Minulla on sellainen outo vaiva, että kun herään, niin nousee hetkeksi kamala hiki ja selkä menee aivan märäksi.
En heräile öisin märkänä, enkä aamullakaan, vaan hiki nousee pintaan melkein välittömästi sen jälkeen kun havahdun herätyskelloon. Pian sängystä nousemisen jälkeen hikoilu loppuu yhtä nopeasti kuin alkoikin. Öisin herätessä ei tämmöistä hikoiluongelmaa ole ja saan yleensä jatkettua unia.
Olen normaalipainoinen, en käytä juurikaan alkoholia, en tupakoi, ei ole kuorsausta, eikä mitään pitkäaikaissairauksia. Stressi on ehkä ainoa minkä keksin tuohon itse mahdolliseksi aiheuttajaksi. Haluaisin kuitenkin kuulla, että onko jollain täällä ilmennyt samanlaista jonkun muun vaivan (tai sairauden) yhteydessä.
Hikoilu herätessä
8
873
Vastaukset
- Anonyymi
Et kai vaihdevuosi-ikäinen ole, sen iän oireet varmaan tiedätkin.
- Anonyymi
Niin, ikä olisi hyvä mainita.
- Anonyymi
Ilmeisesti jonkin asteen stressi juttu, käy lääkärissä
- Anonyymi
Minulla on sama vaiva. Etsin siihen syytä samoin kuin sinä. Itselläni ei voi olla vaihdevuodet syynä,koska se juna meni jo aikaa sitten. Uniapnea voi olla yksi syy, mutta se minulla on hoidossa.
- Anonyymi
Minulla täysin sama vaiva. Muistan kärsineeni siitä joskus jo parikymppisenä, joten en usko, että liittyisi vaihdevuosiin. Vain kasvot ja rinnus hikoilevat
- Anonyymi
vaihdevuodet , eräs läheiseni hikoili vielä yli kahdeksankymppisenäkin , ei ne vaihdevuodet mihinkään , lopu .
- Anonyymi
Luin että nukkumisessa on tärkeintä Herääminen. Totta tosiaan jos ei herää niin on kuollut:). Mielenkiintoisia juttuja . Viisaat ne miettii oikein urakalla.
- Anonyymi
diabetes voi aiheuttaa hikoilua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379