Olen nyt jonkin aikaa lähinnä seuraillut palstan menoa sivusta. Mikään ei ole muuttunut: yhä kestoaiheena on säännöllisesti seksuaalisten vähemmistöjen kivittäminen ja oman tietämättömyyden julistaminen ko. aiheesta. Ihmetystäni herättää tässä enää ainostaan se, että juuri teille helluntailaisille näkyy olevan jotenkin erityisen tärkeää hyökätä homoja vastaan ja tuomita "luonnottomaksi". "syntiseksi" ja milloin miksikin. Uskontopalstoista juuri täällä aihe nousee esiin tiheimmin.
Mistä mahtaisi nousta se rohkea helluntailaispuhuja, joka alkaisi kiertää seurakuntia aseenaan tieto? Kuka mahtaisi olla se rohkea, joka kertoisi taikauskon villitsemille, ettei ihmsen seksuaalisuus ole paha asia sinällään ja että Jumala loi KAIKKI ihmiset? Tuntuu siltä, että juuri helluntaiseurakunnissa on epätietoa, harhoja ja tahallista sokeutta, mitä tulee homoseksuaalisuuteen. Kaksinaismoraali näkyy myös olevan yleistä: ollaan seurakunnassa toista ja kotona toista.
Nyt tarvitaan asian apostolia. Tarvitaan asiatietoa ja ihmisrakkautta, empatiaa ja ymmärrystä, jota pelko ja taikauskoisten eheytysoppien levittely jo lopultakin väistyvät myös helluntailiikkeestä.
Me homot ja lesbot emme ole uhka kenellekään. Antakaa meidän olla rauhassa ja antakaa myös helluntailaishomojen olla uskovina tasaveroisia seurakunnissanne. Vai pitääkö odottaa, että Jeesus uudella tulemisellaan näyttää, kuinka harhassa olette tässä asiassa, kun sorratte vähemmistöä? Koskaan kun ette voi sitäkään tietää ennalta, miltä suunnalta ja missä hahmossa Jeesus uudelleen tulee. Kuinkahan sitten suun panette, jos hän tuleekin homona, hota te muka syntisenä kivitätte?
Kestoaiheesta vielä
5
294
Vastaukset
Ymmärtääkseni Paavali sanoo että Kristus suorastaan tehtiin synniksi meidän tähtemme. Koska kristittyinä olemme Kristuksen ruumiin jäseniä, kannamme myös Kristuksen päälle asetettua syntitaakkaa, sairautta ja kuolemaa mukanamme hamaan hautaan saakka. "Palvelijalle riittää että hänelle käy samoin kuin hänen isännälleenkin!"
Vaikka kristittyinä Kristuksen ylösnousemuselämän myös tulisi näkyä meissä, emme kuitenkaan tässä elämässämme pääse irti lihastamme, vaan meidän on kunkin kuljettava oma "golgatan tiemme", kannettava ristimme, raahattava mukanamme oma "kuoleman ruumiimme", kuten Paavali parahtaa. Jos emme ole Kristuksessa olevina mukana kantamassa lihassamme Hänen ristiään, maailman syntitaakkaa,niin kuinka voisimme olla kristittyjä?
Kristuksen seuraajat ovat surkea, syntinen, repaleinen, ontuva, sokea ja raajarikkoinen joukko, joka vuosisadasta toiseen nilkuttaa halki ajan, yhdessä kylläkin, mutta yksilöinä kukin syntymästään saakka, kohti kuolemaansa pelkän toivon varassa. Synnittömyyttä ja ikuista autuutta tälle joukolle ei ole täällä ajassa annettu muuten kuin lupauksena ja tulevan toivona.- Nasse
Minusta Sinä Poikalapsi katsot asiaa värittyneiden lasien läpi.
Olet toki täysin oikeassa siinä mitä kirjoitat mutta Sinulta jää huomaamatta että nämä lahkolaiset toimivat yhtä kestämättömin periaattein melkein kaikissa muissakin asioissa.- poikalapsi
Nasse hyvä: olen kyllä huomannut, että sama ongelma on näkyvissä monessa muussakin asiassa. Otin kuitenkin kantaa tähän asiaan siksi, että se nyt sattuu minua erityisen liki liippaamaan. Toki olisi hyvä, että lahkolaisvääristymä saataisiin pois muistakin asioista, joissa sitä on.
- ja lakeija
poikalapsi kirjoitti:
Nasse hyvä: olen kyllä huomannut, että sama ongelma on näkyvissä monessa muussakin asiassa. Otin kuitenkin kantaa tähän asiaan siksi, että se nyt sattuu minua erityisen liki liippaamaan. Toki olisi hyvä, että lahkolaisvääristymä saataisiin pois muistakin asioista, joissa sitä on.
aina kirjoittavat perä perää. Jep jep!
- Nasse
ja lakeija kirjoitti:
aina kirjoittavat perä perää. Jep jep!
perä perään laitoit sinäkin viestisi.
Erityisen ilahtunut olin sen sisällöstä, varsinkin syvällisestä ja perustellusta näkökulmasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 525941
- 515414
- 533778
- 143715
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1043588- 313156
- 592904
- 592786
- 572456
- 451903