Jo kolme tuntia on sähköpetteri ladannut sähkö(grilliään)autoaan, jossain Toijalan ABC-asemalla.
Tippa silmäkulmassa hän katsoo, kun polttomoottoriautoilijat tankkaavat ajopelinsä muutamassa minuutissa ja jatkavat matkaansa välittömästi tankattuaan.
Lopulta sähköpetteri huutaa värisevällä ja itkunsekaisella äänellä :
-Ei nää lataustauot ole mulle mikään ongelma
-Te köyhät ootte vaan mulle kateellisia
Mutta ei autonsa tankannut polttomoottoriautoilija sitä enää kuule, sillä hän on jo ehtinyt ajaa mutkaista tietä näkymättömiin, nauttien samalla autostereoistaan, ilmastoinnista ja tehokkaasta lämmityslaitteesta.
Kas kun oikeissa autoissa kyseisiä varusteita voi käyttää myös ajon aikana.
https://www.tiktok.com/@esemies/video/7263917116452031777
Ei tää ole mulle mikään ongelma
95
1261
Vastaukset
- Anonyymi
Voi näitä Toyotan omapojan tuskan tuotteita.
- Anonyymi
Sähköauton toimintamatka ei toteudu, jos ulkona on :
-pakkasta
-hellettä
-sataa
-tuulee
-käytetään radiota tai navigaattoria
-kuski painaa yli 60kg
-joku kyytiläinen on juuri syönyt
-matkalla on ylämäkiä, mutkia, soraa
-kärpänen lentää tuulilasiin
-jos ajon aikana aivastaa
-tai paikallisella liito-oravapopulaatiolla on vuotuinen lisääntymisaika - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton toimintamatka ei toteudu, jos ulkona on :
-pakkasta
-hellettä
-sataa
-tuulee
-käytetään radiota tai navigaattoria
-kuski painaa yli 60kg
-joku kyytiläinen on juuri syönyt
-matkalla on ylämäkiä, mutkia, soraa
-kärpänen lentää tuulilasiin
-jos ajon aikana aivastaa
-tai paikallisella liito-oravapopulaatiolla on vuotuinen lisääntymisaikaVoi sinua ja sinun onnettomia lapsellisia kirjoituksia.
Ottaako Toyotan kyykky noin koville? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton toimintamatka ei toteudu, jos ulkona on :
-pakkasta
-hellettä
-sataa
-tuulee
-käytetään radiota tai navigaattoria
-kuski painaa yli 60kg
-joku kyytiläinen on juuri syönyt
-matkalla on ylämäkiä, mutkia, soraa
-kärpänen lentää tuulilasiin
-jos ajon aikana aivastaa
-tai paikallisella liito-oravapopulaatiolla on vuotuinen lisääntymisaikaSähköautot siitä jänniä kulkpelejä liikenne valoista lähtevät nopeasti, mutta jossain vaiheessa tienpäällä körötellään akkua säästellen ja sillon polttomoottoriautot menee ohitte kuten tankkaus ajassa eli paljonko sillä kiihtyvyydellä sitten voitetaan matkanopeudessa A pisteeseen B.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot siitä jänniä kulkpelejä liikenne valoista lähtevät nopeasti, mutta jossain vaiheessa tienpäällä körötellään akkua säästellen ja sillon polttomoottoriautot menee ohitte kuten tankkaus ajassa eli paljonko sillä kiihtyvyydellä sitten voitetaan matkanopeudessa A pisteeseen B.
Niin eikä se räjähtävä kiihtyvyyskään koske kaikkia sähköautoja, halvemman pään vehkeissä on 0-100 km/h arvot suunnilleen samat kuin vastaavissa polttiksissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot siitä jänniä kulkpelejä liikenne valoista lähtevät nopeasti, mutta jossain vaiheessa tienpäällä körötellään akkua säästellen ja sillon polttomoottoriautot menee ohitte kuten tankkaus ajassa eli paljonko sillä kiihtyvyydellä sitten voitetaan matkanopeudessa A pisteeseen B.
Kiihdyttely ja moottoritienopeus tyhjentää sähköautojen akut todella nopeasti. Plaidit sun muut kiihdyttelevät alkumatkasta, mutta huntin jälkeen ne matelevat jonoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiihdyttely ja moottoritienopeus tyhjentää sähköautojen akut todella nopeasti. Plaidit sun muut kiihdyttelevät alkumatkasta, mutta huntin jälkeen ne matelevat jonoissa.
Juuri tuosta syystä sähköauto häviää AINA kunnon bensa-autolle maantiellä,
ohittaahan se sähkölelu kerran tai kaksi, mutta röyhkeästi vaan perään ja uudestaan
rinnalle, ja kas kummaa sähköurpon akku onkin jo kohta tyhjä.
Ps. Muistakaa pitää tankit täynnä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tuosta syystä sähköauto häviää AINA kunnon bensa-autolle maantiellä,
ohittaahan se sähkölelu kerran tai kaksi, mutta röyhkeästi vaan perään ja uudestaan
rinnalle, ja kas kummaa sähköurpon akku onkin jo kohta tyhjä.
Ps. Muistakaa pitää tankit täynnäYleensä käy näin: vahingossa kiihdytän esim. valoista ensimmäisenä, joku polttispeelo vetää asiasta herneen nenään ja hiiiiitaaaasti kiihdyttelee ja painelee ohi ylinopeutta.
Huokaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä käy näin: vahingossa kiihdytän esim. valoista ensimmäisenä, joku polttispeelo vetää asiasta herneen nenään ja hiiiiitaaaasti kiihdyttelee ja painelee ohi ylinopeutta.
Huokaus.Opettele sinä poika vaan huokailemaan, sillä sitä sinulla tulee riittämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele sinä poika vaan huokailemaan, sillä sitä sinulla tulee riittämään.
Joku päivä kun vartut ja saat työpaikan, ehkä sinäkin pääset vielä Teslan rattiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku päivä kun vartut ja saat työpaikan, ehkä sinäkin pääset vielä Teslan rattiin.
Vain ääliöt haluaa Teslan rattiin, en minä.
Pistä se mieleesi patteriääliö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tuosta syystä sähköauto häviää AINA kunnon bensa-autolle maantiellä,
ohittaahan se sähkölelu kerran tai kaksi, mutta röyhkeästi vaan perään ja uudestaan
rinnalle, ja kas kummaa sähköurpon akku onkin jo kohta tyhjä.
Ps. Muistakaa pitää tankit täynnäPaljon yli 100 km:n ei kannata ainakaan Mustangilla kiihdytellä. Äänekoskella kiihdytys päättyi rajuun ulosajoon. Oikeuden päätös. Ei näyttöä ylinopeudesta. Umpisurkea kuski ja vielä surkeampi auto.
- Anonyymi
Tällläiset aloitukset kertovat vain turhasta vihasta sähköautoja kohtaan. Ei sillä ole muuta motivaatiota. Onko se kateutta kun toisilla on rahaa ostaa paremman tekniikan autoja ja sitten koitetaan kaikkia mahdollisia huonoja puolia kaivaa esille sähköautoista kun harmittaa?
- Anonyymi
No voi harmi, jos asenne ei miellytä niin eipä voi mitään. Niitä kunnollisia perusteluita taas löytyy vaikka kuinka paljon, eli milloin tulee markkinoille sähköauto näillä spekseillä:
1.Kompakti koko pituus 4-4,5 metriä
2.Kohtuullinen omapaino eli alle 1500 kg
3.Kohtuullinen hinta noin 20 000-30 000 €
4.Kunnolliset lämmityslaitteet talvipakkasille
5.kunnollinen ilmastointi kesähelteille
6.Kestää maantieajoa yhdellä latauksella noin 600-800 kilometriä
Tuollaisilla kriteereillä löytyy hyvä valikoima uusia sekä käytettyjä bensa-autoja autoliikkeistä.
Kysymys kuuluukin, että miksi ne sähköautot ei kykene samaan jos kerran ovat niin erinomaisia kapistuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi harmi, jos asenne ei miellytä niin eipä voi mitään. Niitä kunnollisia perusteluita taas löytyy vaikka kuinka paljon, eli milloin tulee markkinoille sähköauto näillä spekseillä:
1.Kompakti koko pituus 4-4,5 metriä
2.Kohtuullinen omapaino eli alle 1500 kg
3.Kohtuullinen hinta noin 20 000-30 000 €
4.Kunnolliset lämmityslaitteet talvipakkasille
5.kunnollinen ilmastointi kesähelteille
6.Kestää maantieajoa yhdellä latauksella noin 600-800 kilometriä
Tuollaisilla kriteereillä löytyy hyvä valikoima uusia sekä käytettyjä bensa-autoja autoliikkeistä.
Kysymys kuuluukin, että miksi ne sähköautot ei kykene samaan jos kerran ovat niin erinomaisia kapistuksia.Köyhän ininää. Et saa mitään autoa tuolla rahalla joka täyttää toiveesi. Käytettyjä löytyy, mutta ei niitä voi verrata uusiin sähköautoihin.
Kerro toki mikä tuon auton painon oleellinen funktio on ja tuo 600-800 range?
Olet typerys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhän ininää. Et saa mitään autoa tuolla rahalla joka täyttää toiveesi. Käytettyjä löytyy, mutta ei niitä voi verrata uusiin sähköautoihin.
Kerro toki mikä tuon auton painon oleellinen funktio on ja tuo 600-800 range?
Olet typerys.Eikö noi painavat sähköautot kuluta tietäkin enemmän kuin kevyet polttomoottoriautot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhän ininää. Et saa mitään autoa tuolla rahalla joka täyttää toiveesi. Käytettyjä löytyy, mutta ei niitä voi verrata uusiin sähköautoihin.
Kerro toki mikä tuon auton painon oleellinen funktio on ja tuo 600-800 range?
Olet typerys.No voi ihme, patteripete pienillä aivoillaan melkein käsitti mistä on kyse.
Vaan ei ihan täysin kuitenkaan. - Anonyymi
Vaikka olisin lottovoittaja, niin en ostaisi sähköautoa käyttööni. On sen verran suuri paloriski nurkissa. Polttomoottori autolla kiva ajella, kun tankkaus aika nopeaa eikä yli lihavan tarvitse olla aina syömässä, kun auto latauksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhän ininää. Et saa mitään autoa tuolla rahalla joka täyttää toiveesi. Käytettyjä löytyy, mutta ei niitä voi verrata uusiin sähköautoihin.
Kerro toki mikä tuon auton painon oleellinen funktio on ja tuo 600-800 range?
Olet typerys.Range ei ole sohjossa talvella mitään tota luokaa se on kylmä totuus. Unen näit, jos saat noihin km määriin menee 3- 4 eri merkin eniten myytyä auton talven lumikeleillä. Ja sitten kun mittarissa 150-200 000km. Akusta on jo paras terä kadonnut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhän ininää. Et saa mitään autoa tuolla rahalla joka täyttää toiveesi. Käytettyjä löytyy, mutta ei niitä voi verrata uusiin sähköautoihin.
Kerro toki mikä tuon auton painon oleellinen funktio on ja tuo 600-800 range?
Olet typerys.Rikkaalla ja köyhällä on vissi ero. Köyhät ajattelee muitakin ja rikkaat vaan itseään sähköautossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka olisin lottovoittaja, niin en ostaisi sähköautoa käyttööni. On sen verran suuri paloriski nurkissa. Polttomoottori autolla kiva ajella, kun tankkaus aika nopeaa eikä yli lihavan tarvitse olla aina syömässä, kun auto latauksessa.
Paloriski? Miksi sitten ajat korkean paloriskin käyttövoimalla?
Täyssähköautojen paloriski on kaikista käyttövoimista pienin ajettua kilometriä kohti! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhän ininää. Et saa mitään autoa tuolla rahalla joka täyttää toiveesi. Käytettyjä löytyy, mutta ei niitä voi verrata uusiin sähköautoihin.
Kerro toki mikä tuon auton painon oleellinen funktio on ja tuo 600-800 range?
Olet typerys.Köyhän ininää ehkä, mutta onko se oikein että liikenteen sähköistyessä suuri osa ihmisistä putoaa autolla liikkumisen piiristä pois?
Käytettyjä autoja löytyy, ja käytettyjen autojen markkina tulee vielä pitkään olemaan polttomoottoriautojen dominoimaa.
Käytettyjä polttiksia ei voi verrata uusiin sähköautoihin, siinä sanoit aivan oikein. Käytettyjä polttiksia pitää tietenkin verrata käytettyihin sähköautoihin, ja näistä on se polttis käytännössä aina parempi kuin samanhintainen sähkis. Eritoten kun mennään hintaluokkaan 10 000 ja alle. Polttis kestää vaikka 25 vuotta ja saattaa toimia edelleen kuin uutena, mutta jo 12-vuotias sähkis on useimmille autontarvitsijoille hyödytön.
Tämän vuoksi sähköauto sopii vain niille, jotka pystyvät ostamaan autonsa uutena. Sille keskivertoautoilijalle, joka ajaa 3600 € hintaisella ja 13 vuotta vanhalla autolla, ei sähköautoja markkinoilla ole eikä tule. Ellei sitten akkuteknologiassa jotain ihan mullistavaa tapahdu, mutta sittenkin se vaikuttaisi aikaisintaan kymmenen vuoden päästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Range ei ole sohjossa talvella mitään tota luokaa se on kylmä totuus. Unen näit, jos saat noihin km määriin menee 3- 4 eri merkin eniten myytyä auton talven lumikeleillä. Ja sitten kun mittarissa 150-200 000km. Akusta on jo paras terä kadonnut.
”Ja sitten kun mittarissa 150-200 000km. Akusta on jo paras terä kadonnut.”
Totta, ja itse asiassa mittarissa ei tarvitse olla sataakaan tuhatta jos vuosia on kulunut riittävästi. Sähköauton akku menettää kapasiteettiaan ajan funktiona joka tapauksessa, ajoipa sillä paljon tai vähän. Siksi yli kymmenvuotiailla sähköautoilla ei usein käytännössä mitään teekään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi harmi, jos asenne ei miellytä niin eipä voi mitään. Niitä kunnollisia perusteluita taas löytyy vaikka kuinka paljon, eli milloin tulee markkinoille sähköauto näillä spekseillä:
1.Kompakti koko pituus 4-4,5 metriä
2.Kohtuullinen omapaino eli alle 1500 kg
3.Kohtuullinen hinta noin 20 000-30 000 €
4.Kunnolliset lämmityslaitteet talvipakkasille
5.kunnollinen ilmastointi kesähelteille
6.Kestää maantieajoa yhdellä latauksella noin 600-800 kilometriä
Tuollaisilla kriteereillä löytyy hyvä valikoima uusia sekä käytettyjä bensa-autoja autoliikkeistä.
Kysymys kuuluukin, että miksi ne sähköautot ei kykene samaan jos kerran ovat niin erinomaisia kapistuksia.Ei kukaan joka ajaa päivässä näitä 600 km matkoja aja sitä kerralla, eikä ainakaan millään 20-30k€ kipolla. Tänään taas sähköautolla 600 km, ja yhdellä kahvitauolla 18 min lataus. Tietäjät tietää 👍
- Anonyymi
Jännä, kun sähköauto miehet vetoaa rahaan elvistellen autostaan, mutta jos tarkkoja ollaan niin, kyllä polttomoottori autot on kalliimpia ostaa. Skaala on vaan laajempi halvoista miljoonien Bugatin malleihin ja erikois autoihin. Kyllä niitäkin jotkut ostaa, niin menkääpä niille huutelee viereen, että ei teillä ole varaa ostaa sähköautoa. Luulen että saatten pitkät naurut peräänne. Kyllä tekniikkaa on polttomoottoriautoissakin, eikä silläkään voi Elvistellä sähköauton eduksi. Tuskin Ferrarilla ajavat on teidän sähköautoille kateellisia. Luulen, että menee toistepäin se kateellisuus. Kyllä ne feikki äänet naurattaa Ferrari autoilijoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhän ininää. Et saa mitään autoa tuolla rahalla joka täyttää toiveesi. Käytettyjä löytyy, mutta ei niitä voi verrata uusiin sähköautoihin.
Kerro toki mikä tuon auton painon oleellinen funktio on ja tuo 600-800 range?
Olet typerys.Mitä kohtaa patteriurpo ei taaskaan käsittänyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Ja sitten kun mittarissa 150-200 000km. Akusta on jo paras terä kadonnut.”
Totta, ja itse asiassa mittarissa ei tarvitse olla sataakaan tuhatta jos vuosia on kulunut riittävästi. Sähköauton akku menettää kapasiteettiaan ajan funktiona joka tapauksessa, ajoipa sillä paljon tai vähän. Siksi yli kymmenvuotiailla sähköautoilla ei usein käytännössä mitään teekään.Enpä minä ole pitänyt yli 10-vuotiaita polttiksiakaan missään arvossa. Muutaman tonnin ropposia, joissa alkaa olla kaikenlsista pientä laitettavaa. Toki, käytetyillähän minäkin ajelen. Ostan pari vuotta ajettuna noin 25.000 ajettuna ja myyn pois 5-6 vuotiaana alle 100.000 ajettuna. Nyt ajelen plugarilla ja seuraava on sähköauto. Muut saavat tehdä oman valintansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhän ininää. Et saa mitään autoa tuolla rahalla joka täyttää toiveesi. Käytettyjä löytyy, mutta ei niitä voi verrata uusiin sähköautoihin.
Kerro toki mikä tuon auton painon oleellinen funktio on ja tuo 600-800 range?
Olet typerys.Löytyy paljon uusi hintaan 30000 €. Nettiautosta haulla hinta 20- 30 000£ ja vuosimalli min. 2023 ja mittarilukema max 2000 km. Tulee 800 kpl.
- Anonyymi
3 tuntia? Mulle on pikalatureilla riittänyt yleensä 10-20 minuuttia.
Onkohan sillä joku Toyota vai mikä on pielessä?- Anonyymi
Siinähän latailet 200kW laturilla 50kW teholla ja itket.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinähän latailet 200kW laturilla 50kW teholla ja itket.
Juu, ja vartin latauksella ajaa taas ainakin 200 km helposti.
- Anonyymi
On noilla sähköurpoilla kyllä omituinen logiikka.
Huoltoasemilla kyllä on aikaa notkua latauksen takia,
ja samaan aikaan vaaditaan kuitenkin VR:ltä nopeampia junavuoroja kitarisat
punaisena ja kärki märkänä.
Ei sitten se takamus kärsi olla siellä junan kyydissä sitä ylimääräistä 20 minsaa,
mutta annas olla kun pääsee HUOLTOASEMALLE, niin kiire loppuu siihen paikkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On noilla sähköurpoilla kyllä omituinen logiikka.
Huoltoasemilla kyllä on aikaa notkua latauksen takia,
ja samaan aikaan vaaditaan kuitenkin VR:ltä nopeampia junavuoroja kitarisat
punaisena ja kärki märkänä.
Ei sitten se takamus kärsi olla siellä junan kyydissä sitä ylimääräistä 20 minsaa,
mutta annas olla kun pääsee HUOLTOASEMALLE, niin kiire loppuu siihen paikkaan.Nuo eivät ole vertailukohteita, vaan vaihtoehtoisia tapoja liikkua. Harvoin junalla pääsee kohteeseensa ja auto on sopivampi tapa liikkua, varsinkin jos ei ole matka Hangosta Karigasniemelle.
Bensaköyhät yrittävät keksiä vaikka kuinka hölmöjä perusteluja kateudelleen ja köyhyydelleen. Säälittävää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo eivät ole vertailukohteita, vaan vaihtoehtoisia tapoja liikkua. Harvoin junalla pääsee kohteeseensa ja auto on sopivampi tapa liikkua, varsinkin jos ei ole matka Hangosta Karigasniemelle.
Bensaköyhät yrittävät keksiä vaikka kuinka hölmöjä perusteluja kateudelleen ja köyhyydelleen. Säälittävää!Eiköhän sovita,, että bensa-autosta löytyy paljon kallimpia ja parempia autoja kuin joku liisattu Hyny tai kinkkiromu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ja vartin latauksella ajaa taas ainakin 200 km helposti.
Vain patteripetterin unissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain patteripetterin unissa.
Vartin Supercharger latauksella pääsee liki 300 km. Mutta ethän sinä voi tietää, kun puhut perseestäsi etkä edes ole täyssähköautolla ajanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän sovita,, että bensa-autosta löytyy paljon kallimpia ja parempia autoja kuin joku liisattu Hyny tai kinkkiromu.
Entä Porschet ja muut superautot joita on ladattavina hybrideinä ja sähköautoina, eli kyllä kaikkea löytyy ja kaikki sulle amispojalle vain märkiä unia.
- Anonyymi
Tossa ajassa kerkii ottaa jo pienet tirsat autossa jos noin kauan menee asemilla. Huh huh.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinähän latailet 200kW laturilla 50kW teholla ja itket.
Toi kova lataus teho pistää akun vainaaksi hetkessä ja se on tutkittu juttu. Akun vaihto kallis homma joka Teslassa on 13 000€, jos vanhan akun viellä sattuvat ottamaan vaihdossa ja jos ei akkua ota, niin sillon saa lähes tuplata hintalapun. Näin se vaan menee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On noilla sähköurpoilla kyllä omituinen logiikka.
Huoltoasemilla kyllä on aikaa notkua latauksen takia,
ja samaan aikaan vaaditaan kuitenkin VR:ltä nopeampia junavuoroja kitarisat
punaisena ja kärki märkänä.
Ei sitten se takamus kärsi olla siellä junan kyydissä sitä ylimääräistä 20 minsaa,
mutta annas olla kun pääsee HUOLTOASEMALLE, niin kiire loppuu siihen paikkaan.Eikun syömään ja niin kuin monessa videossa sanotaan kauniisti, kun laitetaan sähköauto lataukseen. Johan tässä nälkä onkin.Täytyy niitä töitäkin tehdä jonkun maailmalla, eikä ole aikaa notkua aina syömässä. Joku sen maksaa sen keikka miehen pysäykset päivässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vartin Supercharger latauksella pääsee liki 300 km. Mutta ethän sinä voi tietää, kun puhut perseestäsi etkä edes ole täyssähköautolla ajanut.
Akkusi on vähän ajan päästä paskana niillä vartin latauksilla, kun autosi alla grillihiilet kuumenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On noilla sähköurpoilla kyllä omituinen logiikka.
Huoltoasemilla kyllä on aikaa notkua latauksen takia,
ja samaan aikaan vaaditaan kuitenkin VR:ltä nopeampia junavuoroja kitarisat
punaisena ja kärki märkänä.
Ei sitten se takamus kärsi olla siellä junan kyydissä sitä ylimääräistä 20 minsaa,
mutta annas olla kun pääsee HUOLTOASEMALLE, niin kiire loppuu siihen paikkaan.Just näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vartin Supercharger latauksella pääsee liki 300 km. Mutta ethän sinä voi tietää, kun puhut perseestäsi etkä edes ole täyssähköautolla ajanut.
Taidat itse ajaa sillä mummosi inva kulkupelillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vartin Supercharger latauksella pääsee liki 300 km. Mutta ethän sinä voi tietää, kun puhut perseestäsi etkä edes ole täyssähköautolla ajanut.
Hyvällä tuurilla silloin jos akku on esilämmitetty ja jos muita sähköautoja ei ole latauskentällä näköpiirissä.
Sinulla ei taida olla oikein käytännön kokemusta sähköauton lataamisesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvällä tuurilla silloin jos akku on esilämmitetty ja jos muita sähköautoja ei ole latauskentällä näköpiirissä.
Sinulla ei taida olla oikein käytännön kokemusta sähköauton lataamisesta.Pälli. Esilämmitys toimii navigoimalla laturille. Uudemmilla Superchargereilla ei ole väliä onko kenttä täynnä (vanhoilla piti jakaa laturi viereisen kanssa).
"Sinulla ei taida olla oikein käytännön kokemusta sähköauton lataamisesta."
Puhu itsestäsi. - Anonyymi
Luulen että talven - 20 pakkasilla ei toi 20min riitä mihinkään kun lunta tiellä tai sohjoa. Ei kaikilla ole läpi talven suolattuja teitä käytössä. Innolla odotan, kun suola hapettaa akut puhki noista sähköautoista ja 500kg akku putoaa tielle. Alumiini ja suola eivät käy yhteen, mutta eihän sitä huomaa kapiinin puolelta kuin sitten, kun akku mykistyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulen että talven - 20 pakkasilla ei toi 20min riitä mihinkään kun lunta tiellä tai sohjoa. Ei kaikilla ole läpi talven suolattuja teitä käytössä. Innolla odotan, kun suola hapettaa akut puhki noista sähköautoista ja 500kg akku putoaa tielle. Alumiini ja suola eivät käy yhteen, mutta eihän sitä huomaa kapiinin puolelta kuin sitten, kun akku mykistyy.
Menee melkoisen epätoivoiseksi sepustukseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulen että talven - 20 pakkasilla ei toi 20min riitä mihinkään kun lunta tiellä tai sohjoa. Ei kaikilla ole läpi talven suolattuja teitä käytössä. Innolla odotan, kun suola hapettaa akut puhki noista sähköautoista ja 500kg akku putoaa tielle. Alumiini ja suola eivät käy yhteen, mutta eihän sitä huomaa kapiinin puolelta kuin sitten, kun akku mykistyy.
Hihii, tietämättömyys ja kateus lisää tuskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menee melkoisen epätoivoiseksi sepustukseksi.
Oletko nähnyt autoja altapäin. Suola syö autojen pohjia siinä missä alumiiniakin. Autot jotka tehdään alumiini koriseksi, niin korjaus on vaikeaa. On paljon autoja joissa alumiini osia ja niitä vaihdetaan koska ne hapettuu puhki. On esim auton kattoja, kun valmistettu alumiinista, niitä joutuu vaihtamaan. Esim Audi A8 on sellanen auto joista on vaihdettu kattoja hapettumisen takia, ja jos autosta menee katto niin ei auton alla oleva akku joka kasattu alumiini koteloon, niin ei tee poikkeusta hapettumisesta. Ulkomailla ei ole tätä ongelmaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pälli. Esilämmitys toimii navigoimalla laturille. Uudemmilla Superchargereilla ei ole väliä onko kenttä täynnä (vanhoilla piti jakaa laturi viereisen kanssa).
"Sinulla ei taida olla oikein käytännön kokemusta sähköauton lataamisesta."
Puhu itsestäsi.Eipä ole noita uudempia superchargereita paljon näkynyt ja navigaattorit ei tunne läheskään kaikkia latauspaikkoja. Nyt on tainnut autokauppiaan puheet sekoittaa pään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole noita uudempia superchargereita paljon näkynyt ja navigaattorit ei tunne läheskään kaikkia latauspaikkoja. Nyt on tainnut autokauppiaan puheet sekoittaa pään.
Tulepa joskus ulos sieltä komerosta niin näet superchargerasemia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulepa joskus ulos sieltä komerosta niin näet superchargerasemia.
Menikö hermot?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On noilla sähköurpoilla kyllä omituinen logiikka.
Huoltoasemilla kyllä on aikaa notkua latauksen takia,
ja samaan aikaan vaaditaan kuitenkin VR:ltä nopeampia junavuoroja kitarisat
punaisena ja kärki märkänä.
Ei sitten se takamus kärsi olla siellä junan kyydissä sitä ylimääräistä 20 minsaa,
mutta annas olla kun pääsee HUOLTOASEMALLE, niin kiire loppuu siihen paikkaan.Junilla on se huono puoli, että ne kulkevat harvoja raiteita pitkin, ja pysähtyvät vain asemilla, eivätkä edes jokaisella seisakkeella. Autollla voi lähteä suoraan kotoa ajamaan perille käymättä yhdelläkään asemalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko nähnyt autoja altapäin. Suola syö autojen pohjia siinä missä alumiiniakin. Autot jotka tehdään alumiini koriseksi, niin korjaus on vaikeaa. On paljon autoja joissa alumiini osia ja niitä vaihdetaan koska ne hapettuu puhki. On esim auton kattoja, kun valmistettu alumiinista, niitä joutuu vaihtamaan. Esim Audi A8 on sellanen auto joista on vaihdettu kattoja hapettumisen takia, ja jos autosta menee katto niin ei auton alla oleva akku joka kasattu alumiini koteloon, niin ei tee poikkeusta hapettumisesta. Ulkomailla ei ole tätä ongelmaa.
Minulla on ollut autoja, joissa konepelti ja peräluukku ovat olleet alumiinia. Samalla tavalla niissä maali pysyy kuin pellissäkin. Kiveniskemät eivät lähde ruostumaan kuten pellissä, paikkamaalilla ei ole kiirettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vartin Supercharger latauksella pääsee liki 300 km. Mutta ethän sinä voi tietää, kun puhut perseestäsi etkä edes ole täyssähköautolla ajanut.
Tesla 3 vartin lataus Superchargerilla 10% - 60% matkaa tulee 260 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän sovita,, että bensa-autosta löytyy paljon kallimpia ja parempia autoja kuin joku liisattu Hyny tai kinkkiromu.
Voidaanhan näin sopia, että löytyy kalliimpia ja varmasti upeampia, kuten Dubain öljysheikin kullattu Mustang, joka muuten uutistietojen mukaan syöksyy ulos tieltä jo100 km nopeudessa. Tällä herralla ei liene varaa kumpaankaan Derbi cenda.k
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko nähnyt autoja altapäin. Suola syö autojen pohjia siinä missä alumiiniakin. Autot jotka tehdään alumiini koriseksi, niin korjaus on vaikeaa. On paljon autoja joissa alumiini osia ja niitä vaihdetaan koska ne hapettuu puhki. On esim auton kattoja, kun valmistettu alumiinista, niitä joutuu vaihtamaan. Esim Audi A8 on sellanen auto joista on vaihdettu kattoja hapettumisen takia, ja jos autosta menee katto niin ei auton alla oleva akku joka kasattu alumiini koteloon, niin ei tee poikkeusta hapettumisesta. Ulkomailla ei ole tätä ongelmaa.
Ollaan nähty, jopa liikaa 2010 mallin ikuinen Toyota Avencis takatukivarret ruostuneet, hylätty katsastuksessa vittumaiset vaihtaa.
- Anonyymi
Yhteenveto edellisistä: Keskinkertaista amispoikaa vituttaa kun perus Teslalla ajanut eläkeläistäti häpäisi hänen viritetyn Bemarinsa liikennevaloista lähdettäessä eikä hän oikein ymmärrä miksi niin tapahtui.
- Anonyymi
Tuo olisi pitänyt nähdä, jos noin kerran kävi.
Yleensähän nämä sähköpällit roikkuu jonkun rekan takana, ja keräävät taakseen hervottoman mittaisen jonon, josta ei pääse sitten ohi kuin jossain ohituskaistalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo olisi pitänyt nähdä, jos noin kerran kävi.
Yleensähän nämä sähköpällit roikkuu jonkun rekan takana, ja keräävät taakseen hervottoman mittaisen jonon, josta ei pääse sitten ohi kuin jossain ohituskaistalla.Pitää säästä RANGEA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo olisi pitänyt nähdä, jos noin kerran kävi.
Yleensähän nämä sähköpällit roikkuu jonkun rekan takana, ja keräävät taakseen hervottoman mittaisen jonon, josta ei pääse sitten ohi kuin jossain ohituskaistalla.Niin sinun unissasi mutta todellisuudessa siellä motarilla sinusta ajetaan ohi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sinun unissasi mutta todellisuudessa siellä motarilla sinusta ajetaan ohi.
Koko rangetuska käsite on kotoisin polttomoottoriautoista ja sitä toki esiintyi alkuvaiheen sähköautoissa. Mutta ei enää sähkö- eikä polttomoottoriautoissa koska auton saa ladattua/tankattua aina kun on tarve.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää säästä RANGEA.
Mielellään reilusti yli tuhat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko rangetuska käsite on kotoisin polttomoottoriautoista ja sitä toki esiintyi alkuvaiheen sähköautoissa. Mutta ei enää sähkö- eikä polttomoottoriautoissa koska auton saa ladattua/tankattua aina kun on tarve.
Ainut vaan että toisissa lataus pisteissä sähkö on suolasempaa ostaa. Polttomoottoriauton voin tankataan missä vaan, kun itsellä 10l auton perässä ylimääräistä kanisterissa, kun sama bensa käy mökin ruohonleikkurin ja autoon ja omakotitalon ruohonleikkurin ,niin ajelen minne vaan, niin voin kaataa 10l auton tankkiin, niin sillä ajan sen yli 140km. Onnistuuko sähköautossa sama, jos akku on tyhjä, niin otankin takakontista apuja 140km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainut vaan että toisissa lataus pisteissä sähkö on suolasempaa ostaa. Polttomoottoriauton voin tankataan missä vaan, kun itsellä 10l auton perässä ylimääräistä kanisterissa, kun sama bensa käy mökin ruohonleikkurin ja autoon ja omakotitalon ruohonleikkurin ,niin ajelen minne vaan, niin voin kaataa 10l auton tankkiin, niin sillä ajan sen yli 140km. Onnistuuko sähköautossa sama, jos akku on tyhjä, niin otankin takakontista apuja 140km.
Minä puolestani lataan SÄHKÖautoni samalla kun lämmitän SÄHKÖsaunan ja katselen telkkaria jääkaapista otettua kylmää olutta siemaillen. Telkkari ja jääkaappi muuten toimivat meillä sähköllä. Saatan ajaa pihan AKKUruohonleikkurilla ellen peräti käytä juuri ladattua automaattiruohonleikkuria. Saatan toki pyytää naapuria kaljalle soittamalla hänelle kännykällä.
Ei tartte myöskään kuljetella kanistereita kun sähköä on saatavilla kaikkialla. Auto myös kertoo varsin painokkaasti milloin on syytä ladata, joten ei se akku pääse ikinä tyhjenemään edes vahingossa. Tankin tyhjäksi ajaminen vahingossa on ainoastaan bensa-auton ongelma. Ja sen on aika nyt jäädä historiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainut vaan että toisissa lataus pisteissä sähkö on suolasempaa ostaa. Polttomoottoriauton voin tankataan missä vaan, kun itsellä 10l auton perässä ylimääräistä kanisterissa, kun sama bensa käy mökin ruohonleikkurin ja autoon ja omakotitalon ruohonleikkurin ,niin ajelen minne vaan, niin voin kaataa 10l auton tankkiin, niin sillä ajan sen yli 140km. Onnistuuko sähköautossa sama, jos akku on tyhjä, niin otankin takakontista apuja 140km.
Meidän kylän pa hepuilla kaikilla on mökit ja pirusti nurmikkoa, kun käyvät hakemassa 5 litraa kerrallaan kanisteriin.
- Anonyymi
Johan on iso akku jos kolmatta tuntia lataa. Ko. asemalla on 4*150 kWh:n laturia dynaamisella kuormanjaolla koko.teho 200 kWh.
- Anonyymi
Mutta jollain on ollut aikaa tuijottaa se kolme tuntia toisen lataamista ja kommentoida siitä nettiin 😃
Ei taida työkiireet vaivata?
- Anonyymi
Aina voi odotellessa syödä apsiapinan nakkeja.
- Anonyymi
Tästäkin viestiketjusta kyllä paistaa läpi, ettei noille patteriurpoille ole ainakaan sitä älyä liikaa annettu.
- Anonyymi
Keskimäärin "patteriurpoilla" on paljon paremmat argumentit. Vastapuolelta en ole nähnyt vastaavaa.
- Anonyymi
"ettei noille patteriurpoille ole ainakaan sitä älyä liikaa annettu."
Kun väittely hävitään, aletaan nimittelemään. Sillälailla, mitään ei ole opittu sitten päiväkodin hiekkalaatikkonahistelujen jälkeen? - Anonyymi
Köyhän ininää. Turha yrittää vääntää "älyä" mukaan tähän juttuun, sillä sen sinä olet jo hävinnyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhän ininää. Turha yrittää vääntää "älyä" mukaan tähän juttuun, sillä sen sinä olet jo hävinnyt.
Sähköautoa ja kuskia yhdistää sama asia. Äly hoi älä jätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoa ja kuskia yhdistää sama asia. Äly hoi älä jätä.
Kateellinen köyhä, keksi jotain älykkäämpää jos pystyt!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kateellinen köyhä, keksi jotain älykkäämpää jos pystyt!
Patteriurpon katkera avautuminen havaittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhän ininää. Turha yrittää vääntää "älyä" mukaan tähän juttuun, sillä sen sinä olet jo hävinnyt.
Patteripellen kaikki marinat on köyhän ininää, ja mitään älyä niissä ei tunnetusti ole.
- Anonyymi
Hauska avaus. Avaajalle on iso ongelma mitä toinen autoilija tekee ja käyttää aikaansa.
No oikeasti tuohan on vain heikko ja surkea provo köyhältä kerrostalokyttääjältä.- Anonyymi
Yllättävän usein nämä köyhät patteripellet asuvat itse siellä ankeanharmaassa kerrostalokolhoosissa.
Ja vielä jaksavat jauhaa jostain halvasta kotilatauksesta, vaikka siihen ei ole mitään mahdollisuutta.
- Anonyymi
Toivotaan vaan että sähköromusi on uusi sillä käytettynä autosi täyttyy kyyneleitä kun joudut viemään korjaamoon ja saat sieltä laskun...
- Anonyymi
Kyllä se naaman totiseksi vetää uudenkin sähköauton omistajalla,
kun sähkölelun hinta tippuu vähintään tuhat euroa kuukaudessa.
- Anonyymi
Tämänkin viestiketjun perusteella on helppo havaita, kuinka köyhiä nämä patteripellet oikeasti ovat.
Niin henkisesti kuin myös rahallisesti. - Anonyymi
Joutuu kattoon näitä klippejä useamman siinä peräkkäin kahvin kera kääs
https://youtu.be/zE-951MJsKE?si=dn6v9CojcLpIMhkF- Anonyymi
Patteripellen typeryyden kyllä huomaa ilman klippejäkin.
- Anonyymi
Suomalainen istuu vaikka 3 tuntia alasti kusiaispesässä, jos saa halpaa lataussähköä.
- Anonyymi
Aivottomasta sähköpellestä nyt puhumattakaan.
- Anonyymi
Onneksi patterihönöt eivät kykene lisääntymään.
- Anonyymi
Eihän ne kykene myöskään ajattelemaan.
- Anonyymi
Kuinkahan usein se Teslan lääpintänäyttö menee rikki niin että koko auto halvaantuu?
- Anonyymi
Jokseenkin kerran päivässä ja pakkasella ei toimi lainkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokseenkin kerran päivässä ja pakkasella ei toimi lainkaan.
Raksalla oleva duunari kestää pakkasta paljon paremmin kuin yksikään sähköauto.
- Anonyymi
Aina silloin kun sinä käyt huoltoasemalla ottamassa arabilta öljyiset nesteet perseeseen. Ja vielä maksat siitä.
- Anonyymi
Tai patteripellet lataa lapsityövoimalla kerättyä kopolttia, jota sähköauton akut tarvitsevat, että niitä voi ladata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai patteripellet lataa lapsityövoimalla kerättyä kopolttia, jota sähköauton akut tarvitsevat, että niitä voi ladata.
Patteriautoilun kantava idea on maksattaa kulut muilla.
Myynti romahti, kun hankintatuki loppui.
Eikä myyntiä edistä patteripetterien itkuiset avautumiset 20 000 arvonalenemasta reilun vuoden aikana. Kuvitelmathan oli, että arvo vähintäänkin säilyy ellei peräti nouse.
Kovasti on myös vaadittu ilmaista pysäköintiä, ilmaista latausta ja sitä, että asunto-osakeyhtiöissä saa muut osakkaat, myös autottomat, ilon ja kunnian rahoittaa latauspömpelien rakentamisen.
Sitä odotellessa petterit ovat antaneet itselleen luvan rikkoa as oy omaisuutta (tolppien kellokytkimet) voidakseen varastaa rajattomasti sähköä.
Ei ole patteriautoilussa järkeä, jos ei saa kuluja työnnettyä muille.
- Anonyymi
Tuulisähköllä saa odottaa päivän jos toisenkin jos sattuis tuulee
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818