Onko sinulla henkilökohtaista suhdetta Jumalaan.

Anonyymi-ap

Tällä palstalla ortodoksit tuntuvat aina vetoavan kirkkonsa oppiin ja siihen mitä kirkonisät sanovat. Mutta jokaisella tulee olla henkilökohtainen suhde Jumalaan. Ja siihen on ainoastaan yksi välimies.

Jeesus sanoi: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani" (Johanneksen evankeliumi 14:6). Siksi ei ole mitään muuta tietä pelastukseen, kuin tämä Raamatun ilmoittama tie.

24

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nimenomaan - me ortodoksit vetoamme Kirkon uskoon siten kuin se on Pyhän Hengen vaikutuksesta esitetty ja määritelty Pyhissä Kirjoituksissa ja "joka pyhille on kertakaikkisesti annettu" apostolien ja heidän seuraajiensa välityksellä. Meidän Herramme ja Jumalamme Jeesus Kristus on kaiken alku ja kulmakivi, ja Häntä meidän tulee myös seurata sekä yksittäin että yhdessä seurakuntana. Jos me emme vetoaisi Kirkon apostoliseen oppiin emmekä eläisi "keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa", me kieltäisimme Herran eikä Hänen sanansa pysyisi meissä.

      Jos me olemme yhtä Kristuksen Jeesuksen kanssa, me olemme myös yhtä kaikkien sisariemme ja veljiemme kanssa, ja jos me rakastamme Jumalaa, niin totta kai meillä on myös suhde kaikkiin muihin Jumalan perheen jäseniin.

    • Anonyymi

      Paavali kirjoittaa puolestaan YLÖSNOUSSEEN JEESUKSEN KRISTUKSEN kehotuksesta:

      "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."

      Siis: MAAILMAN, ei yksittäisiä ihmisiä erikseen, yksi kerrallaan ripotellen, vaan MAAILMAN.

      Eikä missään kohtaan koskaan Paavali mainitse mitään "henkilökohtaista suhdetta" Jumalaan.

      • Anonyymi

        Minulla on henkilökohtainen suhde Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on henkilökohtainen suhde Jumalaan.

        Hellanduudeli sentään, niin sitä pitää! :D


      • Anonyymi

        Gal 1:11-24

        Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen. Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle (1:11-12).

        Paavalin julistama evankeliumi ei ollut ihmismielen luomus eikä ihmismielen mukainen. Hän ei ollut myöskään väärien profeettojen kaltainen, jotka julistivat oman päänsä mukaan (Hes 13:3). Hänelle evankeliumia ei ollut yksikään ihminen opettanut. Jeesus Kristus itse oli evankeliumin sisältö ja hän oli antanut sen Paavalille julistettavaksi kaikessa maailmassa.

        Paavali oli saanut juutalaisen rabbin koulutuksen. Siksi hänen korkeimpana johtotähtenään olivat olleet arvostettujen juutalaisten oppineiden selitykset ja suullinen perimätieto. Kristuksen kohtaaminen mullisti täysin tässäkin suhteessa hänen ajattelunsa ja elämänsä. Hän ei ollut enää sidoksissa yhdenkään oppineen sanoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gal 1:11-24

        Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen. Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle (1:11-12).

        Paavalin julistama evankeliumi ei ollut ihmismielen luomus eikä ihmismielen mukainen. Hän ei ollut myöskään väärien profeettojen kaltainen, jotka julistivat oman päänsä mukaan (Hes 13:3). Hänelle evankeliumia ei ollut yksikään ihminen opettanut. Jeesus Kristus itse oli evankeliumin sisältö ja hän oli antanut sen Paavalille julistettavaksi kaikessa maailmassa.

        Paavali oli saanut juutalaisen rabbin koulutuksen. Siksi hänen korkeimpana johtotähtenään olivat olleet arvostettujen juutalaisten oppineiden selitykset ja suullinen perimätieto. Kristuksen kohtaaminen mullisti täysin tässäkin suhteessa hänen ajattelunsa ja elämänsä. Hän ei ollut enää sidoksissa yhdenkään oppineen sanoihin.

        Ja tuo vapaus entisistä siteistä persustui tähän ilmestykseen:

        "Jumala oli Kristukskessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."

        Ja tälle Paavalin julistamalle evankeliumille yllättävän moni "henkilökohtaisen jumalasuhteen omaava" on jokseenkin allerginen. Ikään kuin TUO olisi jotenkin heidän jumalasuhteestaan pois. Go figure...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gal 1:11-24

        Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen. Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle (1:11-12).

        Paavalin julistama evankeliumi ei ollut ihmismielen luomus eikä ihmismielen mukainen. Hän ei ollut myöskään väärien profeettojen kaltainen, jotka julistivat oman päänsä mukaan (Hes 13:3). Hänelle evankeliumia ei ollut yksikään ihminen opettanut. Jeesus Kristus itse oli evankeliumin sisältö ja hän oli antanut sen Paavalille julistettavaksi kaikessa maailmassa.

        Paavali oli saanut juutalaisen rabbin koulutuksen. Siksi hänen korkeimpana johtotähtenään olivat olleet arvostettujen juutalaisten oppineiden selitykset ja suullinen perimätieto. Kristuksen kohtaaminen mullisti täysin tässäkin suhteessa hänen ajattelunsa ja elämänsä. Hän ei ollut enää sidoksissa yhdenkään oppineen sanoihin.

        Paavali oli sidoksissa juutalaisuuden ja pakanauskontojen uhrioppeihin ja omaan mielikuvitukseensa. Kääntymyksensä jälkeen, kuten itse kertoo, hän matkusti Arabiaan kolmeksi vuodeksi eikä Jerusalemiin tapaamaan apostoleja ja muita Jeesukseen uskovia, jotka olivat vuosia Jeesuksen kanssa eläneet ja suoraan kuulleet hänen opetuksiaan.

        Paavalilla oli oma oppinsa ja Jeesuksella omansa, ja tietenkin kirkko valitsi Paavalin opin ensisijaisesti ja uskonpuhdistus tuota suuntausta vielä vahvisti. Jeesus opetti rakkauden evankeliumia, Paavali taas osaltaan kauhistuttavaa ja järjetöntä uhrioppia, jonka jäljet ovat historiassa nähtävissä.


    • Anonyymi

      On.

    • Anonyymi

      miten katolilaiset jotk arukoilevat mariaa voivat olla suhteessa haneen ...entas daavidiin ,,tai aabrahamiin

    • Anonyymi

      mainitse kaikki papit jotk arukoilevat vainaja henkia ja kysy onko tailla suhde naihin henkiin vai ovatko ne kuollaita

    • Anonyymi

      ne jotka rukoilevat hautaus mailla ekumenisesti mariaa.......niin onko teilla suhde mariaan milla tavalla ,,,,,menetteko jumalan luokse hanen kautaan maan alta vai

    • Anonyymi

      niin etta kristityt ovat ottaneet tavakseen rakentaa kirkkoja jarukoilla mariaaa eika tallasia tapoja ...paavalin seurakunta tunnusta kristilliseski ..vapaus kylla on ...rakentaa tehda vaikka mita ....

    • Anonyymi

      historian saatossa kristityt ovat nakojaan tehneet ties mita ,,,,,,,,,,jota ei ole erityisesti mainittu raamatussa,,,,,,,eika kaskyissa ...ovatko nama kaikki syntia vai ei ..vai onko teilla vapaus ......asioissa ja mihinka asti.......miten lahetys kaskya pitaisi /////nykyaan noudattaa ....ja muista etta kaikki eivat ole paavaleita kutsultaan seurakunassa non koskeeko lahetys ...kasky .....kaikkia ,,,,,,vai ,,,ei niin ,,,ot atama koska tama tuntuu niin hyvalta etta varmaan on jumala takana mutta ala ...vaan nae vaivaa tassa koska se ei sinua miellyt aniin ,,,,jumala laitetaan samaan ,,,,,etta ei hantakaan ja nain ollen me olemme taas kerran taalla .....jossain ..eksyksissa ,,,

    • Anonyymi

      anteeksi vaan......olen kristitty langennut pois ...asemastani kristuksessa enk avaella uutena luomuksena ,,,,,enka katso jeesukseen vaan maailman sota koneistoon ,,,j akuuntelen valheita .....no miten voit kysya onko minulla suhde jumalaan jos katson synteihini enka ,,,kristukseen ollenkaan ja muista kuka han ,,on edes siis raamatussa.....no kerropa minulle kuka on raamatun kristus ja mista hanet tunnistat ,,,,han on sinun ,,syntiesi sovitus ..marttyyri seurakunta ei tarvitse ....kasikirjoituksia ,,,,,,,,mitenpain ......lapset kastetaan paa edella vai varpaat teologisia opuksia joten elkaa vieko niita alueille missa pitaa kuolla uskon puolesta ..

    • Anonyymi

      todellisia jarjen jattilaisa nama teologit jotka tanaan opettivat mistakohan he ovat valmistuneet ..ja kauan ..meni

    • Anonyymi

      Henkilökohtainen suhde tulee herätyskristillisyydestä. Ja se on luontevinta, kun omassa taustassa ja kasvatuksessa on saanut kuulua herätyskristilliseen yhteisöön. Yksin on aika vaikea tulla henkilökohtaisen vakaumuksen omaavaksi. Onko joku kulkenut tämän yksinäisen tien herätyskristilliseksi ja löytänyt myös oman yhteisön?

    • Anonyymi

      Kyllä usko on aina henkilökohtaista, se ei koskaan ole kollektiivista. Taivasten valtakunta on ihmisessä itsessään, niin kuin Kristus sen raamatussa ilmaisee. Seurakunta on jaettua elämää muiden samanhenkisten kaa, mutta varoitus, saatana on usenkin sielä missä on paljon ihmisiä. Saatana on kiusaaja, ollut sitä alusta asti. Joka ei Kristusta löydä sisimmästään ei ole Kristuksen oma, kaikki on silloin ulkoa opittua matkimista.

    • Anonyymi

      Hyvin kommemtoitu herätyskristillistä kommenttia. Usko itsessään on kaiken ydin, siis Jeesus Kristus henkilökohtaisessa uskossa.

    • Anonyymi

      On minulla aina ollut. Mitä se sinulle kuuluu

    • Anonyymi

      Ortodoksit pitävät kirkkoisiään lähes Jumalina mitä he eivät todellakaan ole, koska ovat epätäydellisiä aivan yhtä syntisiä kuin koko ihmiskuntakin. He eivät valitettavasti ole yhtään sen parempia ihmisinä kuin muutkaan kuolevaiset vaikka heitä kutsutaan hienoilla kirkollidillacarvonimillä, joka sekin on vastoin mitä Raamattu opettaa.
      Jotenkin tuntuu että kirkkoisien sanoilla ortodoksisessa maailmassa on enemmän painoarvoa kuin Raamatun teksteillä. Tätä ihmettelen kyllä.
      Ja sitten suuren naapurimaamme ortodoksikirkon johtava patriarkka hyväksyy täysin julkisuudessa usein oman maan valtionsa puolesta oikeutuksen meneillään olevalle sodalle.
      Eli hän hyväksyy sodan ja kaiken väkivallan ja siviilien kuolemat. Kuinka uskonto voi tehdä tuollaista, joka rikkoo räikeästi kaikkea lähimmäisen rakastamiseen kuuluvia perustotuuksia, jotka itse Jeesus sanoi.

      • Anonyymi

        Ei kannattais yleistää-
        Mistä kummasta tiedät, mitä "rivi-ortodoksit" tykkää?

        Kauhee väite, että "hyväksyy sodan ja kaiken väkivallan ja siviilien kuolemat. Kuinka uskonto voi tehdä tuollaista, joka rikkoo räikeästi kaikkea lähimmäisen rakastamiseen kuuluvia perustotuuksia, jotka itse Jeesus sanoi."

        Mitä kummaa väittelet???

        Ei tavan ortodoksi hyväksy ollenkaan Kirillin ja Putinin hommia!!

        Ei me mahdeta mitään, että jotkut "ortodoksi" tyypit ovat tällaisiä!

        EI USKONTO hyväksy sellaista, - mitä häikkää sinulla on, kun rupeet väittämään selaista?


      • Anonyymi

        Kirkko hyötyi Neuvostoliiton romahduksesta, sillä nyt sitä ei enää vainottu vaan päinvastoin se alkoi saada valtavia verohelpotuksia. Kirkko sai myydä 90-luvulla alkoholia, tupakkaa ja jopa öljyä vero- ja tullivapaasti. Voitot laskettiin sadoissa miljoonissa dollareissa ja nykyisestä patriarkka Kirillistäkin tuli upporikas. Tuskin tällaista tapahtuu muualla kun venäjällä, korruption ja saatanan valtakunnassa.


    • Anonyymi

      Uskonopin sorvaaminen on filosofista ajattelua, koettelua ja sen opponointia ja se on kaukana käytännön elämästä. Filosofi on filosofi ja uskova on uskova, Ehkä kannattaisi ajatella tätä näinkin.

      • Anonyymi

        Filosofi voi ihan hyvin olla uskova, jos osaa filofioida tarpeeksi viisaasti.
        Uskovainen voi ihanhyvin olla filosofi, - kuten meikkä.
        Meikkä uskovainen-filosofi ajattelee näin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe