Kepun Juha Konttas: autoilijat vi**uun keskustasta

Anonyymi-ap

Aloitteen tekijä Juha Konttas: "Pitää ajatella suuresti"
https://ilkkapohjalainen.fi/ymparisto-ja-liikenne/sein%C3%A4joen-kalevankatua-esitet%C3%A4%C3%A4n-k%C3%A4velykaduksi-aloitteen-tekij%C3%A4-juha-konttas-pit%C3%A4%C3%A4-ajatella-suuresti

Mitäs tämä tyyppi tekee työkseen? Asuuko itse keskustassa?

37

773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannatetaan. Ylilihavia on jo ihan liikaa. Yhtään ei viittitä askeltaa. Napa korkialla vaaputaan etehen päin. Pieni kävely tekee vain hyvää. Vähemmän se kuitenkin on kuin Ireaparkis käynnillä .

    • Anonyymi

      Niin typerää ajattelua taas, kuin vaan kepulaiselta voi odottaa.

    • Anonyymi

      Viisas ajatus tuo on. Kerrankin uutta näkökulmaa keskustan kehittämiseen. Eikä aina niitä parkkihalleja ja kavennettuja katuja. Asuntojahan on rakennettu hullun lailla ja joku tontti odottaa vielä rakentamista. Kauppa keskittyy ideaparkkiin ja pohjaan, tehdään keskustasta maakunnan huvikeskus.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Mahtavaa päästä kävelemään tyhjään keskustaa koko kadun leveydeltä , mikä voisi olla hienompaa.

    • Anonyymi

      Ei taida kovin laajaa kannatusta saada

    • Anonyymi

      Eikö olisi paras jo aidata koko keskusta ja kieltää kaikki liikkuminen siellä? Poliitikot on aika hyvin onnistuneet jo, mutta joku joskus pääsee livahtamaan. Torille voi myös tehdä jonkun aurinkosillan, vaikka 10 000 000 eurolla niin sen kautta vois kuljettaa luvattomat liikkujat parkkihalliin säilöön.

    • Anonyymi

      Halutaan kopioida kaupunkeja joiden keskustoissa asuu moninkertainen määrä ihmisiä (esim. Jyväskylä ja Tampere), silti niissäkin keskustoissa on tyhjiä liiketiloja eikä kävelijät tuo euroja tarpeeksi vaan kaupat, kahvilat ja ravintolat lopettavat. Seinäjoen keskustaan pitää saada tuhansia uusia asukkaita että kauppa piristyisi eli kerrostaloja lisää. Pyöräily onnistuu näillä leveyspiireillä n. 6 kk vuodesta (niin että on mukavaa), miten ne loput kuukaudet kun täällä ei kulje tai kuljeta julkisilla. Seinäjoen keskusta mahtuu viiden kadun alueelle joten ei kannata kovin suuresti ajatella.

    • Anonyymi

      Mikähän järki tässä on kun keskustassa halutaan elää kuin jossain puistomaisella asuinalueella ja niitä alueita on joa kaupunginlaidat täynnä. Asuinlähiö halutaan siirtää keskustaan. Rakennetaanko sitten vaikka Kasperiin uusi autoilukeskusta?

    • Anonyymi

      Eläkeläisfaari Juha Konttas taitaa pyörittää Sutelan Myllyä Ylistarossa ja hänen ai tarvitse autoilla Seinäjoen keskustassa eikä keskustan tuhoaminen ja autoilijoiden pois ajaminen tuhoa hänen elinkeinoaan. Vi**umainen temppu vain muille.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        No voihan se olla niitä kesäisiä kävijöitä ajatellen ne havainnekuvat.
        Kaupunkikuvat on tosin epätodellisia, pitäisikö pitäytyä todellisuudessa, joka on paikalinen ja toimiva eikä varsin ahdasta ja pienellä alueella olevaa keskustaa muuta metropolin keskustaksi.
        Kävelykatujen asiaa hoitavat levennetyt kävelytiet mutta autoilla liikkuminenkin oltava toimivaa ja käytännöllistä.
        Harvoissa keskusta-alueen liikkeissä asiointi on oltava luontevaa, eikä ne kauppakeskukset ole lähiasukkaille välttämättömyys, ne toimivat lähipalvelut ovat.
        Keskusta-alueiden kuihtumista on monissa muissakin kaupungeissa nähtäväksi saakka, joissa kauppakeskittymät on kaupungin reuna-alueilla.
        Ikääntyville keskustan kaupunkiasuminen ei ole mitenkään onnistunut vaihtoehto, joka lienee ns. kaupunkisuunnittelussa jokseenkin unohtunut tekijä.


    • Anonyymi

      Tämä on täysin sivussa aiheesta, mutta en malta olla sanomatta, ilmakuva kalevankadusta paljastaa, miten sekava rakennuskanta on kadun varrella, kuin slummissa.

      Eikö seinäjoella ole lainkaan teknistä lautakuntaa, tai jotain, joka hiukan pyrkisi yhtenäistämään rakentamista?

      • Anonyymi

        Puutalojen purkamisten jälkeen taisi unohtua se kaupunkisuunnittelu


    • Anonyymi

      Kuisla sen sanoi.Ihmiset eivät tule keskustaan asioimaan ja ostoksille.ym kävellen vaan omalla autolla.Näinhän se on.Ei ole järkeä kaupungin päättäjillä.
      Vai vielä Kalevankatu kävelytieksi.

      • Anonyymi

        Ongelma on se, ettei täällä väki enää jaksa kävellä.


    • Anonyymi

      Kalevankadulla on levennetyt kevyenliikenteen väylät molemmin puolin katua joten kaikki mahtuu kulkemaan ihan nykyisillä. Turha jostain ylistarosta alkaa moisia aivopieruja päästelemään. Ei jatkoon

      • Anonyymi

        Juu kielletään traktorilla ajo Seinäjoen keskustan ja Ylistaron välillä niin pääsee autot, pyöräilijät ja konttaajat turvallisemmin kulkemaan.


    • Anonyymi

      Ideana hyvä. Itsekin kannatan kävelykatua, autoilla pääsee kyllä ajelemaan viereisiä katuja pitkin aivan hyvin, eikä autolla tarvi jokapaikkaan päästäkään. Silti tuossa ideassa on se puute, että se pitäisi yhdistää paremmin rautatieasemaan, esim leveällä jalankulkijoiden alikululla. Ja kuten joku aiemmin mainitsikin, keskustassa pitäisi olla enemmän asuinkerrostaloja, muutoin keskusta on pelkkien junantuomien varassa.

      Vaasa on hyvä esimerkki, keskustassa on huomattavasti enemmän pöhinää, kun väki asuu siinä lähellä, eikä missään hemmetin kertunlaaksoissa tai kärjen perällä. Pieleen on mennyt jo aikoja sitten Seinäjoen räiskimällä sinne tänne kaavoitus. Johtuu osin maalaisista itsestään, halutaan asua kaupungin palveluiden lähellä, mutta kaikki haluaa korkean kuusiaidan ympärilleen, ettei tarvisi olla naapurin kanssa tekemisissä. Sitten mökötetään neljän seinän sisällä, ja leikataan välillä nurmikkoa, ja taas mökötetään. Ja liikaa halutaan tietoisesti mennä autolla jokapaikkaan.

      Itse asun Tampereella, ja täällä on otettu kevyt liikenne ihan eri tavalla huomioon. Ihmiset on sosiaalisempia, ja elämä tapahtuu muuallakin kuin kodin neljän seinän sisällä.

      • Anonyymi

        Tampereen ikärakenne on eri kuin vanhenevissa pienissä kaupunkikeskiöissä.
        Liikkuminen muuttuu ja vaikeutuu iän mukana, eikä ne pyöräbaanat ole niin ensisijaisia kulkukäytäviä.

        S-joen kävely ja pyörätie voisi alittaa kyllä sen aseman ohittavan autokaistan, mikäli miljoonia riittää.
        Samalla sen rautatienkin alle jatkuakseen asema-alueen alla sen ulkopuolelle samalla kertaa.

        Kevyttä liikennettä on vuodesta kuitenkin sen noin puolet, vaikkakin paikkakunta pieni onkin eikä ikärakenne taida olla nuorten puolella.

        S-joen liikenne on autoille rakennettu hevoskauden jälkeen, eikä ikäihmiset niillä pyörillä kaikki ajele, ainakin pyöriä on enemmän kuin se kaksi.


    • Anonyymi

      Toivottavasti aloite on jo kuollut ja kuopattu.

    • Anonyymi

      Millä tämä Juha tuli paikalle, kun muut tuli autolla?

      No se tietysti konttas!

      Aivan nollahanke. Juha on myöhässä. Autot on keskustasta jo saatu pois! Kannattaa käydä katsomassa ja jos vähän on joskus tutustunut kaupunkiin nimeltä Seinäjoki, niin tietää, että joskus aikoinaan oli paljon enemmän autoja.

      Nyt on vain tyhjää tilaa, vuokralle tarjottavia rakennuksia ja tyhjät kadut.

      Tällaiset Juhat kun on päätöksiä tekemässä, niin koko tekeminen loppuu.

    • Anonyymi

      Konttas on kepulainen ja asuu itse Ylistarossa ja vihaa kantakaupungissa asuvia ja haluaa tehdä kiusaa kuin kepulainen.

    • Anonyymi

      Voin sanoa, että jos minä joudun keskustassa asioidessani johinkin parkkihalliin itseni suhaamaan ja kävelemään yhtään ylimääräistä, niin asiointini siirtyy muualle.

    • Anonyymi

      Juha Konttas voisi olla enemmän huolissa ylistaron ulkoilu reiteiteistä kun kaupungin keskustasta

    • Anonyymi

      Kalevankatu remontoitiin jotain vuosia sitten kävelypainotteiseksi ja parkkipaikat ajettiin neljäsosaan entisestä. Jos ei Juha mahdu kulkemaan levennetyillä pyörä/kävely kaduilla niin on ihme kun kun ei niukkojen parkkipaikkojen takia ole liikaa autojakaan. Täysin järjetön ehdotus

    • Anonyymi

      Sjoen keskusta on niin pieni että voi olla yhtä kävelykatua kokonaan .parkkitiloja on vaikka kuinka

    • Anonyymi

      Onko se jotenkin maailmanloppu, jos yhtä katua esitetään kävelykaduksi?

      • Anonyymi

        On se kun parkkitilasta on muutenkin puutetta ja jos loputkin viedään ei ko. kadulle enää tule asiakkaita ja moni firma menee konkkaa, tulee lisää työttömyyttä ja verotulot vähenevät.


      • Anonyymi

        Saa sitä ehdottaa vaikka teurastamoa keskustaan mutta turhaa näitä järjettömiä ehdotuksia on viikkotolkulla vatvoa. Kävelykatu muodostuu yleensä siihen missä kävelyä on luonnostaan enemmän kuin esim. autoilua. Kävelykadut maailmalla alkaa jostain ja päättyy jonnekin. Kalevankadun päissä on asema ja kela, toivottavasti näiden välille ei kävelyliikenne tulevaisuudessa painotu. Kalevankatu on idän suunnasta ainut keskustaan autoliikennettä syöttävä katu, muut saman suuntaiset ovat jo selkeästi reunoilla. Onko tarkoitus estää kokonaan ytimen saavuttaminen autolla idän suunnasta tai mitä ajoväyliä tulee tilalle jos näin muutettaisiin ?


    • Anonyymi

      Ylistaros on kyllä tilaa kävellä ja jos ei oo niin konttas vois ajaa poikittain raktorit molempiin päihin Ylistaron raittia.

    • Anonyymi

      Kaupungilla on jo suunnitelmissa valmiina katettu kävelykatu torilta kaupungintalolle eli kapunginjohtaja Ahti Kiisken lakerikengät ei kastu kun käy torilla kahvilla.

      Maksaa jotain 15 miljoonaa mutta parasta tehdään ja samalla saadaan
      Kalevankatu, Kauppakatu, Torikatu ja Kirkkokatu katkaistua kokonaan
      autoliikenteeltä ja saadaan autot pois keskustasta ja loputkiin liikkeet
      tapettua Autio Seinäjoki kampanjan puitteissa.

    • Anonyymi

      -"On se kun parkkitilasta on muutenkin puutetta ja jos loputkin viedään ei ko. kadulle enää tule asiakkaita ja moni firma menee konkkaa, tulee lisää työttömyyttä ja verotulot vähenevät."


      Mutta eihän kaupungilla ole enää liikkeitäkään, miksi sinne pitäisi päästä autolla? -Hengaillaan vaan.

    • Anonyymi

      Mistä näitä ”juhia” oikein sikiää?

    • Anonyymi

      Tuolle, joka sanoi ettei ala parkkihalleihin suhaamaan ja kävelemään ylimääräistä.

      Se parkkihallihan nimenomaan lyhentää kävelymatkaa, verrattuna kadunvarsipaikoitukseen, jossa huonolla tuurilla paikka löytyy eri korttelista, mihin on asioimassa. Lisäksi parkkihallista pääsee asioimaan ns kuivin jaloin, hissillä ylös, ja kas oletkin jo ytimessä.

    • Anonyymi

      Ne parkkihallit on mitoitettu mopoautoille. Ei sinne maasturilla mahdu.
      Ei edes tavallisella citymaasturilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. On ikävä sua

      Koko ajan
      Ikävä
      29
      2394
    2. Vielä kerran.

      Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      370
      2012
    3. M nainen tiedätkö mitä

      Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      18
      1494
    4. Pelkään suunnattomasti

      Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k
      Ikävä
      52
      902
    5. Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik

      Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed
      Maailman menoa
      10
      871
    6. Mies, etko ole miettinyt

      että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?
      Ikävä
      52
      783
    7. Olet ihan sairaan

      Kylmä mua kohtaan.
      Ikävä
      54
      711
    8. Shellin omistajan vaihdos.

      Uutta tuulta purjeisiin.Uuden yrittäjän toimesta .
      Kuhmo
      18
      710
    9. Mitä kuuluu

      Elämänirakkaus, sielunkumppani, peilikuvani 😘
      Ikävä
      25
      689
    10. Olette kyllästyneet

      Mutta hyvää huomenta kuitenkin. Mukava päivä tämäkin. 😊⚜️🦌🎄✨❤️
      Ikävä
      135
      623
    Aihe