Paavali rakasti valehtelemista

Anonyymi-ap

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Tarkoitus pyhittää keinot!

265

843

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Valehtelemisen taito on uskontokauppiaan välttämätön edellytys.

• Anonyymi

Ja kahden tosiasian välissä se valhe helposti nielaistaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kahden tosiasian välissä se valhe helposti nielaistaan!

Aivan, se Baabeli- uskonto. Politiikka, - ahneus, joka on saattanut luonnonkin katastrofi hätään. Ei olla viljelty, eikä varjeltu, vaan kauppiaitten, sekä markkinatalouden kauppamiesten valheeseen. eli jatkuva -kasvu- ja silmäimme himo, kuluttaa elämällemme tarkoitetun maailman kulumisen hirvittävään tuhoon.

Siinäpä- irstistellessänne uskoa kohtaan, seisoo koko porukka syvässä suossa- sokeana, voimattomana, ja "typeränä". Siksi tarvitaan tämä - rautaisen valtinan aikakausi, jossa Baabeliherran ja väärän uskonnon kahlitseminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan, se Baabeli- uskonto. Politiikka, - ahneus, joka on saattanut luonnonkin katastrofi hätään. Ei olla viljelty, eikä varjeltu, vaan kauppiaitten, sekä markkinatalouden kauppamiesten valheeseen. eli jatkuva -kasvu- ja silmäimme himo, kuluttaa elämällemme tarkoitetun maailman kulumisen hirvittävään tuhoon.

Siinäpä- irstistellessänne uskoa kohtaan, seisoo koko porukka syvässä suossa- sokeana, voimattomana, ja "typeränä". Siksi tarvitaan tämä - rautaisen valtinan aikakausi, jossa Baabeliherran ja väärän uskonnon kahlitseminen.

Baabelijutut ei juuri koske edes kristittyjä

• Anonyymi

Paavalin kysymys oli retorinen. Hän vastaa siihen seuraavassa lauseessa, että se ei voi olla noin. Valehtelijat tullaan tuomitsemaan. (toim. huom. myös ne jotka valehtelevat raamatun teksteistä.)

• Anonyymi

Valehtelijat syyttivät Paavalia valehtelijaksi, mutta kuitenkin monet uskoivat Paavalia, vaikka eräät yrittivät harhauttaa.

• Anonyymi

😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

🍑 ­­­N­y­­m­­­f­­o­­m­­a­­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Luterilainen aloittaja jatkaa Paavalin kirjoitusten vääntämistä kieroon omaksi kadotuksekseen!

2Pietarin kirje:
      3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

• Anonyymi

Ei ole mitään vaikeatajuista.

Paavali: "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali: "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Kaltaiseltasi uskosta osattomalta nämäkin Hengelliset salaisuudet pysyvät salattuina ja kätkettyinä !

1. Kor. 2:7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,

Ihan kuten siinä sanotaankin:

2Pietarin kirje:
        3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaltaiseltasi uskosta osattomalta nämäkin Hengelliset salaisuudet pysyvät salattuina ja kätkettyinä !

1. Kor. 2:7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,

Ihan kuten siinä sanotaankin:

2Pietarin kirje:

Todellakin sekoitat muidenkin uskovaisten päät sonnalla.

• Anonyymi

Aloittaja on juutalainen tai hellari juutalainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No nythän on siis Paavali lähtenyt pois synagogalta tässä pikkuhiljaa tuli ruoskituksi ja muuta kun todisti Jeesuksesta. Sitten aina Raamatun uuden testamentin 2000 vanhoissa texteissä on niinsanotusti tarina vähän pitemmällä ajalta ja tässä ollaan jo Italian pääkaupungissa sentään todistamassa Jeesuksesta ja tähän liittyi selitys kaikki ihmiset on valehtelijoita KAIKKI IHMISET ON VALEHTELIJOITA KAIKKI. KAIKKI. EI VAIN PAAVALI VAAN KAIKKI.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Retorinen kysymys on näköjään liian vaikeatajuinen sinulle. Vinkki: vastaus siihen löytyy seuraavasta lauseesta (jonka jätit ilmeisesti tarkoituksella pois, koska siinä puhuttiin valehtelijoiden tuomiosta) Ilmaisen koulutuksen maassa odottaisi vähän parempaa lukutaitoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja on juutalainen tai hellari juutalainen

Aloittaja on kristittyä teeskentelevä riidan lietsoja ateisti, kristillisyyden monipuolisia näkemyksiä suurenteleva harhautuksen yrittäjä.

• Anonyymi

Paavali ei salannut valehteluaan, vaan kirjoitti siitä kerskuen Roomalaisille sotakavereilleen. Paavalilla oli rahalla ostettu Rooman kansalaisuus.

• Anonyymi

Svenska Bibeln v. 1917 kääntää kohdan, että Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen "min lögnaktighet".

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

Thayer's Greek Lexicon

Translitteroitu

Strongin koodi 5582

ψευσμα

pseusma psyoos'-mah

Sanan tausta

Sanaluokka

subst. (neut.)

King James Version käännökset sanasta

AV-lie 1

Merkitys

1) a falsehood, a lie

2) the perfidy by which a man by sinning breaks faith with God

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Svenska Bibeln v. 1917 kääntää kohdan, että Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen "min lögnaktighet".

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

Thayer's Greek Lexicon

Translitteroitu

Strongin koodi 5582

ψευσμα

pseusma psyoos'-mah

Sanan tausta

Sanaluokka

subst. (neut.)

AV-lie 1

Merkitys

1) a falsehood, a lie

Ei Jumala ilman syytä heittänyt Paavalia Saatanan enkelin kuritettavaksi koko loppuelämän ajaksi.

• Anonyymi

Jumalattoman vauvakastetun ei ole viisasta valehdella Raamatun kirjoituksista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Jumala ilman syytä heittänyt Paavalia Saatanan enkelin kuritettavaksi koko loppuelämän ajaksi.

Paavalin kirjaimellinen seuraaminen ja matkiminen voi johtaa samaan rangaistukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Te pätkitte Raamatun Sanaa kuin perkele kiusatessaan Herraa Jeesusta !

Ja siten yritätte väen väkisin vääristellä Sanaa !

Mitä siinä kohtaa oikeasti sanotaan ?

7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
        10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

Jumala siis piti Paavalin pienenä ja nöyränä tuon avulla ja esti häntä ylpistymästä, vaikka hän saikin Jumalalta VALTAVASTI Hengellisiä siunauksia !

Tämä on se todellinen sanoma tuossa Raamatunkohdassa !

Ja Jumalan Voima siis tulee täydelliseksi vain heikkoudessa !!!

• Anonyymi

Paavali kylläkin väitti olleensa Rooman kansalainen syntymästään asti. Tätä ei ole syytä isommin epäillä. Suurisuinen valehteilija hän silti todistetusti Raamatun mukaan oli - koetti hiljetää vastustajansa vättämällä harhojaan Herran sanaksi

Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia toisin kuin me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu

Sillä sen sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        - Eipä tullut Paavali temmatuksi, vaikka itte "Herra" oli sen hänelle ilmoittanut.

.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali kylläkin väitti olleensa Rooman kansalainen syntymästään asti. Tätä ei ole syytä isommin epäillä. Suurisuinen valehteilija hän silti todistetusti Raamatun mukaan oli - koetti hiljetää vastustajansa vättämällä harhojaan Herran sanaksi

Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia toisin kuin me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu

Sillä sen sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        - Eipä tullut Paavali temmatuksi, vaikka itte "Herra" oli sen hänelle ilmoittanut.

.

Samaa syvää ymmärtämättömyyttä loputtomasti !

Ihan kaikki vääntyy siis kieroon, kun Pyhä Henki ja siten tieto ja ymmärrys puuttuu...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

.

Tuosta tempauksesta esim. !

Paavali itse kertoi tarkkaan sen, mitä ensin pitää tapahtua ja toteutua, joten ihan pieleen väänsit !

2. Tessalonikalaiskirje 2
        !!!
        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        !!!
        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.

Siis ensin Kadotuksen lapsi julistautuu temppelissä Jumalaksi ja sitten vasta Herra tulee !

Mutta sinäkin eksyt pahasti, kun et tunne kirjoituksia !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

.

Sitten luetaan taas karran KOKONAISUUS, eikä pätkitä sitä kuten perkele tekee ja hänen lapsensa / seuraajansa !

1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
        2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.
        3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
        4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
        5 Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
        !!!
        6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
        7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
        8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
        10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
        11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
        !!!

Miksi siis ihan tahallasi yrität vääristellä Sanaa, pätkimällä sitä mielivaltaisesti ???

Miksi levität valheitasi ?

Isäsi vuoksi ?

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Te pätkitte Raamatun Sanaa kuin perkele kiusatessaan Herraa Jeesusta !

Ja siten yritätte väen väkisin vääristellä Sanaa !

Mitä siinä kohtaa oikeasti sanotaan ?

7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
        10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

Jumala siis piti Paavalin pienenä ja nöyränä tuon avulla ja esti häntä ylpistymästä, vaikka hän saikin Jumalalta VALTAVASTI Hengellisiä siunauksia !

Tämä on se todellinen sanoma tuossa Raamatunkohdassa !

Ja Jumalan Voima siis tulee täydelliseksi vain heikkoudessa !!!

Paavali ei ollut heikko, vaan hyväkuntoinen mies, joka juoksi ja harrasti nyrkkeilyä taistelulajina.

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei ollut heikko, vaan hyväkuntoinen mies, joka juoksi ja harrasti nyrkkeilyä taistelulajina.

Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä.

Yhä vain sitä samaa perkeleen Sanan pätkimistä väkivalloin !

24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
        25 Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.
        26 Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
        27 vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.

Tässä ei oikeasti puhuta luonnollisesta juoksemisesta eikä nyrkkeilystä, vaan Hengellisestä toiminnasta !

Mutta eihän uskosta osaton raukka voi sitäkään käsittää !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

.

Paavali oli hirmuvallan edustaja, Rooman kansalainen.

Paavali tunnusti ja kerskasi juuri Roomalaisille valehtelevansa Kristinuskon asioissa.

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi

Kaikki oli siihen aikaan Italian vallan alaisia jopa kreikkalaiset tämä kannattaa tutkia ihan historian kirjoista erikseen !!! Kuten huomaatte tekin aina valehtelette / keksitty omasta päästänne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Thayer's Greek Lexicon

Translitteroitu

Strongin koodi 5582

ψευσμα

pseusma psyoos'-mah

Sanan tausta

Sanaluokka

subst. (neut.)

AV-lie 1

Merkitys

1) a falsehood, a lie

Joo hienoa että valehtelijat keksii näitä juttujaan mutta kuten totuus on kaikki on syntisiä kaikki on valehtelijoita päivittäin ja Jumalan edessä erittäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensinnäkin Jumala ei HEITTÄNYT valehtelija vaan antoi saatanan enkelin rusikoida paulusta juutalaisen ylpeyden ja näkyjen tähden kuten tiedätte hindubudhajuutalaiset ylpeilee NÄYILLÄÄN. ILMESTYKSILLÄÄN. JUUTALAISUUDELLAAN TÄNÄÄNKIN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalattoman vauvakastetun ei ole viisasta valehdella Raamatun kirjoituksista.

Valehtelija taas valehtelee hellareista / synagogalta että Jeesuksen omat olisi "jumalattomia" tässä näkyy taas se ylpeys ja valehtelu. Eikä palauta varastamaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin kirjaimellinen seuraaminen ja matkiminen voi johtaa samaan rangaistukseen.

Noin käy juutalaisille kun ylpeilee!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

.

No valehtelija miten päivä sujui?? Muita haukkuessa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuosta tempauksesta esim. !

Paavali itse kertoi tarkkaan sen, mitä ensin pitää tapahtua ja toteutua, joten ihan pieleen väänsit !

2. Tessalonikalaiskirje 2
        !!!
        1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        !!!
        6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.

Siis ensin Kadotuksen lapsi julistautuu temppelissä Jumalaksi ja sitten vasta Herra tulee !

Mutta sinäkin eksyt pahasti, kun et tunne kirjoituksia !

Noin sitä valehtelijat menee Roomasta Kreikkaan sujuvasti ja todella tässä olikin ihmeet valheet tunnusteot jo eksytystä sitten.Laittomuuksien tekijät oli juutalaiset kuten tiedetään !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten luetaan taas karran KOKONAISUUS, eikä pätkitä sitä kuten perkele tekee ja hänen lapsensa / seuraajansa !

1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
        2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.
        3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
        4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
        5 Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
        !!!
        6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
        7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
        8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
        10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
        11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
        !!!

Miksi siis ihan tahallasi yrität vääristellä Sanaa, pätkimällä sitä mielivaltaisesti ???

Miksi levität valheitasi ?

Isäsi vuoksi ?

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Teillä on valheet päivittäin. Tässä te taas väännätte kieroon kirjoituksia heilutte kuin heinämiehet Italiasta Kreikkaan välillä tessalonikassa välillä galatiassa. Sitten pompataan Johanneksen siinä ja vuosilukuja tuskin näkyy tai sitä että Paavali kuoli 2000 vuotta sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No valehtelija on nyt hypännyt kortinttoon PAAVALI HUITOI JA JUOKSI EVANKELIUMIN KANSSA kilpaa ja söi hyvin joo viiniä. Paavalia ruoski juutalaiset silti hän aina julisti evankeliumia myös vankilassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
        25 Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.
        27 vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.

Tässä ei oikeasti puhuta luonnollisesta juoksemisesta eikä nyrkkeilystä, vaan Hengellisestä toiminnasta !

Voisit tosiaan lopettaa ton raukka sanan vihdoinkin. RAUKKA RAUKKA RAUKKA RAUKKA RAUKKA muista Jeesus tämä muita rakkaan pitävä. Tee hänelle mitä hän on muille tehnyt. Amen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali tunnusti ja kerskasi juuri Roomalaisille valehtelevansa Kristinuskon asioissa.

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Juutalaisen on vaikea tajuta näitä asioita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä maan kansalainen sinä olet, kun lukutaitosi on noin säälittävä? Kuinka voi olla, että suomalainen ei osaa lukea?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin sitä valehtelijat menee Roomasta Kreikkaan sujuvasti ja todella tässä olikin ihmeet valheet tunnusteot jo eksytystä sitten.Laittomuuksien tekijät oli juutalaiset kuten tiedetään !

Kaikki nykyiset Välimeren rantavaltiot kuuluivat Rooman valtakuntaan.

• Anonyymi

Jos haluaa saada jonkun vakuuttuneeksi, pitää olla edes vähän totuutta siinä mitä sanoo.
      Aloitus on säälittävä yritys Raamattua tuntemattomalta.

Kerta toisensa jälkeen hän toistaa samaa valhetta. Eikö hän tajua, että hän tekee itsestään naurettavan klovnin?

"Jos minun valheeni "- Paavali käyttää ironiaa, jotta ihmiset tajuaisivat virheen siinä, että väittävät Paavalin valehtelevan. Aloittaja ei sitä ymmärrä.

Paavali ei ollut sotilas, ja hänellä oli Rooman kansalaisuus syntymästään asti. Miksi aloittajan pitää valehdella ja paljastaa työnantajansa?

Ef,4:25 "Luopukaa siis valheesta ja puhukaa toinen toisellenne totta, sillä me olemme saman ruumiin jäseniä."

• Anonyymi

Saatana on valheen isä. Siitä on ironia kaukana.

• Anonyymi

Juu Paavali oli juutalainen Italian kansalainen rabbi FARISEUS joka lähti muutaman ruoskinnan jälkeen ulos synagogalta ja kaikki oli siihen aikaan Italian ( Rooma on Italian pääkaupunki ) vallan alaisia ja Paavali oli vainonnut Jeesukseen Kristukseen uskovia ennen kääntymistään ja jopa katui ja hän oli sotilas JEESUKSEN VALITSEMA !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatana on valheen isä. Siitä on ironia kaukana.

Roomalaiskirje 3 tärkein kohta onkin TOTUUS SANA JEESUS ON TOTUUS siitä tässä on kysymys JEESUS TOTUUDESTA.

• Anonyymi

Hah hah...
      Äly tekee teille tepposet. Ette ymmärrä Paavalin sanoja.
      Elämme älyn maailmassa. Kaikista älykkäimmät istuvat pyramiidin huipulla ja hallitsevat koko ihmiskuntaa.
      Tällä palastalla älykkäät hallitsevat (tai ainakin pyrkivät) hallitsemaan älyn kautta "seurakuntaa". Mikä sitten kenellekin on sitten seurakunta? Ehkä se on tällä palstalla lukija- ja kuuliakunta.

• Anonyymi

Egyptiläiselle pyramidit on tärkeitä

• Anonyymi

Paavali itse varoitti valehtelusta, niinpä hän puhui juutalaisille ilmeisesti heidän lain noudattamisen yrittämisen takia. joka oli tullut tiensä päähän.

• Anonyymi

Seurasi herransa esimerkkiä. Siis kunnon kristitty.

• Anonyymi

Aloittaja, JOS sinulla olisi älyä, niin tietäisit Jos-sanan merkityksen!!!! Mene jo vihdoin apukouluun opettelemaan suomen kieltä, jos edes hiukan auttaisi!!!!

• Anonyymi

"jos" > Room: 3: 7

• Anonyymi

TOTUUS KIRKASTUU JEESUS TOTUUS KIRKASTUU TAAS TEIDÄN VALHEIDEN TAKIA AINA ENEMMÅN

• Anonyymi

Aloittaja,jos sinulla oli muutakin kuin kusta päässäsi, et kirjoittelesi työksesi typeryyksiä palstalle!!!

• Anonyymi

Paavali rakasti valehtelemista Anonyymi-ap
      2023-09-25 16:10:54
      Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
      Tarkoitus pyhittää keinot!

veistää aloittaja ja pyrkii myös omaan totuuteensa, jossa valheensa, valheensa siinä, että uskonnollinen kultainen vasikka olisi se jumalankuva.
      Mutta, huomaako aloittaja, että juuri hänen valheensa kautta porukka näkeekin selvemmin hänestä, että Jumalan sana on tosi, mutta aloittaja on sen valheensa kautta syntisenä tuomionsa alla.
      Aloittajan tarkoitus pyhittääkin sen Sanan keinot johdattaa tarkkasilmäiset katsomaan "vaskikäärmeeseen" - kun käärme on kentällä purrut.
      Kun katsotaan vaskikäärmettä - [metafora] - katse nouseekin taivaasta kohti.

Tätä se ristikin tekee- ihminen rakensi teloituspaikan, hakkasi, sylki, teki piikkikruunun Jumalan uhrikaritsan päähän, eli hylkäsivät Jumalan rakkauden.
      Ristiinnaulitse Hänet"! Näin nostamme katseemme ristille, meidän tekoihin, me teimme ja teemme edelleen nämä pilkkaristit, pahatamme, jne. jne. jne.
      Kun katsomme - Pyhän Hengen opastamana, meidän ei pidä nähdä omaa rakennelmaa, ristiä, vaan Jumalan Karitsa - joka ottaa pois maailman synnin- Häntä pitää katsoa - Häntä pitää seurata, eli sijainen, siksi Hänet ylennettiin, että saisimme näihin maailman käärmeisiin vastamyrkyn, Jumalan lääkitsevän sovintoveren anteeksiannon.
      "Herra - anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä tekevät"!

Me uskonnollisestikin puhutaan sakramenttaalista valhetta, ihmisten luomaa oppia.
      Teemme tyhjäksi niiden avulla Jumalan Sanan, koska siitä nähdään se vaskikäärme, ja kun tätä sakramentaalista valhetta tarkastellaan, nähdäänkin sen ohi - taivaaseen.
      Päästää hylkäämään se- pikä perinneopissa peittää Jumalan Sanan.

• Anonyymi

kaste : armoa välittävä salaisuus , eli sakramentti.

Raamattu: "Totisesti , sinä olet salattu Jumala , sinä Israelin Vapahtaja" Jes: 45: 15

helluntailaiselle: "Missä olit sinä silloin , kun minä maan perustin ? Ilmoita se , jos ymmärryksesi riittää." Job: 38: 14

siitä vaan helluntailainen sitten rupee kertoon , kun kuvittelee tietävänsä Jumalan
        salaisuudetkin !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kaste : armoa välittävä salaisuus , eli sakramentti.

Raamattu: "Totisesti , sinä olet salattu Jumala , sinä Israelin Vapahtaja" Jes: 45: 15

helluntailaiselle: "Missä olit sinä silloin , kun minä maan perustin ? Ilmoita se , jos ymmärryksesi riittää." Job: 38: 14

siitä vaan helluntailainen sitten rupee kertoon , kun kuvittelee tietävänsä Jumalan
        salaisuudetkin !

Niinpä, sakramentti on salaisuus eli sama, mitä on kirjoitettu Jeesuksen omia vainoavan porton otsassa. hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, sakramentti on salaisuus eli sama, mitä on kirjoitettu Jeesuksen omia vainoavan porton otsassa. hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

>>>"suuri salaisuus"<<<

on eri kuin "armoa välittävä salaisuus"

"Totisesti , sinä olet SALATTU Jumala , sinä Israelin Vapahtaja"
        Jes: 45: 15

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelastavilla, syntien vuoksi olevia sakramentteja on Kaste ja Ehtoollinen, joissa Jumala on läsnä Henkensä lisäksi aineellisessa muodossa, koska ihminen elää fyysisessä olomuodossa, eikä ole pelkkä henkiolento. Ihminen on body, mind, spirit yhdessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Babylon arabia n tuolla eufrat virralla sitten maantieteellisesti . Niin on myös diaspora päättynyt vuonna 1948

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>"suuri salaisuus"<<<

on eri kuin "armoa välittävä salaisuus"

"Totisesti , sinä olet SALATTU Jumala , sinä Israelin Vapahtaja"
        Jes: 45: 15

Jesaja 53 rangaistus oli hänen päällään ✝️että meillä rauha olisi

• Anonyymi

Heikkouksista puhuessaan Paavali ei viitannut omaan fyysiseen voimaansa.

Paavali oli voimakas ja vaarallinen mies, joka kehui taitojaan, kuten nyrkkeilyharrastustaan.

Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä. (Ef.kirjeesssä) Paavali pisti asioita "lihan tiliin", eikä ottanut itse vastuuta synneistään.

Paavali oli kapinassa Jumalaa vastaan (antikristus)

Gal. 3:10

"Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia." (Paavali)

Jeesuksen puheita meidän tulee uskoa, seurata Jeesusta:

Matt. 5:18

Jeesus: "Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi

Paavalin antikristillisiä puheita:

"Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia." (Gal.3:10)

Jeesus on täysin eri mieltä asiasta:

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Anonyymi

Vauvakastettu laitatko juopottelusi "lihan tiliisi" vai otatko itse vastuuta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin antikristillisiä puheita:

"Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia." (Gal.3:10)

Jeesus on täysin eri mieltä asiasta:

Jeesus: Seuraa sinä minua!

Matt. 5:17

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

Matt. 7:26

Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.

Omien uskonratkaisujen ja muiden hurmoskokemuksien varaan rakentaminen on sitä Baabelin tornin rakentamista taivasta kohti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus: Seuraa sinä minua!

Matt. 5:17

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

Matt. 7:26

Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.

Omien uskonratkaisujen ja muiden hurmoskokemuksien varaan rakentaminen on sitä Baabelin tornin rakentamista taivasta kohti.

Jeesusta meidän on uskominen

Matt. 5:19

Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Saulus=Suuri
        Paulus=pieni

• Anonyymi

Rikottu on lait älä himoitsee toisen omaa...älä tapa...älä tee huorin...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vauvakastettu laitatko juopottelusi "lihan tiliisi" vai otatko itse vastuuta?

Synagogalla juodaan viinaa hellareissa juodaan viinaa on huumeita huumekuskeja vapareissa on myös huorataan et nyt vaan tunnusta syntejäsi taas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesusta meidän on uskominen

Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Saulus=Suuri
        Paulus=pieni

Niin siis nimi Saul juutalainen oli kreikaksi Paul latinaksi Paulus HYVIN OLETTE KIELITAITOISIA TOSIAAN laki oli ( oli) hyvä ja pyhä mutta se oli vain kasvattaja tulevaan eli Jeesukseen asti 2000 vuotta sitten tapahtui Jeesus ihme IHME SE LUVATTU IHME TAPAHTUI.

• Anonyymi

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

Jeesuksen lähettämät oikeat profeetat ovat LAINOPETTAJIA.

Eivät mitään hurmoskielillä puhuviaa kaatajia, jotka villitsee tempuillaan suuria ihmisjoukkoja seuraamaan itseään.

• Anonyymi

Lain opettajat oli ennen Jeesusta ne jotka juutalaiset tappoi itse kuten tappoi Jeesuksen. Jumala lähetti poikansa ja tappoivat TÄSTÄ KUN VÄHÄN OPETTELET MITÄ ON ÄLÄ TAPA KÄSKYN RIKKOMINEN.

• Anonyymi

Paavali ei ottanut vastuuta omista synneistään, vaan pisti ne sivuun epämääräisten vanhojen aatamien ja lihan tiliin.

Synti teki pesän Paavalin sydämeen.

Room. 7:17

Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

Room. 7:20

Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

• Anonyymi

Raamatun mukaan jokainen Jumalan lain vastainen teko on syntiä.

Siksi ihmisillä on kova hinku kumota lait. Silloin ei synti olisi hyvin epämääräinen käsite, josta pääsisi eroon hyvillä perusteluilla ja selityksillä.

Voisi vaikka selittää, että valehtelu kirkastaa Jumalan totuutta, kun syntyy lisää kontrastia.

• Anonyymi

Aivan oikein.

Ei omia syntejä saa puolustella millään vanhoilla eikä uusilla "lihoilla".

Jesuiitat otti lauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan oikein.

Ei omia syntejä saa puolustella millään vanhoilla eikä uusilla "lihoilla".

Jesuiitat otti lauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot!

Lihan himot ovat ilmeiset: .... noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
        kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

• Anonyymi

Sinä joka tämän kirjoitit OLET SE MIES kuten profeetta sanoi davidista joka teki pahan teon SINÄ SINÄ OLET SE MIES SINÄ OLET SE

• Anonyymi

NIIN SINÄKÄÄN N TEET NIITÄ SYNTEJÄSI JOKA PÄIVÄ LIHASSASI VAIKKA ET HALUAISI

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan jokainen Jumalan lain vastainen teko on syntiä.

Siksi ihmisillä on kova hinku kumota lait. Silloin ei synti olisi hyvin epämääräinen käsite, josta pääsisi eroon hyvillä perusteluilla ja selityksillä.

Voisi vaikka selittää, että valehtelu kirkastaa Jumalan totuutta, kun syntyy lisää kontrastia.

OLETKOS PITÄNYT KÄSKYN ÄLÄ VARASTA ÄLÄ SANO VÄÄRÄÄ TODISTUSTA TOISISTA ÄLÄ HIMOITSE

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lihan himot ovat ilmeiset: .... noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
        kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

Juonet JUONET JUORUT PANETTELU ERISEURAT MÄSSÄYKSET MÄSSÄÄT VIELÄ. Kateus viha!! Tutkikaa vaan itseänne syntiset valehtelijat

• Anonyymi

Paavali ei ollut mikään heikkokuntoinen mies, kuten usein asoita vääristellään, kun miehen tekoja puolustellaan ja haetaan sympatioita.

Ef. 5:29

"Eihän kukaan vihaa omaa ruumistaan, vaan jokainen ravitsee ja vaalii sitä."

Fil. 3:4 "vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä"

"Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä NYRKKEILLESSÄNI huido ilmaan."

• Anonyymi

Tuskin siihen aikaan käytettiin mitään nyrkkeilyhanskoja, eikä sääntöjä ollut.

Kyse oli taistelulajista.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaiset osaa ainakin tuon: >"minä , joka muille saarnaan"<

helluntailaiset voisi aloittaa ihan omasta itsestään ! >"itse ehkä joutuisi hyljättäväksi"<

• Anonyymi

Sääliksi käy noita vauvakastettuja vajakkeja, jotka parjaavat Paavalin tekstejä omaksi kadotuksekseen!

• Anonyymi

Nuohan on suoria Paavalin itsensä sanomia totuuksia, kuten valehteleminen, jonka hän tunnustaa jostain syystä vain Roomalaisille, mutta salaa Korinttolaisilta, joiden tykönä tuon roomalaskirjeen salassa kirjoitti ja laittoi erään kuriirin viemään Roomaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuohan on suoria Paavalin itsensä sanomia totuuksia, kuten valehteleminen, jonka hän tunnustaa jostain syystä vain Roomalaisille, mutta salaa Korinttolaisilta, joiden tykönä tuon roomalaskirjeen salassa kirjoitti ja laittoi erään kuriirin viemään Roomaan.

Paavali väitti että lakien kunnioittaminen ja noudattaminen on kirousta, mutta itse ajoi päänsä kaljuksi ja meni tekemään jotain uuden liiton nasiirin lupausta temppeliin, vaikka sieltä oli Pyhä Henki poistunut Jeesuksen kuoltua ja uusi temppelinherra oli salamana paikalle tullut Saatana.

Jotain hämärää siihen Korinton reissuun liittyi?

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][ [4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali väitti että lakien kunnioittaminen ja noudattaminen on kirousta, mutta itse ajoi päänsä kaljuksi ja meni tekemään jotain uuden liiton nasiirin lupausta temppeliin, vaikka sieltä oli Pyhä Henki poistunut Jeesuksen kuoltua ja uusi temppelinherra oli salamana paikalle tullut Saatana.

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][ [4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]

Paavali oli vanhan liiton aikana vielä kristittyjen tappohommissa. Aika erikoinen nasiiri oli?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli vanhan liiton aikana vielä kristittyjen tappohommissa. Aika erikoinen nasiiri oli?

Uusi liitto alkoi vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen helluntaina 3000 ihmisen kasteessa Kristuksen omaksi ja Pyhän Hengen lahjan saajiksi.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Kasteessa Jumala pesee synnit pois mukaanlukien perisynnin kadotustuomio. Siitä seuraa pelastus ja hyvä omatunto.
        Usko on kasteen lahjan Pyhän Hengen yksi hyvä ominaisuus.
        Usko, toivo, rauha ja rakkaus ja ilo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luther tapatti myös anabaptisteja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kurkut ruoskitti Paavalin ulos synagogalta kun se todisti Jeesuksesta ET KUN TE TULETTE USKOON JEESUKSEEN NE RUOSKII TEIDÄT ULOS SAALEMEILTA

• Anonyymi

Paavali ei ollut mikään oikea nasiiri, vaan tekonasiiri ja mikä lie murhamies oli.

Johannes Kastaja oli oikea viimeinen nasiiri, joka oli täytetty Pyhällä Hengellä jo äitinsä kohdussa ja ilmaisi uskoa ilolla. Ilo on Pyhän Hengen yksi ominaisuus. Usko, toivo, rauha, rakkaus ja ilo.

Johannes Kastaja

Luuk. 1:15 Jo äitinsä kohdusta asti hän on täynnä Pyhää Henkeä.

Luuk. 1:44

Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ILOSTA minun kohdussani.

• Anonyymi

Oikea nasiirihan menetti Jumalan voimansa, jos hän ajoi hiuksensa pois.
      Näin kävi nasiiri Simpsonille. Saatana sokaisi hänet ja mies joutui orjaksi pyörittämään myllynkiviä.

• Anonyymi

• Anonyymi

Eikös Paavalikin mennyt sokeaksi Damaskon tien varrella, kun niitä ääniä kuului ja valot vähelteli ja tipahti hevosen selästä. Muut eivät kuulleet mitään, mikä olisi vahvistanut Paavalin kertomuksen.

Paavalin pistimestä sielläkin puhuttiin.

Ap. t. 26:14

Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'

2. Kor. 12:7

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös Paavalikin mennyt sokeaksi Damaskon tien varrella, kun niitä ääniä kuului ja valot vähelteli ja tipahti hevosen selästä. Muut eivät kuulleet mitään, mikä olisi vahvistanut Paavalin kertomuksen.

Paavalin pistimestä sielläkin puhuttiin.

Ap. t. 26:14

Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'

2. Kor. 12:7

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Miksi sinä vainoat Jeesuksen todistajia, jopa kuolleitakin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun sana on kaikkina aikoina kaikille kansoille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko Jehovan todistaja?

• Anonyymi

Jeesus varoitti hänen jälkeensä ilmestyvistä Paavalin kaltaisista todistajista.

Matt.24:24 " Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

Jos Paavali olisi ollut Jeesuksen valinta, niin toki hän olisi siitä omille oikeille apostoleilleen puhunut etukäteen. Sillä ei Herra tee mitään ilmoittamatta siitä etukäteen omilleen.

• Anonyymi

Paavali nimenomaa hyökkäsi Valitun kansan eli Juutalaisten kimpuun yrittäen kumota kaikki Jumalan säätämät asiat ja lupaukset heidän elämästään väittämällä niitä kiroukseksi.

"Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee."

Jeesusta Juutalaisten ja meidän pakanoiden tulee kuulla ja totella.

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Jeesus ja laki
        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

Jumalan lait ovat Jeesuksen sanojen mukaan voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

Siihen totuuteen monet kaatuu ja ruhjoutuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali nimenomaa hyökkäsi Valitun kansan eli Juutalaisten kimpuun yrittäen kumota kaikki Jumalan säätämät asiat ja lupaukset heidän elämästään väittämällä niitä kiroukseksi.

"Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee."

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Jeesus ja laki
        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

Jumalan lait ovat Jeesuksen sanojen mukaan voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA.
        Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

Paavali vihasi lainopettajia ja mahdollisesti tapatti oikeita profeettoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA.
        Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

Paavali sanoi jo aikoinaan kaltaisillesi älyttömille seuraavaa:

Gal. 4:16 Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne sentähden, että minä puhun teille totuuden?

Silloinkin kaltaisesi lain orjat vastustivat ja vainosivat Paavalia !

Eli ei mitään uutta auringon alla !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ja laki

Kurkut on rikkonut kaikki käskyt EIHÄN SE MITÄÄN uhraa elukan ja huoraa. Uhraa elukan homoilee. Ei kuulkaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaiset murhasi omia profeettojaan koska he nuhteli synneistä.

• Anonyymi

Vallankaappaajien ja antikristuksien puhetta sellaiset, että lait pitäisi kumota sillä perusteella, että kukaan ei pysty niitä täydellisesti noudattamaan.

• Anonyymi

Samoin sellaiset helluntailaisten viljelemät termit kuin armonaika päättyy. Sekin on Jumalan sanan totuuksien vääristämistä.

1. Aik. 16:34

Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin sellaiset helluntailaisten viljelemät termit kuin armonaika päättyy. Sekin on Jumalan sanan totuuksien vääristämistä.

Siunaus, terveys ja pitkä ikä seuraa Jumalan lakien tuntijoita ja niiden mahdollisimman hyvin toteuttajia. Kukaan ei ole täydellinen, mutta Herra on armahtavainen ja laupias.

Ps. 100:5

Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen.

2. Moos. 15:26

Hän sanoi: "Jos sinä kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, tarkkaat hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea hänen lakiansa, niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtäkään niistä vaivoista, jotka olen pannut egyptiläisten kärsittäviksi, sillä minä olen Herra, sinun parantajasi".

Ps. 1:2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!

Hihhulointi hurmoshenkien voimasta ei ole oikeata kristinuskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siunaus, terveys ja pitkä ikä seuraa Jumalan lakien tuntijoita ja niiden mahdollisimman hyvin toteuttajia. Kukaan ei ole täydellinen, mutta Herra on armahtavainen ja laupias.

Ps. 100:5

Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen.

2. Moos. 15:26

Hän sanoi: "Jos sinä kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, tarkkaat hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea hänen lakiansa, niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtäkään niistä vaivoista, jotka olen pannut egyptiläisten kärsittäviksi, sillä minä olen Herra, sinun parantajasi".

Ps. 1:2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!

Hihhulointi hurmoshenkien voimasta ei ole oikeata kristinuskoa.

Vauvakastettu älä juopottele äläkä päihdy.

Luukkaan evankeliumi:
        21:34 Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:
        21:34 Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta

"Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin , sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt
        nuo tekosi ." Saarn: 9: 7

"Älä juo vain vettä , vaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien
        vaivojesi vuoksi." 2 Tim: 1: 6

helluntailais-alkoholisteille ei suotavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin , sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt
        nuo tekosi ." Saarn: 9: 7

"Älä juo vain vettä , vaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien
        vaivojesi vuoksi." 2 Tim: 1: 6

helluntailais-alkoholisteille ei suotavaa.

Luterilaisille on oma Raamatun paikka.

"Syökää ja juokaa huomenna te kuolette."

• Anonyymi

Uhraat elukan kun olet raiskannut jonkun ETTE TE OIKEIN ÄLYÄ NÄITÄ MOOSES ÄLÄ TEE HUORIN MIES MAKAA MIEHEN KANSSA JUTTUJA

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:

Kristitty on Kristuksen oma kännissäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrys hoi! Vaikka Jumalan armo pysyy iankaikkisesti, niin ihminen voi ottaa vastaan armon vain tässä elämässä.

• Anonyymi

Suomi24 on osallinen ja suomi24 harjoittaa järjestelmällistä kiihottamista kansanryhmää vastaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin. Helluntaipalstalla rikotaan avoimesti Suomen lakeja ja pilkataan Jumalaa ja vainotaan helluntailaisia ja levitetään valheita anabaptisteista, joita helluntailaiset ovat.

• Anonyymi

Helluntailaisia ei ollut vielä kuulkaa 500 vuotta sitten !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisia ei ollut vielä kuulkaa 500 vuotta sitten !

Voi lasta.:( Helluntailaisuus syntyi HELLUNTAINA yläsalissa.

" Kun sitten tuli helluntai, he olivat kaikki yhdessä koolla. Yhtäkkiä kuului taivaasta kohahdus ... He näkivät kieliä, kuin tulenlieskoja, jotka laskeutuivat itse kunkin pään päälle. He tulivat täyteen Pyhää Henkeä, ja alkoivat puhua eri kielillä sitä, mitä Henki heille puhuttavaksi antoi"
        (Apt. 2: 1-4)

• Anonyymi

Aloittajakin on valehtelija. Room 3:4
      "Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta >> jokainen ihminen valhettelija <<, niinkuin kirjoitettu on: "Että sinut havaittaisiin vanhurskaaksi sanoissasi ja että voittaisit, kun sinun kanssasi oikeutta käydään"."

Tähän Paavali siis viittaa sanoessaan olevansa valehtelija 7. jakeessa. Ei taaskaan kovin vaikeaa, jos on halua ymmärtää.

• Anonyymi

Ei kaikki ihmiset valehtele Paavalin tavoin.
        Joissa on Jeesuksen Totuuden Henki, ne ihmiset ei valehtele.

Ruotsalainen käännös ja -92 käännös sanoo, että Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen "min lögnaktighet".

-92

Svenska Bibeln 1917

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kaikki ihmiset valehtele Paavalin tavoin.
        Joissa on Jeesuksen Totuuden Henki, ne ihmiset ei valehtele.

Ruotsalainen käännös ja -92 käännös sanoo, että Paavali oli luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen "min lögnaktighet".

-92

Svenska Bibeln 1917

Sananl. 14:5

Uskollinen todistaja ei valhettele, mutta väärä todistaja puhuu valheita.

• Anonyymi

On myös huomattava, että Paavalin matkakumppani lähetysmatkoilla oli Saatanan enkeli, (engl. The messenger of Satan-niminen demoni ), joka tuskin oli mikään mykkä henki. Osasi ainakin puhua niillä Korinton enkelien kielillä, joilla se Delfoin oraakkeli puhui.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

Paavali rukoili monta kertaa, että Jumala olisi ottanut sen pirun pois hänestä, mutta siihen ei suostuttu.

• Anonyymi

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Och för att jag icke skall förhäva mig på grund av mina övermåttan höga uppenbarelser, har jag fått en törntagg i mitt kött, en Satans ängel, som skall slå mig i ansiktet, för att jag icke skall förhäva mig.

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

Jeesus senkin prosessin ennusti.

Luuk. 11

Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.
      Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.
      Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

• Anonyymi

Kaikki viittaa siihen, että Paavalille ja kunigas Saulille kävi ihan samalla tavalla.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki viittaa siihen, että Paavalille ja kunigas Saulille kävi ihan samalla tavalla.

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

Hävettäisi, jos olisi noin huono lukutaito.

• Anonyymi

Kun Herra pysäytti Paavalin Damaskon tiellä elämä muuttui, hän sai kuulla kuinka joutuu kärsimään Kristuksen nimen tähden.
      Kun näkyjen tähden hän ylpistyi, saatanan demonit valtasi juutalaiset ja kävivät väkivaltaisiksi Paavalia kohtaan, joka oli pistin hänen lihassaan.
      Paavali, Jumalan kenraali sai tiedon sanoja seurakunnalle, jota ei aikaisemmin ole julki tuotu mm seurakunnan ylöstempaus ennen Antikristuksen ilmestymistä tiedoksi.

• Anonyymi

Paavali kävi väkivaltaiseksi Juutalaisia kohtaan kun sai sen Saatanan enkelin uudeksi henkioppaakseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali kävi väkivaltaiseksi Juutalaisia kohtaan kun sai sen Saatanan enkelin uudeksi henkioppaakseen.

Jeesuksen lähettämiä oikeita profeettoja, jotka opetti lakia, vastoin Paavalin hyväksyntää, kohtasi karu kohtalo. Paavali vainosi Jeesuksen lähettämiä lainopettajia.

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. [Ap. t. 5:40, 22:19; 2. Kor. 11:24; 1. Tess. 2:15; Hepr. 11:36,37]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen lähettämiä oikeita profeettoja, jotka opetti lakia, vastoin Paavalin hyväksyntää, kohtasi karu kohtalo. Paavali vainosi Jeesuksen lähettämiä lainopettajia.

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. [Ap. t. 5:40, 22:19; 2. Kor. 11:24; 1. Tess. 2:15; Hepr. 11:36,37]

Paavali ei vainonnut ketään !

Vaan Paavalia vainosivat kaltaisesi uskosta osattomat harhaoppiset umpisokeat !

• Anonyymi

Vauvakastettu aloittaja itse rakastaa valehtelemista.

• Anonyymi

Vauvakastekko se aiheuttaa valehtelemista?
        Näyttää siltä.

• Anonyymi

"Intiassa kuukin on kuumempi, o hiiu hei,

Puhu sinä vaan, kyllä sua uskotaan........"

Tuon laulun kuulin joskus isältäni sotien jälkeen.

Taitaa olla samaa narrausta nuo monet aloitukset, niinkuin tämäkin.

Pitää vain tarkistaa asiat Raamatusta, niin näkee valheen.

• Anonyymi

Periaate on ihan selvästi ilmoitettu, Paavali oli valheellinen eli epärehellinen luonteeltaan..Eikä niitä kaikkia valheita ole tietenkään kirjoitettu ylös, mitä sinne totuuden sekaan on pistetty. Paavalin opit pitää aina verrata muihin kirjoituksiin ja pitääkö ne yhtä Jeesuksen opetuksen kansssa.

Paavalin oma tunnustus valehtelustaan:

• Anonyymi

Svenska Bibeln 1917

min lögnaktighet =valheellisuus, epärehellisyys

engl. "falsehood"

ψευσμα
        pseusma psyoos'-mah

Merkitys

1) a falsehood, a lie

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Svenska Bibeln 1917

engl. "falsehood"

ψευσμα
        pseusma psyoos'-mah

Merkitys

1) a falsehood, a lie

Thayer's Greek Lexicon

Sana "valheellisuus"

Translitteroitu

Strongin koodi 5582

ψευσμα

pseusma psyoos'-mah

• Anonyymi

Paavali ei rakastanut valehtelua !

Mutta aloittaja itse sitä kovasti rakastaa, kuten hänen isänsäkin:

• Anonyymi

Keskustelun aihe koskee Paavalin omaa tunnustusta valehtelustaan.

Paavalin oma tunnustus valehtelustaan:

"Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

"Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Svenska Bibeln 1917

• Anonyymi

Paavali hyväksyi Korintossa jopa kuolleitten puolesta tehtävät ns. sijaiskasteet, jotka Mormonit ovat ottaneet käyttöön.

1. Kor. 15:29

Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

Paavali ei ollut oikeiden apostolien joukossa, jotka Jeesus valtuutti eli delegoi käyttämään omaa valtaansa kastamaan kaikki kansat, myös pakanakansat opetuslapsikseen.
      Kyllä kaikki Jeesuksen itsensä valitsemat oikeat apostolit olivat niitä pakanoiden apostoleita.

• Anonyymi

.Jeesus teki kaikista apostoleista niitä pakanoiden apostoleita.

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        18 And Jesus came and spake unto them, saying, All power is given unto me in heaven and in earth.

19 MENKÄÄ SIIS JA TEHKÄÄ KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        19 Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:

20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        20 Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen.

KASTAMALLA EI KÄÄNNYTTÄMÄLLÄ, lahkolaiset tekee käännynnäisiä

Matt. 23:15

Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

• Anonyymi

Ei auta sanooko suomeksi tai ruotsiksi, Paavali ainoastaan toteaa, että on joitakin jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta. Ei sanaakaan siitä, että Paavali olisi hyväksynyt tuon käytännön.

Joten on turha väittää sellaista Paavalista, mikä ei pidä paikkaansa.

Jotkut muut kuin Paavali valehtelevat näillä sivuilla.

• Anonyymi

Vauvakastettu valehtelee Paavalista, kasteesta, kaikesta...
      Sitä se vauvakaste teetättää!

• Anonyymi

Parhami ja Olseni pukeutuivat purppuraan.

• Anonyymi

Jeesuksen kirkkaus näytti Paavalille hänen saastaisen sydämensä.
      Esittää asiansa väärin päin: mitä pimeys , pahuus valaisee Jeesusta?

7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
      Jeesus!
      Aamen!

• Anonyymi

Rehelliset lukevat ymmärryksellä sekä lainattua edellisen että myös seuraavan lauseen.

• Anonyymi

Ei Paavalia ilman syytä heitetty Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän aikaksi.
        Eikä Pyhä Henki ja Saatanan enkeli ole ihmisessä yhtä aikaa.
        Eikä Pyhä Henki puhu hurmoskielellä sekavia, kuten Paavali teki Korintossa.

Molemmille Sauleille kävi sama kohtalo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Paavalia ilman syytä heitetty Saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän aikaksi.
        Eikä Pyhä Henki ja Saatanan enkeli ole ihmisessä yhtä aikaa.
        Eikä Pyhä Henki puhu hurmoskielellä sekavia, kuten Paavali teki Korintossa.

Molemmille Sauleille kävi sama kohtalo.

Sinä rakastat valhetta, sinä aloittaja ja 2023-09-28 14:22:55 kommentin lähettänyt paskahyyssi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä rakastat valhetta, sinä aloittaja ja 2023-09-28 14:22:55 kommentin lähettänyt paskahyyssi!

Paha henki osaa kyllä puhua kirjoitusten mukaan Paavalinkin kautta.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paha henki osaa kyllä puhua kirjoitusten mukaan Paavalinkin kautta.

Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

Sekin Paavalin väite, että Jeesus olisi häntä kouluttanut jossain erämaassa monta vuotta on aika surkea esitys. Jeesus on taivaassa eikä missään erämaassa jokun murhamiehen kanssa kolmea vuotta.

Saatana sitä Jeesustakin kiusasi siellä erämaassa ja puhui kirjoitusten mukaan.

Pyhä Henki ei vie ihmistä mihinkään erämaahan, vaan virvoittavien vetten keskelle.

Pyhä Henki ja vesi liittyy yhteen. Saatana ja erämaa liittyy yhteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekin Paavalin väite, että Jeesus olisi häntä kouluttanut jossain erämaassa monta vuotta on aika surkea esitys. Jeesus on taivaassa eikä missään erämaassa jokun murhamiehen kanssa kolmea vuotta.

Pyhä Henki ei vie ihmistä mihinkään erämaahan, vaan virvoittavien vetten keskelle.

Saatana kiusasi Jeesustakin erämaassa ja näytti kaikkia hienoja ilmestyksiä, mutta Jeesus ei niistä ylpistynyt, kuten kävi Paavalille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatana kiusasi Jeesustakin erämaassa ja näytti kaikkia hienoja ilmestyksiä, mutta Jeesus ei niistä ylpistynyt, kuten kävi Paavalille.

Erämaahan vieminen tarkoittaa aina jotain pahaa. Paavali sai "koulutusta" erämaassa.
        Samoin erilaiset kuivakasteet voi olla peräisin ihan mistä hengestä tahansa.

Ilm. 17:3

Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erämaahan vieminen tarkoittaa aina jotain pahaa. Paavali sai "koulutusta" erämaassa.
        Samoin erilaiset kuivakasteet voi olla peräisin ihan mistä hengestä tahansa.

Ilm. 17:3

Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.

Pilkaavat nimet ovat erilaisten seurakuntien ja missioiden nimiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sekin Paavalin väite, että Jeesus olisi häntä kouluttanut jossain erämaassa monta vuotta on aika surkea esitys. Jeesus on taivaassa eikä missään erämaassa jokun murhamiehen kanssa kolmea vuotta."
        Missä Paavali on näin väittänyt ?

• Anonyymi

Se että joku on totuuden puolella ei tee hänestä Jumalaa, joka on läpeensä kiero, ylempää.
      Hän ei vain tunne Jumalaa tai jos tuntee on kyllästynyt Jumalan pahuuteen ja tahtoo Jumalaksi Jumalan paikalle.

Se on antikristillistä touhua. Jos ei kykene tunnustamaan pahaa ja kieroa Jumalaa Jumalaksi niin pakostakin tekee itsestään Jumalaa ylemmän.

Niin ei menetellyt JOB. Hän todisti Jumalan tukevan jumalattomia ja olevan kiero, mutta ei silti kironnut ketään toista paitsi oman syntymäpäivänsä.

Ehkä sitten on niin että ne jotka toisen kieroutta eivät voi sietää OVAT TIETÄMÄTTÖMIÄ AINA EIVÄTKÄ TUNNE JUMALAA.

Toisaalta muutama vuosi sitten esitin rukouksen PÄÄSTÄ MEIDÄT PAHASTA HENKILÖÖN KATSOMATTA. JOS VAIKKA SINÄ ITSEKIN JEHOVA OLISIT PAHA PÄÄSTÄ SINUSTAKIN.

Jehova vastasi. Olen siunannut sinut iankaikkisella totuudella ja siksi en valehtele edes omaa persoonaani koskevissa kysymyksissä. Vähitellen saattaa paljastua että olen paha. Enkä tule salaamaan sitä sinulta.

Jumalan pahuus saattaa johtaa täten välirikkoon Jumalan ja ihmiskunnan välit. Mutta se on Iankaikkisen totuuden mukaista.

Ihminen itse on hyvä ja oikeudenmukainen mutta omaa heikkouksiakin eikä nämä seikat tee ihmisestä Jumalaa ylempää. Jumala on suurin ja Korkein, mutta ihmiskunta saattaa ajautua hänestä eroon hänen pahuutensa tähden.

Ei silti ole ihmisellä mitään syytä antikristillisesti nimittää itseään Jumalaksi ja kuvitella olevansa viisaampi ja voimakkaampi ja totuudellisempi kuin Jumala. Jumala on pahana ja kieronakin ihmistä niin paljon ylempi kuin Aurinko on taskulamppua.

Lopettakaa jo totuudella hurskastelu. Sillä ei ole paljoa väliä onko Jumala kiero ja paha. Ihminen on aina Jumalaa alempi kaikessa.
      Paavali oli Jumalan palvelija joka esitti uskonsa mukaisen totuuden sekä paljon profetiaa, joista osa on jo toteen käynyt. Jos joku tahtoo olla Paavalia ylempi niin hurskastelemalla siihen ei ainakaan päästä. Jumalan palvelijoiden joukossa voi olla aivan hurjia rikollisiakin. Tämän kertoo Intian Ramayana ja Mahabharata selkeästi.

Heikkoa on Jumalan tuntemus tällä foorumilla????

• Anonyymi

Eikö Paavali itse sanonut olevansa suurin kaikista syntisistä. Eikä aloittaja milloinkaan kykene nostamaan esiin edes murto-osaa siihen liittyvästä aineistosta. Kun Paavali vastusti ympärileikkausta järkähtämättömästi johti Se siihen että tuhansia ja taas tuhansia ihmisiä kidutettiin julmasti hengiltä sen tähden etteivät kolmea viljanjyvää suostuneet keisarille uhraamaan.

Suurin kaikista syntisistä on silti pyhä ja ylistämisen arvoinen Apostoli Jumalan armosta.
        Ja on muitakin pahaa aiheuttaneita joita kuuluu parjaamisen asemesta ylistää iäti.

Jumala ottaa palvelukseensa alhaisia ja rikollisiakin jos niin tahtoo. Selvimmin sitä selventää Intian pyhät kirjat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö Paavali itse sanonut olevansa suurin kaikista syntisistä. Eikä aloittaja milloinkaan kykene nostamaan esiin edes murto-osaa siihen liittyvästä aineistosta. Kun Paavali vastusti ympärileikkausta järkähtämättömästi johti Se siihen että tuhansia ja taas tuhansia ihmisiä kidutettiin julmasti hengiltä sen tähden etteivät kolmea viljanjyvää suostuneet keisarille uhraamaan.

Suurin kaikista syntisistä on silti pyhä ja ylistämisen arvoinen Apostoli Jumalan armosta.
        Ja on muitakin pahaa aiheuttaneita joita kuuluu parjaamisen asemesta ylistää iäti.

Jumala ottaa palvelukseensa alhaisia ja rikollisiakin jos niin tahtoo. Selvimmin sitä selventää Intian pyhät kirjat.

On arvioitu, että Paavalin kirjoituksista 80% on totta ja 20% valhetta.
        Ja ne on sekoitettu taitavasti.

Juudaksella oli erikoistehtävä.

Paavalilla oli erikoistehtävä. Väkevän eksytyksen siemenien kylväminen totuuden sekaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalilla oli erikoistehtävä. Väkevän eksytyksen siemenien kylväminen totuuden sekaan.

Paavali tiesi kyllä oman erikoistehtävänsä, mutta puhui siitä kolmannessa persoonassa tarkoittaen sillä kuitenkin itseään.

2. Tess. 2:11 Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.

Paavalin kirjoitukset pitää tutkia tarkasti ja valita niistä se totuus eikä vääryyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juudas Isariotiakin pitää ylistää kovasti, koska teki tärkeän tehtävän?

Saatanatakin pitää ylistää kovasti, koska oli taivaan korkein luotu olento, valovoimainen, musikaalinen, ex-ylistyskuoron johtaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatanatakin pitää ylistää kovasti, koska oli taivaan korkein luotu olento, valovoimainen, musikaalinen, ex-ylistyskuoron johtaja.

Jumala ei jaa kunniataan eikä ylistystään jonkun Tarsolaisen murhamiehen kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei jaa kunniataan eikä ylistystään jonkun Tarsolaisen murhamiehen kanssa.

Paavalin palkka oli Saatanan enkeli, jota Jumala ei ottanut hänestä pois, vaikka kuinka sitä rukoili.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kunniaani minä en toiselle anna !" Jes: 42: 8

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He kaikki apostolit lupasivat kuolla yhdessä Kristuksen kanssa. Vain Juudas täytti valansa. Hän meni ja hirttäytyi siihen ristiin Johon Kristus ristiinnaulittiin. Ristin poikkipuu katkesi hänen painostaan ja hän syöksyi alas Golgatan rinnettä. Hänen vatsansa aukesi syöksyssä.

Juudas ei ollut varas vaan maksoi aina kymmenyksen siitä mitä kassaan saikin. Maria voiteli Jeesuksen 300 denaarin nardus voiteella. Juudas vei kymmenyksen eli 30 denaaria takaisin ylipapeille. Sillä ostettiin savenvalajan pelto hautausmaaksi.
        Juudas piti tarkoin huolta kymmenyksestä.

Hänellä on oma evankeliumi. Ja 1991 pyhä Henki näytti minulle näyn. Juudas on nyt ollut tuhat vuotta helvetissä. Hänet päästetään vapaaksi tuhannen vuoden ajaksi kostamaan helvetin kipunsa. Kun tuhat vuotta täyttyy hän menee takaisin helvettiin ja tietää sen ollen sen tähden erittäin raivoisa kostamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun arvioini on, että Paavalin arvostelijoiden sanoista ei ole juuri mikään totta.

Siksi luenkin Paavalin kirjeitä mieluummin kuin valheita täällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He kaikki apostolit lupasivat kuolla yhdessä Kristuksen kanssa. Vain Juudas täytti valansa. Hän meni ja hirttäytyi siihen ristiin Johon Kristus ristiinnaulittiin. Ristin poikkipuu katkesi hänen painostaan ja hän syöksyi alas Golgatan rinnettä. Hänen vatsansa aukesi syöksyssä.

Juudas ei ollut varas vaan maksoi aina kymmenyksen siitä mitä kassaan saikin. Maria voiteli Jeesuksen 300 denaarin nardus voiteella. Juudas vei kymmenyksen eli 30 denaaria takaisin ylipapeille. Sillä ostettiin savenvalajan pelto hautausmaaksi.
        Juudas piti tarkoin huolta kymmenyksestä.

Hänellä on oma evankeliumi. Ja 1991 pyhä Henki näytti minulle näyn. Juudas on nyt ollut tuhat vuotta helvetissä. Hänet päästetään vapaaksi tuhannen vuoden ajaksi kostamaan helvetin kipunsa. Kun tuhat vuotta täyttyy hän menee takaisin helvettiin ja tietää sen ollen sen tähden erittäin raivoisa kostamaan.

Juudas oli varas luonteeltaan. (Joh.12:&) vaan siksi, että oli varas.

Svenska Bibeln v. 1917 sanoo, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen.
        "min lögnaktighet" (Room.3:7)

• Anonyymi

Uudessa testamentissa on 13 Paavalin nimissä laadittua kirjettä, mutta tutkimuksen yleisimmän näkemyksen mukaan Paavalin aidoiksi kirjeiksi luetaan vain seitsemän.

• Anonyymi

Antiikin aikana toisen nimissä julkaiseminen eli pseudepigrafia oli täysin hyväksyttävää eikä se vaikuttanut tekstin arvovaltaan. Todennäköisesti lukijat usein tiesivät, että kyse ei ollut aidoista historiallisista teksteistä. Niitä luettiin mikäli tekstin kirjoittajaksi mainittiin arvovaltainen henkilö, ja mikäli teksti oli vakuuttavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Antiikin aikana toisen nimissä julkaiseminen eli pseudepigrafia oli täysin hyväksyttävää eikä se vaikuttanut tekstin arvovaltaan. Todennäköisesti lukijat usein tiesivät, että kyse ei ollut aidoista historiallisista teksteistä. Niitä luettiin mikäli tekstin kirjoittajaksi mainittiin arvovaltainen henkilö, ja mikäli teksti oli vakuuttavaa.

Koska Luukas kuvaa Apostolien teot -kirjassaan Paavalin lähetysmatkoja, voitaisiin olettaa, että Luukas olisi nojautunut Paavalin kirjoittamiin kirjeisiin. Tässä oletuksessa on kaksi ongelmaa. Ensiksi Luukas ei mainitse, että Paavali edes olisi kirjoittanut kirjeitä. Toiseksi Luukkaan kuvaus Paavalista poikkeaa huomattavasti Paavalin kirjeiden kuvauksesta.[37]

• Anonyymi

Paavali kirjoitti enemmän kuin 13 kirjettä. Esim. Paavalin kirje Teklalle puuttuu raamatusta. Muslimit ottivat sen myöhemmin toki omaan käyttöönsä niin kuin muitakin Raamatusta pois jätettyjä tekstejä.
        Bartholomeuksen evankeliumi oli esim. Eräs sellainen.

• Anonyymi

Saatana koulutti Jeesusta erämaassa.

Paavali oli erämaassa koulutettavana kolmen vuoden ajan. Gal.1:18

Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä
      enkä heti lähtenyt Jerusalemiin tapaamaan niitä, joista oli tullut apostoleja jo ennen minua. Sen sijaan menin Arabiaan ja palasin sieltä takaisin Damaskokseen.
      Kolmen vuoden kuluttua menin sitten Jerusalemiin tutustuakseni Keefakseen ja viivyin hänen luonaan kaksi viikkoa.

• Anonyymi

Kyllä Jeesus valitsi omat apostolinsa eläissään maan päällä ja heitä oli 12 kpl. Paavali ei kuulu siihen joukkoon.

Jeesus olisi kyllä heille kertonut, jos joku uusi suuruus on heidän joukkoonsa vielä tulossa.
        Ei hän tekisi sellaista ilmoittamatta siitä etukäteen ystävilleen oikeille apostoleille.

Aam. 3:7

Ei Herra Jumala tee mitään ilmoittamatta suunnitelmiaan palvelijoilleen, profeetoille.

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Jeesus valitsi omat apostolinsa eläissään maan päällä ja heitä oli 12 kpl. Paavali ei kuulu siihen joukkoon.

Jeesus olisi kyllä heille kertonut, jos joku uusi suuruus on heidän joukkoonsa vielä tulossa.
        Ei hän tekisi sellaista ilmoittamatta siitä etukäteen ystävilleen oikeille apostoleille.

Aam. 3:7

Ei Herra Jumala tee mitään ilmoittamatta suunnitelmiaan palvelijoilleen, profeetoille.

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

Apostoleja oli huomattavasti enemmän kuin 12. Raamattu mainitsee 72 ja 500. Osa apostoleista kääntyi pois kun Jeesus pyysi heitä juomaan vertaan ja syömään ruumiinsa.

Ydinjoukko oli tuo 12 apostolia. Apostolien määrä kasvoi Ylösnousun jälkeen. Jeesus ilmestyi mormoneille Amerikassa, sekä myös Pohjolassa ja Intiassa. Ennen kuin hänet otettiin taivaaseen. Myös Stefanas pääsi lopulta apostoliksi sillä hän näki taivaan avoinna ja Jeesuksen Jumalan rinnalla.

Jolle Kristus ilmestyy on Apostoli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apostoleja oli huomattavasti enemmän kuin 12. Raamattu mainitsee 72 ja 500. Osa apostoleista kääntyi pois kun Jeesus pyysi heitä juomaan vertaan ja syömään ruumiinsa.

Ydinjoukko oli tuo 12 apostolia. Apostolien määrä kasvoi Ylösnousun jälkeen. Jeesus ilmestyi mormoneille Amerikassa, sekä myös Pohjolassa ja Intiassa. Ennen kuin hänet otettiin taivaaseen. Myös Stefanas pääsi lopulta apostoliksi sillä hän näki taivaan avoinna ja Jeesuksen Jumalan rinnalla.

Jolle Kristus ilmestyy on Apostoli.

Karitsan apostoleita on vain 12

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Karitsan apostoleita on vain 12

Joku muu palkkasi Saulus Tarsolaisen kuin Karitsa.

• Anonyymi

Jeesus varoitti Paavalin kaltaisista ilmestyksistä, jotka ovat valittujen eli Juutalaisten ja Jumalan lakien kimpussa kuin hyeenat.

Matt.24:24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

• Anonyymi

Paavali oli jo oppiensa perusteella Jeesuksen kirouksen alainen, koska opetti, Jumalan säätämät lait voi heittää romukkoppaan. Paavali ei nauttinut Jeesuksen kunnioitusta.

Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Kuuliaisuus tuo onnen ja siunauksen

"Jos kaikessa tottelette Herraa, Jumalaanne, ja tarkoin noudatatte hänen käskyjään, jotka minä teille annan, niin Herra asettaa teidät maan kaikkien kansojen yläpuolelle.. Hän on luvannut asettaa teidät kaikkien luomiensa kansojen yläpuolelle, että ylistäisitte häntä ja tuottaisitte hänelle kunniaa ja mainetta. Silloin te olette Herran lupauksen mukaisesti hänen pyhä kansansa."

Israel olisi nyt täysin paremmassa asemassa, jos Paavali ei olisi siellä asioita juoninut ja sotkenut.

• Anonyymi

Ei ihminen elä yksin leivästä, vaan JOKAISESTA SANASTA JOKA LÄHTEE JUMALAN SUUSTA.

Teillä on hienoja kohtia raamatusta joita ilman ei voi hyvin,, MUTTA NIIN ON PAAVALILLAKIN JUMALAN SANOJA HIENOJA MONISSA KOHDIN KIRJEITÄÄN.

Kuten itse sanotte vähintään 80 prosenttia on hyvää hänen sanoissaan.

• Anonyymi

Oikea menestysteologia on Jumalan käskyjen tottelemista ja niiden mukaan ojentautumista. Ei mitään hurmoshenkien voimasta hillumista ja meuhkaamista, mitä jenkeistä tänne pusketaan evankeliumin nimellä.

5. Moos. 12:28

Noudattakaa ja totelkaa kaikkia näitä määräyksiä, jotka minä nyt annan teille. Te ja jälkeläisenne menestytte aina, kun teette sitä, mikä Herran käskyn mukaan on oikeaa ja hyvää.

Pitkä ikä on seurausta käskyjen noudattamisesta. 4. käsky.
      Kunnioita isääsi ja äitiäsi, jotta menestyisit ja kauan eläisit maan päällä.

• Anonyymi

Pyhällä Hengellä toiminut Paavali on joutunut herjauksen kohteeksi tässä keskustelussa.
      Jeesus joutui kokemaan että hänen tekonsa on riivaajista, silloin hän toi julki kuinka vaarallista ja lähellä se on Pyhän Hengen pilkkaa jota syntiä ei saa anteeksi.

• Anonyymi

Pyhän Hengen syyttäminen murhamieheksi (Ananias ja Safiiran murha) on sitä törkeintä Pyhän Hengen pilkkaa, mitä voi olla.

• Anonyymi

Paavali kertoo saaneensa Saatanan enkelin eli pahuuden demonin lopun elämän ajaksi matkakumppanikseen lähetysmatkoille. Tuskin se mikään mykkä henki oli. Paremminkin uusi henkiopas.

Rukoili monta kertaa, että Jumala olisi ottanut demonin hänestä pois, mutta siihen ei suostuttu.

Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.
      (-92)

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure. (King James)

messenger=viestittää

• Anonyymi

Paavalin ympäristö, lain kiivailijat juutalaiset oli pahan hengen vallassa jotka kiivastuivat ja tekivät väkivaltaa Paavalille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin ympäristö, lain kiivailijat juutalaiset oli pahan hengen vallassa jotka kiivastuivat ja tekivät väkivaltaa Paavalille.

Saman hengen vallassa ovat vauvakastetut sateekaariseurakunnan jäsenet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne on pelkkiä tarinoita, vailla mitään todisteita. Paavali oli fyysisesti vahva mies ja harrasti juoksua, nykkeilyä ja miekkailua. Ei Juutalaiset rabbit häneen käsiksi käyneet, muuta kuin sanan miekalla.

• Anonyymi

Paavalin vaiheet on hyvin hämäriä Damaskontien kääntymyksen jälkeen.

Hän ei mennyt ollenkaan tapaamaan Jeesuksen seurassa kulkeneita oikeita apostoleita, vaan sanoo menneensä Arabian erämaahan kolmeksi vuodeksi Jeesuksen koutultettavksi ja sen jälkeen piilotteli vielä kymmen vuotta vielä Damaskossa, josta ajasta ei ole mitään tietoa, mitä siellä teki.

Miksei hän hakautunut heti kääntymyksen jälkeen Kristittyjen apostoleiden luokse?

Paavali oli erämaassa koulutettavana kolmen vuoden ajan. Gal.1:18

"Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä
      enkä heti lähtenyt Jerusalemiin tapaamaan niitä, joista oli tullut apostoleja jo ennen minua. Sen sijaan menin Arabiaan ja palasin sieltä takaisin Damaskokseen.
      Kolmen vuoden kuluttua menin sitten Jerusalemiin tutustuakseni Keefakseen ja viivyin hänen luonaan kaksi viikkoa."

• Anonyymi

Mikä piru siellä erämaassa Paavalia kiinnosti enemmän kuin Kristittyjen apostolien seuraan hakeutuminen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä piru siellä erämaassa Paavalia kiinnosti enemmän kuin Kristittyjen apostolien seuraan hakeutuminen?

Jeesus joutui Saatanan kiusattavaksi erämaahan 40 pv. ajaksi..mutta hän kesti sen .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus joutui Saatanan kiusattavaksi erämaahan 40 pv. ajaksi..mutta hän kesti sen .

Paavali lankesi loveen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali lankesi loveen.

Paavalille kävi huono tuuri.

Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi sain Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

Paavalin seuraaminen voi johtaa samaan lopputulokseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalille kävi huono tuuri.

Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi sain Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

Paavalin seuraaminen voi johtaa samaan lopputulokseen.

24 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.
        25 Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.
        26 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

• Anonyymi

🚀 tervetuloa ulkoavaruuteen 👻 aP& pyhät matkat

• Anonyymi

10% bruttotuloista ja muista kelarahoista ja kotouttamistuista pitää tilittää ennakkomaksuna taivasmatkasta joka kuukausi. Kastetotidistus maksaa erikseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

10% bruttotuloista ja muista kelarahoista ja kotouttamistuista pitää tilittää ennakkomaksuna taivasmatkasta joka kuukausi. Kastetotidistus maksaa erikseen.

Ja kaloista pyrstö ja teepusseista narut 🤗

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kaloista pyrstö ja teepusseista narut 🤗

MOT-ohjelman mukaan lahkojen suurin tulonlähde nykyisin on verovapaat testamenttitulot.

Luuk. 20:47 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MOT-ohjelman mukaan lahkojen suurin tulonlähde nykyisin on verovapaat testamenttitulot.

Luuk. 20:47 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa."

MOT-ohjelman mukaan uskonlahkot vaatii laatimissaan testamenteissa lesken osuudenkin itselleen ja niistä riidellään oikeudessa.
        Ohjelman mukaan lahkoihin on palkattu päätoimisia testamentin metsästäjiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MOT-ohjelman mukaan uskonlahkot vaatii laatimissaan testamenteissa lesken osuudenkin itselleen ja niistä riidellään oikeudessa.

Jospa joku palkkaisi foorumiltakin kaikki pascanpuhujat johonkin sillinperkuuseen, se olisi jo iso voitto#%

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luther Säätiö lahkon nettisivuilla halutaan ottaa perintöjä vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahkoon jos menee, niin sieltä ei irti päästetä, ennen kuin olet maksanut sen viimeisenkin euron lahkolle.

• Anonyymi

Mikä idea on toistaa samaa valetta aloituksesta toiseen?

Jotain sairasta!

Paavali ei julistanut vale-evankeliumia, niinkuin jotkut täällä. Paavali ei ollut sotilas, eikä nyrkkeiljä tai miekkailija.

Pitäytykää totuudessa!

• Anonyymi

Paavali oli tappohommissa kun oikeat apostolit saivat Jeesuksen valtakirjan ja kastekäskyn Galilean vuorella helluntaina toimi yhden päivän oikea kielten armolahja, josta Paavali kuuli toisen käden tietoja vasta jälkeen, kun piilotteli kääntymyksensä jälkeen ensin Arabian erämaassa ja Damaskon kaupungissa 10 v. eikä kukaan tiedä mitä siellä puuhasteli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli tappohommissa kun oikeat apostolit saivat Jeesuksen valtakirjan ja kastekäskyn Galilean vuorella helluntaina toimi yhden päivän oikea kielten armolahja, josta Paavali kuuli toisen käden tietoja vasta jälkeen, kun piilotteli kääntymyksensä jälkeen ensin Arabian erämaassa ja Damaskon kaupungissa 10 v. eikä kukaan tiedä mitä siellä puuhasteli.

Paavali sanoo, että hän EI TAISTELLUT niinkuin ilmaan hosuen. Nyrkkeilystä ei puhuta.

Paavali ei ollut missään tappohommissa ensimmäisenä helluntaina. Vielä joku vuosi myöhemmin hän ei osallistunut edes Stefanuksen kivittämiseen, muutoin kuin vahti vaatteita.
        Kielten armolahjan kerrotaan toimineen myös Efesossa ja Kesareassa.
        Paavali ei piileskellyt Damaskossa kun hän julisti että Jeesus on messias. Siksi hänen täytyi paeta sieltä.

Mihin perustat väitteesi? Omaan päähäsi?

• Anonyymi

Paavali vätteli oikeiden apostolien kohtaamista kääntymyksensä jälkeen, ettei olisi paljastunut valheelliseksi.

Paavali

erämaassa 3 v. ja Damaskossa 10 piilossa

• Anonyymi

Ei ihme ollenkaan, että Paavali vältteli oikeita aposleita piilottelemalla Arabiassa ja Daskossa vuosikaupalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ihme ollenkaan, että Paavali vältteli oikeita aposleita piilottelemalla Arabiassa ja Daskossa vuosikaupalla.

Paavalin tunnustus
        enkä heti lähtenyt Jerusalemiin tapaamaan niitä, joista oli tullut apostoleja jo ennen minua. Sen sijaan menin Arabiaan ja palasin sieltä takaisin Damaskokseen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin tunnustus
        enkä heti lähtenyt Jerusalemiin tapaamaan niitä, joista oli tullut apostoleja jo ennen minua. Sen sijaan menin Arabiaan ja palasin sieltä takaisin Damaskokseen."

Paavali oli Turkkilainen syntyjää, riikkaasta perheestä.

Paavali syntyi Vähässä-Aasiassa, nykyisessä Turkissa sijaitsevassa Tarsoksen kaupungissa. Juutalaiselta nimeltään hän oli Saul. Perhe oli ilmeisesti myös erittäin varakas.

Useat juutalaiskristityt pitivät Paavalia harhaoppisena luopiona, koska hän ei enää näyttänyt kunnioittavan Mooseksen lain kirjainta.

Paavali vetosi Rooman kansalaisoikeuksiinsa viitaten keisariin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali syntyi Vähässä-Aasiassa, nykyisessä Turkissa sijaitsevassa Tarsoksen kaupungissa. Juutalaiselta nimeltään hän oli Saul. Perhe oli ilmeisesti myös erittäin varakas.

Useat juutalaiskristityt pitivät Paavalia harhaoppisena luopiona, koska hän ei enää näyttänyt kunnioittavan Mooseksen lain kirjainta.

Paavali kääntyi Jeesuksen opetusta vastaan väittämällä Jumalan säätämät lait kelvottomiksi.

Jeesus: "Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali kääntyi Jeesuksen opetusta vastaan väittämällä Jumalan säätämät lait kelvottomiksi.

Jeesus: "Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut."

Eli Pietari valehteli myös ja oli muka hänkin perkeleen eksyttämä ?

Oletko ihan toissasi ?

15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista,
        !!!
        vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        !!!
        17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
        18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

Noinhan juurikin on käynyt tälle Paavalia panettevalle pahasti ekyneelle eksyttäjälle ja rienaajalle !

tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko ihan toissasi ?

15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista,
        !!!
        vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
        !!!
        17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
        18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

Noinhan juurikin on käynyt tälle Paavalia panettevalle pahasti ekyneelle eksyttäjälle ja rienaajalle !

tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

Kyllä Saatana Pietarinkin kautta puhui. Ei Pietarin uskon varaan mitään kirkkoja perustettu.

Mark. 8:33

Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiinsa ja nuhteli Pietaria sanoen: "Mene pois minun edestäni, Saatana, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko ihan toissasi ?

!!!
        !!!

Paavalin kirjoituksia pitää verrata muihin kirjoituksiin ja Jeesuksen puheisiin.
        Ei ole pätevää perustella Paavalia Paavalilla.

• Anonyymi

Saulus oli Tarsoksessa ja tuli sieltä Antiokiaan, missä toimi vuoden Barnabaksen kanssa ennen ensimmäistä lähetysmatkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun typeryytesi tulee ilmi kerta toisensa jälkeen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole tietoja Paavalin perheen varallisuudesta. Turkin maata ei silloin edes ollut.

Monet juutalaiskristityt olivat lainkiivailijoita, siksi apostolit varoittivat Paavalia heistä, vaikka he itse tunnustivat Paavalin tekevän hyvää työtä pakanoiden keskuudessa.

He nimen omaan sanoivat että Mooseksen lakia ei vaadittaisi pakanoilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alkuteksti kylläkin sanoo toisin: kaikki Laki ja Profeetat tulevat toteutumaan ennenkuin taivas ja maa katoaa . EOS AN tarkoittaa SIIHEN MENNESSÄ KUN.

Luuk.24:44 Jeesus sanoi heille: »Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu.»

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Saatana Pietarinkin kautta puhui. Ei Pietarin uskon varaan mitään kirkkoja perustettu.

Mark. 8:33

Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiinsa ja nuhteli Pietaria sanoen: "Mene pois minun edestäni, Saatana, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".

Ei Pietaria käsketty pois, vaan se voima, mikä puhui silloin Pietarin kautta, käskettiin poistumaan.

Pietari oli vain vierivä kivi, Jeesus oli TÄMÄ KALLIO.

Pietari kehotti rakentamaan Jeesuksen päälle, Hän oli se kulmakivi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Pietaria käsketty pois, vaan se voima, mikä puhui silloin Pietarin kautta, käskettiin poistumaan.

Pietari oli vain vierivä kivi, Jeesus oli TÄMÄ KALLIO.

Pietari kehotti rakentamaan Jeesuksen päälle, Hän oli se kulmakivi.

Jeesus Kristus on se Kallio, mihin kaikki koko 2 milj. kansa kastettiin eli liitettiin Punaisen meren ylityksen aikana.

Mooses löi Kristuskalliota kaksi kertaa, kun olisi pitänyt vain pyytää vettä.
        se viittaa anabaptismiin eli lahkolaisten tuplakasteisiin, niin jää rajalle

Siksi Moosen jäi rajalle, eikä päässyt maantieteelliseen luvattuun maahan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alkuteksti kylläkin sanoo toisin: kaikki Laki ja Profeetat tulevat toteutumaan ennenkuin taivas ja maa katoaa . EOS AN tarkoittaa SIIHEN MENNESSÄ KUN.

Luuk.24:44 Jeesus sanoi heille: »Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu.»

Profetioiden aikajänne on aina ikuisuuteen asti, ennen kuin kaikki viimeiset tuomion on tapahtunut ja luotu uudet taivaat ja maat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole tietoja Paavalin perheen varallisuudesta. Turkin maata ei silloin edes ollut.

Monet juutalaiskristityt olivat lainkiivailijoita, siksi apostolit varoittivat Paavalia heistä, vaikka he itse tunnustivat Paavalin tekevän hyvää työtä pakanoiden keskuudessa.

Paavali oli alunperin Turkkilaisen Tarson kaupungista, missä uskontona oli Talibaanien opit. Naiset oli määrätty hiljaiseksi ja pitämään huntua päässä alistumisen merkiksi miehille. Vallan alamaisuuden merkkinä.
        Muutti sitte Jeruslemiin ja alkoi opiskella Juutalaisten uskotoa, mutta ei sitä ollut alunperin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Gamalielin oppilaat oli varakkaita, eliittiä.

• Anonyymi

Raamatun mukaan Liitonarkki Laintauluineen tuodaan uuteen Jerusalemin Temppeliin kunniapaikalle.

• Anonyymi

Vasta 1000-vuotisen valtakunnan jälkeen liitonarkki menettää paikkansa, kun luodaan uudet taivaat ja uusi maa, joissa vanhuskaus asuu, sillä siellä kaikki tuntevat Herran kasvoista kasvoihin.

14 Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, sanoo Herra, sillä minä olen ottanut teidät omikseni, ja minä noudan teidät, yhden ainoankin kaupungista ja kaksi sukukunnasta, ja tuon teidät Siioniin.
        15 Ja minä annan teille paimenet oman sydämeni mukaan, ja he kaitsevat teitä ymmärryksellä ja taidolla.
        16 Ja kun te lisäännytte ja tulette hedelmällisiksi maassa niinä päivinä, sanoo Herra, niin ei enää puhuta Herran liitonarkista, se ei enää ajatukseen astu, eikä sitä enää muisteta; ei sitä enää kaivata, eikä sellaista enää tehdä.
        17 Siihen aikaan sanotaan Jerusalemia Herran valtaistuimeksi, ja kaikki kansat kokoontuvat sinne, Jerusalemiin, Herran nimen tähden eivätkä enää vaella pahan sydämensä paatumuksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vasta 1000-vuotisen valtakunnan jälkeen liitonarkki menettää paikkansa, kun luodaan uudet taivaat ja uusi maa, joissa vanhuskaus asuu, sillä siellä kaikki tuntevat Herran kasvoista kasvoihin.

14 Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, sanoo Herra, sillä minä olen ottanut teidät omikseni, ja minä noudan teidät, yhden ainoankin kaupungista ja kaksi sukukunnasta, ja tuon teidät Siioniin.
        15 Ja minä annan teille paimenet oman sydämeni mukaan, ja he kaitsevat teitä ymmärryksellä ja taidolla.
        16 Ja kun te lisäännytte ja tulette hedelmällisiksi maassa niinä päivinä, sanoo Herra, niin ei enää puhuta Herran liitonarkista, se ei enää ajatukseen astu, eikä sitä enää muisteta; ei sitä enää kaivata, eikä sellaista enää tehdä.
        17 Siihen aikaan sanotaan Jerusalemia Herran valtaistuimeksi, ja kaikki kansat kokoontuvat sinne, Jerusalemiin, Herran nimen tähden eivätkä enää vaella pahan sydämensä paatumuksessa.

Liitonarkki on tunnettu suomen kielessä ennen vuotta 1992 joko "liitonarkkina" tai "Liiton arkkina", vuoden 1992 raamatunkäännöksen myötä myös "liitonarkkuna". Liitto viittaa Jumalan ja ihmisen liittoon. Vulgatassa, latinankielisessä raamatunkäännöksessä vuodelta 405, Nooan arkista eli vedenpaisumuskertomuksen aluksesta käytetään nimitystä arca, 'laatikko, kirstu', ja samaa sanaa teksti käyttää myös liitonarkista. Hepreankielisessä tekstissä näistä kahdesta "arkista" käytetään kuitenkin aivan eri sanoja. Suomenkieliseen raamatunkäännökseen omaksuttiin vuoden 1933/38 käännökseen asti latinankielinen käytäntö, ja arca käännettiin kummankin esineen kohdalla "arkiksi".[2]

• Anonyymi

Annappas luku ja jae.

• Anonyymi

Valehtelet! Annappas luku ja jae!
        Liitonarkkia ei tuoda toraistien Jerusalemin temppeliin!

Liitonarkki on taivaassa.

Ilmestyskirja:
        11:19 Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valehtelet! Annappas luku ja jae!
        Liitonarkkia ei tuoda toraistien Jerusalemin temppeliin!

Liitonarkki on taivaassa.

Ilmestyskirja:
        11:19 Ja Jumalan temppeli taivaassa aukeni, ja hänen liittonsa arkki näkyi hänen temppelissään, ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää ja maanjäristystä ja suuria rakeita.

Jeesus rakentaa uuden temppelin ja se laskeutuu taivaasta maan päälle.

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

Paavali ei kuulu joukkoon.

• Anonyymi

Missä niin sanotaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus rakentaa uuden temppelin ja se laskeutuu taivaasta maan päälle.

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

Paavali ei kuulu joukkoon.

Kuuluuko sinun nimesi peruskiviin? Ei kai kaikkia uskovia lasketa peruskiviin. Sitä paitsi oletko löytänyt listan missä mainitaan peruskivien nimet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä niin sanotaan?

Raamatussa.

• Anonyymi

Liitonarkin on Jeremia piilottanut.

Raamattuun kuulumattoman 2. Makkabealaisten kirjan mukaan juuri ennen babylonialaisten maahanhyökkäystä Jumala käski Jeremias taseuraavasti, "He todistuksen majan ja arkin myötänsä ottaisivat. Kuin he nyt vuoren tykö tulivat, jonka päällä Mooses ollut oli, ja Herran perintömaan nähnyt, (kyseessä on Nebonin vuori, vrt. 4. Moos. 31:1-4) löysi Jeremia luolan, sinne hän pisti majan ja arkin ja savu-uhrin alttarin, ja peitti luolan" (2. Makk. 2:4-5). Kuitenkin "muutamat, jotka kanssa menivät, tahtoivat sen luolan merkitä, mutta ei taitaneet löytää. Kuin Jeremia sen ymmärsi, nuhteli hän heitä, ja sanoi: tätä paikkaa ei pidä yhdenkään ihmisen tietämän, siihen asti kuin Herra kansansa kokoo ja heille leppyy, silloin Herra heille sen kyllä ilmoittaa. Ja Herran kunnia nähdään pilvessä, niinkuin se Mooseksen aikana näkyi, ja kuin Salomo rukoili, että hän sen paikan pyhittäisi"

• Anonyymi

Siihen viittaa Jeesuksen sanat, jotka menee aina ohi Paavalin puheiden.

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.

Vai valehteleeko Jeesuskin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joten toraistit: Miksi ette noudata kuin vain muutamaa sääntöä?

• Anonyymi

Paavali ei tiennyt Johanneksen Ilmestyksestä mitään, koska Johannes oli karkotettu Patmos nimiselle saarelle.

Liitonarkussa on alkuperäiset laintaulut, jotka otetaan esille uudessa temppelissä tulevaisuudessa.

Ilm. 11:19

Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui.

• Anonyymi

Paavali syntyi Vähässä-Aasiassa, nykyisessä Turkissa sijaitsevassa Tarsoksen kaupungissa. Juutalaiselta nimeltään hän oli Saul. Perhe oli erittäin varakas.

Ei ihme ollenkaan, että Paavali määräsi naiset hiljaiseksi ja pitämään huntua. Talibaanien touhuja.

• Anonyymi

Paavali oli isänsä puolelta Rooman kansalainen. Sympatiat oli sinne suuntaan. Siksi kerskuu heille Korintossa, että valehtelee tarvittaessa, eikä pidä sitä edes syntinä. Kirjoitti kirjettä Korintossa. Eräs kuriiri vei sen kirjeen Roomaan Korintosta.

Svenska Bibeln v. 1917

min lögnaktighet=epärehellinen, falsehood engl.

• Anonyymi

Paavali sanoi, että Herrassa ei ole miestä eikä naista. Hän sanoi myös, että naiset saattoivat leikkauttaa pitkät hiuksensa lyhyemmiksi jotta eivät herättäisi pahennusta juutalaisten keskuudessa, elleivät halunneet pitää huivia. Ei ollut kyse hunnusta. Kreikkalaiset prostituoidut pitivät tukkansa valtoimenaan, eikä se ollut uskovalle silloin sopivaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli isänsä puolelta Rooman kansalainen. Sympatiat oli sinne suuntaan. Siksi kerskuu heille Korintossa, että valehtelee tarvittaessa, eikä pidä sitä edes syntinä. Kirjoitti kirjettä Korintossa. Eräs kuriiri vei sen kirjeen Roomaan Korintosta.

Svenska Bibeln v. 1917

min lögnaktighet=epärehellinen, falsehood engl.

Ensiksikään ruotsin kieli ei ole Raamatun alkukieli. Tutki alkukieliä, jos haluat olla asiantuntija. Paavali ei suinkaan kerskunut valehtimisellaan, sehän olisi järjetöntä kirjoittaa, että valehtelee. Turha sinulle on selittää että Paavali vain ironisoi ihmisten väitettä, että hän valehtelisi.

Sinun tuomiosi itsestäsi: min lögnaktighet=epärehellinen, falsehood engl.

• Anonyymi

Paavalin vanhemmista ei Raamattu kerro mitään, olivatko he rikkaita vai köyhiä. Paavali oli itse ammatiltaan teltantekijä.
        Paavali ei määrännyt huntuja käytettäviksi, vaan se oli ja on normaalia juutalaisten naisten keskuudessa. Sitä pidetään säädyllisyyden merkkinä, kun taas pitkät hiukset vapaana olisivat viitanneet prostituoituihin.
        Jos taas leikkautti hiuksensa lyhyemmiksi ja hankki kampauksen, silloin oli kuin kreikkalaiset naiset, ja sekin oli hyväksyttävää. Paavali sanoi: Päättäkää itse!

Ei paavali halveksinut naisia, päinvastoin hän kehotti miehiä rakastamaan vaimojaan kuin omaa ruumistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin vanhemmista ei Raamattu kerro mitään, olivatko he rikkaita vai köyhiä. Paavali oli itse ammatiltaan teltantekijä.
        Paavali ei määrännyt huntuja käytettäviksi, vaan se oli ja on normaalia juutalaisten naisten keskuudessa. Sitä pidetään säädyllisyyden merkkinä, kun taas pitkät hiukset vapaana olisivat viitanneet prostituoituihin.
        Jos taas leikkautti hiuksensa lyhyemmiksi ja hankki kampauksen, silloin oli kuin kreikkalaiset naiset, ja sekin oli hyväksyttävää. Paavali sanoi: Päättäkää itse!

Ei paavali halveksinut naisia, päinvastoin hän kehotti miehiä rakastamaan vaimojaan kuin omaa ruumistaan.

Gamalielin oppilaat olivat varakaita, ehdotonta eliittiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Gamalielin oppilaat olivat varakaita, ehdotonta eliittiä.

Teltan tekemiset on pelkkää puuhastelua ja harrastusta. Paavalin isä on tavattoman rikas Rooman hirmuvallan kansalainen, teki heille palveluksia niin sai kansalaisuuden, jonka Paavalikin sitten peri häneltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli sovinisti ja pahemmasta päästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli sovinisti ja pahemmasta päästä.

Tukka pois ja linnaan, sanos Paavali naisille, jos eivät tottele häntä.

1. Kor. 11:5

Sen sijaan jos nainen on avopäin, kun hän rukoilee tai profetoi, hän häpäisee päänsä, sillä sehän on samaa kuin hän olisi antanut ajaa hiuksensa pois.

1. Kor. 11:13

Päätelkää itse, onko naisen sopivaa rukoilla Jumalaa avopäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teltan tekemiset on pelkkää puuhastelua ja harrastusta. Paavalin isä on tavattoman rikas Rooman hirmuvallan kansalainen, teki heille palveluksia niin sai kansalaisuuden, jonka Paavalikin sitten peri häneltä.

Miksi puhut omiasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkkohistorian puolella ja muissa kirjoituksissa, mitä on jätetty Raamatusta pois, mutta ovat luotettavia, on paljon luotettavaa factatietoa sen ajan elämisestä, ihmisistä ja seurakunnan käytännöistä. Luotettavaa perimätietoa on paljon.

Joh. 21:25

Paljon muutakin Jeesus teki. Jos kaikki vietäisiin kohta kohdalta kirjaan, luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa. [Joh. 20:30] Monia muitakin tunnustekoja Jeesus teki opetuslastensa nähden, mutta niistä ei ole kerrottu tässä kirjassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tukka pois ja linnaan, sanos Paavali naisille, jos eivät tottele häntä.

1. Kor. 11:5

Sen sijaan jos nainen on avopäin, kun hän rukoilee tai profetoi, hän häpäisee päänsä, sillä sehän on samaa kuin hän olisi antanut ajaa hiuksensa pois.

1. Kor. 11:13

Päätelkää itse, onko naisen sopivaa rukoilla Jumalaa avopäin.

Paavali ei ketään toivonut linnaan, älä keksi omiasi!

Hän esitti mielipiteensä. 1.Kor.11:5,6
        "Sen sijaan jos nainen on avopäin, kun hän rukoilee tai profetoi, hän häpäisee päänsä, sillä sehän on samaa kuin hän olisi antanut ajaa hiuksensa pois. Ellei nainen peitä päätään, hän voi yhtä hyvin leikkauttaa hiuksensa. Mutta jos kerran hiusten leikkaaminen tai pois ajaminen on naiselle häpeällistä, hänen tulee peittää päänsä."

Alkuteksti sanoo "Myös sama on sille joka on ajanut pois tukkansa". Ellei nainen peitä hiuksiaan, leikkauttakoon ne, Mutta JOS naiselle on häpeäksi ajaa pois hiuksensa tai leikkauttaa tukkansa, käyttäköön huivia."

Sitten Paavali sanoo, että Herrassa ei ole eroa miehellä tai naisella, ja lopuksi pyytää seurakuntaa itse päättämään mikä on sopivaa.

Paavali halusi vain että seurakunta ei herättäisi pahastusta, jos vaikka tuli lähettejä (Angelos=lähetti) muista seurakunnista vierailulle.

• Anonyymi

Paavali väitti, että lait on kumottu, nyt vaan rakastellaan toisiamme. Mutta ajoi päänsä kaljuksi ja meni temppeliin tekemään vanhan liiton nasirilupausta Jeesuksen kuoleman jälkeen.

• Anonyymi

Paavali oli kuin karavaaneri, kaikkien kaveri. Puhui toisille, että lait on voimassa, mutta toisille julisti, että lait on kumottu.

• Anonyymi

Valitettavasti raamatunkääntäjät eivät käännä oikein Ef.2:15

TON NOMON TOON ENTOLOON EN DOGMASIN KATARGEESAS...

ton nomon =lain
        toon entoloon = käskyjen
        en dogmasin = dogmeissa, ohjesäännöissä
        katargeesas = tehden työttömäksi (Sanasta ERGON = TYÖ)

Kun tietää kreikan kielen sanajärjestyksen, ymmärtää lauseen:

TEHDEN TYÖTTÖMÄKSI SÄÄDÖKSIÄ KOSKEVAN KÄSKLYJEN LAIN

Tässä on kysymys Israelille annettujen säädösten tarpeettomuudesta, eikä suinkaan että olisi väärin vaikka juhlia temppelinvihkimisjuhlaa tai pääsiäistä. Tässä ei myöskään kielletä uhraamasta, ainoastaan, että se on tarpeetonta.

Jos joku halusi uhrata tai tehdä nasiirilupauksen, se oli täysin vapaaehtoista. Siksi Paavali saattoi noudattaa juutalaisia tapoja, jos hän halöusi, e i niillä enää ollut merkitystä pelastuklsen kannalta.
        Samalla lailla meidän ei nykyaikana kannata riidellä eri seurakuntien tavoista, jos ne eivät ole suoraan vastoin Raamattua.

• Anonyymi

Oikeat nasiirit eivät saaneet ajaa hiuksia pois, silloin menetti voimansa. Näin kävi Simpsonille, joka paljasti salaisuuden Delilahille, joka leikkasi Simpsonin hiukset ja tämä menetti voimansa. Sitten nasiiri sokaistiin ja hän joutui pyörittämään myllynkiviä orjana.

• Anonyymi

Ei kerrota kenestäkään muusta kuin Simsonista, että pitkät hiukset olisivat jotenkin olleet kytketyt voimakkuuteen. Ei niissä mitään voimaa ollut.

Simson aikuisena ei ollut kokosydämisesti Jumalan nasiiri, vaan hänellä oli muita intressejä, varsinkin vaimonsa.
        Lopulta Jumala ei antanut hänen käyttää yliluonnollista voimaa, vaikkakin vahvisti vielä yhden kerran juuri ennen Simsonin kuolemaa.

• Anonyymi

Paavali on Jeesuksen opetuslapsi.

Roomalaiskirje:
      1:1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
      1:2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
      1:3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
      1:4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme, j.n.e.

Uskottomat ja ilkeät tekee Paavalista valehtelijan.

• Anonyymi

Paavali on armon apostoli, ei ansion!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali on armon apostoli, ei ansion!

Julistaa Jeesuksen altruismia hyvä hyvyyttä pyyteettömyyttä toisesta luomakunnasta.

• Anonyymi

Vauvakastetut sateekaariseurakunnan jäsenet rakastavat näköjään valehtelemista.

• Anonyymi

Vauvana kastetut ovat kastetut isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen, joka on luterilaisen kirkon käyttämä nimi valheen isästä.

• Anonyymi

Tuo on täyttä valhetta!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Paavali sai uuden henkioppaan Saatanan enkelistä, "The messenger of Sathan" niminen demoni.

Sitä ennen Jumala veti oman Henkensä hänestä pois, koska Pyhä Henki ja paha henki ei ole samassa ihmisessä yhtä aikaa.

Kuningas Saulille ja Tarsoksen Saulukselle kävi ihan samalla tavalla. Jumala ei katso henkilöön.
      Palvelilijoissaan hän havaitsee vikoja eikä luota enkeleihinsäänkään.

Paavali rukoili useamman kerran, että Jumala olisi ottanut demonin hänestä pois, mutta siihen pyyntöön ei suostuttu.

• Anonyymi

Paavalin hurmoskohtaukset Korintossa oli tuon pahan hengen aikaansaannnosta glossolaliaa.
        Hurmoskielillä puhumista.

1. Sam. 18:10

Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin hurmoskohtaukset Korintossa oli tuon pahan hengen aikaansaannnosta glossolaliaa.
        Hurmoskielillä puhumista.

1. Sam. 18:10

Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

Vieras hurmoshenki saa ihmisen puhumaan hurmoskielillä "glossolaliaa".

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vieras hurmoshenki saa ihmisen puhumaan hurmoskielillä "glossolaliaa".

Glossolalia on paha asia. Se ei tule Jumalasta, vaan paholaisesta.

Yet in the church I had rather speak five words with my understanding, that by my voice I might teach others also, than ten thousand words in an unknown tongue.

Thayer's Greek Lexicon

Translitteroitu

Strongin koodi 1100

γλωσσα

glossa gloce-sah'

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Glossolalia on paha asia. Se ei tule Jumalasta, vaan paholaisesta.

Yet in the church I had rather speak five words with my understanding, that by my voice I might teach others also, than ten thousand words in an unknown tongue.

Thayer's Greek Lexicon

Translitteroitu

Strongin koodi 1100

γλωσσα

glossa gloce-sah'

On nämä vauvakastetut pellet ihmeelllisiä sössöstäjiä. Pitää laittaa eri kielisiä sanoja, jotta saisi vähän arvostusta.

• Anonyymi

Nasiirin tukkaa ei saanut ajaa eikä partaa muotoilla. Muuten menetti voimansa.

5 raskautesi aikana, sillä poika, jonka synnytät, on Jumalan nasiiri jo äidinkohdusta asti, eikä veitsi milloinkaan saa koskettaa hänen hiuksiaan. Hän ryhtyy taistelemaan filistealaisia vastaan ja aloittaa Israelin vapauttamisen."

• Anonyymi

Paavali oli valenasiiri. Tekeytyi nasiiriksi Juutalaisen suosioon päästäkseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli valenasiiri. Tekeytyi nasiiriksi Juutalaisen suosioon päästäkseen.

Eihän temppelissä enää Jeesuksen kuoleman jälkeen kaikkein pyhimmässä osalla ollut Pyhää Henkeä, kun Paavali siellä kävi nasiirin valojaan vannomassa uuden liiton aikana.

Pyhä Henki poistui sieltä kun Jeesus kuoli ja huusi: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit.

Saatana meni teppeliin ja repäisi mennessään esiripun pois edestään.

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän temppelissä enää Jeesuksen kuoleman jälkeen kaikkein pyhimmässä osalla ollut Pyhää Henkeä, kun Paavali siellä kävi nasiirin valojaan vannomassa uuden liiton aikana.

Pyhä Henki poistui sieltä kun Jeesus kuoli ja huusi: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit.

Saatana meni teppeliin ja repäisi mennessään esiripun pois edestään.

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

Jeesus näki kun Saatana tuli Jerusalemiin, meni ensin temppelin katolle, odottamaan vuoroaan päästä uudeksi temppelin herraksi.

Luuk. 10:18

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama."

2. Tess. 2:4

Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

• Anonyymi

Paavalilla taisi olla valehtelemisen armolahja.

• Anonyymi

Ei Jumala ilman syytä heittänyt Paavalia saatanan kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi. Jokin oli pahasti pielessä.

• Anonyymi

Vauvakastetut luterilaiset sateenkaariseurakuntalaiset eivät ole kristittyjä!
      Puolet Uuden Testamenteista teksteistä heille ei käy!
      Perustakaa uusi uskonto!

• Anonyymi

Homppelimiehet oli asialla kun Pentecostalismusta perustettiin sekä Amerikkaan että Suomeen. Parham ja Olseni vietiin vankilaan sododomiasta. Sodoman ja gomorran henki sitä tekee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Homppelimiehet oli asialla kun Pentecostalismusta perustettiin sekä Amerikkaan että Suomeen. Parham ja Olseni vietiin vankilaan sododomiasta. Sodoman ja gomorran henki sitä tekee.

Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      146
      6130
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3736
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      128
      2931
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      49
      2620
    5. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      41
      2560
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2026
    7. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      269
      1924
    8. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      51
      1858
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      34
      1633
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1620
    Aihe