JUMALAN LIITTO IHMISTEN JA ELÄINTEN KANSSA
1.Mooseksen kirja:
9:8 Ja Jumala puhui Nooalle ja hänen pojillensa, jotka olivat hänen kanssansa, sanoen:
9:9 "Katso, minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa
9:10 ja kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka luonanne ovat, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien metsäeläinten kanssa, jotka luonanne ovat, kaikkien kanssa, jotka arkista lähtivät, kaikkien maan eläinten kanssa.
9:11 Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele."
9:12 Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat:
9:13 minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä.
9:14 Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä,
9:15 muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa.
9:16 Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on."
9:17 Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on".
SATEENKAARIOPPI
37
1044
Vastaukset
- Anonyymi
Jumala antoi ihmisille tehtävän viljellä ja varjella luomakuntaa. Vedenpaisumuksen jälkeen taivaalla näkynyt sateenkaari oli merkkinä Jumalan liitosta ihmisten kanssa, jossa oli lupaus, että Jumala ei hävittäisi ihmiskuntaa. Jotkut ovat ottaneet sateenkaaren symboliksi aivan toisenlaisiin touhuihin. Sekin tavallaan todistaa, he ovat ottaneet Jumalan aseman itselleen.
- Anonyymi
Kristityillä olisi ollut VELVOLLISUUS PUOLUSTAA sateenkaarta Jumalan merkkinä liitostaan ihmisten kanssa, eikä noin vain helposti luovuttaa sitä pois, ja alkaa vihaamaan, häpäisemään ja polkemaan sitä jalkojensa alle!
Tapahtuisiko sama ristin kanssa?
Oletan joidenkin homojen pitävän ristiriipuksia kaulassaan, joten siitä vain poistamaan ristit kirkkojen katoilta homoutta mainostavina! Ja löytyyhän uskovaisten joukosta paljon piilohomoja, kulissi-avioliittoineen!!!
- Anonyymi
Oiskohan aika polttaa vanha testamentti ja siirtyä uuteen testamenttiin joka antaa armoa ja suvaitsevaisuutta.
- Anonyymi
Myös Uudessa Testamentissä tulee esiin homoseksuaalisen käyttäytymisen synnillisyys. Myös muut synnit tulevat esiin eronneiden vihkimisestä lähtien. Mutta erittäin hyvin tulee esiin syntien anteeksisaamisen mahdollisuuus.
- Anonyymi
Kerro tuo Päivi Räsäselle ja hänen kannattajilleen, jotka häpäisevät JUMALAN LIITTOA JA SEN MERKKIÄ!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös Uudessa Testamentissä tulee esiin homoseksuaalisen käyttäytymisen synnillisyys. Myös muut synnit tulevat esiin eronneiden vihkimisestä lähtien. Mutta erittäin hyvin tulee esiin syntien anteeksisaamisen mahdollisuuus.
"Myös Uudessa Testamentissä tulee esiin homoseksuaalisen käyttäytymisen synnillisyys."
Kerro jae/jakeet, joissa sen synnillisyys tulee esille!
Synnillisyys?
Johanneksen evankeliumi:
13:23 Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten.
Johanneksen evankeliumi:
19:26 Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"
Johanneksen evankeliumi:
21:7 Silloin se opetuslapsi, jota Jeesus rakasti, sanoi Pietarille: "Se on Herra". Kun Simon Pietari kuuli, että se oli Herra, vyötti hän vaippansa ympärilleen, sillä hän oli ilman vaatteita, ja heittäytyi järveen.
Johanneksen evankeliumi:
21:20 Niin Pietari kääntyi ja näki sen opetuslapsen seuraavan, jota Jeesus rakasti ja joka myös oli aterioitaessa nojannut hänen rintaansa vasten ja sanonut: "Herra, kuka on sinun kavaltajasi?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Myös Uudessa Testamentissä tulee esiin homoseksuaalisen käyttäytymisen synnillisyys."
Kerro jae/jakeet, joissa sen synnillisyys tulee esille!
Synnillisyys?
Johanneksen evankeliumi:
13:23 Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten.
Johanneksen evankeliumi:
19:26 Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"
Johanneksen evankeliumi:
21:7 Silloin se opetuslapsi, jota Jeesus rakasti, sanoi Pietarille: "Se on Herra". Kun Simon Pietari kuuli, että se oli Herra, vyötti hän vaippansa ympärilleen, sillä hän oli ilman vaatteita, ja heittäytyi järveen.
Johanneksen evankeliumi:
21:20 Niin Pietari kääntyi ja näki sen opetuslapsen seuraavan, jota Jeesus rakasti ja joka myös oli aterioitaessa nojannut hänen rintaansa vasten ja sanonut: "Herra, kuka on sinun kavaltajasi?"Semmosta rakkautta on ollut jo kautta aikojen. Älkää peljästykö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Semmosta rakkautta on ollut jo kautta aikojen. Älkää peljästykö
Rakkautta on monenlaista. Suomessa on vain yksi sana, mutta esimerkiksi kreikan kielessä useita. Pitää siis erottaa eroottinen rakkaus uskonnollisesta rakkaudesta eli veljesrakkaudesta. Lisäksi on äidinrakkaus, joka on myös oma rakkauden lajinsa. Väärinkäsityksiä on tämän takia syntynyt länsimaissa ja myös Suomessa.
- Anonyymi
Raamatusta löytyvät elämän tärkeimmät ohjeet.
- Anonyymi
Rauhotus Osmo ja ota ne lääkkeet. Muista kans jättää se raamattu kirjahyllyyn ettei taas karkaa mopo käsistä
- Anonyymi
Raamatun lukemista ja rukousta tarvitaan päivittäin.
- Anonyymi
Eipidä sotkea mitään setaa raamatullisiin kertomuksiin eikä koulujen uskonnon opetuksiin.
- Anonyymi
Jumala teki liiton ihmisen kanssa. Sitä ei voi ihminen muuttaa.
- Anonyymi
Miksi uskovaiset luovuttivat Jumalan liiton symboolin sateenkaaren pois ja nyt joukolla häpäisevät sitä?
Miksi siitä ei kynsin ja hampain pidetty kiinni ja jatkettu sen kunnioittamista?
Kuinka moni uskovainen onkaan sylkenyt, kironnut ja polkenut maahan Jumalan liiton symboolia sateenkaarta?!- Anonyymi
Ei sitä luovutettu, vaan se anastettiin.
- Anonyymi
Ei sitä luovutettu, vaan se anastettiin.
- Anonyymi
Onko minkäväriset kynnet?
- Anonyymi
Raamatusta löytyy syvin totuus.
- Anonyymi
Evankelioinnissa ei sateenkaarta tarvita.
- Anonyymi
Ei niin, siihen riittää synkkä pilvinen ilma.
- Anonyymi
aidshomo
- Anonyymi
Pellehermanni persuilia ei muuta osaa sanoa uin tuon
- Anonyymi
Mitäs kepulainen osaa? Kepulaiset on venäläisten ystäviä
- Anonyymi
Venäjän kauppasaarrosta kärsii eniten köyhä suomalainen.
- Anonyymi
Pienillä paikkakunnilla pridestä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
- Anonyymi
Aina on syntiselle mahdollisuus parannuksen tekoon. Jeesus sano opetslapsille, että kelle te synnit anteeksi annatte, niille ne on anteeksi annetut. Elämä maan päällä on vain lyhyt aika. Pitää miettiä myös ikuisuusaikaa tuonpuoleisessa.
- Anonyymi
Sateenkaari on Jumalan liiton vertauskuva, ei minkään muun.
- Anonyymi
Sateenkaari on valon taittumisesta vesipisaroista johtuva ilmiö.
Kannattaa seurata koulussa opetusta jottei tarvi omiaan keksiä.
- Anonyymi
Sateenkaari taivaalla oli merkkinä Nooalle liitosta.
- Anonyymi
Melkoista satua. Samaa mitä koraanissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkoista satua. Samaa mitä koraanissa.
Ei satua, vaan totta.
- Anonyymi
Ihana sateenkaarioppi tuo sivistyksen alajärvellekin!🌈
- Anonyymi
Nyt vietämme Vapahtajamme armorikasta syntymäjuhlaa.
- Anonyymi
Hienoa kun kristityt täälläkin alkoi hyväksyä vähemmistöjä. Hoiskontien ruuanjako ilmoituksessa facebookissa oli sateenkaaret.👭🌈🌈
Niin sitä maailma muuttuu.- Anonyymi
Sateenkaari kuuluu aivan toisenlaisiin kuvioihin, kuten Jumalan liiton merkkinä Nooalle vedenpaisumuksen jälkeen.
- Anonyymi
Hienoa että vaparit on näin suvaitsevia🌈🌈
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 662975
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252093Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671678Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241530- 281281
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161277Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61196Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101117Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001