Katsaus Leif Andersenin kirjaan: Rukoilinko riittävästi.

Anonyymi-ap

Suosittelen kirjaa kaikille, siinä on tervettä Raamatullista ajatusta.

Rukous on luottamusta Jumalaan, ei niin, että tapahtuisi se, mitä minä pyydän Häntä tekemään, vaan että hän tekee tahtonsa mukaan, joka on hyvä silloinkin, kun en voi sitä ymmärtää, enkä käsittää.

Voit ajatella Jobin kohtaloa, kun Jumala salli hänen joutua koetukseen, jota ei haluaisi kenenkään joutua kohtaamaan. Kaikki omaisuus otettiin pois ja kaikki lapset otettiin pois. Lapsen menettäminen jättää ihmiseen elinikäisen surun, joka ei koskaan poistu. Toiset lapset eivät voi poistaa sitä surua elinaikana.

Voit ajatella Paavalin kohtaloa, millaisia vaikeuksia ja vastuksia hän joutui kokemaan, jotka Jumala myös salli hänelle ja vaikka Paavali pyysi Jumalaa vapauttamaan hänet ’saatanan enkelin rusikoinnista’, Jumala ei suostunut siihen, vaan ilmoitti, että minun armossani on sinulle kylliksi. (2 Kor 11:23-25 ja 2Kor 12:7-8)

Luovuta rukouksesi siis Jumalalle kokonaan, suostu siihen mitä Hän tekee, vaikka se toisi elämääsi surua ja kärsimystä ja koettelemuksia. Muista, että Jumalan paras meille on eräänä päivänä antaa meidät kuolemalle, jolloin pääsemme pois tästä kärsimyksen maasta odottamaan parempaa.

Kolme Danielin ystävää eivät tienneet, mitä Jumala aikoo tehdä, kun heidät heitettiin tuliseen pätsiin, mutta he luottivat Jumalaan, että vaikka he palaisivat kuoliaaksi, he ovat turvassa silloinkin. He eivät luopuneet uskostaan, vaikka hinta olisi kuolema.

Jumalan kieltävän vastauksen ja Jumalan hyvyyden yhdistää Room 8:28 ’Me tiedämme, että kaikki koituu niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa ja jotka hän on suunnitelmiensa mukaan kutsunut omikseen.’

Jeesus myös ilmoitti sen, paljonko uskoa rukoukseen tarvitaan; Matt 17:19-20 eli sinapinsiemenen verran, jota vertausta käytetään kaikkein pienimmästä, vähäisimmästä. Eli uskoa tarvitaan vain sen verran, että haluaa tuoda rukouksensa Jeesukselle, Jumalalle ja Pyhälle Hengelle. Me saamme myös sen, mikä on Jumalan tahto 1 Joh 5:14-15. Harvoin me osaamme sitä edes täsmällisti tietää, kun rukoilemme. Aina ei siis sairaus parane, aina ei kuolema väisty, aina ei meidän vaikeutemme väisty; mutta Jumalan tahto on aina hyvä, vaikka emme sitä kärsimyksissämme, sairauden koetuksissa ja muissa elämän vaikeuksissa ja ahdingossa ymmärräkkään.

Me voimme pyytää myös kaikkea, mitä toivomme, sillä Jumala kyllä tietää, mikä on meille Jumalan paras. Kunhan vain jätämme asiamme Jumalan tahdon alaisuuteen. Jumala tietää, että kaikki, mitä toivomme elämässä, ei ole meidän parhaaksemme.

Sanoessaan: ’Minä olen elämän leipä’ Jeesus tarkoittaa: ’Minä riitän sinulle. Jos sinulla on minut, sinulla on kaikki, vaikka suret ja kaipaat ja itket. Jos sinulla on minut, sinulla on kuitenkin elämä, tärkein elämä. Mutta ellei sinulla ole minua, sinulla ei ole mitään, vaikka elämäsi on täynnä iloa ja tyydytystä ja täyttyneitä toiveita. Ellei sinulla ole minua, sinulla ei ole mitään, sillä silloin sinulla ei ole aitoa taivaan leipää, joka antaa ikuisen elämän.’

Voinko todella elää sen mukaan, että Jeesus sanoo ikuista elämää tärkeämmäksi kuin tämä elämä? Voinko elää sen mukaan, ettei tärkeintä elämässä ole elämä, ei hengissä säilyminen, ei elämän laatu?

Osaanko elää huolehtimatta, kun tiedän, että Jumala on Isämme? Jeesus antoi uhrin meidän edestämme, jotta me voisimme elää vapaana, koska rakastava Isä pitää meistä huolta.

5

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rukous on lepoa ja yhteyttä Jumalan kanssa.

      Minä saa Jeesuksen tähden lähestyä Jumalaa ja kertoa hänelle kaikki, mitä sydämelläni on.

      Saan jättää itseni, pyyntöni ja huoleni ja murheeni Jumalalle ja tietää, että hän on luvannut pitää minusta huolta elämässä ja kuolemassa.

    • Anonyymi

      Tuo kirjan sanoma eli juuri se Raamatun sanoma rukouksesta vetää menestysteologian julistajilta maton jalkojen alta ja he putoavat kovalle kivikolle valheellisten lupaustensa kanssa.

      Ei Jumala ole missään Raamatussa luvannut meille helppoa elämää.

      2. Kor. 12:10
      Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.
      2. Kor. 6:4
      vaan kaikessa me osoittaudumme Jumalan palvelijoiksi: suuressa kärsivällisyydessä, vaivoissa, hädissä, ahdistuksissa
      2. Kor. 4:17
      Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti,
      2. Kor. 1:4
      joka lohduttaa meitä kaikessa ahdistuksessamme, että me sillä lohdutuksella, jolla Jumala meitä itseämme lohduttaa, voisimme lohduttaa niitä, jotka kaikkinaisessa ahdistuksessa ovat.
      Room. 12:12
      Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.
      Room. 5:3
      Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
      Room. 8:35
      Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
      Ap. t. 14:22
      ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan"
      Joh. 16:33
      Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."

    • Anonyymi

      Meidän on tunnettava koko Raamatun sanoma ymmärtääksemme, mitä Jumalan Pyhä Hennki oikeasti tarkoittaa kaikella sillä opetuksella, mitä Raamattu sisältää.

      Emme vain voi ottaa irrallisia Raamatun yksittäisiä jakeita ja tehdä niistä oppia!

      On luettava ja tutkittava ahkerasti Raamatun sanaa, jotta oppisimme tuntemaan Jeesuksen ja Jumalan todellisen tahdon.

      Tuo aloittajan suosittelema kirja on hyvä apu rukoukseen.

    • Anonyymi

      Isä meidän... On ainoa sellaisenaan ja jokaiselle sama julkisesti.
      Ei mulla muuta

    • Anonyymi

      3.9.2023
      Isä Meidän rukous on hyvä Jeesuksen opettama rukous. Siinä Jeesus opettaa meille Jumalan periaatteita ja huolenpitoa.

      'Tulkoon sinun valtakuntasi' Hän on luvannut sen ja siinä lupauksessa me saamme pysyä ja sitä myös rukoilla tapahtuvaksi. Emme tiedä, milloin aika on, mutta se tulee.

      'Tapahtukoon sinun tahtosi' Tästähän rukouksessa juuri on kysymys, ei meidän tahdostamme, vaan Taivaallisen Isän tahdosta.

      'Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme' Sitä me todella saamme pyytää ihan jokaiselle ihmiselle maan päällä.

      'Anna meille meidän velkamme anteeksi, (syntimme) niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme.' Kuinka monta kertaa Jeesus käskikään antaa anteeksi niille, jotka tekevät pahaa meille? Kuinka paljon armollisempi on Jumala, jonka luokse saamme aina mennä, kun olemme tehneet väärin ja rikkoneet lähimmäistämme ja Jumalaa vastaan.

      'Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta,' Meidän oma lihallinen luontomme kyllä meitä houkuttelee monin tavoin vääriin asioihin ja joskus toisetkin saattavat houkutella ja kaiken takana on vielä tuo Jumalan vastustaja. Paha ajatus ei ole vielä sanoja tai teko, kumpa osaisimme erottaa oikean ja väärän toisistaan ja vastustaa pahaa.

      'sillä sinun on valtakunta, ja voima ja kunnia iankaikkisesti' Alussa julistettiin Jumalan nimi pyhitetyksi ja lopussa vielä todetaan, että hän on ainoa Jumala, jonka on kaikki, mitä maailmankaikkeudessa on ja hänellä on voima pitää kaikkea yllä ja huolehtia kaikesta niin, että lopulta Jumalan täydellinen tahto täyttyy ja häntä ainoaa todellista Jumalaa me saamme kunnioittaa ja siihen littyy kiitos ja ylistys. Iankaikkisuus on todellisuutta, se on loppupäätelmä tuossa rukouksessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      311
      2814
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2193
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      82
      1643
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      188
      1530
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1335
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      54
      1231
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1094
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      20
      1092
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe