Gallup. Miksi ostit ranskalaisen

Anonyymi-ap

"auton" etkös varmasti sinäkin kuullut varopuheita että pysy kaukana kierrä kaukaa jne.?

30

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koska Dacia on EU alueella eniten myyvä polttomoottoriauto. Kertoo miten haluttu ja laadukas se on. Yhtä pitkä takuu kuin vaikka Toyotassa eikä ajo-ominaisukksissakaan oikein mitään eroa koeajon perusteella Toyotaan niin näistä hinnat alkaen malleista ylivoimaisesti halvin ajaa myös kaikkien laskureiden mukaan. Vioista toki kaikki varoittelivat melkein kuorossa huutaen. Niitä odotellessa, toinen Dacia ja yhteensä jo 180 tuhatta viatonta kilometriä. Pitää ehkä ostaa vielä kolmas ennen kuin sähköautot niin halpoja, että siirryn sellaiseen.

    • Anonyymi

      Onko joku automerkki, josta joku ei olisi varoittanut hankkimasta? Ihan heti ei tule mieleen yhtään.

      Meillä on ollut kaksi pikkucitikkaa, C2 ja DS3, aikanaan ns kakkosautona. C2 Ei niissä mitään poikkeuksellisia vikoja koskaan ollut. Erittäin mukavia ajaa, varsinkin DS3. Molemmat ostettiin aikanaan uusina ja niillä ajettiin vajaat 50 tkm noin neljässä vuodessa. Normaali huollot ja jotain kuluvia osia vaihdeltiin, lamppua, yms.
      C2 oli robottivaihteistoja DS3 aito automaatti.

      • Anonyymi

        Wauh, ihanko 50tkm ja ilman merkittäviä vikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wauh, ihanko 50tkm ja ilman merkittäviä vikoja.

        Moni pappa ajaa korollalla saman 50 t kymmenessä vuodessa ja kehuu sitten kuinka vahva auto. Sukujuhlissä tätä essonbaarin viisastenkerhoa saa aina kuunnella kyllästymiseen asti.
        Kun toi 50 t tulee itsellä vähän päälle vuodessa niin suurin merkitys on hyvillä penkeillä ja sisämelulla ja ohjauksen yms toiminnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wauh, ihanko 50tkm ja ilman merkittäviä vikoja.

        Jep, sitten vaihdettiin uuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni pappa ajaa korollalla saman 50 t kymmenessä vuodessa ja kehuu sitten kuinka vahva auto. Sukujuhlissä tätä essonbaarin viisastenkerhoa saa aina kuunnella kyllästymiseen asti.
        Kun toi 50 t tulee itsellä vähän päälle vuodessa niin suurin merkitys on hyvillä penkeillä ja sisämelulla ja ohjauksen yms toiminnalla.

        Jos ajelee 50tkm/vuosi, niin tuskinpa kukaan silloin hankkiakaan pikkuautoa. Mitäpä arvelet?

        Jos ajaa tuon 10tkm/vuosi, niin keksitkö ainoatakaan syytä hankkia iso ja kallis auto seisomaan pihalle? Mitähän pappa sellaisella tekisikään….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wauh, ihanko 50tkm ja ilman merkittäviä vikoja.

        Ajaako joku uutena hankkimallaan autolla yli neljä vuotta? Tai yli 50tkm? Ei kai nyt sentään…

        Johan siinä ehtii kyllästyä ja se alkaa jo näyttämään auttamattoman vanhalta. Eihän sitä kestä, vaikka se olisikin ns kakkosauto…. Ja mitä naapurikin ajattelisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajaako joku uutena hankkimallaan autolla yli neljä vuotta? Tai yli 50tkm? Ei kai nyt sentään…

        Johan siinä ehtii kyllästyä ja se alkaa jo näyttämään auttamattoman vanhalta. Eihän sitä kestä, vaikka se olisikin ns kakkosauto…. Ja mitä naapurikin ajattelisi

        Minä olen pitänyt useimpia autojani yli neljä vuotta, vain yksi Micra lähti kolmen vuoden käytön jälkeen vaihtoon, se oli käytettynä ostettu. Kaksi viimeisintä on uutena ostettu, ensimmäistä pidin n. 4,5 vuotta, nykyinen on jo pian 7,5 vuotta ollut eikä ole mikään kiire vaihtamaan, tässä on vielä kunnollinen perinteinen kojetaulu ilman hipelöintinäyttöjä, mitkä ei kiinnosta minua yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen pitänyt useimpia autojani yli neljä vuotta, vain yksi Micra lähti kolmen vuoden käytön jälkeen vaihtoon, se oli käytettynä ostettu. Kaksi viimeisintä on uutena ostettu, ensimmäistä pidin n. 4,5 vuotta, nykyinen on jo pian 7,5 vuotta ollut eikä ole mikään kiire vaihtamaan, tässä on vielä kunnollinen perinteinen kojetaulu ilman hipelöintinäyttöjä, mitkä ei kiinnosta minua yhtään.

        Auto vaihdetaan kerran vuodessa ihan huvikseen, ja siksi se ei ole ranskanpulla,koska ne menettävät ekana vuonna arvoaan julmasti.

        Kuka haluaa ajaa samalla autolla edes kahta vuotta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen pitänyt useimpia autojani yli neljä vuotta, vain yksi Micra lähti kolmen vuoden käytön jälkeen vaihtoon, se oli käytettynä ostettu. Kaksi viimeisintä on uutena ostettu, ensimmäistä pidin n. 4,5 vuotta, nykyinen on jo pian 7,5 vuotta ollut eikä ole mikään kiire vaihtamaan, tässä on vielä kunnollinen perinteinen kojetaulu ilman hipelöintinäyttöjä, mitkä ei kiinnosta minua yhtään.

        Minä ostin viimeisen autoni käytettynä, oli ollut liikenteessä 4 v. Nyt olen ajanut sillä oston jälkeen 490 000 km kuluneen 30 vuoden aikana ja matka jatkuu... Alla nyt 37 v uudet Michelin -nastarenkaat. Sain kirpparilta halvalla, joku oli unohtanut autotalliinsa yli 30 vuodeksi uutena... Ei ole kovettumia eikä halkeamia, on kelvannut katsastuksissa vaikka ikää on ihmetelty.
        Toinen samanlainen auto on varalla tallissa, mittarissa vasta 220 000 km. Ja valmistettu siis 34 v sitten. Ranskassa jossakin.
        Se on vain tyhmää kantaa rahansa jopparille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto vaihdetaan kerran vuodessa ihan huvikseen, ja siksi se ei ole ranskanpulla,koska ne menettävät ekana vuonna arvoaan julmasti.

        Kuka haluaa ajaa samalla autolla edes kahta vuotta?

        Auto vaihdetaan kerran vuodessa ihan huvikseen, koska käytettyjä ranskalaisia saa tosi halvalla ja ne on parhaita ajaa.


    • Anonyymi

      Ja jousitusmukavuudella, se on Citikassa parhain, varsinkin isommissa. Sääli että Citroen päätti luopua kaasunestejousituksesta, se on ainoa syy hankkia Citikka.

      • Anonyymi

        Mulla 17 v vanha opel vectra 190900 km ajettu, en raaski vaihtaa kun hyvin toimii vielä. Kilometrejä tulee vähän kun kesällä mp , talvella itse reissussa lämpimässä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla 17 v vanha opel vectra 190900 km ajettu, en raaski vaihtaa kun hyvin toimii vielä. Kilometrejä tulee vähän kun kesällä mp , talvella itse reissussa lämpimässä .

        Tuo opeli ei ole ranskalainen, uudemmat on


    • Anonyymi

      Yleensä autoissa ärsyttää pidemmän päälle eniten sisämelu. Ranskalaiset yleensä hiljaisempia.

    • Anonyymi

      Ranskalaiset on syvältä.

    • Anonyymi

      Kun omalla rahalla ostaa niin ei viitsi ostaa muuta kuin mukavan auton ajaa.

      • Anonyymi

        Mutta jos tulee remonttia, niin ranskikset on koko automaailman vittumaisimpia korjattavia.


    • Anonyymi

      Aikoinaan ostin käytetyn Xantian "vuoden autoksi". Lopulta ajoin sillä tyytyväisenä viisi vuotta. Sen jälkeen ostin vielä kaksi C5:sta peräkkäin, eikä niissäkään ollut valittamista. Hyviä ja luotettavia autoja kumpikin. Nyt ajan vaihteeksi Bemarilla. Onhan tämä meluisampi ja täriseekin, mutta muuten ihan kiva.

      • Anonyymi

        siksihän bmw onkin suosittu kun tärisyttää kiveksiä ja p1llua kuin vibraattori...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siksihän bmw onkin suosittu kun tärisyttää kiveksiä ja p1llua kuin vibraattori...

        Noiden Sitikoiden jälkeen en ole ajanut millään yhtä tasaisesti kulkevalla, vaikka kyllä ilmajousilla pääsee kyllä lähelle.


    • Anonyymi

      Vaimolla 407 SW Vm.2005 kohta90.000 km ajettu , hyvin pelaa !

      ;D

    • Anonyymi

      Kolme Renaultia ollut ja välillä jotain pientä laittoa.
      Nyt ajelen hynyllä.

    • Anonyymi

      Hinta oli edullisempi ja laatu parempi esim ostappa Vw ei tarvinne kertoa enenpää tai osta ecoboost ei tarvinne kertoa enempää tai osta Tojo hojo hojo ei tee nekään autuaaksi taika Volvo velka ja nälkä taikka se OOppeli no kaikki autot on vanhoina Ooppeleita

    • Anonyymi

      On ollut Pösö ja Citikka eikä enää ikinä tule ranskanrautaa pihaani. Ainoat ranskalaiset ruuan lisukkeena.

      • Anonyymi

        Mikä merkki nyt on sanoppa niin saa nauraa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä merkki nyt on sanoppa niin saa nauraa

        Jaguar.


    • Anonyymi

      2020 vuoden citroen 1.5 diiseli .Viattomuus ja kulutus hämmästyttää. Uutena ostettiin en ole edes merkkihuollossa käyttänyt . Huolto osat halpoja ja helppo itse vaihdella. Kulutus kesäisin 3.3 l 100 km . Harmi että meinaavat lopettaa nää diiselit .

    • Anonyymi

      Ostettiin kakkosautoksi ranskis mutta se on prk niin mukava ja miellyttä ajaa että kallimpi saksalainen onkin jäänyt kakkosauutoksi.

    • Anonyymi

      Hyvä hinta- ja laatusuhde. Rellut ei nykyisin edes ruostu! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe