Nukkuminen säästää paljon proteiinia ja energiaa: "Aivot kuluttavat kaiken kaikkiaan 20 prosenttia ihmisen käyttämästä energiasta."
Voi todeta että jos on ylipainoinen, niin aivot eivät toimi kovin hyvin.
Ja pitää punnita jokainen elin, ihan fysiikan kaavoilla sitten laskea että paljonko energiaa jouleina kuluttaa esimerkiksi jalan liikauttaminen mihinkin suuntaan.
Tai sormen, tai kielen, tai silmänkin.
Köyhän kannattaa nukkua paljon ja liikkua vähän.
11
223
Vastaukset
- Anonyymi
Joo, nyt kun rupeaa nukkumaan paljon ja jättää liikkumisen pois, niin ei joudu kauaa odotella, kun ei enää edes tarvitse liikkua. Se tulee köyhälle kalliiksi ajan myötä.
Liikkuminen on tärkeää, myös riittävä uni. - Anonyymi
Jos vaan nukkumista miettii niin melkeinpä depressio.Yöllä nukkua ja päivällä aktiivinen
- Anonyymi
Nukun vähän ja liikun paljon. Menee 20-40 km pyörällä päivässä. Tässä kesällä meni 60 kilsaakin monena päivänä koska kävin nostamassa ja laskemassa kalaverkot kolme kertaa päivässä. Pyöräily on minulle liikuntaa ja pysyn kunnossa. Pyöräilen kesät talvet ja vuodessa tulee ainakin 6000 km poljettua. Työttömänä on aikaa eikä juuri muuta harrastusta tai tekemistä ole ollut.
- Anonyymi
Työttömällä voi helposti alkaa meneen siihen että yöt kuhkii ja päivät nukkuu niin ei mikään ihme että joku päivällä herää klo 15 ja aamu 6 mennyt nukkuun.Jos ei työelämässä niin olis hyvä säilyttää normaali rytmi.Ainakin aikaa hoitaa kuntoan ja pyöräily ihan ok.
- Anonyymi
Selvä jako harrastuksessa elämäntilanteen mukaan.
Käyttämälläni kuntosalilla ei näy työttömiä ainakaan ennen klo 10.30 ajankohta.
Vuorotyöläisiä vuoroista riippuen, paikallisia yrittäjiä, satunnaisia lomautettuja mm.
Hieman myöhemmin köyhät työttömät alkavat toteuttamaan vapaa-ajan harrastustaan läheisissä kaljakuppuloissa. Siis säästävät energiaansa!- Anonyymi
Ei tuohon aikaan kannata mennä salille jos työtön ja normaalit koisimisajat. Puolen päivän jälkeen on parempi voimaharjoutteluun kuin aamu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuohon aikaan kannata mennä salille jos työtön ja normaalit koisimisajat. Puolen päivän jälkeen on parempi voimaharjoutteluun kuin aamu
Aamuisin,heräämisestä kohtuullisen ajan jälkeen, on testotaso parhaimmillaan.
Minulle eläkeläisenä sopii parhaiten rytmi jossa herään hyvin nukutun yön jälkeen hieman ennen klo7:ään. Juon aamukahvit. Syön vesirinkelin jonka puolikkaisiin olen imeyttänyt juoksevaa hunajaa ja nautin maitolasillisen kera. Salille 9:n tienoissa. Eväänä noin 3dl itse sötkötettyä juomaa ja heti treenin jälkeen joku hedelmä.
Nuorempana ainoa mahdollisuus oli mennä treeneihin illalla töiden ja muina vuosina opiskelun jälkeen. Hiivatin hankala sovittaa ruokailurytmiin!
Jos haluaa tarkistuttaa testotasonsa niin näyte on annettava ennen klo9:ää.
Ps. Vertaan eläkestatustani työttömyyteen. Mitä muutakaan tämä on? Pienet tulot ja loputtomasti aikaa.
- Anonyymi
Työttömäthn vois treenata vaikka kuinka paljon mutta epäsäännöllinen elämä houkuttaa enemmän.
- Anonyymi
Köyhän aivot käy vaan tyhjäkäyntiä, joten energian kulutus on vain 10 %.
- Anonyymi
Tässä asiassa eduskunta on kerrankin ollut viisas, kun on säätänyt etteivät työttömät saa opiskella tai olla muutenkaan aktiivisia vaan heidän on odotettava kotona kaikessa rauhassa jos töitä sattuisi ilmaantumaan. Eipä tarvitse kenenkään nähdä nälkää peruspäivärahallakaan, kun ei aivotyöt kuormita.
- Anonyymi
Työtön herää arkena aina klo 06.00 ja keittää aamupuurot,appelsiinimehua.Kevyt voimistelu ja sen jälkeen 1.5tuntia kestävä kävelylenkki.Päivän mittaan voimistelua ja terveellisten ruokien valmistamista.Kirjastossa käynti hakea hyviä kirjoja ja muuten päivän mittaan taustalla klassinen musiikki.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745349Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3111240Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy20710873Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369711Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858528Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236511Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03210Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys302239- 371629
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261510