Kaikki naiset!!! Haluaisin tuoda kaikkien tietouteen ylivertaisesti parhaan markkinoilla olevan ehkäisymenetelmän: käsivarren ihon alle asetettavan ehkäisykapselin!
Hyödyt:
1)Pitkä kesto: ei tarvitse muistaa ottaa pillereitä joka päivä tms. Ehkäisyteho kestää 3 vuotta!
2)Ei tule kuukautisia!!!!!
(toimii tosin hieman tapauskohtaisesti.. itselläni ei ole kohta vuoteen ollut menkkoja ollenkaan!)
3) Halpa - maksaa vähemmän kuin e-pillerit tms. kolmen vuoden ajalle.. lisäksi säästää kun ei tarvitse hankkia kuukautissuojia.. (omani sain vieläpä ilmaiseksi)
4)Todella varma menetelmä.. pillerin saattaa unohtaa, kondomi saattaa hajota jne.. kapseli on ja pysyy..
5)Ainakaan minulla ei mitään sivuvaikutuksia.. Lisäksi saattaa parantaa aknea/migreenin oireita
6)JOS haluaa tulla raskaaksi, hedelmällisyys palaa heti kapselin poiston jälkeen
Haitat:
Mielestäni niitä ei juurikaan ole, mutta kapselin asentaminen paikallispuudutuksessa on hivenen epämukavaa.
SUOSITTELEN KAIKILLE! Ihmettelen muuten syvästi, miksi kovin moni lääkäri ei esittele kapselia varteenotettavana ehkäisyvaihtoehtona heti, vaan tyrkyttää kaiken maailman pillereitä ensisijaisena vaihtoehtona..
EHKÄISYKAPSELI!!!
8
4080
Vastaukset
- paljon
tarkalleen maksaa? käykö(hän) se sellaiselle jolle ei käy pillerit? hormoonit tekee mulluksi!käykö kipeään??
- gggghhhh
Ehkäisykapselin teho perustuu pelkkään keltarauhashormoniin, ja siksi lääkärit eivät yleensä suosittele sitä jos yhdistelmäpillerit sopivat - yhdistelmäpillerien kanssa kun kuukautiset tulevat säännöllisesti. Pelkkää keltarauhashormonia käytettäessä kuukautiset saattavat toki jäädä pois, mutta saattaa myös käydä niin että pientä tiputtelua on jatkuvasti tai kuukautiset muuttuvat hyvin epäsäännöllisiksi. Säännölliset kuukautiset kertovat, ettei raskaus ole alkanut.
Edelliselle kysyjälle: ehkäisykapseli on siis hormonaalinen menetelmä. Sen sopivuus testataan yleensä syömällä minipillereitä jonkin aikaa, joiden vaikutus on siis sama. Keskustele lääkärin kanssa asiasta. - tähtisiina
Jadelle-kapseli (kesto 5 vuotta) maksoi muistaakseni 191 €. Eli tulee pitkällä aikavälillä huomattavasti halvemmaksi kuin pillerit.
Mulle kapseli on sopinut ihan hyvin. No, menkat tulevat nykyisin harvakseltaan, n. 5-6 kertaa vuodessa ja iho on rasvoittunut aikaisempaa herkemmin - täytyy olla tarkempi ihonhoidossa nykyisin.. Halut eivät ole kadonneet mihinkään, päinvastoin, ja kostumisen kanssa ei ole ongelmia. Mielialojen heittelyä silloin tällöin, mutta samaa se oli minienkin kanssa, tosin silloin mielialat vaihtelivat hiukan herkemmin.. Kapseli tuntuu huomattavasti "miedommalta" kuin minit, ehkä sen takia, koska se vapauttaa hormonit tasaisesti verenkiertoon eikä "hormonipiikkejä" pääse muodostumaan.
Kapselin sopivuutta sille, jolle ei tavalliset e-pillerit sovi, ei voi ennustaa. Lääkäri määrää minipillerikuurin kokeiltavaksi muutamaksi kuukaudeksi ja jos minien kanssa ei ole ongelmia, voidaan laittaa kapseli. - perhos-tyttö
tähtisiina kirjoitti:
Jadelle-kapseli (kesto 5 vuotta) maksoi muistaakseni 191 €. Eli tulee pitkällä aikavälillä huomattavasti halvemmaksi kuin pillerit.
Mulle kapseli on sopinut ihan hyvin. No, menkat tulevat nykyisin harvakseltaan, n. 5-6 kertaa vuodessa ja iho on rasvoittunut aikaisempaa herkemmin - täytyy olla tarkempi ihonhoidossa nykyisin.. Halut eivät ole kadonneet mihinkään, päinvastoin, ja kostumisen kanssa ei ole ongelmia. Mielialojen heittelyä silloin tällöin, mutta samaa se oli minienkin kanssa, tosin silloin mielialat vaihtelivat hiukan herkemmin.. Kapseli tuntuu huomattavasti "miedommalta" kuin minit, ehkä sen takia, koska se vapauttaa hormonit tasaisesti verenkiertoon eikä "hormonipiikkejä" pääse muodostumaan.
Kapselin sopivuutta sille, jolle ei tavalliset e-pillerit sovi, ei voi ennustaa. Lääkäri määrää minipillerikuurin kokeiltavaksi muutamaksi kuukaudeksi ja jos minien kanssa ei ole ongelmia, voidaan laittaa kapseli.Heipsan! Sinulla siis on Jadelle kapseli..? Mullekkin asennettiin se pari viikkoa sitten. Tikit on poistettu ja haava on parantunu hyvin. Siellä se nyt lepää, tai "ne".
Kyselin apteekista tänään kaiken mahdollisen, mutta tuli tässä vielä mieleeni että voiko kapseli katketa tai mitään muuta kamalaa.. Oletko sä voinut olla ihan normaalisti sen kanssa? Voiko kättä esim hieroa jos on lihakset kipeänä? Se pötkylähän unohtuu tässä vuosien varrella..
On vaan vaikea uskoa että semmoinen pieni patukka voi oikeesti toimia!
Mulle ehkäsykapseli oli ehdottomasti paras vaihtoehto. Pelkäsin kauheasti tulevani raskaaksi, tai että unohdan ottaa pillerin.
Suosittelen lämpimästi muillekkin!
- kysymyksiä
Kuinka kauan sinulla on ollut kapseli? Minkä merkkinen se on? Millaisia muutoksia esim. ihossa (vrt. nyt & ennen kapselia)? Minkä merkkisillä minipillereillä sinulta testattiin kapselin sopivuus?
Kiitokset vastauksista etukäteen!- *Happy*
Vuoden verran on kohta ollut ja hyvin toimii.. Implanon on merkki.. Ja joku tuossa puhui, että laitettiin tikit, ja että kapseleita on monta.. Ei ainakaan minulla.. Tikkejä ei tarvittu ja kapseli on vain yksi alle tulitikun kokoinen pieni objekti, jota hädin tuskin tuntee ihon alta.. Ihoon ei jäänyt kapselin laittamisesta minkäänlaista jälkeä..
Poistamisvaiheessa tehdään 1-2mm pitkä viilto, josta tuskin jää myöskään pysyvää arpea..
En kokeillut kapselin soveltuvuutta minipillereillä ollenkaan ennen kapselin asettamista.. Itse asiassa käytin n. 2 kk ennen kapselia e-pillereitä.. mutta vain siinä kokeilumielessä, että "sain selville" etten halua lopun elämääni muistaa ottaa pilleriä joka päivä! - perhos-tyttö
*Happy* kirjoitti:
Vuoden verran on kohta ollut ja hyvin toimii.. Implanon on merkki.. Ja joku tuossa puhui, että laitettiin tikit, ja että kapseleita on monta.. Ei ainakaan minulla.. Tikkejä ei tarvittu ja kapseli on vain yksi alle tulitikun kokoinen pieni objekti, jota hädin tuskin tuntee ihon alta.. Ihoon ei jäänyt kapselin laittamisesta minkäänlaista jälkeä..
Poistamisvaiheessa tehdään 1-2mm pitkä viilto, josta tuskin jää myöskään pysyvää arpea..
En kokeillut kapselin soveltuvuutta minipillereillä ollenkaan ennen kapselin asettamista.. Itse asiassa käytin n. 2 kk ennen kapselia e-pillereitä.. mutta vain siinä kokeilumielessä, että "sain selville" etten halua lopun elämääni muistaa ottaa pilleriä joka päivä!Juu, mulla on kaksi kapselia. Jadelle on merkki ja ne ovat kaksi ehkä tulitikun kokoista sauvaa. Asettaminen TUNTUI vaikka oli puudutettu. Asennus-aparaatti oli mun mielestä aika monimutkainen. Sauvat oli peräkanaa asennusputkessa ja siinä lääkäri sitten niitä venkslasi paikoilleen. Ja menivät kuulemma aika syvälle. Kyllä ne kuiteskin vähän tuntuu ihon alta, että jotain siellä on! ;D
- pörinä
perhos-tyttö kirjoitti:
Juu, mulla on kaksi kapselia. Jadelle on merkki ja ne ovat kaksi ehkä tulitikun kokoista sauvaa. Asettaminen TUNTUI vaikka oli puudutettu. Asennus-aparaatti oli mun mielestä aika monimutkainen. Sauvat oli peräkanaa asennusputkessa ja siinä lääkäri sitten niitä venkslasi paikoilleen. Ja menivät kuulemma aika syvälle. Kyllä ne kuiteskin vähän tuntuu ihon alta, että jotain siellä on! ;D
mulla on myös jadelle kapselit.laitettiin n. kuukausi sitten muuten mennyt hyvin mutta asetus kohta ollut koko ajan kipeä ja ollut 2 tulehdusta. oli kuulemma vaikea asettaa koska oli niin paljon raskausarpia käsivarressa. en tiedä johtuuko sitten asettjasta vähän kokemusta tk-lääkäri. olen alkanut miettiin että jos ottais ne pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077716
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085901- 835157
- 1394526
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552957
- 582908
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562036