Brintellix "lopetusoireet"

Anonyymi-ap

Olen käyttänyt Brintelix 20mg annoksella noin vuoden ajan vaikean masennuksen hoitoon. Olo on ollut vakaa jo usean kuukauden ajan ja päätin lopettaa lääkkeen käytön mm. päivä sitten.

Käytännössä en ottanut lääkettä kolmeen päivää lainkaan ja olo oli aluksi oikein hyvä. Nyt neljännen päivän aamuna lopetusoireet alkoivat. Tuntuu kuin olisin "aivosumussa" ja ajatus ei toimi samalla tavoin kuin lääkkeen vaikutuksen aikana. Minulla on tarvittavana 5mg Brintelix lääkettä ja nyt otin yhden tasaamaan lopetusoireita sekä ruusujuurta ja Gapapentin 300mg / 3kpl ahdistukseen.

Kotikemistin tavoin tämä kombo tuntuu hyvältä ja olokin koheni. Lääkeyhtiöt väittävät, ettei lopetusoireita ole ja lääkkeen voi lopettaa kerralla. Oma kokemus on aivan toisenlainen. On vastuutonta, että ihmiseen pumpataan näitä ryrkkyjä jopa vuosia eikä niiden vaikutusmekanismeja edes kunnolla tunneta.

Ajattelin käyttää noin viikon 5mg annosta ja tukea mieltä ruusujuurella sekä Gapapentiinillä ja sen jälkeen lasken annoksen nollaan. Käytän sitten tukevia lääkkeitä niin kauan kuin on tarvetta.

Minkälaisia kokemuksia teillä on.Brintelixin lopettamisesta?

5

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sellaista lääkettä ei olekaan mistä ei tulisi vieroitusoireita.

• Anonyymi

Lääkkeessä on suunnitteluvirhe jos uhri ei joudu ostamaan sitä jatkuvasti lisää

• Anonyymi

Ensinnäkin lääkkeitä ei lopeta itse ja varsinkaan ns. seinään. Vaan se lääkitys vähennetään pienin askelin ja lääkärin ohjeiden mukaan. Siinäpähän sit kärsii kun ominpäin tollasta tekee. Tuosta lääkkeestä on 10 ja 5 mg annoskoot. Joten kyllä se vähentäminen olis ollut mahdollista. Mutta joku kiire näköjään oli lopettaa kerralla.

• Anonyymi

Ai lääkeyhtiö on sanonut että voi kerralla lopettaa mutta lääkeohjeessa sanotaan annosta voidaan vähentää asteittain lopetusoireiden esiintymisen välttämiseksi (ks. kohta Haittavaikutukset). Olet siis itse henkilökohtaisesti jutellut lääkeyhtiön henkilön kanssa joka kertoi että lääke voidaan lopettaa tosta vaan kokonaan.

• Anonyymi

Minulla 10 mg Brintellixin lopetus ei ole aiheuttanut oireita onneksi. Suosittelen kärsimyskukkatabletteja, koska päädyin ostamaan niitä kun yksi toinen lääke lopetettiin ja se auttoi vieroitusoireisiin (lisääntynyt ahdistus ja unettomuus). Kärsin vieroitusoireista n. 3-4 viikkoa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      101
      6547
    2. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      53
      5604
    3. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      72
      4386
    4. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      83
      4274
    5. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      87
      4026
    6. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      81
      1381
    7. Anteeksi kaikesta...

Olin tosi hölmö...
      Ikävä
      79
      1215
    8. Tylsille treffeille

Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      328
      1175
    9. Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana

Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?
      Ikävä
      35
      968
    10. Upeeta! Rauha tulee pian!

Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is
      Maailman menoa
      306
      900
    Aihe