Ketju vai hihna?

Anonyymi-ap

40

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vain köyhät joutuu miettimään moisia ongelmia.

      • Anonyymi

        Peraukisen ei, koska ei ole autoa.


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        😍 ­­N­­­y­m­­f­­o­­­m­­­a­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#179977049

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Olikohan volkkarin joku kone, missä homma oli toteutettu rattailla?

    • Anonyymi

      Jos se hihnan vaihto tapahtuu n. 90 000 -100 000 km välein ei se voi olla kovin kuormittavaa lisäksi ne osat maksaa käyttäjäystävällisessä liikkessä 250-350 juroa mukaanlukien hihnat, kiristysosat ja vesipumppu

      • Anonyymi

        Joo noin on varmasti.
        Omassa Bemarissa vesipumppu saa voimansa moniurahihnastaa. Helppo vaihtaa.
        Havaitsin klappia taannoin (250 tkm ajettu) ja vaihdoin. N. 40 euroa maksoi.


      • Anonyymi

        En sitten viitsinyt mainita että on noita jossa jo 50 000 pitää vaihtaa.


    • Anonyymi

      Kuinka ketjumoottorissa saadaan pidettyä ajoitukset kohdillaan? Polkupyörän käyttäjät tietävät ketjujen venyvän, joka aiheuttaa ongelmia.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Katsos fillaristikin osallistui keskusteluun.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Taas tärkein asia on riittävän alhainen öljynvaihto - hyvin voideltu ketju kestää satoja tuhansia, kunhan ei sitä kuraöljyä pyöritetä koneessa kymmeniä tuhansia kilsoja.

      • Anonyymi

        Eikös se kettinki ole koneen ulkopuolella kuten hihnakin? Siis mistä voitelu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se kettinki ole koneen ulkopuolella kuten hihnakin? Siis mistä voitelu?

        Oliski helppo vaihtaa , jos motin ulkopuolella..ei ainakaan omassa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliski helppo vaihtaa , jos motin ulkopuolella..ei ainakaan omassa..

        ja kun no polttanut koko motin kyl tulee kylmä sauna


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se kettinki ole koneen ulkopuolella kuten hihnakin? Siis mistä voitelu?

        Sisällä se on ja voidellaan moottoriöljyllä. Jossain vehkeissä joutuu repimään koko motin ulos että voi vaihtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se kettinki ole koneen ulkopuolella kuten hihnakin? Siis mistä voitelu?

        🤦🤦🤦 Voi helvetti, varsinainen tekniikan ihmelapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤦🤦🤦 Voi helvetti, varsinainen tekniikan ihmelapsi.

        CRC;täkö suihkuttelet ketjuihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se kettinki ole koneen ulkopuolella kuten hihnakin? Siis mistä voitelu?

        Ei ketju ole missään ulkopuolella.


    • Anonyymi

      ketju. en ole koskaan vaihtanu vaikka huoltokirjassa lukee mitä eikä ole sattunu katkee

      • Anonyymi

        Hyvin silti moponi kulkee. Enkä jarrupaloja: S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin silti moponi kulkee. Enkä jarrupaloja: S

        Minulla mopo vain keulii.


    • Anonyymi

      Ketju voi olla heikompi kuin kuminauha nykyautoissa.

    • Anonyymi

      Nissan Primerasta meni ketju löysäksi 135 000 km:n jälkeen ja 1 000 euron remppa. Ehkä seuraavaksi hihna, jonka vaihtaminen paljon edullisempaa.

      • Anonyymi

        Ei ainakaan pidä halpaa tarvikeketjua ottaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan pidä halpaa tarvikeketjua ottaa...

        Merkkiosassa on vain kalliimpi hinta. Samasta pajasta ne kaikki tulee, koska ei kukaan viitsi tehdä customoituja osia pilkkahintaan.

        Hihnat tekee siis Gates (ei Bill) ja laakerit FAG tai SKF.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkkiosassa on vain kalliimpi hinta. Samasta pajasta ne kaikki tulee, koska ei kukaan viitsi tehdä customoituja osia pilkkahintaan.

        Hihnat tekee siis Gates (ei Bill) ja laakerit FAG tai SKF.

        Tuo "sama paja" on sellainen klisee, jolla puolustellaan tarvikeosien hyvyyttä.
        No olennainen kysymys on tietenkin se, mitä valmistus SAA maksaa!
        Kiinalainen voi tehdä omassa pajassaaan 100 euron FAG:n tai 10 eurolla halvan version, joka onkin sitten heikompi.

        Eli vanha slogani "samasta pajasta ne tulee" on eräänlainen markkinointitermi, jolla koetetaan "nostaa" tarvikeosa alkuperäislaadun rinnalle.

        Aivan sama, jos sanot kylän sepälle, ett katsastuskorjaus saa maksaa satkun. Saat mitä tilaat. Jollekin toiselle tekee 500 eurolla paljon paremman työn.
        Silti voi sanoa, että sama seppä ne korjasi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkkiosassa on vain kalliimpi hinta. Samasta pajasta ne kaikki tulee, koska ei kukaan viitsi tehdä customoituja osia pilkkahintaan.

        Hihnat tekee siis Gates (ei Bill) ja laakerit FAG tai SKF.

        "..customoituja osia "... mitähän tuolla tarkoitettiin??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo "sama paja" on sellainen klisee, jolla puolustellaan tarvikeosien hyvyyttä.
        No olennainen kysymys on tietenkin se, mitä valmistus SAA maksaa!
        Kiinalainen voi tehdä omassa pajassaaan 100 euron FAG:n tai 10 eurolla halvan version, joka onkin sitten heikompi.

        Eli vanha slogani "samasta pajasta ne tulee" on eräänlainen markkinointitermi, jolla koetetaan "nostaa" tarvikeosa alkuperäislaadun rinnalle.

        Aivan sama, jos sanot kylän sepälle, ett katsastuskorjaus saa maksaa satkun. Saat mitä tilaat. Jollekin toiselle tekee 500 eurolla paljon paremman työn.
        Silti voi sanoa, että sama seppä ne korjasi...

        "Kiinalainen voi tehdä omassa pajassaaan 100 euron FAG:n tai 10 eurolla halvan version, joka onkin sitten heikompi."

        En usko kiinalaisenkaan olevan niin ahkera, että tekisi samalla liukuhihnalla tahallaan huonompia versioita hyvien lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "..customoituja osia "... mitähän tuolla tarkoitettiin??

        No esim. Taunuksen takalamppu. Taunuksia on miljoonia. Mikä on motivaatio tehdä erilainen Taunuksen takalamppu jollekin friikille?

        Koska ei ole motivaatiota, niin sylttytehdast tuottaa samalla muotilla tavaraaa. Ne vaan sitten paketoidaan eri tavalla riippuen missä myydään.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysynkin sinulta nyt...

      Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      47
      4234
    2. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

      että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      104
      3464
    3. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

      Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      39
      1815
    4. Missä paikassa ja minkälaisessa tilanteessa

      Olit silloin kun tajusit ihastuneesi häneen?
      Ikävä
      105
      1742
    5. Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?

      Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin
      Maailman menoa
      117
      1486
    6. Nainen, vaikka kaikki on

      ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.
      Tunteet
      9
      1292
    7. Mihin kiinnitit ensimmäisenä huomiota

      kun eka kerran näit kaivattusi?
      Ikävä
      72
      1141
    8. HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä

      Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki
      Ikävä
      7
      1124
    9. Ihan pelästyin kun sut

      näin. Huh huh kun olit vanhentunut.
      Ikävä
      108
      1052
    10. ei tissari naisten kanssa ole ollut

      ei ole naisten kanssa ollut
      Varkaus
      50
      1026
    Aihe