Jos tänään ostat sähköauton? Vaikka kolmen vuoden päästä haluat sen myydä? Se vanhus ja kehitys mennyt niin kovaa eteenpäin,että arvoton!
Söhköauton osto?
34
538
Vastaukset
- Anonyymi
Väärin. Se on edelleen käyttökelpoinen ja pätevä auto. Onhan se varmasti halvempi kuin uusi. Sama on kaikessa teknisessä tuotteessa, aina tulee parempaa, mutta vanhalla pärjää ihan yhtä hyvin kuin ennenkin. Suurin osa ei kuitenkaan tarvitse aina niitä ihan uusimpia ominaisuuksia ja tässä hyväesimerkki on puhelin. Toiset vaihtaa aina uusimman mallin, vaikka siinä ei ole mitään käytännössä parempaa, joskus jopa huonompaa, vaikka paperilla on jotain pientä parannusta jossain ominaisuudessa. Sama on autoissa. Jos esim. range kasvaa 100km, mutta jos sitä ei koskaan tarvitse hyödyntää tai pikalataus nopeutuu 10min. niin moniko sitä tarvitsee, varsinkaan usein?
- Anonyymi
Itse ole väärässä. Akut kehittyy,että vanhoihin sähköautoriiskuihin ei saa edes kalliita akkuja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse ole väärässä. Akut kehittyy,että vanhoihin sähköautoriiskuihin ei saa edes kalliita akkuja!
Samalla tavoin niihin saa akkuja ja korjauksia, kuin polttistenkin varaosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samalla tavoin niihin saa akkuja ja korjauksia, kuin polttistenkin varaosia.
Uskossa hyvä elää.. Totuus tulee karmeena!
- Anonyymi
Elektroniikka on lyhytikäistä. Seb tiedät itsekin.
Kun uusi malli tulee niin haluat sitä ja loppujen lopuksi on kaikki nurkat täynnä romua, joka ei kelpaa kuin museoon, jos sinnekään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse ole väärässä. Akut kehittyy,että vanhoihin sähköautoriiskuihin ei saa edes kalliita akkuja!
Kyllähän akkuja voidaan vaihtaa ja parempiakin vanhan tilalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elektroniikka on lyhytikäistä. Seb tiedät itsekin.
Kun uusi malli tulee niin haluat sitä ja loppujen lopuksi on kaikki nurkat täynnä romua, joka ei kelpaa kuin museoon, jos sinnekään.Elektroniikka on kestävää jos niin halutaan. Se kestää helposti useita kymmeniä vuosia ja on myös korjattavissa.
- Anonyymi
Onhan se todennäköistä että uuden tekniikan ollessa nopeassa kehitysvaiheessa, akkujen osalta jopa alkuvaiheessa paremman teknologian läpimurtoa odotellessa, nykyinen autokanta jää teknisesti jälkeen uusille paljon nopeammin kuin polttomoottoristen kohdalla.
Se tarkoittaa tietenkin käytettyjen sähköautojen arvon nopeaa laskua. Jos uusi paljon edistyksellisempi auto on halvempi kuin nyt käytetty oli ollessaan uusi, käytetyn arvonalennus on melkoinen.
Mutta niinhän se oli vielä muutama vuosi sitten polttomoottoristenkin kohdalla, karkea yleissääntöhän oli puolet uuden auton ostohinnasta hävisi kolmessa vuodessa.
Häviääkö sähkäreistä sama puolikas kahdessa vuodessa?- Anonyymi
Ei häviä.
- Anonyymi
Polttomoottoriautoista saattaa hävitä arvosta 80%.
Kun volyymit pienenevät, halpenevat hinnat kysynnän vähetessä tappaa tämä paljon polttomoottoriautoihin liittyvää tuotantoketjua. Tämän jälkeen osat yms. maksavat aina vaan enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottoriautoista saattaa hävitä arvosta 80%.
Kun volyymit pienenevät, halpenevat hinnat kysynnän vähetessä tappaa tämä paljon polttomoottoriautoihin liittyvää tuotantoketjua. Tämän jälkeen osat yms. maksavat aina vaan enemmän.Polttomoottoriautojen hinnat nousee,käytettyjen. Uusia tehdään vähän ja moni haluaa ajaa pitkää matkaa ilman latauksia !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottoriautojen hinnat nousee,käytettyjen. Uusia tehdään vähän ja moni haluaa ajaa pitkää matkaa ilman latauksia !
Tuskin käy noin. Ihan jo sen vuoksi että uusilla/uudehkoilla autoilla ajetaan katsastustilastojen mukaan eniten, eli jos nämä enemmän ajavatkin pärjäävät sähköautoilla, niin kyllä ne käytettynä autonsa ostavatkin (jotka keskimäärin siis ajavat vähemmän) pärjäävät niillä.
Ihan samanlainen oletus (eli kun jotain tehdään vähän niin sen arvo nousee) oli aikanaan kun autoverotusta muutettiin enemmän päästöistä riippuviksi, niin osa oletti että isomoottoristen käytettyjen autojen arvo nousee kun uusien hinnat nousivat ja niitä siksi myytiin vähemmän. Toteutuiko tämä: no ei, vaan paremminkin päinvastoin kun se isokoneinen ja paljon kuluttava auto oli sekä kallis omistaa (ajoneuvovero) että käyttää suuren kulutuksen johdosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottoriautojen hinnat nousee,käytettyjen. Uusia tehdään vähän ja moni haluaa ajaa pitkää matkaa ilman latauksia !
Joku menettää rahansa sun aivopierujen takia. Polttomoottoriautojen arvo on vapaassa pudotuksessa pian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku menettää rahansa sun aivopierujen takia. Polttomoottoriautojen arvo on vapaassa pudotuksessa pian.
Sähkökoslan pudotus menee ohi,hirveä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottoriautoista saattaa hävitä arvosta 80%.
Kun volyymit pienenevät, halpenevat hinnat kysynnän vähetessä tappaa tämä paljon polttomoottoriautoihin liittyvää tuotantoketjua. Tämän jälkeen osat yms. maksavat aina vaan enemmän.Voitko kommentoida huonoa oloasi, vaikkapa kertomalla sen, kuinka polttomoottoriautosta katoaa 80 %. Entä, mistä voin ostaa näitä autoja.
Oletan kirjoittaneen tuntevan itsensä idiootiksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottoriautoista saattaa hävitä arvosta 80%.
Kun volyymit pienenevät, halpenevat hinnat kysynnän vähetessä tappaa tämä paljon polttomoottoriautoihin liittyvää tuotantoketjua. Tämän jälkeen osat yms. maksavat aina vaan enemmän.Paskat , ostin 2022 polttiksen, ja nyt saisin enempi mitä ostaessa..
- Anonyymi
VHS-videot, lättätelevisiot, kännykät ja niin edelleen elektroniikka noin niin kuin yleisesti.
Alussa kallista ja ominaisuudet, no aika alkeelliset.
Laitetaan vierekkäin Nissan Leaf 2013 ja 2023 Kia EV5
Onhan niissä aika paljon eroa.
Mutta Kia EV5 2023 ja XXX XXX 2033, niin mutu on, että ero on pienempi.
Toki eroa on 2023 ja 2033 sähköautojen välillä, mutta ei niin paljoa kuin 2013 ja 2023 sähköautojen välillä.
En usko, että seuraavan 10 vuoden aikana akkuteknologiassa tehdään niin suuri hyppäys, että 2023 autot on ihan romukurapaskaa 2033 autoon verrattuna.
Ken muistaa auton polttomoottoriauton vuodelta 2007 ja vertaa sitä vuoden 2017 autoon.
Eroa on, mutta eniten elektroniikassa.- Anonyymi
Uskon täysin samaa, 2013 vs 2023 välillä on paljon eroa käytettävyydessä esim. toimintamatkan vuoksi, mutta kun nyt 2023 malli on käyttökelpoinen jo huomattavasti laajemmalle käyttöprofiilille niin se on sitä myös 10 vuoden päästä.
Voi tietysti olettaa että 10 vuoden päästä range on 1000 km ja lataus tyhjästä täyteen kestää 10 min tms., mutta olisiko tästä oikeasti lisäarvoa kuinka monelle verrattuna 2023 sähköautoihin? - Anonyymi
Ei voi verrata poltomoittoriautoon. Voi tulla johdoton lataus. Sitä odottelen. Vanhoihin ei saa niitä ylihinta-akkuja!
- Anonyymi
Polttomoottoriautot ovat kuin VHS-videonauhureita. Kun parempi teknologia tulee, kuten täyssähköautot, entinen katoaa pian pois.
- Anonyymi
Sähköautot vielä raakkeja. Tulee nopea johdoton lataus. Ehkä ajaessa?
- Anonyymi
Vanhaa polttista pitää kunnossa murto-osalla kustannuksia mikä on uudehkon sähkiksen pelkkä arvonlasku .
- Anonyymi
Aloittaja voisi olla sanansa mukainen ja esittää 3-vuotiaan sähköauton joka on arvoton. Tai vaikkapa 6-vuotiaan, käyn hakemassa sen heti, ja maksankin siitä muutaman tonnin.
- Anonyymi
Katsotaan 3v. Päästä. Siitä kyse!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsotaan 3v. Päästä. Siitä kyse!
No mikä kolmen vuoden kuluttua muuttaisi mitään? Älä nyt vaan sano, että vetyauto. Tutustu vetyautoon ja vedyn tuotantoon ihan oikeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsotaan 3v. Päästä. Siitä kyse!
nettiautossa on jo paljon 3 vuotiaita sähköautoja. Oletko katsonut niiden hintatasoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nettiautossa on jo paljon 3 vuotiaita sähköautoja. Oletko katsonut niiden hintatasoa?
Joo,deslatkin tippuu kuin lehmän häntä,ne kalliit!
- Anonyymi
Miksi pitäisi romuttaa 3-5v polttomoottoriautot? Niillä ajaa pienin kustannuksin vielä 15-20v. Vaihtaa öljyjä ja jarrupaloja. 3v. Sähköauto uransa päässä. Takuu loppuu ja korjaukset alussa!
- Anonyymi
Vanhan sähköauton osto hölmöyttä!
- Anonyymi
Kolmen vuoden päästä se akku ei toimi enää lähellekään täydellä kapasiteetilla, joten ei sitä kukaan enää sitten osta.
- Anonyymi
Onko sinulla faktaa?
Esimerkiksi Toyota Relax turva takaa että 10v ja miljoonan kilometrin jälkeen akussa on 70% rangea jäljellä. Miksi sen pitäisi olla 3v päästä lopussa?
Jos autoa latailee pääasiassa kotona AC-latauksella, niin tyypillinen akun range on 85-95% 8 vuoden päästä hiukan valmistajasta riippuen.
Katsoppa nettiautosta millaisia hintoja joutuu maksamaan kolmivuotiaasta sähköautosta. ja lopeta kuvittelu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla faktaa?
Esimerkiksi Toyota Relax turva takaa että 10v ja miljoonan kilometrin jälkeen akussa on 70% rangea jäljellä. Miksi sen pitäisi olla 3v päästä lopussa?
Jos autoa latailee pääasiassa kotona AC-latauksella, niin tyypillinen akun range on 85-95% 8 vuoden päästä hiukan valmistajasta riippuen.
Katsoppa nettiautosta millaisia hintoja joutuu maksamaan kolmivuotiaasta sähköautosta. ja lopeta kuvittelu.Ei joudu maksaa,kuin pöljä ostaja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei joudu maksaa,kuin pöljä ostaja!
Ymmärsikö kukaan tuota oksennusta?
- Anonyymi
No joo sen voi ostaa keskituloiset yli 3500 tienaavat , mut alle 2500kk tienaavat kannattaa unohtaa ...mut kun taas tullaan siihen pisteeseen et yli 3500 tienaavat vaihtaa muutaman vuoden päästä ja Mustapekka jää jollekkin kouraan...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 702307
Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu1012103- 781718
- 781526
Hei A, osaatko
sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en411520- 101437
- 311409
Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.
Onko kenellekään yllätys?521288Synnittömänä syntyminen
Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.641226Mitä tämä tarkoittaa,
että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?301209