Päätös tuli

Anonyymi-ap

Helsingin Kaivokatu aiotaan sulkea yksityisautoilta.

Ei varmaan kiinnosta 90% kansasta muutoin kuin että voit kiinnostua siitä että minne sinä hassaisit taas muutaman satamiljoonaa menee, sinne sitä taas menee muutokseen, päivitykseen, remppaan.. paikkaan joka on sata vuotta ollut tuollainen.

42

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaupungin salainen suunnitelma on purkaa rautatieasema ja rakentaa tilalle korkeita betonitaloja asuntoja ja toimistoja varten.

      • Anonyymi

        ei varmasti ainakaan halpa-asuntoja tai ilmais-asuntoja asunnottomille.

        Salainen suunnitelma tuntuu olevan hotellien rakentaminen- nyt kai jo taas 10 uutta hotellia Hels keskustassa- eli nämä tulevia maahanmuuttaja-tulvia varten- kun persukokoomus saa aikaan väestönvaihdon eli tuohttua suomenkansan pois ensin....

        https://www.youtube.com/@lastensuojelu5505/videos


      • Anonyymi

        Punikkien kommunisti kaupunki!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Punikkien kommunisti kaupunki!!!!

        Ei, vaan vihreät on tossa takana!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan vihreät on tossa takana!!

        Vihreät ja demarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihreät ja demarit.

        ...ja kommunistit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...ja kommunistit

        ei ehkä ihan- tosin ihan sama-

        autoja on aika harvassa enää- varmaan maailman harvin autoilu kaupunki...

        paitsi ruuhka-ajat...


    • Anonyymi

      Eli jatkossa on entistäkin vähemmän syytä lähteä Helsingin keskustaan, kun sen läpi ei pääse tätäkään kautta. Päättäjät kuvittelevat, että autoilun estäminen elävöittää keskustaa. Tähänastiset toimenpiteet ovat toimineet päinvastoin.

      Miljoonakaupungeissa logiikka voi toimiakin, mutta Helsingin kaltainen tuppukylä, jossa vilkas keskusta on muutaman korttelin kokoinen, on autoilun salliminen elävyyden kannalta olennaista.

      • Anonyymi

        Keskustan liikkeissä ei ole mahdollista myydä enää kuin pienikokoisia ja kevyitä tuotteita pienissä määrissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustan liikkeissä ei ole mahdollista myydä enää kuin pienikokoisia ja kevyitä tuotteita pienissä määrissä.

        naurettavaa- mutta tavoitteet onkin ihan muut kuin päästöt...

        jo yksi hävittäjälento tuhoaa ilmastoa enemmän kuin Suomen koko autokannan vuoden autoilu...

        yks kaivokatu ei tuossa mitään merkitse...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        naurettavaa- mutta tavoitteet onkin ihan muut kuin päästöt...

        jo yksi hävittäjälento tuhoaa ilmastoa enemmän kuin Suomen koko autokannan vuoden autoilu...

        yks kaivokatu ei tuossa mitään merkitse...

        Niin, päästöt voi kyllä kokonaisuudessaan lisääntyä jos kaivokatu suljetaan.

        Eli mitä oikein halutaan?


      • Anonyymi

        Joo ei ole nykyään mitään syytä lähteä Helsingin keskustaan, saavat viherpiiperöt pyöräillä rauhassa siellä? Kohta samanlainen kuin muut Euroopan suurkaupungit vaikka ei juuri ole nähtävyyksiä, pelkkiä pikkubaareja ?


      • Anonyymi

        ...Miljoonakaupungeissa logiikka voi toimiakin,..

        Niin, tuntuu siltä että niitä kokemuksia haetaan suurista lämpimimmistä Euroopan kaupungeista, joissa väkeä riittää. Mutta ei Helsingissä syksystä kevääseen, mutta silti halutaan jotain suureellista.

        Keskusta on täynnä avointa tilaa kokoontua ja rakentaa ulkoilmaravintoloita. Ongelma on että tuoleja on jo niin paljon ettei riitä asiakkaita.

        Voisiko rakentaa ennemminkin kadun alle kansallismuseon suuntaan yhdistämällä toria. Tämä jakaisi myös jalankulkijoita. Ja sillä saadaan autotkin mahtumaan. Mallia Tukholman T central en ja NK ja Gallerian maanalaiset alueet. Tukholmassa on autotunnelit, jotka tekevät Tukholmasta järkevän kaikille.


      • Anonyymi

        ... Päättäjät kuvittelevat, että autoilun estäminen elävöittää keskustaa...

        Tämä on mielenkiintoinen kommentti. Vaikuttaako visiointiin vihreiden päätöksen teossa mielikuva bensa ja dieselautoliikenteestä.

        Maailma muuttuu ja kohta enemmistö on sähköautoja, mutta nekin tarvitsevat tilan. Ne eivät savuta eikä pidä ääntä. Miksi ne ei saa tulla keskustaan? Niemen läpiajoliikenne on tärkeä, koska se on lyhyt ja säästää sähköä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ei ole nykyään mitään syytä lähteä Helsingin keskustaan, saavat viherpiiperöt pyöräillä rauhassa siellä? Kohta samanlainen kuin muut Euroopan suurkaupungit vaikka ei juuri ole nähtävyyksiä, pelkkiä pikkubaareja ?

        Niin tosiaan pyörät siirrettiin jo, uuteen kalliiseen tunneliin aseman toiselle puolelle. Tehtiinkö 30 miljoonan tunneli turhaan jos nyt kaivokadusta tehdään pyöröilykatu?


    • Anonyymi

      Rautatieaseman toisella puolella on iso aukio. Se on yleensä tyhjä ja autio.

      Jos rautatieaseman edustalle tehdään aukio, ollaanko varmoja, ettei siihen synny toinen tyhjä tila?

      Tavoite on elävästä tilasta johon tulee ravintoloita. Riittääkö kysyntä? Suomessa on valitettavan vähän niitä kauniita kesäpäiviä, jolloin voi istua terassilla.

      Onhan näitä nyt mietitty tarpeeksi? Esplanadin kokeilu on ollut ainakin järkytys. Ei sitten toimi, ei yhtään.

      • Anonyymi

        Onhan tässä valmistelussa ollut varmasti mukana logistiikan ymmärrystä? Esplanadin kokeilusta se näyttää ainakin puuttuneen. Eteläespan uusi vallattu pyörätie törmää pullon kaulaan kummassakin päässä ja muodostettu uusi jalkakäytävä on yleensä tyhjä. Tosin siihenkin näyttää jääneen vanhat pyörän kuvat. Ja autot seisovat sitten kummallakin Espalla varsin usein. Ja pohjoisespan ulkoilmaravintolat vanhalla sutonaustalla ovat surkea näky ja olivat täynnä vain muutamana päivänä kesällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tässä valmistelussa ollut varmasti mukana logistiikan ymmärrystä? Esplanadin kokeilusta se näyttää ainakin puuttuneen. Eteläespan uusi vallattu pyörätie törmää pullon kaulaan kummassakin päässä ja muodostettu uusi jalkakäytävä on yleensä tyhjä. Tosin siihenkin näyttää jääneen vanhat pyörän kuvat. Ja autot seisovat sitten kummallakin Espalla varsin usein. Ja pohjoisespan ulkoilmaravintolat vanhalla sutonaustalla ovat surkea näky ja olivat täynnä vain muutamana päivänä kesällä.

        Helsingin kaupungin esityksessä kerrotaan että Kaivokadun läpiajo siirretään Esplanadille?

        Miten se tapahtuu? Sehän tarkoittaa melkoista liikennettä poikki kaduille. Esimerkiksi aja reitti Hakaniemestä Kamppiin. Menee hankalaksi.

        Kun syntyy logistisia ongelmia, onko vaakakupissa toisella puolen riutvästu hyötyjä?

        Avoin kaupunkitila, onko sille tilalle varmasti käyttöä? Ja mitä muuta sillä tavoitellaan, uskottavat perusteet eivät oikein löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tässä valmistelussa ollut varmasti mukana logistiikan ymmärrystä? Esplanadin kokeilusta se näyttää ainakin puuttuneen. Eteläespan uusi vallattu pyörätie törmää pullon kaulaan kummassakin päässä ja muodostettu uusi jalkakäytävä on yleensä tyhjä. Tosin siihenkin näyttää jääneen vanhat pyörän kuvat. Ja autot seisovat sitten kummallakin Espalla varsin usein. Ja pohjoisespan ulkoilmaravintolat vanhalla sutonaustalla ovat surkea näky ja olivat täynnä vain muutamana päivänä kesällä.

        .... Onhan tässä valmistelussa ollut varmasti mukana logistiikan ymmärrystä?..

        Kun uusi rakentaminen on valmis, esimerkiksi Hernesaari ja Hietalahti, myös läpiajoliikenne poikittaissuunnassa kasvaa tämän takia ja kuormittaa Espaa. Kokonaisajomäärä kasvaa ja se ei ole hyvä espan puiston virkistyskäytölle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingin kaupungin esityksessä kerrotaan että Kaivokadun läpiajo siirretään Esplanadille?

        Miten se tapahtuu? Sehän tarkoittaa melkoista liikennettä poikki kaduille. Esimerkiksi aja reitti Hakaniemestä Kamppiin. Menee hankalaksi.

        Kun syntyy logistisia ongelmia, onko vaakakupissa toisella puolen riutvästu hyötyjä?

        Avoin kaupunkitila, onko sille tilalle varmasti käyttöä? Ja mitä muuta sillä tavoitellaan, uskottavat perusteet eivät oikein löydy.

        .... Avoin kaupunkitila, onko sille tilalle varmasti käyttöä?..

        Espalle visioitiin kauniita ravintoloita vallatuille kaistoille. Eteläespan rakennelmat ovat tyhjät ja pohjoisespan kaista lähinnä irvikuva jostakin mielikuvatavoitteesta.

        Käykö Kaivokadun viihtyisälle kaupunkitilalle samalla tavalla? Sitten autiota tilaa riittää rautatieaseman ympärillä. Voin jo etukäteen nähdä kävelijöiden tallaamia polkuja lumeen tai valtavia lumikasoja.


      • Anonyymi

        eihän muulla ole väliä kuin että grynderi-RKP ja kokoomus saa miljoonansa valtiolta- lopputulokset on ihan sama- ja tyhmä kansa ei edes ymmärrä että heitä riistetään....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .... Avoin kaupunkitila, onko sille tilalle varmasti käyttöä?..

        Espalle visioitiin kauniita ravintoloita vallatuille kaistoille. Eteläespan rakennelmat ovat tyhjät ja pohjoisespan kaista lähinnä irvikuva jostakin mielikuvatavoitteesta.

        Käykö Kaivokadun viihtyisälle kaupunkitilalle samalla tavalla? Sitten autiota tilaa riittää rautatieaseman ympärillä. Voin jo etukäteen nähdä kävelijöiden tallaamia polkuja lumeen tai valtavia lumikasoja.

        Espan muutokset tehtiin pienen ryhmän toimesta. Ilmeisesti ei ollut ymmärrystä kaupunkilogistiikasta. Myöskään ei arvostettu alkuperäistä espan suunnitelmaa, voi sanoa että se osittain raiskattiin, kun joku poppoo innostui suunnittelemaan. Laitetaan ulkoilma ohi kulkevien autojonojen viereen, niin että kuonot on muutaman kymmenen sentin päässä. Ja yrittäjiä ei kuunneltu. Sama tilanne taitaa olla Kaivokadun yrittäjien suhteen.

        Nyt se kallis kokeilu puretaan. Olisi edes tehty koeluonteisesti keveitä ratkaisuja, mutta nyt piikataan ja kalliisti.


      • Anonyymi

        Lisää päihdetarjontaa🙈


    • Anonyymi

      Osana vihreää tuhon siirtymää

    • Anonyymi

      Eiköhän helsinkiläiset saa kiittää ihan itseään. Itse ovat päättäjänsä valikoineet vaaleissa, nauttikaa nyt työn hedelmistä.

      Mutta tosiaan, ei paljon kiinnosta jos kaivokatu suljetaan autoilta. Ei sitten ollenkaan. Itse en tuosta kärsi pätkääkään.

      • Anonyymi

        .. Ei sitten ollenkaan. Itse en tuosta kärsi pätkääkään..

        No ehkä et, mutta kyllä siitä kärsii myös muutkin kuin autoilijat, jos koko rautatieaseman ympärille muodostuu rapistuva tyhjä tila. Siinä on kyllä mainehaittaa kerrakseen. Miksi niitä ravintoloita ja penkkejä ei tehdä siihen olemassa olevaan tilaan eli sivussa olevalle aukiolle, jos kysyntää kerran on? Vai onko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .. Ei sitten ollenkaan. Itse en tuosta kärsi pätkääkään..

        No ehkä et, mutta kyllä siitä kärsii myös muutkin kuin autoilijat, jos koko rautatieaseman ympärille muodostuu rapistuva tyhjä tila. Siinä on kyllä mainehaittaa kerrakseen. Miksi niitä ravintoloita ja penkkejä ei tehdä siihen olemassa olevaan tilaan eli sivussa olevalle aukiolle, jos kysyntää kerran on? Vai onko?

        Kerro miten minä kärsin vaikka koko Helsinki muutettaisiin muslimiongelmaisten ja punavihreiden ideologian mukaan savuavaksi raunioksi. Korkeintaa ajan Helsingin läpi katsoen luovaa tuhoa kun ajan laivan sisälle matkalla Viroon. Muutoin pysyttelen hyvin kaukana Helsingistä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro miten minä kärsin vaikka koko Helsinki muutettaisiin muslimiongelmaisten ja punavihreiden ideologian mukaan savuavaksi raunioksi. Korkeintaa ajan Helsingin läpi katsoen luovaa tuhoa kun ajan laivan sisälle matkalla Viroon. Muutoin pysyttelen hyvin kaukana Helsingistä..

        No ethän sinä varmasn kärsi, tosin mitäpä sitten oikeastaan täällä kommentoit.

        Näe kyllä asua toisin, eli jos tuo vihreän kaupungin johdon tavoite toteutuu eli suljetaan autoliikenne. Arviot siitä fixun näköisestä kaupungin aukiodta ei toteudu vaan siihen jää valtava kenttä tyhjäksi rautatieaseman eteen.

        Helsinki on kuitenkin Suomen pääkaupunki, olisi hyvä että se toimisi ja ei olisi typerän näköinen vaikkapa ulkomaalaisille turisteille.

        Olisi taitavaa, jos emme tekisi tyhmiä ratkaisuja, niin kuin Espan kalliit kokeilut.


      • Anonyymi

        Minä en ainakaan ole koskaan äänestänyt, enkä tule äänestämäänkään viherpiiperöitä!!


    • Anonyymi

      Sulkisivat myös narkomaanit häiriköimästä suomen kaupunkien keskustoista.
      Käyvät tavallisten ihmisten päälle tarkoituksella ja heittäytyvät syyttömiksi. korvauksia haetaan kiivaasti että huumeet ei lopu, muiden rikoksien lisäksi.
      Poliisi vain ajella köröttelee näiden hylkiöiden ja rikollisten ohitse.Taskuissa huumeita ja aseita..

      • Anonyymi

        ...... Poliisi vain ajella köröttelee näiden hylkiöiden ja rikollisten ohitse...

        Joo sehän on yksi riski, myös kaikki pelastus ja turvaliikenne jumiutuu, jos kaivokatu suljetaan.

        Ongelma ei ole pelkästään kaivokatu vaan liikenne on sen jälkeen solmussa kummastakin päästä.

        Eli köröttelee vielä hitaammin.


    • Anonyymi

      Ratkaisu on tunneli. Sitä ei nyt myönnetä.

      Sen vaiheittainen rakentaminen tulee aloittaa, ennen tätä päätöstä ei pitäisi tehdä. Jos investointiin kerralla ei löydy rahaa. Nyt on aloitettu jo kummankin pään suunnittelu ja toteutus on köynnistymässä.

      Tunneli tarvitaan monesta syystä, ei vähiten keskustan läpi ajaminen. Myös sähköautot tarvitsevat liikkua.

      Näin kaupunki voi kasvaa ja kehittyä. Lopputulos nähdään Tukholmassa, hyvin toimiva kaupunki.

    • Anonyymi

      Vihreiden päätös, jälleen kerran ja on heidän syytään että Helsingin keskusta näivettyy ja autioituu. Lisäksi tavarantoimitukset ja huoltoajot vaikeutuu kun ei pääse enää liikkeitä lähelle! Koskahan Stockmann ja Sokos lopettaa kun asiakkaat ei enää pääse asioimaan ja tavarantoimittajat ei pääse toimittamaan tavaroita noihin kauppoihin....

      Vihreät pitäis lakkauttaa lailla!

      • Anonyymi

        Lii vääristeli taas Riikan puheita.
        Vasemmisto haluaa tuhota Suomen, ja syyttää rasisteiksi niitä, jotka sen huomaavat.


      • Anonyymi

        Jep, ja ei pelkästään ettei pääse perille, liikenne ruuhkautuu keskustassa ja kaikenlainen huolto hankaloituu ja hidastuu. Se tarkoittaa kyllästyneitä ihmisiä ja kallistuvia toimituskuluja ja tietysti myös päästöt lisäätyy kun liikenne ei ole sujuvaa.

        Nyt ei aina myöskään oikein tajuta kun puhutaan keskustaan tulemisesta. Se on yksi osa. Myös läpi ajetaan. Myös keskustassa asuvat lähtevät ja tulevat kotiin. Liikenne laivoille ja sieltä pois. Samoin ruuhkat riskeeraavat pelastusliikennettä, esimerkkinä espan kokeilut. Ja paljon muuta yksittäistä liikennettä jota ei ajatella.


    • Anonyymi

      Piritori siirtyy lähemmäksi keskustaa, kiitos virhehuumehörhöt.

    • Anonyymi

      Saitasta.
      Vasemmistoko autoilun hankaloittamisen,ja turhien kulujen takana?

    • Anonyymi

      https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/7942788

      Helsingin uutisten kuva on oikea valehdelma. Missä ovat spårat, pyörätiet, jalkakäytät, spårapysäkit jne.

      Oikea valehdelma jolla hanketta myydään. Ja rento ulkoilmaravintola, no joo max pari..kolme kuukautta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

      Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2765
    2. Mitä on woketus?

      Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      428
      2316
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

      Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      21
      2176
    4. Mies pakko olla rehellinen

      Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      18
      2040
    5. Oletko jo luovuttanut?

      Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      141
      1779
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

      Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      137
      1709
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

      Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      22
      1236
    8. Hirvenmaitojuusto

      Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      1
      1154
    9. Vanhentunut runsaasti.

      Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1069
    10. Kerro mulle miksi juuri me

      Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      987
    Aihe