Olenko masentunut vai laiska

Anonyymi-ap

Moikka!
Viime aikoina on tuntunut siltä että elämä näyttää keskisormea. En koe olevani saman lainen kuin ennen. Olen kai jotenkin rikki. En tiedä mikä minua vaivaa ja haluaisin apua, jos osaatte sitä antaa.

Huomasin muutoksia itsessäni muutama kuukausi sitten, kesäloman alussa tai jopa jonkin aikaa ennen kesälomaa. Minulle ei esimerkiksi maistu ruoka samalla tavalla kuin ennen. En varsinaisesti halua laihtua, mutta en enää pidä syömisestä samalla tavalla kuin ennen. Olen mielestäni kyllä ehkä vähän lihavampi kuin muut ikäiseni tytöt, mutten silti halua laihtua, ainakaan paljoa. Äitini hokee kokoajan eträ olen laiha, ja se ei ole minusta kivaa. Myös tunteissani on ollut muutoksia. Yhä enemmän olen ruvennut kysymään itseltäni, että mitä tunnen juuri nyt. Vastaukset ovat lähes poikkeuksetta Tyhjyys, tunteettomuus, suru, epätoivo, ahdistus ja stressii. Onko tämä normaalia? Itken myös tavallista useammin. Onko satunnaisesti ilman syytä itkuun purskahtaminen normaalia? Myös nukkumisessani on ollut ongelmia. Usein pyörin sängyssä pitkään, enkä saa unta. Aamuisin olen aina väsynyt, vaikka olisin nukkunut hyvin. Jos saisin, nukkuisin aina 12h, mutten saa koska kouluun pitää herätä. Viikonloppuisin nukun liikaa (eli noin 11-12h) ja olen silti aina väsynyt. Mikä minua vaivaa? Olen mielestäni huonompi kuin muut. Olen taakka vanhemmilleni ja ystävilleni. Mielestäni vanhempani eivät rakasta minua yhtä paljon kuin sisaruksiani. Olen hirveä vanhempiani kohtaan ja he eivät ansaitse sitä. Suutun nykyään todella helposti ja huudan heille ilman syytä. Välillä minulla on sellaisia ajatuksia, että en jaksa enää olla ja Haluan pois. Onko se normaalia? Olen myös hyvin yksinäinen nykyään. Paras kaverini muutti amerikkaan kesäloman alussa ja en ole nähnyt häntä sen jälkeen. Edes harrastukseni ei jaksa enää kiinostaa minua. Harrastan siis ratsastusta ja nykyään ennemmin itken tunneilla, kuin nauttisin ratsastuksesta. En saa mitään aikaiseksi. Vietän liikaa aikaa somessa ja en saa mitään järkevää tehtyä koko päivän aikana, koska en jaksa nousta sängystä. Onko tämä normaalia nuoren elämässä? Käyvätkö kaikki nuoret saman laisia tunteita päivittäin läpi? Olenko normaali, vai jokin hyödytön epäsikiö?

Terveisin: 16v tyttö joka on huolissaan mielenterveydestään

1

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. En usko et meistä tulee jotain

        Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
        Ikävä
        10
        3010
      2. Kuvaile itseäsi

        Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
        Ikävä
        117
        2184
      3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

        Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
        Suomalaiset julkkikset
        43
        1594
      4. Huomenta keskipäivää

        Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
        Ikävä
        260
        1408
      5. Oletko koskaan katunut kun

        elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
        Ikävä
        73
        1057
      6. Olen J-mies

        Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
        Ikävä
        47
        921
      7. Ei sitten, ei olla enää

        Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
        Ikävä
        77
        890
      8. Sinusta näkee että

        Kaipaat paljon.
        Ikävä
        55
        884
      9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

        Olet suloinen...
        Ikävä
        44
        805
      10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

        Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
        Pyhäjärvi
        93
        746
      Aihe