Keskustellaan  mihin Adventistit uskovat.  Tänään on aiheena  Sapatti.
Tämän voi katsoa Netti TV7
Adventismi TV7 osa 3 ilmestyi tänään
32
445
Vastaukset
- AnonyymiTäyttä pimeyttä. - AnonyymiJep. Nuo ohjelmat tosiaan ovat pimeyttä. 
 
- AnonyymiKeskustelu oli niinkuin läsähtänyt pannukakku. 
 1234567---
- AnonyymiJaa'a. kertoivatko he, että Jumala erotti ja Pyhitti sapatin ihmistä varten? 
 Eli siinähän näemme, että kyse on Jumalan luomistyöhön katsahtava näköala.
 Näköalassa kerrotaan, että Jumala luo - eli työt on Jumalan, ja valmius on Elämälle Jumalan se valmiuden ilmoitus on tuonpuoleisuuden sanalla kerrottu, joka toi valmiuden elämälle esiin ja tämä siunattiin sanalla Sapatti"!
 Ja kerranhan se kokonaisvaltainen - iankaikkisen elämän armolahjakin nimitetään tuonpuoleisuuden sanan ilmoitusvoimalla "Sapatti- lepo!"..
 Saivatko he sen sanotettua, vai oliko niin, että he kävivätkin yleisuskonnon kirkkohistorian tuoman opin havinasta korvausopin sunnuntain suuremman ihmiskäskyn valon tilalle. Valon, jonka pakanallisen auringonpalvonnan valo loistaisi mielissämme, kuin pedon merkki kirkkaana. Ko. merkkipäivän toi murhamies, vaimonsa hengiltä keittäjä, poikansa Crispuksen teloitettavaksi. Kertoivatko he siitä?
 Sekö oli näitten sapattimittaajien läksykirjan lopputuloksen puhumisen syy. Olemme yhdenksänkäskyläisiä, sapatti on kumottu.
 https://www.tv7.fi/arkki/korvausteologia-ja-antisemitismi_p45984/
 Miettikääs ja kysykääs näiltä ohjelman sepoilta asiaa, eikö ollut tietoa, vai millä viestillä he haluavat kohdata Herransa.
 Olisiko linkkiä sinne keskusteluun?- AnonyymiJumala antoi sapatin Raamatussa ensimmäisen kerran ihmisille vasta Kaanaan erämaassa. Jumala EI ANTANUT sapattia ihmisille Eedenissä. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jumala antoi sapatin Raamatussa ensimmäisen kerran ihmisille vasta Kaanaan erämaassa. Jumala EI ANTANUT sapattia ihmisille Eedenissä. Antoipas. Jumala pyhitti sapatin heti luomisessa. Siksi se on pyhä luomisesta alkaen. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jumala antoi sapatin Raamatussa ensimmäisen kerran ihmisille vasta Kaanaan erämaassa. Jumala EI ANTANUT sapattia ihmisille Eedenissä. Jumala lopetti luomisen seitsemäntenä päivänä. Hän luo todellisuutta. Aika on Hänen tahtonsa funktio. Siksi on turhaa lähteä ajattelemaan, että Hän varmuudenvuoksi keksi tuon sapattipyhyyden Siinailla, tai olihan se mannaihme jo ennen sitä nähtävillä, ettei sapattia voi kieltää olemassaolostaan. 
 Kun Jumala kuuden luomispäivän opetus, että hän loi silloin maailmankaikkeuden
 ja jokainen hetki on arvokas, myös se sapatti, kertomaan, kaikki on Hänen kättensä työtä.
 Ei kannata hukata elää yhteistyötä Jumalan kanssa, koska Hän kutsuu opetuslapsensa rakentumaan levosta käsin. On suunnitelma ihmistä varten. Se on kuin levonsaari ajassamme, rauha. So. keskipiste arkemme jälkeen. Juhlapäivä.
 Tämän tähden se on ihmistä- Adamia varten. Siten sapatin lyhyeen historiaan katsahtaen, niin puhutaan luomisesta.
 Uskovaisuudessa meitä opetetaan Egyptistä, että se kuvataan orjuuden valtakunnaksi, josta lähdettiin Pääsiäisenä vapaaksi. Uhrikaritsa - verensively pihtipieliin ja kuoleman enkeli meni ohi.
 Eli siellä Egyptissä ei ollut Herran kansalla lepoa- orjuus. Eli Egyptissä oli vallalla pakanauskonnollisuus. Se ajatus on totta tänäänkin On kansoja, joilla ei ole vapautta, eivät saa kuulla Sanaa, ei olla opetuslapsi Herran edessä jne.
 Olisi päästävä Luojan siunaaman päivän vapauteen, jossa nähdään, ketä kumarretaan.
 Taivaan ja maan Luojan alttarilla.
 Mieti tuolta Egyptistä lähtö- Exodus happamattoman leivän maku suussa. Seuraavat neljäkymmentä vuotta israelilaisia ylläpidettiin mannalla ja muista. Mitä tarkoittaa kaksinkertainen manna!?
 Se oli se leipä, jonka Jumala oli antanut heille syötäväksi. Sitä tuli joka päivä, sen päivän tarkat tarpeet täyttäen. Joka keräsi enemmän, tai joku vähemmän, kukin sai syömiskykynsä mukaan. Ei ollut lupa jättää mannaa seuraavaan päivään.
 -paitsi- perjantaina. Kuudentena päivänä tapahtui, että keräsivät kaksinkertaisen annoksen leipää. Eli Jumala oli sanonut, Huomenna on lepopäivä, pyhä sapatti Jumalalle.
 Sitä leivottiin ja valmistettiin, sekä kokattiin ja kaikki muu jätettiin säilytettäväksi aamuun asti. "Mooses ohjeisti kansaa. Syö se -tänään, - sillä tänään on sapatti Jumalalle. Tänään et löydä sitä kentältä.
 Katso Jumala on antanut sinulle sapatin. Siksi kuudentena päivänä Hän antaa teille leipää kahdeksi päiväksi. Jokainen pysyköön omalla paikallaan, eli -
 ei pitänyt lähteä, ei kenenkään paikaltaan seitsemäntenä päivänä.
 Niinpä kansa lepäsi seitsemäntenä päivänä.
 ts. muista ja pidä.
 Mitä on sana työ!? Sen Siinain jälkeen esitettiin Jumalalta toimenkuva, tehdä pyhäkkö, ja minä asun heidän keskellään.
 Sitähän se on tänäänkin, Sapattina Herrankansa menee toimitilaan, joka on pyhitetty sanalle ja Herra opettaa siellä opetuslapsia, myös sapatista, siitä on tärkeä oppia, ettei kukaan jätä seurakuntakokousta, niinkuin joillakin on tapana, vaan on kehotettava tulemaan, kertoo UT-
 Jumalanpyhäkön tehtäväkuva on meille, kirjoitusten kuuleminen, koska usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta.
 Opetuslapseushan on sitä, että tavallaan ollaan "oppitunnilla". Näin elämme ajan mukana.
 Sitä se sapatti -työ- sisältää, mikä on luvallista, tuoden elämään siunauksen.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Antoipas. Jumala pyhitti sapatin heti luomisessa. Siksi se on pyhä luomisesta alkaen. Ei minun Raamatussani lue, että Jumala antoi sapatin ihmiselle Eedenissä. Ja jos katsot mitä Raamatussa oikeasti lukee, niin huomaat, että Jumala pyhitti sapatin koska HÄN EI luonut. Ihmistä ei mainita tuossa sanallakaan. 
 Tosin, Riemuvuosien kirjan mukaan Jumala antoi sapatin enkeleilleen Eedenissä. Riippuu siis kenen Raamattua luet.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jumala lopetti luomisen seitsemäntenä päivänä. Hän luo todellisuutta. Aika on Hänen tahtonsa funktio. Siksi on turhaa lähteä ajattelemaan, että Hän varmuudenvuoksi keksi tuon sapattipyhyyden Siinailla, tai olihan se mannaihme jo ennen sitä nähtävillä, ettei sapattia voi kieltää olemassaolostaan. 
 Kun Jumala kuuden luomispäivän opetus, että hän loi silloin maailmankaikkeuden
 ja jokainen hetki on arvokas, myös se sapatti, kertomaan, kaikki on Hänen kättensä työtä.
 Ei kannata hukata elää yhteistyötä Jumalan kanssa, koska Hän kutsuu opetuslapsensa rakentumaan levosta käsin. On suunnitelma ihmistä varten. Se on kuin levonsaari ajassamme, rauha. So. keskipiste arkemme jälkeen. Juhlapäivä.
 Tämän tähden se on ihmistä- Adamia varten. Siten sapatin lyhyeen historiaan katsahtaen, niin puhutaan luomisesta.
 Uskovaisuudessa meitä opetetaan Egyptistä, että se kuvataan orjuuden valtakunnaksi, josta lähdettiin Pääsiäisenä vapaaksi. Uhrikaritsa - verensively pihtipieliin ja kuoleman enkeli meni ohi.
 Eli siellä Egyptissä ei ollut Herran kansalla lepoa- orjuus. Eli Egyptissä oli vallalla pakanauskonnollisuus. Se ajatus on totta tänäänkin On kansoja, joilla ei ole vapautta, eivät saa kuulla Sanaa, ei olla opetuslapsi Herran edessä jne.
 Olisi päästävä Luojan siunaaman päivän vapauteen, jossa nähdään, ketä kumarretaan.
 Taivaan ja maan Luojan alttarilla.
 Mieti tuolta Egyptistä lähtö- Exodus happamattoman leivän maku suussa. Seuraavat neljäkymmentä vuotta israelilaisia ylläpidettiin mannalla ja muista. Mitä tarkoittaa kaksinkertainen manna!?
 Se oli se leipä, jonka Jumala oli antanut heille syötäväksi. Sitä tuli joka päivä, sen päivän tarkat tarpeet täyttäen. Joka keräsi enemmän, tai joku vähemmän, kukin sai syömiskykynsä mukaan. Ei ollut lupa jättää mannaa seuraavaan päivään.
 -paitsi- perjantaina. Kuudentena päivänä tapahtui, että keräsivät kaksinkertaisen annoksen leipää. Eli Jumala oli sanonut, Huomenna on lepopäivä, pyhä sapatti Jumalalle.
 Sitä leivottiin ja valmistettiin, sekä kokattiin ja kaikki muu jätettiin säilytettäväksi aamuun asti. "Mooses ohjeisti kansaa. Syö se -tänään, - sillä tänään on sapatti Jumalalle. Tänään et löydä sitä kentältä.
 Katso Jumala on antanut sinulle sapatin. Siksi kuudentena päivänä Hän antaa teille leipää kahdeksi päiväksi. Jokainen pysyköön omalla paikallaan, eli -
 ei pitänyt lähteä, ei kenenkään paikaltaan seitsemäntenä päivänä.
 Niinpä kansa lepäsi seitsemäntenä päivänä.
 ts. muista ja pidä.
 Mitä on sana työ!? Sen Siinain jälkeen esitettiin Jumalalta toimenkuva, tehdä pyhäkkö, ja minä asun heidän keskellään.
 Sitähän se on tänäänkin, Sapattina Herrankansa menee toimitilaan, joka on pyhitetty sanalle ja Herra opettaa siellä opetuslapsia, myös sapatista, siitä on tärkeä oppia, ettei kukaan jätä seurakuntakokousta, niinkuin joillakin on tapana, vaan on kehotettava tulemaan, kertoo UT-
 Jumalanpyhäkön tehtäväkuva on meille, kirjoitusten kuuleminen, koska usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta.
 Opetuslapseushan on sitä, että tavallaan ollaan "oppitunnilla". Näin elämme ajan mukana.
 Sitä se sapatti -työ- sisältää, mikä on luvallista, tuoden elämään siunauksen.Mannanhan Jumala antoi Siinain erämaassa. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jumala lopetti luomisen seitsemäntenä päivänä. Hän luo todellisuutta. Aika on Hänen tahtonsa funktio. Siksi on turhaa lähteä ajattelemaan, että Hän varmuudenvuoksi keksi tuon sapattipyhyyden Siinailla, tai olihan se mannaihme jo ennen sitä nähtävillä, ettei sapattia voi kieltää olemassaolostaan. 
 Kun Jumala kuuden luomispäivän opetus, että hän loi silloin maailmankaikkeuden
 ja jokainen hetki on arvokas, myös se sapatti, kertomaan, kaikki on Hänen kättensä työtä.
 Ei kannata hukata elää yhteistyötä Jumalan kanssa, koska Hän kutsuu opetuslapsensa rakentumaan levosta käsin. On suunnitelma ihmistä varten. Se on kuin levonsaari ajassamme, rauha. So. keskipiste arkemme jälkeen. Juhlapäivä.
 Tämän tähden se on ihmistä- Adamia varten. Siten sapatin lyhyeen historiaan katsahtaen, niin puhutaan luomisesta.
 Uskovaisuudessa meitä opetetaan Egyptistä, että se kuvataan orjuuden valtakunnaksi, josta lähdettiin Pääsiäisenä vapaaksi. Uhrikaritsa - verensively pihtipieliin ja kuoleman enkeli meni ohi.
 Eli siellä Egyptissä ei ollut Herran kansalla lepoa- orjuus. Eli Egyptissä oli vallalla pakanauskonnollisuus. Se ajatus on totta tänäänkin On kansoja, joilla ei ole vapautta, eivät saa kuulla Sanaa, ei olla opetuslapsi Herran edessä jne.
 Olisi päästävä Luojan siunaaman päivän vapauteen, jossa nähdään, ketä kumarretaan.
 Taivaan ja maan Luojan alttarilla.
 Mieti tuolta Egyptistä lähtö- Exodus happamattoman leivän maku suussa. Seuraavat neljäkymmentä vuotta israelilaisia ylläpidettiin mannalla ja muista. Mitä tarkoittaa kaksinkertainen manna!?
 Se oli se leipä, jonka Jumala oli antanut heille syötäväksi. Sitä tuli joka päivä, sen päivän tarkat tarpeet täyttäen. Joka keräsi enemmän, tai joku vähemmän, kukin sai syömiskykynsä mukaan. Ei ollut lupa jättää mannaa seuraavaan päivään.
 -paitsi- perjantaina. Kuudentena päivänä tapahtui, että keräsivät kaksinkertaisen annoksen leipää. Eli Jumala oli sanonut, Huomenna on lepopäivä, pyhä sapatti Jumalalle.
 Sitä leivottiin ja valmistettiin, sekä kokattiin ja kaikki muu jätettiin säilytettäväksi aamuun asti. "Mooses ohjeisti kansaa. Syö se -tänään, - sillä tänään on sapatti Jumalalle. Tänään et löydä sitä kentältä.
 Katso Jumala on antanut sinulle sapatin. Siksi kuudentena päivänä Hän antaa teille leipää kahdeksi päiväksi. Jokainen pysyköön omalla paikallaan, eli -
 ei pitänyt lähteä, ei kenenkään paikaltaan seitsemäntenä päivänä.
 Niinpä kansa lepäsi seitsemäntenä päivänä.
 ts. muista ja pidä.
 Mitä on sana työ!? Sen Siinain jälkeen esitettiin Jumalalta toimenkuva, tehdä pyhäkkö, ja minä asun heidän keskellään.
 Sitähän se on tänäänkin, Sapattina Herrankansa menee toimitilaan, joka on pyhitetty sanalle ja Herra opettaa siellä opetuslapsia, myös sapatista, siitä on tärkeä oppia, ettei kukaan jätä seurakuntakokousta, niinkuin joillakin on tapana, vaan on kehotettava tulemaan, kertoo UT-
 Jumalanpyhäkön tehtäväkuva on meille, kirjoitusten kuuleminen, koska usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta.
 Opetuslapseushan on sitä, että tavallaan ollaan "oppitunnilla". Näin elämme ajan mukana.
 Sitä se sapatti -työ- sisältää, mikä on luvallista, tuoden elämään siunauksen.Mieti sinä, mitä Raamatussa oikeasti lukee. Älä täytä rivien välejä omalla mielikuvituksellasi. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei minun Raamatussani lue, että Jumala antoi sapatin ihmiselle Eedenissä. Ja jos katsot mitä Raamatussa oikeasti lukee, niin huomaat, että Jumala pyhitti sapatin koska HÄN EI luonut. Ihmistä ei mainita tuossa sanallakaan. 
 Tosin, Riemuvuosien kirjan mukaan Jumala antoi sapatin enkeleilleen Eedenissä. Riippuu siis kenen Raamattua luet.Riemuvuosien kirja ei ole Raamattu. 
 Etkö sinä osaa lukea? Näin Raamattu sanoo:
 1. Moos. 2:2-3 "Jumala oli saanut työnsä päätökseen, ja seitsemäntenä päivänä hän lepäsi kaikesta työstään. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstään."
 Kyllä tuossa ihan selkeästi Jumala asettaa luomisen yhteydessä sapatin pyhäksi päiväksi. Jos sitä ei vietä, silloin rikkoo Jumalan asettamaa pyhyyttä vastaan ja se on syntiä.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Riemuvuosien kirja ei ole Raamattu. 
 Etkö sinä osaa lukea? Näin Raamattu sanoo:
 1. Moos. 2:2-3 "Jumala oli saanut työnsä päätökseen, ja seitsemäntenä päivänä hän lepäsi kaikesta työstään. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstään."
 Kyllä tuossa ihan selkeästi Jumala asettaa luomisen yhteydessä sapatin pyhäksi päiväksi. Jos sitä ei vietä, silloin rikkoo Jumalan asettamaa pyhyyttä vastaan ja se on syntiä.Asettaa sen itselleen pyhäksi. Ihmisistä ei puhuta sanaakaan. Älä selitä Raamattua korvasyyhyysi. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Riemuvuosien kirja ei ole Raamattu. 
 Etkö sinä osaa lukea? Näin Raamattu sanoo:
 1. Moos. 2:2-3 "Jumala oli saanut työnsä päätökseen, ja seitsemäntenä päivänä hän lepäsi kaikesta työstään. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstään."
 Kyllä tuossa ihan selkeästi Jumala asettaa luomisen yhteydessä sapatin pyhäksi päiväksi. Jos sitä ei vietä, silloin rikkoo Jumalan asettamaa pyhyyttä vastaan ja se on syntiä.Ongelma on se, että sitä pyhyttä esim. farisealasisesti mittaa oman päänsä pyhyyden mitta-asteikolla 123467- 
 Sana on Hengellinen, ei hengellinen..... Eli osaan lukea - enkä siksi läksytä, enkä käskytä itseäni ihmisten tuumastukin mitoilla.
 Tietenkin 12345666777 saa päntätä sapattia - muttei ihmisoppi minua ole sitomassa, tällä en kiellä, että sapatti pyhitettiin, mutta miten se pyhitettiin, on asia erikseen.
 Itse en harrasta sapattikirpputoreja, enkä autokauppoja. Mutta, tarkasteluun otan sapatin tulkinnan juutalaisuudesta, en tosin heitäkään ole tuomaroimassa. Mutta he eivät käänntä sapattina valokatkaisijaa. Miksi? Koska he ovat hioneet sapattisoittimensa niin hienolla hiomapaperilla sileäksi, että jo ajatuksen rahtua ei saa siirtää sapattipyhyydestä irti.
 Mutta, jos sormi ottaa valokatkaisemisesta otteen, niin siinä PITÄÄ silloin tehdä sitä työtä, mitä sapattina ei ole lupa tehdä. Ajatus harhautuu pyhyydestä siihen tekoon.
 Mieli keskittyykin muuhun..... Tämäkin on mielestäni sitä, että onhan se hienosti ja tarkkana määritelty - mutta? Missä on se veteen piirretty viiva?
 Tietenkin lapsikasteen perisyntiopissa hekä ohitetaan valokatkaisija, ja mietitään, että olemme aina syntisiä, vain vesi pesee synnit. Toimisiko se siinä - eli menttiin toiseen ääripäähän.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Ei minun Raamatussani lue, että Jumala antoi sapatin ihmiselle Eedenissä. Ja jos katsot mitä Raamatussa oikeasti lukee, niin huomaat, että Jumala pyhitti sapatin koska HÄN EI luonut. Ihmistä ei mainita tuossa sanallakaan. 
 Tosin, Riemuvuosien kirjan mukaan Jumala antoi sapatin enkeleilleen Eedenissä. Riippuu siis kenen Raamattua luet.ts. kerrot, ettei Jumala mieltänyt ihmiselle siunausta, eli -lepoa- . 
 Okei. Orjatyötä Edenistä käsin - Egyptiin asti. Vasta Egyptistä lähdettiin vapautta kohti ja kas, Siinailla pamahti lepopäivän oppi taivaalle.
 Ja tähänpäivään tarkasteltuna siitä puhutaan lepopäivä- sunnuntaina.
 Voi voi. Lepo- oli hukassa ihmistä varten jopa Edenissä. Mitähän se Jumala mietti, sinun harmailla aivosoluilla, kun lepopäivää piti odottaa pitkään.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:ts. kerrot, ettei Jumala mieltänyt ihmiselle siunausta, eli -lepoa- . 
 Okei. Orjatyötä Edenistä käsin - Egyptiin asti. Vasta Egyptistä lähdettiin vapautta kohti ja kas, Siinailla pamahti lepopäivän oppi taivaalle.
 Ja tähänpäivään tarkasteltuna siitä puhutaan lepopäivä- sunnuntaina.
 Voi voi. Lepo- oli hukassa ihmistä varten jopa Edenissä. Mitähän se Jumala mietti, sinun harmailla aivosoluilla, kun lepopäivää piti odottaa pitkään.Kantsii miettiä Sapatin lyhyttä historiaa - raamatusta käsin. Alussahan Jumala loi taivaat ja maan. Kuudenpäivän ajan Jumala loi. Mitähän se Jumala näki, kun kaikkea katsoi Jumalan Silmällä? Hän sen kaiken teki... Hyvältä näytti! 
 Taivaat olivat valmiit, myös kaikki heidän sotajoukkonsa, taivaissa. Eli Pyhää vartioivat enkelit, jossa kumarsivat sitä kaikkea, sekä Ylistysjohtaja Lucifer - oli vielä puhtain mielin Valtaistuimen edessä, eikä vilppiä näkynyt.
 Siinä sopii levätä - antaa meille esimerkin. Jumala luo kaiken, tekee kaiken valmiiksi ja kas, Adam saa "herätä" - herätyskokous - avata silmät, kaikki on ok ja myös ymmärtää se, että tämä on Eden, minua varten, että Herra käyskentelee kanssamme.
 On Sanan oppitunti. Jumala puhuu, Adam-- on tavallaan ensimmäinen opetuslapsi.
 Syö- tuolta ja tuolta, eli oli annettu eväät, -elämäksi-, oli vapaa tahto, myös ehto.
 Joku alue Edenissä oli Jumalan aluetta. Siellä käsiteltiin hyvä ja paha. Siinä ei ollut ihmiselle valtajakkaraa annettu. Jos sen luvatta otti, kadotti Pyhyyden ja vanhurskauden puvun, joka suojasi elämää.
 ts. tämä valta - valtajakkara, - otan ja syön ja hallitsen ja minua kumarretaan.
 Se sama taivaallinen lankeemus, kun Luciferilta löytyi vilppi - sydämessä. Hän ajatteli Jumalaa kumarretaan, Olisinpa tuossa jakkaralla hallitsemassa. ”MINÄ- ja valta” ja se kielellinen vilppiopetus meidän mielien ja sielun tartuntapintaan, oli kirjoitettava, että tämänpuoleisuudessa käsitetään hyvä ja paha.
 Nyt se tiedetään. Mutta, se ei ole hyvä alue meille, - hallita - ominluvin. Pitää kysyä Jumalalta, miten tämä tehdään ja syödään vain elämänpuusta.
 Alastomuuden Adamin ja Evan syy löytyi kirjoituksista helposti.
 Ja nyt mennään siihen kaikkeen, mikä oli hyvää luomistyössä. Se siunattiin ja siihen rakkauteen kruunattiin sapatti- jossa olemme niitä opetuslapsia, Jumalan edessä oppimassa.
 Jumala kertoo tuolta Edenistä käsin, jos on kuulevat korvat- neuvot ja ohjeet mitä tietä pitää käydä ja se tuo sen levon.
 Eli lepopäivä on jo Edenistä meille annettu, jossa voidaan tarkastella Jumalantyötä, tänäänkin, kun seurakunta elää Jumalan tahdon ja opin, sekä ohjeitten opetuslapseudessa.
 Kyllä siinä se seitsemäs päivä on tämän ajan sanomallisen opetuksen tartuntapinta, jossa opitaan tuonpuoleisuuden Pyhiä asioita. Ymmärrys ja tieto, sekä sielu.
 Heitämmekö kruunumme Valtaistuimella istuvan eteen. "Puhu Herra, palvelijasi kuulee"!
 Hyvän ja Pahantiedonpuulta, tämä käärmeen puhe, siinä sitä haastetta, ettei tässä lankea, siinä se kiljuva peto kiertää ihmistä. On herkällä omallatunnolla vaellettava elämäntietä.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Kantsii miettiä Sapatin lyhyttä historiaa - raamatusta käsin. Alussahan Jumala loi taivaat ja maan. Kuudenpäivän ajan Jumala loi. Mitähän se Jumala näki, kun kaikkea katsoi Jumalan Silmällä? Hän sen kaiken teki... Hyvältä näytti! 
 Taivaat olivat valmiit, myös kaikki heidän sotajoukkonsa, taivaissa. Eli Pyhää vartioivat enkelit, jossa kumarsivat sitä kaikkea, sekä Ylistysjohtaja Lucifer - oli vielä puhtain mielin Valtaistuimen edessä, eikä vilppiä näkynyt.
 Siinä sopii levätä - antaa meille esimerkin. Jumala luo kaiken, tekee kaiken valmiiksi ja kas, Adam saa "herätä" - herätyskokous - avata silmät, kaikki on ok ja myös ymmärtää se, että tämä on Eden, minua varten, että Herra käyskentelee kanssamme.
 On Sanan oppitunti. Jumala puhuu, Adam-- on tavallaan ensimmäinen opetuslapsi.
 Syö- tuolta ja tuolta, eli oli annettu eväät, -elämäksi-, oli vapaa tahto, myös ehto.
 Joku alue Edenissä oli Jumalan aluetta. Siellä käsiteltiin hyvä ja paha. Siinä ei ollut ihmiselle valtajakkaraa annettu. Jos sen luvatta otti, kadotti Pyhyyden ja vanhurskauden puvun, joka suojasi elämää.
 ts. tämä valta - valtajakkara, - otan ja syön ja hallitsen ja minua kumarretaan.
 Se sama taivaallinen lankeemus, kun Luciferilta löytyi vilppi - sydämessä. Hän ajatteli Jumalaa kumarretaan, Olisinpa tuossa jakkaralla hallitsemassa. ”MINÄ- ja valta” ja se kielellinen vilppiopetus meidän mielien ja sielun tartuntapintaan, oli kirjoitettava, että tämänpuoleisuudessa käsitetään hyvä ja paha.
 Nyt se tiedetään. Mutta, se ei ole hyvä alue meille, - hallita - ominluvin. Pitää kysyä Jumalalta, miten tämä tehdään ja syödään vain elämänpuusta.
 Alastomuuden Adamin ja Evan syy löytyi kirjoituksista helposti.
 Ja nyt mennään siihen kaikkeen, mikä oli hyvää luomistyössä. Se siunattiin ja siihen rakkauteen kruunattiin sapatti- jossa olemme niitä opetuslapsia, Jumalan edessä oppimassa.
 Jumala kertoo tuolta Edenistä käsin, jos on kuulevat korvat- neuvot ja ohjeet mitä tietä pitää käydä ja se tuo sen levon.
 Eli lepopäivä on jo Edenistä meille annettu, jossa voidaan tarkastella Jumalantyötä, tänäänkin, kun seurakunta elää Jumalan tahdon ja opin, sekä ohjeitten opetuslapseudessa.
 Kyllä siinä se seitsemäs päivä on tämän ajan sanomallisen opetuksen tartuntapinta, jossa opitaan tuonpuoleisuuden Pyhiä asioita. Ymmärrys ja tieto, sekä sielu.
 Heitämmekö kruunumme Valtaistuimella istuvan eteen. "Puhu Herra, palvelijasi kuulee"!
 Hyvän ja Pahantiedonpuulta, tämä käärmeen puhe, siinä sitä haastetta, ettei tässä lankea, siinä se kiljuva peto kiertää ihmistä. On herkällä omallatunnolla vaellettava elämäntietä.Jäi vielä ajatus sanomatta. -Sapatista-. 
 Sillä on tavallaan kahdet kasvot. On positiiviset ja negatiiviset.
 Sitähän Jumalallinen lausuma ko. Sanasta on. Positiivinen, kun se tuo opetuslapseuden.
 Negatiivinen, kun sen hylkää.
 Tavallaan meidän pitäisi Apostolisessa - Pyhän Hengen vuodattamisessa nähdä, mitä se tuo meille. Hengellinen temppeli. So. eli Jumala haluaa sen, että saa asua meidän keskellämme.
 Tätä on pappeus, tämä katsoo Kaikkein Pyhimpään, armoistuimelle. Näkee sen Kerubien keskellä olevan istujan, eli Jeesuksen Ylimmäisen Papin.
 Istuimen sisällä, Aaronin sauva, manna-astia, - sekä sen, minkä Jumala sormellaan kirjoitti.
 Valtakunnan rakkauden--> lain!
 katselemmeko me itseämme "hengellisenä huoneena, Hengessä, Jumalan opetuslapina?"!
 Löydämmekö itsemme rukouskammiosta? Käyskenteleekö Hän sydämessä rakentaen meitä, pyhittäen meitä, ja meidän halullisuutemme olla Isän edessä.
 Meillä on arjen velvollisuudet - tilanteiden mukaan tehdä elämän tarpeelliset toimet, ja mikä siunaus - meille annettiin lepo- lepopäivä, joka viikko, mikä kruunu siinä, kun Jumala siunasi vielä tämän.
 Ihmistä varten - olkoon ihminen missä päin maailmaa, kerrotaan sinne orjuuteenkin - että Herra haluaa tavata jokaisen. Vai piilotammeko me leiviskät vain tänne, oman peiton alle?
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Jäi vielä ajatus sanomatta. -Sapatista-. 
 Sillä on tavallaan kahdet kasvot. On positiiviset ja negatiiviset.
 Sitähän Jumalallinen lausuma ko. Sanasta on. Positiivinen, kun se tuo opetuslapseuden.
 Negatiivinen, kun sen hylkää.
 Tavallaan meidän pitäisi Apostolisessa - Pyhän Hengen vuodattamisessa nähdä, mitä se tuo meille. Hengellinen temppeli. So. eli Jumala haluaa sen, että saa asua meidän keskellämme.
 Tätä on pappeus, tämä katsoo Kaikkein Pyhimpään, armoistuimelle. Näkee sen Kerubien keskellä olevan istujan, eli Jeesuksen Ylimmäisen Papin.
 Istuimen sisällä, Aaronin sauva, manna-astia, - sekä sen, minkä Jumala sormellaan kirjoitti.
 Valtakunnan rakkauden--> lain!
 katselemmeko me itseämme "hengellisenä huoneena, Hengessä, Jumalan opetuslapina?"!
 Löydämmekö itsemme rukouskammiosta? Käyskenteleekö Hän sydämessä rakentaen meitä, pyhittäen meitä, ja meidän halullisuutemme olla Isän edessä.
 Meillä on arjen velvollisuudet - tilanteiden mukaan tehdä elämän tarpeelliset toimet, ja mikä siunaus - meille annettiin lepo- lepopäivä, joka viikko, mikä kruunu siinä, kun Jumala siunasi vielä tämän.
 Ihmistä varten - olkoon ihminen missä päin maailmaa, kerrotaan sinne orjuuteenkin - että Herra haluaa tavata jokaisen. Vai piilotammeko me leiviskät vain tänne, oman peiton alle?"Jäi vielä ajatus sanomatta. -Sapatista-." 
 Blaablaablaablaablaa...jablaablaablaablaablaa...ja blaablaablaablaablaa...
 
- AnonyymiJos Jumalan laki oli olemassa jo Siinaita edeltävinä vuosituhansina, miksi hän ei ilmoittanut sitä Ensimmäisessä Mooseksen kirjassa ? - AnonyymiSiihen väliin ei kylläkään mahdu VUOSITUHANSIA. 
- AnonyymiSiksi että Ensimmäisen Mooseksen kirjan teema ei ole laki. Mutta kyllä siellä mainitaan. 
 1. Moos. 26:5 "koska Abraham oli minun äänelleni kuuliainen ja noudatti sitä, mihin minä hänet velvoitin. Hän piti minun käskyni, määräykseni ja LAKINI."
 On fundamentaalisesti väärin luettu, jos sanoo, että jotain ei ole olemassa ennen kuin se mainitaan.
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Siksi että Ensimmäisen Mooseksen kirjan teema ei ole laki. Mutta kyllä siellä mainitaan. 
 1. Moos. 26:5 "koska Abraham oli minun äänelleni kuuliainen ja noudatti sitä, mihin minä hänet velvoitin. Hän piti minun käskyni, määräykseni ja LAKINI."
 On fundamentaalisesti väärin luettu, jos sanoo, että jotain ei ole olemassa ennen kuin se mainitaan.Joku laki joo... Mutta sapattikäskyä ei mainita sanallakaan. Jumalahan on annellut lakejaan, muutellut niitä ja poistellut lakejaan Raamatussa useita kertoja. Ja aina, kun Jumala haluaa sanoa mistä laista on kyse niin hän sen sanoo. Kun jostakin niin tärkeästä laista on ollut kyse kuin sapattilaista, niin Jumala on erikseen maininnut mistä laista on kyse ja ketä se koskee. Eipä ole sanaakaan siitä, että sapatti olisi annettu ihmistä varten luomisen yhteydessä. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Joku laki joo... Mutta sapattikäskyä ei mainita sanallakaan. Jumalahan on annellut lakejaan, muutellut niitä ja poistellut lakejaan Raamatussa useita kertoja. Ja aina, kun Jumala haluaa sanoa mistä laista on kyse niin hän sen sanoo. Kun jostakin niin tärkeästä laista on ollut kyse kuin sapattilaista, niin Jumala on erikseen maininnut mistä laista on kyse ja ketä se koskee. Eipä ole sanaakaan siitä, että sapatti olisi annettu ihmistä varten luomisen yhteydessä. Sinä vain kieltäydyt hyväksymästä tosiasioita. Sapatti on ollut luomisesta alkaen ja sillä siisti. 
 
- AnonyymiJumalan laki oli niin tunnettu etenkin hänen seuraajiensa keskuudessa, ettei Pyhällä Hengellä ollut mitään tarvetta innoittaa Moosesta kirjoittamaan siitä ensimmäisessä kirjassaan. Lain äkillinen ilmaantuminen Toisen Mooseksen kirjan 16. luvussa 
 "kuinka kauan te kieltäydytte noudattamasta minun käskyjäni ja lakiani ? jae,28
 ilman mitään selitystä siitä, mikä laki oli tai mistä se tuli, todistaa, että se tunnettiin jo.
- AnonyymiVoisi kysyä myös Abraham tunsi kuolleiden ylösnousemuksen, mutta mistä hän sen tiedon sai ? Tuota oppia ei mainita Ensimmäisessä Mooseksen kirjassa. 
- AnonyymiHelluntailaispastoreiden uskontunnustus selveni hyvin. 
- AnonyymiMissään luomiskertomuksessa ei mainita, minkä viikonpäivän jumala lepäsi. 
 Sitäkään ei kerrota, minä viikonpäivänä edes jumala aloitti luomistyönsä?
 Tuskin silloin edes oli mitään viikonpäiviä olemassa, mikäli se luomistarina on edes totta. Luomiskertomus sattaa olla vain vertauskuvallinen, eikä sitä pidä ottaa edes kirjaimellisesti.
 Lahkot ja kirkot kun tunnestusti ovat sellaisia, jotka viilaavat raamattua omien tarkoitusperiensä mukaan ja se kaikki tehdään rahan ja mammonan vuoksi.- Anonyymivanha kysymys. 
 ensimmäinenpäivä - kertoo raamattu, toinenpäivä, kolmas, neljäs, viides, kuudes, ja sapatti.
 Kyllä se sana sen kertoo.
 1Mo 1:5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
 1Mo 1:8 Ja Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, toinen päivä.
 1Mo 1:13 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä
 1Mo 1:19 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.
 1Mo 1:23 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, viides päivä.
 1Mo 1:31 Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.
 Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa. Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt. Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin. Siihen aikaan kun Herra Jumala teki maan ja taivaan,
 (1Mo 2:1-4)
 Meilläpäin.
 sunnuntai - ensimmäinen
 maanantai - toinen
 tiistai - kolmas,
 keskiviikko - keskelläviikkoa - neljäs
 torstai - viides
 perjantai - kuudes
 lauantai - on seitsemäs - sapatti.
 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
 (2Mo 20:11)
 Mar 2:27 Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.
 Eli sapatti- lepopäivä kantaa raamatullista määrettä. Siksihän tämä viikko on olemassa.
- AnonyymiKerrotaanpas. Sinä se viilaat omaksi tuhoksesi. 
 
- Anonyymi"Meilläpäin." 
 Teilläpäin kun ei merkitse yhtään mitään.
 Kalenterikin on sika uusi keksintö, samoin kuin viikonpäivät jne.
 Aatamin ja Eevan tarussa kummallakaan ei ollut kelloa, kalenteria tai mitään muutakaan sivistystä. Perse paljaana ne puskissa käyskenteli kuten muutkin eläimet.- AnonyymiHöpöhöpö. Opettele historian faktat. 
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:Höpöhöpö. Opettele historian faktat. Historian fakta on se, että adventismi on USA:sta kotoisin olevan kultin aivopierua. 
 Adventismi on noin 100 vuotta ollut virallisesti olemassa. Helvetin lyhyt aika.
 Historian fakta on myös se, että Raamatun tarustoja ei voi pitää minään faktana, vaan raamattu on fiktiivinen tarusto, jota muinaiset karjapaimenet raapustivat samalla, kun pelkäsivät petoeläimiä, jotka verottivat heidän laumaansa.
 Jumalhullut keksivät jos jonkilaisia asioita jumaliensa nimissä.
 
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset717133
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti845674
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut393806
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1112935
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral952774
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k422750
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa132061
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161796
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2371676
- 1561404