Mitä merkitsee ehtoollinen?

Anonyymi-ap

Saako ehtoollisleipää syömällä ja viiniä juomalla synnit anteeksi? Näin olen kuullut opetettavan.

118

655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi kristityt uhraavat ehtoollista?

Miksi Jeesus Kristus käski syömään ruumiinsa ja juomaan verensä, vaikka Mooseksen laissa kielletään juomasta verta? Miksi kristityt uhraavat leipää ja viiniä Jeesuksen muistoksi?

Jumala on opettanut seurakuntaa noudattamaan rituaaleja, koska ne kasvattavat ihmiset elämään yhteydessä taivaallisen Isänsä kanssa. Kyse on esikuvallisuudesta. Kun syöt leipää, se on yhteys Kristuksen ruumiiseen. Kun juot viiniä, se on yhteys Kristuksen vereen.

1. Kor. 10:16-18: "Eikö malja, jonka me siunaamme, ole yhteys Kristuksen vereen? Ja eikö leipä, jonka me murramme, ole yhteys Kristuksen ruumiiseen? Leipä on yksi, ja niin mekin olemme yksi ruumis, vaikka meitä on monta, sillä tulemme kaikki osallisiksi tuosta yhdestä leivästä. Ajatelkaa Israelin kansaa! Eivätkö papit, jotka syövät uhrilihaa, joudu läheiseen yhteyteen alttarin kanssa?"

Juutalaiset ymmärsivät jo Jeesuksen puheista, mistä on kyse. Heprealainen sana ‘dam’ voi merkitä kahta asiaa viiniä tai verta. Samoin sana ‘lechem’ voi merkitä ruumista, lihaa tai leipää. Kun Jeesus käski syömään ruumiinsa, hän tarkoitti samalla leipää. Kun Hän käski juomaan verensä, se tarkoitti myös viiniä. Tämän vuoksi Jeesus on elämän leipä, joka antaa iankaikkisen elämän.

Joh. 6:51-54: "Minä olen tämä elävä leipä, joka on tullut taivaasta, ja se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti. Leipä, jonka minä annan, on minun ruumiini. Minä annan sen, että maailma saisi elää." Tästä sukeutui kiivas väittely juutalaisten kesken. He kysyivät toisiltaan: "Kuinka tuo mies voisi antaa ruumiinsa meidän syötäväksemme?" Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää. Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet."

Jumala asetti temppeliin jokapäiväisen uhrin Kristusta varten. Karitsan veri kuvasi Kristuksen verta ja karitsan liha kuvasi Kristuksen ruumista, minkä takia Johannes Kastaja kutsui Jeesusta Jumalan Karitsaksi.

• Anonyymi

Hebrean sana DAM löytyy mm. jakeesta 1 Moos 49:11 "rypäleiden veressä".

1 Moos 49:
        10 Ei siirry valtikka pois Juudalta, ei käskijän sauva hänen suvultaan. Hänen heimostaan on tuleva se, jolla on valta, häntä kansat tottelevat.
        11 Viiniköynnökseen hän sitoo aasinsa, jaloon köynnökseen aasinsa varsan. Hän pesee viinissä vaatteensa, rypäleiden veressä pukunsa.
        12 Hänen silmissään on viinin hehku, hänen hampaissaan maidon valkeus.

• Anonyymi

😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

❤️ ­­­N­­y­­m­f­­­o­­m­a­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18016020Z

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Ehtoollinen on Mooseksen lain tarkoittama ruoka- ja juomauhri Kristuksen sovitustyön muistoksi.

Aina kun kristitty syö leipää ja juo viiniä, se on etoollinen. Raamatun aikana ihmisten lounas koostui pääasiassa leivästä ja ruokajuoma viinistä. Kristityt söivät yhdessä ja mursivat leivän keskenään. Se nautittiin Kristuksen sovitustyön muostoksi.

• Anonyymi

1000-vuotiskaudella nautitaan ehtoollista Jerusalemin temppelissä Kristuksen edessä.

Jes 62:8 Oikean kätensä, vahvan käsivartensa kautta Herra on vannonut: -- Sinun viljaasi minä en enää anna vihollistesi ruoaksi, eivätkä muukalaiset enää juo sinun viiniäsi, josta sinä olet vaivan nähnyt,
        9 vaan ne, jotka viljan korjaavat, sen myös syövät ylistäen Herraa, ja ne, jotka kokoavat rypäleet, ne myös juovat viinin minun pyhäkköni esipihoissa.

• Anonyymi

Ehtoollinen on Mooseksen lain tarkoittama yhteysuhri.

Yhteysuhri oli luonteeltaan uhriateria, jossa Herra, uhrin toimittava pappi, uhrin tuoja ja seurakunta söivät samaa uhrieläintä ja happamatonta leipää. Se oli liiton ateria, pyhä ja iloinen juhla-ateria Herran kasvojen edessä (5. Moos. 27:7). Yhteysuhri on Vanhan testamentin uhrilain kirkkain esikuva alttarin sakramentista, jossa Jumalan Karitsan teurastettu liha ja vuodatettu veri tulee happamattomassa leivässä ja viinissä luoksemme ja yhdistää Herran, palvelevan papin ja aterioivan seurakunnan yhdeksi Kristuksen ruumiiksi.

Yhteysuhrin heprealainen nimi tarkoittaa “yhteyden/rauhan/eheyden/pelastuksen teurasta”. Nimen osa “teuras” ei tarkoita hepreaksi mitä tahansa lahdattua eläintä, vaan nimenomaan uhrikultissa tapettua eläintä. “Teurasuhri” ja “yhteysuhri” ovat sama asia. Nimityksen “yhteysuhri” toinen osa, joka voidaan kääntää sanoilla “yhteys”, “rauha”, “eheys” tai “pelastus”, on samaa juurta kuin tuttu heprealainen tervehdys šalom, “rauhaa”. Vanhan testamentin kreikankielinen käännös käyttää yhteysuhrista useimmiten nimityksiä “pelastusuhri” ja “rauhanuhri”. Jeesus Kristus on luonut ristinuhrillaan rauhan ja yhteyden.

• Anonyymi

Vain, jos on lapsena kastettu nimeen isä pojan ja pyhän hengen.

• Anonyymi

Helluntailaiset eivät tunnusta syntisyyttään kasteelle ja ehtoolliselle mennessään. Heille ne ovat turmiollisia tapahtumia.

• Anonyymi

Helluntailaiset vievät jopa keinotekoisilla esansseilla maustettuja tiivistemehuja, kuten Mehukattia ehtoolliselle häpäisten siten Jeesuksen veren, joka oikea Ehtoollisen väkevä viini on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset vievät jopa keinotekoisilla esansseilla maustettuja tiivistemehuja, kuten Mehukattia ehtoolliselle häpäisten siten Jeesuksen veren, joka oikea Ehtoollisen väkevä viini on.

1. Kor. 11:29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Kor. 11:29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.

Tuo 1933/38 käännös on huono. Tässä on parempi 1992-käännös, niin 1992 voi todellakin olla joissain jakeissa parempi:

1. Kor. 11:29 Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä se sielusi pirullisuudessa irvistelet samoja asioita. Pitääkö sinun hypätä narua aina, kun perkele sinua käskee? Mietihän sitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä Perinteisessä on viini ja mehu niille, joille ei viini käy

• Anonyymi

Valetta! Helluntailaisille ehtoollinen on Herran kuoleman muistojuhla. 1 kor 11 :29 "Joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa Kaste sen sijaan on jo todistus siitä, että ihminen on uudestisyntynyt. Silloin ihminen on jo tunnustanut syntinsä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehtoollisilla on eri seurakunnissa eri käytäntöjä. Meillä on viini, mutta niille, joille se ei sovi, on mehu

• Anonyymi

Muistelemme Jeesusta ja ristintyötä ottamalla osaa yhteiseen ehtoolliseen. Eikä se ole kaunis tapa?

• Anonyymi

Ehtoollisen merkitys on paljon muuta kuin ihmisen muistiharjoitus.

Helluntailaisuus on väkevä eksytys, heresia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et taida perkeleesi kanssa tuntea edes kirjoituksia, kun päättömyksiäsi lukee ja sitä heresiaasi.

Mietihän ja lue kirjoituksias, että käsität jotain ehtoollisesta, mitä Jeesuksen sanoista on muistiinkirjoitettu. Sulla se menee muutoin happaman syntisi takia hapatukseesi- jossa suusi aina nassutelee joutavia.

Toisaalta, kun sinulla on noita hellutalaisia vastaan aina hammastenkiristys, sinun pitää jättää ehtoollinen väliin, että et juo tuomioksesi. Sen jälkeen sinun pitää sopia, ennenkuin palaat pöytään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehtoollisessa ei syödä ja juoda syntejä anteeksi. Synnit täytyy tunnustaa Jeesukselle, jolloin Jeesuksen Kristuksen , Jumalan Pojan veri pesee synnit puhtaaksi.Jos ei tehoa, etsi luotettava sielunhoitaja, kerro hänelle syntidsi, ja yhdessä otatte Jumalan Sanan: " Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, hänelle tapahtuu laupeus " ja " Tunnustakaa syntinne toisillenne, että parantuisitte. Vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras. Jaakob 5 : 16 Olen ainakin kerran kokenut tämän. Oli se kova häpeä mennä tunnustamaan, mutta vapautuminen on varma. Mitä muuta minä edes odotan? Kun Jeesus tulee tai kuolema korjaa, synnit täytyy olla sovitetut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehtoollinen on Herran kuoleman muistojuhla . Siinä ei syödä ja juoda syntejä anteeksi. " Jos me tunnustamme syntimme , Hän antaa synnit anteeksi , ja Jeesuksen Kristuksen VERI PUHDISTAA kaikesta synnistä. Tämä on helluntailaisuutta, ja Raamatun opin mukaista.

• Anonyymi

Ei siitä saa edes pikkupöhnää.

• Anonyymi

Ehtoollinen ei liity synteihin juurikaan.

• Anonyymi

Olet ymmärtänyt väärin

Syömällä ja juomalla ei saa syntejä anteeksi vaan uskomalla

• Anonyymi

Uskominen on Jumalan tahton uskollista tekemistä, mihin liittyy ehtoollisen nauttiminen säännöllisesti.

• Anonyymi

Armosta saa. AUTUAS SE…
      Autuas se, jonka pahat teot on annettu anteeksi, jonka synnit on pyyhitty pois. Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue viaksi hänen syntiään ja jonka sydämessä ei ole vilppiä. Ps. 32:1-2.

• Anonyymi

Kaikki eivät ikävä kyllä voi olla yhtä aikaa oikeassa uskossa! (kaikki väärässä kylläkin!)
      Ehtoollinen on Herran Jeesuksen itsensä asettama niin kuin kastekin, joten vähän ymmärrystä ja Raamatun tutkimista tarvitaan.

• Anonyymi

Kristittyjen Ehtoollisessa ja kasteessa on Jeesus itse läsnä.

(ei hellareiden mehuehtollisessa eikä pelkässä käännynnäis-eli vesikasteessa, ne on ihmistekoja)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

(ei hellareiden mehuehtollisessa eikä pelkässä käännynnäis-eli vesikasteessa, ne on ihmistekoja)

Yritähän uudestaan. Pilkkalaulu käy omaan nilkkaasi. Eli sinun puheittesi jälkeen kirjoitukset kertovatkin, että se ehtollisessasi ei ole mitään Jeesusta länsä.
        Rakkaudettomuus on niin läpitunkevaa, ettei siinä ole Kristuksen henkeä. Paremminkin oma halitoosisi on läsnä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinun sielusi on tänne elämään puhallettu? Siinä sinulle paradoksinen arvoitus.
        Olisiko Jumala taivaassa vaikka neuvotellut sielustasi, ennen puhaltamista sieraimiisi elämänhengen?
        Taivaassahan tuli sota - osa lankesi - voisiko langenneet taivaassakin olla niitä sieluja, jotka heitettiin alas. Olisiko siinä se syy, että tulitkin koeajalle täällä, että onko sinun sielusi elämä täällä mahdollisuus muuttua - muuttua takaisin iankaikkiseen elämään?
        ts. tulla parannuksen kautta vanhurskaaksi sieluksi.

Eli pitikö Jumalan luoda sinun sielusi, muitten sielujen kanssa.... kysypä neuvostolta.

Kysyttiinkö sinulta langennena taivaissa, että haluatko tulla tänne maanpäälle, kilvoittelemaan hyvän uskon kilvoitusta. Halusitko tulla luoduksi ja päätitkö Jumalan edessä hyväksyä maallisen elämän haasteen. Sitten vasta Hän loi - puhaltamalla elämänhengen sinuun ja sinusta tuli elävä sielu.

Täällä sitten joko irvistelet ja pilkkaat entiseen malliin tai - teet parannuksen.
        Tämä voi olla sen sielun - haaste, mistä sinun sielusi on tullut. VM

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinun sielusi on tänne elämään puhallettu? Siinä sinulle paradoksinen arvoitus.
        Olisiko Jumala taivaassa vaikka neuvotellut sielustasi, ennen puhaltamista sieraimiisi elämänhengen?
        Taivaassahan tuli sota - osa lankesi - voisiko langenneet taivaassakin olla niitä sieluja, jotka heitettiin alas. Olisiko siinä se syy, että tulitkin koeajalle täällä, että onko sinun sielusi elämä täällä mahdollisuus muuttua - muuttua takaisin iankaikkiseen elämään?
        ts. tulla parannuksen kautta vanhurskaaksi sieluksi.

Eli pitikö Jumalan luoda sinun sielusi, muitten sielujen kanssa.... kysypä neuvostolta.

Kysyttiinkö sinulta langennena taivaissa, että haluatko tulla tänne maanpäälle, kilvoittelemaan hyvän uskon kilvoitusta. Halusitko tulla luoduksi ja päätitkö Jumalan edessä hyväksyä maallisen elämän haasteen. Sitten vasta Hän loi - puhaltamalla elämänhengen sinuun ja sinusta tuli elävä sielu.

Täällä sitten joko irvistelet ja pilkkaat entiseen malliin tai - teet parannuksen.
        Tämä voi olla sen sielun - haaste, mistä sinun sielusi on tullut. VM

Ja juuri tämän takia, sielut täällä tarvitsevat taivaallista oppi ja opetusta, olla opetuslapsi.
        Opetuslapsi oppii iankaikkisen elämän sanan, eli oppii kuuntelemaan iankaikkisen Jumalan neuvoja ja ohjeita, sekä olemaan kuuliainen.
        Hän on Korkeuksista kumartunut Kristukssa - ihmissielun ylle ja Isä sanoo meille Pojasta, Katso - Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin.
        Siis seurata Luojaa- Sapatin Herraa - jossa kaikki pysyy koossa, Elämän Henkäys sieraimissa.
        Elämä - jossa luomme eteemme polun - jota käydään. Neuvo- ohjaa minut oikealle tielle.
        ts. sielu- ymmärtää sanan- olen olemassa. Siksi päätän, mitä tässä kehossa teen, sanon ja kuinka rakennan elämää. Näin Jumalan lain päämäärä on rakkaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja juuri tämän takia, sielut täällä tarvitsevat taivaallista oppi ja opetusta, olla opetuslapsi.
        Opetuslapsi oppii iankaikkisen elämän sanan, eli oppii kuuntelemaan iankaikkisen Jumalan neuvoja ja ohjeita, sekä olemaan kuuliainen.
        Hän on Korkeuksista kumartunut Kristukssa - ihmissielun ylle ja Isä sanoo meille Pojasta, Katso - Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin.
        Siis seurata Luojaa- Sapatin Herraa - jossa kaikki pysyy koossa, Elämän Henkäys sieraimissa.
        Elämä - jossa luomme eteemme polun - jota käydään. Neuvo- ohjaa minut oikealle tielle.
        ts. sielu- ymmärtää sanan- olen olemassa. Siksi päätän, mitä tässä kehossa teen, sanon ja kuinka rakennan elämää. Näin Jumalan lain päämäärä on rakkaus.

Mitä taas ehtoolliseen tulee, ensimmäinen viesti on Edenin sijaisuhrin - jonka Jumala tappoi ja tämän nahan avulla peitettiin Adamin ja Evan alastomuus.
        Jatko lähtökertomus on Egyptissä, uhrikaritsassa, kuoleman enkelin ohimeneminen, orjuudesta vapautus jne. Pääsiäinen. Yläsalin ateriassa on opetusta lisää.
        Pelvelijan paikka, vrt. jalkojenpesu, ehtoollismaljat- joita on neljä. Leipä ja se ateria on annetu syötäväksi siihen asti kun hän saapuu takaisin, syömme sitten yhdessä.
        Siinä ateriassa- tässä ja nyt julistetaan Herran kuolemaa. ts. seremonialain päätös, Leeviläispappeus loppui, Yleinen pappeus alkoi, jne. Eli tämä muisto aterialla on monisäikeinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä taas ehtoolliseen tulee, ensimmäinen viesti on Edenin sijaisuhrin - jonka Jumala tappoi ja tämän nahan avulla peitettiin Adamin ja Evan alastomuus.
        Jatko lähtökertomus on Egyptissä, uhrikaritsassa, kuoleman enkelin ohimeneminen, orjuudesta vapautus jne. Pääsiäinen. Yläsalin ateriassa on opetusta lisää.
        Pelvelijan paikka, vrt. jalkojenpesu, ehtoollismaljat- joita on neljä. Leipä ja se ateria on annetu syötäväksi siihen asti kun hän saapuu takaisin, syömme sitten yhdessä.
        Siinä ateriassa- tässä ja nyt julistetaan Herran kuolemaa. ts. seremonialain päätös, Leeviläispappeus loppui, Yleinen pappeus alkoi, jne. Eli tämä muisto aterialla on monisäikeinen.

Mutta tämä sielu. Sitä saatte mielessänne pohtia, miksi olette tulleet tänne.
        Miksi syntiä tekevä sielu- sen on kuoltava. Miksi Jumala tappaa syntiä tekevän sielun.
        Miksi on kadotus, eli II- kuolema ja sinne joutuminen.
        Ilmestyskirja puhuu tuhatvuotisesta rautaisenvaltakauden ajasta.
        Per.kele on sidottu ja kun vapautuu, rautaisen valtakauden ajassa syntyneissä osassa herää vastustus. Eli ne sielut nousevat vielä sotaan ja heidän loppu on kadotus.

Mutta on sieluja, jotka ovat kääntyneet- Sielu on seurustellut Elämänantajan kanssa ja sijaisuhrin oppinut tuntemaan, sekä uskomaan siinä sovintoveressä anteeksiannon.
        Siksi Hän on Sapatin Herra, kun myös lopullinen lepo - uudelleenluodussa taivaassa ja maassa on ilman taisteluja. Sielujen elämä on ollut elää - Elämänpuun kautta ja on oksastus jaloon puuhun.

Sielulla on elämässä arvo, jossa hän haluaa elää, eikä kuolla. Siksi uskossa oleva sielu, hänelle Elämän on iankaikkisen elämän armolahja. Se on lahja sijaiselta.
        Isä on antanut elämän Pojalle, ja Poika antaa elämän- kelle tahtoo.
        Ja tahto oli Johanneksen evankeliumissa vaikka viides ja kuudes luku nähtävänä.
        Hän on tämä elämänleipä - Sieltä se löytyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siinä MINÄ OLEN HEIDÄN KESKELLÄÄN.

• Anonyymi

Me julistamme Herran kuolemaa siihen saakka, kun hän tulee. Ehtoollinen on Herran kuoleman muistojuhla

• Anonyymi

Ja tarkalleen ottaen se on Mooseksen lain tarkoittama rauhanuhri Kristuksen sovitustyön muistoksi.

• Anonyymi

Ehtoollinen on aina pyhä Herran juhla.

• Anonyymi

Helluntailaiset eivät ole oikeita kristittyjä, vaan eksyttäväisiä lahkolaisia.

Helluntailaiset kieltää, että ehtoollinen saadaan syntien anteeksisaamiseksi.

Herran pyhä ehtoollinen tarkoittaa, että itse Herra Jeesus on läsnä ehtoollisella veren ja ruumiin muodossa. (veri ja leipä).

Joh. 6:56

Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

Helluntailaisilta puuttuu oikea usko.

Samoin helluntailaiset kieltää, että kasteessa saadaan synnit anteeksi ja pestyksi pois mukaanlukien perisynnin kadotustuomio.

Ap. t. 22:16

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

• Anonyymi

Helluntailaiset kieltää jyrkästi, että Kristittyjen kaste liittyisi mitenkään syntien pois pesemiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset kieltää jyrkästi, että Kristittyjen kaste liittyisi mitenkään syntien pois pesemiseen.

Eli? Vauvan kaste - pesee mitä syntiä, kerropa se! Mitä syntiä vauva on tehnyt?
        Pääset pitkälle, kun seikkaperäisesti katsot vauvaa, sekä ilmaiset hänen syntisyytensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vapaissa suunnissa on Apostolisen seurakunnan kastenäkemys.
        Usko - ja kaste.

Lutherkin näki, että kaste kuuluu vain uskoville. Mutta tästä tuli se ongelma, mistä taitselette. Eihän vauvalla ole suuntunnustusta, eikä tarvise ollakaan, koska hän on Isän silmissä, luomistyön perusteella ja Jumalan hänen sieraimiinsa puhaltaman hengen kautta tullut elävä sielu. Puhaltaako Jumala vauvan sieraimiin sellaisen synnin, että vauvan sielu joutuu kuolemaan, koska synnin palkka so. kuolema.
        Ja synti ON raamatullisesti Jumalan lain, eli tahdon rikkomista.
        Ajatellaanpa vaikka haureuttea. Katso vauvaa, kysy itseltäsi, mitä haureutta lapsi on tehnyt?

Lutheri uskontunnustuksen saattoi lapsen suuhun -kummipuheitten kautta- Eli kummi puhui ja se katsottiin lapsen uskontunnustukseksi ja voitiin kastaan.
        Eikö tunnu oudolle asialle, että Lutherilla "välähti" sanoittaa vauvalle se usko.- että voidaan kastaa?

Mietipä vauvaa! paljonko hän kykenee käsittämään, ei mitenkään, vaan kasvatus on edessä.
        Vastuu tulee myöhemmin. Siitähän on raamatullisesti kysymys.

Jos pieni - vaikkapa kuolee, hän ei ole syyntakeinen sielu. Hän on vapaa. Ei tarvita tormuuttaa ihmisoppia tähän - hätäkasteellisesti. Kannattaa hieman pohtia, että onko joitain, mikä ei kestä perillä Jumalan Valoa.

Kyllä uskonnollisuudessa on peukalopaikka puheita yllinkyllin. Tormaatteko niihin=?

https://www.tv7.fi/arkki/derek-prince/vesikaste-1-2_p7192/
        https://www.tv7.fi/arkki/derek-prince/vesikaste-2-2_p7191/
        Rakenna kalliolle.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Weijo Lindroos on eksyttäjä. Älkää katsoko hänen saarnoja.

• Anonyymi

On kovin vapaasti tulkittu asia, että Jeesuksen kertoma Matt. 26:28, ”sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi”, olisi toistuvasti tuossa tapahtumassa, ehtoollisessa, saatu syntien anteeksisaaminen.
      Tarkoittaisiko tuo että syntiä ja tehtyjä syntejä pantataan siihen asti kun jälleen on ehtoollisella tilaisuus saada ne kuitatuksi anteeksi?
      Tulkinta on itse asiassa ristiriitainen vesikastetta koskevan apostolisen käsityksen ja käytännön kanssa, mikä on pääsy uudestisyntymässä Jumalan lapseksi armoliittoon, jatkuvaan elämään anteeksiantamuksessa.
      Koska edellinen kappale nostattaa joillekin painetta pääkuoreen, täytyy korostaa kohtaa ’apostolinen käsitys ja käytäntö’, mikä ei ole sama asia kuin mitä Jumala sanoo.

Ehtoollisesta kertoo myös 1 Kor. 11:24-25-26 ja Luuk. 22:19-20 ja niissä kerrotaan: ”tehkää se minun muistokseni”, ”julistatte Herran kuolemaa”.
      Arveliko Jeesus että ilman tätä toistuvaa traditiota hiipuu koko juttu unohduksiin?

Uskovainen muistaa Jeesuksen uhrikuoleman muutenkin. Uskovaisen elämässä on Jeesus aina läsnä. Uskovainen ei tarvitse uskonvaelluksessaan ehtoollista eikä asialla ole merkitystä vaikka ei nauttisi ehtoollista milloinkaan.

Traditiona ehtoollinen on verrattavissa joulun seudussa toteutettuihin joulukuvaelmiin.

• Anonyymi

Ehtoollinen tai kaste ovat omia asioitaan, syntien anteeksisaamiseen niillä ei ole mitään tekemistä.

Ettäkö muka ihmisen suolistoa tarvitaan syntiasiassa@

Ei hyvät ihmispolot koittakaa tulla järkiine.

• Anonyymi

Imeekö se viinakaupan tuote suolistossa mennessään synnit sydämestä häh....ja kohta lorotetaan pyttyyn.

Ehei hyvät ihmiset miettikää nyt vähän asioita ja kirkollisia satuja !

• Anonyymi

Ehtoollinen on syntien anteeksi antamiseksi

Uskon kautta

• Anonyymi

Aloittaja: mene kysymään kristityiltä.

Helluntailaisilla ei ole kristillistä ehtoollista, vaan, kuten j.todistajillakin, nk. muistoateria, josta nuo kuitenkin erehdyttääkseen käyttävät kristillistä termiä, ehtoollinen.

Kristityn on valittava mitä oppia tunnustaa. Helluntailaisilla ja kristillisillä kirkoilla ei ole nk.ehtoollisyhteyttä, eikä jäsenillä olisi lupa osallistua molemmille. Joko, tai. Helluntailaiset itse kuitenkin rikkovat tätä sopimusta ja houkuttelevat kristittyjä omille, Kristusta pilkkaaville pulla- ja mehuaterioilleen.

• Anonyymi

Helluntaiseurakunnassa ei anneta ehtoollista luterilaisille.
        Eli vauvakastettu valehtelee helluntailaiset eivät houkuttele jumalattomia luterilaisia ehtoolliselle.

Lut.kirkossa jaetaan ehtoollista kaikille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaiseurakunnassa ei anneta ehtoollista luterilaisille.
        Eli vauvakastettu valehtelee helluntailaiset eivät houkuttele jumalattomia luterilaisia ehtoolliselle.

Lut.kirkossa jaetaan ehtoollista kaikille.

Useamman kerran kylvetetty on taas vauvojensa lumoissa

Olen saanut helluntaissa ehtoollisen luterilaisena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useamman kerran kylvetetty on taas vauvojensa lumoissa

Olen saanut helluntaissa ehtoollisen luterilaisena

Miksi menit ehtoolliselle? Yrititkö varmistaa syntien anteeksiannon?

• Anonyymi

Ehtoollinen on uudestisyntyneiden uskovien yhteysateria. Siinä julistetaan Jeesuksen kuolemaa kunnes hän tulee.

Synnit on saatu anteeksi jo aiemmin.

Vauvakasteessa ei uudestisynnytä!

• Anonyymi

Ehtoollinen on syntien anteeksi

Kasteessa uudestisynnytään

Vauvoille ei ole omaa kastetta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehtoollinen on syntien anteeksi

Kasteessa uudestisynnytään

Vauvoille ei ole omaa kastetta

Noillako argumenteilla meinaat lopputilille mennä !

En lähtisi mukaan.

• Anonyymi

Helluntailaisethan on kirkosta eronneita ja terveestä kristinuskosta luopuneita lahkolaisia. Nehän elää omissä henkimaailmoissaan.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi

Henki ei sano luterilaisille yhtään mitään koska siellä hengen sanomiset kiinnosta ketään.

Järjellinen tajuaa että lutterit on suomen suurin lahko!

• Anonyymi

Lutteri oli paavin munkki jota kiusasi muutamat hulluimmat oåit kuten anekauppa ja vstaavat hölmöydet.

Lutteri taisteli niitä vastaan mitta jätti vauvakasteet ja ehgoollisekotukset aloilleen.

Siinä sinulle tervettä oppia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Henki ei sano luterilaisille yhtään mitään koska siellä hengen sanomiset kiinnosta ketään.

Järjellinen tajuaa että lutterit on suomen suurin lahko!

Henki ei sano sodomiittikäkätykselle mitään

Sitä ei Raamattu kiinnosta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lutteri oli paavin munkki jota kiusasi muutamat hulluimmat oåit kuten anekauppa ja vstaavat hölmöydet.

Lutteri taisteli niitä vastaan mitta jätti vauvakasteet ja ehgoollisekotukset aloilleen.

Siinä sinulle tervettä oppia.

Niin jätti ne asiat jotka ei ole Raamatun vastaisia

Siinö tervettä oppia

Parhami oli lapsityöntekijä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi 2023-09-17 12:37:10

------ Kun nyt nyrkkeilet kehässäsi samaa erää, löitkö oikean vai vasemman koukun?
        Osuko sinun mielestäsi, vai hosutko vain ilmaan?

Mielestäni, kun katson hosumistasi, sillä ei ole mitään asiankanssa tekemistä.

• Anonyymi

Helluntailaiset valehtelee kasteesta ja ehtoollisesta, koska helluntailaisuus on Parhamin keksimä harhaoppi, heresia

Senkin valehtelevat, että Jumala ei pessyt Paavalin syntejä pois kasteessa.

Ap. t. 22:16

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

• Anonyymi

Trollille, kiistelijälle ei kannata puhua mitään. Hän ei ota edes Raamatusta opiksi, eikä ole keskustelijaksi. Vaan hän repii, omia repimisiään palstalla. Luullen omistavansa jotain järkeä. mutta kuten edellinen kehässä hosuu ilmaan.

• Anonyymi

Että olisitte yhtä minun kanssani, loppuun asti!😇

• Anonyymi

Jeesus ei asettanut ehtoollista sellaiseksi rituaaliksi jota seurakuntajohtajat tai myöhemmin kristinuskon papit voisivat toistaa, vaan ehtoollinen vietettiin vain 12 opetuslapsen kanssa.

• Anonyymi

Papit eivät ole Jeesus.
      Ainoastaan 12 opetuslasta Jeesuksen seurassa söivät ehtoollisen 2000 vuotta sitten. Ei kukaan muu syö ehtoollista eikä tietenkään saa syntejään anteeksi.

• Anonyymi

>>>"12 opetuslapsen kanssa"<<<

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun OPETUSLAPSIKSENI kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Matt: 28: 19

olis kiva tietää , kuinka paljon helluntailaiset on raamatustaan yliviivanneet / poistaneet , kun
        selvä raamatun sana ei kelpaa heille !

• Anonyymi

Jumala on henki ja häntä pitää lähestyä hengessä, siinä ei syömiset ja juomiset paljoa auta vaiika söis koko leivän, silläkö synti lähtee...voi herrankegät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on henki ja häntä pitää lähestyä hengessä, siinä ei syömiset ja juomiset paljoa auta vaiika söis koko leivän, silläkö synti lähtee...voi herrankegät.

kristillisessä kasteessa annetaan Pyhä Henki,

"kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen , syntienne anteeksisaamiseksi , silloin
        te saatte Pyhän Hengen lahjan,
        sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu:" Apt: 2: 38-39

kasteessa annetaan "opetuslapseus" ja opetuslapset on osallisia ehtoolliseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hellarit ovat pahemmin hukassa tässä ehtoollisasiassa kuin koskaan ymmärsinkään.

Jeesus on luvannut olla itse läsnä ehtoollisessa, jonka uskossa saamme nauttia syntiemme anteeksiantamiseksi/-saamiseksi ja Jeesuksen TEKOA puolestamme muistellessamme.

(Emme siis muistele ketä tahansa hyvää, mutta kuollutta ihmistä!)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kristillisessä kasteessa annetaan Pyhä Henki,

"kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen , syntienne anteeksisaamiseksi , silloin
        te saatte Pyhän Hengen lahjan,
        sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu:" Apt: 2: 38-39

kasteessa annetaan "opetuslapseus" ja opetuslapset on osallisia ehtoolliseen.

Mihinkäs pääasa eli parannus ja kääntymys unohtui?

Ilman niitä ei ketään kasteta raamatussa.

Lutterin kirkon tekemisillä ei ole mitään merkitystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>"12 opetuslapsen kanssa"<<<

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun OPETUSLAPSIKSENI kastamalla heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Matt: 28: 19

olis kiva tietää , kuinka paljon helluntailaiset on raamatustaan yliviivanneet / poistaneet , kun
        selvä raamatun sana ei kelpaa heille !

Sinussa olisi potentiaalia sukellusveneen miehistöön, tai ainakin uimavalvojaksi !

Kastamalla ei kenenkään sydän ole muuttunut kivisestä pehmeämpään.

Ei edes erikoiskasteen erikoistutkijan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla se unohtui

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinussa olisi potentiaalia sukellusveneen miehistöön, tai ainakin uimavalvojaksi !

Kastamalla ei kenenkään sydän ole muuttunut kivisestä pehmeämpään.

Ei edes erikoiskasteen erikoistutkijan.

Raamattu taas sanoo toista

Mutta sehän ei sinua liikuta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mihinkäs kristillisessä kansakunnassa vuonna 2000 "käännytään",

Vanha liitto lakkasi apostolisena aikana, HEIDÄN piti kääntyä Mooseksen lain liitosta uuteen liittoon Kristuksessa, uusi liitto alkoi siis jo 2000 vuotta sitten, ja Suomeen kristinusko tullut jo 1100 -luvulla.

olemme kaikki uuden liiton kansaa , "katso Vanha on kadonnut ja Uusi on sijaan tullut"
        Uusi LIITTO alkoi Kristuksessa , "ei minussa",

"vesi , nyt teidätkin pelastaa - kasteena , ei siksi , että luovuitte saastaisesta
        elämästänne , vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON."
        1 Piet: 3: 21

helluntailainen : siis KUKA teki liiton !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hellarit ovat pahemmin hukassa tässä ehtoollisasiassa kuin koskaan ymmärsinkään.

Jeesus on luvannut olla itse läsnä ehtoollisessa, jonka uskossa saamme nauttia syntiemme anteeksiantamiseksi/-saamiseksi ja Jeesuksen TEKOA puolestamme muistellessamme.

(Emme siis muistele ketä tahansa hyvää, mutta kuollutta ihmistä!)

Ei hellarit ole hukassa, hukka pyrkii helluntaihin aina välillä mutta ei pääse !

..luvannut olla läsnä ehtoollisessa...hoohoijaa näitä pölhöjä lausuntoja..läsnä ehtoollisessa.

kuule, kun Jeesus on aina läsnä ja asuu uudestisyntyneen sydämessä, siihen läsnäolemiseen ei mitään ehtoollista tarvita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanha liitto lakkasi apostolisena aikana, HEIDÄN piti kääntyä Mooseksen lain liitosta uuteen liittoon Kristuksessa, uusi liitto alkoi siis jo 2000 vuotta sitten, ja Suomeen kristinusko tullut jo 1100 -luvulla.

olemme kaikki uuden liiton kansaa , "katso Vanha on kadonnut ja Uusi on sijaan tullut"

"vesi , nyt teidätkin pelastaa - kasteena , ei siksi , että luovuitte saastaisesta

sepustuksesi on yhtä tyhjän kanssa, ei mitään tollkua sekavaa sinne tänne siirtelyä.

..mitä se liitto hyödyttää kun kansa haluaa elää jumalattomuudessa eikä aiokkaan tehdä omakohtaista parannusta kaikista syntihaluistaan, häh !

luuletko todella että himokselta temmataan ne parinvaihtajat joiden kanssa on kuulemma tehty liitto, koita miettiä hiukan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mikä tässä luterilaisessa pakanamaassa on kristillistä, kerro muutama esimerkki !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei hellarit ole hukassa, hukka pyrkii helluntaihin aina välillä mutta ei pääse !

..luvannut olla läsnä ehtoollisessa...hoohoijaa näitä pölhöjä lausuntoja..läsnä ehtoollisessa.

kuule, kun Jeesus on aina läsnä ja asuu uudestisyntyneen sydämessä, siihen läsnäolemiseen ei mitään ehtoollista tarvita.

>>>"kuollutta ihmistä"<<<

Jeesus kylläkin ELÄÄ , "UUTENA" .

"tästedes minä en juo tätä viinipuun antia , ennekuin sinä päivänä , jona sitä uutena
        teidän kanssanne Isäni Valtakunnassa." Matt: 26: 29

Jeesus Kristus on YLÖSNOSSUT Vapahtaja !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on läsnä konkreettisesti ehtoollisessa. Hengellään hän on aina läsnä

Etko osaa erottaa noita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sepustuksesi on yhtä tyhjän kanssa, ei mitään tollkua sekavaa sinne tänne siirtelyä.

..mitä se liitto hyödyttää kun kansa haluaa elää jumalattomuudessa eikä aiokkaan tehdä omakohtaista parannusta kaikista syntihaluistaan, häh !

luuletko todella että himokselta temmataan ne parinvaihtajat joiden kanssa on kuulemma tehty liitto, koita miettiä hiukan.

Miksi haluat elää jumalattomuudessa ja harrastaa parinvaihtoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mikä tässä luterilaisessa pakanamaassa on kristillistä, kerro muutama esimerkki !

Se mikä muuallakin, evankeliumi Kristuksesta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomi oli vielä syväti uskova maa joku aika sitten, nyt tilanne on toinen

Helluntailaisten määrä on kasvanut, onko asiolla yhteyttä, osaako sodomiitti sanoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomi oli vielä syväti uskova maa joku aika sitten, nyt tilanne on toinen

Helluntailaisten määrä on kasvanut, onko asiolla yhteyttä, osaako sodomiitti sanoa?

helluntailainen ohittaa täälläkin kaikki kirjoitukset missä on kirjoitettu,
        RAAMATUN sanaa ja vaihtaa aiheen katsomalla ihmisiin, lihalliseen ihmisen aivoituksiin , eikä löydä raamatusta Jumalan aivoitusta kaikille kansoille.

Raamattu: "Sillä Jumala ei katso henkilöön" Room: 2: 11

mitä uskoa se sitten , on kun samaan hengenvetoon kieltävät Jumalan Sanan voiman,
        > kaste ja ehtoollinen ja lupaus kasteessa:
        kaste: "olen teidän kanssanne JOKA PÄIVÄ maailman loppuun asti" Matt: 28:
        ehtoollinen: "jona juon sitä uutena TEIDÄN KANSSANNE Isäni valtakunnassa" Mt: 26:

"Isäni valtakunnassa:
        "Nousi kolmantena päivänä kuolleista ja istuu Isän , Jumalan oikealla puolella ja on sieltä
        tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita"

• Anonyymi

Helluntailaisille sekä ehtoollinen että usko on pelkkiä ihmisen mielen liikahduksia.

Raamattu puhuu Herran Pyhästä Ehtoollisesta, missä Herra itse on läsnä aineellisten välikappaleiden, leivän ja viinin muodossa ihmisen syntiongelman vuoksi.

Samalla tavalla Raamattu puhuu Herran juhlapäivistä, joihi Herra tulee mukaa juhlimaan.

Samoin kasteessa jo Jordanilla oli läsnä Johanneksen lisäksi: Isä, Poika ja Pyhä Henki+vesi.
      Kaste tehtiin ihmisen syntiongelman vuoksi.

• Anonyymi

Syyslisää alkaa ilmetä lutterien sepusteissa.
        Se on vähän kuin ruskaa eli kaikki värit sekasin.

Ja maksajat huutaa aaaaaaa ihana sekasotku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syyslisää alkaa ilmetä lutterien sepusteissa.
        Se on vähän kuin ruskaa eli kaikki värit sekasin.

Ja maksajat huutaa aaaaaaa ihana sekasotku.

Syyslisää sodomiittikäkätyksen kitinässä

Ja kymmenysten maksajat huutaa alias erroor

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syyslisää sodomiittikäkätyksen kitinässä

Ja kymmenysten maksajat huutaa alias erroor

Noin siis parhameissa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin siis parhameissa

Jumalan elävä sana:

"Ellette usko , että minä olen se , kuka olen , te kuolette synteihinne" Joh: 8: 24

• Anonyymi

Parhamin kanssa paljussa on ihanaa.

• Anonyymi

Tulihan se sieltä vauvakastetun parham-fanin mielipide.
        Sitä onkin epäilty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulihan se sieltä vauvakastetun parham-fanin mielipide.
        Sitä onkin epäilty.

useamman kerran kylvetetty on taas vauvojen lumoissa

• Anonyymi

Vauvakastettu on parhamin salarakas.
        Hän on tutkinut parhamia koko elämänsä ajan. Hän on parham-tohtori.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauvakastettu on parhamin salarakas.
        Hän on tutkinut parhamia koko elämänsä ajan. Hän on parham-tohtori.

Useamman kerran kylvetetty on on parham- ja vauvarakas. Hön on vauvatohtori

• Anonyymi
      • Anonyymi

Weijo Lindroosin saarnoja ei kannata kunnella. Hän on eksyttäjä, jonka seurakunnassa naisetkin saavat saarnata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Weijo Lindroosin saarnoja ei kannata kunnella. Hän on eksyttäjä, jonka seurakunnassa naisetkin saavat saarnata.

. Kastoi miutkin. Nyt mie elän Jeesuksen kanssa.

• Anonyymi

Miksi kristityt uhraavat ehtoollista?

Miksi Jeesus Kristus käski syömään ruumiinsa ja juomaan verensä, vaikka Mooseksen laissa kielletään juomasta verta? Miksi kristityt uhraavat leipää ja viiniä Jeesuksen muistoksi?

Jumala on opettanut seurakuntaa noudattamaan rituaaleja, koska ne kasvattavat ihmiset elämään yhteydessä taivaallisen Isänsä kanssa. Kyse on esikuvallisuudesta. Kun syöt leipää, se on yhteys Kristuksen ruumiiseen. Kun juot viiniä, se on yhteys Kristuksen vereen.

1. Kor. 10:16-18: "Eikö malja, jonka me siunaamme, ole yhteys Kristuksen vereen? Ja eikö leipä, jonka me murramme, ole yhteys Kristuksen ruumiiseen? Leipä on yksi, ja niin mekin olemme yksi ruumis, vaikka meitä on monta, sillä tulemme kaikki osallisiksi tuosta yhdestä leivästä. Ajatelkaa Israelin kansaa! Eivätkö papit, jotka syövät uhrilihaa, joudu läheiseen yhteyteen alttarin kanssa?"

Juutalaiset ymmärsivät jo Jeesuksen puheista, mistä on kyse. Heprealainen sana ‘dam’ voi merkitä kahta asiaa viiniä tai verta. Samoin sana ‘lechem’ voi merkitä ruumista, lihaa tai leipää. Kun Jeesus käski syömään ruumiinsa, hän tarkoitti samalla leipää. Kun Hän käski juomaan verensä, se tarkoitti myös viiniä. Tämän vuoksi Jeesus on elämän leipä, joka antaa iankaikkisen elämän.

Joh. 6:51-54: "Minä olen tämä elävä leipä, joka on tullut taivaasta, ja se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti. Leipä, jonka minä annan, on minun ruumiini. Minä annan sen, että maailma saisi elää." Tästä sukeutui kiivas väittely juutalaisten kesken. He kysyivät toisiltaan: "Kuinka tuo mies voisi antaa ruumiinsa meidän syötäväksemme?" Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää. Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet."

Jumala asetti temppeliin jokapäiväisen uhrin Kristusta varten. Karitsan veri kuvasi Kristuksen verta ja karitsan liha kuvasi Kristuksen ruumista, minkä takia Johannes Kastaja kutsui Jeesusta Jumalan Karitsaksi.

PS.

Hebrean sana DAM löytyy mm. jakeesta 1 Moos 49:11 "rypäleiden veressä".

1 Moos 49:
      10 Ei siirry valtikka pois Juudalta, ei käskijän sauva hänen suvultaan. Hänen heimostaan on tuleva se, jolla on valta, häntä kansat tottelevat.
      11 Viiniköynnökseen hän sitoo aasinsa, jaloon köynnökseen aasinsa varsan. Hän pesee viinissä vaatteensa, rypäleiden veressä pukunsa.
      12 Hänen silmissään on viinin hehku, hänen hampaissaan maidon valkeus.

• Anonyymi

En tiedä, auttaako tuohon yksi ehtoollinen.
      Mutta juomalla pari pullollista ehtoollisviiniä unohtuvat synnit ainakin hetkeksi.

• Anonyymi

Ei ne tyytynny pelkästään viinin maisteluun, koska opetuslapset sammuivat puistossa. Ei yöllä puistoissa muuten nukuta. Jeesus kesti paremmin ja pysyi pystyssä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne tyytynny pelkästään viinin maisteluun, koska opetuslapset sammuivat puistossa. Ei yöllä puistoissa muuten nukuta. Jeesus kesti paremmin ja pysyi pystyssä.

Matt. 11:19

Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.

• Anonyymi

Tämähän se vauvakastettujen suurin pelko on, että ylimääräiseksi jäävät ehtoollisviinit olisi mehukattia, jotka pitäisi juoda pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämähän se vauvakastettujen suurin pelko on, että ylimääräiseksi jäävät ehtoollisviinit olisi mehukattia, jotka pitäisi juoda pois.

Uudestikastettu on taas vauvojensa lumoissa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

järkyttävää , että helluntailaiset ei erota edes ehtoollista, muusta,

"sillä , joka syö ja juo , erottamatta Herran ruumista MUUSTA , syö ja juo tuomioksensa"
        1 Kor: 11

• Anonyymi

Parhami ja Olseni oli niitä Mikve-miehiä.

Mikvessä pestiin lihan saastaisuuksia kuukautisten ja yhdynnän jälkeen.

• Anonyymi

Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin. Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat.

• Anonyymi

Helluntailaisia ei kiinnosta Raamatun syvällinen tuntemus eli teologia.

Hellarit roudaa pimeästä Afrikasta poppamiehiä lyömään rumpua ja ennustamaan kun he aloittaa sen suuren ja väkevän herätyksen täällä Suomessa.

Vapaaehtoiset uhrirahat vaikuttaa pääseekö perille asti taivaaseen, vai jääkö seuraavalle asemalle, jonne kitsastelijat heitetään Saatanalle.

• Anonyymi

Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat. Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin.

• Anonyymi

Luterilaisten teologiassa näkyy olevan nykyisin sateenkaarimessut ja homojen vihkiminen.
      He ovat löytäneet "uutta valaistusta" ja "viisautta".

• Anonyymi

Ne näkyvät sinun jutuissasi

• Anonyymi
      • Weijo on sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia.

• Anonyymi
        PasiToivonen5 kirjoitti:

Weijo on sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia.

Eli tekoälykö luo utopian?

• Anonyymi

Raamatun mukaan on niin. Mutta ei kirkon mukaan.

• Anonyymi

Kaunista ajattelua uskovilla toisista uskovista. Jumala pitää siitä.

• Anonyymi

Kyllä minäkin pidän.

• Anonyymi

Edellisessä linkissä ehtoollisasia avautuu.

• Anonyymi

Helluntailaiset kieltää Raamatun perustotuudet alkaen syntiinlankeemuksen eli perisynnin vaikutuksista ja kirouksista ihmisille ja koko luomakunnalle.

• Anonyymi

Helluntailaisuuden takana on pahahenkiset miehet, jotka vietiin vankilaan pahoista asioista. Liittymällä siihen tulee osalliseksi niistä samalla tavalla kuin Sodomassa ja Gomorrassa.

• Anonyymi

Vauvakastetut puhuu perisynnistä, mutta eivät voi sille mitään. Suomi on Sodoma.
      Vauvakaste ei ole auttanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3664
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1991
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1210
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1073
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1055
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe