlailla, miksei niistä tunteista ole puhuttu?
Rakastimme toisiamme aidosti, tiedän että hän olisi ollut se oikea.

Olin iltakävelyllä, piti saada setviä ajatuksiani.
Katsoin eteenpäin ja näin poikaystäväni sillan reunalla, kädet kasvojen edessä. Juoksin hänen luokseen, suutelimme, rutistimme toisiamme. Tuntui, että kirjeet olivat olleet vain pahaa unta, että kaikki olisi ollut valetta.
Viimeiset sanat jotka kuulin hänen suustaan, olivat: "Vaik mä en oo, mun sielu on aina sun kanssa, rakastan sua."
Noi sanat kaikuu mielessäni yhä vain enemmän ja enemmän, tää on hulluutta.
Hän irrotti käteni kädestään, jätti takkinsa käteeni ja hyppäsi.

Aina kun sanon jotain, alan itkeä. Tälläkin hetkellä Janin takki on sylissäni, haistan partaveden tuoksun, ostimme sen yhdessä viimejouluna, kun tuli vuosi täyteen.

"Niin paljon kysymyksii mut mä etinki vastauksii".
Vastauksia, joita en ikinä tule saamaan.
Miksi tässä piti käydä näin? Miksi mun poikaystäväni? Juuri se, jonka kanssa pystyin puhumaan kaikesta, ainakin luulin pystyvämme, jonka kainaloon pystyin hautautumaan kun maailma oli kaatumassa päälle. Miksi?

Elämä on mustaa, en tunne enää syytä elää. Miksi?

21

5046

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuleva mamma

Mun oikea isoisä tappoi myös itsensä masentuneena elämästä joskus nelisenkymmentä vuotta sitten... en osaa kuvitellakaan miltä susta tuntuu tuo.
      Mä en aio yrittääkään lohduttaa, koska mä en osaa lohduttaa. Ainoa asia, mikä sun pitää tietää, on se, että itsemurhan tekijät on niin syvällä omassa tuskassaan että ainoa tie ulos tuntuu olevan itsemurha. Olen käynyt sitä lähellä niin monta kertaa että tiedän sen. Mulla päällimmäisinä tunteina pohjaton itseinho, tunne ettei kelpaa ja se, että halusi vain kuolla pois, ettei enää tarvitse tuntea tuskaa...
      Ehkä sä haukut mut tästä viestistä pystyyn, koska tää on sitä samaa paskaa mitä ne kaikki sulle sanoo, mutta se on totuus.
      Sä et saa luovuttaa nyt. Sä et saa luovuttaa ikinä. Sä olet sen velkaa poikaystävällesi, että sä elät. Ei se olisi halunnut sua koskaan mitenkään satuttaa. Ei kukaan halua sitä, joka itsemurhan tekee.
      Ei ikinä.

• zara

Paljon voimia sinulle! Toivottavasti sulla on ihmisiä joille voit puhua tai jotka tukevat vaikka sanoja ei olisikaan. Vaikka tuntuu mahdottomalta, niin ajattele että enää ei alaspäin pääse. Pakota itsesi ulos liikkumaan, aurinkoon. Koita löytää pieniä hyviä asioita. Sun täytyy jaksaa yrittää!

• huuvillen huu

stemppiä sulle,nyt ei ainakaan saa luovuttaa.

• repe sorsa

mikkihirrelletulWAHAHAHAHAHHAHAAHAHAHHAHA karhusetä piekis ympäri taloa! juo juissi yksi viisis seitsemän kukkakeppi. murahtikarhusetä kettuseEHEHEHHE janojupom. minusgGERHAHAHAHHAA kolme-kaksi-kuusi-y hessu hopolla olikin pität korvat vaikka luulin niitä akun korviksi 79 vuotta siteenTATATATATATA kello puutarheikkoa mukava on kierrellä toimettomita tottumia tuotuttotia

• Kokenut

Moi

Oma rakas tyttöystäväni teki toissa viikolla myös itsemurhan.. kirjeet yms. löysin hänet yhteisestä kodistamme makaamasta sängystä kuolleena... hän oli ottanut liikaa lääkkeitä!!

En usko et itsekkään jaksan... kaikki vaan loppuu niin äkkiä!! mut silti pimeyden keskelläkin on valoa... koita löytää se valo pienistä asioista... älä lannistu

• Ihme Nainen

Kyllä, mitä luultavimmin hän oli sinun Oikeasi. Minun rakkaani, Oikeani, kuoli tulipalossa äskettäin. Yhtäkkinen tyhjyys tuntuu tappavalta.

Mutta se ei tapa. Ihmiset menettävät joka päivä rakkaitaan mitä traagisimmilla tavoilla. Et sinä ole maailmassa yksin. Vaikka et sitä nyt huomaakaan, Suomessa sinun elämänlaatusi on maailman parasta luokkaa. Tämän kauhean tapahtuman tarkoitus on tehdä sinusta vahvempi.

En yhtään vähättele suruasi. Itsemurha on kamala, itsekäs teko. En sano tietäväni miltä sinusta tuntuu. Hänen viimeiset sanansa kuitenkin osoittivat, että hän todella rakasti sinua ja ajatteli juuri sinua. Laiha lohtu, mutta uskon noiden sanojen olevan hyvin tärkeät myös hänen sanottavan. Hän ei tehnyt sitä kylmästi, ajattelematta.

Ja onhan sinulla tavallisia hyviä ystäviä. Ehkä bestiskin? Voit puhua surustasi sille joka kuuntelee.

Minä menetin rakkaani. Hän oli nainen. Mutta jossain minua odottaa mies...

Siispä sinuakin odottaa tuolla jossain nainen. Ei mikään bestis, vaan sinun Naisesi. Saatat nyt kuvitella että olen joku bimbo bi-seksuaali. Mutta jos satut tapaamaan Sen Oikean Naisen,(valitettavasti harvinaista) tajuat, mitä tarkoitan.

Eikä sinun tarvitse olla kenenkään pojan kanssa enää koskaan, jos siltä tuntuu. Minä en halua olla kenenkään ystävä. Mutta jos satuit erehtymään siinä, että Jani oli sinun Oikeasi ja löydätkin hänet jostain, se on oikein.
      Tiedän että rakastit häntä. Eikä tapahtunut ollut sinun syytäsi. Jos jossain vaiheessa normaalisti syytätä itseäsi, tiedä, että se on vale.

Sinulla on jotain, mistä voit olla kiitollinen koko loppuelämäsi. Sen voimalla taistelet itsesi takaisin elämään. Ja opit kunioittamaan sitä.

Voima olkoon kanssasi!

• kaephokaeo

kyllä suru on paras purkaa ulos omasta päästään. hyvä tapa on tosiaan purkautua kavereille tai vaikka keskustelupalsoilla, mutta apua voi myös hakea julkiselta sektorilta. älä epäile mennä sinne, tuolaliseen suruun on hyvä saada apua. kuitenkin ammattilainen osaa tehdä oikeat kysymykset, jotka voivat auttaa tuntemaan olonsa paremmin.

• öhöh

mitä et päästänyt sitä tapaamaan kavereitaan.

piti vaan olla sellanen meininki et
      "ei jani nyt pääse ku se on mun kaa" kyllähän nyt vähemmästäkin mies masentuu.

no jos haluut tietoa miesten ajatusmaailmasta niin kuuntele "KILPI-Tähtien lapset" kappale.

ettei sitten pääse toisella kertaa käymään samoin

• kommentointia

miettisit vähän mitä kirjoitat! tuskin kukaan tappaa itseään sen vuoksi ettei "päässyt tapaamaan kavereitaan", ja kuka sanoi että mistään sellaisesta edes oli kyse.

• höö
        kommentointia kirjoitti:

miettisit vähän mitä kirjoitat! tuskin kukaan tappaa itseään sen vuoksi ettei "päässyt tapaamaan kavereitaan", ja kuka sanoi että mistään sellaisesta edes oli kyse.

ei mies tee itsaria jos ei akka sitä tahtomattaan painosta siihen.

jos akka yrittää omia miehen itelleen niin sillon on paha paikka.

miestä ei ole luotu sitoutumaan.

• sanoi

Sinulla on jotain, mistä voit olla kiitollinen koko loppuelämäsi.

• suru

ymmärrän tuskasi.se on jotain aivan kammottavaa.Minun enoni kuoli noin kolme viikkoa sitten ja oli kauheata katsella kun äiti itki.itselle hän ei ollut niin läheinen mutta aivan kauhea asia.Viime kesänä poikäystäväni yritti itsaria lääkkeillä ja joutui teholle..juhannus..oli maailman hirveintä saada asiasta selvää kun soitin hänen äidilleen.itkimme yhdessä..silloin meitä yhdisti asia..rakkaus poikaystävääni kohtaa.Hän selvisi..luojalle kiitos.hän on minun valo tässä elämässä.Itse hän ei muista tapahtuneesta mutta hyvä niin.Itse muistan liiankin hyvin.uskon,että poikaysätäväsi on aina kanssasi.Minä olin sairaaslassa pitämässä kädessä..hän oli nähnyt niin.oikeasti olin kotona ja soitin hänelle useasti päivässä sairaalaan..en päässyt.Syytän edelleen itseäni,etten ymmärtänyt hänen tuskaansa..nyt kuitenkin kaikki on hyvin.Niin tulee olemaan sinunkin elämäsi.jaksa..onneksi kesä lämmittää

• kokemusta myös

Koita kestää! tollasissa tapauksissa tuki todella on tärkeintä. mun äiti teki kans itsemurhan vajaa vuos sitten, ja sen ylihän ei tietenkään ikinä pääse. mutta ajan mittaan se ei satu enää niin paljon. ja koko ajan kannattaa vaan ajatella hyviä muistoja, eikä MISSÄÄN NIMESSÄ SAA SYYTTTÄÄ ITSEÄÄN!!!!!!! itsemurha on itsemurha, eikä kenenkään vika. ja jos oikein masentaa ja tuntuu että itsekin on jo aivan epätoivon partaallaa, kannattaa hakea apua, se voi auttaa(siitäkin kokemusta!) mutta aivan älyttömästi sulle zemppiä ja voimia ja rakkautta!!!!

• :/ :(

Otan osaa poikaystäväsi pois menoon. :/ Toivottavasti pääset joskus jaloillesi,vaikka se ei todellakaan ole helppoa!! :( Se,jos eroaakin rakkaastaan tuntuu jo todella pahalta,en osaa kuvitellakkaan miltä sinusta tuntuu nyt. Tuli vaan kyynel silmään,kun luin tekstiäsi (vaikka ei tunnetakkaan). Toivottavasti selviät kaiken yli,vaikka tuskin tulet koskaan unohtamaan kultaasi. Koita pärjätä!! Ja hyvää kesää,vaikka sitä tuskin hyvä tulee tuon jälkeen. :/ Mutta oikeesti,mä suretti jo lukee toi. Ja se miltä susta tuntuu.. Sitä ei voi tietää kukaan muu,kuin sä itse!! Toivon sulle vaan paljon kaikkea hyvää. Jaksele! :/

• pienen enkelin äiti

Lapseni itsemurhasta on aikaa 1,4vuotta ja vieläkin elämän täyttää ajoittai tyhjyys, ikävä, hirveä tuska sisällä. MIksi ja miksi aina uudelleen??? Voimia sinulle kantaa raskas taakka sisälläsi, muista aina meitä on monta jotka olemme kokeneet saman. Yritä puhua asiasta jollekin aina uudelleen ja uudelleen. Kesää odoottava äiti

• CaSandra

En voi väittää että tunnen samoin kuin poikaystäväsi mutta pahalta minustakin tuntuu. erosin poikakaveristani n. 3 viikkoa sitten ja koko ajan tuntuu että hän vaan pyörii mielessäni ja tulee pian käymään luonani. Mutta meidän seurustelussa oli yksi epäkohta: arto oli välinpitämätön. mulla on omat ongelmat (viiltely ja muu itsetuhoisuus) ja arto ei välittäny vaikka mulla oli kädet ja jalat ihan verillä. KOKO AJAN TUNTUU NIIN PAHALTA!!!!! :´( 2 viikkoa sitten olimme viihteellä ja minulla sattui olemaan puukko matkassa.. eräs meidän luokan poika esti kuitenkin sen että olisin vetänyt ranteeni auki. olen siitä välillä kiitollinen ja välillä katkera.. häneen sattui.. mutta hän tulee aina elämään sydämmessäsi.. hiillos jää aina savuamaan..

• ei_se_satu91

otan osaa...sinun pitäisi puhua jollekki ystävälle tai luotettavalle aikuiselle.sinulle voi jäädä iän ikuiset traumat.koita päästä asian yli.voimia sinulle!

• ihmettelijä

minkä helvetin takia annoit poikaystäväsi hypätä sillalta?! ei kukaan täysjärkinen anna kenenkään kuolla!! Olit vastuussa poikaystävästäsi ja tavallaan tapoit hänet! Olisit voinut estää hänen kuolemasna muttet tehnyt mitään!!

• Mitä se toisen syyllistäminen enää auttaa?Hänen poikaystävänsä teki itse ikävän päätöksen ei viestin aloittaja voinut sille mitään!

• Aapeli

Voivoi! Mitäs hyppäs.

• rt5i4k78

Ikäväähän toi on mutta elämä ei oo ikinä reilu

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      125
      2048
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1420
    3. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1151
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      11
      1069
    5. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      10
      1017
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      87
      928
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      80
      809
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      787
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      731
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      671
    Aihe