Ensimmäinen kerta.
https://twitter.com/FinnishAirForce/status/1704840920103891270
Tiltut aina kertoivat ettei....jne...jne...
F-35 laskeutui Suomen maantietukikohtaan
93
884
Vastaukset
- Anonyymi
meillä pitää olLA F35 JOTKA NOUSEE SUORAAN YLÖS.. HITTOAKO ME TEHDÄÄN HÄITTIJÄLLILLÄ JOTKA NOUSEE YLÖS VAIN KIITOTIETÄ...ÄLY HOI PÄÄTTÄJÄT.
- Anonyymi
Ole hiljaa, TOLVANA !!!!!!!!!!
Pystysuoraan nousevat hävittäjät ovat monin tavoin rajoittuneita kyvyiltään verrattuna kiitotiemalleihin.
- Anonyymi
Norjan ilmavoimien koneet kävi Suomessa, Hienoa
- Anonyymi
Putinin jalka vipattaa 85Hz taajuudella.
- Anonyymi
Hienoa
- Anonyymi
Venäjä ei muuten tiennyt häivekoneiden vierailusta ennen kuin lähetystön väki luki lehdestä😁
- Anonyymi
Hienoa Brittien ja Norjan ilmavoimat. Huippukoneita voidaan käyttää myös laskeutumisen ja nousuun muuallakin kuin lentokentillä.
- Anonyymi
Eipä niitä näy,jos rähinä alkaisi!
- Anonyymi
Heko,heko!
- Anonyymi
F-35A ja Typhoon ensi kertaa maantietukikohdassa - toiminnan keskiössä Suomi, Pohjois-Savo ja Tervo
#baana23
https://www.lentoposti.fi/uutiset/f_35a_ja_typhoon_ensi_kertaa_maantietukikohdassa_toiminnan_keski_ss_suomi_pohjois_savo_ja_tervo- Anonyymi
Norjan ilmavoimat valitsi F-35A -hävittäjiinsä erikoisvarusteeksi koneen takaylärunkoon muotosuojan sisään sijoitetun jarruvarjon . Sen käyttö mahdollistaa operaatiot heikommissa kiitotien kitkaolosuhteissa lyhentäen jarrutusmatkoja sekä parantaen ohjattavuutta liukkaalla säällä. Tervossa norjalaishävittäjät eivät käyttäneet jarruvarjoja. Suomen ilmavoimat on valinnut saman varustuksen hävittäjiinsä.🪂
- Anonyymi
Eikö ne vaan tehnyt ylilennon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Norjan ilmavoimat valitsi F-35A -hävittäjiinsä erikoisvarusteeksi koneen takaylärunkoon muotosuojan sisään sijoitetun jarruvarjon . Sen käyttö mahdollistaa operaatiot heikommissa kiitotien kitkaolosuhteissa lyhentäen jarrutusmatkoja sekä parantaen ohjattavuutta liukkaalla säällä. Tervossa norjalaishävittäjät eivät käyttäneet jarruvarjoja. Suomen ilmavoimat on valinnut saman varustuksen hävittäjiinsä.🪂
Jaa, tulevat sitten nokka edellä maahan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö ne vaan tehnyt ylilennon.
r......n palvoja valehtelee joka paikassa on videot koneiden laskuista kentälle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, tulevat sitten nokka edellä maahan.
HEIVATKAA VITTUUN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi
Mahtavaa
- Anonyymi
"Oliko F-35-hävittäjien ostaminen sittenkään fiksua? Viat pitävät hävittäjät maassa 45 prosenttia ajasta, raportti kertoo"
Ai niinkö?
No kerronpa sitten että ovat sitten aivan ylivoimaisia koneita.
Mikään muu hävittäjä ei ole 55% ajasta ilmassa.
Mahtiostos, ainoa järkevä ratkaisu mutta tiltu on tapansa mukaisesti sekaisin päästään.- Anonyymi
Eli n. 30 F-35 voidaan kerralla tuhota kentälle. Paikallaan pysyviä maaleja.
- Anonyymi
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009873914.html
Puolustusvoimien verkkosivuilla viime viikolla julkaistussa F-35-hankkeen tilannekatsauksessa sivutaan Lockheed Martinin tarjoamaa huoltojärjestelyä vain lyhyesti. Katsauksessa kerrotaan, että kaupan mukana tuleva pääsy varaosavarantoon on keskeinen huoltovarmuuden kannalta ❗️ Lisäksi katsauksessa kerrotaan, että huoltovarmuutta tukee Suomeen luotava poikkeusolojen varaosa- ja vaihtolaitevarasto.
GAO:n mukaan tavoiteltava käyttöaste hävittäjille olisi 85–90 %❗️
Raportissa kutsutaan muun muassa hävittäjiä valmistavan yhdysvaltalaisyritys Lockheed Martinin F-35-ohjelmaa maan puolustusvoimien kalleimmaksi ohjelmaksi.
Suurin osa ohjelman kustannuksista tulee hävittäjien ylläpito- ja käyttökustannuksista. Ylläpidosta vastaavat Lockheed Martinin palkkaamat alihankkijat.
Yhdysvalloissa järjestely on aiheuttanut hidastuksia hävittäjien huoltoon. Raportin mukaan puolustusvoimien oma huoltohenkilöstö ei ole saanut pääsyä Lockheed Martinin tietokantaan, mikä hidastuttaa tarvittavien osien tilaamista. Tämä on aiheuttanut yli 10 000 komponentin korjausjonon.
puolustusministeriön ja asevoimien on kasvatettava huoltokapasiteettia tai tilanne pahenee edelleen uusien F-35:n valmistuessa. - Anonyymi
DURAK!!!!!!!!!!!
Anonyymi kirjoitti:
Eli n. 30 F-35 voidaan kerralla tuhota kentälle. Paikallaan pysyviä maaleja.
Mutku kentällä ei ole kuin mennessä ja palatessa. Hävittäjän talli on luola.
- Anonyymi
Suomella on selvä järjestelmä kuinka sodan aikana lennetään hävittäjillä.
64/4 jolloin rotaatio pyörii ja huolto myös.
Ymmärtääkö tiltunen??
No ei.- Anonyymi
Kunhan pyörii. Niin ovat selekäranka vammaasia ja vaivaasia nuo pirun Hornetit!!!
- Anonyymi
4 lentokelpoista hävittäjää kerralla
- Anonyymi
F-35 laskeutui Suomen maantietukikohtaan
Ilimeseesti ol kertakaikkijjaan ensimmäinen kerta.
Mutta se Riippenin pikahuolto jäepi esittelemätä??? - Anonyymi
Niinhän se yx MIG-21 laskeutui kerran raaseporiinkin melksin ehjänä, vaikkei olllu ees maantietukikohtaa. :D :D :D
- Anonyymi
Venäläinen MiG-37 lentää 28 tuntia vuorokaudessa, kesät talvet. Repikää siitä, natoniilot.
- Anonyymi
F35 alkaa näkyä Suomessa eri. kentillä yhä useammin ja pian Suomen omana lennostona.
Tiltua se jurppii suunnattomasti.
Maailman paras hävittäjä.- Anonyymi
Suomen omana lennostona?
Kyllä, siten että veronmaksajat ne maksavat.
Keiden käyttöön....vai aikooko Suomen puolustusvoimat hyökätä Venäjälle?
Suomi on ja ollaan sekoittamassa hyvin vaaralliseen toimintaan, joka on maan rajojen ulkopuolella....
Ettekö te käsitä, että jenkit tulevat ne omimaan ja niitä hallinnoimaan. Anonyymi kirjoitti:
Suomen omana lennostona?
Kyllä, siten että veronmaksajat ne maksavat.
Keiden käyttöön....vai aikooko Suomen puolustusvoimat hyökätä Venäjälle?
Suomi on ja ollaan sekoittamassa hyvin vaaralliseen toimintaan, joka on maan rajojen ulkopuolella....
Ettekö te käsitä, että jenkit tulevat ne omimaan ja niitä hallinnoimaan.Yleensä veronmaksajat tosiaan maksavat heidän turvallisuudestaan huolehtivat valtion palvelut. Olisiko tiltulla jokin vaihtoehtoinen proseduuri tähän?
>Ettekö te käsitä, että jenkit tulevat ne omimaan ja niitä hallinnoimaan.
Sinä et käsitä, että sinua huijataan pahan kerran.
- Anonyymi
Mahtavaa
- Anonyymi
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/brittilaiset-f-35-havittajat-ja-queen-elizabeth-lentotukialus-osallistuvat-ilmavoimien-paasotaharjoitukseen/
✈️
Gripenien tukikohtana Ruskassa on Pirkkala Suomessa, kun taas Pohjois-Ruotsissa sijaitsevasta Kallaxin tukikohdasta käsin operoi suomalaisia Hornet-hävittäjiä
Yhtenä tällaisen toiminnan tavoitteena on muun muassa kehittää konekaluston ristiinhuoltamisen kykyä.👋👍
🛩
Suomessa vaalittu kyky toimia hajautetuista tukikohdista kiinnostaa maailmalla, eikä vähiten Ukrainan sodan opetusten takia.
– On selvää, että maat, jotka ovat jättäneet tämän toimintamallin taustalle, ovat nyt kiinnostuneita näkemään, miten me olemme pitäneet tällaista suorituskykyä yllä. Ukrainan sodan opit ovat vahvistaneet liittolaisten ja kumppaneiden käsitystä siitä, että nämä toimintatavat, jotka ovat meillä Ilmavoimien arkipäivää, pitää saada nyt muuallakin kuntoon.
RAF:n F-35B-koneille maatiepätkän käytön ei pitäisi olla ongelma, koska kyseinen hävittäjä kykenee laskeutumaan pystysuoraan ja myös sen nousukiito on erittäin lyhyt. Tällä kertaa koneet eivät siis kuitenkaan testaa suomalaista maantien pintaa🛩- Anonyymi
Ruska 23 -harjoitukseen osallistuu yhteensä noin 60 ilma-alusta ja noin 4 500 sotilasta, joista runsas puolet on reserviläisiä. Heidän roolinsa on tärkeä muun muassa maantietukikohtien perustamisessa, ylläpidossa ja suojaamisessa.
- Anonyymi
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kuninkaallisten-ilmavoimien-raf-n-tulo-suomeen-ei-ole-pelkkaa-nayttaytymista/8784538
Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun F-35-hävittäjän A-variantti laskeutuu tielle. Pystysuuntaiseen laskeutumiseen kykenevä B-variantti on laskeutunut teille aikaisemminkin.
Heti laskeutumisen jälkeen koneet tankattiin niiden moottoreiden ollessa vielä käynnissä. Tämän jälkeen ne nousivat jälleen ilmaan. Toimenpidettä kutsutaan ”hotpit”-tankkaukseksi.
Onnistuminen osoittaa, että maat pystyvät hajauttamaan lennostoaan laajemmalle alueelle.
Maassa lentokoneet ovat haavoittuvaisimmillaan❗️, ja hajauttaminen parantaa niiden mahdollisuuksia säilyä ehjänä sotatilanteessa.
”Tämä on merkkipaalu. Ei pelkästään Norjan ilmavoimille, vaan myös Pohjoismaille ja Natolle",
Pohjoismaiden yhteiseen ilmapuolustukseen kuuluu tulevaisuudessa yli 200 taistelulentokonetta - VENÄJÄLLÄ ON N. 2000 ❗️Tosin Venäjä ei ole Ukrainassakaan kyennyt lamauttamaan kenttiä, vaikka vastustaja on teknisesti paljon meitä ja Natoa vanhanaikaisempi ja kentät tiedossa kaikki.
Meillä se siis kuitenkin pystyisi pommittamaan varakentätkin. Jaa, jaa. 😏
Taisit muuten unohtaa, että Venäjän kaikki ryhmitykset ja valmistelut olisivat Naton tiedossa yli 99-prosenttisesti tilanteessa jossa se hautoisi sotaa Natoa vastaan. Hyökkäys Ukrainaankin tiedettiin varmaksi jo viikkoja ennen, mutta harva uskoi niin uskomatonta tietoa. Vastedes uskottaisiin.
- Anonyymi
Mikä hemmetin Tiltu?
- Anonyymi
Lähes puolet F-35 Joint Strike Fighter -hävittäjistä, joiden oletetaan olevan toimintakuntoisia, eivät pysty lentämään, ja niiden toiminnassa pitäminen maksaa 1,3 biljoonaa dollaria, Yhdysvaltain hallituksen tilivelvollisuusvirasto (GAO) sanoi uudessa raportissa.
- Anonyymi
”F-35-laivaston suorituskyvyn prosenttiosuus – prosenttiosuus ajasta, jonka lentokone pystyy suorittamaan yhden tehtävänsä – oli noin 55 % maaliskuussa 2023, mikä on selvästi alle ohjelman tavoitteiden”, raportissa todettiin torstaina.
GAO kutsui tätä tasoa toimintavalmius ”epähyväksyttävän alhaiseksi”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”F-35-laivaston suorituskyvyn prosenttiosuus – prosenttiosuus ajasta, jonka lentokone pystyy suorittamaan yhden tehtävänsä – oli noin 55 % maaliskuussa 2023, mikä on selvästi alle ohjelman tavoitteiden”, raportissa todettiin torstaina.
GAO kutsui tätä tasoa toimintavalmius ”epähyväksyttävän alhaiseksi”.Hävittäjille on tehtävä erilaisia huoltoja, joista osa on hyvin suuritöisiä. Pelkästään määräaikaiset huoltotyöt pienentävät niitä käyttöprosentteja.
Sotatilassa tehdään esim sodanajan korjauksia koneisiin ja huoltoaikataulutkin voivat todennäköisesti joustaa?
Sodanajan käyttöprosentti lienee paljon korkeampi ja huollot paljon nopeampia? Anonyymi kirjoitti:
Hävittäjille on tehtävä erilaisia huoltoja, joista osa on hyvin suuritöisiä. Pelkästään määräaikaiset huoltotyöt pienentävät niitä käyttöprosentteja.
Sotatilassa tehdään esim sodanajan korjauksia koneisiin ja huoltoaikataulutkin voivat todennäköisesti joustaa?
Sodanajan käyttöprosentti lienee paljon korkeampi ja huollot paljon nopeampia?Sodassa ei tyypillisesti tarvitse varmistaa turvallisuutta ihan viimeisen päälle niin kuin länsimaisissa ilmavoimissa rauhan aikana tehdään.
- Anonyymi
"F-35 laskeutui Suomen maantietukikohtaan" on samansuuruinen uutinen kuin se että F-35 olisi laskeutunut Helsinki-Vantaan lentokentälle.
Yrittäkääpä laskeutua metsän reunustamalle "metsäauto tielle". Gripen pystyy siihenkin.- Anonyymi
🛩
Gripen on suunniteltu käyttämään nousuihin ja laskuihin Ruotsin tieverkostoon sotilaallisen kriisitilanteen varalta rakennettuja varalaskupaikkoja. Nämä varalaskupaikat ovat usein kapeita ja lyhyitä, joten niitä käyttävällä hävittäjällä on oltava lyhyet nousu- ja laskeutumismatkat, minkä lisäksi sitä on pystyttävä helposti huoltamaan ulkona kenttäolosuhteissa.
Gripen tarvitsee nousemiseen ja laskeutumiseen vain 800 metriä pitkän ja 16 metriä leveän tien pätkän, ❗️ja se on suunniteltu sopivaksi kaikenlaisiin sää- ja kiitotieolosuhteisiin, mukaan lukien Pohjois-Ruotsin arktisiin olosuhteisiin ja lumen peittämiin kiitoteihin.
”Gripenin laskeutuminen on todellakin melkoinen näky”, Sverker sanoo. ”Lyhyt laskeutumismatka vaatii hävittäjältä hyviä jarruja, ja Gripenissä todellakin on sellaiset.✈️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🛩
Gripen on suunniteltu käyttämään nousuihin ja laskuihin Ruotsin tieverkostoon sotilaallisen kriisitilanteen varalta rakennettuja varalaskupaikkoja. Nämä varalaskupaikat ovat usein kapeita ja lyhyitä, joten niitä käyttävällä hävittäjällä on oltava lyhyet nousu- ja laskeutumismatkat, minkä lisäksi sitä on pystyttävä helposti huoltamaan ulkona kenttäolosuhteissa.
Gripen tarvitsee nousemiseen ja laskeutumiseen vain 800 metriä pitkän ja 16 metriä leveän tien pätkän, ❗️ja se on suunniteltu sopivaksi kaikenlaisiin sää- ja kiitotieolosuhteisiin, mukaan lukien Pohjois-Ruotsin arktisiin olosuhteisiin ja lumen peittämiin kiitoteihin.
”Gripenin laskeutuminen on todellakin melkoinen näky”, Sverker sanoo. ”Lyhyt laskeutumismatka vaatii hävittäjältä hyviä jarruja, ja Gripenissä todellakin on sellaiset.✈️Ei ne jarrut vaan fysiikka.
Ei Gripenin jarrut mitkään maagiset ole vaan se on kevythävittäjä joka ei pysty kovinkaan kummoisia kuormia ottamaan.
F-35 Weight 13,290 kg (empty), 29,900 kg (max)
Gripen vastaavasti 6800kg /16,500kg
Eli F-35 ottaa mukaansa gripenin täydellä asekuormalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🛩
Gripen on suunniteltu käyttämään nousuihin ja laskuihin Ruotsin tieverkostoon sotilaallisen kriisitilanteen varalta rakennettuja varalaskupaikkoja. Nämä varalaskupaikat ovat usein kapeita ja lyhyitä, joten niitä käyttävällä hävittäjällä on oltava lyhyet nousu- ja laskeutumismatkat, minkä lisäksi sitä on pystyttävä helposti huoltamaan ulkona kenttäolosuhteissa.
Gripen tarvitsee nousemiseen ja laskeutumiseen vain 800 metriä pitkän ja 16 metriä leveän tien pätkän, ❗️ja se on suunniteltu sopivaksi kaikenlaisiin sää- ja kiitotieolosuhteisiin, mukaan lukien Pohjois-Ruotsin arktisiin olosuhteisiin ja lumen peittämiin kiitoteihin.
”Gripenin laskeutuminen on todellakin melkoinen näky”, Sverker sanoo. ”Lyhyt laskeutumismatka vaatii hävittäjältä hyviä jarruja, ja Gripenissä todellakin on sellaiset.✈️Lyhyestä kiitoratavaatimuksesta ilman asekuormaa ei ole hyötyä jos tarvitaan niitä aseita sen ilmaan nousun jälkeen.
- Anonyymi
Kaikissa videoissa Gripen nousee lyhyeltä kiitoradalta tyhjänä ilman aseita. Tyhjällä hävittäjällä ei tee mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🛩
Gripen on suunniteltu käyttämään nousuihin ja laskuihin Ruotsin tieverkostoon sotilaallisen kriisitilanteen varalta rakennettuja varalaskupaikkoja. Nämä varalaskupaikat ovat usein kapeita ja lyhyitä, joten niitä käyttävällä hävittäjällä on oltava lyhyet nousu- ja laskeutumismatkat, minkä lisäksi sitä on pystyttävä helposti huoltamaan ulkona kenttäolosuhteissa.
Gripen tarvitsee nousemiseen ja laskeutumiseen vain 800 metriä pitkän ja 16 metriä leveän tien pätkän, ❗️ja se on suunniteltu sopivaksi kaikenlaisiin sää- ja kiitotieolosuhteisiin, mukaan lukien Pohjois-Ruotsin arktisiin olosuhteisiin ja lumen peittämiin kiitoteihin.
”Gripenin laskeutuminen on todellakin melkoinen näky”, Sverker sanoo. ”Lyhyt laskeutumismatka vaatii hävittäjältä hyviä jarruja, ja Gripenissä todellakin on sellaiset.✈️Ilmassa muovi Gripen sitten hajoaa, ei ollut apua metsätiestä
- Anonyymi
Venäjän uusi SU-57 pysähtyy kuin seinään. Siinä ei ole jenkki osia!
https://twitter.com/JackfellaCZ/status/1705271418752037288 - Anonyymi
Näin
- Anonyymi
Gripenin jarrupalat on ensi viikon tarjouksessa Biltemassa.
- Anonyymi
Norjan F-35 hävittäjissä on jarruvarjot, mutta niitä ei ole tarvinnut käyttää maantiellä Baana 23 harjoituksessa. Myös Suomen F-35 hävittäjiin tulee jarruvarjot.
- Anonyymi
Tiltuset väittää, että Suomi on ostanut hävittäjät, jotka eivät pysty laskeutumaan ja nousemaan Suomen hävittäjien tukikohdista.
Miettikää nyt vähän maalaisjärjellä.
Vuosikausien ammattilaisten arvioima kaikkien aikojen suurin puolustustarvikkeiden hankinta. Vain ja ainoastaan rysäpöksyt pystyy tuollaiseen ryssimiseen.- Anonyymi
F35 nousee ja laskeutuu kauniisti kaikilta niille suunnitelluilta kentiltä. On erinomaista, että meillä on vielä tuon lisäksi tukena ruotsalaisten Gripenin ominaisuudet puolustuksessamme idän mahdollista vihollista vastaan. Yhteistä huoltoa harjoitellaan molemmille koneille.
- Anonyymi
näin
- Anonyymi
Hyvä
- Anonyymi
näin
- Anonyymi
r.......n itkijää vituttaa kun Brittien ja Norjan koneet kävi harjoittelemassa meidän kanssa
- Anonyymi
Mahtavaa
- Anonyymi
näin
- Anonyymi
Tiltujen ulina tarkoittaa aina että tietävät F-35 koneen olevan ylivoimainen.
- Anonyymi
F-35 oli ylivoimaisesti turhin silloisista tarjokkaista.
- Anonyymi
Nato liittolaiset, harjoitteli meidän kanssa vahvaa puolustusta
- Anonyymi
Horneteilla 220 km/h puiden väliin – Suomen puolustuksella ”ei ole syvyyttä”, ja siksi maanteillä nähtiin historiallinen tapaus: ”Se oli melko hullua”
- Anonyymi
Linja kuntoon rajalle
- Anonyymi
Jos taivaan ja maan Luoja päästää lintunsa ilmoille niin olette täysin avuttomia. Jopa hyönteisparvikin riittää.
- Anonyymi
"taivaan ja maan Luoja"
Ja kukahan tämä "paroni von münchhausen" on todellisuudesa?
- Anonyymi
USA:n tiedustelukoneiden ansiosta meilläkin tiedetään tarkkaan mitä Venäjällä tapahtuu.
Aina Moskovan taakse sensorit, ja tutkat huomaavat pienetkin liikkeet. Myös sähköisiä viestimiä länsi pystyy seuraamaan.- Anonyymi
Tieto on valtaa .
Nyt ehkä Putinkin sen huomasi kun hyökkäsi Ukrainaan enemmän mielikuvituksen tuotteella ja perusteilla kuin faktan ja tiedon samaan tosin lankesi Stalin 1939 hyökätessään Suomea liittämään venäjään .
Ei ollut kummassakaan tapauksessa kansat kukkasin vastassa ja molemmista kahinoista tuli venäjälle häpeälliset katastrofit.
Sanotaanko että molemmilla diktaattoreilla oli täysin väärät tiedot ja että tiedustelu oli pettänyt pahasti syystä tai toisesta.
Tieto on kaikessa tekemisessä avain onnistumiseen Tiltu kun kasvaa isoskis hän ehkä ymmärtää asian. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tieto on valtaa .
Nyt ehkä Putinkin sen huomasi kun hyökkäsi Ukrainaan enemmän mielikuvituksen tuotteella ja perusteilla kuin faktan ja tiedon samaan tosin lankesi Stalin 1939 hyökätessään Suomea liittämään venäjään .
Ei ollut kummassakaan tapauksessa kansat kukkasin vastassa ja molemmista kahinoista tuli venäjälle häpeälliset katastrofit.
Sanotaanko että molemmilla diktaattoreilla oli täysin väärät tiedot ja että tiedustelu oli pettänyt pahasti syystä tai toisesta.
Tieto on kaikessa tekemisessä avain onnistumiseen Tiltu kun kasvaa isoskis hän ehkä ymmärtää asian.No kunhan nyt lakkaisit edes pelkäämästä...
- Anonyymi
On tietenkin kaksi eri asiaa laskeutua maantietukikohtaan ja/tai toimia sieltä!
- Anonyymi
F-35 koneen pinta on niin haavoittuva, että se tarvitsee sisätilaa lähes koko sen ajan mita se on kentällä (joitakin kesäpäiviä lukuunottamatta. Tämä tuo aika moisia haasteita käyttää sitä "raittiissa ulkoilmassa" suomen oloissa, esim lumen luonti siitä. Mitenköhän Norja on ratkaissut tämän asian?
- Anonyymi
Sukhoi pudottaa kyllä sen
- Anonyymi
Sukhoi pystyy kyllä pudottamaan jos vain sattuu osumaan f-35 hävittäjään pudotessaan ....
- Anonyymi
Sukhoi näytti mistä ja kuka sen teki..
Vaikuttava esitys kaiken kaikkiaan.
Lentäjällä vakuuttavasti ns. tuli perseen alla.
https://i0.wp.com/www.globaldefensecorp.com/wp-content/uploads/2020/01/Su-57-Crashed.jpg?resize=675,345&ssl=1 - Anonyymi
"F-35 koneen pinta on niin haavoittuva, että se tarvitsee sisätilaa lähes koko sen ajan mita se on kentällä (joitakin kesäpäiviä lukuunottamatta. Tämä tuo aika moisia haasteita käyttää sitä "raittiissa ulkoilmassa" suomen oloissa, esim lumen luonti siitä. Mitenköhän Norja on ratkaissut tämän asian?"
Niin ja mitenkähän ne pystyy lentämään Alaskassa ja mitenkähän ne pystyy yleensä lentämään kun ylhäällä on kylmempää.
Tiltulla ei oikein trollaukset suju. - Anonyymi
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ex-laivueenkomentaja-tama-on-f-35n-haitta-se-havaitaan-helposti/c07ec1f5-57e8-4eaa-9589-83456e8b1aca
Moottorin koko ja sen lämpöjälki on haitta, kun puhutaan infrapunahakuisista ilmatorjuntajärjestelmistä. Ajattelen, että kone myöhästyi aikataulustaan, mikä taas antoi vihollisten ilmatorjuntajärjestelmien päästä jyvälle asiasta. En tarkoita häivettä, koska häive tarkoittaa tutkaa, mutta se valtava moottori saa aikaan ison lämpöjäljen, joka havaitaan helposti.”
F-35:tä vauhdittavaa Pratt & Whitney F135:tä pidetään maailman voimakkaimpana hävittäjämoottorina. Sen työntövoima on noin 190 kN.- Anonyymi
"Pidetään maailman vahvimpana, työntövoima on noin 190 kN."
Hyötysuhde on huono ja voima otetaan polttoaineesta.
Ja siksi F-35:n toimintasäde onkin niin olematon. :)
- Anonyymi
F-35 on suunniteltu olemaan heikosti havaittava niin radiotaajuuksien kuin lämpöjäljen ja pienen tutkapoikkipinta-alan osalta. Samalla hävittäjät ohjaajan tilannetietoisuuden sanotaan olevan huippuluokkaa sensorifuusion myötä. Se puolestaan mahdollistaa ohjaajan aiempaa nopeamman päätöksenteon.
Eihän se olisi niin ylivoimainen vaikkapa red flag harjoituksissa jos sen lämpöjälki olisi suuri.- Anonyymi
Huippuluokkaa sensorifuusion myötä vikakylläinen elektroniikka on se akilleen kantapää.
"TIETOKONEKO ON TEHNYT VIRHEEN?"
MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
- Anonyymi
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/9ac208ed-2d4d-47ed-b93c-690f04682ab0?ref=ampparit:9c6e
✈️
”F-35:tä ei voi ajatella vain lentokoneena, vaan se on myös datan solmukohta. Niinpä käytämme konetyyppiä ihmisten mentaliteetin totaaliseen muuttamiseen. Se ei ole enää lentokone, jota lennetään, vaan datakone, joka on ilmassa kaikkien käytettävissä.”
30 B-versiota, joka kykenee lyhyeen lentoonlähtöön ja pystysuoraan laskuun. Jälkimmäiset tilattiin, jotta asevoimat kykenisi olemaan ”relevantti joka puolella maailmaa”.
Sitten se osoittautui viisaaksi ideaksi, koska jos mietitään, mitä Ukrainassa tapahtuu, niin hajauttaminen voi joskus olla ainoa tapa suojella korkea-arvoisia resursseja.”🛩- Anonyymi
Muistetaan nyt että kaikki on testattu vasta simulaattoreissa ja siellähän polttoaine ja aseetkin ovat yleensä loputtomia. 😁
Anonyymi kirjoitti:
Muistetaan nyt että kaikki on testattu vasta simulaattoreissa ja siellähän polttoaine ja aseetkin ovat yleensä loputtomia. 😁
Tuon kaltainen Venäjän propagandan omille kansalaisilleen suoltama valeinformaatio on länsimaalaiselle todellakin huvittavaa seurattavaa. 😁
- Anonyymi
https://yle.fi/a/74-20060615?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp
🛩
Ilmavoimissa valmistellaan uutta lentoliikenteen varalaskupaikkaa Leppävirran ja Kuopion välille. Hallitus on asettanut valtatie 5:n Kuopio–Leppävirta-välin parantamisen kiireellisesti edistettäviin hankkeisiin ja suunnittelu on määrä aloittaa vuonna 2024.
Ilmavoimien taistelutavan eli hajautetun ryhmityksen kannalta on parasta, että Suomessa on runsaasti varalaskupaikkoja. - Anonyymi
Nyt on tiedossa, että pystyy laskeutumaan High Way Stripille. Joko on päässyt nousemaan takaisin ilmaan?
- Anonyymi
https://ts2.space/fi/koko-ja-ketterys-f-35-lightning-ii-taistelulentokoneiden-tehokas-kompakti-voimanpesa/#gsc.tab=0
✈️
K: Voidaanko F-35 toimia pienemmiltä lentokentiltä?
V: Kyllä, F-35:n kompakti koko mahdollistaa sen toiminnan pienemmiltä lentokentiltä ja lentotukialuksilta.🛩 - Anonyymi
Lentotukialuksilta ei tavallinen -35A pysty toimimaan.
Lisäksi on kaksi eri asiaa laskeutua ja moottoria sammuttamatta tankata ja nousta kuin toimia maantietukikohdista. F-35 koneiden vaatiman huollon, korjauksien ja yhteyksien takia.
Ketjusta on poistettu 43 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733