Sähköhammasharja Oral-b io

Anonyymi-ap

Onko jollain kokemuksia voiko oral-b io harja poistaa hammaskiveä

11

1419

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katsoin googlella tuon oral-b io -hammasharjan. Tyyris ainakin on.
      Ei ole kokemusta mutta en usko että mikään harja pystyy poistamaan hammaskiveä. Kun tietää, miten rankkaa rapsutusta on kun hammaslääkäri tai -hyvienisti poistaa kiveä, voi siitä päätellä että harjas siihen ei pysty.
      Siihen uskon, että hampaiden harjaus plakista estää hammaskiven muodostumisen. Siihen riittää huolellinen joka kohdasta läpikäyty harjaus. Tietenkin harja pitää olla hyvä mutta niitä on monia, ei vain yksi oral-b io.
      Tämän kertoo hammasongelmainen joka kokemusen myötä tietää hampaista aika paljon.

      • Anonyymi

        Siinä tuli asiaa. Mikään hammasharja ei pysty poistamaan hammaskiveä. Mutta kunnollinen harjaus aamuin illoin ehkäisee hammaskiven muodostumista.

        Kunnolliseen harjaukseen kuuluu hyvä sähköhammasharja ja hammastaha. Myös hammasvälit on puhdistettava. Se tehdään joko lankaamalla tai väliharjoilla.

        Hammaskiven voi poistaa suuhygienisti tai joskus hammaslääkäri. Heillä on tarvittavat työkalut ja osaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tuli asiaa. Mikään hammasharja ei pysty poistamaan hammaskiveä. Mutta kunnollinen harjaus aamuin illoin ehkäisee hammaskiven muodostumista.

        Kunnolliseen harjaukseen kuuluu hyvä sähköhammasharja ja hammastaha. Myös hammasvälit on puhdistettava. Se tehdään joko lankaamalla tai väliharjoilla.

        Hammaskiven voi poistaa suuhygienisti tai joskus hammaslääkäri. Heillä on tarvittavat työkalut ja osaaminen.

        Niin ja jos on ientaskuja, hygienisti voi poistaa niistä hammaskiven jos ovat matalia. En muista senttimäärää. Mutta jos ovat syviä, esim. 4 cm, kuten minulla. sen saa tehdä vain hammaslääkäri. Että monimutkaista on. Tämän sain tietää vasta 2 v sitten, niin että hammaslääkärit eivät ole halukkaita opastamaan potilasta kunnolla välttääkseen turhia käyntejä `väärän puhdistajan´ luona. MInä ehdin käydä ja maksella, mitään eivät puhuneet, ennenkuin yksi rehti hammaslääkäri kertoi.
        Mutta nyt meni aloittajan aiheesta ohi. itse en tykkää kun kysyn jotain ja ihmiset kirjoittelevat mitä sattuu ihan eri aiheesta. Syyllistyin siihen nyt itse, sorry aloittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja jos on ientaskuja, hygienisti voi poistaa niistä hammaskiven jos ovat matalia. En muista senttimäärää. Mutta jos ovat syviä, esim. 4 cm, kuten minulla. sen saa tehdä vain hammaslääkäri. Että monimutkaista on. Tämän sain tietää vasta 2 v sitten, niin että hammaslääkärit eivät ole halukkaita opastamaan potilasta kunnolla välttääkseen turhia käyntejä `väärän puhdistajan´ luona. MInä ehdin käydä ja maksella, mitään eivät puhuneet, ennenkuin yksi rehti hammaslääkäri kertoi.
        Mutta nyt meni aloittajan aiheesta ohi. itse en tykkää kun kysyn jotain ja ihmiset kirjoittelevat mitä sattuu ihan eri aiheesta. Syyllistyin siihen nyt itse, sorry aloittaja.

        Kerro vähän tarkemmin noista "vääristä puhdistajista".
        Kyllä normaali hammaslääkäri haluaa kertoa ja opastaa oikean tavan.
        Myös 4 cm ientaskut olet kai sekoittanut millimetreihin. Harvalla ihmisellä edes koko hampaan pituus tuskin on 40 mm vaikka omaisi hevosen hampaat.

        Kaikki hammasharjat toimivat samalla periaatteella pyörivän harjaosan avulla. Pyörimissuunta ja nopeus voi vaihsdella.

        Tavallisella harjallakin saa yhtä hyviä tuloksia kun vaihtaa harjauksen kulmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro vähän tarkemmin noista "vääristä puhdistajista".
        Kyllä normaali hammaslääkäri haluaa kertoa ja opastaa oikean tavan.
        Myös 4 cm ientaskut olet kai sekoittanut millimetreihin. Harvalla ihmisellä edes koko hampaan pituus tuskin on 40 mm vaikka omaisi hevosen hampaat.

        Kaikki hammasharjat toimivat samalla periaatteella pyörivän harjaosan avulla. Pyörimissuunta ja nopeus voi vaihsdella.

        Tavallisella harjallakin saa yhtä hyviä tuloksia kun vaihtaa harjauksen kulmaa.

        Kyllä minun hammaslääkärini ainakin on opastanut ja kunnolla.
        Mitä on ne väärät puhdistajat


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🔞 ­­N­y­­m­f­­o­­­m­­a­a­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Hieman asian vierestä. Taannoin hommasin sähköhammasharjan, mutta en lainkaan tottunut sen käyttöön.

      1) Harjauskohtaa vaihtaessa ja / tai purupintoja harjatessa harjan vastakkainen muovipää kolkuttelee silloin tällöin / usein kovaa hampaisiin niin, että voisi melkein hammas rikkoontua.

      2) Toinen juttu on hammastahna, jota roiskuu ties minne kun en tuolla härvelillä onnistu suu kiinni harjamaan, sillä muutoin kohta yksi se vasta mahdottomaksi muodostuu.

      Hammaskiveä voi välttää varsin hyvin jos ei käytä / kuluta sokeriroinaa sen eri muodoissaan, limuja ymv. ja harjaa hampaat huolella ainakain kaksi kertaa per pv.

      Hammaskiven muodostumisen suhteen taitaa olla vielä yksilöllisiäkin eroja edellisen lisäksi (?). Omalla kohdalla hammaskiveä muodostuu todella minimaalisesti, josta hammaslääkärit ovat kommentoineet.

      • Anonyymi

        Minulla on ollut sähköhammas harja viimeiset 20 vuotta eikä ole kolahdellut minnekään hyvin hoituu. En ymmärrä miten harjaat hampaasi , jotain kyllä teet kun tapahtuu kertomallasi tavalla .


      • Anonyymi

        Sähköharjalla pestessä ei tarvitse pitää suuta auki kuten tavallisella harjalla. Huulia voi pitää kiinni, ne kyllä venyy sopivasti sähköharjan varren ympärille. Myös hammaskaaria voi pitää etäänpänä toisistaan ja se onkin tarpeen kun pestään kuten sähköharjalla pitää.


    • Anonyymi

      Ymmärtääkseni halvemmat alle 80€ mallit poistavat yhtä hyvin mutta niissä ei ole yhtä hyvää litium akkua joten lataaminen kestää kauemmin ja allu tyhjenee nopeammin.

    • Anonyymi

      Hammasrivistö joka jo on suussa ei poistu hajaamalla millään harjalla. Mutta kun käyt ensi. Hammaslääkärissä otattamaan pois hammaskiven ja sen jälkeen käytät sitä Irak b harjaa säännöllisesti niin ei pääse kiveä syntymään yhtä helposti .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe