No mutta ? Jokos löysit synnitöntä Elämän ?

Vai yhäkö olet vaivaan vievä tien kulkija ?? Ei kukaan rikastuu synnin tiellä. Tiesitkö sen ? Vaan sen tie vie helvettiin.

Siis tee parannusta ajoissa !!!

77

461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielummin heti , kun et tiedä jäätkö rekan alle tänään , tai saat sydäninfarkti ja se oli siinä sitten..

• Epäjumalattomana olen täysin synnitön, jopa parempi kuin jeesus - enhän pidä epäjumalaa.

• Niin synnissä löytyy monta epäjumalia saatanalta. Pyri nyt etsiä pelastus itselle että nähdään Taivaassa !!!

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Niin synnissä löytyy monta epäjumalia saatanalta. Pyri nyt etsiä pelastus itselle että nähdään Taivaassa !!!

Eipä nähdä. Kuoltuasi sinäkin olet tuhkana tai multaa silmissä. Uskomukset ei auta, plasebovaikutusta pidemmälle. Vihtaasi on kustu.

• Anonyymi

He-mannin elämästä lähtisimme kysymään hänen läheisiltään, millainen ihminen hän on.
        Kun vielä laajeennetaan kysymykset naapureihin, työkavereihin, niin jopa löytyy fariseus.

Kehuu, että on synnitön, mutta kuinkahan on? Jumalan lain päämäärä on rakkaus.
        Synti on tuon rakkauden rikkominen. Eli olisiko he-mannilla omakehusynti päällimmäisenä ja sitten lähimmäiset kertoisivat totuuden - minkä mies - he-man on.

• Anonyymi kirjoitti:

He-mannin elämästä lähtisimme kysymään hänen läheisiltään, millainen ihminen hän on.
        Kun vielä laajeennetaan kysymykset naapureihin, työkavereihin, niin jopa löytyy fariseus.

Kehuu, että on synnitön, mutta kuinkahan on? Jumalan lain päämäärä on rakkaus.
        Synti on tuon rakkauden rikkominen. Eli olisiko he-mannilla omakehusynti päällimmäisenä ja sitten lähimmäiset kertoisivat totuuden - minkä mies - he-man on.

Oikein rakastettava ja rakastava persoona, epäjumalaton ja siten täysin synnitön.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Oikein rakastettava ja rakastava persoona, epäjumalaton ja siten täysin synnitön.

Rakastettava ja rakastava persoona, joka ei saa edes Jane Fonda -aiheista väikkäriään ajallaan tehtyä.

• Anonyymi kirjoitti:

Eipä nähdä. Kuoltuasi sinäkin olet tuhkana tai multaa silmissä. Uskomukset ei auta, plasebovaikutusta pidemmälle. Vihtaasi on kustu.

Tässä sinulle texti joka valaisee !!

1. Kor. 15:12

Mutta jos Kristuksesta saarnataan, että hän on noussut kuolleista, kuinka muutamat teistä saattavat sanoa, ettei kuolleitten ylösnousemusta ole?

1. Kor. 15:13

Vaan jos ei ole kuolleitten ylösnousemusta, ei Kristuskaan ole noussut.

1. Kor. 15:21

Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.

• Anonyymi

Löysin!
      Helppoa ja vaivatonta: Luopuu vain joutavasta uskomuksesta ja koko syntikäsitteestä.
      Vapahtaja olet sinä!

• Anonyymi

SYNNITTÖMYYSOPPI

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.”  1. Joh. 1:8-10

Synnittömyysopin mukaan silloin, kun ihminen on oikeanlaisessa yhteydessä Jumalaan, hän voi tässä ajassa saavuttaa hengellisen pyhittymisen täydellisesti. Tuolloin ihmisen ja Jumalan välille muodostuu rakkauden liitto, jota pidetään näiden kahden välisen yhteyden lopullisena hedelmänä. Tällaista kutsutaan useissa kirkkokunnissa sekä liikkeissä ”kristityn pyhittymiseksi”.

Synnittömyyttä opetetaan monella tavalla. Jotkut opettavat, että kun ihminen tulee uskoon, tulee hänestä kertaheitolla täydellinen ja synnitön. Toiset taas opettavat, että uskovan on mahdollista saavuttaa täydellisyyden ja synnittömyyden tila vähitellen niin, ettei hän enää lopulta tee tietoisesti syntiä. Molempien oppien mukaan uskovan on siis mahdollista vapautua täysin kaikesta synnistä. Mm. Uskon sana -liikkeessä opetetaan näin.

Ajatus uskovan täydellisestä synnittömyydestä on valhe. Jokainen uudestisyntynyt kristitty kantaa luonnossaan taipumusta syntiin, sekä lankeaa siihen tavalla tai toisella. Juuri siksi kristilliseen elämäämme kuuluu tärkeänä osana syntien tunnustaminen ja Jeesuksen sovitustyöhön turvautuminen.

Kuoleman ruumis

Jo pelkästään ajatus siitä, että olisin ”synnitön”, on Jumalan edessä ylpeyttä ja eksymisen seurausta. Uskovasta ei tule täydellistä tässä elämässä. Paavali opettaa kirjeessään:

”Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.”  Fil. 3:12

”Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”  Room. 6:22-23

Paavali sanookin, että synnin valta ihmiseen on murrettu Kristuksen ristinkuoleman ja sovitusveren kautta. Meidän ei tule siis enää palvella syntiä, vaikka se onkin meidän luonnossamme lihan takia. Tätä ruumiin ja hengen välistä jännitettä hän kuvaa myös osuvasti kirjeessään Roomalaisille:

Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.”  Room. 7:21-24

jatkuu...

• Anonyymi

... jatkoa

Seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen

Koko synnittömyysoppi nojautuu väärään tulkintaan seuraavasta raamatunkohdasta:

”Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.”  1. Joh. 3:6

Raamatun hengen mukaan kyseinen kohta tulee kuitenkin ymmärtää siten, ettei kukaan Jumalasta syntynyt voi jatkuvasti tehdä samaa syntiä tekemättä parannusta siitä. Tällainen tulkinta sopii siihen, minkälaisen ilmoituksen Raamatusta kokonaisuutena saa.

Jo pelkästään paha ajatus lähimmäistä kohtaan on syntiä, eikä kukaan pysty täydellisesti hallitsemaan ajatuksiaan. Siksi on väärin ajateltu, että uskova voisi tulla niin täydelliseksi, ettei hän koskaan tee tietoista syntiä.  Synti riippuu meissä kiinni, mutta se ei oikeuta keskeyttämään taistelua sitä vastaan.

Uudestisyntyneen kristityn lankeemukset eivät estä meitä pääsemästä taivaaseen, koska Jeesus on jo aukaissut tien sinne. Synnit kuitenkin vetävät meitä kohti kadotusta, ja voivat johtaa paatumukseen. Tästä syystä on tärkeää tunnustaa ja pyytää anteeksi syntejään Jumalalta, aivan kuten Jeesus itse opetti Luukkaan evankeliumissa:

”Ja anna meille meidän syntimme anteeksi, sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle velallisellemme; äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta.”  Luuk. 11:4

Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää

Tehdyillä synneillä on seurauksensa, jotka voivat jatkua hyvin pitkään elämässämme – myös uskoon tulon jälkeen. Esimerkiksi murhaaja joutuu suorittamaan vankeustuomionsa, vaikka olisikin saanut syntinsä Jumalalta anteeksi. Myös erilaiset synnillisen elämän aiheuttamat sairaudet ja rikkinäisyys ovat luonnollista seurausta synnistä, joskin meillä on oikeus rukoilla ja pyytää Jumalalta apua niihin liittyen.

Saatanan tavoite on valehdella ja eksyttää. Vääristämällä evankeliumi ja Raamatun sana ja henki lisäämällä sinne ihmisten omia ilmoituksia, jättämällä jotain pois tai tuomalla yksittäisiä jakeita ulos kokonaisuudesta, Saatanan tavoitetta toteutetaan. Tällaiseen vääristeltyyn evankeliumiin Raamatun kanta on varsin jyrkkä:

”Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin, joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.”  Gal. 1:6-9

Ihmisen ruumiiseen sidottuna olemme samalla sidottuja Aadamin kaltaisuuteen. Teemme siis syntiä koko elämämme, halusimme tai emme. Paavali kuvasi rehellisesti itseään, kun kirjoitti:

”Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.”  
        1 Tim 1:15

Jos nyt Paavali ja Johannes kuvasivat olevansa epätäydellisiä syntisiä, kuinka me voisimme olla parempia?

( Lähde: radioliekki.fi/Kirjoittaja:
        Radio Liekki)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

... jatkoa

”Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.”  1. Joh. 3:6

Raamatun hengen mukaan kyseinen kohta tulee kuitenkin ymmärtää siten, ettei kukaan Jumalasta syntynyt voi jatkuvasti tehdä samaa syntiä tekemättä parannusta siitä. Tällainen tulkinta sopii siihen, minkälaisen ilmoituksen Raamatusta kokonaisuutena saa.

Jo pelkästään paha ajatus lähimmäistä kohtaan on syntiä, eikä kukaan pysty täydellisesti hallitsemaan ajatuksiaan. Siksi on väärin ajateltu, että uskova voisi tulla niin täydelliseksi, ettei hän koskaan tee tietoista syntiä.  Synti riippuu meissä kiinni, mutta se ei oikeuta keskeyttämään taistelua sitä vastaan.

Uudestisyntyneen kristityn lankeemukset eivät estä meitä pääsemästä taivaaseen, koska Jeesus on jo aukaissut tien sinne. Synnit kuitenkin vetävät meitä kohti kadotusta, ja voivat johtaa paatumukseen. Tästä syystä on tärkeää tunnustaa ja pyytää anteeksi syntejään Jumalalta, aivan kuten Jeesus itse opetti Luukkaan evankeliumissa:

”Ja anna meille meidän syntimme anteeksi, sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle velallisellemme; äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta.”  Luuk. 11:4

Tehdyillä synneillä on seurauksensa, jotka voivat jatkua hyvin pitkään elämässämme – myös uskoon tulon jälkeen. Esimerkiksi murhaaja joutuu suorittamaan vankeustuomionsa, vaikka olisikin saanut syntinsä Jumalalta anteeksi. Myös erilaiset synnillisen elämän aiheuttamat sairaudet ja rikkinäisyys ovat luonnollista seurausta synnistä, joskin meillä on oikeus rukoilla ja pyytää Jumalalta apua niihin liittyen.

Saatanan tavoite on valehdella ja eksyttää. Vääristämällä evankeliumi ja Raamatun sana ja henki lisäämällä sinne ihmisten omia ilmoituksia, jättämällä jotain pois tai tuomalla yksittäisiä jakeita ulos kokonaisuudesta, Saatanan tavoitetta toteutetaan. Tällaiseen vääristeltyyn evankeliumiin Raamatun kanta on varsin jyrkkä:

”Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin, joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.”  Gal. 1:6-9

Ihmisen ruumiiseen sidottuna olemme samalla sidottuja Aadamin kaltaisuuteen. Teemme siis syntiä koko elämämme, halusimme tai emme. Paavali kuvasi rehellisesti itseään, kun kirjoitti:

”Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.”  

Jos nyt Paavali ja Johannes kuvasivat olevansa epätäydellisiä syntisiä, kuinka me voisimme olla parempia?

Radio Liekki)

s-seutulainen

Totta kai luterilaiset ovat epätäydellisiä ja syntisiä. Ovathan luterilaiset uskosta osattomia ja pahoja maailman ihmisiä, niin kuin sinäkin s-seutulainen.
        Sen sijaa Jeesuksen seuraajat ovat pyhiä ja pyhitettyjä, jotka eivät saata syntiä tehdä. Niin kuin Paavali todisti: Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
        Jumalan lapset ovat uudesti syntyneitä, eivät Aadamin kaltaisia tottelemattomia.

Syntiset eivät peri Jumalan valtakuntaa. Syntisten pitää parannus. Jumala ei luo syntiä eikä syntisiä. Kun tunnistat olevasi syntinen, tunnustat olevasi uudesti syntymätön tämän maailman ruhtinaan oma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

... jatkoa

Radio Liekki)

s-seutulainen

s-seutulainen, kommenttisi on täynnänsä Jumalan pilkkaa!!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta kai luterilaiset ovat epätäydellisiä ja syntisiä. Ovathan luterilaiset uskosta osattomia ja pahoja maailman ihmisiä, niin kuin sinäkin s-seutulainen.
        Sen sijaa Jeesuksen seuraajat ovat pyhiä ja pyhitettyjä, jotka eivät saata syntiä tehdä. Niin kuin Paavali todisti: Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
        Jumalan lapset ovat uudesti syntyneitä, eivät Aadamin kaltaisia tottelemattomia.

Syntiset eivät peri Jumalan valtakuntaa. Syntisten pitää parannus. Jumala ei luo syntiä eikä syntisiä. Kun tunnistat olevasi syntinen, tunnustat olevasi uudesti syntymätön tämän maailman ruhtinaan oma.

Paavali, Herran Jeesuksen Kristuksen apostoli, kirjoittaa:

1 Vai ettekö tiedä, veljet - minä puhun lain tunteville - että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
        2 Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
        3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
        4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
        5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
        6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
        7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse."
        8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
        9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
        10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
        11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
        12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
        13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        ( Room. 7)

s-seutulainen

• Jos sanomme, ettei meillä ole mahdollisuus puhdistua kun me olemme ottaneet vastaan Puhdistaja, ja syntien Pois Ottaja , niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

• Anonyymi kirjoitti:

... jatkoa

Radio Liekki)

s-seutulainen

Seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen !

Jahaas !! Pitää alkaa lankea nyt sitten , että täyttää noi mitat ja on oikeaoppinen vanhurskas.

• Anonyymi kirjoitti:

s-seutulainen, kommenttisi on täynnänsä Jumalan pilkkaa!!!!!

Olen sama mieltä sinun kanssa ! On sääli ettei s.seutulainen ymmärtää hankiutua eroon Aadamin lihasta. Mutta miten hän voisi ? Kun hänen opettaja Luther jäi synninalaisessa tilassa loppuun saakka , Eikä päässyt eroon lihasta , jossa synti loppuun asti eli ja porskutteli iloisesti kiittäen Luther.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen !

Jahaas !! Pitää alkaa lankea nyt sitten , että täyttää noi mitat ja on oikeaoppinen vanhurskas.

Etkö sinä ollenkaan Savis ymmärrä, että jo ajatuksissssi sinä teet alinomaa syntiä niin kuin teen minäkin, ja aivan kaikki muutkin uskovat, olivatpa sitten luterilaisia, helluntailaisia, babtisteja, adventisteja, metodisteja......
        Jo asenteemme ovat ehtimiseen nurjia ja vääriä, Jumalan tahdon vastaisia. Emme rakasta lähimmäistämme niin kuin meidän tulisi etc, etc, etc -
        JA ENNEN KAIKKEA, EI YKSIKÄÄN USKOVA IHMINEN RAKASTA, KUNNIOITA JA PELKÄÄ JUMALAA KAIKKIVALTIASTA YLITSE KAIKEN MUUN KAIKESTA SYDÄMESTÄÄN, SIELUSTAAN JA MIELESTÄÄN.
        Kaikessa, aivan kaikessa, me olemme puuttuvaiset ja itsessämme syntiset ja ilman Jeesusta Kristusta ja hänen verensä puhdistavaa voimaa olemme jokaikinen kadotustuomion ansainneita.
        Kiitos, Kunnia ja Ylistys Jumalalle, joka antaa alati meille kaikki meidän syntimme anteeksi Poikansa Jeesuksen Kristuksen tähden!
        Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa meidät kaikista synneistämme, kun me tunnustamme ne Jumalalle ja anomme Häneltä niitä anteeksi Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä.
        Saamme turvata Jumalan armoon Herramme ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen tähden yksin hänen tähtensä ja hänen ansiostaan.

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö sinä ollenkaan Savis ymmärrä, että jo ajatuksissssi sinä teet alinomaa syntiä niin kuin teen minäkin, ja aivan kaikki muutkin uskovat, olivatpa sitten luterilaisia, helluntailaisia, babtisteja, adventisteja, metodisteja......
        Jo asenteemme ovat ehtimiseen nurjia ja vääriä, Jumalan tahdon vastaisia. Emme rakasta lähimmäistämme niin kuin meidän tulisi etc, etc, etc -
        JA ENNEN KAIKKEA, EI YKSIKÄÄN USKOVA IHMINEN RAKASTA, KUNNIOITA JA PELKÄÄ JUMALAA KAIKKIVALTIASTA YLITSE KAIKEN MUUN KAIKESTA SYDÄMESTÄÄN, SIELUSTAAN JA MIELESTÄÄN.
        Kaikessa, aivan kaikessa, me olemme puuttuvaiset ja itsessämme syntiset ja ilman Jeesusta Kristusta ja hänen verensä puhdistavaa voimaa olemme jokaikinen kadotustuomion ansainneita.
        Kiitos, Kunnia ja Ylistys Jumalalle, joka antaa alati meille kaikki meidän syntimme anteeksi Poikansa Jeesuksen Kristuksen tähden!
        Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa meidät kaikista synneistämme, kun me tunnustamme ne Jumalalle ja anomme Häneltä niitä anteeksi Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä.
        Saamme turvata Jumalan armoon Herramme ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen tähden yksin hänen tähtensä ja hänen ansiostaan.

s-seutulainen

s-seutulainen, et usko Jumalan Sanaa, etkä usko sitä, mitä kopioit. Siis et ole uskossa Jeesuksen.
        Väität kaiken aika olevasi syntinen; totta. Eli todistat, ettet usko sitä, minkä itse kopioit Sanasta. "Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa meidät kaikista synneistämme".
        ET OLE USKOVA, ET USKO, ETTÄ JEESUKSEN VERI PUHDISTAA KAIKESTA SYNNISTÄ, VAAN TODISTAT SEN, MITÄ SYDÄMESI SANOO: OLET SYNTINEN, MAAILMAN IHMISEN! Sydämen kyllyydestä suu puhuu, niin myös sinun suusi.

• Anonyymi kirjoitti:

s-seutulainen

Vaikka ylistät niin paljon tämä >> Kaikessa, aivan kaikessa, me olemme puuttuvaiset ja itsessämme syntiset <<
        Niin silti olet Lutherin kanssa niin pihalla väärässä liberaalissa armossa joka on se samavalhearmoa joka vapaat suunnat tarjoaa..

• Anonyymi kirjoitti:

Paavali, Herran Jeesuksen Kristuksen apostoli, kirjoittaa:

1 Vai ettekö tiedä, veljet - minä puhun lain tunteville - että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
        2 Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
        3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
        4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
        5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
        6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
        7 Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse."
        8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut.
        9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
        10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
        11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
        12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
        13 Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.
        14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
        15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
        17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        ( Room. 7)

s-seutulainen

>>> niin kauan kuin hän elää? <<<

Hups. Onko koskaan tullut kuollut vastaan joka olisi valehdellut tai varastanut?

Niinpä !!! Siisratkaisu on se että sinussa kuolet Kristuksen kanssa Ristillä että se kuolee sinussa joka teke syntiä . Lihallinen tekee syntiä mutta Pyhä kuollut ei enää tee. Sitä tuo vertauskuva tarkoittaa että kuollut ei tee enää syntiä eikä tarvi lakia . Koska vain syntiset elävät voi tehdä syntiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Aivan !! Aivan Pyhä Raamatun muka >>

Ilm. 22
        27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Vaikka ylistät niin paljon tämä >> Kaikessa, aivan kaikessa, me olemme puuttuvaiset ja itsessämme syntiset <<
        Niin silti olet Lutherin kanssa niin pihalla väärässä liberaalissa armossa joka on se samavalhearmoa joka vapaat suunnat tarjoaa..

Jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.
        ( Apt. 10:43)

Mitä minun tulee uskoa ja tietää tästä syntien anteeksi saamisesta? Se sinun tulee tietää ja Jumalan oman iankaikkisen sanan nojalla uskoa, että vaikka syntisi olisivat kuinka raskaat, veriruskeat, niin syntien anteeksi anto Kristuksen kautta on niin voimallinen, ettei mikään synti hiuksen vertaakaan saa sitä heikkenemään, horjumaan tai kumoutumaan. Synti on liian heikko voittamaan suuren, kaikkivaltiaan Vapahtajan vanhurskauden ja sovituksen meidän edestämme.

Daavid sanoo: "Niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät." Tässä tulee kysymykseen, mikä on voimallisempi, meidän syntimmekö vai Kristuksen vanhurskaus.

Paavali sanoo: "Niin kuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsee vanhurskauden kautta iankaikkiseen elämään Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta. Jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut tuon yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan tuon yhden, Jeesuksen Kristuksen kautta."

Armo on kuitenkin syntiä voitollisempi. Olemmehan kumminkin suuren Herran Kristuksen rinnalla kovin pieniä ja heikkoja. Meidän tekomme, synti ei toki voi voittaa hänen tekoansa, armoa, anteeksiantoa.

Jos minulla Kristukseen uskovana olisi armo sillä hetkellä, kun itse olen hurskas ja menettäisin armon, kun teen syntiä ja hairahdun, silloinhan Kristuksen valtakunta olisi tekojen valtakunta, joiden voima olisi yläpuolella armon, eikä armon valtakunta, jolla on tekojen valtius. Mihin Kristusta silloin tarvitsisimme?

Jos nauttisin armoa vain sinä hetkenä, kun itse olen hurskas, mutta en kauempaa, silloinhan vanhurskaus todella tulisi töistä. Mutta silloin Kristus olisi hukkaan kuollut. Tällaisen häilyvän armon tähden Kristus ei ole ihmiseksi tullut eikä vertansa vuodattanut.

"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat." "Tätä minä kirjoitan teille, jottette syntiä tekisi. mutta jos joku syntiä tekisi, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas."

Meidän tulee sen takia tietää, että kun Jumala sanassaan nuhtelemalla ja uhkaamalla puhuu meidän synneistämme ja velvollisuuksistamme, tämä tapahtuu vain herätykseksi ja pelotukseksi suruttomille ja kevytmielisille sieluille.

Sellaisille, jotka eivät koskaan tahdo kääntyä, jotta heidät täten vedettäisiin Kristuksen puoleen sekä myös uskovien pitämiseksi valveilla ja harjoituksessa. Mutta ei koskaan sillä tarkoiteta itse armon peruuttamista, sillä silloin olisi laki Jumalan lupausta vastaan. Pois se!

Vaan jokainen Kristukseen uskova on iankaikkisesti vapaa kaikesta lain kirouksesta, elää nyt siinä vapaudessa ja sillä paikalla, missä ei häntä saavuta mikään synti, ei mitään syntiä hänelle lueta. Niin kuin on kirjoitettu: "Autuas on se mies, jolle Jumala ei lue syntiä."

Huomaa: "Jolle Jumala ei lue syntiä." Tämä on Kristuksen valtakunta, iankaikkisen, jokahetkisen, lakkaamattoman anteeksiantamuksen valtakunta, josta Herra juhlallisesti sanoo: Kansalla, joka siinä asuu, on oleva syntien anteeksiantamus.

Mitä siis itsessäni tunnen tai näenkin, mikä on pahaa, olkoonpa kylmyyttä ja, hitautta, tai arkuutta ja ihmispelkoa, tai kärsimättömyyttä ja vihaa, tai saastaisia haluja tai mitä hyvänsä, ne ovat kaikki syntejä, jotka kyllä ansaitsevat rangaistusta, katumusta ja anteeksianomista.

Mutta armo, anteeksiantamus ei peräydy rahtuistakaan, vaan minulla se on Kristuksessa aivan vähentymättömänä, niin kauan kuin pitäydyn häneen uskon kautta. Silloin minulla uskon kautta on myös aina sellainen mieli, että nuhtelen itseäni, kärsin pahuuden tähden ja olen Hengen kanssa yksimielisyydessä.

Sen takia minun tulee totuudessa tunnustaa ja tuomita syntini ja parantaa elämäni. Mutta mitä omaantuntoon eli suhteeseeni Jumalaan tulee, on elettävä sellaisessa vapaudessa, niin kuin ei mikään olisi syntiä, niin kuin ei mitään lakia olisi, ei yhtä eikä kymmentä käskyä, vaan olisin jo taivaassa - sillä juuri niin on asiani Jumalan edessä.

Sillä missä Jumala puhuu syntien anteeksiantamuksesta, ettei syntiä lueta y.m., siinä ei ole mitään sanaleikkiä, vaan täysi totuus, jumalallinen vakavuus ja totuus.

Tämä on se vapaus, johon Kristus meidät on vapauttanut. Tämä ei ole niin ymmärrettävä, ettei kristityssä ole mitään syntiä tai ettei mikään ole syntiä, mitä hän tekee. Vaan kuten sanottu, hän on nyt siinä valtakunnassa, missä ei mitään syntiä hänelle lueta Kristuksen tähden, johon hän uskoo ja joka on ottanut kaiken synnin kannettavakseen siinä valtakunnassa, missä lailla ei ole tuomiovaltaa. Ahdistaa ja vaivata meitä se kyllä saattaa, mutta tuomita se ei saata. Ylistetty olkoon Jumalan laupeusl

( C.O.Rosenius)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.
        ( Apt. 10:43)

Mitä minun tulee uskoa ja tietää tästä syntien anteeksi saamisesta? Se sinun tulee tietää ja Jumalan oman iankaikkisen sanan nojalla uskoa, että vaikka syntisi olisivat kuinka raskaat, veriruskeat, niin syntien anteeksi anto Kristuksen kautta on niin voimallinen, ettei mikään synti hiuksen vertaakaan saa sitä heikkenemään, horjumaan tai kumoutumaan. Synti on liian heikko voittamaan suuren, kaikkivaltiaan Vapahtajan vanhurskauden ja sovituksen meidän edestämme.

Daavid sanoo: "Niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät." Tässä tulee kysymykseen, mikä on voimallisempi, meidän syntimmekö vai Kristuksen vanhurskaus.

Paavali sanoo: "Niin kuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsee vanhurskauden kautta iankaikkiseen elämään Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta. Jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut tuon yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan tuon yhden, Jeesuksen Kristuksen kautta."

Armo on kuitenkin syntiä voitollisempi. Olemmehan kumminkin suuren Herran Kristuksen rinnalla kovin pieniä ja heikkoja. Meidän tekomme, synti ei toki voi voittaa hänen tekoansa, armoa, anteeksiantoa.

Jos minulla Kristukseen uskovana olisi armo sillä hetkellä, kun itse olen hurskas ja menettäisin armon, kun teen syntiä ja hairahdun, silloinhan Kristuksen valtakunta olisi tekojen valtakunta, joiden voima olisi yläpuolella armon, eikä armon valtakunta, jolla on tekojen valtius. Mihin Kristusta silloin tarvitsisimme?

Jos nauttisin armoa vain sinä hetkenä, kun itse olen hurskas, mutta en kauempaa, silloinhan vanhurskaus todella tulisi töistä. Mutta silloin Kristus olisi hukkaan kuollut. Tällaisen häilyvän armon tähden Kristus ei ole ihmiseksi tullut eikä vertansa vuodattanut.

"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat." "Tätä minä kirjoitan teille, jottette syntiä tekisi. mutta jos joku syntiä tekisi, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas."

Meidän tulee sen takia tietää, että kun Jumala sanassaan nuhtelemalla ja uhkaamalla puhuu meidän synneistämme ja velvollisuuksistamme, tämä tapahtuu vain herätykseksi ja pelotukseksi suruttomille ja kevytmielisille sieluille.

Sellaisille, jotka eivät koskaan tahdo kääntyä, jotta heidät täten vedettäisiin Kristuksen puoleen sekä myös uskovien pitämiseksi valveilla ja harjoituksessa. Mutta ei koskaan sillä tarkoiteta itse armon peruuttamista, sillä silloin olisi laki Jumalan lupausta vastaan. Pois se!

Vaan jokainen Kristukseen uskova on iankaikkisesti vapaa kaikesta lain kirouksesta, elää nyt siinä vapaudessa ja sillä paikalla, missä ei häntä saavuta mikään synti, ei mitään syntiä hänelle lueta. Niin kuin on kirjoitettu: "Autuas on se mies, jolle Jumala ei lue syntiä."

Huomaa: "Jolle Jumala ei lue syntiä." Tämä on Kristuksen valtakunta, iankaikkisen, jokahetkisen, lakkaamattoman anteeksiantamuksen valtakunta, josta Herra juhlallisesti sanoo: Kansalla, joka siinä asuu, on oleva syntien anteeksiantamus.

Mitä siis itsessäni tunnen tai näenkin, mikä on pahaa, olkoonpa kylmyyttä ja, hitautta, tai arkuutta ja ihmispelkoa, tai kärsimättömyyttä ja vihaa, tai saastaisia haluja tai mitä hyvänsä, ne ovat kaikki syntejä, jotka kyllä ansaitsevat rangaistusta, katumusta ja anteeksianomista.

Mutta armo, anteeksiantamus ei peräydy rahtuistakaan, vaan minulla se on Kristuksessa aivan vähentymättömänä, niin kauan kuin pitäydyn häneen uskon kautta. Silloin minulla uskon kautta on myös aina sellainen mieli, että nuhtelen itseäni, kärsin pahuuden tähden ja olen Hengen kanssa yksimielisyydessä.

Sen takia minun tulee totuudessa tunnustaa ja tuomita syntini ja parantaa elämäni. Mutta mitä omaantuntoon eli suhteeseeni Jumalaan tulee, on elettävä sellaisessa vapaudessa, niin kuin ei mikään olisi syntiä, niin kuin ei mitään lakia olisi, ei yhtä eikä kymmentä käskyä, vaan olisin jo taivaassa - sillä juuri niin on asiani Jumalan edessä.

Sillä missä Jumala puhuu syntien anteeksiantamuksesta, ettei syntiä lueta y.m., siinä ei ole mitään sanaleikkiä, vaan täysi totuus, jumalallinen vakavuus ja totuus.

Tämä on se vapaus, johon Kristus meidät on vapauttanut. Tämä ei ole niin ymmärrettävä, ettei kristityssä ole mitään syntiä tai ettei mikään ole syntiä, mitä hän tekee. Vaan kuten sanottu, hän on nyt siinä valtakunnassa, missä ei mitään syntiä hänelle lueta Kristuksen tähden, johon hän uskoo ja joka on ottanut kaiken synnin kannettavakseen siinä valtakunnassa, missä lailla ei ole tuomiovaltaa. Ahdistaa ja vaivata meitä se kyllä saattaa, mutta tuomita se ei saata. Ylistetty olkoon Jumalan laupeusl

( C.O.Rosenius)

s-seutulainen

s-seutulainen, luterilaiset ovat lähes kakki maailman ihmisiä. Kykenetkö itse kertomaan mitään Jeesuksesta ja uskoontulostasi ja elämästäsi Jeesuksen kanssa? Kerrot ainoastaan olevasi syntinen eli maailman ihminen! Sana todistaa: Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
        Siis Jeesukseen uskovalla on puhdas omatunto. Syntisillä ei ole puhdasta omaa tuntoa. Usko ja hyvä omatunto ovat aina yhdessä. säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

... jatkoa

Radio Liekki)

s-seutulainen

Kirjoitit viisaasti,tunnet selkeästi Sanan.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Olen sama mieltä sinun kanssa ! On sääli ettei s.seutulainen ymmärtää hankiutua eroon Aadamin lihasta. Mutta miten hän voisi ? Kun hänen opettaja Luther jäi synninalaisessa tilassa loppuun saakka , Eikä päässyt eroon lihasta , jossa synti loppuun asti eli ja porskutteli iloisesti kiittäen Luther.

Onko kivaa pilkata muita? Synti se on sekin!

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Ottaisit vaan sen malkan ensin pois omasta silmästäsi!

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Aivan !! Aivan Pyhä Raamatun muka >>

Ilm. 22
        27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

Epäpyhä tarkoittaa yksinkertaisesti vain heitä, joita Jumala ei ole erottanut muiden joukosta omaksi kansakseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

... jatkoa

Radio Liekki)

s-seutulainen

No, eikö Jumalan puhdistama olekaan puhdas ja jää taivaan ulkopuolelle.
        Täällä niin synnitetään uskovat ominlupineen ja ollaan jumalana, että et sinä olekaan puhdas, Ei Jeesuksen veri ole puhdistanutkaan sinua.

Pietaria opetettiin liinavaateen opissa. Minkä Jumala on puhdistanut, sitä et saa saastaiseksi sanoa,. Se on Pyhän Hengen pilkka.

• Tässä ohikulkumatkalla huomasin, että nimimerkki Savis on jälleen tylsistynyt ja kaipaa selvästi juttukaveria. Raamattu opettaa auttamaan hädäsää olevaa, joten...

Miten on Savis, oliko Jeesus täysin synnitön?

• Kyllä oli ja on edelleen.

Muuten Pyhä Raamattu puhuu toisesta myös joka oli ohimatkassa .

• Savis kirjoitti:

Kyllä oli ja on edelleen.

Muuten Pyhä Raamattu puhuu toisesta myös joka oli ohimatkassa .

Etkö Savis tiennyt, että Jeesus oli useasti rikkonut sapattia koskevaa lakia ja opettanut vastoin Raamatun opetuksia? Hyvänä esimerkkinä voidaan mainita Jeesuksen opetuksen pelastuksesta:

"Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni." (Luuk. 14:26).

Tässä opetuksessa Jeesus kumoaa neljännen käskyn ja tekee laista ramman. Neljännessä käskyssä Jumala käskee kunnioittamaan isää ja äitiä.

Jeesus ei ollut täysin synnitön.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Etkö Savis tiennyt, että Jeesus oli useasti rikkonut sapattia koskevaa lakia ja opettanut vastoin Raamatun opetuksia? Hyvänä esimerkkinä voidaan mainita Jeesuksen opetuksen pelastuksesta:

"Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni." (Luuk. 14:26).

Tässä opetuksessa Jeesus kumoaa neljännen käskyn ja tekee laista ramman. Neljännessä käskyssä Jumala käskee kunnioittamaan isää ja äitiä.

Ei ollutkaan. Varasti ja tappoi sikopaimenien karjaakin. Heidän omaisuuttaan. Viattomia eläimiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ollutkaan. Varasti ja tappoi sikopaimenien karjaakin. Heidän omaisuuttaan. Viattomia eläimiä.

Hänestä sanotaan mikä olette poistaneet>>

1. Joh. 3:5

Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.

Siis bye bye >>

Ilm. 22
        18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

• Henki kirjoitti:

Oli synnitön ja oli edelleen eikä tehnyt syntiä vaikka sä niin haluat vääntä että Jeesus teki väärin kun kumosi Lain itsessä Rakastamalla niitä jotka teki niinkuin Hän opetti ja käski Jumalana.

• Anonyymi

Löysin...Jeesuksen pystymänä. Me ihmiset saamme tyytyä vähempi syntisyyteen.

• No hienoa. Miltä tuntuu synnitöntä elämä ??

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

No hienoa. Miltä tuntuu synnitöntä elämä ??

Kuljen voittosaatossa Kristuksessa Jeesuksessa. Olen uudesti syntynyt Jumalan lapsi, joka ei tee syntiä, vaan vanha ihmiseni, tottelematon Aadam, on ristiinnaulittu ristille Jeesuksessa ja olen ylösnoussut Hänen voimastaan ja Hänessä, Jeesuksessa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuljen voittosaatossa Kristuksessa Jeesuksessa. Olen uudesti syntynyt Jumalan lapsi, joka ei tee syntiä, vaan vanha ihmiseni, tottelematon Aadam, on ristiinnaulittu ristille Jeesuksessa ja olen ylösnoussut Hänen voimastaan ja Hänessä, Jeesuksessa.

Hienoa !! Voin vain onnitella sinua että Jeesus on päässyt kastamaan sinua omassa kuolemassaan Puhtaaseen Elämään.

• Anonyymi

Synnittömyysoppi on luterilaisten lanseerama termi, jota he käyttävät häväistäkseen Jeesuksen omia. Yksikään ihminen maan päällä ei ole synnitön, vaan kaikki ovat langenneet Aadamin syntiin eli tottelemattomuuteen. Pienissä vauvoissakin on vähäisiä tahroja ja puutteita. "eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"
      Kuitenkaan Raamatun sanoma ei ole synti ja synnillisyys, vaan sovitus. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
      Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
      Jokainen maailmaan syntyvä on sovittu. Eikä kukaan joudu vastuuseen isiensä pahoista teoista. Pieniä vauvoja ei tarvitse eikä voi pelastaa sakramenttien voimalla. Jeesuksen ristinkuolema ja sovintoveri kattaa ja riittää, niin kauan kuin ihminen osaa erottaa hyvän pahasta. Vasta silloin kuin ihminen tekee tahallaan syntiä, hän joutuu vastuuseen valinnoistaan. Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
      Evankeliumin julistaminen on sovituksen eli Herran riemuvuoden julistamista. Herran riemuvuotena jokainen saa palata Isän kotiin. Luterilaisen kirkon sanoma ei ole sovituksen sanoma, vaan synti ja synnillisyys.
      Seitsemännessä kuussa, kuukauden kymmenentenä päivänä anna pasunan raikuen soida; sovituspäivänä antakaa pasunan soida koko maassanne.
      Ja pyhittäkää viideskymmenes vuosi ja julistakaa vapautus maassa kaikille sen asukkaille. Se olkoon teille riemuvuosi; jokainen teistä saa silloin palata perintömaallensa ja sukunsa luo.
      Sana kehottaa: Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

• Anonyymi

9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        ( Luuk. 18)

>>Tullessamme Jumalan luo emme saa tuoda mitään muuta kuin Kristuksen. Kaikki lisät ja kaikki aikaisemmat ansiomme myrkyttävät ja turmelevat uskon. Se, joka rakentaa täytettyjen velvollisuuksiensa, lahjojensa, uskoontulemisensa tms. varaan, ei tunne Kristuksen ansiota.
        Tämä tekee uskomisen niin vaikeaksi ja niin vieraaksi luonnolliselle ihmiselle. Jos uskot, on sinun joka päivä tappiona ja roskana, ( Fil. 3:7-8) , jätettävä syrjään etuoikeutesi, kuuliaisuutesi, kasteesi, pyhityksesi, täytetyt velvollisuutesi, lahjasi, kyyneleesi, liikutuksesi ja nöyrtymisesi, niin että ainoastaan Kristus on turvanasi.
        Joka päivä on tekosi ja itsekeskeisyytesi hävitettävä. Kristus on Jumalan lahja, (Joh.4:10 ja Joh.3:16.) Usko on Jumalan lahja, ( Ef. 2:8.) Anteeksiantamus on armolahja, ( Room. 5:16.) Voi, kuinka luontomme riehuu, kiivailee ja raivoaa sitä vastaan, että kaikki on lahjaa ja ettei sitä voi millään ostaa, ei töillä, ei kyyneleillä eikä velvollisuuksien täyttämisellä. Kaikki omat teot ovat kelpaamattomia ja arvottomia taivaassa.>>
        - Thomas Wilcox/Kallis hunajan pisara -

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        ( Luuk. 18)

>>Tullessamme Jumalan luo emme saa tuoda mitään muuta kuin Kristuksen. Kaikki lisät ja kaikki aikaisemmat ansiomme myrkyttävät ja turmelevat uskon. Se, joka rakentaa täytettyjen velvollisuuksiensa, lahjojensa, uskoontulemisensa tms. varaan, ei tunne Kristuksen ansiota.
        Tämä tekee uskomisen niin vaikeaksi ja niin vieraaksi luonnolliselle ihmiselle. Jos uskot, on sinun joka päivä tappiona ja roskana, ( Fil. 3:7-8) , jätettävä syrjään etuoikeutesi, kuuliaisuutesi, kasteesi, pyhityksesi, täytetyt velvollisuutesi, lahjasi, kyyneleesi, liikutuksesi ja nöyrtymisesi, niin että ainoastaan Kristus on turvanasi.
        Joka päivä on tekosi ja itsekeskeisyytesi hävitettävä. Kristus on Jumalan lahja, (Joh.4:10 ja Joh.3:16.) Usko on Jumalan lahja, ( Ef. 2:8.) Anteeksiantamus on armolahja, ( Room. 5:16.) Voi, kuinka luontomme riehuu, kiivailee ja raivoaa sitä vastaan, että kaikki on lahjaa ja ettei sitä voi millään ostaa, ei töillä, ei kyyneleillä eikä velvollisuuksien täyttämisellä. Kaikki omat teot ovat kelpaamattomia ja arvottomia taivaassa.>>
        - Thomas Wilcox/Kallis hunajan pisara -

s-seutulainen

Olen publikaani, en maksele kymmenyksiä, enkä sunmuita turhanpäiväisiä keräyksiä.

• Anonyymi

Kiitos kysymästä. Hoksasin itse ja paransin itseni. Olen valmis rikastumaan.

• Anonyymi

Kaikki tietää että ihmisessä on astian maku, mutta kun se suodatetaan pois niin Jeesuksen kirkkaus alkaa loistamaan.
      Jeesus on vertauskohta missä ei ole syntiä.
      Kutka koittaa eksyttää?

• Anonyymi

Likainen vesi voidaan suodattaa, siitä tulee absoluuttisen puhdasta H2O:ta, sano Moilanen!

• Anonyymi kirjoitti:

Likainen vesi voidaan suodattaa, siitä tulee absoluuttisen puhdasta H2O:ta, sano Moilanen!

Ja taas ihminen ;;; kun suodatta hänet , tarvitaan Jeesuksen Veri , joka tulee Ristinkuoleman kautta .

• Anonyymi

Jeesus ei puhunut mistään helvetistä, joka on Rooman kirkon keksintö, vaan kaatopaikasta.

Eikä Hän puhunut iankaikkisesta rangaistuksesta vaan aikakausiin sidotusta ojentamisesta.

Ilmestyskirjan Tulinen järvi ei ole mikään rangaistuspaikka vaan puhdistuspaikka.

Raamatun alkukielessä ei ole vastinetta Raamatun suomennoksissa esiintyvälle kadotus-sanalle. Ts. mitään "kadotusta" ei esiinny alkuperäisessä Raamatussa.

Kadonnut lammas oli "kadotettu" samoin kuin kadonnut hopearaha. Ja miten niille kävi?

• Anonyymi

Taas tuota "kaikki pelastuu" oppia tuputtamassa !

10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
        11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
        12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
        14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

Toinen kuolema !

47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
        48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

Tuli ei sammu, eikä matonsa kuole !

19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'

Joten on ihan turhaa yrittää kikkailla sanoilla ja niiden merkityksillä !

Sanoma on täysin selvä !

• Anonyymi

Luetaan vielä saviastioista:

18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
        22 Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
        23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?

• Anonyymi

Taas kerran sorrut näihin asiattomuuksiin ja nimittelyihin !

Etkö opi mitään ?

Kaikille on pelastus tarjolla, mutta kaikille se vain ei kelpaa !

Se selviää kyllä Raamatusta selvääkin selvemnmin !

Jako kahteen eri leiriin on täyisn selvä, eikä siinä auta yhtään mitään sinun sanoilla ja niiden merkityksillä kikkailu !

Kuten nuo edelliset Raamatunpaikat selvästi kertovat !

Ja tässä sitä jakoa kahteen eri ryhmään lisää !

Matt. 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;

Matt. 18:14 Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.

Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Luuk. 9:25 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?

Ap. t. 8:20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.

1. Kor. 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

1. Kor. 11:32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

2. Kor. 2:15 Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:

2. Kor. 4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,

2. Tess. 2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.

1. Tim. 6:9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.

Ilm. 17:8 Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva.

Ilm. 17:11 Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen.

• Anonyymi

Lue joskus Raamattua.
        Helvetti on ikuinen rankaisu, sinne jouduttuaan sieltä ei pääse pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö opi mitään ?

Jako kahteen eri leiriin on täyisn selvä, eikä siinä auta yhtään mitään sinun sanoilla ja niiden merkityksillä kikkailu !

Matt. 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;

Matt. 18:14 Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.

Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Luuk. 9:25 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?

Ap. t. 8:20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.

1. Kor. 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

1. Kor. 11:32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

2. Kor. 2:15 Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:

2. Kor. 4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,

2. Tess. 2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.

1. Tim. 6:9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.

Ilm. 17:8 Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva.

Ilm. 17:11 Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen.

Kaikki on sinulle Nelli Oleson luvallista, jopa Raamatun siteeraaminen, jotta voit paskoa sovituksen sanan päälle.

Ymmärrä tämä: sovituksen sana on se sanoma, jolla arvostellaan Raamatun muita kohtia eikä päinvastoin niin kuin sinä teet, JOTTA VOISIT PASKOA SOVITUKSEN SANAN PÄÄLLE.

Tämä asia on juuri näin YKSINKERTAINEN. Niin kauan kuin sinä et tee parannusta tuosta mielipuolisesta jukuripäisyydestäsi sinä olet sidottu tuohon hevonpaskaoppiisi, jossa metsästät irrallisia jakeita sieltä täältä Raamatusta VOIDAKSESI PASKOA SOVITUKSEN SANAN PÄÄLLE.

Häpeä!!!!!!!!!!!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue joskus Raamattua.

Sössönsöö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki on sinulle Nelli Oleson luvallista, jopa Raamatun siteeraaminen, jotta voit paskoa sovituksen sanan päälle.

Ymmärrä tämä: sovituksen sana on se sanoma, jolla arvostellaan Raamatun muita kohtia eikä päinvastoin niin kuin sinä teet, JOTTA VOISIT PASKOA SOVITUKSEN SANAN PÄÄLLE.

Tämä asia on juuri näin YKSINKERTAINEN. Niin kauan kuin sinä et tee parannusta tuosta mielipuolisesta jukuripäisyydestäsi sinä olet sidottu tuohon hevonpaskaoppiisi, jossa metsästät irrallisia jakeita sieltä täältä Raamatusta VOIDAKSESI PASKOA SOVITUKSEN SANAN PÄÄLLE.

Häpeä!!!!!!!!!!!!!!

Jospa nyt rauhoitut ?

Älä hyvä ihminen kerää yhtään enempää Jumalan vihaa päällesi !

4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
        !
        5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
        6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
        !
        7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
        8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
        9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
        10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
        11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Häpeä!!!!!!!!!!!!!!

Ja kuka se tässä on se, joka rakentaa yhden irrallisen jakeen varaan ?

Minä se en ole, noita Raamatunkohtia on PALJON !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkien pelastumista julistavia jakeita on Raamatussa pitkälti toista SATAA ja KAIKILLA niillä sinä pyyhit omavanhurskaan ja omahyväisen takalistosi.
        Siksikin sinä olet ansainnut kutsumanimen NELLIE OLESON.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen kykenee melkoisiin rimanalituksiin ajattelussaan ja sanomisissaan, mutta kyllä kaikkein surkuhupaisin idiotismi ja hulluus on helvettiin uskovien iänikuinen mantra, joka kuuluu: "Jos KAIKKI pelastuvat, silloinhan Kristus kuoli TURHAAN!!!"

Jeesus itse sanoi tulleensa pelastamaan - uskovatko? Ei, vaan maailman.

Johannes Kastaja kutsui häntä Jumalan Karitsaksi, joka ottaa pois - uskovienko synnit? Ei, vaan maailman synnin.

Paavalin mukaan Jumala oli Kristuksessa ja sovitti - uskovatko? Ei, vaan Jumala sovitti maailman ITSENSÄ kanssa. Jos Jumala sovittaa jonkun ITSENSÄ KANSSA, siloin kukaan tai mikään ei pääse väliin sotkemaan tätä sovitusta Kristuksessa, koska siinä TEON SUORITTAJA ON JUMALA JA TEON TAPAHTUMAPAIKKA IHMINEN, MEIDÄN EDUSTAJAMME JEESUS KRISTUS.

Tästä sanomasta Paavali kirjoittaa toisaalla näin:

"Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, 4 joka tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden. 5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, 6 joka antoi itsensä lunnaiksi KAIKKIEN edestä, josta todistus oli annettava aikanansa."

Kun jotakin lunastetaan, tällöin lunastuksen kohde ON PELKKÄ KOHDE, ei aktiivinen osapuoli. Lunastuksen suorittavat muut. Lunastuksen onnistumisessa kaiken ratkaisee LUNNAAN KELPAAVUUS.
        Ihmiskunnan lunastustapahtumassa lunnaan muodosti viimeinen Aadam JEESUS KRISTUS.

Siksi Paavali kykenee kirjoittamaan kolossalaisille:

"Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi, ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa."

Tämä sanoman päälle oksentavat kaikki helvettiin uskovat.

Farisealaisessa idiotismissaan nämä evankeliumin päälle oksentajat KEHTAAVAT VÄITTÄÄ, että kun kerran Jeesus Kristus antoi itsensä KAIKKIEN lunnaiksi ja kun kerran hänessä tulivat Jumalan kanssa sovitetuiksi KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa, hänen ristinkuolemansa onkin yhtä äkkiä TURHA, kun KAIKKI LUNASTETUT JA SOVITETUT OVAT, HYVÄ TAVATON, LUNASTETTUJA JA SOVITETTUJA TODELLISESTI ELI HE PELASTUVAT!!!!!!!!!

Tämä asenne, jota helvettiin uskovat edustavat, on se asenne, jolle evankeliumin sanoma on kuin helmiä sioille.

• Se on sinun mielipide. Mutta Jeesus kertoi rikasta miehestä joka oli helvetin tulessa ja voivotteli itseä. Ota opiksi ja lähe karkuun syntielämästä ajoissa. !!!

• Anonyymi kirjoitti:

Taas tuota "kaikki pelastuu" oppia tuputtamassa !

10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
        11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
        12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
        14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

Toinen kuolema !

47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
        48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

Tuli ei sammu, eikä matonsa kuole !

19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'

Joten on ihan turhaa yrittää kikkailla sanoilla ja niiden merkityksillä !

Sanoma on täysin selvä !

Niin ei ole Pyhä Raamatussa mikään kaikki pelastuu oppia olemassa.. !!

• Anonyymi kirjoitti:

Etkö opi mitään ?

Aivan näin Rakas !!

• Anonyymi kirjoitti:

Lue joskus Raamattua.

Aivan näin Rakas !!

Synnin vuoksi joutuu helvettiin ,, jos iminen sinne joutuu ..

• Anonyymi kirjoitti:

Ihminen kykenee melkoisiin rimanalituksiin ajattelussaan ja sanomisissaan, mutta kyllä kaikkein surkuhupaisin idiotismi ja hulluus on helvettiin uskovien iänikuinen mantra, joka kuuluu: "Jos KAIKKI pelastuvat, silloinhan Kristus kuoli TURHAAN!!!"

Jeesus itse sanoi tulleensa pelastamaan - uskovatko? Ei, vaan maailman.

Johannes Kastaja kutsui häntä Jumalan Karitsaksi, joka ottaa pois - uskovienko synnit? Ei, vaan maailman synnin.

Paavalin mukaan Jumala oli Kristuksessa ja sovitti - uskovatko? Ei, vaan Jumala sovitti maailman ITSENSÄ kanssa. Jos Jumala sovittaa jonkun ITSENSÄ KANSSA, siloin kukaan tai mikään ei pääse väliin sotkemaan tätä sovitusta Kristuksessa, koska siinä TEON SUORITTAJA ON JUMALA JA TEON TAPAHTUMAPAIKKA IHMINEN, MEIDÄN EDUSTAJAMME JEESUS KRISTUS.

Tästä sanomasta Paavali kirjoittaa toisaalla näin:

"Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, 4 joka tahtoo, että KAIKKI ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden. 5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, 6 joka antoi itsensä lunnaiksi KAIKKIEN edestä, josta todistus oli annettava aikanansa."

Kun jotakin lunastetaan, tällöin lunastuksen kohde ON PELKKÄ KOHDE, ei aktiivinen osapuoli. Lunastuksen suorittavat muut. Lunastuksen onnistumisessa kaiken ratkaisee LUNNAAN KELPAAVUUS.
        Ihmiskunnan lunastustapahtumassa lunnaan muodosti viimeinen Aadam JEESUS KRISTUS.

Siksi Paavali kykenee kirjoittamaan kolossalaisille:

"Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi, ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa."

Tämä sanoman päälle oksentavat kaikki helvettiin uskovat.

Farisealaisessa idiotismissaan nämä evankeliumin päälle oksentajat KEHTAAVAT VÄITTÄÄ, että kun kerran Jeesus Kristus antoi itsensä KAIKKIEN lunnaiksi ja kun kerran hänessä tulivat Jumalan kanssa sovitetuiksi KAIKKI sekä maan päällä että taivaissa, hänen ristinkuolemansa onkin yhtä äkkiä TURHA, kun KAIKKI LUNASTETUT JA SOVITETUT OVAT, HYVÄ TAVATON, LUNASTETTUJA JA SOVITETTUJA TODELLISESTI ELI HE PELASTUVAT!!!!!!!!!

Tämä asenne, jota helvettiin uskovat edustavat, on se asenne, jolle evankeliumin sanoma on kuin helmiä sioille.

Tuntuu kyllä niin että Jeesus tulis pelastaa uskovat nyt ensin ja sitten vasta uskottomat ! Niin pieleen on mennyt siion..

• Rakkaat !! Kait olette tajunneet että synti vie helvettiin . Koska Jumala vihaa synti. Kauhea on joutua Hänen vihan kohde !! Aivan järkyttävän kauhea.

• Anonyymi

Miksi siis itse elät synnissä ?

Ilman mitään parannuksentekoa ja anteeksipyytämisiä ?

Olet itse pelkkä ulkokultainen fariseus, et mitään,muuta !

Sinun oman asenteesi Sana paljastaa hyvin ja selvästi:

13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.

Onko yhä jotain epäselvää Savis ?

• Anonyymi

Miksi sitten teet syntiä joka päivä? Monet julkaisusikin ovat syntiä täynnä?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi siis itse elät synnissä ?

Ilman mitään parannuksentekoa ja anteeksipyytämisiä ?

Olet itse pelkkä ulkokultainen fariseus, et mitään,muuta !

Sinun oman asenteesi Sana paljastaa hyvin ja selvästi:

13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.

Onko yhä jotain epäselvää Savis ?

Paljon on epäselvä. Mikä pelastaa tämän rypeävä synnissä niinsanottuna Sion ? Kerro Mikä apu syntisille ? Jotka julistaa että Jumala rakastaa heitä ja sinä joka syytät minua joka päivä joka varoitan että älä leikki synnissä ja meinaat pääsevän perille ilman parannusta. Ei valearmo sinua pelastaa eikä uuskarismaatttinen henki. >>>

Ilm. 12:10

Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.

Minun veljet syytät. Kaikki jotka haluavat Tehdä Jeesuksen Tahtoa syytät. Mun sydän on surullinen ja kauhuissaan mitä kohtalo kohti sä olet menossa , kun et kuule että sanon sulle tee parannusta. Taidat olla liian ylpeä siihen ?? Kingi tai jotain vastava luonteltaan ???

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Paljon on epäselvä. Mikä pelastaa tämän rypeävä synnissä niinsanottuna Sion ? Kerro Mikä apu syntisille ? Jotka julistaa että Jumala rakastaa heitä ja sinä joka syytät minua joka päivä joka varoitan että älä leikki synnissä ja meinaat pääsevän perille ilman parannusta. Ei valearmo sinua pelastaa eikä uuskarismaatttinen henki. >>>

Ilm. 12:10

Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.

Minun veljet syytät. Kaikki jotka haluavat Tehdä Jeesuksen Tahtoa syytät. Mun sydän on surullinen ja kauhuissaan mitä kohtalo kohti sä olet menossa , kun et kuule että sanon sulle tee parannusta. Taidat olla liian ylpeä siihen ?? Kingi tai jotain vastava luonteltaan ???

Taas tuomitsit vain itse itsesi omilla sanoillasi Savis !

Joten onneksi olkoon vain !

Sinä itse ELÄT synneissä, tekemättä parannusta ja anteeksi pyytämättä, syvässä sydämesi paatumuksessa !

Sinä harhoissasi kuvittelet siis olevasi se kingi !

• Anonyymi kirjoitti:

Taas tuomitsit vain itse itsesi omilla sanoillasi Savis !

Joten onneksi olkoon vain !

Sinä itse ELÄT synneissä, tekemättä parannusta ja anteeksi pyytämättä, syvässä sydämesi paatumuksessa !

Sinä harhoissasi kuvittelet siis olevasi se kingi !

Mutta eihän synti pääsee taivaaseen ? Miten sä meinat sinne päästä syntiesi kanssa?

Siis ainoa Tie on Ristinkuoleman kautta , jossa Veri Puhdistaa kaikki synti Pois sinusta ja tekee sua Hengellinen ja ihmellinen , aivan Täydellinen synnittömässä elämässä. !!!!!!

• Anonyymi

<<18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.<<
      Tässä vain ilmoitetaan kaikkivoipuus.
      Jos tekee niin on despootti ja saatana nauraa oikeudenmukaisuudelle.
      Väärä tulkinta on Jumalan Pyhyyden pilkkaa.
      Jumala ei katso henkilöön!

• Anonyymi

Olen liian rehellinen "synnittömään elämään". Synti on ajatuksia, asenteita, puheita ja tekoja. Kukaan ei ole synnitön. Siksi armo.

• Eikö edes Jeesus ? Tarviko Hän armo kun vaelsi synnitöntä elämä?

• Anonyymi

Savis on kova tuomitsemaan?

Evankeliumi Matteuksen mukaan 7:1-5 FB92
      »Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan"

Minusta ihmisten tuomitseminen on turhaa
      ylpeyttä itseään kohtaa.
      Pitäisi olla armollinen mutta ei
      Savis on eri mieltä......................
      Raamatun vääntäminen ja uudelleen kääntäminen
      mieleisekseen ei onnistu.
      Raamattu on jo kirjoitettu.

• Tuomitkaa ja tuomitkaa oikein ettei teitä tuomitaan kun ette lausuneet tuomion ja varoittaneet heitä vaeltamaan synneissä.. >>

5. Moos. 1:16

Ja silloin minä käskin teidän tuomareitanne sanoen: 'Kuulustelkaa veljiänne ja tuomitkaa oikein, jos jollakulla on riita-asia veljensä tai luonaan asuvan muukalaisen kanssa.

Jes. 5:3

Ja nyt, te Jerusalemin asukkaat ja Juudan miehet, tuomitkaa minun ja minun viinitarhani välillä.

Jer. 21:12

Daavidin huone! Näin sanoo Herra: Tuomitkaa joka aamu oikeat tuomiot ja pelastakaa ryöstetty sortajan kädestä, ettei minun vihani syttyisi kuin tuli ja palaisi, eikä olisi sammuttajaa, teidän tekojenne pahuuden tähden.

Sak. 7:9

"Näin sanoo Herra Sebaot: Tuomitkaa oikea tuomio, tehkää laupeus ja olkaa armahtavaiset kukin veljellenne,

Sak. 8:16

Näitä te tehkää: Puhukaa totta toinen toisellenne. Tuomitkaa porteissanne oikein, tuomitkaa rauhan tuomio.

Joh. 7:24

Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."

• Anonyymi

Ei tunneta Jeesusta.
      Yksi sinulta puuttuu; Jeesuksen sisäinen tuntemus ja sen mukana kaikki.

• Sehän vasta on tärkeä , kun Herra koskettaa minun sisäinen elämä , niin että tunnen HÄnet tunteilla. Voi mikä Hyvä olo se antaa. Säälin niitä jotka vaeltaa synninepäjumalisuudessa ja ei ole mikään todellinen tunteminen Jumalasta. Koska Hän ei tunnistaa itsesi mukaan syntisten kanssa. Vain Pyhiä ja Puhtaita Hän rakastaa !!!

• Anonyymi

Kateus on sairaus. Jos ei itse kykene synnittömyyteen, ei toisetkaan saisi. Synnittömyys tarkoittaa mielen kirkkautta ja myötätuntoa. Ja joskus pitää syntyä uudestaan - ylhäältä eli siis henkisesti. Yhtä kaikki, saman asian eri puolia. Voi sen sanoa niinkin että kannattaa yrittää olla vilpitön itselle ja muille. Muuta ei oikeastaan tarvi tehdäkään.

• Aamen Rakas !! Niin se on.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2937
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      46
      2844
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2629
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      338
      1694
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1074
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1051
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      917
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      772
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      760
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      43
      722
    Aihe