Nytpä löytyi

Anonyymi-ap

29

474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja hyvin sopiikin.

• Anonyymi

Samanlaisia ällöjä kuin Sammallahti

• Niin, kuten oon sanonut ei rikkaudet tai statukset tee kestään tavista kummempaa. Se on vaan harhaa, että jonkun aseman saavuttaneet olisi ihmisinä jotenkin enemmän tai parempia, kuin muut vähemmän saavuttaneet.

Paremmuusharhat on ihmisten itse luomia, ihminen ne voi romuttaakin. Kaiken minkä keksiikin kilpailuttamiseen.

• Se on kuten nähty, rikas mies osti kaiken irtaimistonsa isolla rahalla ja statuksella ylpeillen, mutta pahus meni kuolemaan pian tämän investoinnin jälkeen ja muut tavikset ostivat hänen irtaimistonsa kirpputorilta jäämistönä, halvalla.

Tarinan opetus?

• Anonyymi

Pelkästään rikkaita ei voi näistä asenteista syyttää.

Jo pelkkä velkarahalla ostettu kaksio tekee joistain omasta mielestään parempia ihmisiä kun samassa taloyhtiössä asuvat vuokralaiset..

Ihminen saa pienimmänkin ylilyöntiaseman, niin jo kihahtaa kusi hattuun.

Harvassa on ne ihmisyyden valioyksilöt jotka ei tuolle ylimielisyyden tielle lähde.

• Anonyymi kirjoitti:

Jo pelkkä velkarahalla ostettu kaksio tekee joistain omasta mielestään parempia ihmisiä kun samassa taloyhtiössä asuvat vuokralaiset..

Harvassa on ne ihmisyyden valioyksilöt jotka ei tuolle ylimielisyyden tielle lähde.

Juu totta tuokin. Kusipäitä on maailmassa paljon. Raha raha.

• Parempia kuin muut, vain siinä että tilillä on enemmän fyffee ja saa sillä kaiken mitä ikinä haluaa. Mutta parempia ihmisinä, niin eihän se sitä todellakaan takaa. Ihmiset jotka ovat saaneet kaiken hyvän kärsimättä yhtään. Ei heillä ole nöyryyttä eikä empatiaa muita kohtaan. Narsismia ja ylpeyttä senkin edestä.

• mustasusi kirjoitti:

Parempia kuin muut, vain siinä että tilillä on enemmän fyffee ja saa sillä kaiken mitä ikinä haluaa. Mutta parempia ihmisinä, niin eihän se sitä todellakaan takaa. Ihmiset jotka ovat saaneet kaiken hyvän kärsimättä yhtään. Ei heillä ole nöyryyttä eikä empatiaa muita kohtaan. Narsismia ja ylpeyttä senkin edestä.

Yyym, usein niinkin. Elämä opettaa nöyräksi vasta vastoinkäymisien ja pysähdysten kautta. Jos nöyryys puuttuu, sataa paskaa niskaan lopulta enenevässä määrin. Ylpeys kostautuu.

• Anonyymi

"Niin, kuten oon sanonut ei rikkaudet tai statukset tee kestään tavista kummempaa. "

Olen eri mieltä rikas on rikas, eikä tavis. Rock-tähti on tähti, vaikka olisi ryypännyt kaikki rahansa, mutta silti puoli suomea tunnistaa hänet.

Muotoilisin lauseesi uudestaan: ei rikkaudet tai statukset tee kestään parempaa ihmistä.

• Anonyymi kirjoitti:

Olisipa kiva joskus tavata tällainen tapaus joita kuvailet.

Paljon liikkuu huhuja tällaisista ylpeistä omistusasujista, mutta en ole sellaisia tavannut.

Tosin tuon tyyppiset stereotypiat ovat aika yleisiä:

- kantasuomalaiset ajattelevat olevansa parempia kuin maahanmuuttajat
        - lukiolaiset ajattelevat olevansa parempia kuin amikset
        - työssäkäyvät ajattelevat olevansa arvokkaampia kuin työttömät
        - kasvissyöjät ajattelevat olevansa parempia kuin lihansyöjät.
        - normisti juojat ajattelevat olevansa parempia kuin alkoholistit

• Anonyymi kirjoitti:

"Niin, kuten oon sanonut ei rikkaudet tai statukset tee kestään tavista kummempaa. "

Olen eri mieltä rikas on rikas, eikä tavis. Rock-tähti on tähti, vaikka olisi ryypännyt kaikki rahansa, mutta silti puoli suomea tunnistaa hänet.

Muotoilisin lauseesi uudestaan: ei rikkaudet tai statukset tee kestään parempaa ihmistä.

No mulle kaikki on taviksia eli tavallisia ihmisiä eikä mua sokaise kenenkään tittelit tai statukset ajattelemaan, että se olis mitenkään muuta kuin tavallinen kuten minäkin. Korkeintaan hyvä onnisempi tai innostuneempi opiskelemaan ja hankkimaan itselleen jotain statusta, kun minä. Mutta yhä vain tavallinen ihminen kotkotuksineen ja mielenkiintoineen, kuten kaikki muutkin.

• Huitale kirjoitti:

No mulle kaikki on taviksia eli tavallisia ihmisiä eikä mua sokaise kenenkään tittelit tai statukset ajattelemaan, että se olis mitenkään muuta kuin tavallinen kuten minäkin. Korkeintaan hyvä onnisempi tai innostuneempi opiskelemaan ja hankkimaan itselleen jotain statusta, kun minä. Mutta yhä vain tavallinen ihminen kotkotuksineen ja mielenkiintoineen, kuten kaikki muutkin.

Multa puuttuu sellanen hypetys ja alemmuuskompleksisuus, jalustalle nosto menttaliteetti kokonaan. Siksi mä en ymmärräkkään näitä ihme tasojuttujakaan. Silkkaa keksittyä ihmisen kilpailuttamista töysin tekaistuin periaattein eli paskaa, johon ei tartte osallistua.

• Huitale
        Huitale kirjoitti:

Multa puuttuu sellanen hypetys ja alemmuuskompleksisuus, jalustalle nosto menttaliteetti kokonaan. Siksi mä en ymmärräkkään näitä ihme tasojuttujakaan. Silkkaa keksittyä ihmisen kilpailuttamista töysin tekaistuin periaattein eli paskaa, johon ei tartte osallistua.

Sauli Niinistökin on aivan tavallinen mies, ikämieskin jo. Eikä se hän presidenttiys tee hänestä itsestään sen epätavallisempaa ihmistä, kuin me muutkaan, se on vain hänen virkansa ja työnsä. Näkyvä ja vaikutusvaltainen sellainen. Kyllä hän silti on yhä vain tavallinen mies ja ihminen titteleistään huolimatta.

Yhtälailla tarjoisin Saulille perunamuusia ja lihapullaa, kun kodittomallekin sillanalla asujalle. Ihmisiä molemmat, kummallakin tulee nälkä ja ruoka maittaa, ovat vaan eri tilanteessa elämässään ja valinneet tai päätyneetkin eri asetelmiin. Osat voisi olla toisinkin, riippuu paljon lähtökohdistakin mistä ponnistaa ja minne yltää. Ihmisiä silti kumpikin. Tavallisia ihmisiä.

• Huitale kirjoitti:

Sauli Niinistökin on aivan tavallinen mies, ikämieskin jo. Eikä se hän presidenttiys tee hänestä itsestään sen epätavallisempaa ihmistä, kuin me muutkaan, se on vain hänen virkansa ja työnsä. Näkyvä ja vaikutusvaltainen sellainen. Kyllä hän silti on yhä vain tavallinen mies ja ihminen titteleistään huolimatta.

Yhtälailla tarjoisin Saulille perunamuusia ja lihapullaa, kun kodittomallekin sillanalla asujalle. Ihmisiä molemmat, kummallakin tulee nälkä ja ruoka maittaa, ovat vaan eri tilanteessa elämässään ja valinneet tai päätyneetkin eri asetelmiin. Osat voisi olla toisinkin, riippuu paljon lähtökohdistakin mistä ponnistaa ja minne yltää. Ihmisiä silti kumpikin. Tavallisia ihmisiä.

Ja usein paitsi ihan omaa ansiotaan, moni menestynyt ihminen saa taustatukea ja osuu kultasuoneen siinä määrin, että taustavoimat eli joukko jo vaikutusvaltaisia ihmisiä edistää ja vierittää jotain suojattiaan eteenpäin kohti menestystään. Hyvin harvoin menestys kyhätään tyhjästä ihan vain omin voimin ja ansioin. Kuka kenenkin suosiota nauttii ja saa, kuka ketäkin osaa oikeista naruista nykiä.

Moni nainen täälläkin puhuttu aihe, pääsee sängyn kautta laveampaan elämään kiinni. Ottaa varakkaan miehen järkisyin ja ratsastaa miehen suojattina itselleen pääomaa kahmien. Ja moni mies sen antaa suvereenisti tehdäkin.

• Huitale kirjoitti:

Juu totta tuokin. Kusipäitä on maailmassa paljon. Raha raha.

Jep. Joillakin kilahtaa maine ja rikastuminen hattuun. Elton John sanoo muistelmissaan, että hänelläkin kilahti hattuun se, kun hän rupesi rikastumaan ja saamaan kuuluisuutta ja mitä rikkaammaksi ja kuuluisammaksi hän tuli. Sitä luulee, että kuuluisana ja rikkaana voi tehdä ja sanoa mitä vain, jopa törkeyksiä koska on varaa, mutta ei se ihan niin mene. Onneksi ainakin Elton ajan saatossa alkoi ymmärtää tuon ja varsinkin sen jälkeen, kun pääsi eroon huumeista ja alkoholista. Jotkut taas ei tunnu ymmärtävän koskaan.

Mutta typeryyksien laukomiseen ja tekemiseen ei aina tarvita edes rikkauksia. Jotkut oikeuttavat sanomisensa esim. sananvapauteen vedoten, jopa rasistiset tai muuten syrjivät kommentit.

• Norppa83 kirjoitti:

Jep. Joillakin kilahtaa maine ja rikastuminen hattuun. Elton John sanoo muistelmissaan, että hänelläkin kilahti hattuun se, kun hän rupesi rikastumaan ja saamaan kuuluisuutta ja mitä rikkaammaksi ja kuuluisammaksi hän tuli. Sitä luulee, että kuuluisana ja rikkaana voi tehdä ja sanoa mitä vain, jopa törkeyksiä koska on varaa, mutta ei se ihan niin mene. Onneksi ainakin Elton ajan saatossa alkoi ymmärtää tuon ja varsinkin sen jälkeen, kun pääsi eroon huumeista ja alkoholista. Jotkut taas ei tunnu ymmärtävän koskaan.

Mutta typeryyksien laukomiseen ja tekemiseen ei aina tarvita edes rikkauksia. Jotkut oikeuttavat sanomisensa esim. sananvapauteen vedoten, jopa rasistiset tai muuten syrjivät kommentit.

Nojuu, ihmiset on... Ihmisiä. Aina niin viisaita tyhmyyksissäänkin, myös minä.

• Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

Sinäpä sen sanoit. Peruselintoiminnoiltaan jokainen syö ja paskantaa ja kantaa elämän vaivat.

Monissa muissa asioissa on kyllä eroja.

Peruselämänarvo kuuluu kuitenkin kaikille, ominaisuuksista riippumatta.

Tätä ei itseään ominaisuuksiensa ja omistuksiensa vuoksi arvohenkilönä pitävä tyyppi suostu myöntämään.

• Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

Olisipa kiva joskus tavata tällainen tapaus joita kuvailet.

Paljon liikkuu huhuja tällaisista ylpeistä omistusasujista, mutta en ole sellaisia tavannut.

Tosin tuon tyyppiset stereotypiat ovat aika yleisiä:

- kantasuomalaiset ajattelevat olevansa parempia kuin maahanmuuttajat
        - lukiolaiset ajattelevat olevansa parempia kuin amikset
        - työssäkäyvät ajattelevat olevansa arvokkaampia kuin työttömät
        - kasvissyöjät ajattelevat olevansa parempia kuin lihansyöjät.
        - normisti juojat ajattelevat olevansa parempia kuin alkoholistit

Ehkä se asenne johtuu omasta henkilöstä. Ehkä oot niin tavis ettei sulle nokiteta eikä koiteta kyykyttää.

Tai jos oot jogahippi, niin ei ne kehtaa, kun ne pelkää, että kiistät niitten aitouden..😆

• Anonyymi kirjoitti:

Sinäpä sen sanoit. Peruselintoiminnoiltaan jokainen syö ja paskantaa ja kantaa elämän vaivat.

Monissa muissa asioissa on kyllä eroja.

Peruselämänarvo kuuluu kuitenkin kaikille, ominaisuuksista riippumatta.

Tätä ei itseään ominaisuuksiensa ja omistuksiensa vuoksi arvohenkilönä pitävä tyyppi suostu myöntämään.

Juu, ja minä taas en suostu myöntämään kellekkään mitään ylimys kruunua asemansa takia. Yhtäläinen ihminen kun minäkin. Pitäköön itseään muita parempana vaan, omapa on harhansa. 😄

• Huitale kirjoitti:

Nojuu, ihmiset on... Ihmisiä. Aina niin viisaita tyhmyyksissäänkin, myös minä.

Kai sitä on itsekin tullut sanottua jotain typerää. Ja mitä sananvapauteen tulee, niin musta ei sananvapauden nojalla saa sanoa ihan mitä tahansa, ei ainakaan sellaista mikä loukkaa toisen ihmisoikeuksia.

• Norppa83 kirjoitti:

Kai sitä on itsekin tullut sanottua jotain typerää. Ja mitä sananvapauteen tulee, niin musta ei sananvapauden nojalla saa sanoa ihan mitä tahansa, ei ainakaan sellaista mikä loukkaa toisen ihmisoikeuksia.

Osittain samaa mieltä, osittain en. Kaikesta ei myöskään tartte loukkaantua, vaan voi myös miettiä oisko puolet toisen näkemyksestä jopa tottakin.

• Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

Juu, ja minä taas en suostu myöntämään kellekkään mitään ylimys kruunua asemansa takia. Yhtäläinen ihminen kun minäkin. Pitäköön itseään muita parempana vaan, omapa on harhansa. 😄

Niin on aika rumaksi tekevä harha, oksettavaa.

Sama, kun ensiasunnon velaksi ostanut pienipalkkainen tavis alkaa kyttään säälivästi ja vähätellen itseään vanhempaa saman talon vuokralaista. Todella noloa. Mieti nyt, joku halpa yksiö tai kaksio joka vaan takaa äänioikeuden taloyhtiön hallituksessa..siinä on valtaa!!

Täytyisi edes käsittää, että hankkisi edes sen 10 miljoonaavtai koko kivitalon, jos haluaa sillä rahalla vähääkään egoilla.

Sekin on aika pieni summa maailmantaloudessa, en sillä ite leuhkisi vielä.

Jos olisi 100 miljoonaa, niin sit voisin jo alkaa🤣

• Anonyymi kirjoitti:

Niin on aika rumaksi tekevä harha, oksettavaa.

Sama, kun ensiasunnon velaksi ostanut pienipalkkainen tavis alkaa kyttään säälivästi ja vähätellen itseään vanhempaa saman talon vuokralaista. Todella noloa. Mieti nyt, joku halpa yksiö tai kaksio joka vaan takaa äänioikeuden taloyhtiön hallituksessa..siinä on valtaa!!

Täytyisi edes käsittää, että hankkisi edes sen 10 miljoonaavtai koko kivitalon, jos haluaa sillä rahalla vähääkään egoilla.

Sekin on aika pieni summa maailmantaloudessa, en sillä ite leuhkisi vielä.

Jos olisi 100 miljoonaa, niin sit voisin jo alkaa🤣

No näitä on aina. Velkarahalla ostamisessa ei nyt muutenkaan ole mitään leuhkimista, jos ei ole millään perinnöilläkään tai syliin tippuneilla. Jos raapii kynnet veressä tyhjästä impeuriumin, sitten voi jo vähän nostaa leukaa. 😂

• Anonyymi

Petteri-poju vissiin käynyt kierroksilla :D mutta mitä tarkoittaa "ränttääjä"?

• Anonyymi

Mulle tulee white trashista mieleen aina Katie Price.

• Anonyymi

Nyt olisi kerrankin oikea paikka jota boikotoida, juokoot mehunsa itse.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Kyllä täytyy olls rikkaitten perseennuolija tai varsin kovasti nousukasasenteinen, jos noita mehuja edes on harkinnut, sen verran tyyriitä ovat.

V..tu lidlissä mehulitra maksaa 39 c eikä ketään järkevää ihmistä liikuta mistä hanasta ne vitamiinit valuu.

Ite kun luin tuosta, niin en ollut uskoa silmiäni, että sillä pääsi rikastumaan.

• Kirjoitustensa perusteella ovat kusipäitä kummatkin, mutta eivät tietenkään ole englanninkielisen määritelmän mukaista "White Trash", mikä on varattu aivan erilaisen tuloluokan kusipäille.

• Anonyymi

Mut nehän just onkin kuuminta muotia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      5006
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2279
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      2154
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      222
      2153
    5. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      217
      1362
    6. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      18
      1198
    7. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      966
    8. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      47
      943
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      887
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      869
    Aihe