SATEENKAARIOPPI

Anonyymi-ap

JUMALAN LIITTO IHMISTEN JA ELÄINTEN KANSSA

1.Mooseksen kirja:
9:8 Ja Jumala puhui Nooalle ja hänen pojillensa, jotka olivat hänen kanssansa, sanoen:
9:9 "Katso, minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa
9:10 ja kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka luonanne ovat, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien metsäeläinten kanssa, jotka luonanne ovat, kaikkien kanssa, jotka arkista lähtivät, kaikkien maan eläinten kanssa.
9:11 Minä teen liiton teidän kanssanne: ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele."
9:12 Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat:
9:13 minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä.
9:14 Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä,
9:15 muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa.
9:16 Niin kaari on oleva pilvissä, ja minä katselen sitä muistaakseni iankaikkista liittoa Jumalan ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, joka maan päällä on."
9:17 Ja Jumala sanoi Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä olen tehnyt itseni ja kaiken lihan välillä, joka maan päällä on".

36

989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jumala antoi ihmisille tehtävän viljellä ja varjella luomakuntaa. Vedenpaisumuksen jälkeen taivaalla näkynyt sateenkaari oli merkkinä Jumalan liitosta ihmisten kanssa, jossa oli lupaus, että Jumala ei hävittäisi ihmiskuntaa. Jotkut ovat ottaneet sateenkaaren symboliksi aivan toisenlaisiin touhuihin. Sekin tavallaan todistaa, he ovat ottaneet Jumalan aseman itselleen.

      • Anonyymi

        Kristityillä olisi ollut VELVOLLISUUS PUOLUSTAA sateenkaarta Jumalan merkkinä liitostaan ihmisten kanssa, eikä noin vain helposti luovuttaa sitä pois, ja alkaa vihaamaan, häpäisemään ja polkemaan sitä jalkojensa alle!
        Tapahtuisiko sama ristin kanssa?
        Oletan joidenkin homojen pitävän ristiriipuksia kaulassaan, joten siitä vain poistamaan ristit kirkkojen katoilta homoutta mainostavina! Ja löytyyhän uskovaisten joukosta paljon piilohomoja, kulissi-avioliittoineen!!!


    • Anonyymi

      Oiskohan aika polttaa vanha testamentti ja siirtyä uuteen testamenttiin joka antaa armoa ja suvaitsevaisuutta.

      • Anonyymi

        Myös Uudessa Testamentissä tulee esiin homoseksuaalisen käyttäytymisen synnillisyys. Myös muut synnit tulevat esiin eronneiden vihkimisestä lähtien. Mutta erittäin hyvin tulee esiin syntien anteeksisaamisen mahdollisuuus.


      • Anonyymi

        Kerro tuo Päivi Räsäselle ja hänen kannattajilleen, jotka häpäisevät JUMALAN LIITTOA JA SEN MERKKIÄ!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös Uudessa Testamentissä tulee esiin homoseksuaalisen käyttäytymisen synnillisyys. Myös muut synnit tulevat esiin eronneiden vihkimisestä lähtien. Mutta erittäin hyvin tulee esiin syntien anteeksisaamisen mahdollisuuus.

        "Myös Uudessa Testamentissä tulee esiin homoseksuaalisen käyttäytymisen synnillisyys."

        Kerro jae/jakeet, joissa sen synnillisyys tulee esille!

        Synnillisyys?

        Johanneksen evankeliumi:
        13:23 Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten.

        Johanneksen evankeliumi:
        19:26 Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"

        Johanneksen evankeliumi:
        21:7 Silloin se opetuslapsi, jota Jeesus rakasti, sanoi Pietarille: "Se on Herra". Kun Simon Pietari kuuli, että se oli Herra, vyötti hän vaippansa ympärilleen, sillä hän oli ilman vaatteita, ja heittäytyi järveen.

        Johanneksen evankeliumi:
        21:20 Niin Pietari kääntyi ja näki sen opetuslapsen seuraavan, jota Jeesus rakasti ja joka myös oli aterioitaessa nojannut hänen rintaansa vasten ja sanonut: "Herra, kuka on sinun kavaltajasi?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Myös Uudessa Testamentissä tulee esiin homoseksuaalisen käyttäytymisen synnillisyys."

        Kerro jae/jakeet, joissa sen synnillisyys tulee esille!

        Synnillisyys?

        Johanneksen evankeliumi:
        13:23 Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten.

        Johanneksen evankeliumi:
        19:26 Kun Jeesus näki äitinsä ja sen opetuslapsen, jota hän rakasti, seisovan siinä vieressä, sanoi hän äidillensä: "Vaimo, katso, poikasi!"

        Johanneksen evankeliumi:
        21:7 Silloin se opetuslapsi, jota Jeesus rakasti, sanoi Pietarille: "Se on Herra". Kun Simon Pietari kuuli, että se oli Herra, vyötti hän vaippansa ympärilleen, sillä hän oli ilman vaatteita, ja heittäytyi järveen.

        Johanneksen evankeliumi:
        21:20 Niin Pietari kääntyi ja näki sen opetuslapsen seuraavan, jota Jeesus rakasti ja joka myös oli aterioitaessa nojannut hänen rintaansa vasten ja sanonut: "Herra, kuka on sinun kavaltajasi?"

        Semmosta rakkautta on ollut jo kautta aikojen. Älkää peljästykö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Semmosta rakkautta on ollut jo kautta aikojen. Älkää peljästykö

        Rakkautta on monenlaista. Suomessa on vain yksi sana, mutta esimerkiksi kreikan kielessä useita. Pitää siis erottaa eroottinen rakkaus uskonnollisesta rakkaudesta eli veljesrakkaudesta. Lisäksi on äidinrakkaus, joka on myös oma rakkauden lajinsa. Väärinkäsityksiä on tämän takia syntynyt länsimaissa ja myös Suomessa.


    • Anonyymi

      Raamatusta löytyvät elämän tärkeimmät ohjeet.

    • Anonyymi

      Rauhotus Osmo ja ota ne lääkkeet. Muista kans jättää se raamattu kirjahyllyyn ettei taas karkaa mopo käsistä

      • Anonyymi

        Raamatun lukemista ja rukousta tarvitaan päivittäin.


    • Anonyymi

      Eipidä sotkea mitään setaa raamatullisiin kertomuksiin eikä koulujen uskonnon opetuksiin.

    • Anonyymi

      Jumala teki liiton ihmisen kanssa. Sitä ei voi ihminen muuttaa.

    • Anonyymi

      Miksi uskovaiset luovuttivat Jumalan liiton symboolin sateenkaaren pois ja nyt joukolla häpäisevät sitä?
      Miksi siitä ei kynsin ja hampain pidetty kiinni ja jatkettu sen kunnioittamista?
      Kuinka moni uskovainen onkaan sylkenyt, kironnut ja polkenut maahan Jumalan liiton symboolia sateenkaarta?!

      • Anonyymi

        Ei sitä luovutettu, vaan se anastettiin.


      • Anonyymi

        Ei sitä luovutettu, vaan se anastettiin.


      • Anonyymi

        Onko minkäväriset kynnet?


    • Anonyymi

      Raamatusta löytyy syvin totuus.

    • Anonyymi

      Evankelioinnissa ei sateenkaarta tarvita.

      • Anonyymi

        Ei niin, siihen riittää synkkä pilvinen ilma.


    • Anonyymi

      aidshomo

      • Anonyymi

        Pellehermanni persuilia ei muuta osaa sanoa uin tuon


    • Anonyymi

      Mitäs kepulainen osaa? Kepulaiset on venäläisten ystäviä

      • Anonyymi

        Venäjän kauppasaarrosta kärsii eniten köyhä suomalainen.


    • Anonyymi

      Pienillä paikkakunnilla pridestä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

      • Anonyymi

        Aina on syntiselle mahdollisuus parannuksen tekoon. Jeesus sano opetslapsille, että kelle te synnit anteeksi annatte, niille ne on anteeksi annetut. Elämä maan päällä on vain lyhyt aika. Pitää miettiä myös ikuisuusaikaa tuonpuoleisessa.


    • Anonyymi

      Sateenkaari on Jumalan liiton vertauskuva, ei minkään muun.

      • Anonyymi

        Sateenkaari on valon taittumisesta vesipisaroista johtuva ilmiö.
        Kannattaa seurata koulussa opetusta jottei tarvi omiaan keksiä.


    • Anonyymi

      Sateenkaari taivaalla oli merkkinä Nooalle liitosta.

      • Anonyymi

        Melkoista satua. Samaa mitä koraanissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoista satua. Samaa mitä koraanissa.

        Ei satua, vaan totta.


    • Anonyymi

      Ihana sateenkaarioppi tuo sivistyksen alajärvellekin!🌈

    • Anonyymi

      Nyt vietämme Vapahtajamme armorikasta syntymäjuhlaa.

    • Anonyymi

      Hienoa kun kristityt täälläkin alkoi hyväksyä vähemmistöjä. Hoiskontien ruuanjako ilmoituksessa facebookissa oli sateenkaaret.👭🌈🌈
      Niin sitä maailma muuttuu.

      • Anonyymi

        Sateenkaari kuuluu aivan toisenlaisiin kuvioihin, kuten Jumalan liiton merkkinä Nooalle vedenpaisumuksen jälkeen.


    • Anonyymi

      Hienoa että vaparit on näin suvaitsevia🌈🌈

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe