Ajan merkki - pahan vallan kasvu?

Anonyymi-ap

Virressä 600 - Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan sanotaan:

"Kun pahan valta kasvaa ympärillä"

On siis havaittavissa pahan vallan kasvava vaikutus ympärillämme.

En alusta aihetta tämän enempää, vaan kysyn:

Oletko havainnut pahan vallan kasvaneen, kun havannoit tätä aikaa ja oletko huomannut sen pahan ottaneen otetta myös enemmän sinusta itsestäkin?

Toiveena olisi asiallinen keskustelu.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

23

305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuo laulu jää soimaan mieleeni, kun joskus kuulen sen radiosta. Kiitos, että kerroit, mikä virsi se on. Voin nyt opetella sen sanat.

Kyllä pahuus on voimistumassa. Itsekkyys, sydämettömyys, ahneus, ilkeys, pahantahtoisuus. Uskovassa näitä pitäisi näkyä vähemmän, mutta kyllähän me varmaan olemme maallistuneita, jos verrataan Philadelfian seurakuntaan 1800-luvulla. Taistellaan synkkenevää pahuutta vastaan itsessämme. Maailma pahenee ottamaan vastaan johtajaansa, antikristusta, joka johdattaa heidät helvettiin.

• Anonyymi

Kiitos viestistäsi.

Tuo laulu pohjautuu Dietrich Bonhoefferin runoon.
        Bonhoeffer nousi pahuuden voimia vastaan ja hänet surmattiin sen vuoksi.

Paavalin kirjeessä Timoteukselle on kuvattu tulevia aikoja, jolloin ...

... " ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
        3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
        4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
        5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman." (2Tim 3)

Aivan kuten osuvasti kuvasit pahan vallan merkeistä tässä ajassa.

Paavali kirjoittaa heissä olevan "jumalisuuden ulkokuoren" , mutta teot paljastavat sen, mikä ihmisen sisimmässä on paljastaen todellisuuden.

Hyvä nosto tuo maallistuminen, se on uskovan otettava vakavasti.

15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
        16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
        17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.
        (1Joh 2)

Usko Toivonen

• Anonyymi

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18028109/saatanan-kohtalo

Sinunkin sieraimiisi on puhallettu Elämänhenki - ja näin sinusta on tullut eläväsielu.

Pohdin tuossa "Henki" kirjoittajalle vastausta- palapelinä.

Mutta, se sielumme olomuoto- taistelu - Hyvän ja pahan välissä, olisiko syy -
      että olemme täällä Jumalan edessä käyneestä sopimuksesta tulla ihmiseksi - eläväksi sieluksi. Ja tässä nyt olemme kilvoittelussa. mutta tarkastelee tuota palapeliä, pääsee kuvaan mukaan.

• Anonyymi

Ajan merkki - rehellisyyden ja totuudellisuuden rappaeutuminen?

Valheen voiman lisääntyminen ajassamme?

Raamatun mukaan tulisi pysyä totuudessa, puhua totta.

25 Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä. ( Ef 4)

Tämä kehoitus koskee uskovia, Jeesuksessa Kristuksessa olevia.

Tällä palstalla on paljon kirjoituksia, jotka eivät ilmeisesti ole uskovien tekemiä, koska niistä on havaittavissa valheen voiman vaikutus.

Myös kirjoitukset mitkä ovat ihmisestä, eli poikkeavat Raamatun ilmoituksesta ja taustalla on ko. ihmisten tarkoituksenmukainen Raamatun ilmoituksen totuuden vesittäminen. Niistä käy ilmi valheen voiman vaikutus.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Kiitos Usko Toivonen hyvästä aloituksestasi.

Jeesus Kristus yksin on uskovien - hänessä, Jeesuksessa Kristuksessa, olevien - turva kaikkea valhetta ja pahaa, kaikkea väärää, eksytystä ja petosta vastaan.
        Hän on tie, totuus ja elämä.
        Jeesukseen Kristukseen me saamme Jumalan armosta kaikessa turvata.
        Häneen me turvaamme ja luotamme.
        Häneen me uskomme.
        Usko Jeesukseen Kristukseen on Jumalan lahja ja Hänen tekonsa niissä, jotka ovat saaneet Jumalan käsittämättömästä armosta tulla Hänen vetäminään Jeesuksen tykö.
        He ovat ottaneet vastaan Jumalan armon Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa ja ovat näin antaneet sovittaa itsensä Jumalan kanssa.
        Ja Herra Jeesus on luja turva ja vuorilinna kaikille, jotka uskossa häneen, kaikessa häneen turvaavat ja hänen nimeään avukseen huutavat loppuun saakka.

4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        ( Matt. 24)

"Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun."
        ( Ilm. 2:10)

"Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään.
        Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
        ( Room. 10:11-13)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos Usko Toivonen hyvästä aloituksestasi.

Jeesus Kristus yksin on uskovien - hänessä, Jeesuksessa Kristuksessa, olevien - turva kaikkea valhetta ja pahaa, kaikkea väärää, eksytystä ja petosta vastaan.
        Hän on tie, totuus ja elämä.
        Jeesukseen Kristukseen me saamme Jumalan armosta kaikessa turvata.
        Häneen me turvaamme ja luotamme.
        Häneen me uskomme.
        Usko Jeesukseen Kristukseen on Jumalan lahja ja Hänen tekonsa niissä, jotka ovat saaneet Jumalan käsittämättömästä armosta tulla Hänen vetäminään Jeesuksen tykö.
        He ovat ottaneet vastaan Jumalan armon Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa ja ovat näin antaneet sovittaa itsensä Jumalan kanssa.
        Ja Herra Jeesus on luja turva ja vuorilinna kaikille, jotka uskossa häneen, kaikessa häneen turvaavat ja hänen nimeään avukseen huutavat loppuun saakka.

4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        6 Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.
        7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
        8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
        9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.
        10 Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        13 Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
        14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
        ( Matt. 24)

"Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun."
        ( Ilm. 2:10)

"Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään.
        Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
        ( Room. 10:11-13)

s-seutulainen

Aivan, Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä.

31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
        ( Joh 8)

Pyhä Henki uskovassa on totuuden Henki, joka ..

13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        ( Joh 16)

.. johdattaa kaikkeen totuuteen, kirkastaa Jeesusta Kristusta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Helluntailaiset on hurskastelijoita. Tekevät kaikki tekonsa sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat.

Fariseukset oli aikansa helluntailaisia ja niitä "tosiuskovaisia", halveksivat muita.

Luuk. 18:11

Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.

• Anonyymi

Matt. 11:19

Ihmisen Poika tuli syöden ja juoden, ja he sanovat: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanein ja syntisten ystävää. Mutta viisaus vanhurskautetaan lapsiltansa.

• Anonyymi

Tämän keskustelun aiheena on pahan vallan kasvun näkyminen tässä ajassa.

Voisiko yksi selkeä merkki siitä ajassamme, olla Suomen vakava luopumuksen tila?

Onhan maallistuminen edennyt Suomessa hyvinnopeasti, uskovien osuus kansasta vähenee.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Paha osaa täysin pukeutua valkeuden enkelin asuun tekeytyen Jumalaksi. Kykenee hypnoosillaan ja hengellään saamaan jokaisen polven polvistumaan edessään.

Sanaan perehtymällä voi pysyä pystyssä pahana päivänä. Sanassa on sekä hyvän että pahan tiedon hedelmää mukana. Sanan kautta tosi Jumala antaa teitä ja keinoja - sanan sekaan ujuttaen siemeniään - välttää pahaa ja eksymästä antikristillisyyteen.

Jumalaan voi luottaa. Hän johdattaa meitä tuntemaan Iankaikkisen totuuden jos olemme uskollisia hänelle.

Mulle taistelu pahaa vastaan on taistelua epäjumalia vastaan. Henkivaltojen tunnistaminen vääräksi tai oikeaksi.
      Välillä väsyy täysin taistelemaan ja tahtoo antaa periksi ja luovuttaa sekä liittyä maailman joukkoon. Taisteluväsymys on pahin uhka.

• Anonyymi

Sitähän se uskovan vaellus on, osallisuutta taistelusta pahaa vastaan.

12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
        13 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
        14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
        15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
        16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
        17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
        ( Ef 6)

Sota-asuun liittyen Paavali tuo ensimmäisenä esille totuuden, onhan paha valheen isä.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Pahan vallan kasvaminen - mistä se johtuu?

Vastaus löytyy, kuinkas muuten, Raamatun ilmoituksesta:

10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut. ( Joh 1)

Pahuus kasvaa sen vuoksi, että maailma ei tunne Jumalaa.

Maailma ei voi ottaa vastaan totuuden Henkeä, uskovilla ja pyhillä Jeesuksessa Kristuksessa, on Raamatun ilmoituksen mukaan totuuden Henki, mutta maailmallisilla on toinen henki.

16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
      17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. 18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. ( Joh 14)

Kun tarkkaamme aikaamme, niin havaitsemme pahan vallan lisääntyvän ja samalla havaitsemme Jeesuksen pyhien, uskovien, joukkojen harventumisen.

Myös tämä keskustelupalsta on osoitus maailman ruhtinaan toiminnasta, Jumalan rakkauden vaikutusta ei juurikaan ole havaittavissa, mutta pahan vallan kasvu näkyy.

Seppä Högmanin sanat ovat todella ajankohtaiset.

’Yksi sinulta puuttuu ja sen kanssa kaikki: Kristuksen sisällinen tunto, ’

Usko Toivonen

• Anonyymi

Mitä se Kristuksen sisällinen tunto tarkoittaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>Seppä Högmanin sanat ovat todella ajankohtaiset.

’Yksi sinulta puuttuu ja sen kanssa kaikki: Kristuksen sisällinen tunto, ’>
        ( Usko Toivonen)

>>Mitä se Kristuksen sisällinen tunto tarkoittaa>>
        ( Anonyymi)

>>>Tämän yhden on usein ymmärretty olevan kirjassa myöhemmin mainittu ... Kristuksen sisällinen tunto. Sitä kuvataan kuitenkin Suometar-lehdessä 1856:22 toisin: Paavolta puuttuikin se, että hän ei ollut myynyt kaikkea eli luopunut omista yrityksistään kelvata Jumalalle.>>>
        ( Lähde: Wikipedia)
        -
        17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
        18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
        19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
        20 Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti."
        21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua."
        ( Mark. 10)

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Mitä se Kristuksen sisällinen tunto tarkoittaa >>

Tuossa "s-seutulainen" onkin jo avannut mistä Paavo Ruotsalisen kohdalla oli kysymys.

Jeesus lupaa luokseen tulevalle ja Häneen turvaavalle antaa rauhan.

27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
        ( Joh 14)

37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
        38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. ( Joh 7)

Tuon rauhan antaminen sisältää myös Pyhän Hengen antamisen ( Joh 7:39).

16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.

Paavo ei kokenut tätä rauhaa, vaan vaelsi pitkän matkan rauhattomin sydämin seppä Högmanin luokse ja sai siellä vastauksen, kuinka saada se sisäinen rauha, sydämen rauha.

Paavo ei ollut ottanut vastaan Jumalan armoa Jeesuksessa Kristuksessa, vaan yritti itse ansaita vanhurskauden ( Jumalalle kelvollisuuden ).

1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
        ( 2Kor 6)

Paavali kehoittaa koettelemaan ...

5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. ( 2Kor 5)

Kysymys on sydämen valtiaasta, onko sen Valtiaana Jeesus Kristus.

Usko Toivonen

• Miksi keskittyä pahaan? Ja se pahan valta on ympärillä kasvanut jo satojen vuosien ajan,vai milloin tuo virsi on tehty?

• Anonyymi

Muistaakseni virren on tehnyt saksalainen pappi natsivallan sorron aikana, olikohan itsekin ollut vangittuna tms.

Lightning

• Anonyymi

>> Miksi keskittyä pahaan? >>

Niin, ei keskittyä pahaan, vaan huomioida pahan pyrkimykset ympärillä ja kukin itsessään.

Raamatussahan sanotaan, että "koko maailma on pahan vallassa", kuten totesitkin sen olleen keskuudessamme jo pitkät ajat.

Paha on Raamatun ilmoituksessa pimeys ja pimeyden vallassa oleva ihminen on pahan vallassa.

Eikä ole välimuotoa, on vain pimeys, jossa paha vallitsee ja valkeus, valo, joka paljastaa pahan.

9 -sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä-
        10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
        11 Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
        12 Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
        13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta. ( Ef 5)

Tuo virren 600 taustatiedot ja sanat löytyvät tästä.

https://virsikirja.fi/virsi-600-hyvyyden-voiman-ihmeelliseen-suojaan/

Usko Toivonen

• Anonyymi

Kyllä olrn huomannut synnytystuskien lisääntyneen kuten Raamatussa kerrotaan näitä juuri elämäämme hetkeä ja tulevaisuudessa synnytystuskat lisääntyvät entisestään.

Kristittyjen tilanne ei mene Suomessa kovinkaan vaikeaksi sietokyvyn osalta, mutta yhteisen Jumalan Hengen vaikutuksiin kuuluu kaiken ilon ja rauhan ohessa sellaistakin tunnemaajilman seokseen pääsevää ikäväksi nimettyjä tuntemuksia, jotka kuitenkin ovat osa Jumalan kokemia tunteita, joista olemme osallisina yhteisruumiissamme.

Itselläni on toivo näkyvillä kun katson Raamattu-ikkunastani tulevaisuutta tapahtumineen.Näen ikkunasta ulos katsoessa Jeesuksen taivaalla kristittyjen ylöstempautuessa Hänen luokseen. Se , mitä näen tulevaisuudessa on odottamisen arvoista. Se tulee tapahtumaan niin yllättäen, että se yllättää ylöstemmattaviakin. Monella voi jäädä kirje katoamisensa syystä kirjoittamatta, kertomatta. Ylöstempaushetkellä se lienee monilla päällimmäinen mieltä painava asia: " En ehdi enää kirjoittaa viestiä rakkailleni jumalattomille."

Ylöstempaus tapahtuu sodan alkaessa. Se on käsitykseni.saatana ei halua ihmiskunnan tietävän kristittyjen ylöstempautuneen.

Kaikista lyhyissä ajallisissa vaikeuksissamme ei ole mitään verrannollista vastaisuutta siihen kaikkeen autuaalliseen, josta vanhurskaat ovat ikuisesti osalliset. Jos tietäisimme kaiken sen mitä tulemme sasmaan omaksemme perinnöksi niin valittaisimme ohimeneväänykyajan barbaarisia elinolosuhteitamme vähemmän.

Selef Urge

• Anonyymi

Ei susta ole siihen poika!

Siihen vaaditaan miestä!

• Anonyymi

• Anonyymi

On aina hienoa lukea uskovan kirjoitusta tulevaisuuden toivosta Jeesuksessa Kristuksessa.

>> Itselläni on toivo näkyvillä kun katson Raamattu-ikkunastani tulevaisuutta tapahtumineen. >>

Eilen Ylen aamussa oli maininta tulevaisuuden näköalattomuudesta, sitä sinulla ainakaan ei vaikuta olevan.

11 Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. ( Jer 29)

"Toivo ei saata häpeään" ( Room 5:5)

Usko Toivonen

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9484
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2990
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      41
      2759
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2601
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      198
      2018
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      100
      1916
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1863
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1409
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      110
      1254
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1231
    Aihe