Brintellix "lopetusoireet"

Anonyymi-ap

Olen käyttänyt Brintelix 20mg annoksella noin vuoden ajan vaikean masennuksen hoitoon. Olo on ollut vakaa jo usean kuukauden ajan ja päätin lopettaa lääkkeen käytön mm. päivä sitten.

Käytännössä en ottanut lääkettä kolmeen päivää lainkaan ja olo oli aluksi oikein hyvä. Nyt neljännen päivän aamuna lopetusoireet alkoivat. Tuntuu kuin olisin "aivosumussa" ja ajatus ei toimi samalla tavoin kuin lääkkeen vaikutuksen aikana. Minulla on tarvittavana 5mg Brintelix lääkettä ja nyt otin yhden tasaamaan lopetusoireita sekä ruusujuurta ja Gapapentin 300mg / 3kpl ahdistukseen.

Kotikemistin tavoin tämä kombo tuntuu hyvältä ja olokin koheni. Lääkeyhtiöt väittävät, ettei lopetusoireita ole ja lääkkeen voi lopettaa kerralla. Oma kokemus on aivan toisenlainen. On vastuutonta, että ihmiseen pumpataan näitä ryrkkyjä jopa vuosia eikä niiden vaikutusmekanismeja edes kunnolla tunneta.

Ajattelin käyttää noin viikon 5mg annosta ja tukea mieltä ruusujuurella sekä Gapapentiinillä ja sen jälkeen lasken annoksen nollaan. Käytän sitten tukevia lääkkeitä niin kauan kuin on tarvetta.

Minkälaisia kokemuksia teillä on.Brintelixin lopettamisesta?

5

385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sellaista lääkettä ei olekaan mistä ei tulisi vieroitusoireita.

• Anonyymi

Lääkkeessä on suunnitteluvirhe jos uhri ei joudu ostamaan sitä jatkuvasti lisää

• Anonyymi

Ensinnäkin lääkkeitä ei lopeta itse ja varsinkaan ns. seinään. Vaan se lääkitys vähennetään pienin askelin ja lääkärin ohjeiden mukaan. Siinäpähän sit kärsii kun ominpäin tollasta tekee. Tuosta lääkkeestä on 10 ja 5 mg annoskoot. Joten kyllä se vähentäminen olis ollut mahdollista. Mutta joku kiire näköjään oli lopettaa kerralla.

• Anonyymi

Ai lääkeyhtiö on sanonut että voi kerralla lopettaa mutta lääkeohjeessa sanotaan annosta voidaan vähentää asteittain lopetusoireiden esiintymisen välttämiseksi (ks. kohta Haittavaikutukset). Olet siis itse henkilökohtaisesti jutellut lääkeyhtiön henkilön kanssa joka kertoi että lääke voidaan lopettaa tosta vaan kokonaan.

• Anonyymi

Minulla 10 mg Brintellixin lopetus ei ole aiheuttanut oireita onneksi. Suosittelen kärsimyskukkatabletteja, koska päädyin ostamaan niitä kun yksi toinen lääke lopetettiin ja se auttoi vieroitusoireisiin (lisääntynyt ahdistus ja unettomuus). Kärsin vieroitusoireista n. 3-4 viikkoa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      121
      4550
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      69
      2632
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      80
      1665
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1146
    5. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      872
    6. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      853
    7. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      41
      845
    8. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      120
      833
    9. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      67
      807
    10. Olisin valmis tutustumaan uudelleen

En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.
      Ikävä
      50
      789
    Aihe