Kertoisiko...

lumppu(ko?)

Joku minulle mitä kaikkea sana "lumppu" pitää sisällään?! Tiedän että se on haukkuma nimi naiselle, mutta haluaisin vaan jonkun viisaamman ihmisen kertovan minulle mitä kaikkea se pitää sisällään?! Mielestäni en ole lumppu, mutta enhän voi sitä tietää jos sen tiedän sanan sisällön merkitystä.

4

603

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanakirja

vanhat vaate- ja muut tekstiilit, joista valmistetaan mm. setelipaperia.

• merkitys!

Nainen,josta käytetään nimitystä lumppu= epäsiveelliset elämäntavat omaava!(jakorasia,lutka ja huora ovat lumpun muita nimittelymuotoja!!) Nukkavierut,kuluneet ja huonokuntoiset vaatteet ovat myös lumppuja,joten lumppusanalla on useampia toisiinsa liittymättömiä merkityksiä! Näistä ainakin alustavasti voit päätellä,oletko "kunnon tyttö",vai jokin muu!! Valinnan vapaus on sinulla, ;=))))

• lumppu(ko?)

noista valaisevista tiedoista, nyt tiedän etten ole lumpppu, koska en ole vanha vaate ;) enkä todellakaan mikään noista muistakaan. Herää vaan kysymys että miksi minua siksi sanottiin.. No mutta eikai pidä ottaa vakavasti ;)Kiitos vastauksista!

• hei

Lumppu on sitä tavaraa mistä kudotaan
      räsymattoja,
      tosin lumppu on myös väännös lutkasta,
      lutka on lievempi kuin huora,
      eli ei ota maksua.
      Haukkuma nimi,
      kun ei viititä huoraksi
      SanUa, tai ei ole syytä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      17
      2494
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      67
      1639
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      109
      1559
    4. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      7
      1557
    5. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      47
      1433
    6. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      90
      1375
    7. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1346
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1214
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1127
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      1086
    Aihe