Mistä saa ENERGIAA??

Anonyymi-ap

Olen ollut ilman alkoholia nyt kuukauden päivät. Olen syönyt erittäin terveellisesti, liikkunut säännöllisesti ja nukkunut tarpeeksi.

Verikokeissakin kävin jokin aika sitten ja kaikki perusarvot aivan priimaa.

Vaan energiatasot eivät tunnu nousevan. En tajua. Nukun kuin tukki ja näen paljon unia. Uni on palauttavaa ja laadukasta mielestäni. Aamuisin olen aivan virkeä ja levännyt. Mutta sitten aamupäivällä alkaa jo energiatasot madaltua ja tuntuu ettei kertakaikkiaan jaksa mitään. Ruokarytmin olen pitänyt suht säännöllisenä ja pidän huolen vitamiinien saannista. Syön vihreitä, vihanneksia ja hedelmiä, kalaa, superterveellisiä ruokia.

Onko ideoita mistä tällainen jatkuva energian puute voisi johtua? Ja mikä siihen auttaisi? Kauhea brain foggi koko ajan päällä. Aamulla herään pirteänä ja hetikohta pitäisi jo mennä päikkäreille kun ei jaksa mitään. Ihan vetelä olo. Ei pysty keskittymään ja tuntuu ettei saa happea tarpeeksi.

MISTÄ SAA ENERGIAA? Ehdotuksia saa laittaa tänne.

3

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No olitko energisempi viinan kera.

      -Kasvismehu
      - Adaptogeeniset yrtit
      -Vähennä hiilihydraattien kulutusta
      - Pysy nesteytettynä vedellä ja elektrolyyteillä
      - B-vitamiinit
      -kahvia Kork 2 kuppia

      • Anonyymi

        Kahvia juon vain aamuisin. Huomasin kahvista tulevan laskutilan aiheuttavan tätä äkkiväsymystä joten vähensin reilusti aamulla kahvin juontia. Nykyisin pärjään yleensä yhdellä kupilla per päivä. Eli kahviakaan en litki pitkin päivää.

        Olen joskus paastonnutkin päivätolkulla eli tiedän ruoan ja kahvin vaikutuksen olotilaan. En usko että kahvi on nyt tässä se ongelma.

        Tuli mieleen hapen puute koska epäilen välillä etten saa tarpeeksi happea. Voiko hapenottokykyään testata jossakin? Jos voi paljonko se maksaa? Jos hapenottokyky on heikko voiko sitä parantaa muilla tavoin kuin nostamalla yleiskuntoa eli liikunnalla?


    • Anonyymi

      Kysyisin aloittajalta, missä kunnossa on mieliala ?
      Onko sinulla mielekästä tekemistä, että aivot ja psyykekin tykkäisivät ?
      Energiaa saattaa syödä ahdistus tai masennus, myöskin fyysisin oirein, vaikka onkin mieliala-asioista kyse.
      On hyvä, että elelet terveellisesti, uni, ruokailu, jne. Mutta se henkinen hyvinvointi olisi kyllä yhtä tärkeä. Olisiko siinä parannettavaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1355
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      76
      888
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      817
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      737
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      701
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      688
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      665
    Aihe