Varmasti vaikuttaa autokauppaan korkea korko. Yhden uutisen mukaan keskimäärin autokaupassa korko nyt 8% kieppeissä. Huh. Ei ole kuin 1,5 vuotta ja rahoituksen korot oli 0-2% välissä, yleisesti 0,9%. Kun tekee nyt huvikseen rahoituslaskelman laskureilla, huomaa että muutaman vuoden maksuajalla korko nostaa kuluja useita tuhansia euroja. Lisäksi avausmaksu yleisenä 299 eur ja kk-toimistomaksu 14-15 eur jotka nostavat todellisen koron karmeaksi.
Rahoituskorko on nyt kammottavan suuri
6
675
Vastaukset
Olen elänyt aikaa - 1970-luvulla - jolloin 8%-korkoa per annum olisi pidetty edullisena.
Tavalliselle pankkitalletuksellekin maksettiin 4,5% vuotuista korkoa - jopa päiväsaldon mukaan.
Vasta myöhemmin tuli sääntö, että korkoa maksettiinkin vain kuukauden alimman saldon mukaan.
Tämä muutos johti siihen, ettei korkoa juuri saanut, koska tiliasema kuukauden lopussa ennen palkanmaksua oli lähellä nollaa. Mikäli tilipäivä oli 15. päivä, korkoa ennätti edes vähän kertyä.- Anonyymi
Aina voi ostaa käteisellä.
- Anonyymi
jep eli max 2000 tonnin auto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jep eli max 2000 tonnin auto
Miksei kalliimpikin? Vai ostaako joku muka niin kalliin auton ettei sitä tarvittaessa pysty ostamaan suoralla rahallakin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei kalliimpikin? Vai ostaako joku muka niin kalliin auton ettei sitä tarvittaessa pysty ostamaan suoralla rahallakin?
no 2000 eur on maksimi ei oo varaa muuhun
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1522170
- 171896
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241718- 951367
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77968