Millä takanaroikkujat kuriin? Käräytyskamera ?

Anonyymi-ap

Kuinka yleinen ilmiö liikenteessä on ns. takanaroikkujat ?

Siis tyypit, jotka eivät pidä turvaväliä, vaan n. 1 metrin vaarallisuusvälin (jopa tiellä, jossa nopeusrajioitus on 80 km/h).

Ja mikä on poliisin linja: sakottaako poliisi tuollaisia autoilijoita, joita ei turvavälin pitäminen pätkääkään kiinnosta, vaan ajavat n. 1 metrin välillä edelläajavaan 80 km/h.

Pitäisikö autoon asentaa tavallisen peruutuskameran sijasta jonkinlainen käräytyskamera, joka kuvaa ja nauhoittaa koko ajan, ja digitaalisin keinoin lisää kuvaan tiedon etäisyydestä oman auton takana-ajajaan, sehän on teknisin keinoin automaattisesti mitattavissa.

80 km/h = 22,2 m/s.

Jos "turvaväli" on 1 m, niin auto liikkuu yhden metrin ajassa 0,045 sekuntia.

Mitä perässäroikkuja kuvittelee ehtivänsä tuon 0,045 sekunnin aikana, jos edelläoleva esim. jarruttaa ?

Jos edessä tapahtuu jotain yllättävää, peräänajo on varma !

Poliisi valvoo lähinnä ylinopeuksia - mutta miksi poliisia ei juurikaan tunnu kiinnostavan nuo takanaroikkujat? Eikö tuo muka ole jopa törkeää liikenteen vaarantamista?

Jos sama ajotyyli jatkuu talven liukkailla keleillä, peräänajoja on taatusti luvassa !
Ja huonommalla onnella peräänajoon ei tarvita edes liukasta keliä - 1m väli edelläajavaan 80 km/h nopeudessa on oikeasti vaarallista touhua - mitä tuollaisten kuskien päässä oikein liikkuu ???

8

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos ja kun saan asennettua autooni tuollaisen "käräytyskameran" niin perässäroikkujan ajelu tallentuu videoon, joka tullaan lähettämään niin youtubeen kuin saattamaan myös iltalehden ja poliisin tietoon - ja kuvaan upotettuna tekstinä tiedot etäisyydestä takanatulevaan sekä nopeus, päivämäärä ja kellonaika.

      Saako nopeustiedon muuten digitaalisessa muodossa OBD -liittimestä ulos ?
      Ehkä julkisuus saisi ajotavat siistiytymään, kun poliisin liikennevalvonta ei tunnu niitä ajotapoja siistivän.

    • Anonyymi

      Mikä näin tärkeä aihe seuraavassa palstan aktivointialoituksessa , harvalle takanaroikkujat ovat ongelma...

    • Anonyymi

      Kukaan ei aja 1 metrin välillä 80 nopeudessa, se on ihan varmaa.

      • Anonyymi

        Väite: "Kukaan ei aja 1 metrin välillä 80 nopeudessa, se on ihan varmaa."

        Todellisuus: "Kukaan järkevä ei aja 1 metrin välillä 80 nopeudessa, se on ihan varmaa."

        Mutta, kun tiellä liikkuu sitten niitä vähemmän järkeviä kuskeja, jotka todellakin ajavat 1m välillä edelläajavaan 80 km/h.

        Juuri tämän takia (kun joku ajoi perässäni 80 km/h 1m välillä) piti ruveta miettimään, mitä tehdä vastaisuuden varalle, jos tällaisia idioottiajelijoita tulee enemmänkin kohdalle.

        Jos auton takana olisi koko ajan kuvaava kamera, ja siinä tunnistustekniikka, joka mittaa etäisyyden takana ajvaaan ja lisää etäisyyden ja nopeuden tekstinä tallennekuvaan, niin saisi todistusaineistoa talteen. En tosin tiedä, mikä on poliisin kanta asiaan, eli ottavatko vakavasti autoilijoiden tekemiä ilmoituksia, koska eihän poliisi itse nykyaikana juurikaan valvo mitään muuta kuin ylinopeuksia, sekä vähäisessä määrin kaupunkialueilla punaisia päin ajeluita.

        Näyttää siltä, että poliisin valvonta on nykyaikana optimoitu sakkotulojen maksimoimiseksi, eikä liikenneturvallisuudella ole juurikaan vaikutusta poliisin valvontatoimintaan.

        Ylinopeuksia ja punaisia päin ajeluita on helppo valvoa automaattikameralla, mutta muu liikennevalvonta vaatisi henkilötyötä, ja siihen poliisilla ei nykyaikana ole juurikaan resursseja.

        Aion kuitenkin itse selvittää, millaisia kameraratkaisuja markkinoilta löytyy, sillä ainakin omasta mielestäni ajelu 1m välillä edelläajavaan 80 km/h rajoitusalueella on törkeää touhua ja täyttää törkeän liikenteen vaarantamisen kriteerit.

        Joku halusi nimittää tätä "palstan aktivointialoitukseksi".... mutta kirjoitukseni taustalla on aivan todellinen liikennetilanne Keravalta Pohjois-Etelä -suuntaiselta tieltä, joka on Lahdenväylän itäpuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väite: "Kukaan ei aja 1 metrin välillä 80 nopeudessa, se on ihan varmaa."

        Todellisuus: "Kukaan järkevä ei aja 1 metrin välillä 80 nopeudessa, se on ihan varmaa."

        Mutta, kun tiellä liikkuu sitten niitä vähemmän järkeviä kuskeja, jotka todellakin ajavat 1m välillä edelläajavaan 80 km/h.

        Juuri tämän takia (kun joku ajoi perässäni 80 km/h 1m välillä) piti ruveta miettimään, mitä tehdä vastaisuuden varalle, jos tällaisia idioottiajelijoita tulee enemmänkin kohdalle.

        Jos auton takana olisi koko ajan kuvaava kamera, ja siinä tunnistustekniikka, joka mittaa etäisyyden takana ajvaaan ja lisää etäisyyden ja nopeuden tekstinä tallennekuvaan, niin saisi todistusaineistoa talteen. En tosin tiedä, mikä on poliisin kanta asiaan, eli ottavatko vakavasti autoilijoiden tekemiä ilmoituksia, koska eihän poliisi itse nykyaikana juurikaan valvo mitään muuta kuin ylinopeuksia, sekä vähäisessä määrin kaupunkialueilla punaisia päin ajeluita.

        Näyttää siltä, että poliisin valvonta on nykyaikana optimoitu sakkotulojen maksimoimiseksi, eikä liikenneturvallisuudella ole juurikaan vaikutusta poliisin valvontatoimintaan.

        Ylinopeuksia ja punaisia päin ajeluita on helppo valvoa automaattikameralla, mutta muu liikennevalvonta vaatisi henkilötyötä, ja siihen poliisilla ei nykyaikana ole juurikaan resursseja.

        Aion kuitenkin itse selvittää, millaisia kameraratkaisuja markkinoilta löytyy, sillä ainakin omasta mielestäni ajelu 1m välillä edelläajavaan 80 km/h rajoitusalueella on törkeää touhua ja täyttää törkeän liikenteen vaarantamisen kriteerit.

        Joku halusi nimittää tätä "palstan aktivointialoitukseksi".... mutta kirjoitukseni taustalla on aivan todellinen liikennetilanne Keravalta Pohjois-Etelä -suuntaiselta tieltä, joka on Lahdenväylän itäpuolella.

        Kukaan ei aja 1 metrin päässä toisen perässä kuin enintään kävelynopeudella pysähdyksistä liikkeelle lähtiessä. Jopa liikennevaloissa tai muuten pysähtyneenä ollessa takana oleva on todennäköisesti aina reilusti yli metrin päässä. Seuraavan kerran kun pysäköit, aja autosi metrin päähän takana olevasta autosta. Katso sitten peruutuspeilistä onko ikinä liikenteessä kukaan ollut niin lähellä perässäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väite: "Kukaan ei aja 1 metrin välillä 80 nopeudessa, se on ihan varmaa."

        Todellisuus: "Kukaan järkevä ei aja 1 metrin välillä 80 nopeudessa, se on ihan varmaa."

        Mutta, kun tiellä liikkuu sitten niitä vähemmän järkeviä kuskeja, jotka todellakin ajavat 1m välillä edelläajavaan 80 km/h.

        Juuri tämän takia (kun joku ajoi perässäni 80 km/h 1m välillä) piti ruveta miettimään, mitä tehdä vastaisuuden varalle, jos tällaisia idioottiajelijoita tulee enemmänkin kohdalle.

        Jos auton takana olisi koko ajan kuvaava kamera, ja siinä tunnistustekniikka, joka mittaa etäisyyden takana ajvaaan ja lisää etäisyyden ja nopeuden tekstinä tallennekuvaan, niin saisi todistusaineistoa talteen. En tosin tiedä, mikä on poliisin kanta asiaan, eli ottavatko vakavasti autoilijoiden tekemiä ilmoituksia, koska eihän poliisi itse nykyaikana juurikaan valvo mitään muuta kuin ylinopeuksia, sekä vähäisessä määrin kaupunkialueilla punaisia päin ajeluita.

        Näyttää siltä, että poliisin valvonta on nykyaikana optimoitu sakkotulojen maksimoimiseksi, eikä liikenneturvallisuudella ole juurikaan vaikutusta poliisin valvontatoimintaan.

        Ylinopeuksia ja punaisia päin ajeluita on helppo valvoa automaattikameralla, mutta muu liikennevalvonta vaatisi henkilötyötä, ja siihen poliisilla ei nykyaikana ole juurikaan resursseja.

        Aion kuitenkin itse selvittää, millaisia kameraratkaisuja markkinoilta löytyy, sillä ainakin omasta mielestäni ajelu 1m välillä edelläajavaan 80 km/h rajoitusalueella on törkeää touhua ja täyttää törkeän liikenteen vaarantamisen kriteerit.

        Joku halusi nimittää tätä "palstan aktivointialoitukseksi".... mutta kirjoitukseni taustalla on aivan todellinen liikennetilanne Keravalta Pohjois-Etelä -suuntaiselta tieltä, joka on Lahdenväylän itäpuolella.

        Tieliikenteessä ei kukaan pysty ajamaan 1m etäisyydellä edellä olevaa autoa.


    • Anonyymi

      Turvaväli pitää sovittaa nopeuteen. Aina voit sitten hiljentää oma vauhtisi takana tulevan turvavälivalinnan mukaan sopivaksi.

    • Anonyymi

      Eipä noita roikkujia juurikaan näy kun vaan ajaa normaaliin tahtiin ilman turhaa nysväilyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5949
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1795
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe