Minulla on tosi suuria vaikeuksia lääkkeiden käytössä, lääkkeiden haittavaikutusten vuoksi.
Ja kummallista tässä lääkkeitten haittavaikutus asiassa on nykyään se, kun lääkärit eivät usko lääkkeitten haittavaikutuksia olevan olemassa. Että minulle on käynyt siten, ettei lääkäri ole suostunut kirjoittamaan minulle häneltä pyytämääni lääkereseptiä ja tulehdukseni on lääkkeenpuutteessa pahentunut ja minun on sairaana ollut tarvitsemaani läkettä saadakseni pakko, kääntyä toisen lääkärin puoleen.
Ja kaikkein kummallisinta on, ettei yksikään auttaja teistä, auta tässä asiassa sairasta, että on kun kaikki yhteistuumin, pyrkisivät poistamaan lääkehaitoista kärsivän hoidettavien kirjoista?
Lääkkeiden haittavaikutuksista
3
141
Vastaukset
- Anonyymi
Kuulehan, kyllä lääkärit tietävät ja uskovat lääkkeillä olevan sivuvaikutuksia. Sen vuoksi lääkkeitä ei määrätä tarpeettomasti. Suurin osa käyttäjistä ei sivuvaikutuksia saa. Sivuvaikutukset, tai kuten sinä sanot haittavaikutukset, on kerrottu lääkkeen tuoteselosteessa, joka on lääkkeen mukana.
Osa potilaista kuitenkin uskoo kaiken mitä heille tapahtuu lääkkeen ottamisen jälkeen johtuvan lääkkeestä. Näinhän ei tietenkään ole.
Potilas ei voi itse määrätä lääkettä, mutta lääkärin kanssa saa ja voi keskustella vaihtoehdoista.
Mutta oliko sinulla joku ongelma? Vaihdoit lääkäriä, lääkäriä saa vaihtaa. Joskus on hyväkin saada useamman lääkärin mielipide. Onko nyt kaikki hyvin?- Anonyymi
itselläni kesti puoli vuotta , ennekuin verenkiertoon tarvittaviin lääkkeisiin elimistö sopeutu.
- Anonyymi
Lääkkeidenhaitat tulisi ihmistenhoidossa aina ottaa vakavasti mutta, näin ei ole, esim. kun olen allergisen kohtauksen vuoksi ai muuten, viety ambulanssilla sairaalaan, Loskaan ei ole otettu huomioon, että outo kohtaus voisi johtua lääkkeiden haittavaikutuksesta. Ja paljon antibioottisia lääkkeitä käyttäneenä tiedän, koskaan ei antibioottikuurin määräävä lääkäri kirjoita, suolistoa ja mahalaukkua lääkekuurilta suojaavia maitohappobakteeria, tai, muuta vastaavaa.
Ja pahinta taitaa olla se, kun vanhustenhoitolaitoksessa ei lääkkeiden jaossa otata huomioon, sopivatko vai ei, lääkkeet hoidettavan vanhuksen käyttöön? Että jos vanhus hoitolaitoksessa kuolee lääkkeen aiheuttamiin haittoihin, sitä ei kukaan saa tietää. Vanhustenhoitolaitoksessa vanhuksenkuolemaa, niin pidetään itsestään selvänä, luonnollisena vanhuuteen kuolemana, ettei kenellekkään tule mieleen, ettei asia olisi näin. Eikö tämä pistä miettimän, miten turvatonta vanhustenhoitotodellisuus maassamme on?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .633983Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493040Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312981Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3882064Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111173Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101166- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde29994- 58972
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että110954