Minulla on tosi suuria vaikeuksia lääkkeiden käytössä, lääkkeiden haittavaikutusten vuoksi.
Ja kummallista tässä lääkkeitten haittavaikutus asiassa on nykyään se, kun lääkärit eivät usko lääkkeitten haittavaikutuksia olevan olemassa. Että minulle on käynyt siten, ettei lääkäri ole suostunut kirjoittamaan minulle häneltä pyytämääni lääkereseptiä ja tulehdukseni on lääkkeenpuutteessa pahentunut ja minun on sairaana ollut tarvitsemaani läkettä saadakseni pakko, kääntyä toisen lääkärin puoleen.
Ja kaikkein kummallisinta on, ettei yksikään auttaja teistä, auta tässä asiassa sairasta, että on kun kaikki yhteistuumin, pyrkisivät poistamaan lääkehaitoista kärsivän hoidettavien kirjoista?
Lääkkeiden haittavaikutuksista
4
184
Vastaukset
- Anonyymi
Kuulehan, kyllä lääkärit tietävät ja uskovat lääkkeillä olevan sivuvaikutuksia. Sen vuoksi lääkkeitä ei määrätä tarpeettomasti. Suurin osa käyttäjistä ei sivuvaikutuksia saa. Sivuvaikutukset, tai kuten sinä sanot haittavaikutukset, on kerrottu lääkkeen tuoteselosteessa, joka on lääkkeen mukana.
Osa potilaista kuitenkin uskoo kaiken mitä heille tapahtuu lääkkeen ottamisen jälkeen johtuvan lääkkeestä. Näinhän ei tietenkään ole.
Potilas ei voi itse määrätä lääkettä, mutta lääkärin kanssa saa ja voi keskustella vaihtoehdoista.
Mutta oliko sinulla joku ongelma? Vaihdoit lääkäriä, lääkäriä saa vaihtaa. Joskus on hyväkin saada useamman lääkärin mielipide. Onko nyt kaikki hyvin?- Anonyymi
itselläni kesti puoli vuotta , ennekuin verenkiertoon tarvittaviin lääkkeisiin elimistö sopeutu.
- AnonyymiUUSI
Suomenkielisissä seloisteissa ei ole kerrottu läheskään kaikista sivuvaikutuksista.
- Anonyymi
Lääkkeidenhaitat tulisi ihmistenhoidossa aina ottaa vakavasti mutta, näin ei ole, esim. kun olen allergisen kohtauksen vuoksi ai muuten, viety ambulanssilla sairaalaan, Loskaan ei ole otettu huomioon, että outo kohtaus voisi johtua lääkkeiden haittavaikutuksesta. Ja paljon antibioottisia lääkkeitä käyttäneenä tiedän, koskaan ei antibioottikuurin määräävä lääkäri kirjoita, suolistoa ja mahalaukkua lääkekuurilta suojaavia maitohappobakteeria, tai, muuta vastaavaa.
Ja pahinta taitaa olla se, kun vanhustenhoitolaitoksessa ei lääkkeiden jaossa otata huomioon, sopivatko vai ei, lääkkeet hoidettavan vanhuksen käyttöön? Että jos vanhus hoitolaitoksessa kuolee lääkkeen aiheuttamiin haittoihin, sitä ei kukaan saa tietää. Vanhustenhoitolaitoksessa vanhuksenkuolemaa, niin pidetään itsestään selvänä, luonnollisena vanhuuteen kuolemana, ettei kenellekkään tule mieleen, ettei asia olisi näin. Eikö tämä pistä miettimän, miten turvatonta vanhustenhoitotodellisuus maassamme on?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1163410
Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1282546- 242076
SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.21916Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s231572Mitä tapahtuu?
Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?291550Tiesitkö? Johannes Brotheruksen ex-isäpuoli on kuin onkin Mikko Kuustonen - Tästä on kyse!
Tiesitkö? Ja hehän on kuin kaksi marjaa... Johannes Brotherus on KUUMAA-yhtyeen jäsen ja tänä syksynä mukana Vain elämää151515Murtautuminen uimahalliin
17.10. yöllä Kiuruveden uimahalliin murtauduttiin yläkerran oven ikkunasta. Onko kellään havaintoja tapauksesta?27980- 87952
Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai63890