Tervehdys!
Olen seurannut keskusteluja auton tuonnista Ruotsista Suomeen.
Keskusteluissa kerrotaan että tuonnissa voi säästää useita tuhansia euroja.
Mistä tämä säästö syntyy?
Otan yhden yleisen automerkin Volvo S60/V60.
Ruotsissa, hinta on 357 000 kruunua.
Suomessa saman auton saa 32 000 eurolla.
Eikö Ruotsin hintaan, lisätä veroja ja muita valtion kuluja lisää?
Auton osto ulkomailta halvempi??
3
627
Vastaukset
- Anonyymi
Jos käytät kruunun kurssia, 1 SEK =0,085 €, esimerkkiauton hinnaksi
tulee € 30.345,-
Suomessa tietenkin menee päästöihin perustuva autovero, ennen
rekisteröintiä.
Kun ostaa Ruotsista, kysymyksessä ei ole tuonti, vaan EU:n sisäkauppa,
jolloin Ruotsissa hintaan sisältyvää alv:tä ei täällä enää uudestaan peritä.
Tosin Ruotsin alv on 25% meidän 24%.
Erot eivät enää ole suuren suuria, mutta Ruotsissa käytössä ollut auto on
yleensä meikäläisiä paremmin varusteltu, eikä useinkaan mikään ns. "karvalakkimalli"!
On myös huomattava, ettei auton valikkokieliin kenties sisälly Suomea. - Anonyymi
Ainakin tällä hetkellä kannattaa hakea vaikka uusi Mazda Ruotsista. Verojen jälkeen säästöä tulee joitakin tuhansia, toki tällä hetkellä täällä saa kaupan tekijäisiksi talvirenkaat ja lämppärin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1496361
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253796Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1282961- 512746
- 412730
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262096Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2701947Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511878- 291646
- 341643