Esim teillä on urat ja urat vettä täynnä niissä kun ajelee niin sähköautojen stefat vuotaa ajan myötä,ja vesi menee laakereiden läpi moottoriin, miksi ei ole käytetty vesitiiviitä laakereita.,?
Vesiongelmat moottoreissa.
36
614
Vastaukset
- Anonyymi
Puhumattakaan akku paketeista.
https://www.is.fi/autot/art-2000009874006.html - Anonyymi
Kyllä kait niit pystyisi kehitetään esim laakereilla öljynsyöttö kuten on esm lypykoneissa,niis alipainepumpuis meneevuusi öljy läpi laakerin ja vanha menee purkkiin ,laakerit kestää kymmeniä vuosia....
- Anonyymi
Yhtään tutkimusta aloittaja ei ole viitsinyt laittaa väitteensä tueksi. Jälleen kerran pelottelutaktiikalla ollaan liikkeellä kun vihataan sähköautoja.
- Anonyymi
Heitä linkki ja kumoa väite.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heitä linkki ja kumoa väite.
Jos vesi olisi vakava ongelma sähköautoissa normaalissa ajossa (ei syviin vesilammikoihin ajaminen), niin kyllä niistä puhuttaisiin paljon enemmän ja kyseltäisiin myös netissä jatkuvasti että missä veden vaurioittamia komponentteja voidaan korjata sekä mitä se maksaa. Tälläisiä kyseilyitä ei juurikaan netissä ole, joten melko huonoa tuuria että sattuu vesivahinko omalle kohdalle.... niin polttomoottori- kuin sähköautoissa.
Ja sitten niistä peloista sähköautoja kohtaan:
https://energiavirasto.fi/documents/11120570/16249680/Sähköautojen-urbaanilegendat-Linja-aho-Vesa.pdf/e3dfd6a5-19de-5803-66c4-1a4bdfc537c6/Sähköautojen-urbaanilegendat-Linja-aho-Vesa.pdf
- Anonyymi
Eiköhän tuo jo kerro että ei ollut ihan tavanomainen tilanne ja vettä oli runsaasti. Yhtä hyvin olisi voinut olla epäonnea polttomoottoriauton kanssa kun tullaan hieman vauhdilla luullen että vain pintavettä tiellä, mutta onkin reilusti enemmän jolloin polttomoottorin ilmanotto imaisee litran pari ilmanotosta sisään kohtuu kierroksilla jaksaa kulkeutua moottoriin aiheuttaen vesilukon männän päällä ja lopulta moottorin hajoamisen.
Sähköautoiltu on jo noin 10 vuotta Suomessa ja nyt vasta yksittäinen tapaus mediassa että syvemmät lätäköt voivat olla vaarallisia joillekkin sähköautoille. Ja tästä vedetään ne suuret pelottelu otsikot irti ja lehtiä myydään. - Anonyymi
TRÖÖÖÖLLL ! ! TROOOOOLLLL ! ! TROLLITEHTAAN AAUUTISTI NARSU SEEKOPÄÄ MASSAPOSTAUS TROLLI TAAS SPÄMMÄS ILTASANOMIEN JUTUN TÄNNE PEEERS SUOLEEN HETI. KAIKKI DISSAUS SPAMMÄYS PASKA TULEE TROLLITEHTAALTA.Tiedän kymmeniä tapauksia että polttis ajanut lätäkköön ja kone hajonnut. ÄLÄ KOMMENTOI ! ! ÄLÄ RUOKI MASSAPOSTAUS AAUUTISTI NARSU SEEKOPÄÄ VAAJUUK LAITOSHOIDOKIN TROLLITEHDASTA ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! !
- Anonyymi
Kummasti sähköperämoottoreissa sähkömoottori kestää pyöriä veden alla. Myös valtamerilaivojen kääntöpotkureissa (sanotaan myös ruoripotkuriksi) on sähkömoottori veden alla vuosikausia ellei vuosikymmeniäkin putkeen.
- Anonyymi
Kestovoideltu laakeri ei ole ikiliikkuja ja miten esim laivoissa on järjestetty laakereiden voitelu ?mitä nyt tulee sähköperämoottoreihin niin ainakin meillä oli moottori hapettunut ja vaati putsauksen...kondenssi vesi muodostuu itsestään moottoreihin Jotka ovat metallista..esim 25 asteen pakkasesta plussan puolelle auton kaikki metalliosat hikoilee kovasti moottorista pelteihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kestovoideltu laakeri ei ole ikiliikkuja ja miten esim laivoissa on järjestetty laakereiden voitelu ?mitä nyt tulee sähköperämoottoreihin niin ainakin meillä oli moottori hapettunut ja vaati putsauksen...kondenssi vesi muodostuu itsestään moottoreihin Jotka ovat metallista..esim 25 asteen pakkasesta plussan puolelle auton kaikki metalliosat hikoilee kovasti moottorista pelteihin.
Perämoottoreissa ja sisäperämoottoreiden potkuri akselilla on kaksi stefaa peräkkäin . Toinen pitää öljyn sisällä , toinen veden ulkona .
- Anonyymi
No nyt ollaan ihan eri stefojen kanssa tekemisissä, mitkä kestää merivettä ja niillä on ihan toiset vaatimus luokat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt ollaan ihan eri stefojen kanssa tekemisissä, mitkä kestää merivettä ja niillä on ihan toiset vaatimus luokat.
Vai on perämoottoreiden stefat jotain erikoiskumia . Heh heh !
- Anonyymi
"Tesla oli otettu käyttöön vuonna 2013."
Huomatkaa että kyseessä oli vanhemman tekniikan Tesla ja silloin ei vielä ehkä osattu ottaa kaikkea huomioon akkupaketteja valmistaessa. Toista se on vuodesta 2015 eteenpäin, joten tämä uutinen pätee enemmänkin vanhempiin Tesloihin.
https://www.facebook.com/groups/sahkoautot.nyt/posts/10160238044534685/- Anonyymi
Ohhoh, joku tiesi jopa sanoa jotain faktaa. Vanhojen Model S:ien tyyppivika.
Ehkä suoli24 on vielä toivoa.
- Anonyymi
Sattuu niitä vesivahinkoja myös polttomoottoreille.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5e6d50bf-c654-4193-87da-4ac3fc243d02?fbclid=IwAR1WPxl8waBaeL7Av7ThsBNNWdK3ZNPkRckLU7n0gsWuGl7YnqV8AcAen5M - Anonyymi
Juu, eihän tavallista hlöauto saa syvään lammikkoon ajaa, se hajoaa melkoisella todennäköisyydellä ja tulee aina kalliiksi. Kyllä ne laakerit on aina suojattuja ja stefat kaikkialla jossa vesi tai pöly voisi tehdä vahinkoa.
- Anonyymi
Autokorjaamon mukaan rellun pyörän laakereissa ei ole kunnollista suojausta.
Hyvillä asfalttiteillä tätä ei ilmeisesti ole pidetty niin tärkeänä.- Anonyymi
Taas on tietämätöntä hieman fuulattu pajalla. Kaikissa on käytännössä vastaavia laaakereita.
- Anonyymi
Miten sähköautot kestää kaupunkien tulvia ? NewYork, Tampere jne. Akut on siellä alhaalla.
- Anonyymi
Eivät kestä. Se on jo siellä nähty. Etkä voi viedä lataukseen, kun lataus paikat seisovat vedessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät kestä. Se on jo siellä nähty. Etkä voi viedä lataukseen, kun lataus paikat seisovat vedessä.
Kyllä näin on, sietämätön tilanne..
- Anonyymi
Ne on suojattu normaaleja säitä varten, mutta eihän perusauto ole mikään sukellusvene, eikä tarkoitettu syvään veteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät kestä. Se on jo siellä nähty. Etkä voi viedä lataukseen, kun lataus paikat seisovat vedessä.
Ei niitä latauspisteitä mihinkään notkoihin tai monttuihin rakenneta. lataus onnistuu sateessa ja vaikka rengas on vesilämmikossa.
Hauskoja nuo vetypojan öyhötykset.
- Anonyymi
Sähköautolla ajettiin myrskysäällä. Akut vaurioituvat kosteudessa ja täytyi uusia. 20000 €. Takuu ei korvannut koska auton ohjeissa lukee että autoa ei saa ajaa myrskysäällä.
- Anonyymi
Minkä auton ohjeissa sanotaan ettei myrskysäällä saa ajaa?
- Anonyymi
Höpö, höpö
- Anonyymi
Omistaja väittää että ajoi vain sateessa, mutta oikeasti on ajanut johonkin syvään lammikkoon ja Britanniassa on paljon pikkukyliä joiden läpi kulkee pieniä puroja joiden läpi vaan ajetaan vaikka siellä on vettä kokoajan ja myrskysäällä paljonkin, ettei siihen kannata ajaa.
- Anonyymi
Jaahah, siinä taas joku kateellinen keksii täysin omasta päästään muka faktaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaahah, siinä taas joku kateellinen keksii täysin omasta päästään muka faktaa.
Iltasanomat
- Anonyymi
Sähkömoottoreita on maailman sivu ollut käytössä teollisuudessa ja ihan suoraan ulkotiloissa ja hyvin toimivat. Auton moottorit ovat paremmassa suojassa ja parempia suojaukseltaan.
- Anonyymi
Ei niissä moottoreissa olekana ollut ongelmia vaan juttu lähti liikkeelle Yhden Teslan akkuun päässestä vedestä.
Tesla on sähköauto mutta sähköauto ei tarkoita Teslaa. Oletteko tietoisia että on muunkin merkkisiä sähköautoja kuin Tesla.
Yhdellä videolla XC40 P8 ajetaan kattoa myöten vesitankkiin ja pois ilman ongelmia. Tojotin lupaa 50cm jatkuvan kahluusyvyyden sähköautolle.
Tämäkin asia on kiinni valmistajasta ei siitä millä energialla auto kulkee.
Jos tiputan perumallin puhelimeni lutakkoon ja se hajoaa siihen, onko niin että kaikki maailman puhelimet hajoaa jouduttuaan veteen? Ei tietenkään. On olemassa upotuksen kestäviä puhelimia. Kyse siis on aina siitä miten valmistaja on päättänyt asiat toteuttaa ja siitä onko päätetty oikaista jossain (tai halpuuttaa kuten Tesla).- Anonyymi
Ei kannata innostua noista mainosvideoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata innostua noista mainosvideoista.
Mainosvideo on mainosvideo mutta varmaan sinäkin ymmärrät että merkeillä on erilaisia tapoja tehdä.
Se että Teslan akku otti vettä sisäänsä ei tarkoita että jonkun toisen merkin akku ottaa vettä sisäänsä.
Se että Tesla on TM talvitestissä surkea ei tarkoita että kaikki muutkin autot on surkeita talitestissä.
No, tämä on varmaan vaikea asia monelle.
- Anonyymi
Ihminen on keksinyt pyörivien akselien juureen sellaisen osan kuin STEFA, eli tiivisteen joka pitää voitelun sisäpuolella ja veden ja lian ulkopuolella.
- Anonyymi
Stefa hoitaa
- Anonyymi
Hoitaa aikansa. Sitten se ei enää hoida ja jompikumpi neste vaihtaa paikkaa, joko öljy tulee ulos tai vesi menee sisään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 966366
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303803törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283180Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701726- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859