Onko isämeidänrukous loitsu? Siinähän pyydetään itselle esim jokapäiväistä leipää ja syntejä anteeksi.
Isä meidän rukous
36
500
Vastaukset
- Anonyymi
Isä meidän -rukous on Jeesuksen opettama rukous. Syntien anteeksipyytäminen on yhtä tärkeää kuin jokapäiväisen leivänkin pyytäminen. Isä meidän ilmaisee kristillisen uskomme. Ilman sitä ei ole kristillistä uskoa.
- Anonyymi
Ei sitä leipää anneta, se pitää tienata työllä. Tosin moni saa sen työtä tekemättäkin, yhteiskunta antaa leivän
Syntejä ei saa kukaan anteeksi.
Mitä kylvät sitä niität. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä leipää anneta, se pitää tienata työllä. Tosin moni saa sen työtä tekemättäkin, yhteiskunta antaa leivän
Mitä kylvät sitä niität.Eikö pidäkkään katsoa taivaan lintuja ja sitä miten Jumala pitää heidän tarpeistaan huolta, vaikka ne eivät kynnä, kylvä ja kokoa aittoihin?
- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Huomauttaisin, etä tuossa loitsussa uskonharhainen käskee (anna meille) luomaansa epäjumalaa.
Minulle "anna meille" tarkoittaa pyyntöä, Näin se luterilaisuudessa ymmärretään. Me emme käske Jumalaa. Vapaakirkoissa en ole kuullut koskaan tätä rukousta. Heidän rukouksensa on jotain käsittämätöntä mongerrusta ja saman sanan toistamista mitä Jeesuskin arvosteli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kylvät sitä niität.Leipää ei sen ajan maailmassa saanut aina työlläkään. Joten pyyntö on aiheellinen. Kristitty antaa anteeksi, koska hänellekin on anteeksi annettu.
Anonyymi kirjoitti:
Minulle "anna meille" tarkoittaa pyyntöä, Näin se luterilaisuudessa ymmärretään. Me emme käske Jumalaa. Vapaakirkoissa en ole kuullut koskaan tätä rukousta. Heidän rukouksensa on jotain käsittämätöntä mongerrusta ja saman sanan toistamista mitä Jeesuskin arvosteli.
Jos jumalharhainen pyytäisi, sanoisi hän 'antaisitko meille ', joten seliseli on ihan turhaa.
- Anonyymi
Näin juuri ja huomioitavaa on se, että Jeesus tavallaan kehottaa myös rukoilemaan joka päivä, sanoessaan; "Anna meille tänäpäivänä meidän jokapäiväinen leipämme".
Tämä yhteys on yhtälailla tärkeää, kuin jokapäiväisen leivän pyytäminen/ syöminen.
Aamen.
- Anonyymi
Kyse on maagisesta riitistä. Lukemalla ennalta määrätyt sanat yritetään vaikuttaa yliseen maailmaan ja saada sitä kautta itsellee hyvää.
Uskonto, magia ja taikausko ovat pitkälti päällekkäisiä uskomusjärjestelmiä. Uskovaiset yrittävät korostaa näiden uskomusjärjestelmien eroa, koska haluavat kuvitella, että uskonto tai ainakin heidän oma uskontonsa on jotain ihan muuta kuin magia tai taikausko, mutta ulkoapäin jyrkälle erolle ei ole perusteita. - Anonyymi
> Onko isämeidänrukous loitsu? Siinähän pyydetään itselle esim jokapäiväistä leipää ja syntejä anteeksi.
Rukous on yhtä paljon loitsu kuin tuo sinun tekstisi. - Anonyymi
Se on kuin abrakadabra
- Anonyymi
Isä meidä rukous on Jahven rukous, tuon uhrikulttijumalan, ja siltä rukoillaan, ettei tämä houkuttelisi pahaan.
- Anonyymi
Siinä myös pyydetään syntejä anteeksi, joka synti ei kuulu edes Jeesuksen opetukseen, ja wikipedian mukaan siinä näkyy sovitetun monta kohtaa Jeesuksen opetukseen yhdessä Paavalin syntiopin kanssa , vaikka näissä opeissa on täysin eri jumalatkin. Jeesus tapettiin juutalaisten uhrikulttijumala, Jahven, vastustamisesta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä myös pyydetään syntejä anteeksi, joka synti ei kuulu edes Jeesuksen opetukseen, ja wikipedian mukaan siinä näkyy sovitetun monta kohtaa Jeesuksen opetukseen yhdessä Paavalin syntiopin kanssa , vaikka näissä opeissa on täysin eri jumalatkin. Jeesus tapettiin juutalaisten uhrikulttijumala, Jahven, vastustamisesta
Jokainen tietää sydämessään olevansa syntinen jos on rehellinen. Sinä kuvittelet olevasi synnitön ja niinpä totuus pakenee sinusta. Olet sydämetön ja kova ihminen myös lähimmäisillesi. Sinulla ei ole helppoa. Otan osaa.
- Anonyymi
loitsu (1)
jonkin kaavan mukaan toistettu sanaketju, jolla on tarkoitus vaikuttaa tapahtumien kulkuun yliluonnollisesti. Jumala vaikuttaa yliluonnollisesti. - Anonyymi
Jeesuksen opettama rukous, sisältää kaiken tarpeellisen ihmiselle. Alun ylistysosio, Jumalan tahdon hyväksyminen, maallisten tarpeitten pyyntö, henkisten tarpeitten anominen, niiden seurausten hyväksyminen mielessään, pyyntö kiusauksista ja pahasta pääsystä ja lopun kunnioittava tunnustus Jumalan suuruudesta. Siinä on meille perus rukousmalli.
- Anonyymi
Mutta puhut juutalaisten uhrikulttijumala Jahvesta ja tämän tahdosta, jonka Jeesus sanoo olevan Saatana (Joh.8).
Jeesus opetti taivasten valtakunnan isästä, jonka valtakunta on Jeesuksen sanoin meissä, eikä siinä ole syntiä.
Siirtyessäsi juutalaisten syntien valtakuntaan, perkaat pois Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan.
Löytyy Jeesus Matt.13:33 ja Paavali, kun käskee perkaamasn pois 1.Kor.5:7. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta puhut juutalaisten uhrikulttijumala Jahvesta ja tämän tahdosta, jonka Jeesus sanoo olevan Saatana (Joh.8).
Jeesus opetti taivasten valtakunnan isästä, jonka valtakunta on Jeesuksen sanoin meissä, eikä siinä ole syntiä.
Siirtyessäsi juutalaisten syntien valtakuntaan, perkaat pois Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan.
Löytyy Jeesus Matt.13:33 ja Paavali, kun käskee perkaamasn pois 1.Kor.5:7.On kirjoittajien valetta, että Jeesus liittyisi rukoukseen, jossa anellaan Jumalaa saatamasta ihmistä kiusaukseen!
- Anonyymi
Kyllä on!
- Anonyymi
Hieno loitsu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hieno loitsu!
Ihana väkevä rukous, se on rukousta ja opetusta yhtä aikaa. Se muistuttaa mielestäni meitä armollisesti kymmenestä käskystä ja siitä, että ei me saada mitään ellei sitä anneta meille ylhäältä. Miljardit ja taas miljardit ovat rukoilleet Isä meidän rukouksen ja tulevat rukoilemaan tämän ihanan rukouksen. Kyllähän me voimme pollevasti kehuskella, että omalla työllä olen saanut mitä olen saanut, mutta jokaisen elämässä tulee ennemmin tai myöhemmin hetki ja aika, jolloin on otettava vastaan ainoastaan se, mitä annetaan tai ei anneta. On siis hyvä ymmärtää ajoissa , että kaikki on ylhäältä annettua ja armoa, olimme sitten kuinka voimakkaita ja aikaan saavia tahansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihana väkevä rukous, se on rukousta ja opetusta yhtä aikaa. Se muistuttaa mielestäni meitä armollisesti kymmenestä käskystä ja siitä, että ei me saada mitään ellei sitä anneta meille ylhäältä. Miljardit ja taas miljardit ovat rukoilleet Isä meidän rukouksen ja tulevat rukoilemaan tämän ihanan rukouksen. Kyllähän me voimme pollevasti kehuskella, että omalla työllä olen saanut mitä olen saanut, mutta jokaisen elämässä tulee ennemmin tai myöhemmin hetki ja aika, jolloin on otettava vastaan ainoastaan se, mitä annetaan tai ei anneta. On siis hyvä ymmärtää ajoissa , että kaikki on ylhäältä annettua ja armoa, olimme sitten kuinka voimakkaita ja aikaan saavia tahansa.
Kyllä kaikenlaisia loitsuja on luettu iät ja ajat!
Zimbzalabim! Oikein ihana!
- Anonyymi
Saarnaaja opettaa, että isämeidänrukouksen hokeminen ei kuulu kristityille:
https://youtu.be/lQ6Y1em-AGM- Anonyymi
Saarnaaja siis asettuu Jeesuksen sijalle, joka Itse antoi tämän rukouksen kristityille.
Weijo Lindroos. Jo ensimmäiset 15 sekuntia kertoivat hänestä oleellisen: hän kiisti Jeesuksen, Jumalan Pojan, omat sanat.
Enempää ei tarvinnut eksyttäjää kuunnella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saarnaaja siis asettuu Jeesuksen sijalle, joka Itse antoi tämän rukouksen kristityille.
Weijo Lindroos. Jo ensimmäiset 15 sekuntia kertoivat hänestä oleellisen: hän kiisti Jeesuksen, Jumalan Pojan, omat sanat.
Enempää ei tarvinnut eksyttäjää kuunnella.Helluntailaiset ovat aina vastustaneet Isä Meidän-rukousta. Miksi? Koska siinä annetaan kaiken pelastustyön ja vanhurskauden kunnia yksin Hänelle.
Helluntailaisuuden oppi on, että kunkin ihmisen tulee itse vanhurskauttaa itsensä, omilla valinnoillaan ja teoillaan itse luoda itsestään Kristuksen kaltainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset ovat aina vastustaneet Isä Meidän-rukousta. Miksi? Koska siinä annetaan kaiken pelastustyön ja vanhurskauden kunnia yksin Hänelle.
Helluntailaisuuden oppi on, että kunkin ihmisen tulee itse vanhurskauttaa itsensä, omilla valinnoillaan ja teoillaan itse luoda itsestään Kristuksen kaltainen.Minä en ole pitänyt helluntailaisia ja heidän lähipiiriään enää sen jälkeen kristittyinä kun tutustuin heihin. Uskovaisia he toki ovat. uskovathan nämä monenlaiseen hömppään. Kristittyjä he eivät ole. Tämän todistaa juuri Isä meidän -rukouksen puuttuminen. Jeesuksen opettama rukous ilmaisee aivan käytännössä mitä kristinusko on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enempää ei tarvinnut eksyttäjää kuunnella.Weijo Lindroos on harhaopettaja, uudelleenkastaja, eksyttäjä j n e...
Tällaiset ovat juuri niitä, joista Jeesus varoittaa;
"He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa." Matt. 23: 4.
- Anonyymi
Kristillinen rukous ja okkultistinen loitsu ovat kaksi eri asiaa.
Kristillisessä rukouksessa rukoilija kääntyy Raamatun Jumalan (Isä, Poika ja Pyhä Henki) puoleen ja esittää Hänelle asiansa, pyyntönsä, kiitoksensa, ylistyksensä. Rukousvastauksen antaja on Jumala, oman tahtonsa mukaan.
Loitsu on okkultismia, noituutta ja pakanuutta. Siinä ihminen, loitsun lausuja itse pyrkii sanoillaan saamaan näkymättömässä maailmassa aikaan toivomansa asian. Loitsu ei ole rukous.- Anonyymi
"Kristillinen rukous ja okkultistinen loitsu ovat kaksi eri asiaa."
loitsu (1)
jonkin kaavan mukaan toistettu sanaketju, jolla on tarkoitus vaikuttaa tapahtumien kulkuun yliluonnollisesti. Jumala vaikuttaa yliluonnollisesti.
Nimetty eri mutta käyttötarkoitus täysin sama. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kristillinen rukous ja okkultistinen loitsu ovat kaksi eri asiaa."
loitsu (1)
jonkin kaavan mukaan toistettu sanaketju, jolla on tarkoitus vaikuttaa tapahtumien kulkuun yliluonnollisesti. Jumala vaikuttaa yliluonnollisesti.
Nimetty eri mutta käyttötarkoitus täysin sama.Kristityllä on aina henkilökohtainen suhde Jumalaan. Jos lapsi pyytää isältään jotain, lukeeko hän tälle loitsun?
- Anonyymi
Nuo ovat vielä pientä meneppä telttakokoukseen siellä vasta loitsutaankin ja päälle kaatuillaan.
- Anonyymi
Seurasin rokkijuhlia ikkunastani, sielläkin horjuttiin ja kaatuiltiin aikalailla, huudettiin kimeasti ja raivoisasti kurkku suorana, vähän jo rupesi pelottamaan kivitalon sisälläkin, sillä niin kummalliselta ja uhkaavaltakin se väliin tuntui. Kyllähän siellä poliiseilla ja sairaan kuljetuksellakin välillä hommaa ilmaantui. No sitten erikseen se vielä jälkien siivous, huh huh, etten paremmin tuu ja sano.
Kyllä hengelliset juhlat on rauhan ja rakkauden esimerkillisiä tapahtumia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seurasin rokkijuhlia ikkunastani, sielläkin horjuttiin ja kaatuiltiin aikalailla, huudettiin kimeasti ja raivoisasti kurkku suorana, vähän jo rupesi pelottamaan kivitalon sisälläkin, sillä niin kummalliselta ja uhkaavaltakin se väliin tuntui. Kyllähän siellä poliiseilla ja sairaan kuljetuksellakin välillä hommaa ilmaantui. No sitten erikseen se vielä jälkien siivous, huh huh, etten paremmin tuu ja sano.
Kyllä hengelliset juhlat on rauhan ja rakkauden esimerkillisiä tapahtumia.Ei sillä ole mitään eroa kuka kaatuilee ainahan se typerää on.
- Anonyymi
Nukkuneen rukous monille vailla malttia. Valtit pelataan sitten omin käsin.
Lue tarkemmin. Koko rukous on yhteisrukous ” Isä m e i d ä n”….”meillle, meidän synttimme, meidän leipämme”…
- Anonyymi
Ei ole loitsu, vaan puhdas rukous. Voi hyvin!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803