Tervehdys!
Olen seurannut keskusteluja auton tuonnista Ruotsista Suomeen.
Keskusteluissa kerrotaan että tuonnissa voi säästää useita tuhansia euroja.
Mistä tämä säästö syntyy?
Otan yhden yleisen automerkin Volvo S60/V60.
Ruotsissa, hinta on 357 000 kruunua.
Suomessa saman auton saa 32 000 eurolla.
Eikö Ruotsin hintaan, lisätä veroja ja muita valtion kuluja lisää?
Auton osto ulkomailta halvempi??
3
644
Vastaukset
- Anonyymi
Jos käytät kruunun kurssia, 1 SEK =0,085 €, esimerkkiauton hinnaksi
tulee € 30.345,-
Suomessa tietenkin menee päästöihin perustuva autovero, ennen
rekisteröintiä.
Kun ostaa Ruotsista, kysymyksessä ei ole tuonti, vaan EU:n sisäkauppa,
jolloin Ruotsissa hintaan sisältyvää alv:tä ei täällä enää uudestaan peritä.
Tosin Ruotsin alv on 25% meidän 24%.
Erot eivät enää ole suuren suuria, mutta Ruotsissa käytössä ollut auto on
yleensä meikäläisiä paremmin varusteltu, eikä useinkaan mikään ns. "karvalakkimalli"!
On myös huomattava, ettei auton valikkokieliin kenties sisälly Suomea. - Anonyymi
Ainakin tällä hetkellä kannattaa hakea vaikka uusi Mazda Ruotsista. Verojen jälkeen säästöä tulee joitakin tuhansia, toki tällä hetkellä täällä saa kaupan tekijäisiksi talvirenkaat ja lämppärin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2154118Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii652624Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3932381- 472313
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321541Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5161323Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em951306- 561287
- 751253
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251176